بازدید 17781
نتیجه جلسه فوق‌العاده مجمع برای بررسی «پالرمو»؛

جلسه طولانی شد، رأی‌گیری انجام نشد/ روایتی از موافقت سران سه‌ قوه و شورای عالی امنیت ملی با «پالرمو و CFT»/ توکلی: مجمع در جلسه بعدی درباره پالرمو رأی‌گیری می‌کند

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هفته گذشته خود، ادامه بررسی‌ها پیرامون کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) را به کمیسیون‌های سیاسی - دفاعی و حقوق- قضایی محول کردند تا نتایج آن در جلسه آتی مطرح و بررسی شود؛ بنابراین، قرار است در جلسه امروز مجمع در خصوص این مسأله تصمیم گیری شود.
کد خبر: ۸۷۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 26 January 2019

مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه صبح امروز خود، به بررسی الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو پرداخت؛ اما به دلیل طولانی شدن جلسه و بحث و تبادل نظرهایی که مفصل صورت گرفت، در نهایت اعضای مجمع تصمیم گرفتند، در جلسه بعدی خود پیرامون این مسأله مهم رأی گیری و اعلام نظر کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در جلسه هفته گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام، که برخی از اعضای شورای نگهبان، وزیر امور خارجه، رئیس کمیسیون قضایی مجلس و معاون حقوقی رئیس‌جمهور هم حضور داشتند، بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) که از سوی شورای نگهبان بر اساس ایرادات مطرح از ناحیه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به مجلس عودت و مجددا برای تعیین مصلحت به مجمع ارجاع شده بود، در دستور کار قرار گرفت اما به نتیجه‌ای نرسید.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه هفته گذشته خود ادامه بررسی‌ها پیرامون کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) را به کمیسیون‌های سیاسی - دفاعی و حقوق- قضایی محول کردند تا نتایج آن در جلسه آتی مطرح و پبررسی شود؛ بنابراین، قرار است در جلسه امروز مجمع در خصوص این مسأله تصمیم گیری شود.

در همین زمینه، هشت تن از وزیران دولت تدبیر و امید در نامه ای خطاب به رهبر انقلاب، خواستار دستور ایشان به مجمع برای رسیدگی و تعیین تکلیف هرچه زودتر لوایح چهارگانه مربوط به عضویت ایران در FATF شده بودند.

آیت الله مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم پیشتر از جلسه فوق العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام برای رسیدگی و تعیین تکلیف پالرمو خبر داده بود. از همین روی، برخی مخالفان این موضوع از روز گذشته در مسجد لولاگر تحصن کرده اند و خواستار مخالفت مجمع با این مصوبه مجلس هستند.

ظریف و دژپسند مدافعان دولتی «پالرمو» در جلسه مجمع تشخیص
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۳:۴۵

وزرای اقتصاد و امور خارجه کشورمان در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام به دفاع از لایحه پالرمو پرداختند.

«محمد جواد ظریف» و «فرهاد دژپسند» از الحاق ایران به لایحه پالرمو در جلسه مجمع تشخیص دفاع کردند. جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی برگزار شد که این جلسه با حضور گسترده دولتی‌ها همراه بود تا جایی که رئیس کل بانک مرکزی هم در این جلسه حضور داشت.

در این جلسه محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در جلسه امروز از لایحه پالرمو دفاع کرده و این مسئله را نیاز فعلی کشور دانستند.

به گفته آیت‌الله مجتهد شبستری اعضای مجمع در وهله اول از وضع موجود گزارشی می‌دهند و توضیح می‌دهند که ما چرا این لایحه را آوردیم و اصلا چه لزومی است که به آن ملحق شویم یا نه و بعد نمایندگان مجمع سوالاتی را می‌پرسند تا بعد در این باره رای گیری انجام شود.

دلیل رأی‌گیری نکردن مجمع درباره «پالرمو» مشخص شد
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۲:۱۱

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از موکول شدن رای گیری نهایی درباره الحاق ایران به پالرمو به جلسه آتی خبر داد.

آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی به تشریح مصوبات جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز مورخ (شنبه ۶ بهمن) پرداخت و گفت: نظر به اینکه در جلسه امروز صحبت کننده زیاد بود و هم از اعضای مجمع و مخصوصا از اعضای دولت تعداد زیادی تشریف آوردند.

وی خاطرنشان کرد: به خاطر طولانی شدن جلسه، رای گیری انجام نشد و مقرر شد رای گیری نهایی به جلسه بعد موکول شود.

رأی گیری درباره پالرمو به جلسه بعدی مجمع موکول شد
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۲:۰۸

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد: رای گیری درباره پالرمو به جلسه آتی مجمع موکول شده است.

احمد توکلی در گفت‌وگویی در ارتباط با جلسه امروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز درباره پالرمو در مجمع بحث و گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه این موضوع نیازمند بررسی‌های بیش‌تری است، قرار شد تا رأی گیری درباره آن به جلسه آتی مجمع موکول شود.

این عضو مجمعع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه فوق‌العاده‌ی دیگری همچون هفته گذشته برای بررسی پالرمو تشکیل می‌شود، گفت: خیر، جلسه بعدی برای رأی‌گیری درباره پالرمو دوهفته‌ی دیگر خواهد بود.

هند، چین و روسیه چه پیغامی درباره FATF به ایران داده‌اند؟
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۲:۰۶

فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفت و گو با «تابناک» اظهار کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به FATF نیاز داریم و اگر زمان از دست برود شاید دیگر نتوانیم ضرر ها را جبران کنیم.

این نماینده مجلس گفت: بسیاری از کشور های متحد ما از جمله چین ، هند و حتی روسیه پیغام داده اند که در صورتی که FATF را نپذیریم بانک های این کشور ها قادر به ادامه همکاری با ما نخواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به بررسی موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: فضای عقلانی و کارشناسی شده ای در مجمع حاکم است و من فکر می کنم که مجمع بتواند این مسائله را با عقلانیت حل کند.

پالرمو امروز هم تعیین تکلیف نشد
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۱:۵۸

لایحه پالرمو در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما گفته می شود برای بررسی بیشتر به جلسه بعدی موکول شده است.

مصطفی میرسلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگویی این خبر را تائید کرده و گفته است که بررسی بیشتر این لایحه به جلسه بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام موکول شده است.

تعیین تکلیف لایحه پالرمو با حضور وزیر امور خارجه
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۱:۵۳

بنابر خبرهایی دریافتی از صحن علنی مجمع تشخیص مصلحت نظام که قرار است در نشست امروز خود برای لایحه «پالرمو» تصمیم گیری کند، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه نیز در این جلسه حضور یافته است.

لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت بررسی می‌شود و پس از آن در جلسه عمومی بعد از شنیدن صحبت های موافقان و مخالفان، درباره الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو رای گیری انجام خواهد شد.

این لایحه در جلسه هفته گذشته مجمع بررسی شد اما به رای گیری نرسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون های تخصصی سیاسی - دفاعی و حقوقی - قضایی ارجاع شد. نتایج بررسی های این دو کمیسیون که در دستور کار امروز قرار گرفت چهارشنبه گذشته به صحن مجمع ارائه شد.

بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی "پالرمو" پیشتر از جانب شورای نگهبان و هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام دارای ایرادهایی شناخته و به مجلس بازگردانده شد اما مجلس دوباره آن را برای تعیین مصلحت به مجمع ارجاع داد.

روایت عضو هیات رئیسه مجلس از موافقت قوای سه‌گانه با «پالرمو»
۱۳۹۷/۱۱/۰۶ - ۱۱:۴۲

«علیرضا رحیمی» نماینده اصلاح طلب مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس در توئیتر خود از موافقت سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی با لوایح پالرمو و CFT خبرداده است.

او نوشته: «عجیب است که دولت، مجلس، سران سه قوه و شورای عالی امنیت ملی موافق لوایح پالرمو و CFT (با شروط الحاقی مجلس) هستند و هیچ مقام ارشد نظامی نیز مخالفتی نکرده، اما مخالفت برخی تریبون داران و رسانه ملی پرصداتر از همه ارکان حاکمیت، تصمیمات مهم برای سرنوشت کشور را به سایه می برد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار