بازدید 7293
پیمانه اقتصادی؛

خط فقر در تهران؛ ماهانه ۲.۷ میلیون تومان/ نوسان بهای طلای‌ سیاه با نگرانی از آینده کاراکاس/ برنامه عربستان برای کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی/ آیا موج گرانی به تعرفه‌های تلفن ثابت می رسد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت دسته‌جمعی «تسه‌ها»، پیش بینی؛ طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد، قیمت نفت و گاز در سال 2019 کاهشی است، روزهای طلایی طلا با ادامه تعطیلی دولت آمریکا، صادرات غیرنفتی کشور افزایش یافته است، آمریکا خریداران گاز از روسیه را تهدید به تحریم کرد و معرفی نسل جدید کیسه هوا توسط یک شرکت خودروسازی را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 26 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت دسته‌جمعی «تسه‌ها»، پیش بینی؛ طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد، قیمت نفت و گاز در سال 2019 کاهشی است، روزهای طلایی طلا با ادامه تعطیلی دولت آمریکا، صادرات غیرنفتی کشور افزایش یافته است، آمریکا خریداران گاز از روسیه را تهدید به تحریم کرد و معرفی نسل جدید کیسه هوا توسط یک شرکت خودروسازی را در بر دارد.
 
خط فقر در تهران ماهانه ۲.۷ میلیون تومان است

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به تفاوت سقف معافیت مالیاتی در قانون بودجه ۹۷ نسبت به لایحه بودجه ۹۸ پرداخت. این مرکز آورده است: سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه سال آینده تفاوتی نسبت به سال جاری نداشته است، در این باره دلایل زیر حائز اهمیت است. بر اساس پیش بینی‌ها انتظار افزایش تورم برای سال آینده وجود دارد.  متوسط انواع هزینه‌های خوراکی و غیرخوراکی برای یک خانوار با جمعیت ۴ نفر رقمی بیش از سیصد و شصت و دو میلیون (۳۶۲) ریال ماهیانه حدود ۳۰ میلیون ریال است.  با توجه به جهش ارز در سال ۹۷ انتظار می‌رود افزایش هزینه‌ها در سال ۹۸ تداوم داشته باشد.  خط فقر در یک خانواده چهار نفره در شهر تهران در تابستان سال ۹۷ ماهیانه ۲۷ میلیون ریال و سالیانه حدود ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.  با توجه به دلایل فوق می‌توان نتیجه گرفت، رقم ۲۷۶ میلیون ریال سالانه با ماهیانه ۲۳ میلیون ریال به عنوان سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه سال ۹۸ تناسبی با متوسط هزینه‌های خانوار ندارد. /فارس

بازار اوراق مسکن؛ افت دسته‌جمعی «تسه‌ها»

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) طی معاملات هفته گذشته ۸/ ۴ درصد از ارزش خود را از دست داد و در نهایت به سطح ۵۳ هزار و ۱۴۶ تومان رسید. سایر سررسید‌های وام نیز شرایط مشابهی داشتند و ضمن تجربه روند مداوم کاهشی شاهد شدت گرفتن افت ارزش خود در روز‌های پایانی هفته بودند. آمار منتشر شده دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی حاکی از آن است که حجم معاملات مسکن و افزایش قیمت میانگین هر متر مربع آپارتمان در دی ماه نسبت به آذر به ترتیب شاهد افت ۲/ ۱ درصدی و افزایش ۵/ ۱ درصدی است. کند شدن شیب تغییرات بازار معاملات مسکن بیانگر این موضوع است که قیمت‌های واحد‌های مسکونی به سقف خود رسیده‌اند و بازار دیگر توانایی افزایش قیمت ندارد. از طرف دیگر با نزدیک شدن پایان فصل سرد به‌طور سنتی بر تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی اضافه می‌شود.

آیا موج گرانی به تعرفه‌های تلفن ثابت می‌رسد؟

با وجود دستور دیوان عدالت اداری برای حذف آبونمان تلفن ثابت، ظاهرا مخابرات تصمیم دارد تعرفه‌های خود را افزایش دهد و این موضوع در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی در حال بررسی است.  به گزارش ایسنا، بحث تغییر و افزایش تعرفه تلفن ثابت موضوع جدیدی نیست؛ در موارد متعددی طی سال‌های گذشته گفته می‌شد که تعرفه تلفن ثابت پایین است و البته هر بار هم بالاخره پس از مقاومت‌های بسیار، تعرفه‌ها افزایش می‌یافت که حتی با وجود این هم، به ادعای مسوولان مخابراتی، همچنان پاسخگوی هزینه‌های مخابرات نبود. اگرچه مسوولان ممکن است بیان کنند که سیاست افزایش قیمت را ندارند و نمی‌خواهند به مردم فشاری وارد کنند، اما بار‌ها عنوان شده که در حوزه‌ی تعرفه‌گذاری تلفن ثابت، یک ظلم تاریخی و بی‌عدالتی رخ داده است. زیرا مردم برای تلفن همراه، دقیقه‌ای ۶۰ تومان پول می‌دهند و این هزینه برای تلفن ثابت چهار تومان است، اما با آن مشکل دارند، در حالی که ایجاد و نگه‌داری تلفن ثابت دشوارتر است. از طرفی، یکی از اقداماتی که اخیرا اتفاق افتاده و موجب شد مخابرات بیش از پیش متضرر شود، دستور لغو آبونمان تلفن ثابت بود. دریافت آبونمان تلفن‌های ثابت در مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در حالی ابطال شد که با عدم دریافت آبونمان، شرکت مخابرات ایران متحمل هزینه‌های زیادی خواهد شد و این سوال را ایجاد کرد که ممکن است در آینده تعرفه‌های تلفن ثابت تغییر کند. به همین دلیل بود که شرکت مخابرات درخواست تغییر تعرفه‌های خود را داد که حسین فلاح جوشقانی - رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- هم با بیان این‌که رگولاتوری تنها نهاد و صریح‌ترین نهاد قانونی در حوزه تعرفه گذاری ارتباطات است و دستور برای لغو آبونمان تلفن ثابت در توسعه مخابرات تاثیر منفی خواهد داشت. اعلام کرد: پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت، به‌دلیل جبران ضرر و زیان ناشی از لغو آبونمان، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.

پیش بینی؛ طلا به بالای ۱۳۰۰ دلار صعود خواهد کرد

تحلیلگران اسکاتیابانک پیش‌بینی کردند با رسیدن ارزش دلار آمریکا به اوج خود و بدهی سنگین آمریکا، قیمت طلا پشتیبانی خواهد شد، اما منتظر رالی چشمگیر این فلز در سال ۲۰۱۹ نباشید.  این بانک در پیش‌بینی خود برای سال ۲۰۱۹ اعلام کرد میانگین قیمت هر اونس طلا در سال میلادی جاری حدود ۱۳۰۰ دلار خواهد بود.  تحلیلگران اسکاتیا بانک اظهار کردند از نقطه نظر فنی، کف قیمت طلا در ۱۲۰۰ دلار تایید و حفظ شده است.  این پیش‌بینی در حالی مطرح شده که طلا برای حفظ رشد قیمت اخیرش به سختی تلاش می‌کند و موفق نشده است مرز ۱۳۰۰ دلار را بشکند.  طبق گزارش اسکاتیابانک، رشد ضعیف‌تر دلار آمریکا، عامل اصلی تاثیرگذار در افزایش قیمت طلا خواهد بود. انتظار می‌رود میانگین شاخص دلار آمریکا امسال ۸۹.۴ واحد باشد که به میزان چشمگیری کمتر از سطح فعلی ۹۶ واحد است. دلار آمریکا اوج خود را پشت سرگذاشته است. جزئیات بیشتر

برنامه عربستان برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی

عربستان سعودی برای کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی و کاهش آلایندگی شهرهایش از برنامه احداث نخستین جایگاه سوخت هیدروژنی برای خودرو‌های هیدروژن سوز خبر داد.  شرکت بزرگ نفتی آرامکو و شرکت آمریکایی (Air Products & Chemicals) برای ساخت این جایگاه که با سلول‌های سوخت هیدروژنی کار می‌کند، به توافق رسیدند. این جایگاه سوخت قرار است در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۹ آماده بهره برداری شود و شرکت ژاپنی «تویوتا» خودرو‌هایی را که با سوخت هیدروژنی کار می‌کند، برای استفاده از این جایگاه تامین خواهد کرد. مدت هاست، موضوع استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت پاک برای جایگزینی بنزین یا گازوئیل مطرح است، اما سوزاندن مستقیم آن در موتور‌های خودرو‌های فعلی ممکن نیست و باید تغییراتی در طراحی آن‌ها انجام شود. هیدروژن مایع بر خلاف هیدروژن گازی چندان خطرناک نیست، اما برای این منظور، باید دمای محیط به منفی ۲۵۳ درجه کاهش یابد و این امر یک چالش جدی و نیازمند اعمال استاندارد‌های امنیتی ویژه‌ای است. در حال حاضر، همچنین قیمت خودرو و سوخت هیدروژنی بسیار بالاتر از خودرو‌های معمولی است و چالش دیگر استفاده از این ماده این است که هم قیمت خودرو و هم هزینه سوخت آن کاهش یابد. به نقل از ایرنا؛ عربستان سعودی در چارچوب چشم انداز موسم به «۲۰۳۰» به انرژی‌های پاک و تجدید پذیر روی آورده است و درصدد است با استفاده از انرژی‌های باد و خورشید تا سال ۲۰۲۳ میلادی ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر خود را به حدود ۱۰ گیگا وات برساند، این میزان انرژی معادل روزانه سوخت ۸۰ هزار بشکه نفت است.

قیمت نفت و گاز در سال ۲۰۱۹ کاهشی است

موسسه بین المللی وود مکنزی در گزارشی با اشاره به آینده قیمت جهانی نفت و گاز اعلام کرد: «رکود اقتصادی در سال جاری می‌تواند فشار بیشتری را برای قیمت نفت و گاز وارد آورد.» براساس این گزارش، رکود اقتصادی احتمالا منجر به کاهش تقاضا برای نفت خام و گاز طبیعی مایع می‌شود و این موضوع موجب کاهش قیمت نفت و گاز در سال ۲۰۱۹ خواهد شد. این موسسه بین المللی در این گزارش منتشر کرد: ممکن است یک سناریوی بدتر برای بازار گاز وجود داشته باشد، زیرا تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند رکود اقتصادی بزرگی در سال ۲۰۲۰ یا سال ۲۰۲۱ وقوع خواهد پیوست که قیمت گاز تا سال ۲۰۲۵ می‌تواند روند کاهشی داشته باشد. همچنین گزارش این موسسه برای گاز مایع نشان می‌دهد که سال ۲۰۱۹ سال عرضه بیش از حد گاز طبیعی مایع (LNG) خواهد بود که به احتمال زیاد وضعیت بازار را این عرضه بیش از حد خراب خواهد کرد. براساس گزارش این موسسه، با شروع سال جدید میلادی شرایط تولید برخی از پروژه‌های جدید LNG مهیا خواهد شد که در نتیجه تولید و عرضه بیشتر گاز ال ان جی را در پی خواهد داشت.

روز‌های طلایی طلا با ادامه تعطیلی دولت آمریکا

رویترز گزارش داد: به علت نگرانی در مورد ادامه تعطیلی دولت آمریکا در زمانی که هم اکنون رشد اقتصاد جهانی کُند است و با توجه به اینکه بازار‌ها منتظر نتیجه مذاکرات چین و آمریکا در هفته آینده هستند، قیمت طلا در معاملات روز جمعه افزایش یافت. هر اونس طلا با ۳.۳۶ دلار افزایش ۱۲۸۴.۵۷ دلار فروخته شد. سرمایه‌گذاران در مورد تاثیر اقتصادی طولانی‌ترین تعطیلی دولت آمریکا در تاریخ این کشور نگران هستند. دولت امریکا سی و چهارمین روز تعطیلی خود قرار دارد. جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «تعدادی عوامل مثبت وجود دارد که طلا را تقویت می‌کند، نظیر ادامه جنگ تجاری و احتمال افزایش نرخ بهره با سرعت کندتر.» شارما گفت: «در این لحظه، مردم در انتظار تصمیمات تجاری آمریکا و چین هستند.» وی افزود: هرگونه تحولات در این جبهه می‌تواند مسیر طلا را مشخص کند.

نگرانی از آینده کاراکاس بهای طلای‌سیاه را نوسانی کرد

نفت در ابتدای معاملات روز گذشته به دلیل نگرانی از تحریم نفت ونزوئلا توسط دولت آمریکا و شدت یافتن کاهش عرضه نفت این کشور، رو به افزایش گذاشت؛ به‌طوری‌که قیمت نفت خام آمریکا تا حدود ۵۴ دلار بر بشکه افزایش یافت و برنت، نفت شاخص بازار اروپا نیز تا مرز ۶۲ دلار بر بشکه رشد کرد. اما شکل گرفتن این احتمال که تغییر دولت در این کشور می‌تواند به توقف روند کاهشی عرضه نفت ونزوئلا منجر شود، موجب شد که قیمت‌ها از میانه‌های روز در مسیر کاهشی قرار گیرد. از این‌رو تا ساعت ۱۷ به وقت تهران، هر بشکه نفت‌خام آمریکا حدود ۱۵ سنت کاهش نسبت به آخرین قیمت‌ها در روز پنج‌شنبه را تجربه کرد و قیمت این نفت شاخص به کمتر از ۵۳ دلار بر بشکه رسید. نفت برنت نیز بیش از ۳۰ سنت معادل نیم درصد کاهش یافت و حدود ۸/ ۶۰ دلار بر بشکه معامله شد. /دنیای اقتصاد

صادرات غیرنفتی کشور افزایش یافته است

فرهاد دژپسند عصر جمعه در جمع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هرمزگان اظهار داشت: با وجود تلاش‌های دشمنان این تحریم‌ها نتوانسته صادرات نفتی کشور را به صفر برساند بلکه همچنان ادامه دارد. وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد گفت: باید پیشرفت اقتصادی در مناطق آزاد به گونه‌ای باشد که سود حاصل از آن برای توسعه اقتصاد کشور تزریق شود. دژپسند با اشاره به تراز تجاری مثبت ۹۰۰ میلیون دلاری کشور در سالجاری، این امر را با توجه به رشد آمار صادرات غیر نفتی کشور در مقایسه با مدت مشابه ۱۰ ماهه سال گذشته، بسیار ارزشمند دانست. وی تصریح کرد: این تراز مثبت تجاری، از آنجا که نه بخاطر کاهش واردات بلکه، با افزایش صادرات رخ داده، بسیار معنا دار است.  

آمریکا خریداران گاز از روسیه را تهدید به تحریم کرد

یک مقام آمریکایی به وقل از رئیس جمهور امریکا به کشور‌های اروپایی که در حال کمک به ساختن خط لوله گاز Nord Stream تحت رهبری روسیه هستند، هشدار دادکه اگر بر این پروژه اصرار داشته باشند، آمریکا ان‌ها را تحریم خواهد کرد. این خط لوله، که گاز را به طور مستقیم به آلمان در دریای بالتیک می‌رساند، موجب تقسیم بین آلمان و متحدانش خواهد شد. در پی این تهدید آلمان نیز اعلام کرده است آمریکا حق دخالت در اداره امور کشور‌های اروپایی را ندارد.

معرفی نسل جدید کیسه هوا توسط یک شرکت خودروسازی

برخلاف انواع کیسه‌های هوای متداول، شرکت خودروسازی هیوندای کیسه هوای جدید خود را طوری ساخته است که در صورت برخورد دو خودرو به یکدیگر و فعال نشدن کیسه هوا در برخورد اول، در اثر برخورد خودرو‌ها با اجسام دیگر این کیسه هوا فعال شود. طبق اطلاعات به دست آماده توسط سیستم ملی نمونه‌برداری خودرو، حدود ۳ مورد از هر ۱۰ تصادف به‌دلیل برخورد ثانویه با وسیله نقلیه یا دیگر اجسام اتفاق می‌افتد. در هنگام تصادف در برخورد اول سیستم هیوندای سعی در شناسایی موقعیت افراد دارد که اغلب به‌دلیل تاثیر اولین ضربه در وضعیت نشستن مناسبی قرار ندارند، سیستم ثانویه سریع‌تر از سیستم کیسه هوای اولیه عمل می‌کند و هیوندای برای تنظیم دقیق شدت برخورد مورد نیاز جهت عملکرد مناسب، به‌سختی تلاش کرده است. به نقل از گزارش دنیای اقتصاد؛ هیوندای به‌دنبال این است تا با طراحی و ساخت این سیستم، پس از اولین ضربه در تصادفات، ایمنی خودرو و سرنشینان را حفظ کند. این خودروساز بر این باور است که تصادفات چند برخوردی بسیار شایع هستند؛ بنابراین افزایش ایمنی پس از تصادفات اولیه بسیار مهم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۶
بنظر من این خط قر 2.7 میلیون تومانی که نوشتید در صورتیه که طرف قبلش یه سرمایه ای داشته باشه و پول پیش و سایر کالاهای اساسی رو هم داشته باشه!
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
این رقم با اجاره خانه یا بدون اجاره خانه؟؟؟!!!!! من فکر کنم مشکل اصلی این کشور نداشتن ریاضی دان باشه ...گرچه برای فهمیدن مخارج یک زندگیه آبرومند یک کم جمع کردن بلد باشی کافیه.... الان برای یک زندگی آبرومند حداقل 5 میلیون تومان ماهیانه لازمه ...حداقل
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
سلام علیکم بزرگوارصحیح میفرمایید مثلا اگر مسکن و خودرو برای خانواده مورد اشاره وجود داشته باشد 2.7 میلیون خط فقر بدون بدهی به بانکها و در مصرف متوسط کالاها و خدمات میسر است.
کدام مرجع رسمی و با کدام وجدان خط فقر را ۲.۷ میلیون اعلام کرده ؟

کدام مسئول با همین مبلغ خط فقر حاضره زندگی کنه ؟
خواهش مي كنم نمايندگاني كه خط فقر را در تهران 2 ميليون هفتصد اعلام كرده اند حقوقشان را ماهي 2 ميليون 700 بدهيد ببينند مي توانند با اين مبلغ بيش از 15 روز مي توانند دوام بياورند يا خير؟
۲۰ سال پیش خط فقر ۹۰۰ هزار تومان بود ( طبق گفته نماینده های مجلس که همان موقع حقوق ۴ میلیونی داشتند ). !!!!

دلار ۴۰ برابر ۲۰ سال پیش شده
پراید ۱۰ برابر شده
نان بربری ۱۵ برابر شده
حق بیمه ماهیانه کارگران ۹ برابر شده

چگونه حساب کرده اید خط فقر را ؟
فقط
خط فقر ۳ برابر بیست سال پیش. !!!!!؟؟؟؟؟؟

خط فقر زیر ۴ میلیون نیست. البته برای مجردها و کسانیکه اجاره خانه ندارند.
خط فقر رو بر اساس نان خالی خوردن و گونی پوشیدن حساب کردین که شده 2700؟!
خط فقر در تهران ماهانه ۲.۷ میلیون تومان است


ميشه لطف كنن مبناي محاسبه رو و نحوه محاسبه رو بگن ؟؟؟؟ وقتي 1 تا 1.5 ميليون فقط اجاره خونه است چه طور خط فقر ميشه 2.7 ميليون؟!!
جسارتا کسانی که خط فقر رو با نرخ دو میلیون و هفتصد هزار تومان تعریف کردند رو دعوت کنید و بپرسید با چه معیاری این رقم رو احصا کردند. لطفا مردم جاهل فرض نکنید . مردم با پوست و خونشون مشکلات رو لمس میکنند چطور بخودتون حق میدین ولی نعمتان خودتون رو دست کم بگیرید. امثال شما آب در هاون دشمن می ریزند و ........
اخرش امریکا بعد تحریم های جهانی خودش را هم تحریم می کند
خخخخخ
مگه خط فقر 5 تومان نبود؟؟!!!
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
پنج تومن به مردم فشار میآورد،،اصلاحش کردن
با این تحقیق و پژوهشتون واقعا خسته نباشید یعنی ی خانواده 4 نفره ماهی 3میلون داشته باشه اونم تو تهرون!!!!راحت زندگی میکنه ما که تو ی شهر کوچک با 3 میلیون به نیمه ماهم نمی تونیم برسونیم 2،3 میلون الان پول توجیبی ماهیانه ی بچه مدرسه ای هستش، معلومه نماینده های مجلس از هیچی خبر ندارن، خوب بله اگه مثل مردم عادی تو بطن جامعه زندگی کنن کاملا جور دیگه ای قضاوت میکنن.
با نام خدا .

با سلام .

تورم در حال حاضر بسیار زیادد است ........افزایش پول در دست مردم .......خط فقر در حال حاضر در ایران زیر 5 میلیون توامان است . .

هر چه که مرکز آمار ایران و بانک مرکزی گزارش میدهند شما 3 برابرکنید .......البته دیگر از آبرو ریزی که شده گزارش نمیدهند .....
خط فقر یعنی اینکه هر خانواده ای درآمدش کمتر از این مبلغ باشد فقیر است. این مبلغ خط رفاه نیست. ضمنا آمر مربوط به تابستان97 است ومطمینا بعد از این تورم افسارگسیخته خط فقر بسیار بالاتراست.
عجیب است تا سال گذشته که تورم 100درصدی نداشتیم خط فقر ازجانب بانک مرگزی منصوب شیخ حسن روحانی 3میلیون وپانصد هزارتومان بود حال هزینه های زندگی چند برابرشده وارزش پول ملی هیچ شده واورم لجام گسیخته برملت تحمیل شده این رقم رااعلام کرده اند زهی خیال باطل اینهم از همان آمارهای ساختگی در رابطه با تورم است در حالیکه تورم 100درصدی داریم حضرات مدعی تورم 40درصد هستند
این درحالی است که دولت روحانی ونوبخت پس از 5سال باافزایش پلکانی ومنتهای زیاد و توبوق وکرنا کردن حقوق 80درصد کارمندان وبازنشستگان را به زیر دویلیون تومان ویا دومیلیون دویست هزارتومان رسانده اند
بجز 500نفرکه درراس قراردارند بقیه مردم زیرخط فقز زندگی می کنند
مجلس محترم کجا خط فقر در تهران 2.7 میلیونه با این پول در شهرهای کوچک هم نمیشه زندگی متوسط داشت!!!! متاسفم برای دولت و مجلسی که بهش رای دادم از تمام مردم به نوبه خود معذرت میخوام که با رای خود باعث آمدن این افراد به دولت و مجلس شدم الان در یک شهر کوچک با 500 هزار نفر جمعیت حداقل ماهی 1 میلیون اجاره باید بدی حداقل یه ازدواج ساده همه داشته باشی و الان متاهل باشی باید 1.5 میلیون قسط بدی حداقل 1.5 هم برای خرج معمولی ماهانه لازمه این حداقل ها در شهرستانه و شده 4 میلیون، در تهران حداقل درآمد لازم 7 میلیونه!!!! وجدان هم خوب چیزیه دولت و مجلسی که قرار بود تدبیر و امید داشته باشید!!! حالا چرا باید معافیت مالیاتی ماهانه حقوق کارگر و کارمند 2.3 میلیون باشه!!!!!! آیا مالیات پزشکان و دلالان و بازاریان را که روزی چند ماه حقوق کارگر سود می برند را کارگر و کارمند باید بده چون فیش داره چون حقوق بگیره!!!!!! درود به اصول گرایان که حداقل منطق دارند درود به احمدی نژاد که حداقل کارامد بود درود به کسانی که نون به مردم می رسانند و وای بر کسانی که نون مردم را می برند..... مردم اسفند 98 به این مجلس ثابت خواهند کرد نتیجه گرفتن مالیات پزشکان از کارگر چه خواهد بود خداحافظ نمایندگان مجلس کنونی خداحافظ اصلاح طلبان خداحافظ تدبیر و امید از مجلس و دولت برای همیشه!!!!
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
عربستان داره از یه کویر تبدیل به یه قطب بزرگ اقتصادی و پیشرفته میشه و با انرؤی های نو داره رو به پیشرفت میره
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی