بازدید 17972
رئیس کل بانک مرکزی:

از فکر راحت زندگی کردن و ماشین لوکس سوار شدن باید بیرون بیاییم/ ده‌ها میلیارد دلار ارز فعال خارج از کشور داریم/ واردات بدون انتقال ارز به کنترل بازار ارز لطمه می‌زند/ مرداد و شهریور خواب نداشتم/ ترامپ از سقوط پول ملی خوشحال بود/ رانت خوار و فساد در کشور زیاد شده/ به SPV خوش‌بین هستم/ بند ناف درآمد ناشی از نفت در بودجه بریده شود

تمام تلاش روزمره دولت این است که تاثیر منفی تحریم را به حداقل برساند اما به هر حال جنگ اقتصادی داریم و برخی فکر می کنند که هنوز هم باید ماشین های مدل بالای خارجی وارد کرده و در خیابانها جولان دهند. در حالی که اکنون باید این روند را متوقف کنیم. همانطور که کشورهایی مثل آلمان و چنین تجربه هایی را داشته اند
کد خبر: ۸۷۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳ 22 January 2019

از فکر راحت زندگی کردن و ماشین لوکس سوار شدن باید بیرون بیاییم/ ده‌ها میلیارد دلار ارز فعال خارج از کشور داریم/ واردات بدون انتقال ارز به کنترل بازار ارز لطمه می‌زند/ مرداد و شهریور خواب نداشتم/ ترامپ از سقوط پول ملی خوشحال بود/ رانت خوار و فساد در کشور زیاد شده/ به SPV خوش‌بین هستم/ بند ناف درآمد ناشی از نفت در بودجه بریده شوددکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی با حضور در گفتگوی تیتر امشب شبکه خبر، به تحلیل روند سیاست های ارزی و پولی بانک مرکزی، پرداخت. وی درباره سیاست‌های پولی و بانکی اظهار داشت: اگر در این زمینه تصمیمی بگیریم باید کارشناسی باشد چند صد ساعت کار و طراحی برای سیستم بانکی انجام شده، سیستم بانکی ما وضعیت ویژه‌ای دارد که از قبل انباشته شده و تراز بانکی ما به سرعت اصلاح نمی‌شود.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ همتی در بخشی از این گفتگو اظهار داشت: ده ها میلیارد دلار ارز فعال در خارج از کشور داریم که می توانیم در داخل و خارج از کشور از آن استفاده کنیم. به تدریج در این زمینه برنامه های خود را اجرا می کنیم. به نظرم خیلی از افراد از وضعیت اطلاع ندارند و ما برنامه‌های وسیعی داشته و کارهای خوبی انجام شده است، به مردم خلاف واقع نگفتم. اکنون وضعیت ارزی خوب بوده و حجم ذخایر اسکناس خوب است.

همتی شبکه خبر بهمن 97

9.2 میلیارد دلار ارز صادراتی به نیما آمده است

وی در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور تاکید کرد: صادرکننده ها در گذشته عادت کرده بودند و روال این گونه نبود که ارز را به نیما بیاورند. در حال حاضر تعاملات خوبی با صادرکننده ها داریم و امیدواریم که جریان ورود ارز به چرخه اقتصاد تشدید شود. البته با همه این احوال نزدیک به 9.2 میلیارد دلار ارز صادراتی را از سمت صادرکنندگان در این مدت به سامانه نیما عرضه شده است که این رقم به نظر من کم است و می تواند بهتر شود اما با توافقاتی که با صادرکنندگان داریم روند ورود ارز بیشتر خواهد شد.

همتی همچنین در خصوص واردات بدون انتقال ارز به کشور اظهار داشت: عده ای می گویند ما ارز در خارج از کشور داریم. خب سوال اینجاست که این ارز کجاست؟ اگر ارز برای صادرکننده هاست، باید به کشور برگردد. واردات بدون انتقال ارز، روش بدی است و مدیریت بانک مرکزی بر بازار ارز را مختل می کند. در مقطعی که خبر واردات خودروهای دپو شده به کشور رسانه ای شد، بلافاصله بازار ارز داخل کشور، دچار نوسانات زیادی شد. وی تصریح کرد: اخیرا در مناطق آزاد نیز برای واردات محدود مواد اولیه به صورت بدون انتقال ارز موافقت کردیم که البته با مدیریت وزیر صمت باید دنبال شود. 

صادرات ریالی معنا ندارد

وی در خصوص صادرات ریالی نیز گفت: وقتی به بانک مرکزی آمدم، با موضوع صادرات ریالی تازه آشنا شدم. صادرات ریالی معنا ندارد. من در بانک مرکزی یاد گرفتم که صادرات ریالی هم داریم. هیچ دولتی اجازه نمی دهد کالاهای کشور به خارج از کشور بر و چیزی وارد کشور نشود. در حال حاضر تفاهم شده است که ارز این مدل صادرات به چرخه اقتصاد بازگردد. صادرات ریالی، تولید را بالا می برد، ولی مثل نشت خون از بدن است و این روند آسیب جدی به اقتصاد می زند. چراکه این نوع ارز در نهایت با صادرات ریالی به ترکیه و کانادا می رود. 

دو ماه خواب نداشتم/ ترامپ از سقوط پول ملی خوشحال بود

همتی در بخش دیگری این گفتگو به دوران ورود به بانک مرکزی اشاره کرد و اظهار داشت: در مرداد و شهریورماه امسال شرایط سختی داشتیم و حمله سنگینی به اقتصاد و معیشت مردم شده بود. در آن دو ماه خواب نداشتم و مدام در حال برنامه ریزی جدی برای مدیریت شرایط بودیم. معتقد بودم که باید ترمز سقوط پول ملی کشده شود. در آن مقطع ترامپ از سقوط پول ملی خوشحال شده بود. ما باور داشتیم که در آن شرایط، بازار را فقط با ارز نمی توان کنترل کرد و مشکل در ریال بوده است. سفته بازی از مسیر ریال انجام می شد. در این مسر، تشخیص ما کنترل شبکه شتاب از طریق دستگاه های پوز بود و همچنین مدیریت چک های تضمینی. همتی اظهار داشت: هیچ کجای دنیا چک های تضمینی ۱۰ میلیارد دلاری وجود ندارد در حالی که ۸ هزار میلیارد تومان ارزش چک های تضمینی کشور بود که ما آنها را ساماندهی کردیم و باید از شورای هماهنگی سران قوا نیز تشکر کنیم که قوت قلب دادند این کار ها را انجام دهیم.

به SPV خوش‌بین هستم/ FATF و SPV ارتباطی به هم ندارند

رئیس کل بانک مرکزی همچنین نسبت به کانال ارتباط مالی ایران و اروپا یعنی SPV اشاره کرد و گفت: احساس بنده، خوش بینی نسبت به اجرای این راهکار از سوی اروپای هاست. فکر می کنم اروپایی ها این کار را به سرانجام برسانند تا برجام را حذف کنند. به گفته همتی: مشکل اروپا این است که نگرانی هایی از آمریکایی‌ها دارند که مبادا فشارهای زیادی به آنها وارد کند. یکی از مسئولان اروپایی حتی این سوال را از ما مطرح می کرد که چطور این مکانیزم را راه اندازی کند. اولا اینکه ما برنامه ریزی‌های خود را بدون توجه به این کانال مالی تدارک دیده‌ایم و تمام فضاهایی که با ما مبادلات ارزی داشته اند را باز کرده ایم که شامل عراق، افغانستان، چین، کره و هند است که به خوبی می‌دانیم چه میزان ارز وارد کشور می‌شود و ما کانال های مالی خود را داریم. همچنین همتی با رد ارتباط کانال مالی ایران و اروپا و FATF، گفت: این دو موضوع ارتباطی به هم ندارند و FATF لوایح ۴ گانه ای است که اکنون در مجلس در حال پیش روی است و از جمله ضروریات سیستم بانکی است و اکنون نیز با توجه به طرح این موضوع در مجلس، نگرانی از این جهت وجود ندارد و امیدوارم این لوایح تصویب شود. همتی با رد ارتباط کانال مالی ایران و اروپا و FATF، گفت: این دو موضوع ارتباطی به هم ندارند و FATF لوایح ۴ گانه ای است که اکنون در مجلس در حال پیش روی است و از جمله ضروریات سیستم بانکی است و اکنون نیز با توجه به طرح این موضوع در مجلس، نگرانی از این جهت وجود ندارد و امیدوارم این لوایح تصویب شود.

رانت خوار و فساد در کشور زیاد شده

همتی اطهار داشت: من الان نسبت به قبل از ورود به بانک مرکزی، بیشتر مطلع شدم که فساد و رانت خوار در کشور خیلی زیاد است و باید سیستم دولتی و قضایی کشور با هم متحد شوند تا این معضل را که مثل خوره به جان اقتصاد افتاده است حل کنیم. وی تاکید کرد: رفع فساد باید دغدغه همه باشد. این در حالی است که هم اکنون رقم های فساد ارزی کم نیست. همتی با بیان اینکه باید بپذیریم رانت‌خواری در کشور زیاد شده و باید فکر اساسی برای این موضوع کنیم، تاکید کرد: یکی از برنامه‌های جدی بانک مرکزی این است که فساد را در حوزه ارز ریشه‌کن کنیم.

از فکر راحت زندگی کردن و ماشین لوکس سوار شدن باید بیرون بیاییم

همتی گفت: همه باید بهمند که در جنگ اقتصادی هستیم. بعضی ها هنوز راحت فکر می کنند، هنوز فکر می کنند باید ماشین های مدل بالای خارجی وارد کنند و در خیابان ها سوار شوند، در حالی که خیلی از مردم مشکلات جدی دارند، ما باید از این فکر بیاییم بیرون و راحت زندگی کردن و برندهای خارجی صبح تا شب در کشور فراوان باشد دیگر نمی شود. در حالی که اکنون باید این روند را متوقف کنیم. همانطور که کشورهایی مثل آلمان و چنین تجربه هایی را داشته اند؛ تا کی باید وابسته به صادرات نفت باشیم تا زندگی خود را بگذرانیم و لوکس زندگی کنیم. ما واقعا در جنگ اقتصادی قرار داریم، الان آمریکا با تمام متحدان خود تمام تلاش خود را می کند که ایران را تحت فشار قرار دهد، با این حال هنوز بعضی ها فکر می کنند که شرایط عادی است و داریم عادی زندگی می کنیم، هرچند ما هم دوست داریم همه عادی زندگی کنند، ولی باید عادی فکر نکنیم و جدی فکر بکنیم. 

مردم نشان خواهند داد که پای نظام و کشورشان ایستاده اند

همتی در ادامه اظهار داشت: مدت کمی مانده تا چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، هرچند دشمنان تمام تلاشان این بود که این اتفاق نیفتد، اما الحمدلله این اتفاق خواهد افتاد و همه دنیا هم خواهند دید که روز 22 بهمن دوباره یک حماسه بزرگ اتفاق می افتد و مردم نشان خواهند داد که پای نظام و کشورشان ایستاده اند.

حذف چهار صفر از پول ملی داستان نبود، واقعی بود/ مردم اسکناس را تومان می‌گویند نه ریال

همتی با بیان این که حذف چهار صفر از پول ملی در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد، اظهار داشت: به ما اعلام کردند که اولویت بانک مرکزی حذف چهار صفر از پول ملی نیست، ما نیز اعلام نکردیم اولویت اصلی بانک مرکزی انجام این موضوع است چرا که بانک مرکزی موضوعات مختلفی را در دستور کار قرار داده و طرح حذف چهار صفر از پول ملی نیز یکی از مسائل است. همتی افزود: پول‌های مسکوک فلزی ما ارزش فلزشان بیشتر از ارزش اسمی پول است و همین مسئله باعث شده تا گونی گونی می‌برند و نیکل آن را می‌فروشند و باید این مسئله را بپذیریم که رخ داده است و برای آن راهکار داشته باشیم. وی با تاکید بر تاثیر حذف چهار صفر بر سرانه اسکناس گفت: میانگین سرانه اسکناس کشور به ۱۰۳ عدد رسیده در حالیکه با حذف چهار صفر به ۲۵ عدد کاهش پیدا می‌کند.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره بررسی لایحه حذف چهار صفر توسط دولت، گفت: لایحه حذف چهار صفر از پول ملی به دولت رفته و در حال بررسی است و در صورتی که دولت نپذیرد نیز  پیشنهادی از سوی بانک مرکزی بوده اما در صورتی که پذیرفته شده، مجلس بررسی آن را برای اعلام قانون در دستور کار قرار می‌دهد و پس از آن اجرای طرح حذف چهار صفر از پول ملی به زمانی بالغ بر دو سال زمان نیاز دارد تا اسکناس‌های جدید وارد و اسکناس‌های قدیمی خارج شوند.

وی در پاسخ به ادعای برخی کارشناسان مبنی بر هزینه‌زایی چاپ پول‌های جدید توسط بانک مرکزی با حذف چهار صفر از پول ملی، خاطر نشان کرد: برخی گفتند حذف چهار صفر از پول ملی هزینه زیادی به منظور چاپ اسکناس جدید ایجاد می‌کند در حالی که هزینه جدیدی را ایجاد نمی‌کند و اسکناس‌های جدید به جای اسکناس‌های فعلی در چرخه چاپ قرار می‌گیرد و اسکناس‌های قدیمی به تدریج کنار می‌روند.

هزینه 400 تومانی برای تولید اسکناس ۵۰۰ تومانی

همتی افزود: اسکناس ۵۰۰ تومانی ضرب می‌شود که هزینه ساخت آن ۴۰۰ تومان است در حالی که ارزش این اسکناس صرفا ۱۰۰ تومان بیشتر از هزینه تولید آن است و باعث شده تا دیگر نتوان چاپ و ضرب این دسته از مسکوکات را ادامه داد. رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: روند تورم به سمت ثبات است و ما نیز در صورت در دستور کار قرار گرفتن حذف چهار صفر از پول ملی برای چاپ اسکناس‌های جدید تا زمان ثبات تورم منتظر می‌مانیم تا مشکلی ایجاد نشود. همتی با بیان این که تومان در جامعه فراگیر شده است، گفت: الان همه می‌گویند تومان، هیچ کسی نمی‌گوید ریال جز افرادی که در بانک مشغول فعالیت هستند، وقتی همه می‌گویند تومان و اسکناس را تومان می‌گویند پس چهار صفر اضافه به شمار می‌رود و سوری است که نه در تورم و نه در بحث رشد اقتصادی تاثیر گذار است.

پاسخ همتی به انتقادها از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی

همتی درباره انتقادها از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی توضیح داد: اقتصاد ما دچار شوک از سوی سمت عرضه شد و برای اینکه تورم ناشی از این شوک  به حداقل برسانیم، بررسی آماری در بانک مرکزی انجام شد زیرا در صورت تصمیم غلط، فاصله تورمی کالاهای مشمول ۴۲۰۰ تومانی و کالاهای غیر مشمول بسیار زیاد می شد. وی افزود: اگر این ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف کننده نهایی نرسید، ضعف بزرگی است که باید اصلاح شود و امیدواریم به تصمیم درستی برسیم و دغدغه دولت این است که ارز ۴۲۰۰ تومانی به دست مصرف کننده نهایی برسید و در صورت عدم تحقق این موضوع، باید در جهت اصلاح این سیستم اقدام شود. 

بند ناف درآمد ناشی از نفت در بودجه بریده شود

رییس شورای پول و اعتبار با اشاره به اضافه شدن ژاپن به جمع ۸ کشور خریدار نفت از ایران، گفت: میزان فروش اکنون بیش از یک میلیون بشکه است و باید به این نکته توجه داشت که راه های دیگری برای کسب درآمد از طریق صادرات فروش نفت وجود دارد و نگرانی از این بابت وجود ندارد و سیاست ما این است که بند ناف درآمد ناشی از نفت در بودجه بریده شود. همتی ادامه داد: به نظر من اکنون روند خوبی است و دشمن قصد به سختی انداختن مردم را داشت که تا حدودی موفق شد و دولت نیز در تلاش است تا فشار بر مردم کاهش یابد اما اگر این مقاومت ادامه یابد و همه بدانند که در جنگ اقتصادی هستیم به طور حتم شرایط روز به روز بهبود خواهد یافت.

چرا ابر تورم اقتصادی و سقوط ارزش پول ملی رخ نداد؟

رییس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: اعتقاد دارم صحبت‌های مطرح شده درباره وجود ابر تورم یا سقوط ارزش پول ملی تئوریک بوده و به عمق توانایی کشور فکر نشده است؛ صحبت‌ها بر این بوده که ارزش پولی ملی به شدت سقوط خواهد کرد و نقدینگی به شدت افزایش پیدا خواهد کرد که بدین گونه نبوده است.

اضافه برداشت 50 هزار میلیارد تومانی بانکها از بانک مرکزی

وی درباره میزان نقدینگی ادامه داد: میزان نقدینگی در ۹ ماهه ابتدایی امسال در مقایسه با پایان سال ۱۵ درصد رشد داشته که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته نیز ۱۵ درصد رشد وجود داشته است؛ این بدین معناست که  رشد نقدینگی هیچ تغییری نداشته و بانک مرکزی کنترل  کامل بر بازار پول دارد. همتی افزود: بنده زمانی که سکان بانک مرکزی را در دست گرفتم، اضافه برداشت سیستم بانکی ۵۵ هزار میلیارد تومان بود اما این در حالی است که امروز اضافه برداشت سیستم بانکی ۵۰ هزار میلیارد تومان است و با اجرای سیاست‌های پولی ۵ هزار ملیاراد تومان از اضافه برداشت سیستم بانکی کاهش پیدا کرده است.

تورم ناشی از شوک عرضه است 

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به ادعای افزایش سود بانکی برای کنترل تورم گفت: برخی عنوان کردند که سود بانکی را بالا ببرید تا تورم را کنترل کنید این در حالی است که  تورمی که در کشور ما وجود دارد کشش تقاضا نیست و ناشی از شوک عرضه است و برای جلوگیری و کنترل آن نباید سود بانکی را افزایش داد، علاوه بر این زمانی که سود بالا ببرود با توجه به ناترازی سیستم بانکی مشکلات جدی در بخش بانکی به وجود خواهد آمد. وی خاطر نشان کرد: بنده با عقل جمعی و خرد جمعی کارها را پیش می‌بریم و بانک مرکزی با اقتصاددانان جلساتی را برگزار می‌‎کند و از نظرات استفاده می‌شود.

وی در رابطه با حواشی یکی از بانک‌ها گفت: شبکه ضد انقلاب به دنبال ایجاد اختلال در نظام بانکی با خبر سازی برای یکی از بانک‌ها بود که با تدابیر بانک مرکزی این افکار کنترل شد.

ثبات ارز ادامه خواهد داشت

رییس کل بانک مرکزی در پایان تاکید کرد: مردم کشور مطمئن باشند که تورم کنترل شده و این مسئله ادامه پیدا خواهد کرد، ثبات در اقتصاد حفظ می‌شود و ثبات ارز نیز ادامه خواهد داشت؛ به عنوان رییس کل بانک مرکزی حرفی را نمی‌زنم که نتوانم اجرا کنم یا واقعیت نداشته باشد، بانک مرکزی بر بازار ارز و پول مسلط است و این دوره خواهد گذشت و اطمینان دارم ملت بزرگ ایران از این آزمایش سربند خواهند بود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۴
مخاطب این جمله تون دقیقا کیه ؟از فکر راحت زندگی کردن و ماشین لوکس شوارشدن بیرون بیاییم.مردم یا مسیولین .مردم که خیلی وقتی خواب شب هم از سرشون پریده چه برسه به راحت زندگی کردن......تابناک مدیونی چاپ نکنی
اقای همتی . نرخ برابری وون کره جنوبی با دلار برابر است با 0.00088 ! ایا این به معنی این است که پول کره جنوبی خیلی ضعیف است یا اقتصاد کره جنوبی خیلی مشکل دارد؟!
اقای همتی گفتند که من شدیدا مخالف واردات بدون انتقال ارز هستم. من شدیدا سرعت انتقال پول و معاملات ریالی از طریف پوزها و ... را گرفته ام و... خلاصه برنامه اقای همتی این است که واردات را متوقف کردم. معاملات را در اقتصاد خیلی کند کردم . تا قیمت ارز را بتوانم در همین حدود تثبیت کنم! ولی کسی از اقای همتی نپرسید پس وضع واردات مواد اولیه برای کارخانجات و تعطیلی تولید کننده ها و کمبود جنس برای چند ماه اینده چه می شود؟! قبلا هم وزیر اقتصاد دور اول اقای روحانی اقای طیب نیا همین برنامه مشعشع را داشت. با بالا بردن سودهای موهوم بانکی به 28 درصد عملا اقتصاد را به رکود مطلق برد تا بتواند تورم را کاهش و نرخ ارز را مصنوعی تثبیت کند و نتیجه همین بحران کنونی! حالا صدای برنامه های مشعشع اقای همتی چند ماه دیگر در می اید. با این تفاوت که میزان خسارات این بحرانها هر چه دیر تر بوقوع بپیوندد فشار ان بر معیشت و بیکاری و میزان درامد و فقر ملت ایران بیشتر خواهد شد. ایشان هیچ برنامه ای برای تسهیل چرخیدن چرخهای اقتصاد و بازار و کارخانجات ندارد. این برنامه اقتصادی نیست. این برنامه امروز را به فردا رساندن است.
آقای همتی می فرمایند:

" مردم ایران می دانند که من هیچوقت خلاف واقع نمی گویم الانم می گویم که ما اصلا نه مشکل ارزی داریم نه مشکل فروش نفت داریم و بازار هم خیلی خوب است و تثبیت کردیم و مقدار بسیار زیادی در حد میلیاردها دلار در بانکهای خارجی و داخلی داریم و اصلا مشکلی وجود ندارد"

اقای نوبخت می فرمایند:

" مردم ایران باید بدانند ما خیلی شرایط سختی داریم. نفت ما را به سختی می خرند و فروش نفت ما کاهش شدید پیدا کرده و پول همان صادرات را هم به سختی می توانیم وارد کشور کنیم. مردم باید درک کنند که ما در جنگ اقتصادی هستیم و..."

حالا میان این دو کارشناس و مسئول دولتی یک نفر دقیق نمی گویند. پیدا کنید قیمت گوشت قرمز را!
خلاصه اینکه ما همه چیز را کنترل کردیم و تثبیت کردیم و توانایی های خیلی بالایی داریم و لی نمی گیم( داریم و لی نمی گیم) هر کس هم غیر از این بگوید یا کارشناس تئوریک است یا معاند یا ضد انقلاب. هر کی گفت به شما که بانکها خصوصی ما اضافه برداشت دارد حتما اشتباه می کند یا منظوری دارد.

فقط خدا کند اقای همتی به خود یا مسئولان بالاتر این چنین گزارش ندهند که مانند دور اول اقای روحانی وزیر اقتصاد می فرمود در تاریخ علم اقتصاد سابقه ندارد کسی مانند من توانسته باشد نرخ تورم را به این صورت حماسی تک رقمی کرده باشد!
انهايي كه فكر ميكنند بايد ماشين لوكس سوار شوند اقازاده ها هستند .
ماشین لوکس مهم نیست اما زندگی راحت ، فاصله طبقاتی کم و آرامش و امنیت حق همه جوامع هست . نه اینکه واسه ما بد باشه و برای آقازاده ها خوب
آقای همتی لطفا بفرمایید که چرا این ملت مشقت باید زندگی مرفه و لوکس و راحت را نادیده بگیرد ؟!!!
آیا آقازاده ها وابسته و همه مدیران هم به این قائلند ؟!!!
بگوئید ببینم که کدام مدیر و اقوام و فرزندانشان پائین تر از سعد آباد و فرمانیه و نیاوران می نشینند ؟!!!
میخواهید نام بسیاری بنام و بچه های آنها را ببرم که هم اکنون در کاخهای شمیرانات زندگی میکنند ؟


ممنونم
مخاطب صحبت های ایشان کی هست؟؟؟؟؟

چون مردم عادی که حدود 80 میلیون نفر هستند که در 40 سال گذشته هیچگاه زندگی لوکس و راحتی نداشتن
خدا قوت برادر .
منظورت از زندگی راحت دقیقا چیه زندگی خودتو و نردیکان !!!! رو میگی یا بفیه 70 ملیون نفز
اقای همتی مشخص است بدون سند مدرک و بااسترس دنبال ایجاد ارامش روانی برای بازار بودی ولی .......
خوب همه میدانند کشور ذخایر ارزی در خارج از کشور دارد منتهی مشکل عدم ورود به کشور است.
ایشان خیلی جالب میفرمودند گرانی ارز در هفته اخیر مربوط به خودروهای وارداتی بود که قرار بود ورودش از گمرک ازاد شود و ایشان نگذاشتند؟؟؟؟؟؟
ایشان اصلا مسلط نبود.
داشتن موبایل و لب تاپ در شرایط فعلی مجاز هست یا نه !!!!!!!
منتهی لپ تاپ معمولی شده ۱۶ میلیون و ما نمی توانیم بخریم و ماشین لوکس هم نیست.
آقای همتی ما هم چند روزی است که خواب نداریم تقریبا ۴۰۰۰ روزی میشه از اول دولت مهر ورز
منظور از فکر ماشین لوکس بیرون امدن برای خودتان بود یا مردم بیچاره مردم عادی در کشور کی ماشین لوکس داشتن البته خودتان واقازادها تون که حتما مستثن هستین
ظاهرا جنگ اقتصادی فقط برای مردم است نه مسولان
آیا مسولان هم اکنون برای خرید مایحتاج ضروری زندگی مانند گوشت وبرنج و.......مانند مردم عادی در مشکل هستند وتوان خرید گوشت 90هزار تومانی را ندارند؟؟؟؟؟؟
جناب همتی تلاش میکنی، دست شما درد نکنه، اما هنوز وضعیت بازار ارز ثبات لازم برای کسب و کار را ندارد. تکلیف ما که شغل آزاد داریم مشخص نیست. نمی دانیم فردا چه قیمتی خواهد بود.
یعنی دوام می آوریم؟؟؟
باشه پس اول مسئولین خونه ها و ویلا ها و ماشین هاشون رو اهدا کنن به فقرا بعد مردم از فکر لوکس سوار شدن بیان بیرون
ما دنبال راحتی نیستیم از اینکه شما هر روز به بهانه های مختلف ما رو ناراحت میکنید خیلی هم خوشحالیم
بسمه
ایجاد ثبات در کشور با ایجاد تورم و رکود شدید توسط دولت و آنهم توسط گران کردن دلاری انتظار خامی است. پس دولتها چگونه دزدی کنند.
تمام بدبختیها از زمانی آغاز شد که نفت گرون شد تا قبل از آن زندگی ها بهتر بود و رانت و فساد هم کمتر بود. البته رفاه کمتر بود، طمع دلارهای نفتی کشور را فساد زده و رانت زده کرده.
چرا اصلا باید در جنگ اقتصادی باشیم؟ ما متولدین دهه 60 یا در جنگ نظامی بودیم، یا در جنگ فرهنگی و حالا در جنگ اقتصادی. هیچ کس هم هیچ وقت نظر ما را نپرسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
احسنت
مردم تاب تحمل جنگ بیهوده و طولانی را ندارند.
دکتر همتی راست میگن باید بجای صادرات نفت خودرو یا هواپیما صادر کنیم با این همه صنعت خوب که ما داریم هیچ وقت نیازی به نفت نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
کامپیوتر و لپ تاپ خفن تولیدی مان را یادتان رفت بگویید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
با وجود مردم مفتخوری همچون شما لپ تاپ هم صادر میکنیم‌ به شخصه به این نتیجه رسیدم که علت همه مشکلات خود مردم هستند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
اقای ۱۵۵۱ خودت مفت خوری را نمی دانم منتهی کاربر ۱۱۴۶ را از کجا فهمیدی مفت خوره را در تعجبم .
اقای همتی انگار حالت خیلی خیلی خوبه. با حقوق 1.5 میلیونی با 4سر عائله و .................................. مگه میشه راحت زندگی کرد و ماشین لوکس خواست؟
اگه راست ميگي، تو هم همينکارو بکن ... عمراً اگه بتوني ...
این را داشته باش تابناک
۶ ماهه دیگر هم رصد کن ببین که ۱۸۰ درجه فرق کرده
آقای رییس ، ما که مدتهاست از فکر زندکی راحت وماشین لوکس بیرون آمده ایم شما این نسخه را برای خودتان وامثال خودتان ببیچید . مردم دنیا هم میگویند دلار ،ولی رقم کوچکتر آن سنت می باشد .
راست میگید آقای همتی ؛ فکر زندگی راحت و سوار ماشین لوکس شدن حق شهروندان ایرانی نیست !!!
تا کی باید وابسته به صادرات نفت باشیم تا زندگی خود را بگذرانیم و لوکس زندگی کنیم. ( این دقیقا کی بوده که ما لوکس زندگی کردیم ؟؟؟؟)
جنگي كه نفعي بار سربازان و خانواده هاي آنها نداشته باشد جنگ نيست نسل كشي است .
حالا ما نخواهیم با ریاست امثال شما با کسی جنگ اقتصادی نکنیم تکلیف چیه؟
بیرون بیاییم ! یا بیرون بیایید؟؟ خطاب به کیه؟ اقایان و اقا زاده ها که همیشه استثنا هستند ..می مانند مردم بدبخت که اتفاقا ابدا در فکرش نیستند و همین زندگی روزمره هم ارزو است برایشان
مناصب دولتی ومدیریت را به غیر خودی ها میفروشند وبعد طی یک پروسه برنامه ریزی شده انها را به جرم فساد دستگیر میکنند دراینمدت مبارزه با فساد بک خودی دیده نمیشود واگر هم باشد بعلت اختلافات درونی و عدم تقسیم غنایم است
آقاي همتي قبلا مدير و فرد و شخصيت عالي داشتين موقعي كه بيمه بوديد اين رياست بانك مركزي و قول و قرارها با مقامات چه باشما كرد؟
خوب این آقا از خودش شروع کنه جنگو
برای اینا فقط برای مردم نسخه میپیچن یه کم خودشونم به خودشون سختی بدن
آقاي همتي چرا به خودتون اجازه ميديد و ميفرماييد از فكر زندگي راحت بايد بيايم بيرون؟؟؟؟؟؟؟ مردم ايران چه گناهي مرتكب شدن كه نبايد يك زندگي راحت رو تجربه كنند؟ مگه ما عمر جاويدان داريم يا مگه كم سختي كشيديم توي چند سال؟؟ من واقعا متعجب هستم هر روز كه ميگذره و شرايط كه سخت تر ميشه مسئولين طلبكارتر و مردم بدبخت ايران بدهكارتر ميشن!!!
اونایی که لوکس زندگی میکنن خودتونید.قبل ازگرانی ها هم 4درصد مردم میتونستن لوکس زندگی کنن که 3درصدازون4درصد هم وقوم وتبار شماها بود
همیشه سر جنگ که رسیدیم چه اقتصادی چه نظامی مردم باید همه چیزشون رو برای حفظ رفاه شما آقایان بزارن. شما خودت و سرداران چیکار میکنید.
اول مسئولین باید نشون بدن چطوری با مشکلات اقتصادی روبرو میشن.

به بانکها بگید از بدهی سنواتی حداقل سه ماه ملت صرف نظر کنه و به روزشون کنه و به خاطر عقب افتادن اقساط آبرو ریزی و بستن حساب نامه کسر از حقوق نزنه تا بعد.
بعله بعله
با نام خدا .

با سلام .

به جناب آقای همتی بفرمایید : همه ی اشخاص پولدار و تحصیلکرده تا آنجایی که اینجانب مشاهده می کنم از کشور

فرار کردند و سرمایه عای خود را به خارج انتقال دادند .........هر شخصی که اندکی سرمایه دارد چه در آمریکاست

و چه در اروپا ..........ما می مانیم و توده ای از آدم های گدا و گشنه که مسبب این گرفتاری ها شما دولتی ها هستید .

البته در بخش نظام سرمایه داری آنهم یک گرفتاری دیگری است . فشارهای خارجی از طرف امریکا که 40 سال است

در همه ی ابعاد بر ایران تحمیل میشود اول جنگ بود 8 سال تماتم . بعد جنگ اقتصادی است .......خلاصه زندگی

عادی مردم در حال نابودی است ........شما که نباید با طبیعت انسانی مبارزه کنید ..........!!!

زندگی باید جریان داشته باشد ..........
هدف فقط ماشین لوکس و زندگی راحت بود که همه مقامات پشت شعارهای زیبا پنهان شده اند اگر قصد دیگری داشتند این همه تورم و بدبختی و بیچارگی برای مردم درست نمی کردند و یک کارگر را که حقوق نگرفته است شبانه به خانه اش لشگرکشی نمی کردند اما خودشان و بستگانشان و فرزندانشان همه اقامت آمریکا و کانادا و اروپا و استرالیا در جیبشان است و با وقاحت تمام از مبارزه با غرب حرف می زنند.
آقا خوب است بفرمایید جناب دولت حقوق و تمام حسابهای بانکی را براساس یک چیزی مثل طلا قیمت گذاری کند و موظف باشد مطابق اون پرداخت کند آنموقع نخواهد تواست سر خود خلق پول کند. آقای همتی فرمودند که 55 هزار میلیارد تومان بانک ها به بانک مرکزی بدهکارند این همان خلق پولهای بی قاعده و خلاف است که موجب میشود بانک برود گرانترین نقاط شهرها زمین و شعبه بزند و یا به اطرافیان خود وام های کلان بدهد و پولهای پر فشار حرام را روانه بازار ارز و طلا و مسکن و مایحتاج مردم کند و ملت بی نوا را به خاک سیاه بنشاند
با سلام و احترام
خدمتتان معروض شود که حذف "سبک زندگی راحت و ماشین لوکس و مسافرت خارج و نظایر آن" توصیه ای نیست که به مردم عادی بفرمایید. آن را باید از خود، دست اندکاران حکومت وآقازادگان و امثالهم آغازید
آقای دکتر همتی مردم خیلی وقت است که از راحت زندگی کردن و ماشین لوکس سوار شدن بیرون آمدن
الان وقت بیرون آمدن مسئولان و رانت خواران و آقازادگان و ..... است
جناب همتی این حرفها را به خودتون بگید نه مردمی که دستشان بجایی بند نیست
آقای همتی هر وقت تونستید مثل مردم زندگی کنید،اونوقت حرفتان خریدار داره، ایناهمش شعاره.
چرا باید از فکر زندگی راحت و ماشین لوکس بیرون بیایم؟؟؟ مردم ایران چه گناهی کردن که باید تاوان سیاست ها غلط شما رو بدن؟؟؟چرا این مردم نباید مثل کشورهای خوب منطقه رفاه و آرامش نسبی داشته باشن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۳
دقیقا
ایشان در مقابل دوربین ها اعتراف کرد که سرعت اقتصاد ایران را کند کرده
پارسال در زلزله کرمانشاه ایرانیان مقیم خارج از کشور با همین سیستم پوزهای خارج از کشور کلی کمک به هموطنان داخل کشور و کرمانشاه کردند منتهی ایشان کاری کرده الان تمام پوزهای امریکا و کانادا و اروپا قطع شده.
کارهای اقای طیب نیا را ایشان دارد وحشتناک تر انجام میدهد و رمق اقتصاد را گرفته و رکود وحشتناک
باور کنید آقای دکتر ما اصلا تو فکر ماشین لوکس و اینا نیستیم که ازش بیایم بیرون!!! دغدغه اکثر ما ادم معمولیهای جامعه همون تامین خورد و خوراک عادی و معمولی برای زنده موندن و یکی دو دست لباس واسه پوشوندن خودمونه؛ فعلا در کف هرم نیازهای مزلو داریم دست و پا می زنیم!؟ مردم واقعا مشکل دارن... به خاطر خدا و انسانیت یه کاری کنید... پروردگار یاورتان
نمی دونم منظورش از فکر ماشین لوکس از سرتان بیرون بیاورید چی بوده
الان سالهاست که اکثریت ملت دارن اشغالهای داخلی سوار می شوند
وقتی مخاطب شما مردم عادی هستند از جنس مردم سخن بگویید ، به شخصه نه زندگی راحت و لوکسی دارم ، نه درآمد و حساب بانکی و تراکنش های میلیاردی ، نه رانتی خوردم، نه ارزی بردم ، فرار مالیاتی ندارم چون به حقوقم اصلا مالیات تعلق نمیگیرد ، معوقات بانکی ندارم ، چون عادیم ، خاص نیستم ، ..... شرمنده ام مرا در این جنگ معاف کنید ! تمنا دارم لااقل به امنیت و آرمش روانیم آسیب نزنید!
فکر راحت زندگی کردن و ماشین لوکس سوار شدن باید بیرون . هر چیزی لوکس برای شما ها و خانواده ...
به چه زبانی دیگه باید بگن مردم = که هیچ حقی در هیچ موردی ندارن....
با این همه منابع زیر زمینی و رو زمینی و جمعیت و مساحت کم در ایران باز هم زندگی راحت نداشته باشیم یعنی اینکه مدیریت تکنوکرات غربی و یا همان جنگ علیه سرمایه داری فرانسه یا جلیقه زردها؛ پس چه شد پول نفت که قرار بود بیایید روی سفرهایمان و چه شده مدینه فاضله ایرانی ...
درود بر تفکر و شرافتت اگر سر حرفهات وایستی و نظام هم ازت حمایت کنه
بهشون بگید که مردم قید زندگی راحتو زدن .
مردم عادی که ماشین لوکس و زندگی راحت ندارند ...
این حرفارو واسه چی میاد تو تلویزیون میگه ...اینا رو باید بره تو مجلس و نشست دولت و اتاق بازرگانی و ... بگه . نه به ما
سلام ، خداقوت آقاي دكتر همتي، با توجه به شناختي كه مردم از سوابق مديريتي و درايت جنابعالي در حل بحرانها اعم از صنعت بيمه و شبكه بانكي و نظرات كارساز در بخشهاي اقتصادي شما سراغ دارند، انتظار گشايش در بخش پولي و بانكي داشته و حرفهاي صادقانه و دلسوزانه شما به دل آنها نشسته و ضمن همراهي با شما منتظر رفع اين تنگناهها و بازگشت آرامش هستند، كاهش ارزش پول ملي علاوه بر فشار بي حد و اندازه بر زندگي مردم و سوق دادن قشر وسيعي به زير خط فقر، بر شخصيت اقتصادي مردم و كشور در بين كشورهاي همجوار اسيب جدي وارد كرده و موجب تحقير مسافرين كه براي زيارت يا سياحت عازم خارج از كشور هستند، ميشود،آقاي دكتر شما درد را ميشناسيد، عدم اتخاذ سياستهاي درست در بخش ارزي ، نداشتن برنامه اي مدون و عدم نظارت و كنترل كنشگران در بخش مصارف ارزي، عدم دقت لازم در ارايه داراييها و منابع صوري در صدور مجوز براي بانكها و موسسات اعتباري و در ادامه نداشتن نظارت كافي بر عملكرد اين موسسات و متعاقب آن ورشكستگي آنها و تجويز نسخه هاي غير كارشناسي و تامين كسري آن از طريق ايجاد خطوط اعتباري و تحميل هزينه آن به مردم، چه در زمان بردن منابع پولي به اينگونه موسسات ودريافت سودهاي خارج از عرف و درتنگناه مالي قرار گرفتن بنگاههاي صنعتي و توليدي و در نتيجه تعطيلي و بيكاري و ضربه به اشتغال ، و چه در زمان تامين منابع اين نوع سرمايه گزاران توسط بانك مركزي ، كه در هر دو مرحله زيان و خسارات آن به مردم تحميل گرديد، و آيا به عواقب و تورم ناشي از آن و فشار بر مردم فكر نكرده اند ، جناب أقاي دكتر جداي از چگونگي نشان دادن دارايي و ايجاد سپرده هاي واهي و اخذ مجوز، افراد غير مرتبط در راس اين موسسات سياستگذاري و بدون دانش و تجربه لازم وارد صنعت بانكداري شده اند، و در برخي بانكها همچنان حضور دارند، و تصميمات غير كارشناسي آنها ممكن است ضربات ديگري به نظام بانكي و اقتصاد كشور وارد نمايد، جناب دكتر همتي ، جنابعالي كسوت استادي در مباحث اقتصادي داشته و استحضار داريد نظام تامين مالي بنگاههاي اقتصادي در ايران بر خلاف بسياري از كشىورها كه از طريق بازار سرمايه تامين ميگردد، بر پايه بازار پول و منابع كوتاه مدت بوده و همين امر براي صنعت و توليد واشتغال شكننده ميباشد، و چنانچه افراد نامربوط در اين امر دخيل باشند ميتواند ايجاد فاجعه نمايد، پس از جنابعالي و همراهان توانمند و زحمتكش استدعا داريم با وسواس زياد و با قاطعيت و در نظر گرفتن منافع ملي و حفظ و ارتقا ارزش بول ملي و كاهش آلام مردم ودر مسير ايجاد عدالت اجتماعي ، ضمن جلوگيري از دخالت افراد موج سوار و بي برنامه در مسايل پولي و بانكي، با اتخاذ تصميمات كارشناسانه و راهگشاه، آرامش و اميد را به مردم هديه كنيد، همگي براي توفيق شما كه موفقيت همه ما در أن است دعا ميكنيم،
آقای همتی ما می خواهیم مثل مردم کشورهای دیگر زندگی کنیم مثل کشورهای اروپایی - مثل کشورهای حوزه خلیج فارس.......آقا نخواستیم مثل آنها باشیم حداقل بتونیم مثل کشور عراق که این همه مصیبت را پشت سر گذاشته است زندگی کنیم ....کار با لجبازی به سرانجام نمی رسد ....الان مردم عراق براحتی به ایران سفر می کنند و راحت گردش می کنند چون ارزش پولشان از ما بیشتر است ولی مردم ایران بدلیل مشکلات اقتصادی نمیتوانند به راحتی به عراق سفر کنند و آن عده کمی هم که می روند از سوی مردم عراق تحقیر می شوند....این چه معنی می دهد؟ ما خسته شدیم - بریدیم
جناب همتى دلار به اين خاطر ذخيره ارزى كشورها شده كه اولا پشت وانه ان نفت اوپك است وثانيا همه كشورها به نفت نياز دارند ثالثاامريكا اجازه نمى دهدنفت با ارز ديگرى معامله شود حالا كه بخاطر تحريم ها وقدرت دفاعى كشورمان قادر هستيم نفت را با پول ملى بفروشيم واين مهم سبب اعتبار بخشى به ريال درجهان خواهد كرديد انوقت شما ميفرماييدصادرات ريالى معنى ندارد
آقای همتی زندگی لوکس توی سرمون بخوره من کارمند هستم با حقوقی که سال گذشته میگرفتم آپارتمان در حول وحوش میدان جمهوری اجاره کرده بودم اما امسال باید برم پاسگاه نعمت آباد ببینم آقای همتی خداوکیلی تا حالا صاحبخونه داشتی ؟ چقدر حرف مفت بابا خفه شدیم عقده کردیم از بس زجر کشیدیم و صدامون در نیومد. خجالت به خدا چیز خوبیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل