بازدید 7245
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

حرکت دست به عصا و محتاطانه فعالان بازار سهام/ اولین واکنش بورس به اینستکس چه بود؟/ بیشترین ارزش و حجم معامله به یک نماد بانکی رسید

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه سیزدهم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۴۳۹ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۸۵۵ واحد رسید. این در حالیست که هفته برای دومین هفته پیاپی شاهد افت نماگر کل بورس بودیم. بر اساس در هفته قبل، شاخص کل ۱.۶ درصد افت کرد.
کد خبر: ۸۷۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 02 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه سیزدهم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۴۳۹ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۸۵۵ واحد رسید. این در حالیست که هفته برای دومین هفته پیاپی شاهد افت نماگر کل بورس بودیم. بر اساس در هفته قبل، شاخص کل ۱.۶ درصد افت کرد.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، بر خلاف پایان هفته قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۲۷ واحدی معادل ۰.۲۷ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۳۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز بر خلاف روز‌های قبل، با  افت ۴۴ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۷۹۰ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۱ واحدی معادل ۰.۱۵ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۹۴۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۰۸ واحد کاهش معادل ۰.۳۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۴ هزار و ۹۷۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۵۴ واحد کاهش معادل ۰.۳۸ درصد به رقم ۱۱۸ هزار و ۹۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۰ واحد کاهش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۳۱۲ هزار و ۸۹۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۲۰ داشت و در سطح ۱۶۰ هزار و ۵۲۵ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سمهام، نماد معاملاتی وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۷۴ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۵ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۵۳ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۵۰ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۴۰ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۳۴ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۲۷ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۲۳ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد و نماد خودرو متلعق به ایران خودرو با ۲۲ واحد کاهش، بیشترین نقش را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۶۹ واحد، نماد رانفور متعلق به خدمات‌انفورماتیک با ۴۶ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۴۵ واحد، نماد آپ متعلق به آسان پرداخت پرشین با ۳۹ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۵ واحد و نماد فایرا متعلق به آلومینیوم‌ایران با ۲۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

به گزارش تابناک اقتصادی، حتی خبر راه اندازی کانال مالی ایران و اروپا نیز همانگونه که کارشناسان پیش بینی کردند نتوانست به ورود نقدینگی به بورس تهران بیانجامد و حرکت دست به عصا و محتاطانه فعالان این بازار همچنان تدوام دارد.

نماد بانك تجارت «وتجارت» در حالی در معاملات امروز بیشترین ارزش معامله و بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص داد که نماد دیگر بانک بورسی یعنی بانک صادرات«وبصادر» بیشترین کاهش ارزش بازار را ثبت کرد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات در روز جاری به گروه بانکی ها اختصاص داشت و بر این اساس ارزش معاملات این گروه بیش از 89 میلیارد تومان برآورد می شود که از دست به دست شدن بیش از 533 میلیون و 312 هزار سهم طی 25 هزار و 584 نوبت معاملاتی رقم خورد.

گروه سیمانی ها گرچه در رتبه دوم از نظر ارزش معاملات قرار داشت ولی ارزش معاملات این گروه فاصله زیادی با گروه بانکی ها داشت و بر این اساس بیش از 36 میلیارد تومان نقدینگی در این گروه ناشی از جابجایی 185 میلیون و 106 هزار سهم طی 12 هزار و 498 نوبت معاملاتی بودف پس از آن نیز گروه اداره بازارهای مالی، خودرویی ها، اطلاعات و ارتباطات، شیمیایی ها و فلزات اساسی در رتبه های بعدی قرار داشتند.

همچنین شاخص گروه محصولات چوبی با تغییر 7957 واحدی در راس شاخص های برتر صنعت در معاملات امروز قرار داشت.

در معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت در نماد شرکت های كاشي‌ پارس‌ «كپارس»، پارس‌ سرام‌ «كسرام»، سيمان‌فارس‌ «سفار» ، شكرشاهرود «قشكر»، سرما آفرين‌ «لسرما»، سيمان‌ تهران‌ «ستران» و سيمان‌ بهبهان‌ «سبهان» و بیشترین کاهش قیمت در نماد شرکت های كارتن‌ ايران‌ «چكارن»، توليدي‌مهرام‌ «غمهرا»، فروسيليس‌ ايران‌ «فروس»، بيسكويت‌ گرجي‌ «غگرجي»، پست بانك ايران «وپست»، بورس اوراق بهادار تهران «بورس»، سايپاآذين‌ «خاذين» رقم خورد.

بیشترین تقاضا و صف خرید در نماد شرکت های سيمان‌ تهران‌ «ستران«، سرما آفرين‌ «لسرم»، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كيان «كيان»، آلومينيوم‌ايران‌ «فايرا»، تامين سرمايه لوتوس پارسيان «لوتوس»، لاميران‌ «فلامي» رقم خورد و بیشترین عرضه و ثبت فروش در نمادهای كارتن‌ ايران‌ «چكارن»، صندوق س. با درآمد ثابت كيان«كيان»، سايپاآذين‌ «خاذين»، قند شيرين‌ خراسان‌ «قشرين»، صنايع‌كاغذسازي‌كاوه‌ «چكاوه»، صكوك اجاره سايپا - 3ماهه18% «صايپا» بوده است.

نماد بانك تجارت «وتجارت» تامين سرمايه لوتوس پارسيان «لوتوس»، سايپا «خساپا»، بانك صادرات ايران «وبصادر»، سيمان‌ تهران‌ «ستران»،داده گسترعصرنوين-هاي وب «هاي وب»، پست بانك ايران «وپست» با بیشترین افزایش حجم معاملات مواجه بود و بیشترین ارزش معاملات نیز در نمادهای بانك تجارت «وتجارت»، تامين سرمايه لوتوس پارسيان «لوتوس»، داده گسترعصرنوين-هاي وب «هاي وب»، سيمان‌ تهران‌ «ستران»، بانك صادرات ايران «وبصادر»، سايپا «خساپا»و پتروشيمي‌شيراز«شيراز» رقم خورد.

بیشترین افزایش ارزش بازار در نماد شرکت های فولاد خوزستان «فخوز»، خدمات‌انفورماتيك‌ «رانفور»، پتروشيمي جم «جم»، آسان پرداخت پرشين «آپ»، معدني و صنعتي گل گهر«كگل»، آلومينيوم‌ايران‌ «فايرا»، توسعه معدني و صنعتي صبانور «كنور» رقم خورد و در مقابل بیشترین کاهش ارزش بازار در نمادهای بانک صادرات«وبصادر»، فولاد مبارکه اصفهان«فولاد»، گروه مپنا«رمپنا»، بانک ملت«وبملت»، سایپا«خساپا»، گروه مديريت سرمايه گذاري اميد «واميد» و گسترش نفت و گاز پارسيان «پارسان» بیشترین کاهش ارزش بازار را شاهد بودند.

د‌ر بازار ۲ بورس تهران که به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ معاملات درون‌گروهی سهامهدارن عمده اختصاص د‌ارد، 19.7 میلیون سهم پتروشیمی شیراز به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارزش بیش از 11 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامدار عمده مواجه شد. همچنین ۱۸ میلیون سهم سرمایه‌گذاری توکا فولاد به ارزش بیش از 31.5 میلیارد ریال کد به کد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
دست به عصا چیه ، بورس در ورطه نابودیه ، باید دولت نقدینگی رو بکشه طرف بورس والا بیشتر کارخونه ها و شرکتها
سال بعد برشکست خواهند شد
این بورس دیگه بورس بشونیست
بورس درسراشیبی سقوط !!!
درادامه ریزشهای سهمگین بورس درماههای اخیر امروز یکشنبه ۱۴ بهمن هم شاخص کل تاساعت ۱۱صبح حدود ۲۰۰۰واحددیگرسقوط کرد و واردکانال ۱۵۷۰۰۰ واحدی شد.لازم به ذکراست که شاخص کل درابتدای مهرماه در استانه فتح کانال ۲۰۰۰۰۰ واحدی قرارداشت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی