بازدید 4101
۱

آقای رئیس جمهور، در حال حاضر درآمد 27 درصد از جوانان کشور صفر است!

حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم، در مورخه ۲ بهمن ماه ۱۳۸۹ هنگامی که رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود طی سخنانی اعلام کرد که در حال حاضر بالای ۳۰ درصد از جوان‌های کشور بیکار هستند و این یعنی بیش از ۳۰ درصد از جوانان کشور درآمد صفر دارند. امروز که پنج سال و اندی از دوران ریاست جمهوری حسن روحانی می‌گذرد این پرسش مطرح است که درآمد چند درصد از جوانان صفر است؟
کد خبر: ۸۷۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰ 23 January 2019

آقای رئیس جمهور، در حال حاضر درآمد 27 درصد از جوانان کشور صفر است!حسن روحانی رئیس جمهور منتخب مردم، در مورخه 2 بهمن ماه 1389 هنگامی که رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بود طی سخنانی اعلام کرد که در حال حاضر بالای 30 درصد از جوان های کشور بیکار هستند و این یعنی بیش از 30 درصد از جوانان کشور درآمد صفر دارند. امروز که پنج سال و اندی از دوران ریاست جمهوری حسن روحانی می گذرد این پرسش مطرح است که درآمد چند درصد از جوانان صفر است؟

به گزارش تابناک اقتصادی، همان گونه که از تصویر زیر مشاهده می کنید، درست هشت سال پیش در چنین روزی یعنی در مورخه 2 بهمن ماه 1389، روزنامه دنیای اقتصاد خبری را به نقل از خبرگزاری ایلنا منتشر کرده بود که در آن خبر ذکر شده بود:  "حسن روحانی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با وضعیت معیشت مردم می‌گوید: برای اینکه بخواهیم در رابطه با وضعیت معیشت مردم قضاوت کنیم باید براساس شاخص‌ های اقتصادی صحبت کنیم. روحانی تصریح کرد: یکی از شاخص ‌هایی که براساس آن می ‌توان در رابطه با وضعیت معیشت مردم قضاوت کرد، بیکاری است. در حال حاضر بالای ۳۰ درصد از جوان‌ های کشور بیکار هستند. یعنی بیش از ۳۰ درصد از جوانان کشور درآمد صفر دارند و با درآمد صفر هم که نمی ‌تواند وضعیت معیشت مردم خوب باشد."

آقای رئیس جمهور، در حال حاضر درآمد 27 درصد از جوانان کشور صفر است!

کمتر از 3 سال بعد از این صحبت های حسن روحانی، وی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و بر صندلی ریاست قوه مجریه تکیه زد. هم اکنون نیز 5 سال و اندی می باشد که وی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم می باشد. حالا این پرسش مطرح است که درآمد چند درصد از جوانان صفر است و وضعیت معیشت مردم در این دوره چگونه بوده است؟

برای پاسخ به این پرسش ها از همان منطق رئیس جمهور استفاده می کنیم و سری به آمار نرخ بیکاری جوانان که توسط مرکز آمار ایران و به صورت فصلی منتشر می شود می زنیم. همان گونه که نمودار زیر نشان می دهد، صحبت های حسن روحانی در زمستان 1389 کاملاً درست بوده است چرا که در آن زمان نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله، 31.2 درصد اعلام شده است. این نرخ در ادامه مسیر دولت دهم کاهش یافت و در پایان دولت دهم و آغاز دولت یازدهم به 23.9 درصد رسید. نرخ بیکاری جوانان در دوره اول دولت تدبیر و امید، یعنی از تابستان 1392 تا تابستان 1396 تقریباً روند افزایشی را طی نمود و نهایتاً در پایان دوره اول دولت تدبیر و امید این نرخ به 27.3 درصد رسید. در این دوره دو بار نرخ بیکاری از 30 درصد عبور کرد. با آن تحلیل رئیس جمهور در مورخه 2 بهمن 1389، حالا می توان گفت که در پایان دوره اول دولت تدبیر و امید و در مقایسه با ابتدای دوره، جوانان بیشتری بیکارتر شدند و به عبارت بهتر درآمد جوانان بیشتری صفر شد و با تکیه بر این آمار و آن استدلال رئیس جمهور می توان گفت که وضع معیشتی مردم در دوره اول تدبیر و امید بدتر شد.

همچنین همان گونه که از نمودار زیر ملاحظه می گردد، هر چند که در دوره دوم دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری جوانان کاهش یافته است اما طبق آخرین آمار مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جوانان به 27 درصد رسیده است و این یعنی هم اکنون درآمد 27 درصد از جوانان کشور صفر است.

آقای رئیس جمهور، در حال حاضر درآمد 27 درصد از جوانان کشور صفر است!

با این وضعیت نرخ بیکاری جوانان علاوه بر اینکه می توان گفت وضعیت معیشت مردم خوب نیست، می توان این پرسش را مطرح کرد که با درآمد صفر، این جوانان چگونه می توانند ازدواج کنند و تا چه زمانی باید این جوانان شرمنده خانواده های خود باشند؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اشتباه نکنید به فرزندان پسرهای 43 و37 و28 ساله روزی 60 تومان پول توجیبی میدهم پس صفر نیست فعلا مجرد و بیکار وناامید وبیمار هستند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها