بازدید 2409

آموزش و پرورش دو بودجه‌ای شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیشنهاد داد آموزش و پرورش دو بودجه‌ای شود؛ یکی برای حقوق معلمان و دیگری برای مسائل آموزشی، پرورشی، نوسازی و تجهیزات مدارس.
کد خبر: ۸۷۸۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 14 February 2019

فاطمه سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از امنیت فیزیکی مدارس در کشور گفت: باید برای فضای آموزشی و امنیت دانش‌آموزان در فضای فیزیکی مدارس تدابیر ویژه صورت گیرد زیرا بسیاری از مدارس شهرها نیاز به نوسازی یا تخریب دارند و در دل پایتخت نیز بیش از 50 درصد مدارس باید بازسازی و نوسازی شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهبود وضعیت مدارس تخریبی از اهم موضوعاتی است که نمایندگان به آن نظر دارند، افزود: از سوی دیگر موضوع شیر مدارس که به عنوان تغذیه دانش‌آموزان به خصوص در مناطق محروم پیش‌بینی شده بود، مورد غفلت واقع شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: نماینده‌های مجلس تاکید دارند در جابجایی بودجه یا تامین اعتبار برای شیر مدارس تمام تلاش خود را به کار گیرند؛ شیر مدارس برای ما به عنوان تغذیه کودکان به خصوص در مناطق محروم که شاید دانش‌آموزان نتوانند شیر خود را در منازل تهیه کنند، مهم است و چرایی عدم اجرای آن پیگیری خواهد شد.

دولت بودجه آموزش و پرورش را کم در نظر می‌گیرد

وی با انتقاد از رویکرد دولت که در تدوین بودجه کشور، بودجه آموزش و پرورش را کم در نظر می‌گیرد، افزود: در زمان تنظیم و تدوین بودجه و تصویب آن در دولت، آموزش و پرورش باید به صورت ویژه نگریسته شود؛ به خصوص با 13/5 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم این وزارتخانه.

سعیدی با بیان اینکه 98 درصد بودجه آموزش و پرورش برای حقوق معلمان صرف می‌شود، گفت: باید بودجه حقوق معلمان و هزینه‌های حقوقی را از بودجه‌ای که باید صرف آموزش، پرورش، نوسازی و تجهیزات مدارس شود، مجزا کنند؛ یعنی این مسائل بودجه جداگانه‌ای برای خود داشته باشد.

هم معلمان ناراضی و هم مدارس بی‌امکانات

وی توضیح داد: متاسفانه بودجه کنونی آموزش و پرورش باید هم صرف حقوق شود و هم مسائل آموزشی، پرورشی و نوسازی؛ به همین دلیل هم معلمان از نظر کمی حقوق، تأخیر در پرداخت پاداش بازنشستگی و اضافه کار ناراضی هستند و هم آموزش خوب و مدارس با امکانات برای دانش‌آموزان فراهم نشده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: پیشنهاد دو بودجه‌ای شدن آموزش و پرورش باید در مجلس پخته شود و وزیر آموزش و پرورش هم این رسالت را برعهده دارد که در دولت برای تحقق این موضوع چانه زنی کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار