بازدید 3691
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

رشد ۳۳۴ واحدی شاخص کل بورس پس از سقوط ۳۱۰۵ واحدی نماگر

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه نهم بهمن ماه ۹۷، پس سه روز کاهشی، با تقویت ۳۳۴ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد به رقم ۱۶۰ هزار و ۱۵۳ واحد رسید. این در حالیست که در مجموع سه روز گذشته، شاهد ریزش ۳۱۰۵ واحدی نماگر کل بورس بودیم.     
کد خبر: ۸۷۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 29 January 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه نهم بهمن ماه ۹۷، پس سه روز کاهشی، با تقویت ۳۳۴ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد به رقم ۱۶۰ هزار و ۱۵۳ واحد رسید. این در حالیست که در مجموع سه روز گذشته، شاهد ریزش ۳۱۰۵ واحدی نماگر کل بورس بودیم.     

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در چهارمین روز کاری هفته جاری، بر خلاف روز‌های قبل، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۹۷ واحدی معادل ۰.۲۱ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۴۲۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند سه روز گذشته با رشد ۱۱۴ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۶۲۹ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۰ واحدی معادل ۰.۳۹ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۶۰ واحد افزایش معادل ۰.۲۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۵ هزار و ۲۸۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۷ واحد افزایش معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۱۱۹ هزار و ۲۳۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۷۲ واحد افزایش معادل ۰.۱۵ درصد همراه بود و عدد ۳۱۳ هزار و ۲۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۲۰ داشت و در سطح ۱۶۰ هزار و ۳۶۲ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۷۰ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۶۵ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۶۲ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۵۷ واحد، نماد دعبید متعلق به لابراتوارداروسازی دکترعبیدی با ۴۹ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۴۱ واحد، نماد شسپا متعلق به نفت سپاهان با ۳۰ واحد، نماد‌های وب متعلق به داده گسترعصرنوین-های وب با ۲۳ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۸ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر (هلدینگ) با ۱۷ واحد و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۶ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۴۳ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در روند صعودی شاخص کل داشت و پس از آن، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۰ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۲۴ واحد، نماد بفجر متعلق به پتروشیمی فجر با ۲۳ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۲۱ واحد، نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان با ۱۵ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۱۳ واحد و نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۱۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۲۸ هزار و ۸۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۶۲ میلیارد و ۲۱۰ میلیون تومان داد و ستد کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل