بازدید 18554
اوج بحران در ونزوئلا؛

کشورهای اروپایی «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند/ روسیه واکنش نشان داد

با پایان مهلت هشت روزه اتحادیه اروپا به رئیس جمهور ونزوئلا، شماری از کشورهای اروپایی شامل بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، اتریش، دانمارک و سوئد، خوان گوآیدو رئیس پارلمان ونزوئلا را به سمت رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناختند.
کد خبر: ۸۷۵۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 04 February 2019

با پایان مهلت هشت روزه اتحادیه اروپا به رئیس جمهور ونزوئلا، شماری از کشورهای اروپایی شامل بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، اتریش، دانمارک و سوئد، خوان گوآیدو رئیس پارلمان ونزوئلا را به سمت رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناختند.

فرانسه، بریتانیا و اسپانیا اعلام کردند، با گذشت مهلتی که برای نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا تعیین کرده بودند، خوان گایدو، رهبر مخالفان دولت را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

فرانسه گفته که برای گایدو این حق را قائل است که انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام در ونزوئلا برگزار کند.

جرمی هانت، وزیر خارجه بریتانیا، در توییترش نوشت، با گذشت ضرب‌الاجل هشت روزه کشورهای اروپایی به نیکلاس مادورو برای اعلام انتخابات زودهنگام، بریتانیا در کنار متحدان اروپایی خود، اکنون خوان گایدو را به عنوان رئیس جمهور قانونی موقت به رسمیت می‌شناسد.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا هم با اعلام شناسایی آقای گایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا، خواهان برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در ونزوئلا شد.

دولت‌های دانمارک، سوئد و اتریش هم خوان گایدو را به رسمیت شناخته‌اند.

کشورهای اروپایی «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند/ روسیه واکنش نشان داد

روسیه روز دوشنبه به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا از سوی چند کشور اروپایی را «مداخله خارجی» در امور این کشور دانست.

پیشتر نیکلاس مادورو، ضرب‌الاجل کشورهای اروپایی برای اعلام انتخابات زودهنگام را رد کرده و درباره دخالت خارجی در بحران سیاسی ونزوئلا هشدار داده بود.

تعدادی از کشورهای اروپایی از آقای مادورو خواسته بودند، تا پایان یکشنبه، سوم فوریه اعلام کند در ونزوئلا انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام برگزار می‌کند.

رئیس جمهور ونزوئلا در یک مصاحبه تلویزیونی با رد این درخواست هشدار داد که نمی‌تواند در صورت ادامه فشارها برای کناره‌گیری او از قدرت، احتمال وقوع جنگ داخلی را رد کند.

کشورهای اروپایی «خوان گوایدو» را به عنوان رئیس جمهور ونزوئلا به رسمیت شناختند/ روسیه واکنش نشان داد

خوان گوایدو، رهبر مخالفان دولت، خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی و حمایت آمریکا و تعدادی از کشورها را جلب کرده است.

آلمان، فرانسه، بریتانیا و اسپانیا اعلام کرده بودند که اگر آقای مادورو انتخابات زودهنگام اعلام نکند، خوان گوایدو را به ریاست جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت خواهند شناخت.

گوایدو روز یکشنبه گفت، برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به ونزوئلا، ائتلاف بین‌المللی تشکیل می‌دهد؛ اما آقای مادورو او را به برنامه‌ریزی برای کودتا علیه خود با کمک دولت‌های خارجی متهم کرده است.

نیکلاس مادورو در مصاحبه تلویزیونی خود در روز یکشنبه گفت: همه چیز بستگی به سطح حماقت و خصومت امپراتوری شمالی (آمریکا) و متحدان غربی‌اش دارد.

پیشتر دونالد ترامپ دخالت نظامی و فرستادن نیرو به ونزوئلا را یکی از گزینه‌های موجود علیه دولت ونزوئلا عنوان کرده بود.

اما آقای مادورو هشدار داد که رئیس جمهور آمریکا با چنین دخالتی کشورش را درگیر جنگی مانند ویتنام خواهد کرد.

او گفت: «دونالد ترامپ! تمامش کن. داری اشتباهی می‌کنی که دستانت را به خون آغشته خواهد نمود و ریاست جمهوری را با دستانی خون‌آلود ترک خواهی کرد... بیا به یکدیگر احترام بگذاریم، یا این که می‌خواهی یک ویتنام دیگر در آمریکای لاتین تکرار کنی؟».

روز شنبه هزاران تن از حامیان نیکلاس مادور و همین طور خوان گایدو در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا به خیابان‌ها آمدند.

مادور حمایت ارتش ونزوئلا را حفظ کرده اما پیش از راهپیمایی روز شنبه یکی از ژنرال‌های نیروهای هوایی ونزوئلا به خوان گایدو اعلام وفاداری کرد.

گایدو می‌گوید، برای جلب حمایت ارتش در حال ملاقات‌های شخصی با فرماندهان نظامی است. او گفته به سراغ دولت چین هم رفته که مهم‌ترین حامی خارجی مادورو محسوب می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱۱۰
خدا هوگو چاوز را بیامرزد. مادورو را هم ببخشد. گوچی را هم موفق کند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
زحمات و هزینه ها در ونزئلا به هدر رفت. مرگ بر امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
جالبه. همه متحدان امریکا گوایدو را به رسمیت شناختند جز دو مورد. ایتالیا و اسراییل. هر دو این کشورها بهترین روابط را با ترامپ دارند و دولت دست راستی ایتالیا کاملا با ترامپ هماهنگ است. ولی چرا در مورد ونزویلا با ترامپ همنوایی نکردند؟ چون هر دو کشور بهترین و سنتی ترین روابط را با پوتین و روسیه هم دارند! خوب نمی خواهند پوتین را ناراحت کنند . اما نه فقط به دلیل ساده ناراحت نکردن پوتین! جالبتر از همه این خواهد بود که بدانید که داعش به همه در اروپا و غرب حمله کرد ولی هرگز حتی یک تیر هم به طرف ایتالیا و اسراییل پرتاب نکرد! حالا بیابید سرنخ بغدادی و خلافت او را!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
خدا هیچوقت مادورو را نمی بخشد، حتی اگر مردم بدبخت ونزوئلا او را ببخشند. یک اتوبوس ران چنان مست قدرت شده که چشمش رو بر سیاست های وحشتناک اقتصادی و سیاسی اش بسته و مردم را طی چند سال به خاک سیاه نشانده. من نمی دانم چه رسمی شده که ما باید از کسی که آمریکا باهاش مخالفه، حتما او را حق بدانیم. آمریکا منافع خودش رو دنبال میکنه، دلیل نمیشه اگر در یک موردی ساز مخالف زد، پس حتما حق با طرف مقابل است!! این نوع استدلال خلاف اخلاق است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
مرگ بر روسیه ، مرگ بر چین ...
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
ونزوئلا هم به سرنوشت لیبی ، افغانستان، عراق و سوریه گرفتار خواهد شد.

غربی ها کثیف ترین موجودات روی زمین هستند اگر مادور به آنها رشوه میداد هرگز به این سرنوشت گرفتار نمیشد. غرب تنها ذخیره طالای لیبی و نفت آن را میخواهد و نه سعادت مردم آن رو

سعادت مردم هر کشور تنها و تنها در دستان خود آنهاست....
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
مادر هوگو چاوز را بگو هنوز به یاد آن مراسم ختم پسرش است که توسط یک رئیس جمهور معجزه قرن در آغوش گرفته شد و ..وای وای خدا بیامرزتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چرا خدا نبخشد؟
رئیس جمهوری که با انتخاب مردم امده
حتماکودتا چیان را می بخشد هان؟
تکلیف با خودتان مشخص نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
مسئولان ایران باید بدانند که مادادور و ونزیلا با اسد و سوریه متفاوت است. شما در ونزویلا با یک باند مافیایی طرف هستید که دارند اقتصاد و ثروت مردم ونزویلا را به غارت می برند و مردم و سوسیالیزم و ضد امریکایی بودن را بهانه کردند. از طرفی دیگر حمایت از چنین دولت و رئیس جمهوری که مطرود اکثریت ملت خود و ملل امریکای لاتین هست هیچ منفعت ملی برای ایران و ایرانی ندارد. بهترین کار همان است که در لفظ از عدم دخالت دیگر کشورها در امور ونزویلا حمایت کنیم ولی هرگز برای پشتیبانی عملی یا لجستیکی و دیپلماتیک چنین فردی که قطعا به پایان عمر حکومت خود رسیده حمایت نکنید. اگر روسیه را می بینید که حمایت می کند به این خاطر است که امید دارد امریکا در سوریه و اکراین به روسیه امتیاز بده تا او هم از حمایت از مادادور دست بردارد و وفتی این عمل اتفاق افتاد باز مانند سوریه ایران را تنها بگذارد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چندان نباید به اینده ونزویلا امیدوار بود. اگر روسیه ودنیا موافق باشند که مادادور عوض شود و انتخابات رد انجا اتقاق بیافتد یعنی برای امریکا و روسیه دیگر بهانه ای نمی ماند که نفت ونزویلا از بازار جهانی خارج بماند. در انصورت هم روسیه مجبور است تولید نفت خود و قیمت نفت خود را کاهش دهد هم شیل نفتی امریکا. به نظر نمی رسد که این دو کشور به این راحتی جاضر باشند نفت کشورهایی مانند ایران یا ونزویلا به بازار برگردد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
یک راننده اتوبوس باعث آوارگی میلیونها نفرومردن همین تعداد بر اثر گرسنگی وفقر وفلاکت وفحشا باقی مانده جمعیت ونزوئلا شده.اگر جهان قانون وصاحب داشت به جای رئیس جمهور بودن مادرور باید درمعادن زغال سنگ تا زمان مرگ کار اجباری می کرد.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
تو دنیا به حاتم طایی معروف شدیم . خودمون گوشت هم دیگه نمی خوریم اما هست و نیستومونو به این کشور و اون کشور می بخشیم تا ذره آخر
امیر
| United States of America |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
در جواب دوست ناشناس ۱۶:۲۲ که تئوری توطئه راجع به ایتالیا و اسرائیل میبافه خواستم بگم حالا خوبه داعش چند تا حمله و حتی انفجار در ایتالیا داشته! در اسراییل هم که روزی نیست که خطر حمله وجود نداشته باشه فقط اسرائیلی ها بعد از این همه سال یک مقدار حرفه ای تر و پیشگیرانه تر عمل می کنند مثلا همان دیواری که کشیده اند و اینکه هر عربی نمیتونه بره اسرائیل حتی به عنوان توریست به صورت تفریحی یا تجاری حالا مقایسه کن با اروپا که هزاران پناهجو از سوریه پذیرفته و در آخر هم اینکه هیچ گروه مسلحی بدون هماهنگی با حماس نمیتونه در مناطق فلسطینی کار بکنه مثلا خود جهاد اسلامی فقط با اجازه و هماهنگی با حماس نمیتونه فعالیت داشته باشه بنابراین فکر اینکه داعش به این راحتی بتواند در اسرائیل عملیاتی انجام بده تقریبا غیر ممکن میشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اروپاییها اگه بیل زن هستند اول ی چندتا بیا تو باغچه فرانسه بزنند
نظر اروپاییها درمورد تظاهرات جلیقه زردها و خواسته های اونها چیه و کی میخواند یک ضرب الاجل برای مکرون مشخص کنند و کی میخواند از مکرون بخواند کناره گیری کنه و انتخاب زودهنگام برگزار کنه؟
اونهایی که میگید مادورو یک راننده اتوبوس مسته ، بهتره بدونید مردم خود ونزوئلا بیشتر و پیشتر از شما میدونستند که مادورو یک راننده اتوبوس بوده ولی توی یک انتخابات تصمیم گرفتند که یک راننده اتوبوس رییس‌جمهور کشورشون باشه ، چرا شماها که اتفاقا خیلی هم ادعای روشنفکری و دموکراسی خواهی دارید وقتی توی کشوری یک دولت مخالف ارباب آمریکای عزیزتون برسر کار میاد دیگه یادتون میره‌ که فاز روشنفکری و دموکراسی خواهی بگیرید ؟
و شماهایی که الان برای مردم ونزوئلا ابراز نگرانی میکنید و از مادورو میخواید کنار بره و بیخیال نتیجه انتخاباتی بشه که اون رو بعنوان رییس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرده بفرمایید آیا درمورد فرانسه و مکرون هم همین نظر رو دارید و یا شماها هم مثل آمریکای عزیزتون به استاندارد دوگانه اعتقاد دارید ؟
شما هم که منتظرید تا ببینید روسیه چه تصمیمی می گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
مثل همیشه چند بار محکوم میکنه یه کم قهر میکنه بعد با واقعیت کنار میاد . مگه تا حالا کاری کرده ؟
یال و دم سهله دل و جگری هم از آن شیر نمانده .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
نه منتظر است ببینند که ما چی کار می کنیم و بعد بیایند وسط
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
تصمیم را بزرگتر ها میگیرند وکوچکترها تبعیت میکنند و گویا تصمیم انست که قبل از تغییر حکومت مادورو سرزمین ونزوئلا مانند سوریه تبدیل شود به تلی از خاک.والبته مادورو نشان داده بهترین ادم برای بردن کشور بسیار ثروتمند ونزوئلا به سمت فقر و فلاکت است و بعید بنظر میرسد کسی بتواند بهتر از او این وظیفه را به انجام برساند و بدبخت کردن کشور زیبا و سرسبزی مثل ونزوئلا هنری است که از هر کسی بر نمیاید
مهدی
| Germany |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چرا به خودمان نمی پردازیم!؟
در هر حال مادور و با انتخابات زود رس موافقت کرده است و مردم ونزوئلا تصمیم می گیرند.
خدا را شکر
یک دیکتاتور دیگر هم در حال رفتن است.
تورم در ونزولا یکمیلیون درصدی شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
خدا همه دیکتاتورها را از روی زمین ور بیندازد انشاالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
از کجا فهمیدی دیکتاتور است ؟
حتما از الگویتان غرب که علیه ان شده؟
خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
ان شالله کشور بعدی خود فرانسه است که دیکتاتور می رود
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
همینکه تورم مردم آنکشور را دارد نابود میکند و نیمی سز کشور او را نمیخواهند و او میگوید من در قدرتم باید بمانم کافیست که دیکتاتور باشد. یک وطن پرست یک عادل میگوید یا رفتم یا انتخابات شفاف قبول.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
از نظر شماها هرکسی که مخالف اربابتون یعنی آمریکا باشه دیکتاتوره حتی اگر با یک انتخابات برسر کار اومده باشه ولی اگر نظر ارباب بر این باشه که یک دیکتاتور واقعی یک حاکم خوب و مردمی و دموکراسی خواهه شما هم همون نظر رو دارید ، البته مجبورید و موظفید که اون نظر رو داشته باشید چون در غیر اینصورت سهمیه مک دونالد و پپسی شما قطع میشه ،حتی اگر اون دیکتاتور بالاتر از یک دیکتاتور باشه و یک جنایتکار ، کودک کش ، جنگ‌طلب و جنگ افروز ، دخالت کننده و برهم زننده امنیت سایر کشورها ، ایجاد کننده و حامی گروههای تروریستی ، اشغالگر و سرکوبگر و مخالف با حداقل حقوق شهروندان خود که هر شهروند یک رای باشه ، مثال برای این صفتهایی که گفتم فراوونه ، مثلاً آیا آمریکا از این دیکتاتورهایی که نام میبرم حمایت نمیکنه ، محمد بن زابد در امارات ، آل خلیفه در بحرین ، آل ثانی در قطر رژیم اشغالگر و کودک کش اسرائیل ، از همه جالبتر گوساله شیرده محمد بن سلمان قصاب و ....جواب شما برای حمایتهای عشقتون آمریکا از این دیکتاتور ها چیه ؟
روسیه وایران هم بزودی به رسمیت می شناسند منتها می خواهند بگویند ما هم هستیم.
دقيقا متن بي بي سي رو كپي پيست كرديد ! ماشالا خسته نباشيد دلاوران
بالاخره عقلانیت بر جهالت غلبه کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
اره !!! از سوریه که شما می گفتی بای بای و ما می گفتیم تمام شد دوران غرب زدگی
دمشون گرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
لطفا ادای دموکراسی دیگر نداشته باشید
چون با فکر شما دموکراسی مرده و رییس جمهور قانونی ان را قبول ندارید که با انتخابات امده سرمار
مرگ بر مادور

درود بر مردم آزاده ونزوئلا

مرگ بر روسیه و چین

مرگ بر آدم احمق و جاهل

مرگ بر دروغگو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
صدا و سیما میخواد چه جوری ماست مالی کنه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دم گوایدو گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
فعلا که اربابان شما غرب زده ها دارند ماست مالی می کنند و نمی توانند کاری بکنند
طبق قانون خودشون الان مادرو بايد بره ديگه .مملكت رو به روز سياه نشونده 1000درصد تورم با ميليارد ها دلار درآمد نفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
بر چه اساسی باید برود وقتی هنوز موعد قانونی انتخابات نرسیده
حتما از کودتاچیان فهمیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
این تورم را امریکا ایجاد کرده و قیمت نفت
روسیه خودش یک نظام دیکتاتوریست که قدرت بین پوتین و مددودف تقسیم شده ، شک نکنید تا چند سال اینده روسیه دچار بحران خواهد شد ، ترکیه هم که تکلیفش معلومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دقیقا . اگر دقت کنید کشورهایی از مادورو حمایت می کنند که نماد کامل قدرت گرایی مطلق هستند و مخالف آزادی اندیشه . ببینید چقدر زندانی عقیدتی در ترکیه و روسیه وجود دارد ؟ جاهای دیگه رو اسم نمی برم چون تابناک سانسور میکنه :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
یعنی اینفقدر درکش براتون سخت است که اگر این کشورها دارند با این چیزها برخورد می کنند به خاطر این است که امریکا و اروپا با همین کسایی که شما می گویی سرمایه گذاری می کند برای تسلط بر ان کشور
خدایا چقدر کوته فکر زیاد داریم در کشور هنوز با این همه تاریخ که در کذشته سپری کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
جای بسی خوشبختی هست که تو یکی کوته فکر نیستی و درسهای کیهان رو داری خوب پاس میکنی ، دیگه نمیشه از جهالت مردم سو استفاده کنید.
با دخالت در سوریه و لیبی مردم این کشورها را خوشبخت کردند حالا نوبت ونزوئلا است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
تو که تورم وحشتناک را نداری و در واشت نان نیستی که از مادورو حمایت میکنی.
همین مردم مخالف ونزوئلا دارند مانند مردم لیبی و سوریه و عراق و مصر و اوکراین با طناب آمریکا به ته چاه میروند و اگر تغییر رویه ندهند روزی میرسد که مانند مردم لیبی به دنبال فرزندان قذافی میدوند تا از آشوب و شورش و جنایت نجاتشان دهد. به هر حال اگر مخالفان مادورو میلیونی هستند، حامیان مادورو هم میلیونی هستند و این بسیار خطرناک است. متاسفانه این تفکر که بین برخی کشورهای جهان سوم و در حال توسعه یا عقبمانده وجود دارد که به دنبال شعارهای دروغین آمریکایی هستند، دائم باعث عقبگرد و وابسته شدن بیشتر آنها به آمریکا خواهد شد که در آخر هم یا تجزیه در انتظارشان است و یا جنگ داخلی و کشتار و نه به آزادی میرسند و نه به استقلال و نه به ثروت و همین چیزی هم که دارند از بین خواهد رفت. تا دیروز از بی پولی ناراضی بودند و چند وقت دیگر از عدم امنیت جانی و نداشتن حق حیات.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
برای مردم سوریه و لیبی و یمن و عراق و لبنان و نیجریه و .. نسخه هائی که پیچیدید و مثلا دخالت نکردید کافی است حالا برای مردم ونزوئلا نسخه می پیچید اخوی
ناشناس
| Romania |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
الان مردم ونزوئلا دقیقا در انتهای چاه گرفتار شدن، دیگه هر کسی طنابی به داخل پرتاب کنه اینها چنگ میزنن بهش. شما لازم نیست درباره اوکراین حرف بزنی، کشوری که توسط رفیق پوتین تجزیه شده و بخش شرقی آن نیز در حال تجزیه ست
رسول
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
احسنت هم میهن . با اجازه یک نکته به سخنان شما می افزایم .ملت ها باید بدانند که امریکای جهانخوار هزار ویک نیرنگ در آستین دارند . ابتدا تحریم میکنند سپس نظام کشور هدف را با استفاده از شبکه بسیار گسترده رسانه ایی و در راس آن شبکه های مجازی مسئول تورم و سایر مسائل معرفی میکنند . مردم به ستوه آمده از تورم و رنج زندگی را به کف خیابان می آورند تا در برابر اندک گشایشی خود و وطن خود را به جهانخواران استعمارگر واگذار کنند . اگر امام میگفت هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید ، حق داشت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دستت درد نکنه عصری یه کم خندیدیم دور هم .
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
قیاس شما اشتباه است. لیبی و سوریه و ... به شدت قوم و قبیله ای هستن و جنگ قومی و مذهبی زیاد است. در حالیکه ونزوئلا اینطور نیست و دعوای مذهبی ندارن. شما چرا مردم ونزوئلا رو خطاب قرار میدی؟ چرا به دولت حاکم و شخص مادورو انتقاد نداری که چنین سرنوشت شومی برای مردم رقم زده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
سوریه را روسیه نابود کرد
تا خط لوله گاز قطر و ایران از سوریه به اروپا وصل نگردد و خودشان بتوانند انحصار فروش گاز به اروپا را داشته باشند
و اسلحه هاشون را بفروشند
این روسیه عامل همه بدبختی ها است
مادروی بدبخت بیا برو تا مثل قذافی نشدی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دوباره باید بشه راننده اتوبوس شرکت واحد ونزوئلا
مادورو روبا تصویر باز نشون مید و لی مخالف رو با بسته نشونمیدید ای شیطونا
هرجا پاي امريكا در ميان باشه جنگ و خونريزيه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
هرجا هم پای روسیه و اون یکی در میانه آبادانی و وفور نعمت و صلح و دوستی برقراره ؟ نقشه دنیا رو دیدی ؟ یه بار دیگه ببین و خودت تقسیم بندی کن . صوابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
شما خودت یکبار دیگر نقشه راببین اما این دفعه بزرگتر ببین که افریقا و اسیا در ان دیده شود
سزای گرایش سیاسی به روسیه و چین را شاهد هستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
امریکاجونتون کجای ان هستند
حتما با جنگ و کودتا یا با گل و خواهشا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چین‌پارسال ده میلیارد دلار در معادن طلای ونزوئلا سرمایه گزاری کرد و روسیه هم دنبال یک باج از برداشتن تحریم های سنگین
اشغال شبه جزیره اوکراین از آمریکا است و دلش واسه هیچ کسی نسوخته
روسیه هم که کشور خارجی هست ...اون چرا دخالت میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
ونزوئلا قبلا بخشی از روسیه بوده فقط نمی دونم چطوری سر از آمریکای لاتین در آورده
یه مفت خور از مفت خورای دور ورمون کم بشه باز بهتر
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دقیقا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
زمان احمدی نژاد یک خط تولید پراید و سمند و ۲۰ هزار خانه مجانی و یک نیروگاه برق و پالایشگاه و دو کشتی کانتینری همه به رایگان به چاوز از طرف احمدی نژاد بخشیده شد
همان آه و ناله مردم ایران چاوز را به زمین گرمش زد و مادورو را هم ساقط کرد.....
پدر مردم را مادورو در آورده، برید در اینترنت از مردم ونزوئلا سوال کنید. خجالت آوره که ما از دولت مادورو حمایت کنیم. واقعا خجالت آوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
مکرون چی؟! اون پدر فرانسویا رو در نیاورده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
ترسه برادر ترس از سرنوشت و عاقبت . روی زخم را می پوشانیم به امید اینکه وجود ندارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
بله متأسفانه از کی حمایت ... مردم ونزوئلا آوارۀ کشورهای دیگه از جمله اسپانیا هستند...از فقر حاضرند برن مفت کارگری کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
ظرف یکسال سه و نیم میلیون نفر از جمعیت ونزویلا از گرسنگی و فلاکت به پرو و کلمبیا شبانه فرار کردند
و اکثر بیمارستانها از نداشتن دارو بسته شده اند و وزن متوسط مردم ۸ کیلو کم شده و نصفه کودکان دچار سوء تغذیه حاد هستند
بعد مادورو ماه پیش در رستورانی در خارج از کشور لاستیکهای نیم کیلویی گاو ژاپنی ۵۰۰ دلاری کوفت می کرد و مثل بشکه شده
تنها دلیلی که روسیه از مادورو حمایت میکنه، مخالفت امریکا با مادورو است، و البته یک دلیل دیگر، مادورو پیشنهاد تاسیس پایگاه نظامی به روسها داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
روسیه میخواهد از این قضییه با آمریکا معامله کند تا تحریم های اشغال شبه جزیره کریمه اوکراین را بردارد
ادمی که کودتا می کند و بعد هم ممنوع الخروج است اروپا می اید روی ان سرمایه گذاری می کنند
چه فکری می کنند این ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
کودتا را ارتش میکند و ارتش در دست مادورو است
گایدو رئیس مجلس و منتخب اکثریت مردم ونزویلا است و طبق قانون اساسی شان در شرایط بحرانی که مردم و کشور با خطر روبرو شوند که الان دو سال است که در شرایط بحرانی هستند او میتواند رئیس جمهور را خلع و حتی دادگاهی کند و شرایط را برای یک انتخابات آزاد برای رئیس جمهور جدید منتخب مردم برنامه ریزی کند و اینکار کاملا قانونی و بنفع مردم و کشور و دنیا است
قیمت همبرگر تو ونزوئلا شده دونه ای ۲ونیم میلیون تومن مردمم اعتراض میکنن حالا شدن شورشی
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
پاسخ طرفداران مادورو: اصلا مردم چه نیازی دارن همبرگر بخورن؟ همبرگر یک غذای استکباری است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
کودتا هیچ وقت مردمی نیست عزیزم
طرفدارانش هم امدند وسط خیابان و شما خوابی
آقای مادورو فکرش را هم نکن مردمی که با خصومتت با جهان منزوی و گرسنه کرده ای مانند ویت کنگهای ویتنامی بجنگند فکر کرده ای مردم جانشان را میدهند و گرسنه می مانند تا تو از دست بهترین آشپز جهان گرانترین استیک دنیا را بخوری و مانند کنه به تخت حکومت بچسبی ؟ یه کم فکر کن شاید مردم به تو رای داده باشند ولی برای آرتیست بازیهای تو جانشان را فدا نخواهند کرد مانند صدام و قذافی فکر نکن مردم عاشق چشمهای سیاه تو و چشمان آبی پوتین نیستند
خوب اين حياط خلوت را نيز از دست داديم
كاش حداقل ميگفتيم درخواست ما اينه از طريق مسالمت آميز مشكلات حل شود و ديگر كشورها از دخالت در امور داخلي برحذر باشند.
بهتر از حمايت قاطعانه از مهره سوخته اي باشد كه سياه ترين دوران ونزوئلا در زمان او اتفاق افتاده
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دقیقا کاش یاد بگیریم در مواردی باید بی طرف باشیم. قرار نیست در همه موارد طرف یکی را بگیریم و بعد پشیمان بشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
سیاست نداریم . تیری در تاریکی رها میکنیم به امید اینکه به هدف بخورد . دیگه وقتش رسیده که هر شخص و مسئولی از اول آموزش سیاست ببینند ، حدس و گمان را کنار گذاشته با عقلانیت حرف بزنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
سودان و ونزوئلا
یکی نیست به من بگوید این دروغگویان ریاکار غربی به چه موازینی پایبند هستند؟ مگر گلوهای خود را برای دمکراسی پاره نمی کنید؟ رییس جمهور قانونی ونزوئلا با رأی مردم انتخاب شد. چرا این قدر جنایت در حق بشریت می کنید؟ اگر ما این دمکراسی کثیف شما را نخواهیم به که باید بگوییم؟ مردم ایران باید با یکدیگر متحد باقی بمانند. ما هر مشکلی هم که با حکومت کنونی ایران داریم باید آن را با آرامی و انجام اصلاحات ملی حل کنیم. دخالت بیگانه باعث بدبختی هر ملتی می شود. کدام یک از دخالتهای بیگانه به خصوص آمریکای جهانخوار سودی برای مردم کشور مورد تعرض داشته است؟ مردم هوشیار باشید و فریب دشمنان ایراننما را نخورید. پاینده ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
دوست عزیز، کاری به حمایت امریکا و اروپا از مخالفان مادورو نداشته باش، از خودت بپرس وقتی میلیونها انسان در زباله دنبال غذا هستن، وقتی چند میلیون آواره شدن و در کشورهای اطراف ونزوئلا تن فروشی میکنن، وقتی وزن مردم طی چند سال حکومت مادورو 8 کیلون افت کرده ... حتی اگر مادورو با انتخاباتی که خودش مجری آن بوده به قدرت رسیده، جای پرسش جدی در مورد او هست. دموکراسی میگوید: اگر به شخصی رای دادی باید قدرت آنرا داشته باشی در صورت لزوم که همان شخص را از قدرت پایین بیاری

معیار حق و باطل مخالفت یا حمایت امریکا نیست، معیار حق فقط خدا و راه تشخیص آن قدرت استدلال و منطق ما است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چه ربطی به کلیه فروشی داشت که یک نفر مثل دوران حجر و قرون گذشته بیاد کودتا کند
فکر هم خوب چیزی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
حتما ، شما خودشو ناراحت نکن
فعلا موضوع مقاله و بحث ونزوئلا است
و کسی در مورد مشکلات داخلی ما حرفی نزده
صبر کنید ببینیم چه میشود شما نگران نباش ونزوئلا با ما حداقل ۱۶ هزار کیلومتر فاصله دارد
خود مردم ونزوئلا بهتر میدانند که کدام روش و رئیس برایشان بهتر است
راستی چرا فرانسه و دیگر کشورهای غربی و ازجمله آمریکا برای خودشون چنین نسخه هایی نمی پیچن؟! بعضیا یه جوری می نویسن که انگار توی غرب همه مفت مفت می چرخن و حال می کنن، نخیر اکثرشون برای یه لقمه نون حمالی می کنن! بزودی معلوم می شه که وضع اونا از ونزوئلا بهتر نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
واقعا همینطوره، من امروز نزدیک سفارت خودمون در کانادا دیدم یک صف طولانی است، پرسیدم چیست این؟؟ گفتن مردم کانادا میخوان ویزای مهاجرت بگیرن بروند ایران خوشبخت بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
چون مردم فرانسه شورشی به حساب می ایند برای بلوک غرب
مرگ دیکتاتوری دیگر نزدیک است
دیکتاتورها باید بروند. کفر شاید بماند اما ظلم حتما رفتنی است.............
یاد مادر چاوز افتادم که چگونه در بغل احمدی نژاد اشک می ریخت!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
خوبه خودت می گی چاوز و ایشون هم با انتخابات امده
شما گداهای غرب زده کی می خواهید بیدار شوید
" مادورو " یا " دِدَررو "
این اتفاق تلنگری به تمام مسولان کشور است که به فکر مردم و معیشتشان باشید و با فساد و دلالی مقابله کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
با لکسوس نمی توانند به فکر معیشت باشن
این کامنتها خیلی معنی دار است
فاعتبرو یا اولابصار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
شما خیلی به کامنت های دستچین شده و سانسوری اعتبار نده به چسب به انتخاب عکس که از مخالف عکس زوم شده در صورت میگیرن تا میلیونها جمعیت دیده نشه اون وقت از این مستبد یک عکس قدیمی اون هم تو جمع نسبتا محدود با چه زاویه کج و کوله میگذارن که بگن مثلا طرفدار داره!!!
آقای احمدی نژاد. حداقل دستور بدهد مادر چاوز را به ایران بیاورند تا آسیب نبیند. سرمایه های بر باد رفته را بی خیال می شویم
مرگ بر روسيه و مرگ بر چين و مرگ بر غارتگران و رانتخواران و انحصارگران . که دشمن اصلي ملت همينها هستند و بايد جواب پس بدهند.
عه ونزویلا هم که از دست رفت محمود جقدر پول اونحا اتیش زد
قیافه و پوشش مادورو نشون میده آدم کله خرابیه
خدا از چاوز نگذره که ملتش به این روز انداخت با تفکرات احمقانش یه بسته پاستای(ماکارونی) 500 گرمی 700 دلار من نمیدونم طرفداران چاوزر ومادرو از چیش دفاع میکنن
بزودی دیکتاتوری امریکا هم سقوط خواهد کرد
پوتین خودش هم یک دیکتاتور است
فهرستی از وام هایی که چین با نرخهای نجومی بابت رتبه اعتباری فاجعه بار ونوزئلا پرداخت کرده، عمق فاجعه ورشکستگی و نابودی اقتصاد این کشور را نشان خواهد داد
قیافه مادرو بیستر شبیه شارلاتانهاست، میگن طرف راننده شرکت واحد بوده ؟؟!
فکر نمی کنم ما چیزی به نام سیاست خارجی داشته باشیم بیشتر شبیه دوستی بچه گانه خارچی هست تا سیاست
مرگ بر ونزوئلا
دیکتاتورها یکی یکی درحال ازهم پاشیدن وبه زوال رفتن هستند
بع ضی ازدوستات ظرف امریکارومیگیرن شماهابگویید که کدام کشورتحت حمایت آمریکا به آرامش رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۵
کره جنوبی امارات مالزی ژاپن ترکیه قطر سنگاپور متحدان آمریکا متحدان روسیه کره شمالی کوبا ونزویلا سوریه والبته ایران دیگه نتیجه ای گیری رو میذارم به عهده ی درک و شعور خودت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل