بازدید 3867
۲

علت دپوی ۱۷ هزار تن گوشت از زبان دادستان بندرعباس

دادستان هرمزگان با تأیید دپوی ۱۷هزار تن گوشت در بندر شهید رجایی گفت: واردکنندگان عامدانه و به‌طمع بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی اقدام به دپوی این میزان گوشت کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 14 February 2019

به گزارش تسنیم؛ در روزهای گذشته خبری مبنی بر دپوی بیش از 17هزار تن گوشت قرمز در بندر شهید رجایی منتشر شد، صبح امروز نیز خبر رسید دادستان بندرعباس به‌منظور بررسی دلایل دپوی این حجم گسترده از گوشت در بندر شهید رجایی مستقر شده است.

ابوالفتح ابوالهادی دادستان بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تأیید دپوی گوشت در این منطقه اظهار کرد: بعد از اطلاع از این موضوع صبح امروز در این منطقه مستقر شدیم و با همه مسئولان از جمله سازمان بنادر، گمرک، جهاد کشاورزی‌ و دامپزشکی دیدار و مستندات را دریافت و بررسی کردیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از این محموله‌ها که تحت عنوان کالای متروکه و بخشی دیگر که مربوط به سازمان پشتیبانی امور دام است، می‌تواند ترخیص شود.

دادستان بندرعباس درباره علت دپوی این حجم از گوشت در بندر شهید رجایی گفت: به‌دلیل اینکه این کار به‌نفع واردکنندگان بوده تا از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند، عامدانه اقدام به دپوی گوشت در این منطقه کرده‌اند.

ابوالهادی تأکید کرد: اگر خود واردکنندگان به‌سرعت اقدام به ترخیص محموله‌های گوشت کنند که خیلی خوب است در غیر این صورت، مجبور هستیم خودمان برای این کار اقدام کنیم.

وی همچنین درباره وضعیت قاچاق دام زنده و آماری که در رسانه‌ها درباره حجم گسترده قاچاق دام زنده مطرح می‌شود، گفت: اصلاً این طور نیست زیرا استان ما دام زیادی ندارد و اگر بخواهد از مسیر استان هرمزگان از کشور خارج شود باید از سایر استان‌ها وارد هرمزگان شود که چنین چیزی وجود ندارد. 

دادستان هرمزگان ادامه داد: آمار اعلامی در این زمینه درست نیست؛ قاچاق دام با لنج نیست و به‌وسیله قایق صورت می‌گیرد که آن هم در بهترین حالت روزی 200 دام خارج شود و آنچه گفته شده صحت ندارد؛ با همه این تفاسیر، این حجم از قاچاق دام هم تأثیر خاصی روی حجم کلی بازار گوشت ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این 200 دام هم مثل ماهیگیری چینی ها در دریا است .
کشوری که در آن هلیکوپتر قاچاق می شه بز چیزی نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر