بازدید 12526
پیمانه اقتصادی؛

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت قطعات خودرو/ اقدام بی‌سابقه بانک مرکزی چین؛ بزرگترین تزریق روزانه نقدینگی به بازار/ اتحادیه: فروش مرغ بالاتر از ۱۰هزار تومان جریمه دارد/ گران‌ترین قیمت بنزین جهان در کدام کشور است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون پاسخ وزیر صنعت به اعتراض خریداران خودرو، سبزپوشی بورس در ایستگاه پایانی هفته، حبس بازه‌ای «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن، کاهش بهای جهانی طلای سیاه، ۸۰ درصد درآمد قشرهای بی مسکن صرف اجاره بها می‌شود، سه کاندیدای اصلی ریاست بانک جهانی چه کسانی هستند؟، دولت ترامپ معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید می‌کند؟ و موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 17 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون پاسخ وزیر صنعت به اعتراض خریداران خودرو، سبزپوشی بورس در ایستگاه پایانی هفته، حبس بازه‌ای «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن، کاهش بهای جهانی طلای سیاه، ۸۰ درصد درآمد قشرهای بی مسکن صرف اجاره بها می‌شود، سه کاندیدای اصلی ریاست بانک جهانی چه کسانی هستند؟، دولت ترامپ معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید می‌کند؟ و موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو را در بر دارد.

افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت قطعات خودرو

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: حال که مجوز تعدیل قیمت به خودروسازان داده شده، نباید وقت کشی کنند، بلکه باید حداکثر تا سه هفته آینده، قیمت قطعات خودرو را اصلاح و تعدیل کنند. مازیار بیگلو افزود: اعلام این قیمت‌ها تا تأثیرگذاری آن‌ها بر وضعیت خودروسازان و قطعه سازان، دست کم یک سال زمان می‌برد. وی در گفت وگو با ایرنا به رشد ۵۰ تا ۱۴۰ درصدی قیمت قطعات خودرو در ماه‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با متوسط افزایش ۱۵۱ درصدی قیمت مواد اولیه، رشد ۱۰۰ درصدی قیمت قطعات اجتناب ناپذیر است. وی ادامه داد: این در حالی است که حتی مواد اولیه داخلی از مشکلات پیش آمده در پی اصلاحات ارزی، بی ثباتی قیمت ها، سفته بازی‌ها و رانت‌های ایجاد شده مصون نماندند.

وزیر صنعت به اعتراض خریداران خودرو پاسخ داد

دیروز برخی خریداران خودرو‌های داخلی در اعتراض به برخی شرایط تحویل خودرو از جمله افزایش قیمت‌های اخیر در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتراض کردند که این موضوع واکنش رضا رحمانی، وزیر صمت را به دنبال داشت. طبق اعلام این وزارتخانه، رحمانی در این زمینه اعلام کرد: وزیر صمت در کنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسات روز‌های اخیر بجد از مدیران دو خودروساز بزرگ خواسته که براساس قرارداد‌ها روند تحویل خودرو‌ها تسریع شود. قرارداد‌های قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.

سبزپوشی بورس در ایستگاه پایانی هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با افزایش ۱۴۹ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۵۹۵ واحد و همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۹۴ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۲۹۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۶ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۱۹ واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۲۶ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۰ هزار و ۸۵۶ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۳۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۹۴۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز بر خلاف روز قبل، با ۸۳۲ واحد کاهش معادل ۰.۲۶ درصد همراه بود و عدد ۳۲۵ هزار و ۲۹۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بورس


حبس بازه‌ای «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

دیروز اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) ضمن ثبت افت ۶/ ۰ درصد به قیمت ۵۵ هزار و ۸۱۴ تومان معامله شد. اکثر سررسید‌های وام مسکن نیز با تجربه کاهش نامحسوس قیمت پرونده معاملات خود را به پایان رساندند. بازار معاملات مسکن در سال جاری وارد رکود تورمی شده است و می‌توان از جهش نرخ ارز، سیاست‌های مالی بانک مرکزی، تضعیف قدرت خرید متقاضیان و وام‌های مشابه همچون صندوق یکم به عنوان عمده دلایل پیدایش این پدیده نام برد. با افزایش نجومی قیمت خانه‌های نوساز، بسیاری از خریداران مسکن به آپارتمان‌های با عمر بیش از ۱۵ سال روی آورده‌اند که شامل وام مسکن نمی‌شود. به همین سبب تقاضا برای تسه‌ها کاسته شده است. از طرفی با افزایش متوالی قیمت‌ها متقاضیان واحد‌های مسکونی یا در روز‌های ابتدایی اقدام به خرید کرده‌اند یا تا فروکش موج افزایش قیمت‌ها به بازار مسکن باز نخواهند گشت.

قیمت سبد نفتی اوپک کاهش یافت

به نقل از دبیرخانه سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک)، قیمت سبد نفتی این سازمان روز سه‌شنبه، ۲۵ دی‌ماه به ۵۸ دلار و ۲۴ سنت رسید، در حالی که قیمت این شاخص روز دوشنبه ۵۸ دلار و ۳۹ سنت بود. سبد نفتی اوپک شامل انواع نفت خام تولیدی در چهارده کشور عضو این سازمان است.

بهای جهانی طلای سیاه کاهش یافت

قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تأثیر نشانه‌های فزاینده از کندی اقتصاد جهانی کاهش یافت. با این حال توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک همچنان از قیمت‌ها حمایت می‌کنند. بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به سه‌شنبه کاهش یافت و به ۶۰.۵۳ دلار در هر بشکه و بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۱۱ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش به ۵۲ دلار در هر بشکه رسید.

اقدام بی‌سابقه بانک مرکزی چین؛ بزرگ ترین تزریق روزانه نقدینگی به بازار

بانک مرکزی چین دیروز با تزریق ۸۳ میلیارد دلار، بزرگترین تزریق روزانه نقدینگی به بازار، در تاریخ خود را انجام داد که تلاش دیگری برای مقابله با کند شدن دومین اقتصاد جهان است. رویترز گزارش داد: بانک مرکزی چین بزرگترین تزریق روزانه نقدینگی به بازار، در تاریخ خود را انجام داد. این نشانه دیگری از تسهیل سیاست‌های چین برای مقابله با کند شدن دومین اقتصاد جهان است. بانک خلق چین اعلام کرد که این تزریق پول برای ایجاد نقدینگی مناسب در سیستم بانکی صورت گرفته است. بانک مرکزی چین ۳۵۰ میلیارد یوآن را از طریق توافقات خرید اوراق ذخیره ۷ روزه و ۲۲۰ میلیارد یوآن را از طرق توافقات خرید اوراق ذخیره ۲۸ روزه، به فعالیت‌های بازار‌های آزاد تزریق کرد. به طور خالص، بانک خلق چین ۵۶۰ میلیارد یوآن (۸۲.۷۳ میلیارد دلار) را امروز به بازار تزریق کرده است، چراکه امروز موعد سررسید پرداخت ۱۰ میلیارد یوآن از اوراق ذخیره قبلی به بانک مرکزی است.‌ترین نگوین، اقتصاددان ارشد ناتیکسیس در هنگ‌کنگ، می‌گوید: داده‌های تجاری بسیار ناامیدکننده ماه دسامبر و افت تولید، باعث شده است که مقامات چین به این اتفاق نظر برسند که اقتصاد این کشور به تصمیمات حمایتی بیشتری نیاز دارد و تزریق بزرگ نقدینگی امروز به بازار، همین دیدگاه را منعکس می‌کند. او اضافه کرد: پیام این اقدام روشن است، اقتصاد به کمک نیاز دارد.

۸۰ درصد درآمد قشرهای بی مسکن، صرف اجاره بها می‌شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد تقاضا و عدم عرضه یا کاهش عرضه در جامعه هدف، وضعیتی به وجود آورد که اقشار فاقد مسکن بیش از ۸۰ درصد درآمد ماهانه خود را بابت اجاره‌بها پرداخت می‌کنند. اسلامی با بیان اینکه امروز «بحث قاطع مردم بحث مسکن است» گفت: اگرچه دولت تولید کننده مسکن نیست، اما سیاست‌های ما می‌تواند به تولید مسکن شتاب دهد، همچنین به‌ موجب قانون باید سیاست‌گذاری و فراهم‌کردن زمین در بازار عرضه و تقاضای مسکن تعادل ایجاد کند. در عین حال برای تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد تکلیف قانونی وجود دارد، اما این مسأله نیازمند همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها و نهاد‌هاست. به نقل از تسنیم، وی تصریح کرد: ­آنچه رئیس‌جمهوری طی سال‌های گذشته مورد تأکید قرار داده و به دنبال تحقق آن است، فراهم شدن چرخه تولید مسکن و ایجاد شرایط فعالیت مردم توانمند، سازندگان و نقش‌آفرینیان در تولید مسکن به‌منظور رونق بازار ساخت‌وساز با تسهیل‌گری از سوی دولت است.

سه کاندیدای اصلی ریاست بانک جهانی چه کسانی هستند؟

روزنامه سرشناس آمریکایی در سرمقاله خود از سه نامزد اصلی سمت ریاست بانک جهانی خبر داد که «اِندرا نویی» هندی در صدر قرار دارد.  به نقل از نیویورک تایمز، «اِندرا نویی» هندی که مدیرعامل سابق شرکت پپسی هم بوده در حال بررسی از سوی کاخ سفید برای رئیس بانک جهانی است. وی در حال حاضر ۶۳ سال دارد و در ماه اوت سال گذشته میلادی بعد از ۱۲ سال مدیریت عامل شرکت پپشی از سِمت خود استعفاء داده بود. نیویورک تامیز نوشت: چندین مقام آگاه از این تصمیم گیری اعلام کردند که روند تصمیم گیری برای پست ریاست بانک جهانی روان است. البته مشخص نیست که خانم نویی اگر توسط دولت ترامپ انتخاب شود، آن را بپذیرد. ایوانکا ترامپ او را پیشنهاد داده و در توئیتر خود نوشت: او مانند یک پیش کسوت با ویژگی الهام است که اور را به عنوان یک نامزد احتمالی معرفی می‌کند. همچنین «اِندرا نویی» در سال ۲۰۱۷ میلادی به شورای تجاری ترامپ ملحق شده بود که بعد از مدتی در ماه اوت همان سال به دلیل موضع گیری آشوب آمیز ترامپ در مورد تبیعض نژادی در شهر «چارلوتس وایل» آمریکا منحل شد.  بر پایه این گزارش، دیگر کاندیدای این پست، «دیوید مالپاس» معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده در امور بین الملل و «رای واشبورن» رییس شرکت سرمایه گذاری خصوصی خارجی آمریکا است. بر پایه این گزارش، جیم یانگ کیم رییس بانک جهانی چند روز پیش اعلام کرد که در پایان ماه جاری میلادی استعفا خواهد داد. اعلام استعفای وی در حالی است که سه سال زودتر از زمان اتمام تصدی وی است.

دولت ترامپ معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را تمدید می‌کند؟

سی‌ان‌بی‌سی نوشت: دولت ترامپ با اجازه دادن به ایران برای ادامه صادرات نفت، فضای بازی‌ برای خود باقی می‌گذارد که در ادامه امسال می‌تواند کاتالیزوری برای کاهش قیمت‌های نفت باشد. نماینده ویژه دولت ترامپ در امور ایران، برایان هوک، در آخر هفته گذشته میلادی، از این که با قاطعیت اعلام کند که ایالات‌متحده در مورد تحریم‌های نفتی ایران و محدود کردن صادرات این کشور سخت‌گیرانه‌تر عمل خواهد کرد، سر باز زد. او در را برای تمدید معافیت‌هایی باز گذاشت که به برخی از بزرگترین خریداران ایران اجازه می‌دهد به واردات نفت از این کشور ادامه دهند. تصمیم دولت ترامپ در ماه نوامبر برای اعطای معافیت از تحریم‌ها به ۸ خریدار نفت ایران، شامل چین و هند، بازار‌ها را غافل‌گیر کرد و باعث شد قیمت‌های نفت سه ماه پیاپی افت کنند. نماینده سابق تحریم‌های ایران در دولت اوباما، آموس همچستین، می‌گوید: در ماه می ۱۰۰ درصد معافیت‌ها تمدید خواهند شد. دلیل این امر این است که اگر شما معافیت  ندهید و کسی به واردات ادامه دهد، آنگاه مجبور هستید وی را تحریم کنید و احتمالا شما نمی‌خواهید آن‌ها را تحریم کنید. برایان هوک در اجلاس جهانی انرژی انجمن آتلاتتیک گفت: ما به دنبال اعطای هیچ معافیت یا تعلیق تحریم‌ها برای واردات نفت ایران نیستیم. هرچند وقتی که خبرنگار سی‌ان‌بی‌سی او را با این سوال که آیا دولت ترامپ معافیت‌ها را تمدید خوااهد کرد، تحت فشار قرار داد، گفت: من هنوز نمی‌توانم به این سوال پاسخ دهم.

اتحادیه: فروش مرغ بالاتر از ۱۰هزار تومان جریمه دارد

براساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی فروش مرغ بالاتر از ۱۰هزار تومان بدون فاکتور خرید،  مشمول جریمه خواهد شد.  این اتحادیه طی اطلاعیه‌ای به اعضای خود اعلام کرد: با توجه به اینکه نرخ مصوب مرغ گرم برای مصرف کننده ۱۰هزار تومان است، لذا فقط با داشتن فاکتور رسمی با احتساب ۱۰ درصد سود می‌توانید اقدام به فروش مرغ  نمایید. در غیر این صورت فروش مرغ بالاتر از ۱۰هزار تومان مشمول جریمه خواهد شد. /مهر

موافقت دولت با اصلاحات مصوبه ترخیص خودرو

ایبنا نوشت: بعد از تغییر سیاست‌های ارزی از خرداد ماه سال جاری و بر اساس مصوبه دولت واردات بیش از ۱۳۳۰ قلم کالا از جمله خودرو به کشور ممنوع شد. این در حالی است که حدود ۱۲۰ میلیون دلار ارز دولتی در ۳ ماهه نخست سال برای واردات خودرو تخصیص داده شده، اما بعد از ممنوعیت واردات، به طور عملی قسمت مهمی از خودرو‌های وارد شده به گمرک امکان ترخیص پیدا نکرد. با این حال، بر اساس بخشنامه هیأت دولت که در ۱۶ دی ماه ابلاغ شد، ثبت سفارش برای واردات خودرو‌های سواری (بدون رعایت سال ساخت) که تا تاریخ ابلاغ این تصویب نامه دارای قبض انبار اماکن گمرکی یا مناطق آزاد هستند به صورت بدون انتقال ارز و از محل ارز متقاضی با اظهار منشاء ارز به بانک مرکزی بلامانع اعلام شد. با این حال عبدالناصر همتی با ترخیص خودرو‌های وارداتی که بعد از ۱۶ مرداد ۹۷ وارد گمرکات کشور شده، مخالفت کرد، چراکه واردات بدون انتقال ارز موجب می‌شد منشأ تامین ارز جهت واردات خودرو مشخص نباشد که در نهایت دولت با اصلاحات مدنظر رئیس کل بانک مرکزی در این زمینه موافت کرده است.

قیمت نفت بین ۶۵ تا ۷۰ دلار می‌ماند

طبق نظرسنجی سالانه رویترز از کارشناسان انرژی، قیمت نفت تا یک دهه آینده نزدیک سطوح فعلی خواهد ماند و تا سال ۲۰۲۳ حدود ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه خواهد بود.  با وجود افت اخیر قیمت‌های نفت، پیش‌بینی‌ها حدود ۵ دلار در هر بشکه کمتر از نظرسنجی سالانه قبلی بود که در ابتدای سال ۲۰۱۸ انجام گرفت و در مقایسه با سه سال اخیر، اندکی تغییر داشته است.  انتظارات بلندمدت برای میانگین قیمت نفت برنت حدود ۷۰ دلار در هر بشکه است که نزدیک به میانگین قیمت تحقق یافته ۷۲ دلار در سال ۲۰۱۸ است. به گزارش ایسنا، نتایج بر مبنای پاسخ‌های بیش از ۱۰۰۰ کارشناس بازار انرژی در نظرسنجی است که بین هشتم تا یازدهم ژانویه انجام گرفت.

مجوز واردات دام زنده صادر شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی گفت: این سازمان در راستای تامین نیاز گوشت قرمز با انجام الزام‌های بهداشتی و نظارتی مجوز واردات دام زنده را صادر کرده است. رفیعی پور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: نیاز داخلی کشور به گوشت قرمز سالانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن است که تولید داخلی جوابگوی مصرف نیست براین اساس مجبور به واردات این ماده پروتئینی هستیم. وی بیان کرد: در همین راستا بوشهر به عنوان استان پایلوت در انتقال دام سبک (گوسفند و بز) با کشتی از کشور‌های با سطح بهداشتی بالا مانند استرالیا، نیوزلند و برزیل مشخص شده است. وی ادامه داد: برهمین اساس کشور قطر در این بخش سرمایه گذاری‌های لازم را انجام داده و باید دام در مراکز قرنطینه مشخص شده از سوی سازمان دامپزشکی تخلیه شود. رفیعی پور تاکید کرد: واردات دام زنده به کشور طرح جدیدی است که اجرای آن برای استان بوشهر از نظر تجارت و اقتصاد می‌تواند کمک بزرگی به شمار آید. وی اضافه کرد: همچنین ۱۰۰ هزار راس دام سنگین برای بندر چابهار سیستان و بلوچستان و ۳۰ هزار راس دام از استان‌های غربی از جمله آذربایجان غربی وارد کشور می‌شود.  رفیعی پور گفت: همچنین در زمان کوتاهی پنج هزار راس دام سبک با هواپیما از کشور رومانی به کرج وارد و در کشتارگاه کشتار می‌شود.  وی اضافه کرد: در حوزه دامی برای تامین گوشت باید به سمت بهتر گزینی دام به این معنی که دام‌ها با سرعت رشد و مقاومت بیشتر در شرایط سخت اقلیمی و چند قلو زا باشند و تولید به حدی برسد که نیازی به واردات ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تن نباشیم. /ایرنا

گران‌ترین قیمت بنزین جهان در کدام کشور است؟

راشاتودی گزارش داد: زیمباوه سومین روز تظاهرات گسترده ملی و اعتراضات شدیدی را پشت سر می‌گذارد که خیابان‌های این کشور را به هم ریخته است. این اعتراضات پس از آن صورت گرفت که دولت این کشور قیمت سوخت را ۲ برابر کرد و حالا بنزین در زیمباوه به گران‌ترین قیمت در جهان فروخته می‌شود. زیمبابوه با بحران شدید اقتصادی و کمبود تبادلات خارجی روبروست که باعث شده این کشور با کمبود سوخت و نان مواجه شود. شرکت‌های زیادی در این کشور به علت ناتوانی در واردات مواد اولیه، دست از کار کشیده‌اند. به دنبال اَبَرتورم سال ۲۰۰۹، زیمبابوه پول ملی خود را کنار گذاشت و از آن زمان از دلار و رَند آفریقای جنوبی استفاده کرده است. اما بحران اقتصادی و کمبود ارز خارجی، دولت این کشور را بر این داشت تا اعلام کند ظرف ۱۲ ماه آینده یک ارز جدید برای خود معرفی خواهد کرد. هرچند سیاستی که اعتراضات را آغاز کرد و تظاهرات و اعتصابات چندروزه را به راه انداخت، افزایش شدید قیمت بنزین در آخر هفته بود. طبق گفته امرسون منانگاگوا، رئیس‌جمهور این کشور، دو برابر کردن قیمت سوخت به جبران کمبود سوخت کمک خواهد کرد. قیمت هر لیتر سوخت دیزل در جایگاه‌های سوخت این کشور حالا ۳.۱۱ دلار و قیمت هر لیتر بنزین ۳.۳۳ دلار تعیین شده است. قیمت بنزین ۳.۳۳ دلاری، در حال حاضر گران‌ترین قیمت بنزین در جهان است.  
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۵
اگر در ایران قیمت بنزین را بر اساس نرخ واقعی دلار 7 تومان محاسبه کنیم بنزین در کشور ما 150 دلار است که بالاترین نرخ در تمام طول تاریخ بشریت محسوب میشود وکمترین درآمد ودستمزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
مهندس یک وقت چشم نخوری
ان وقت می شود این ارقام را محاسبه کنید تا ملت بدانند با چه مهندس کار بلدی طرف هستند
!!!!!
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
میگه گرونترین بنزین دنیا3.33 دلار که با دلار 10000 تومنی میشه 33هزار تومن.راز محاسبه تو بگو ببینیم برایمان چه اورده ای ای استاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
گوشت کیلوی نود تومن مرغ چهارده ماهی سی تومن و من ماهی یک میلیون پونصد بخدا نه امید دارم نه حالی فقط ارزوی مرگ دارم تموم زندگی جونیم به فنا رفت نابود شدم نابود و نابود و نابود تموم دنیا کنار م بمیرن برام نه مهمه نه اهمیتی میدم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
وزیر اقتصاد اینده!!!!!اا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
از اصلاحات ارضی رسیدیم به اصلاحات ارزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
منظورش 6.7 است که رو به بالا گرد کرده.
کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اگه 1000 تومان را به 6.7 تقسیم کنیم میشه 150 دلار.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
گرانترین بنزین را نمی‌دانستم ولی ارزانترین در کشوری است که بی ارزشترین پول دنیا را دارد و آن ایران است
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
اگه دلار رو 7 تومان حساب کنی اونوقت درآمد تو هم حداکثر میشه ماهی 2000 تومان!
نه به اون صادرات نژادهای دام ایرانی نه به این واردات دام زنده برای خراب کردن نژاد دام به بهانه چند قلو زایی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
شما اعلی حضرت میتونی بگی نژاد دام ایرانی کدام ویژگی برتر رو داره که نباید دامهای چند قلو. زا رو وارد کرد
اولا که قیمت قطعات خودرو افزایش ۳۰۰ درصدی داشته برف پاک کن ۱۵ ت شده ۵۰ ت و دیسک و صفحه ۲۰۰ ت شده ۷۰۰ ت این کجاش ۱۰۰ درصد هست؟؟؟
دوما خودروفروش های عزیز بلدند چجوری سر مردم کلاه بزارند و فروش قطعی ندارند همه فروشها تحویل با قیمت روز تحویل هست نه روز سررسید

سوما این کوچه ای که مرغ کیلو ۱۰ ت میفروشه معرفی کنید بریم از اونجا بخریم امروز مرغ خریدم کیلویی ۱۴۹۵۰ ت
پاسخ ها
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
كاملادرست ميگيد.من هم هرجوري حساب ميكنم سه برابر شده قيمت قطعات.
mtm
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
ادرس مرغ فروشي رو گرفتي برادر به منم بده منم مهمون دارن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
برادر در مملکت ما عده ای جوک می گویند توجه نکنید وقتی دلار شد 3 برابر یعنی ارزش پول کشور شده یک سوم پس همه چیز به جز دستمزدها 3 برابر می شود چون دستمزدها در طول 5 سال گذشته در شرایط ثبات نرخ ارز تقریبا 3 برابر شده و حداقل 450 هزار تومان سال 92 امسال 1200000 تومان است.البته منظور اقای بیگلو هم قیمت فروش به خودرو سازان است نه بازار یدکی
به وزیر صنعت بفرمائید از صبر مردم سواستفاده نکند
این وزیر اولین وزیری هست که فهمیده قیمت های قطعی، قطعیه قطعی
وزیر صمت گفته قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی شوند. ایشان چشم بسته غیب گفته.
طبق ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو، قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد، ملاک عمل در تعیین قیمت خودرو در قراردادهای پیش‌فروش خودرو خواهد بود. بنابراین، این اقدام خودروسازان و ستاد تنظیم بازار که خودروهایی که موعد تحویل آن‌ها گذشته است را مشمول افزایش قیمت‌ها کنند، خلاف قانون است. پس نمی توانند پیش فروش های عادی که موعد تحویل آن ها از شهریور تا آخر دیماه است مشمول افزایش قیمت شوند چرا که موعد تحویل مندرج در قرارداد مبنا می باشد. آقای وزیر به جای غیب گفتن از حقوق این دسته از خریداران دفاع کنید اگر صادق هستید وگرنه خرید قطعی ها تکلیفشان از قبل مشخص است شما زحمت نکشید.
مسخره کردن. مگه تو این چند ماه غیر فروش عادی چیز دیگه ای هم داشتیم من تو ماه مرداد به قیمت مرداد ثبت نام کردم خودروي برليانس 67 تومني. هزینه ثبت نامم رو هم با فروش خودروم تو اون ماه تامین کردم. حالا به قیمت دوبرابر چطوری میتونم تکمیل وجه کنم در صورتی که از موعدش هم سه ماه گذشته و من در ماه مهر باید دعوت نامه ام می اومد فکیری به حال پیش فروشهای عادی بکنید جناب وزير اگر واقعا به فكر مصرف كننده ايد و يا سازمان حمايت از مصرف كننده رو اسمش عوض كنيد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۷
برادر یک کمی دیر جنبیدی خرید خودروی ثبت نامی سوژه مناسبی برای حفظ ارزش پول نیست باید دلار یا سکه در اول سال می خریدی
((به وزیر صنعت بفرمائید از صبر مردم سواستفاده نکند))
مثلا مردم شریف اگه صبر نکنن چیکار میخوان بکنن؟؟؟
من بهتون میگم. مردم شریف خودشون قانع میشن قیمتا اونقدر هم گرون نیست و بعدش تشربف میبرن پیش خرید میکنن و وزیر را هم دعا میکنن که بیشتر از این گرون نشده
قوانین و مقررات در این کشور شامل حال خودروسازان نمیشه!
طبق ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو که خود امضای جهانگیریم زیرشه، در پیش فروش های عادی قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد باید مبنای عمل قرار بگیره.
افرادی که از شهریور تا آخر آذر ماه موعد تحویل دعوت نامه هاشون بوده نباید تحت شمول قیمت های جدید باشن.
این خواسته زیادی نیست فقط درخواست اجرای قانون در کشور توسط دولت به اصطلاح تدبیر و امید
آقای وزیر اینو نمیفهمه یا اینکه خودشو .....
این قدر دروغ نگویید.
قیمت لوازم یدکی خودرو ارزان تر از پارسال و سال قبل ان است.
دروغ نگویید این قدر .
ارزانی بیداد میکنه
قابل توجه انهایی که دایمامیپرسند چرا قیمت اجناس کاهش پیداممیکنه
بسلامتی دلاردوباره رفت بالای ۱۲۰۰۰ تومان !!!
آقای وزیر صمت یک سری به نمایندگیهای ایران خودرو وسایپا بزند.100% دلال بازی خودرو در دست نمایندگیهای این دوشرکت میباشد.که خودشان یا عواملشان خودرو ثبت نام میکنند . ومی فروشند.
افزایش صد درصدی یا سیصد درصدی!!! مردم را بازی می دید. یک روزی هم مردم شما را بازی می دند
استاد حیف و میل منابع و نعمت ها هستیم ... بهتر نیست کمی هم به فکر تنظیم خانواده و کنترل جمعیت باشیم آیا کشوری که بیش از نیمی از آن کویر و بیابان است ظرفیت جمعیت 80 میلیونی را دارد ؟
واله من که دیروز رفتم تو هایپر مال استاد معین مرغ رو میداد سیزده وپونصد .پس این مرغ ده تومنی رو کجا میدن
تابناک تو جان هرکی دوست داری این همه از قیمت های بنزین نوشتی یک بارهم بیا در مورد بالاترین دستمزد های کارگران کشورهای مختلف از جمله ایران بنویس. درمورد میزان خدماتی که کشورها به شهروندانشون میدن بنویس درمورد میزان خوشحالی و رضایت مردم از مسئولینشون بنویس . بنویس اینهارو حداقل یک بار کنار این قیمت های بنزین
بنویس ...
این بنده خداهایی که ماشین ثبت نام کردن..بهتره به فکر یه پرایدی ...چیزی باشن....فعلا باهاش برن سر کار...یا برای تدردد....چون کارشون میفته تو دست انداز کاغذ بازی..تا چن سال دیگه هم از ماشین خبری نیس
اولا در بین کاندیداهای ریاست بانک جهانی ظاهرا نام بهمنی ،سیف و همتی ازقلم افتاده مسئولین لطفا رسیدگی کنند تا حقی ازین عزیزان پایمال نشود
دوما در خبر مربوط به مرغ یک مورد اشتباه تایپی بود که بدینوسیله تصحیح میگردد«فروش مرغ کمتر از ده هزار تومان جریمه دارد»
سوما گوشت قرمز ............بله از اتاق فرمان اشاره میکنند که گوشت قرمز جز خط قرمزهاست دربارش نباید اظهار نظر کنم
چین در لبه پرتگاهه
اتحادیه مرغ میدونه قیمت مرغ چنده؟؟؟؟؟؟اگه میدونست اینطوری خط ونشان نمی کشید.روزینجشنبه کیلویی 13 هزارتومن خریدم
از نو، همه اجناس به بازار گران شد
گردید گران، آن چه که ده بار گران شد
کالای به دکان و توی حجره و پستو
هم جنس تلنبار به انبار گران شد

پوشاک گران گشت به مانند خوراکی
دارو ز برای من بیمار گران شد
نان گشته سبک وزن، که یک نوع گرانی است
بر گرده ما بار، به تکرار گران شد!

آن سبزی از شام بجا مانده که بوده است
در روز مرا قاتق ناهار گران شد
گر گوجه فرنگی است گران جای عجب نیست
چون مال فرنگ است به ناچار گران شد

هرگز نشنیدیم شود اندکی ارزان
هرچیز که هر روز به خروار گران شد
می‌گفت چنین با خر خود مرد دهاتی
ای خر، ز برای تو هم افسار گران شد
امسال مرو نیز ز دست ای کت و شلوار
یکسال بمان، چون کت و شلوار گران شد

گل آقا. شماره 84. تابستان 1371
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی