بازدید 4709

ترامپ اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا را بعید ندانست

کد خبر: ۸۷۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵ 03 February 2019

رئیس جمهوری آمریکا در گفت و گو با شبکه سی بی اس آمریکا، احتمال اعزام نیروهای نظامی به ونزوئلا و مداخله در این کشور را بعید ندانست.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ترامپ همچنین تصریح کرد که نمی خواهد با نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار کند.

ترامپ در این مصاحبه افزود: مجبور نیستم با مسئولان ارشد امنیتی خود درباره تهدیدهای جهانی موافق باشم. این اظهار نظر ترامپ بعد از آن بیان می شود که برخی رسانه های آمریکایی خبر دادند مسئولان امنیتی آمریکا اختلافاتی با ترامپ و جان بولتون مشاور امنیتی وی، بر سر اولویت ها و ماهیت تهدیدهای جهانی دارند.

اخیرا رسانه‌ها عکسی از یک جلسه‌ خبری با حضور «جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا منتشر کردند که او دست‌نوشته‌ای با مضمون اعزام پنج هزار نیرو به کلمبیا برای ورود به ونزوئلا در دست داشت. اما روز جمعه بولتون گفت که آمریکا فعلا قصد اقدام نظامی به ونزوئلا را ندارد. وی گفت: رئیس جمهوری گفته که همه گزینه‌ها روی میز است، ولی هدف ما انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا است.

این اظهارات بولتون پس از آن صورت می گیرد که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امورخارجه روسیه به کاخ سفید و متحدانش هشدار داد که «فکر دخالت نظامی در ونزوئلا نباشند». همچنین کانادا و 13 کشور آمریکای لاتین نیز که گروه موسوم به «لیما» را با هدف حل و فصل بحران ونزوئلا تشکیل داده‌اند، با دخالت نظامی در ونزوئلا مخالفت کرده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر