بازدید 25945
پیمانه اقتصادی؛

ماجرای گم شدن ۹۲۷ گوسفندی که با هواپیما آمدند چه بود؟ / پیش بینی بانک آمریکایی از نفت ۷۰ دلاری/ رتبه ایران در جهان باتوجه به برابری قدرت خرید/ واردات دام‌های کالمیکیا برای تنظیم بازار گوشت

این پیمانه تیتر‌هایی همچون نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا: ناامیدی آمریکایی‌ها از وضع اقتصادی خود در آینده، چراغ سبز کره جنوبی به واردات ۵۳ هزار و ۶۷۶ بشکه نفت خام ایران، احتمال حذف دلار از مبادلات روسیه و آرژانتین، آلمان بزرگترین صادرکننده ابریشم خام به ایران، عاملی که ارزش دلار را کاهش داد و تحلیل دولت ترامپ از واردات خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۸۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 16 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.   

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا: ناامیدی آمریکایی‌ها از وضع اقتصادی خود در آینده، چراغ سبز کره جنوبی به واردات ۵۳ هزار و ۶۷۶ بشکه نفت خام ایران، احتمال حذف دلار از مبادلات روسیه و آرژانتین، آلمان بزرگترین صادرکننده ابریشم خام به ایران، عاملی که ارزش دلار را کاهش داد و تحلیل دولت ترامپ از واردات خودرو را در بر دارد.


ماجرای گم شدن ۹۲۷ گوسفندی که با هواپیما آمدند چه بود؟

حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام و طیور در مصاحبه با خبرنگار تابناک اقتصادی پرده از ماجرای مفقود شدن ۹۲۷ راس دام زنده در فرودگاه امام خمینی (ره) برداشت و گفت: اختلاف آماری وجود نداشته و ندارد و اصلاً موضوع مفقود شدنی مطرح نبوده است. وی ادامه داد: متاسفانه ایشان یک بارنامه را مشاهده نموده و بر اساس همان یک بارنامه اظهارنظر کرده است و این در حالی است که ممکن است در یک پرواز چندین بارنامه وجود داشته باشد و یا در یک روز چندین بارنامه وجود داشته باشد. ورناصری افزود: نکته مهم این است که هم اکنون به صورت مداوم در حال واردات دام زنده هستیم و برنامه ریزی برای واردات ۵۰ هزار راس در هر هفته صورت گرفته است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام و طیور گفت: وقتی که می‌گوییم قرار است ۵۰ هزار راس در هر هفته وارد شود این بدان معنا نیست که این ۵۰ هزار راس به صورت یکباره وارد می‌شوند بلکه این تعداد از طریق محموله‌های مختلف وارد کشور خواهد شد. هم اکنون نیز از این تعداد، ۴ هزار راس دام زنده وارد کشور شده است و دیگر آمار واردات ۲ هزار راس نیست. باید یادآورد شد که پیش از این،  علی رستمی سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که تنها ۱۰۷۳ دام از فرودگاه امام وارد شده است. همین اختلاف آماری باعث شد تا پرونده مفقود شدن ۹۲۷ راس دام زنده در فرودگاه امام خمینی (ره) باز شود.

نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا: ناامیدی آمریکایی‌ها از وضع اقتصادی خود در آینده

فاکس بیزینس نوشت: بانک مرکزی آمریکا در نظرسنجی جدید خود از خانوار‌های آمریکایی به این نتیجه رسیده است که تنها ۳۸.۶ درصد آمریکایی‌ها انتظار دارند شرایط اقتصادی بهتری در مقایسه با سال قبل را تجربه کنند که پایین‌ترین سطح در ۲ سال اخیر محسوب می‌شود. با کاهش رشد درآمد آمریکایی‌ها انتظار می‌رود رشد مخارج خانوار از ۳.۵ درصد در ماه دسامبر به سه درصد در ماه ژانویه کاهش یابد. از طرف دیگر با توجه به افزایش نرخ بهره، بیشتر مشتریان بانک مرکزی آمریکا که در نظرسنجی شرکت کرده‌اند گفته‌اند انتظار دارند دسترسی به اعتبارات با دشواری بیشتری مواجه شود. نتایج این نظرسنجی با نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه میشیگان تطابق زیادی دارد. این دانشگاه نیز اعلام کرده بود در نظرسنجی از مردم این ایالت به این نتیجه رسیده است که انتظار مردم از بهبود شرایط اقتصادی در پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ قرار دارد. شرکت کنندگان در نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا هم چنین گفته‌اند انتظار دارند متوسط درآمد آمریکایی‌ها در طول سال جاری از متوسط درآمدی در سال ۲۰۱۷ پایین‌تر باشد. به نقل از ایسنا؛ پیش‌تر بانک مرکزی آمریکا در تازه‌ترین برآورد خود از اقتصاد این کشور پیش‌بینی کرده بود رشد اقتصادی امسال بزرگ‌ترین اقتصاد جهان به جای ۳.۱ درصد قبلی، ۳ درصد باشد. این بانک هم‌چنین پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی سال آینده آمریکا را از ۲.۵ به ۲.۳ درصد کاهش داد.

رتبه ایران در جهان باتوجه به برابری قدرت خرید

وب سایت استاتیستکس تایمز نوشت: بر اساس پیش بینی انجام گرفته شده از سوی صندوق بین المللی در ارتباط با چشم انداز اقتصادی‌های جهان در سال ۲۰۱۸ و  ۲۰۲۳ میلادی، ۱۰ کشور برتر جهان در رشد تولید ناخالص داخلی باتوجه به برابری قدرت خرید در سال گذشته میلادی به ترتیب چین، آمریکا، هند، ژاپن، آلمان، روسیه، اندونزی، برزیل، بریتانیا وفرانسه اعلام شدند. رشد تولید ناخالص داخلی این ۱۰ کشور در مجموع ۶۱.۵۴ درصد گزارش شده است. همچنین ایران در این رتبه بندی در جایگاه هجدهم قرار گرفته است. البته رشد اقتصادی ۱۰ کشور برتر جهان بر اساس تولید ناخالص داخلی عادی خود در سال ۲۰۱۸ میلادی به ترتیب ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان، بریتانیا، فرانسه، هند، ایتالیا، برزیل و کانادا هستند که مجموع رشد اقتصادی آن‌ها ۶۷.۱ درصد ثبت شده است. بر اساس رتبه بندی تولید ناخالص داخلی عادی کشورها، جایگاه ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی بیست و نهم و این رقم در سال ۲۰۲۳ میلادی سی و ششم است. همچنین رتبه اقتصادی ایران باتوجه به برابری قدرت خرید در سال ۲۰۱۸ میلادی هجدهم و این رتبه در سال ۲۰۲۳ میلادی پانزدهم پیش بینی شده است.

چراغ سبز کره جنوبی به واردات ۵۳ هزار و ۶۷۶ بشکه نفت خام ایران

کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است در نوامبر از آمریکا یک معافیت شش ماهه برای ادامه واردات از ایران دریافت کرد، اما به دلیل مسائل پرداخت و بیمه، نتوانست فوراً وارداتش را از سر بگیرد. آمار گمرکی کره جنوبی نشان داد: این کشور که یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی نفت ایران است، ۲۲۷ هزار و ۹۴۱ تن یا معادل ۵۳ هزار و ۶۷۶ بشکه در روز نفت ایران را در ژانویه وارد کرد که در مقایسه با ۹۵۰ هزار و ۱۳ تن در ژانویه سال ۲۰۱۸، به میزان ۷۶ درصد کاهش داشت. در مجموع واردات نفت کره جنوبی در ژانویه به ۱۲.۴۶ میلیون تن یا ۲.۹۴ میلیون بشکه در روز رسید که ۵.۹ درصد در مقایسه با ۱۳.۲۵ میلیون تن در ژانویه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت. بر اساس گزارش رویترز، آمار نهایی واردات از سوی شرکت ملی نفت کره اواخر ماه جاری منتشر خواهد شد.

پیش بینی بانک آمریکایی از نفت ۷۰ دلاری

قیمت نفت برنت روز جمعه برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ به بالای ۶۵ دلار در هر بشکه رسید که بالاترین رقم در سال جاری میلادی محسوب می‌شد. قیمت نفت برنت به بالاترین رقم ۳ ماه اخیر رسید و در مسیر ثبت افزایش هفتگی ۴ درصدی قرار دارد. تعطیلی بخشی از بزرگ‌ترین میدان نفتی فراساحلی عربستان با ظرفیت تولید روزانه یک میلیون بشکه سبب افزایش قیمت نفت برنت شد. به گفته یک منبع آگاه، این تعطیلی اوایل هفته اتفاق افتاد و مشخص نیست که چه زمانی این میدان به ظرفیت کامل تولید خود باز می‌گردد. این کاهش تولید عربستان درحالی اتفاق افتاده است که اوپکی‌ها به صورت داوطلبانه عرضه در بازار را کم کرده اند. بانک مریل لینچ در یادداشتی نوشت: «متوسط قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۹ به علت کاهش داوطلبانه عربستان، کویت و امارات و کاهش غیرداوطلبانه ونزوئلا و ایران به ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.»

دامنه محدود نوسان «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

قیمت اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) طی معاملات هفته قبل ۷/ ۰ درصد افت کرد و در سطح ۵۵ هزار و ۱۳۵ تومان قرار گرفت. این اوراق که در پایان معاملات دو هفته پیش در آستانه مرز ۵۷ هزار تومانی رشد کرده بودند بازهم در شکستن این مرز روانی ناکام بودند و در دو روز ابتدایی معاملات با افت قیمت روبه‌رو شدند و به کانال ۵۴ هزار تومان سقوط کردند. با این حال در برخورد به سطوح محکم مقاومتی در روز پایانی به افزایش قیمت پرداختند تا مثل قریب به اتفاق روز‌های زمستان در بازه ۵۷-۵۵ هزار تومان قرار گیرند. فقدان محرک‌های بیرونی برای افزایش تقاضای مسکن ادامه دارد و قدرت خرید این اوراق کماکان محدود باقی مانده است. انتظار می‌رود با نزدیک شدن به سال نو به‌طور سنتی تقاضا برای واحد‌های مسکونی افزایش یابد و با تقویت سمت تقاضا، بهای سررسید‌های وام مسکن صعودی شود.

تحلیل دولت ترامپ از واردات خودرو

دنیای اقتصاد: روز یکشنبه ضرب‌الاجل وزارت بازرگانی آمریکا برای ارائه پیشنهاد‌های خود در زمینه تعرفه‌های خودرویی به ترامپ پایان می‌یابد. وزارت بازرگانی باید به ترامپ اعلام کند که آیا واردات خودرو یک ریسک برای امنیت‌ملی ایالات‌متحده به‌شمار می‌آید یا خیر و درضمن روش‌هایی را برای چگونگی پاسخ به این موضوع به وی ارائه دهد. انتظار می‌رود که ترامپ به‌دلیل تمرکز بر مذاکرات با چین و دیگر چالش‌های تجاری این پیشنهاد‌ها را علنی نکند. او ممکن است تا زمانی که تصمیم نهایی خود را در مورد اعمال تعرفه‌ها اعلام کند از انتشار جزئیات خودداری کند؛ تصمیمی که خودروسازان بر این باورند اعلام آن ماه‌ها به طول می‌انجامد. در ماه مه گذشته ترامپ اعلام کرد که درنظر دارد تعرفه‌های ۲۵ درصدی را بر خودرو‌های وارداتی اعمال کند. این درحالی است که خودروسازان و دولت‌های خارجی با چنین اقدامی به‌شدت مخالفت کرده‌اند. در ماه نوامبر پس از آنکه جنرال‌موتورز از برنامه خود برای تعدیل هزاران پرسنل خبر داد ترامپ بار دیگر تهدید کرد تعرفه‌های خودرویی را اعمال می‌کند.

احتمال حذف دلار از مبادلات روسیه و آرژانتین

دیمیتری فئوکتیستو، با اشاره به اینکه روسیه به آرژانتین پیشنهاد داده است در انتقالات و تراکنش‌های مالی بین دو کشور از پول‌های ملی استفاده شود و آرژانتین از این ایده استقبال کرده است گفت: به طور فعالانه در تلاش هستیم تا نه تنها با آرژانتین که با سایر شرکای خود نیز از ارز ملی در مبادلات استفاده کنیم. سفیر روسیه گفت: این کشور آمادگی دارد در صورت لزوم، یورو را جایگزین دلار در مبادلات با آرژانتین کند. در حال حاضر دولت آرژانتین از دلار در مبادلات بین‌المللی خود استفاده می‌کند و به همین دلیل در استفاده از روبل مردد است. فئوکتیستو با اشاره به وجود روابط تجاری و اقتصادی خوب بین دو کشور گفته است بانک‌های روسی باید وارد بازار آرژانتین شوند. آرژانتین نخستین کشوری نیست که روسیه در تلاش برای حذف دلار از مبادلات با آن است. سیاست‌های تحریمی واشنگتن و تنش‌های ژئوپلتیکی باعث شده است بسیاری از کشور‌ها به فکر کاهش وابستگی خود به دلار باشند. روسیه و چین اکنون بخشی از مبادلات خود را به روبل و یوان انجام می‌دهند و در اندیشه حذف کامل دلار از مبادلات خود هستند. روسیه قرارداد‌های مشابهی با ترکیه و ایران، بلاروس و اتحادیه اوراسیا دارد.

در ۹ ماهه امسال؛ آلمان بزرگترین صادرکننده ابریشم خام به ایران

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی در ۹ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۸۸ تن ابریشم خام از ۶ کشور جهان وارد ایران شده است. بنا بر آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران واردات ۱۸۸ هزار و ۴۳۷ کیلوگرم ابریشم خام باعث خروج ۷ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۸۶۵ دلار یا به عبارتی ۳۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۰۱ ریال شده است. واردات از کشور‌های چین، جمهوری کره، آلمان، امارات متحده عربی، اسپانیا و ازبکستان وارد ایران می‌شود. به نقل از میزان؛ بر اساس آمار موجود، بیشترین واردات از کشور آلمان به حجم بیش از ۱۱۱ تن و به ارزش ۴ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۴۱۶ دلار ثبت شده است.  

واردات دام‌های کالمیکیا برای تنظیم بازار گوشت

آلکسی اورلوف رئیس جمهوری کالمیکیا روز جمعه در حاشیه همایش سرمایه گذاری سوچی به خبرگزاری تاس گفت: هیچ مانعی برای صادرات دام زنده از کالمیکیا به ایران وجود ندارد و قرار است امسال این صادرات آغاز شود. رئیس این جمهوری واقع در حاشیه شمال غربی دریای خزر خاطر نشان کرد که مذاکرات با طرف ایرانی برای صادرات دام زنده جریان دارد البته برنامه اولیه صادرات مطرح است.  اورلوف گفت: جمهوری کالمیکیا از تمام امکانات لازم برای آغاز صادرات دام زنده به ایران از طریق دریای خزر برخوردار است. وی ادامه داد: این صادرات بستگی به مذاکرات وزارت کشاورزی جمهوری کالمیکیا و جمهوری اسلامی ایران دارد. اورلوف همچنین یادآوری کرد که در گذشته برای مدت کوتاهی کالمیکیا دام زنده برای ذبح در عید قربان به ایران و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر کرده است.
 
عاملی که ارزش دلار را کاهش داد
 
با انتشار آماری از کاهش رشد بخش خرده فروشی آمریکا، ارزش دلار در برابر بیشتر همتایانش کاهش یافت. به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: رشد بخش خرده فروشی آمریکا در پایان سال ۲۰۱۸ به میزان ۱.۲ درصد کاهش داشته است که بزرگ‌ترین کاهش از سال ۲۰۰۹ محسوب می‌شود. این کاهش که نشان دهنده کاهش مخارج خانوار است می‌تواند یکی از علائم هشداردهنده احتمال وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان باشد. دنیل کاتزیو، مدیر معاملات ارزی در بخش آمریکای شمالی بانک فرانسوی بی ان پی پاری با گفت: تا پیش از انتشار آمار بخش خرده فروشی همه چیز خوب بود. این آمار نشان می‌دهد که اوضاع اقتصاد کمتر از آنچه مردم می‌پندارند خوب است و این مساله، امروز دلار را به عقب راند. به گزارش ایسنا، در معاملات دیروز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای مهم جهانی را اندازه می‌گیرد با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۹۶.۹۹۷ واحد رسید. برآورد دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در آتلانتا نشان می‌دهد رشد اقتصاد آمریکا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ به زیر ۲ درصد رسیده است.
 
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۶
آخه گوسفند رو ميدزدن؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
نهصد و بیست و هفتاشون کارت پرواز گرفتن اما به پرواز نرسیدن چون گرسنوشون بود رفته بودن در چمن اطراف فرودگاه غذا بخورن اما خبر حوب اینه که هنوز در فرودگاه رومانی هستند و منتظرن تا پرواز بعدی خودشون رو به تهران برسونن و مردم رو از نگرانی در بیارن
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
آخه این چه پاسخیه:ممکن است در یک پرواز چندین بارنامه وجود داشته باشد و یا در یک روز چندین بارنامه وجود داشته باشد، مگر میشه؟ . ،
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
هرچه را که بشه پولش کنند را میدزدند.
هزاران هزار گوسفند دیگه هم وارد کنن بازم فایده نداره .

ایرانی جماعت واسه منفعت خودش حاضره پا روی خرخره دیگران بزاره بقیه رو خفه کنه تا خودش بره بالا .

....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
ایرانی خودتی
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
منم ایرانی هستم، بخدای واحد قسم، از منافع خودم در برخی موارد گذشتم ولی حاضر نیستم یک نفر دیگه از رفتار من آسیب ببینه
گوسفنداش رومانیایی بوده دیگه!
یه سری فقط جنس غربی میبرن!
امروزه بزرگترین افتخار اینه که ایرانی نباشی
در کل مشت نمونه خرواره
تو یه مشت از هر ده تا دونه ۶ تاش خرابه ۴ تاش سالم
واس همینه اکثریت ناسالم بر سالم چیره شدن و همه رو بد میبینیم از همون ۲۵۰۰ سال پیش تا بحال
اما در واقع بخوای حساب کنی
این جامعه رو خودمون میسازیم و این بدی از ماها هم هست
بابا اینا چاه نفت با دکلشو با هم قورت می دن!!!، 1000تا گوسفند که جای خود داره!!!
ازیک طرف گوسفندواردمیکنیدوازطرف دیگه یاصادرمیکنید یاقاچاق میشه ،اینجاسرزمین عجایبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
دو تا هواپیما اومده فعلا هزار تا گوسفند گم شده . ولی وقتی قاچاق میشه هزار تا میفرستن اونور هزار تا هم بیشتر میشه
خدا شاهده تا حالا اسم کالمیکیارو نشنیده بودم ببین به چه روزی افتادیم !
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
کالمیکیا یک جمهوری کوچک در جنوب روسبه با جمعیت حدود سیصد هزار نفر و ۷۶ کیلومتر مربع وسعت داره و از جمهوریهای اقتصادی روسیه است و از طریق بندر استارتخان روسیه به دریای خزر متصل است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
مرسی ویکی پدیا
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۹
چهار هزار نفر در هر کیلومتر مربع!!!!
پس گوسفند ها کجا جا میشن؟؟؟
چجوری حساب کردن که ایران شده رده هجدهم قدرت خرید درآمد هر ایرانی الان حالا می گیم 200دلاره در ماه که اونم نیست سالیانه میشه 2400دلار که میشه جزوه ده تای آخر هم ردیف فقیر ترین کشورهای افریقایی
پاسخ ها
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
قدرت خرید افراد وابسته به مافیای اقتصادی رو محاسبه کردن
ناشناس
| Romania |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
دلار 4200 حساب کردن احتمالا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
مستر فقیر بودن را که اینطوری محایبه نمیکنند
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
10:16 موسیو چجور حساب میکنن ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
اگر قرار باشه ۲۰۰ دلار شما محاسبه کنیم برای فقیر بودن الان دو سوم
دنیا فقیر تشریف دارند
ماجرای گم شدن ۹۲۷ گوسفندی که با هواپیما آمدند چه بود؟ یا آدرس بلد نبودن یا دست مافیا هستند.
وقتی دکل مفتی به ان عظمت گم میشود گوسفند جای خود دارد اگر دکل پیدا شود گوسفند ها هم پیدا خواهند شدجای نگرانی نیست
لطفا گوسفند افریقایی وارد نکنند چون بنده گوشت سیاه نمیتوانم بخورم کمی تلخ است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
نژاد پرست
انسان یاد فیلم الیس در سرزمین عجایب می افتد
علی اقا درست میگه اینجا هر امار اشتباهی از موسسات امارگیری دوزاری منتشر میشه بوق و کرناش میکنن

به قول اون عزیز ننه جون ما هم میدون تورم یعنی چی چی میگین شما
افزایش ناگهانی دلار از 3600 به مرز 18000 تومان و در در وضعیت فعلی 12000 تومان و اینکه چه مقدار به تحریم ها مرتبط است باعث بسیاری از مشکلات در کشور شده است که متاسفانه مجلس تنها در حد حرف و انتقاد آنرا پیگیری می کند و اگر همینطور ادامه یابد ممکن است به یک بحرانی تبدیل شود که جمع کردن آن ممکن نباشد. هنوز برای مردم قابل باور نیست که این موضوع بدلیل تحریم ها باشد چون کشور همواره در حال تحریم بوده است و نظام در سخت ترین شرایط توانسته است با راه حل های هوشمندانه از پس آن برآید. اینکه آیا عمدی در کار است یا ناتوانی در مدیریت باعث چنین اتفاقی شده است به واقعیت نزدیکتر است که نمایندگان مجلس و دیگر ارگان های مسئول باید آنرا بطور دقیق مشخص کنند چون دولت همواره به دنبال توجیه آن است. ای کاش صنعت تولید ما و صادرات ما به اندازه کافی رمق داشت که حداقل از این افزایش دلار بهره ببرد ولی حتی صادرات ما هم بصورت ریالی انجام و باعث کمبود مایحتاج مردم شده است و از آنطرف بازار بزرگ ما در اختیار کالاهای خارجی قرار گرفته است. اگر اقتصاد ما واقعاً اقتصاد سالمی بود با افزایش ملایم و دهم درصدی سود بانکی و ارز می توانست این مشکلات را شبیه ولوم کنترل کند. مقایسه نسبت درآمد به هزینه بین کشور ما و کشور ایران می تواند شاخص خوبی از عملکرد های دولت ها و پیشرفت باشد
احتمالا گوسفند ها وقتی به ایران رسیدند، راه را که بلد نبودند . زبان فارسی یا انگلیسی هم نمی دونستند . خب معلومه دیگه تو کشور غریب گم میشن دیگه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
خخخخخخخخ
ایران اگه رتبه هزارم جهان هم بشه مهم نیست ما ملت انقلابی فقط میگیم مرگ بر آمریکا
اين نشون ميده كه يه ايراني كوچيكترين كار ممكن رو هم نمي تونه با پاك دستي انجام بده
اگر چند بارنامه داشته و شما یکیشو دیدی باید گوسفند اضافه بیاری نه کم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
عزیز دل برادر کار بازرگانی نکردی و بلد نیستی الکی رو هوا حرف نزن...وقتی چندتا بارنامه داشته باشه یعنی اینکه محموله وارداتی در چند بارنامه تقسیم شده ..یاد بگیریم قبل از نظر دادن کمی مطالعه کنیم فقط دو خط مطالعه کافیه...
قزن بیست و یکم هوش مصنوعی ماشینهای خودران کاوشگزهای مریخ فضاپیماهای چند بار مصرف و ما دنبال گوسفندهای گمشده
ما فکر میکردیم از فرودگاه امام فقط میرنن خارج ...
چراگوسفند وارد میشه؟چراجلوی خروج قاچاق گوسفندها گرفته نمیشه؟وقتی دام زنده رو اونور مرز کیلویی7دلار میفروشن بایدم قاچاق کنن.
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
خودت فهمیدی چی گفتی برادر من ، کدوم مرز 7 دلار هست ؟ مگه مغز خز خوردن که 7 دلار بخرن ، گوشت گوسفند نیوزلندی و استرالیایی با هزینه حمل 1/5 تا 2 دلار میشه ، هزینه گوشت گاو برزیلی با حمل 1 تا 1/5 دلار میشه ، مگه دیوانه اند که 7 دلار بدهند ، خدا رو شکر این اینترنت هست که آگاهی ایجاد کنه ، یکم جستجو و بلد بودن زبان کمک می کنه.
خب مشخصه،دزدیده شده!
تازمانیکه طمع وثروت اندوزی بهرطریقی درکشورملاک قرارگیرد ومردم دست بهرکاری میزنندتابهره بیشتری ازاین بازاربلبشوو بیصاحب که هیچ نظارتی ومجازاتی تاکیدمی کنم هیچ نظارت ومجازاتی وضع بهمین منوال خواهدبود
رفتن گل بچينن!
شاید واحد شمارش ایران با رومانی فرق داره؟ شابد هم مسئولین ذیربط شمردن کلا بلد نیستن و بیشتر از 100 نمیتونن بشمرن
2
ایران در رشد اقتصادی و رشد تولید ناخالص داخلی از سال 2019 به بعد در دنیا اول میشه.
برابری قدرت خرید که در ایران هست در کجای دنیا هست؟ هیچ جا.
عدالتی که در ایران هست در کجای دنیا هست؟ بی شک هیچ جا.
پس نه فقط رشد اقتصادی بلکه در خیلی موارد دیکر ایران اول است.
گوسفندها گم نشده بوده برده بودند هوا خوری که گرگها به گله میزنند و آن تعداد توسط گرگها کشته میشوند که بعدا مجبور شدند چندین بارنامه برایشان بنویسند که آمارها کم و زیاد شده بنده به امین بودن وارد کنندگان ایمان داشته و حالا طوری نشده که گوشت نمی خوریم حداقل بگذارید عدهای به نان و نوایی برسند ثوابش که مال ما هست از این بابت باید خوشحال هم شد..
یک روز این گوسفند بزرگترین ارزویش این بود که جلو وانت کنار پنجره بشینه
الان با هواپیما این ور و اون ور می ره
گوسفندهای مولد ایران داره از کشور خارج میشه بجاش گوسفند نر یا عقیم وارد میشه
سال‌های آینده امیدواریم وزیر بتونه بگه که خوشبختانه هنوز گوشت و مرغ تو بازار هست و فقط گرونه
این اختلاف ، مال این است که بنده خداها گوسفندها ، چون بار اولشان بوده سوار هواپیما میشدند ، تعدادی اشتباهی سوار پرواز دیگری شدند ، تعدادی هم بخاطر ترس از ارتفاع ، از سوار شدن خودداری کردند و قرار شده با اتوبوس VIP بیایند ، تعدادی هم مشکل پاسپورت داشتند .
آقاجام وقتی دکل دزدیده میشه گوسفند رانمیتونن بدزدن؟
شما همین قضیه گوسفند رو میتونی به هر چیزی تعمیم بدی.یعنی از هر چیزی که اعلام میشه نصفش دزدیده میشه.
گوسفندها از سوار شدن به هواپیما امتناع کرده اند آنها اظهار کرده اند در ایران حقوق حیوانات را رعایت نمی کنند و ناجوانمردانه سر انها را می برند
فکر کنم این تعداد گوسفند اصلا از هواپیما جا ماندند . احتمالا با پرواز بعدی می رسند . پرواز کمی تاخیر داشته است . شاید هم هواپیما سوخت نداشته پرواز کنسل شده .
میلیاردها تومان پول تو این مملکت دزدیده میشه چه برسه به 900 تا گوسفند
وقتی میگن گوسفندی گم نشده مطمئن باشید که گم شده که هیچ خیلی بیشتر از این هم گم شده
گوسفندهایی که وارد میکنند، شبیه خرگوشند. جل الخالق!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل