بازدید 13748

سایه سنگین همسان‌سازی بر سر افزایش حداقل دستمزد سال ۹۸

سابقه‌ای که باید به افزایش دریافتی افراد کارکشته و با تجربه منجر شود، ولی در سایه تصمیم مسئولان و دولتمردان به نوعی ندید گرفته می‌شود، چون ظاهرا از دید ایشان کاستن فاصله دریافتی‌ها و اتکا به همسان سازی در اولویت است؛ اولویتی که از آغاز سال جاری به حقوق کارگران نیز سرایت داده شده.
کد خبر: ۸۷۸۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 13 February 2019
تابناک اجتماعی -
تغییری که سال گذشته در افزایش حداقل دستمزد کارگری رخ داد، ظاهرا قرار است به رویه جاری تعیین افزایش سالانه حداقل دستمزد کارگری شود.

به گزارش «تابناک»؛ با برگزاری نخستین نشست حقوق و دستمزد سال ۹۸ که با غیبت نمایندگان کارفرمایان همراه بود، خبر رسید که چارچوب حقوق و دستمزد کارگری تعیین و برخی پیشنهادها پیرامون آن‌ها هم مطرح شده است؛ پیشنهادهایی از جمله افزایش حق مسکن از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان که پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص آن، یکصد هزار تومان است و باید دید در ادامه نشست‌های سه جانبه به تفاهم و تصویب چه عددی خواهد رسید.

وضعیتی که هرچند در قیاس با تعیین حقوق و دستمزد سال ۹۷ ـ که جلسات آن دیرتر از همیشه در انتهای سال ۹۶ آغاز شد و حتی برای نخستین بار به فروردین سال بعد، یعنی فروردین ۹۷ رسید ـ رو به جلو و مناسب به نظر می‌رسد، یک نکته قابل تأمل در بطن آن نهفته است.

نکته‌ای که برای یادآوری آن باید تصمیم نهایی نشست‌های تعیین حقوق و دستمزد سال ۹۷ را مرور کرد که بر اساس آن، میزان افزایش دستمزد برای دو پایه حقوق مختلف تعیین شد؛ حداقل‌بگیران و سایر سطوح.

افزایشی که از دو فرمول مجزا تبعیت می‌کرد؛ به این صورت که حداقلی بگیرانی که میزان حقوق پایه شان در سال ۹۶، نرخ حداقل حقوق پایه ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان بود، مشمول افزایش ۵/۱۹ درصدی شدند و دیگرانی که بیش از این می‌گرفتند، شامل افزایش حقوقی به‌ صورت ترکیبی از «درصد» و «رقم ثابت ماهیانه» شدند که نتیجه آن، شکل گیری طیفی از حقوق‌های مختلف بود.

فرمولی که به تأکید مسئولان، هدف از به کارگیری آن، حمایت از قشرهای پایین‌دست بود و موجب می‌شد افراد با درآمد کمتر، افزایش بیشتری را در دستمزدشان شاهد باشند و آن‌هایی که درآمدشان بیشتر بود، مشمول افزایش کمتری شوند. فرمولی که البته پیش از آن در افزایش حقوق مستمری بگیران، بازنشستگان و البته کارمندان دولت اعمال شده بود.

شیوه‌ای که با نام «همسان سازی حقوق» معرف حضور حقوق بگیران مختلف است و ظاهرا پذیرفته شده به نظر می‌رسد، اما یک اشکال بزرگ و کلیدی دارد و آن اینکه اعمال آن برای کسانی که شاغل هستند، حکم ندید گرفتن سوابق کار ایشان را دارد. سوابق کاری که موجب می‌شود، کارگر پانزده سال خدمت، دریافتی بیشتری از کارگری داشته باشد که سال نخست خدمتش را گذرانده است.

سابقه‌ای که می‌بایست به افزایش دریافتی افراد کارکشته و با تجربه منجر شود، اما در سایه تصمیم مسئولان و دولتمردان به نوعی ندید گرفته می‌شود چراکه ظاهرا از دید ایشان کاستن فاصله دریافتی‌ها و اتکا به همسان سازی در اولویت است؛ اولویتی خدشه ناپذیر که می‌بایست در نظر گرفته شده و در اجرا دیده شود.

شرایطی که پیش از این در افزایش حقوق کارگری دیده نمی‌شد و از ابتدای سال جاری به این مقوله سرایت داده شد. وضعیتی که ظاهرا قرار است استمرار بیابد و از این روست که تعیین چارچوب‌های حقوق و دستمزد کارگران در دستور کار نشست‌های سه گانه قرار گرفته است. استمرار تصمیمی که هرچند موجب می‌شود، سطح درآمد حداقلی بگیران افزایش بیشتری را تجربه کند، از آن سو موجب جا ماندن درآمد سطح دیگر دستمزدی از تورم هر ساله کشور می‌شود که نتیجه‌ای به دنبال نخواهد داشت، جز افزایش فقر!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۴
با روندی که در دولتهای پیشین وجود داشته و در این دولت نیز با شدت بیشتری با نام عوام فریبانه رسیدگی به اقشار کم در آمد پی گیری میشود در سالهای آتی ، جامعه کارگری از فکر تحصیل و پیشرفت و تجربه اندوزی تهی و کارگران تبدیل به بردگان بدون مهارت ،تجربه و تحصیل خواهند شد.
بی تدبیری محض است اگر بخواهیم برای کم کردن بودجه و با عوام فریبی ، کاری کنیم با تجربه و بی تجربه ،با تحصیلات و بدون تحصیلات ،با سابقه و بدون سابقه، حقوقی یکسان و یا حتی نزدیک به هم داشته باشند.با اینکار چرخ اقتصاد کشور که کارگران به چرخش در آورندگان اصلی آن هستند به شدت آسیب خواهد دید.
البته گاهی انسان شک میکند که نکند دست ها یی در کار است تا اقتصاد کشور تهی از مهارت ، تجربه و تحصیل شود ؟
با روند موجود دیر نیست روزی که کارگر ایرانی با مهاجرت به افغانستان ، حاضر شود یک چهارم مزد کارگر آنجا را دریافت کند و به آن ببالد.
به نظر من همسان سازی ها و افزایش های اینگونه فقط میتواند به سرخوردگی و نابودی این قشر زحمت کش فداکار حتی همانی که مثلا افزایش بیشتری نصیبش میشود ، بیانجامد که در کل دود آن به چشم کشور و اقتصاد خواهد رفت. هر چند در ابتدای کار ، دولت و کارفرمایان را راضی کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
شعار برابری توده ها و گند زدن به اقتصاد، تبریک به آقای حقوقدان، همینو کم داشتیم، تدابیر کمونیستی
بیجا كرده هر كسي بخواد دو فرمول بده

وقتي دولتي ها به طور يكسان قرار شد از يك فرمول بيست درصدي استفلاده كنن
لازمه كه كارگرلان حداقل شاهد افزايش 25 درصدي در تمام سطوح شغلي رو تجربه كنن
اگر به همين منوال بگذره چند سال بعد حقوق يك كارگر ساده با كسي كه سي سال سابقه خدمت و تجربه داره
برابر خواهد بود

در هيچ كجاي دنيا چنين رويه اي وجود نداره..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
چی و کی باعث شده تا شما فکر کنید حق حیات بیشتری نسبت به کارگر ساده داری؟ عمری که شما در اداره تابستان زیر کولر و زمستان در کنار ایران رادیاتور داری تلف می کنی باشه مزد همون چه جملۀ بدرد نخوری که در دوران تحصیلتتان حفظ کردی. کارگر هم که زمستان تو سرما و تابستان تو گرما با خرده فرمایشات صاحب کار یا مدیر بی سوادش داره کار می کنه در واقع داره تاوان همان چهار جمله بی خودی را میده که شما حفظ کردید او نکرد.
پس حقوق بالاتر برای کدام تخم دو زرده میخوای؟
به ناشناس 17:50
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
دندت نرم! تو هم اگه عرضه داری از بچگی تو کوچه و خیابون بشین خونه فقط درس بخون تا شاید بتونی دانشگاه قبول بشی! بعدش هم که دانشگاه قبول شده تازه اگر تونستی بشین و 5 سال برای لیسانس بخون بعد اگر همت داشتی که نداری بشین واسه کنکور ارشد بخون تا شاید قبول شی بعدش تازه 2 سال بشین واسه ارشد دروس سخت و تخصصی رو بخون تا فارغ بشی بعد تازه برو سر کار بعد اونموقع بیا با هم در مورد حق حیات صحبت کنیم و انتظار داشته باش که مثل یه فوق الیسانس با کلی تخصص و چندین سال سابقه کار حقوق بگیری!

البته تو مغلطه داری می کنی چون حق حیات برای همه هست و کارگران شریف ما قطعاً مثل بقیه اقشار جامعه خیلی کمتر از حقشون دارن میگیرن

ولی خوب کلاً دلت رو به این سیاستها خوش نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
خوش به حال خصولتیهایی مثل شرکت توزیع برق و آبفا که کارگری حساب میشن و درصد افزایش سالانه شان همیشه از دولتیها بیشتره.
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
در حمایت از کارگران خطاب به شما کارمند دولت پرمدعا و بی بازده عرض کنم دقیقا شما چه ویژگی بارزی دارید که باید این چنین پول نفت را برای حقوق شما هدر بدهند؟ بازده دیپلمه های دبیرستان از شما بیشتره.
کارگر ۲۰سال سابقه کار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
در جواب جناب ناشناس:من ساعت ۶ونیم صبح سرکارم،صبحانه را میخورم راس ساعت ۷با تعویض لباس و...تو سالن تولید هستم.خدا سر شاهده چند بار شده رفتید فلان اداره یا بانک یا سازمان ساعت ۸تا ۹ مسئول همان قسمت حضور نداشته؟بعد کاشف به عمل آمده بنده خدا مشغول صبحانه خوردن بوده؟!!!!این فقط یک نمونه هست....
رضا ده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
آقايان كارگر و كارمند نداره چه شده افتاديم به جان هم
تو يك كشتي هستيم بنام ايران به هرحال تجربه ثابت كرده همسان سازي حقوق در بلند مدت موجب نابودي اقتصاد شده است كارگر ساده امروز كه از همسان سازي ممكن خوشحال باشه فراموش نكنه 10 تا 15 سال ديگه جزئ با تجربه هاست كارگر ديپلم فعلي توجه داشته باشه اگر به كارگر فوق ليسانس و ليسانس افزايش بيشتري تعلق بگيره اين يعني راه براي اونم بازه كه بره در س بخونه ياد بگيره و پيشرفت كنه اساسا پيشرفت در جوامع بشري با انگيزه شروع ميشه كه مي‌تواند مادي يا معنوي باشه به هرحال اين روش افزايش حقوق مي‌تواند باعث از بين رفتن انگيزه ايجاد تنش بين كارگران با سابقه باتجربه و كارگران ساده و كم تجربه تر بشه دوستان دولت مرد عزيز امروزه دانشي هم هست بنام رفتارشناسي اقتصادي در يك كشتي بنام ايران نشستيم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
در پاسخ به افراد ناکاراکدی كه تنها تا نوكگ دواغ شون رو ميبينن بايد عرض كنم
اولا بنده كارمند دولت نيستم و كارگر با سي سال سابقه و تجربه هستم
و موقعي كه من شروع به كار كردم پدر مادرتون هم هنوز تصميم نگرفته بودن شما پا به عرصه هستي بزاريد يا نه
در ضمن اون عزيز كارگري كه حرف هاي صد تا يه غاز شعار گونه رو زده كه البته دوست عزيز بعيد ساخ بهشون داده هم بايد عرض كنم
سعي كن كمي از نوك بيني خودت جلو تر رو هم ببيني
يعين سي سال بعد كه با كوله باري از تجربه انظتر داري قدر تجربياتت رو بدونن و مزد اين تجربه رو بگيري
از نوشتارت مشخصه خيلي جواني
حداقل سعي كن وسعت ديدت رو بيشتر كني...................
با نام خدا .

با سلام .

نمایندگان کارگران کشور منحصرا" جناب اقای محجوب ،

بیایید در تاریخ کارگری ایران مثل دکتر مصدق نام نیکی از خود بگذارید ....و وضعیت حقوق و دستمزد کارگری را برای

همیشه در ایران حل نمایید .........تاریخ برای شما شهادت خواهد داد .......
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
جناب محجوب شما تنها چیزی که نمی داند الف و ب اقتصاد خرد و کلان است مادرو در ونزوئلا تز ایشان را پیاده کرد و الان انجا دو رئیس جمهور و تورم ۱۰۰۰۰۰۰ درصدی دارد
تجربه و تخصص کاربردی و راهگشا ،حتما باید ارزش خود را داشته باشد
این روشهای همسان سازیو پلکانی در واقع کلاهبرداری و دست در جیب کارمند با رتبه بالاتر کردنه
مگه میشه منه تحصیل کرده با سوابق کاری و سمت مهم تر مثلا20درصد افزایش حقوق بگیرم بعد کارگر صفر به فرض مثال30درصد بگیره؟؟؟مگر حق و حقوق یه دکتر و مهندس با یه کارگر باید یکی باشه؟؟؟؟؟
من نمیگم مردم گرسنه باشند خیر آقا حداقل حقوق باید 4میلیون به بالا باشه حالا هر کی سابقه و تحصیل و خدمات بهتری میده باید دریافتی بهتر هم داشته باشه نه اینکه دست در جیب کارمند سمت بالا بکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
یه دیپلمه دبیرستان هم اگر پارتیش جور باشه براحتی میتونه کار شما رو از خودتون بهتر انجام بده پس به هنر و مهارت نداشته تون هم نباید حقوقی تعلق بگیره
آفرین
چه عجب بالاخره به این موضوع پرداخته شد.
اشتباه فاحشی است که نمایندگان مجلس در برنامه یکسان سازی حقوق دچار آن هستند .کارمند با تجربه شرکتی طی یک ماه به غیر از وظیفه محوله موفق شد دو دستگاه تخصصی شرکت نفتی را با موفقیت تعمیر وراه اندازی نماید .وجند میلیون صرفه جویی برای شرکت به ارمغان آورد .بسیاری از با تجربه های مراکز صنعتی چنین رویه ای دارند .حال اگر قرار گردد افزایش حقوق وی کمتر از فرد بی تجربه وبا تازه استخدام شده با پایه حقوق کمتر مقایسه وبه مراتب با افزایش حقوق کمتری مواجه گردد ، نه تنها کار تخصصی نخواهد کرد ، بلکه از آموختن تجربیات خود به مستخدمین جدید خودداری خواهد کرد. اگر نماینده های محترم مجلس در مصوبات خود از نظرات کارشناسان استفاده می نمودند بهره وری صنایع ما بیش از حال بود
به ضم حکومتگران ، ادارهٔ فقرا آسانتر است از قشر متوسط ، اما غافل از این هستند که لشگر فقرا مانند سیل ‌و طوفان ویران کننده میباشد ؟ حکومتها با ایجاد قشر متوسط پیشرفت میکنند ،و دوام می آورند ؟همین قشر متوسط است که باعث کاهش فقر ،و فساد ،و بیکاری در جامعه میشوند ؟،،و الا اغنی که غارتگرند ،و خیانتکار ، فقرا هم حریص در مصرف ،‌ باز تولید ریا ‌و تظاهر ،و نیرنگ ؟ ستون اصلی نگهداندهٔ حکومت تنها قشر متوسط جامعه است ،،،
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
حلقه مفقوده بین لشگر فقرا و قشر متوسط نداشتن پارتی و بی بهره بودن از ژن خوب هست وگرنه مطمئن باش اون ها هم همشون لیاقت طبقه متوسط بودن رو دارند
طرح یکسان سازی حقوق طرحی غیر علمی جاهلانه و عوامفریبانه است که ریشه در تفکر مارکسیسنی دارد و به مهاجرت بیشتر نخبگان و کاراموخته ها منجر خواهد شد.بی توجهی به تجربه نحصیلات سابقه کار و رتبه شغلی در نهایت شکست خواهد خورد و دست دولت را در جیب یک گروه برای تامین مایحتاج گروهی دیگر قرار می دهد.مفهوم واقعی ان دزدی دولتی است و نتیجه ای جز سرخوردگی بیشتر قشر مجرب و تحصیلکرده ندارد.کره شمالی و شوروی سابق نمونه های چنین تفکر شکست خورده است.دولت بی عرضگی و ناتوانی خود را با جیب بری قشر تحصیلکرده جبران می کند
دیدگاه کاملا کمونیستی .دمتون گرم مسئولان دانشمند.
همسانسازی ضروری است با توجه به این تورم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
بله در صورتی که درست انجام بشه یعنی حقوق اونهایی که کمتر میگیرن به نسبت اونهایی که بیشتر می گیرن افزایش بیشتری داشته باشه
مثلا 20 درصد افزایش برای همه و برای کسانی که کمتر میگیرن تا 40 درصد قابل افزایش باشه.
اما اینها کلک میزنن و میگن ما مثلا امسال 20 درصد دستمزدها رو افزایش دادیم که این فقط برای حداقل بگیرهاست(حدود 10 درصد کارگران) و بقیه افزایش 12 درصدی خواهند داشت.
به این ترتیب در ظاهر افزایش 20 درصدی رو اعلام میکنن که شاید شامل 10 درصد جامعه مزد بگیرها باشه اما در عمل 90 درصد افراد افزایش حقوق 12 درصدی رو می بینند!
لطفا دست از عوام فریبی بردارید هر سال می ایند میگویند حداقل بگیر 20 درصد سایر سطوح 12 یا 13درصد افزایش پیدا کند بعد می ایند برای مدیران بخشنامه می کنند که 50درصد افزایش حقوق اعمال شود اینها عملا قشر متوسط را دارند تبدیل به قشر فقیر می کنند در ضمن تصمیم گیران محترم بدانند میزان تورم کالا هایی که مردم مصرف می کنند بالا 200درصد است وافزایش حقوق در قیمت تمام شده کالا رقم 4 یا 5 در صد بیشتر نیست از این سیاست غلط خود دست بردارید چون هر چه قدرت مردم بالا باشد وضع اقتصاد بهتر می شود
با سلام. ایا بهتر نیست دوستانیکه بجای پیگیری افزایش منصفانه دستمزد صنف خود ناجوانمردانه در پی زیر سوال بردن افزایش ناچیز حداقل بگیران در میایند و دوستان دیگر نیز برای زیر سوال بردن این افزایش ناچیز بلندگوهای خود را مقابل دهان انها میگرند. بهتر نیست برای لحظه ای خود را بجای حداقلی بگیران قرار بدهند و انصافا ببینند با این سطح حقوق می‌شود یک خانواده را اداره کرد. خسته نباشید.
به این میگن سورنا را ازسرگشادش دمیدن!!
دولت ومجلس به جای اینکه حقوق ها را بویژه حداقل حقوق را متناسب با تورم کنند میخواهند به سبک پوپولیست ها ازاین نمد(افزایش پلکانی)برای خوددربین آنانکه ازسطح حقوق کمتری برخوردارهستندکلاه محبوبیت بدوزند!!!
بااین رویکرد دارندگان سابقه وتجربه دربین کارگران و مدرک تحصیلی بالاوتجربه دربین کارمندان انگیزه ایی برای ارائه خدمت برای شان باقی نمی ماند.
حضرت علی ع تجربه رابالاتر ارعلم میدانند
حال اگر علم وتجربه باهم درآمیزند مسلما مفید به فایده بیشتری خواهدبود
این رویکرد همچنین انگیره ارتقاسطح علمی( واقعی ونه مسئله دارهارا) رادربین کارمندان بویژه معلمان که لازمه شغل شان هست ازبین میبرد.
بنظرم افزایش پلکانی حقوق ها ظالمانه ترین اقدام در افزایش حقوق هاست ،اگر میخواهندبه قشری که ازحقوق پایین تری برخوردار هستندکه حق شان نیست وآنهاهم باید ازیک سطح درآمدی ورفاه قابل قبولی برخوردارباشند خدمت کنید بیایید ابتدا در حداقل حقوق که اکنون ۴برابر غیرواقعی و کمتراست است تجدید نظرکنید .
چرا وقتی به حقوق بگیران میرسید بارتورمی را بهانه میکنید؟ مگرتاکنون که ببهانه ایجادتورم حقوق ها را واقعی نکرده اید توانسته ایدجلوی تورم لگام گیسخته را بگیرید؟
من نفهمیدم چرا نویسنده فکر کرده سال ۹۷ سال اول بوده این اتفاق افتاده!
من یک حقوق بگیر ارشد یک کارخانه با در یافتی حدود 6 میلیون در ماه هستم ولی خواهر و برادر و نزدیکانم نیز یا کارمند یا کارگرند با حقوق زیر 2 میلیون و همیشه فقر و تنگدستی انها باعث عذاب من بوده لذا اگر حقوق اونها افزایش بیشتری پیدا کنه من قلبا تایید میکنم چرا که فقط خود را دیدن نه انسانی و نه ایمانی است
بسمه تعالی
همسان سازی بازی فریبکارانه است یک روز گوشت یک روز مرغ یک روز حقوق یک روز همسان سازی یک روز خودرو همه اینها حرکات جهت مشغول کردن ذهن مردم از پرداختن به ناکارامدیهاست.
از سال 97 نیست که این طرح همسانسازی جهت مشمولان قانون کار اجرا میشود بلکه سابقه ای بیش از 15 سال دارد که برای طرح همسانسازی اجرا میشود.مثلا شرکتهایی که زیر مجموعه یکی از وزارت خانه های بزرگ کشور هستند و نظام بیست رتبه ای اعمال میشود به علت اجرای طرح همسانسازی برای مشمولان قانون کار تفاوت امتیازات یک نفر با مدرک دکترای مهندسی با فردی با مدرک سیکل چیزی کمتر از دو برابر و همینطور تفاوت امتیازی رتبه بیست و رتبه مثلا چهار که خود نشانه سابقه کاری افراد میباشد باز کمتر از دو برابر است.تنها تفاوت حقوقی مربوط به حق سنوات است که یک مقدار ناچیز به چشم می آید که این هم چون امتیاز رتبه و مدرک در آن تاثیرگذار است تفاوت چندانی بین یک فرد با مدرک سیکل و دکترا ایجاد نمیشود مگر اینکه فرد مدیرعامل و هییت مدیره باشد که از امتیازات مدیریت بهره ببرد.بعد انتظار دارند صنعت ایران رشد داشته باشد با این تفکرات و سیاستهایی که به جای کارگر تخصص محور مانند قرن نوزده به کارگر ساده فکر میکنند.
باید حقوقها یکسان شود چرا باید یک مدیر بیسواد 5 میلیون بگیرد و یک باسواد دو سه میلیون باید طوری شود که همه به یک اندازه بخورن...
شما کف 25 درصد افزایش حقوق رو برای همه در نظر بگیرید و برای حقوق های پایین تر افزایش بیشتر مثلا 30 تا 40 درصد اعمال کنید. اینجوری اونهایی که حقوق بالاتر دارن ناراضی نخواهند بود و به عدالت نزدیکتر هست.
نه اینکه حداکثر افزایش رو 20 درصد بگیرید اون هم فقط برای کسانی که حداقل بگیر هستند و حقوق اونهایی که بیشتر میگیرن رو 10 تا 15 درصد اضافه کنید و بگید ما همسان سازی کردیم!!!
این کار مصداق ظلمه نه همسان سازی. درواقع برداشتن از جیب یکی و گذاشتن تو جیب دیگری هست. اینطوری کارگرها این وسط متضرر میشن و کارفرما و دولت هستند که خوشحال و منتفع خواهند شد!
بیست درصد حقوق کارگر تقریبا 180 هزار تومان می شود. 15 درصد حقوق کارمند باسابقه متوسط تقریبا 450 هزار تومان است. خیلی سخت نگیرید. این 45 هزارتومانی که تفاوت درصد افزایش حقوق هست هم مال شما. خدا کنه که واقعا مفید باشید.
نماینده کارگرو کارفرما همشون یکیند همه جلسات و... فیلم وبازیه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی