بازدید 14610
پیمانه اقتصادی؛

قاچاق دام زنده با دو نرخ به کام قاچاقچیان/ برنامه چین برای واردات هزار میلیارد دلاری از آمریکا/ بانک مرکزی ترکیه: نرخ بهره ۲۴ درصد/ پراید به ۴۰ میلیون تومان نزدیک شد!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون صعود دلار در بازار‌های جهانی، بهای نفت سنگین ایران ۸ دلار ارزان شد، آمریکا از صفر شدن صادرات نفت ایران عقب نشینی کرد، نیازی به واردات سیب و کیوی نداریم، افزایش صادرات داروی هند به ایران به دنبال مکانیزم پرداخت روپیه و فراخوان یک خودروساز آمریکایی برای ۲ هزار و ۷۰۰ خودرو به دلیل نقص ناگهانی در نرم‌افزار را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 19 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.    
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون صعود دلار در بازار‌های جهانی، بهای نفت سنگین ایران ۸ دلار ارزان شد، آمریکا از صفر شدن صادرات نفت ایران عقب نشینی کرد، نیازی به واردات سیب و کیوی نداریم، افزایش صادرات داروی هند به ایران به دنبال مکانیزم پرداخت روپیه و فراخوان یک خودروساز آمریکایی برای ۲ هزار و ۷۰۰ خودرو به دلیل نقص ناگهانی در نرم‌افزار را در بر دارد.

بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را ۲۴ درصد حفظ کرد

بانک مرکزی ترکیه همان طور که انتظار می‌رفت نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرد و نگرانی سرمایه گذاران را نسبت به سیاست‌های پولی پیش رو ترکیه کاهش داد. در همین حال، بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را بدون تغییر ۲۴ درصد اعلام کرد. همچنین برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن بود که بانک مرکزی ترکیه نرخ بهره را کاهش دهد تا تورم این کشور با سیر نزولی بیشتری روبه رو شود. در حال حاضر تورم ترکیه به کمتر از ۱۵ درصد رسیده است.

البته برخی از سرمایه‌گذاران بر این باورند احتمالا فشار سیاسی قبل از انتخابات محلی ماه مارس می‌تواند نرخ بهره را پایین‌تر بیاورد. عدم تغییر نرخ بهره چیزی بود که بازار‌ها انتظار دیدن آن را داشتند و حاکی از آن دارد که تورم در مسیر نزولی قرار گرفته و این چیزی است که بازار‌ها به دنبال تأثیر آن در تصمیم گیری بانک مرکزی بودند. به نقل از ایبنا، بر پایه این گزارش، پیش از این، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خود را دشمن نرخ بهره معرفی کرده بود. عدم تغییر نرخ بهره در ترکیه لیر را در برابر دلار آمریکا با روندی ثابت حفظ کرد و هر ۵.۳۸۲۵ لیر به یک دلار رسید.


صعود دلار در بازار‌های جهانی

در معاملات روز جمعه، ارزش دلار در برابر ین با ۰.۱ درصد افزایش به  ۱۰۹.۳۵ ین رسید. چهارمین روز رشد متوالی دلار در برابر ین باعث شد تا دلار در نزدیکی قله دو هفته اخیر خود در برابر ارز ژاپنی قرار گیرد. شاخص دلار نیز که نرخ برابری دلار در مقابل سبدی از ارز‌های مهم جهانی را اندازه می‌گیرد به ۹۶.۰۵۶ واحد افزایش یافت. شاخص دلار از زمان تصمیم سال گذشته بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در مسیر نزولی قرار گرفته بود. در برابر یورو نیز، دلار عملکرد نیرومندی داشت، اما در برابر پوند تقریبا بدون تغییر نسبت به روز گذشته مبادله شد. هر پوند به ۱.۲۹۷۲ دلار و هر یورو به ۱.۱۳۹۷ دلار رسید.

قاچاق دام زنده با دو نرخ به کام قاچاقچیان

به گفته منصور پوریان، رئیس شورای تامین دام کشور، مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت و گرانی دام زنده در کشور به خاطر مشتریانی است که دام را به قیمت بالایی می‌خرند و به خارج از کشور انتقال می‌دهند. وی در گفت وگو با تسنیم با اشاره به اینکه نرخ دام دو نرخی شده است، افزود: یک نرخ منطقی حداکثر ۲۵ هزار تومانی برای هرکیوگرم دام زنده (با در نظر گرفتن هزینه‌های تولید) وجود دارد که کمتر رعایت می‌شود و نرخ دوم ۳۰ تا ۳۸ هزار تومانی است که افرادی که قصد خروج غیر قانونی این محصول از کشور را دارند با آن نرخ خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: فروشنده‌های دام نیز محصول خود را به کسی که قیمت بالاتری درخواست کند، می‌فروشند، این امر سبب شده که دام با افزایش قیمت در بازار کشور مواجه شود و کمتر فروشنده‌ای دام زنده را به قیمت بازار داخلی به فروش برساند.

وی افزود: در این شرایط خرده فروشان داخلی نیز با توجه به نداشتن قدرت خرید داخلی، نمی‌توانند اقدام به خرید دام زنده کنند و در نتیجه بازار داخلی سهم کمی از این بازار دارد. پوریان با اشاره به اینکه قبل از تیر ماه سال جاری صادرات دام به صورت مشروط امکانپذیر بود، گفت: در شرایطی که صادرات دام قانونی امکان پذیر بود به ازای واردات دو کیلوگرم گوشت خالص اجازه صادرات یک کیلوگرم گوشت داده می‌شد که این امر باعث شده بود تعادل بازار به هم نخورد. وی افزود: در شرایط صادرات قانونی تنها اجازه صادرات دام نر داده می‌شد، اما در این شرایط ذخایر ژنتیکی و دام ماده نیز از کشور خارج می‌شود.


بهای نفت سنگین ایران ۸ دلار ارزان شد

گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۷۶۹  میلیون بشکه در روز رسید که ۱۵۹ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.۹۲۸ میلیون بشکه در روز در نوامبر، کاهش داشت.  میانگین تولید نفت خام ایران در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ۳.۰۱۰ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۶۰۳ میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم، کاهش داشت. طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است در دسامبر ۳۱.۵۸ میلیون بشکه در روز بود که ۷۵۱ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش نشان داد. تولید نفت در عربستان سعودی، ایران و امارات متحده عربی کاهش یافت، در حالی که تولید عراق افزایش داشت. قیمت نفت سنگین ایران در دسامبر ۵۴.۸۴ دلار در هر بشکه بود که ۷.۹۹ دلار یا ۱۲.۷ درصد در مقایسه با ۶۲.۸۳ دلار در نوامبر کاهش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران ۶۷.۹۷ دلار در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۵۱.۷۱ دلار در سال ۲۰۱۷ بوده است.

برنامه چین برای واردات هزار میلیارد دلاری از آمریکا

بلومبرگ نوشت: چین با ارائه طرحی جدید برای خرید شش ساله از آمریکا، قصد دارد واردات محصولات آمریکایی را افزایش دهد تا از این طریق، عدم تعادل شدید در تراز تجاری با ایالات متحده را از بین ببرد. به گفته منابع آگاه، بر اساس این طرح تجاری میان بزرگترین اقتصاد‌های دنیا، چین مجموعا کالا‌هایی به ارزش بیش از هزار میلیارد دلار را از آمریکا وارد خواهد کرد تا بدین وسیله مازاد تجاری خود در تجارت با ایالات متحده را که سال گذشته بالغ بر ۳۲۳ میلیارد دلار شده بود، تا سال ۲۰۲۴ به صفر برساند.

رویترز: آمریکا از صفر شدن صادرات نفت ایران عقب نشینی کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران نفتی نوشت، آمریکا معافیت‌های صادره برای خریداران نفتی را تمدید خواهد کرد و اگر چه ممکن است چند کشور از فهرست معافیت‌ها خارج شوند، دولت آمریکا از ادعای صفر کردن صادرات نفت ایران عقب نشینی خواهد کرد. به گزارش ایرنا، پس از آغاز تحریم نفت ایران در ماه نوامبر، آمریکا با صدور معافیت‌هایی برای هشت کشور خریدار نفت ایران، بازار‌های نفتی را شگفت زده کرد. قیمت نفت برنت در آن ماه ۲۲ درصد کاهش یافت و معافیت‌های صادر شده موجب شد که سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) در ماه دسامبر با کاهش تولید در سال ۲۰۱۹ موافقت کند.  

نیازی به واردات سیب و کیوی نداریم

عضو هیأت مدیره اتحادیه باغداران با بیان اینکه نه تنها نیازی به واردات سیب نیست بلکه این میوه باید صادر شود، گفت: صادرات کیوی نسبت به سال قبل تقریبا دو برابر شده است.  مجتبی شادلو در گفت وگو با مهر با بیان اینکه مباحث مطرح شده درباره کمبود سیب درختی و کیوی برای شب عید و نیاز به واردات این محصولات صحت ندارد، افزود: تولید سیب درختی نسبت به سال گذشته حدود ٣٠ تا ٤٠ درصد کاهش داشته با این حال همچنان بیش از ٤٠ درصد محصول مازاد بر نیاز داریم که باید صادر کنیم.  وی با اشاره به اینکه سال گذشته بخاطر تولید زیاد، قیمت سیب درختی بسیار کاهش یافت، گفت: امسال هم هزینه تمام شده تولید بسیار بالا رفته و هم جو روانی ناشی از سرمازدگی بر شرایط بازار بی تأثیر نبوده است که البته این جو واقعی نیست.  این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه میوه بیشتر از چیزی که دولت نیاز دارد آماده تحویل به مسئولان است، ادامه داد: البته دولت برای خرید دستورالعمل خاصی دارد که محصولات تحویلی باید در همان چارچوب باشند.

افزایش صادرات داروی هند به ایران به دنبال مکانیزم پرداخت روپیه

صنعت داروسازی هند اکنون فرصت افزایش صادرات به ایران را به دنبال توافق مکانیزم پرداخت به روپیه دارد. بر اساس این توافق، پالایشگاه‌های هندی پرداخت پول نفت خود به ایران را در نزد بانک دولتی UCO هند به روپیه انجام می‌دهند. بخشی از این مبلغ برای پرداخت کالا‌های هندی صادراتی به ایران از قبیل: دارو استفاده می‌شود. صادرات داروی هند به ایران در سال مالی گذشته این کشور ۱۲۴.۰۵ میلیون دلار بود. شورای ارتقای صادرات داروی هند گفت: البته ایران صنعت دارو سازی قوی دارد که ۸۰ درصد نیاز داخلی این کشور را تأمین می‌کند و ۲۰ درصد دیگر توسط واردات از اروپا تأمین می‌شود. همچنین صادرات داروی هند به ایران طی چند سال گذشته روند نزولی به خود گرفته بود. با توجه به وجود ابهام در مورد صادرات دارو از اروپا به ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، اکنون فرصت خوبی برای هند بمنظور افزایش صادرات داروی خود به ایران بر اساس مکانیزم پرداخت به روپیه است. به نقل از ایبنا؛ بر پایه این گزارش، شورای ارتقاء صادرات داروی هند در بخشنامه‌ای به تمام شرکت‌های دارو سازی این کشور اعلام کرد که بر اساس توافق مکانیزم پرداخت، ۵۰ درصد از اعتبار انجام گرفته شده توسط شرکت‌های نفت هندی می‌تواند توسط ایران برای پرداخت کالا‌های صادراتی از هند استفاده شود.

پراید به ۴۰ میلیون تومان نزدیک شد!

در حالی که گروه خودروسازی سایپا هفته گذشته قیمت محصولات پرتیراژ خودرا ۳۰ درصد افزایش داده بود مجددا با صدور ابلاغیه‌ای در تاریخ ۲۷ دی ماه قیمت این محصولات را دوباره افزایش داد. به نقل از ایسنا، طبق بخش‌نامه ابلاغی این شرکت به نمایندگی‌های فروش خود قیمت‌های جدید محصولات به شرح زیر است.

۱. پراید ۱۳۱ اس‌ای معادل ۳۳ میلیون و ۷۲۵ هزار تومان

۲.   پراید ۱۳۲ اس‌ای معادل ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۳.    پراید ۱۱۱ اس‌ای معادل ۳۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

۴. پراید ۱۵۱ اس‌ای معادل ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

۵. تیبا صندوق‌دار ۳۹ میلیون و ۴۲۵ هزار تومان

۶. تیبا دوگانه‌سوز ۴۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان

۷. تیبا دو رینگ فولادی ۴۲ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان

۸. ساینا رینگ فولادی ۴۴ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان

فراخوان یک خودروساز آمریکایی برای ۲ هزار و ۷۰۰ خودرو به دلیل نقص ناگهانی در نرم‌افزار

لینکلن ناتیلوس از تابستان سال میلادی گذشته وارد بازار شده، اما در این فاصله زمانی مشمول چند فراخوان از سوی شرکت خودروسازی فورد شده است. جدیدترین فراخوان این خودرو که توسط فورد اعلام شده به خودرو‌های مجهز به دستیار حفظ خودرو بین خطوط و سیستم فرمان تطبیقی مربوط می‌شود. بنا بر گفته این خودروساز، یک نقص ناگهانی در نرم‌افزار باعث می‌شود سیستم نتواند تشخیص دهد که راننده دست‌های خود را از روی فرمان برداشته بنابراین شاید سیستم به‌درستی عمل نکند و این امر ریسک تصادف را افزایش می‌دهد. فراخوان مذکور شامل حدود ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه ناتیلوس است که ۲ هزار و ۲۷۶ دستگاه از آن‌ها در ایالات‌متحده و ۳۷۱ دستگاه در کانادا تردد می‌کنند. این خودرو‌ها بین سپتامبر تا نوامبر سال ۲۰۱۸ در تاسیسات اوک‌ویل مونتاژ شده‌اند. به نقل از دنیای اقتصاد، تکنسین‌های فورد اقدام به ارتقای نرم‌افزار کنترل فرمان در این خودرو‌ها بدون دریافت هزینه خواهند کرد. البته فورد اعلام نکرده چه زمانی فرآیند آگاه‌سازی مشتریان از فراخوان را آغاز خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۴۳
سوء استفاده خودروسازها از مردم با حمایت دولت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
به بهانه حمایت از تولید ملی و با سو استفاده از شعار خودرویی که داشت به تاریخ میپیوست رو به 40 میلیون تومن رسوندین
اروپا هرگز با ایران همکاری نخواهد کرد می دانید چرا؟ چون ترامپ خیلی راحت به رهبران اروپا یاداوری کرده که همکاری با ایران همان و بستن تعرفه 25 درصدی بر صادارت خودروسازهای اروپا همان. همه کسانی که با اقتصاد اروپا و به خصوص المان به عنوان موتور و قلب تپنده اقتصاد اروپا اشنا هستند می دانند که اروپا هم مانند چین حاضر است همه کاری کند تا بازار امریکا را از دست ندهد . در مورد چین هم که می بینید همین تهدید به اضافه تعرفه صادرات چین به امریکا اقتصاد چین را زمین گیر کرد و همه شاخص های اقتصادی چین به سرعت رو به کاهش و قهقرا است انقدر که وزیر خارجه چین رسما و سریعا خواستار توافق تجاری با امریکا در اسرع وقت و خیلی فوری شده و در این راه حاضر شده همه جوره فشار به کره شمالی هم بیاوره تا نظرات ترامپ را تامین کنه و البته در تحریمهای ایران هم چه در واردات نفت ایران و چه در همکاری بانکی تمام قد با ترامپ همکاری داره می کنه.
گران کردن مونتاژ کارهای ملی هیچ مشکلی از اقتصاد کشور و خود این مونتاژ کارها را حل نخواهد کرد. تا در سطح ملی فکری برای اصلاح اقتصاد و تحریم و در سطح بخشی فکری برای اصلاح وضعیت خصوصی های رانتی بگیر تحت عنوان صنعت خودرو سازی یا صنعت فولاد سازی یا صنعت پتروشیمی نشود ای بانکهای خصوصی نشود هر روز ایران و افتصاد ان به مرزهای بحران جدیدی خواهد رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
به خاطر کشورشون هرکاری میکنند ولی ما برای رفاه حال سوریه و لبنان و عراق که سیاست گذاری میکنیم
نوبخت گفت: نه تنها با مشکل مقدار کم فروش نفت مواجه‌ایم که مشکل امکان انتقال ارز به داخل کشور را هم داریم.وی با اشاره به تحریم‌های هواپیمایی، تحریم کشتیرانی و تحریم بیمه‌ای که برای کشور ما وجود دارد افزود: همه اینها صادرات نفت ما را با مشکل روبه‌رو کرده است.وی با اشاره به اینکه با وجود همه تلاش‌هایی که در تمامی این سال‌ها برای رفع تحریم‌ها کردیم متاسفانه امروز کشور ما با یک پدیده شوم آمریکایی به نام ترامپ مواجه است افزود: امیدوارم که با مدیریت از این گردنه سخت عبور کنیم.نوبخت بیان کرد: از صادر‌کنندگان و تولیدکنندگان انتظار داریم تا در این شرایط سخت در کنار ما باشند تا از این گردنه سخت به سلامت بگذریم.

اقای نوبخت با دادن اب(15 هزار میلیارد تومن) به درخت بی ثمر( مونتاژ کارهای دولتی که حتی مونتاژ را هم خوب انجام نمی دهند) نه تنها نمی شود از هیچ گردنه ای عبور کرد بلکه حتی در مسیر بدون گردنه هم مانند همان
تولیدات با کوچکترین بامپ یا پیچی چب می کنیم!
خدا خیرتون بده این خبرا چه دردی از مردم دوا میکنه! قاچاق دام زیاده بهمین خاطر قیمت گوشت بالاست و مردم نگران نباشند ما همه چی ذخیره کردیم و...پراید ۴۰ میلیونه ولی قیمت بنزین و مایحتاج در ایران از همه جا پایینتره، خونه دار شدن شده یه رویا ولی همه چی گل و بلبله. خسته شدیم بخدا.
پاسخ ها
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
این وسطدولت و مجلس چرا دست رو دست گذاشته و نظاره می کنند ؟ دولت به جای اینکه دلار به رومانی و قرقیزستان و برزیل بده ، به دامدار های خودمون بده و دامشون را خریداری کنه ، نه اینکه دام خودمون قاچاق بشه و با قیمت گرونتر ( البته نه به نرخ دلار جهانگیری ) دام وارد کنیم .
سزای بی کیفیتی و قیمت گران، نخریدن است! مردم خودرو نخرند! بعد از 50 سال خودروسازها شدند مونتاژکار خودروهای چینی!
پاسخ ها
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
یک عده باگرانفروشی ودلال بازی پول مفت در میارن چندتاچندتامیخرن
«فراخوان یک خودروساز آمریکایی برای ۲ هزار و ۷۰۰ خودرو به دلیل نقص ناگهانی در نرم‌افزار»

واقعا آدم وقتی بهشت خودروسازان ایرانی رو می بینه، دلش واسه اون خودروساز بدبخت آمریکایی میسوزه که واسه فروختن 4 تا ماشین به ثمن بخس مجبوره چه استانداردهای عجیب و غریبی رو پاس کنه و بعدش هم هی تنش بلرزه که اگه مثلا ترمز یکی از ماشینهاش خوب عمل نکرد باید میلیونها دلار ضرر کنه!
واقعا چطور این سرمایه داران غربی بابت یه سری شعارهای سیاسی و دشمنی کور، خودشون رو از بازار لذیذ ایران محروم کرده اند؟!
این هم شد کاسبی..... زنده باد فضای کسب و کار در کشور عزیزمان!!!!!!
به نظر میاد . با قاچاق دام به کشورهای همسایه . صرفا خودمان به همدیگر ظلم میکنیم . آنهایی که فکر میکنند که اگر دامهایشان را چند هزار تومنی گرون بفروشند . خیلی فایده برده اند سخت در اشتباهند . در واقع زیان بزرگتری به کشور و مردم وارد میکنند
بر اساس آمار ارائه شده از صنف کشتارگاههای کشور به میزان ۴۵۰ هزار تن گوشت گرم در سال قبل با ذبح دامهای داخلی توزیع شده است . در کنار این میزان ۱۵۰ هزار تن گوشت گرم از خارج وارد کشور شده است . اگر قرار بر این باشد که دامداران محترم دامهای ماده که مولد هستند را به کشورهای حاشیه قاچاق کنند . سال آینده . دولت مجبور خواهد شد . حداقل ۷۰۰ هزار تن گوشت وارد نماید . با توجه به اینکه قیمت گوشت وارداتی به ازای هر کیلو گرم ۳ دلار می باشد . در نتیجه مبلغ ۲.۱ میلیارد دلار ارز صرفا برای خرید گوشت از کشور خارج میگردد و این یعنی ضرر و زیان بزرگ .
قبلامشکلات مملکت گردن دشمن بود والان قاچاقچی هاوشکرخدامسولیین دوباره بیگناه هستن
قشنگ معلومه مملكت حاحب نداره . با اين كار سايپا .
ماکه بااین حقوقی که میگیرم مگه قدرت خرید میوه داریم همه راصادرکنید...
همکاری با اروپا شاید وقتی دیگر !!!


چین با اون هارت و پورتش در برابر آمریکا زانو زد
ما زانو نزدیم فساد و آقازاده ها ما را به زانو درآوردند


پراید ۵۰ میلیونی هم با استقبال خریداران روبرو خواهد شد چون لیاقت مردمی که به کمپین تحریم خرید خودرو پشت کنند بیشتر از این نیست.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اخه نادان اقتصاد علم دو دوتا چهارتاست وقتی نرخ ارز ۳ برابر شود همه چیز ۳ برابر می شود حالا چرا ۳ برابر شده چون نقدینگی ۳ برابر شده حال چرا نقدینگی ۳ برابر شده چون بدون رشد اقتصادی و خلق ثروت حقوق ۴۵۰ هزار تومانی سال ۹۲ را در سال ۹۷ بکنند ۱۲۰۰۰۰۰ تومان و در انتخابات رای جمع کنند و به سپرده های بانکی هم ۲۴ درصد سود بدهند حالا تو می خواهی با شعار نخریدن اقتصاد را زیر و زبر کنی؟اگر مردم خودرو نخرند خودرو ارزان نمی شود بلکه باید سوار خر شوند
پراید به چهل میلیون نزدیک شد؟
ممنون آقای وزیر.
مطمئنا مردم از پیش فروش پراید هشتاد میلیونی بیشتر استقبال می کنند تا پراید چهل میلیونی. هر چیزی که گرانتر شود، مردم بیشتر می خرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اون عقاب یادتونه؟
همون عقابی که چون نیک نظر کرد پر خویش در آن دید
گفتا ز که نالیم که از ماست که بر ماست
من نمیدونم چرا ایرانی در هر زمینه ای با فرهنگ هستند الا در زمینه ی کنترل اقتصاد
این گران کردن بی مورد و بی منطق خودرو سازاها بلاخره کار دستشان خواهد داد و در نهایت باعث رکود در فروش آنها و زمین گیر شدنشان میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
فعلا که خودروسازها ماشین نقدی نمیدن و مردم مترصدن تا یه لحظه سایت باز بشه و خودرویی نامعلوم با قیمت نامشخص و زمان تحویل مجهول و با پیش پرداخت گزاف بخرند!
شما نگران رکود فروش این زالوهای انحصاری نباش!
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
نه دوست عزیز ، شماملت ایران رونشناختی هرچیزی که گرون میشه ملت برای خریدنش حریصتر میشن همین الان برای خریدپراید40میلیونی صف ایستادن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مطمئنی
تا حالا که مردم خوب استقبال کردن گرونتر هم بشه بازم میخرن
وزیر محترم صمت دقت کن
ملت شریف وساده لوح ایران شما رو به ناموستون قسم دست از این همه حرص و ولع و طمع در خرید آشغال اونم به قیمتهای نجومی بردارید.
روحانی مجکریم ! رحیمی از شمام که نیومده کمر بخدمت به خودروسازها بستین کاملا مجکریم !!
دام زنده را چگونه قاچاق می کنند؟ مگر می توان از خروجیهای رسمی کشور قاچاق کرد؟ مگر در جیب جا می شود؟ مردم را گیر آورده اید! خودتان اجازه قاچاق می دهید وگرنه یک بره نیز نمی تواند قاچاق شود
چند وقت پیش یکی ازنمایندگان مجلس در جلسه ای عنوان کرد این سیر طبیعی افزایش قیمت هاست که کسی هم جلودار آن نیست بنده خدا راست هم میگفت سال 90و91 که یادتان هست این همان داستانه، توخود بخوان این حدیث مفصل ازاین مجمل
من شنیدم پراید به المان قاچاق میشه و در انجا بنام بی . دبلیو.وی فروخته میشه
وزیر کاملا خیرخواهانه پراید رو نزدیک چهل میلیون رسونده چون پراید ایمنی نداره و میخواد مردم نتونن پراید بخرن و سالم بمونن و با این کار میخواد به مردم خدمت کنه. واقعا آفرین به این هوش و درایت و دلسوزی
میشه یه بار دیگه کمپین نخریدن خودرو صفر راه بیفته ؟

نه خیلی سخته ؟

اصلا ما نمی تونیم پس حق ماست که گران کنند و گران بخزیم

وروزی خواهد شد که گران کنند و مانتوانیم بخریم
ابر قدرتی مانند چین بجای هارت و پورت کردن برای آمریکا قرارداد هزار میلیاردی با آنها می بندد فقط برای اینکه مردمش در تنگنا قرار نگیرند آنوقت وضعیت ما ایرانی ها را ببینید ؟ !
اقا تا پهباداتون بالا سر ناو های امریکایی چرخ بخوره تو مناطق مرزی چرخش بدین تا این همه دام قاچاق نشه دام که تو جیب جا نمیشه یواشکی ببرن. اینجا هم منافع یه عده یقه سفید درمیونه تا از واردات گوشت نون و نوایی برسن
بنده فقط در رابطه با قاچاق دام مطلبی عرض میکنم فرمایش مولای متقیان در رابطه با منافقین که می فرمایند کلمته الحق یرادی به الباطل تقریبا همینه می فرمایند حرف درستی میزنند ولی نیات باطلی دارند بنام صادرات و ارز اوری ارزاق عمومی را صادر و یا قاچاق می کنند و زندگی ملت را فلج می کنند و عده ای هم منافقانه تایید می کنند و می دانند یا نمی دانند می فرمایند صادرات رمز موفقیت هست ولی این را درک نمی کنند وقتی گوشت کیلویی هفتاد هزار تومان باشد و مردم در حسرت ان باشند بچه هایی که شش ماه گوشت نخورده فردا ضریب هوشی پایینی خواهند داشت چرا گه گوشت اسید های امینه ضروزری برای افزایش ضریب هوشی بچه ها دارند عده ای در کشور نا مردانه در لباس دوست به ملت خیانت می کنند باید رسانه ها به داد مردم برسند گرچه قاچاقچیان و رانت خواران در تعدادی از رسانه ها هم نفوذ کرده و کارهایشان را برای فریب مسئولین و مردم توجیه می کنند خدا بداد این ملت برسد فقط همین البته ایه شریفه ای در قران کریم هست که معنای ان چنین است می فرماید خدا سر نوشت ملتی را تغییر نخواهد داد مگر انکه ان ملت خود بخواهداین طوری برداشت می کنم که برای تغییر باید خود مردم ورسانه ها به مسئولین فشار بیاورند تا از قاچاق دام و از صادرات ارزاق عمومی جلوگیری کنند نقش رسانه و فضای مجازی تعیین کننده است امید که خدا کمک کند حیف است این مردم که بدست ترامپ و کاسبان تحریم و حا میان او در داخل که در لباس دوست با صادرات ارزاق عمومی زندگی مردم را فلج کرده اند اسیب ببینند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
اخوی گوشت خوردن یا نخوردن مردم چه ربطی به دامدار
و دارد ؟تو سوراخ دعا را گم‌کرده ای مگر مملکت صاحب ندارد؟چطور وقتی صحبت اف ای تی اف می شود صد تا صاحب در مملکت پیدا می شود اما کسی به تامین گو شت مردم کاری ندارد؟
جناب شیخ حسن روحانی رییس جمهور محبوب و محترم
دست شما و همکاران و تیم دولت در ایجادبحران در کشور و گرانی مستمر کلیه خدمات و کالاها درد نکند. حساب مردم با شما در ان دنیا. البته اگر به آخرت اعتقاد عملی داشته باشید.
یک شهروند ایرانی با ژن بد
شرکت های خودروساز خیلی وقت است که براثر رکود ورشکست شده اند ودرحال دست وپا زدن هستند
تفاوت اعتراض بین ایران و کشورهای جهان اول در این است که در ایران با اعتراض قیمت ها مجددا افزایش میابد یعنی هیچ توجهی به خواست مردم نمی شود ولی در کشورها ی جهان اول مثله فرانسه به خواست مردم احترام میذارن و توقعات مردم و براورده میکنند حالا باید دید چرا از نجابت مردم سو استفاده میکنند ایا مردم بایددرنحوه درخواست خودشون تجدید نظر کنند؟
نرخ بهره ي بانكي ٢٤درصد در تركيه باعث خروج سرمايه از ايران و سپرده گذاري در انجا ميگردد
ایرانیان گویی غرور ،و غیرت ملی خود را با دلار عوض کرده اند ؟ از بی ارزشی پول ملی شرم نمیکنند ، آنقدر غیرت در آنان نمانده است که بدانند بی ارزشی پول ملی ‌فقر ملی ببار می آورد ،و فقر ملی هم فساد ،و فحشای ،ملی ببار می آورد ،؟ آیندگان چگونه از این برههٔ تاریخی ایران یاد میکنند ؟،،
شما که ریگی را در هوا دستگیر میکنید چطور جلوی قاچاق دام رانمیتوانید بگیرید حتمان دست نکبت زاده ها درکاراست وقتی علنان دام رادربازار عرضه دام برای قاچاق میخرند وهمه متوجهاند مسیولین خوابند
امان از مدیریت پرایدی

از 30 سال پیش تا حالا انواع و اقسام موشک و تکنولوژی نانو و سلول بنیادی و هواپیما و کشتی ساختیم

ولی هنوز زه پراید رو آپشن حساب می کنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار