بازدید 3622
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع سبز بورس در اولین روز از آخرین ماه سال/ تحرک مثبت حقیقی‌ها در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه اول اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۱۰۲ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۶۸۲ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم. همچنین شاخص سهام، بهمن را با افت پنج درصدی به پایان رساند.
کد خبر: ۸۷۹۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 20 February 2019

شروع سبز بورس در اولین روز از آخرین ماه سالشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه اول اسفندماه ۹۷، با افزایش ۲۱۰۲ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۴۸۹ واحد رسید. این در حالی است که روز گذشته نیز شاهد رشد ۶۸۲ واحدی معادل ۰.۴۴ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم. همچنین شاخص سهام، بهمن را با افت پنج درصدی به پایان رساند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، همانند روز قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۰۸ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۱۹۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۲۱ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۸۷۸ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۵ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۹۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۸۴۱ واحد افزایش معادل ۱.۶۳ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۷ هزار و ۷۰۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۴۷ واحد افزایش معادل  ۱.۷۴ درصد به رقم ۱۱۹ هزار و ۴۴۵ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۸۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۶۰ درصد همراه بود و عدد ۳۰۸ هزار و ۴۲۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۵۹ هزار و ۴۸۹ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۷۶۲ واحد افزایش بیشترین نقش را در سبزپوشی بورس تهران داشت. "فولاد" امروز پس از ثبت افزایش سرمایه ۷۳ درصدی از محل سود انباشته مجددا به مدار معاملات بازگشت و با رشد بیش از ۷.۵ درصدی در قیمت پایانی همراه شد. همچنین پس از فولاد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۲۷۳ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۵۲ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۱۵۰ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۹۱ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۸۴ واحد و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۷۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نیز، نماد معاملاتی جم متعلق به پتروشیمی جم با ۴۸ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۴۶ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۳۹ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) و نماد بترانس متعلق به ایران ترانسفو با ۲۵ واحد و همچنین نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۳ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۵۱۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۵۳ هزار و ۴۵۸ نوبت معامله و به ارزش ۵۳۸ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان داد و ستد کردند. بر این اساس، ارزش معاملات نسبت به روز گذشته، ۲۳ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش و به نقل از بازار سرمایه؛ تحرک مثبت حقیقی ها در آخرین روز هفته امری قابل توجه بود. در خصوص تغیر مالکیت نیز این گروه برندگان بازار بودند. به این ترتیب تغییر مالکیت روزانه بورس به حدود ۵۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین خرید حقیقی ها در گروه فلزات اساسی بود در مقابل حقوقی ها عمده حمایت خود را به سمت نمادهای بانکی روانه کردند.

برترین گروه بازار نیز فلزات ساسای بودند. ارزش معاملات این گروه حدود ۱۴۴ میلیارد تومان ثبت شد. در رده های بعدی گروه اطلاعات و ارتباطات دوم شد، ارزش بازار این گروه نیز حدود ۳۶ میلیارد تومان ثبت شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل