بازدید 12157
پیمانه اقتصادی؛

واکنش وزیر جهاد کشاورزی نسبت به افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز/ تورم بی‌سابقه روسیه؛ ۳.۷ درصد تا پایان ماه دسامبر/ حجم تجارت قطر و ترکیه به ٢میلیارد دلار رسید/ جدیدترین آمار از فروش ارز حاصل از صادرات در نیما

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان به زودی عملیاتی می‌شود، کرملین چوب حراج به دلار‌های آمریکا زد، نوسان جهانی طلا در پی عقب نشینی آمریکا از نرخ بهره، در بازار‌های جهانی قیمت نفت خام کاهش یافت، گزینه تحریم نفتی کامل ونزوئلا روی میز ترامپ، اجلاس اقتصادی داووس در فضای پرریسک اقتصاد جهان و خروج ارز برای واردات ۱۷ تن درزبند پاکت آبمیوه به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 18 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.   

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان به زودی عملیاتی می‌شود، کرملین چوب حراج به دلار‌های آمریکا زد، نوسان جهانی طلا در پی عقب نشینی آمریکا از نرخ بهره، در بازار‌های جهانی قیمت نفت خام کاهش یافت، گزینه تحریم نفتی کامل ونزوئلا روی میز ترامپ، اجلاس اقتصادی داووس در فضای پرریسک اقتصاد جهان و خروج ارز برای واردات ۱۷ تن درزبند پاکت آبمیوه به کشور را در بر دارد.

واکنش وزیر جهاد کشاورزی نسبت به افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: متاسفانه مقداری از دام کشور قاچاق شده و چون با ارزش افزوده بازار آزاد مبادله می‌شود، کشور‌ها با قیمت ارز آزاد دام را خریداری می‌کنند که این عوامل بر قیمت گوشت قرمز در کشور سایه افکنده و موجب افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز شده است. به نقل از ایسنا، حجتی ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت گوشت قرمز به دلیل افزایش هزینه‌ها و افزایش قیمت نهاده‌های دامی بوده است. البته افزایش بی‌رویه قیمت گوشت قرمز با واردات جبران می‌شود که در حال حاضر گوشت منجمد، گوشت گوسفندی گرم و گوشت گوساله منجمد وارد کشور شده و عمده آن در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان به زودی عملیاتی می‌شود

عبدالناصر همتی اعلام کرد حسب دستور رئیس جمهور محترم در جهت مقابله با یکی از گلوگاه‌های فساد و آسیب در فرآیند تجارت خارجی کشور و بر اساس اقدامات چند ماه گذشته بانک مرکزی برای آماده سازی سامانه رفع تعهد ارزی واردکنندگان، این سامانه آماده عملیاتی شدن شد. وی افزود از آنجا که تخصیص و تأمین ارز در جهت واردات کالا و خدمات مورد نیاز کشور صورت می‌گیرد متاسفانه در این فرآیند در گذشته سوء استفاده‌های زیادی صورت گرفته است و برخی به بهانه واردات کالا و خدمات مورد نیاز با طی فرآیند‌های قانونی اقدام به دریافت ارز نموده و متأسفانه پس از دریافت ارز، متناسب با ارز دریافتی کالا به کشور وارد نکرده اند. با به کار گیری این سامانه کلیه بانکها، وزارت صمت، گمرک  و سازمان امور مالیاتی به اطلاعات و عملکرد واردکنندگان دسترسی خواهند داشت. رئیس بانک مرکزی اضافه کرد از این به بعد یکی از شاخص‌های اعتبار سنجی مشتریان در فرآیند واردات و دریافت خدمات بانکی موضوع رفع تعهد ارزی واردکنندگان خواهد بود و عدم رفع تعهد ارزی واردکننده، با عدم ارائه خدمات همراه شده و به مراجع ذیربط اعلام خواهد شد. از سوی دیگر واردکنندگان اصیل و واقعی که نقش مهم و اساسی در تجارت کشور دارند نیز مورد حمایت خاص قرار خواهند گرفت. دکتر همتی اضافه کرد با عملیاتی شدن این سامانه فرآیند تجارت خارجی کشور به صورت سیستمی تکمیل خواهد شد و نقش بسیار اساسی در پیشگیری از فساد خواهد داشت.

کرملین چوب حراج به دلار‌های آمریکا زد

بانک مرکزی روسیه گزارش داد که ذخایر ارز‌های خارجی این کشور با ۸.۳ درصد افزایش طی ۱۱ ماه گذشته افزایش بی سابقه‌ای داشته و ذخایر خارجی از ۴۳۲ میلیارد دلار به ۴۶۸ میلیارد دلار رسیده است.  براساس این گزارش رشد ذخایر خارجی سومین سال متوالی است که در این کشور اتفاق می‌افتد. در سال ۲۰۱۷ رشد ذخایر خارجی ۵۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۶، ۹.۳ میلیارد دلار بود. ذخایر ارزش طلا هم تقریباً با ۵ درصد افزایش ۸۶.۹ میلیارد دلار در ماه دسامبر رسیده و در مجموع سهم ذخایر فلزات طلا ۱۸.۵ درصد شده است. سال گذشته ارزش طلا در ذخایر روسیه بیش از ۱۰ میلیارد دلار رشد یافت که افزایش ۱۳ درصدی را تجربه کرد. رشد ذخایر روسیه در ۳ سال گذشته ظاهراً دلیلی بر وضعیت اقتصادی این کشور است که در مقابل تحریم‌های آمریکا مقاومت کرده است. جریمه کشور‌های غربی ابتدا تأثیری بر ذخایر روسیه داشت که توانست ۱۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ تأثیر بگذارد و ۱۷ میلیارد دلار نیز در سال بعد ذخایر را کاهش دهد. ذخایر بین‌المللی روسیه معمولاً سرمایه‌های خارجی شناور هستند و شامل بورس، طلا، ارز‌های خارجی و سرمایه‌های SDR می‌شود. اوایل این ماه بانک مرکزی روسیه گزارش داد که این کشور سهم دلار آمریکا را در ذخایر خارجی‌اش به پایین‌ترینسطح تاریخی رسانده است و حدود ۱۰۰ میلیارد دلار آن را به یورو، ین ژاپن و یوآن چین تبدیل کرده است. این گام با بخشی از سیاست خارجی دولت در حذف وابستگی به دلار صورت می‌گیرد.  

تورم بی‌سابقه روسیه؛ ۳.۷ درصد تا پایان ماه دسامبر

نرخ تورم روسیه تا پایان ماه دسامبر به ۳.۷ درصد رسید که در یک سال و نیم اخیر بی‌سابقه بوده است. ‌به نقل از تریدینگ اکونومیکس، در ماه دسامبر تورم بخش مواد غذایی با ۴.۷ درصد در بین بخش‌های مختلف رکوردار بوده و پس از ان محصولات غیرغذایی با تورم ۴.۱ درصدی قرار دارند. تورم بخش خدمات نیز با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل به ۳.۹ درصد افزایش یافته است.  به این ترتیب تورم دوازده ماهه منتهی به ماه دسامبر با ۰.۳ درصد افزایش در مقایسه با ماه قبل به ۳.۷ درصد افزاش یافته است که از می ۲۰۱۷ بدین سو مشاهده نشده است. تورم نقطه به نقطه در روسیه در ماه دسامبر ۰.۸ درصد افزایش داشته که از ۰.۷ درصد ثبت شده در ماه قبل اندکی بیشتر است.  به گزارش ایسنا؛  بیشترین تورم ماهانه نیز متعلق به مواد غذایی با ۱.۷ درصد، خدمات با ۰.۴ درصد و محصولات غیرغذایی با تورم ۰.۲ درصدی بوده است.

نوسان جهانی طلا در پی عقب نشینی آمریکا از نرخ بهره

دیروز در بازار‌های جهانی قیمت طلا افزایش اندکی یافت و هر اونس از این فلز گرانبها با رشد ۵۰ سنت به قیمت ۱۲۹۳ دلار و ۷۰ سنت معامله شد. به گزارش رویترز، دیروز قیمت پالادیوم هم در بین نگرانی‌هایی که درباره کاهش عرضه و افزایش تقاضای این فلز وجود داشت، افزایش یافت. این در حالیست که طلا هم با توجه به انتظاری که فدرال رزرو برای جلوگیری از افزایش بیش از اندازه نرخ بهره دارد تا حدودی تقویت شده است. براساس این گزارش، روز پنج شنبه قیمت طلای در کمترین زمان ۱۲۹۰ دلار و ۶۰ سنت و در بیشترین زمان ۱۲۹۵ دلار و ۳۰ سنت معامله شد. قیمت امروز فلز زرد نسبت به یکماه گذشته ۴۴.۷ دلار افزایش داشت، اما نسبت به یکسال گذشته ۳۲.۹ دلار همراه شد. براساس گزارش رویترز، تصمیمی که فدرال رزرو آمریکا برای کند کردن روند افزایش نرخ بهره گرفته سرمایه‌گذاران را روی سرمایه‌گذاری در فلز زرد تقویت کرده و قیمت را افزایش داده است.

در بازار‌های جهانی قیمت نفت خام کاهش یافت

رویترز نوشت: روز پنج‌شنبه قیمت نفت خام به دلیل اینکه تولید نفت آمریکا افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت و به ۱۲ میلیون بشکه در روز نزدیک شد، افت کرد. البته در کنار این، نگرانی از کاهش تقاضا به دلیل تضعیف اقتصاد جهانی به ویژه جنگ تجاری آمریکا و چین نیز به کاهش قیمت دامن زد.  براین اساس قیمت نفت برنت امروز با ۵۶ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۰ دلار و ۷۶ سنت معامله شد، نفت آمریکا هم کاهش ۵۹ سنتی داشت و بشکه‌ای ۵۱ دلار و ۷۲ سنت به فروش رفت. رئیس بانک پاریباس گفت: لازم است قیمت نفت به همان ۶۲ دلار گذشته برگردد و پس از آن می‌توانیم درباره نفت ۶۵ دلار هم صحبت کنیم.  وی تأکید کرد که مسیر برای رسیدن قیمت نفت به بشکه‌ای ۷۰ دلار هم باز است در صورتی‌که عوامل منفی درباره بازار‌های نوظهور و همچنین جنگ تجاری بین چین و آمریکا وجود نداشته باشد قیمت تای این سقف بالا خواهد رفت.

گزینه تحریم نفتی کامل ونزوئلا روی میز ترامپ

یک هفته پس از این که نیکولاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا برای دور دوم ریاست جمهوری سوگند ادا کرد، گزینه تحریم نفتی کامل علیه ونزوئلا روی میز دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا قرار گرفت.  منابع آگاه به شبکه سی ان ان گفتند: رییس جمهور آمریکا همچنین سرگرم بررسی به رسمیت شناختن خوان گوایدو، رهبر مجلس ملی ونزوئلا و سیاستمدار مخالف مادورو به عنوان رییس جمهوری قانونی این کشور است.  به گزارش ایسنا،  در حالی که مقامات دولت ترامپ مستقیما چنین اطلاعاتی را تایید نکردند، اما شبکه سی ان ان به نقل از گارت مارکیز، سخنگوی شورای امنیت ملی نوشت: آمریکا در حال حاضر سرگرم بررسی همه ابراز‌های دیپلماتیک، سیاسی و اقتصادی در واکنش به غصب قدرت از سوی رژیم مادورو است.

حجم تجارت قطر و ترکیه به ٢میلیارد دلار رسید

به گفته یک مقام ترکی، انتظار می‌رود تجارت بین قطر و ترکیه در سال ۲۰۱۸ به ۲ میلیارد دلار رسیده باشد. این نشان‌دهنده نقش برجسته ترکیه به عنوان متحد برتر قطر در شرایطی است که این کشور از سوی کشور‌های عربی تحریم شده است. از زمانی‌که در سال ۲۰۱۷، کشور‌های عربی به رهبری عربستان، روابط تجاری و دیپلماتیک خود را با قطر قطع کرده‌اند، ترکیه با ارسال کمک‌های نظامی و غذا، برای برطرف کردن نیاز‌های قطر، به یکی از متحدان برتر این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس تبدیل شده است. معاون وزیر مالی ترکیه، عثمان دینچ‌باش، که در نمایشگاه تجارت ترکیه در دوحه صحبت می‌کرد، گفت: در سال ۲۰۱۸ قطر یکی از حوزه‌های تجاری با ترکیه بود که سریع‌ترین رشد را داشت و انتظار می‌رود حجم معادلات کنونی که ۲ میلیارد دلار است، در آینده رشد کند. سال گذشته قطر بسته‌ای ۱۵ میلیارد دلاری را، برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اقتصادی و سپرده‌گذاری در بانک‌های ترکیه، معرفی کرد که شامل قرارداد سوآپ ارزی ۳ میلیارد دلاری برای سوآپ ارزی بین دو کشور  با هدف تقویت لیره ترکیه بود. دینچ‌باش بدون این که اطلاعات و جزئیاتی ارائه کند، گفت: بخشی از این ۱۵ میلیارد دلار دریافت شده است. به نقل از مهر؛ تجارت بین دو کشور شامل صادرات مواد غذایی و مصالح ساختمانی ترکیه به قطر و صادرات گاز مایع طبیعی و آلومینیوم قطر به ترکیه می‌باشد.

اجلاس اقتصادی داووس در فضای پرریسک اقتصاد جهان برگزار می‌شود

درحالی‌که رهبران دولت‌ها و شرکت‌های بزرگ جهان، هفته آینده برای اجلاس سالانه اقتصاد جهانی، به داووس می‌روند، روابط جهانی بیشتر از هر موقع دیگری غیرقابل پیش‌بینی شده‌اند. در ۱۲ ماهی که از اجلاس قبلی سپری شده است، روابط تجاری و دیپلماتیک جهانی و همچنین سیاست‌گذاری‌های داخلی، حال‌وهوای خوبی ندارند. دفتر اجلاس داووس، روز گذشته گزارش ریسک‌های جهانی را منتشر کرد و در این گزارش اعلام کرد که ریسک‌های جهانی در حال شدت گرفتن هستند، اما اراده جمعی برای از بین بردن آن‌ها به وجود ندارد. در این گزارش آمده است که تعرفه‌های واردات آمریکا و تعرفه‌های متقابل کشور‌های دیگر، به ویژه چین در برابر آن، روی کار آمدن دولت پوپولیست در ایتالیا، یکی از اقتصاد‌های بزرگ اروپا، افت محبوبیت امانوئل ماکرون و اعتراضات گسترده جنبش زرد، کناره‌گیری آنگلا مرکل در اکتبر آینده و به تفاهم نرسیدن جناح چپ و راست آلمان، رکورد زدن تعطیلی دولت آمریکا و تداوم آشفتگی‌های برگزیت و مشخص نشدن سرنوشت آن، ریسک‌های تهدیدکننده فضای سایبری و خطرات زیست‌محیطی، شرایط جهانی را از همیشه پر التهاب‌تر کرده است. به نقل از مهر؛ اجلاس داووس امسال، میزبان مقامات بیش از ۱۰۰ کشور جهان و همچنین مدیران ارشد بیش از ۱۰۰۰ شرکت بین‌المللی است. زمینه اصلی اجلاس امسال، «جهانی‌سازی ۴» اعلام شده است.

جدیدترین آمار از فروش ارز حاصل از صادرات در نیما

مجموع فروش ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما از ۱۶ مرداد تا ۲۷ دی به ۷ میلیارد و ۱۴۱ میلیون یورو رسید به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ همچنین مجموع تامین ارز برای واردات در سامانه نیما از ۱۶ مرداد تا ۲۷ دی به شش میلیارد و دویست و هفتاد و شش میلیون یورو رسید.

خروج ارز برای واردات ۱۷ تن درزبند پاکت آبمیوه به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۶ ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۱۷ تن نوار درزبندی پاکت آبمیوه وشیر وفرآورده‌های آن ازپلیمر‌های پروپیلن وارد کشور شده است. بر اساس آمار این حجم از واردات باعث خروج ۲۰۶ هزار و ۲۰۶ دلار ارز به ارزش ریالی ۸۷۹ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۸۴۲ تومان شده است. گفتنی است نوار درزبندی پاکت آبمیوه وشیر وفرآورده‌های آن ازپلیمر‌های پروپیلن از ۴ کشور چین، ترکیه، پاکستان، امارات وارد شده است. به نقل از میزان؛ در این میان کشور چین بزرگترین صادر کننده نوار درزبندی پاکت آبمیوه وشیر وفرآورده‌های آن ازپلیمر‌های پروپیلن به کشور است که بیش از ۱۰ تن صادرات به ارزش ۹۰ هزار و ۹۳۷ دلار به ایران داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
اگه به من انگ جاسوسی وصدای دشمن نمیزنیدمیشه بفرماییدمادراین کشورچی تولیدمیکنیم ؟ماشالله همه چی واردمیکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ماهواره. انرژی هسته موشک هواپیمای جنگ. بقیه چیزها هم مهم نیست و دادیم چینیا دارند برامون تولید می کنند.
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
تهیه یه کیلو گوشت برا من معلم یا کارگر شده یه ارزوی سخت!!!

من معلم معیشت و منزلت مناسب ندارم کمکککک!!!
بنظر میرسد آقای حجتی فقط یک گزارشگر خوبی است نه وزیر کشاورزی!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
بنده خدا همیشه خسته س
اره برادر حجتی باید واقعیت وجود دلار ۱۱ تا ۱۲ هزار تومانی را بپذیری چون نرخ همه چیز با ان تنظیم می شود پس بهتر است دلار رانتی ۴۲۰۰ تومانی را به کل حذف کنید و مابه التفاوت ان را به طبقات فقیر یارانه کالایی بدهید تا متابع کشور نصیب دلالان نشود
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
این دلالان انحصار چی و خصوصی هستند که هر دولتی را روی انگشت کوچکشان می رقصانند
اگر به جای چاپ پول نرخ انرژی را افزایش می دادید و ریخت و پاش های پوپولیستی هم نمی کردید نقدینگی افزایش نمی یافت سود بانکی بالا نمی رفت ،تورم در نزدیکی صفر بود و نرخ ارز هم افزایش نمی یافت فضا برای دلالی مسدود و برای تولید مساعد می شد و همه رانت ها هم از بین می رفت
واقعا که تورم ۳ دردی بی سابقه است
تورم ۶۰ درصدی ایران چی
میگم اینهمه مشکلات باعث و بانی آن یک نفر که نمیتونه باشه. چون کار سختی است یک نفر بتونه اینهمه مشکلات درست کند.
تابناک جون به نظر شوما خنده دار نیست از تورم در روسیه حرف بزنی؟ بابا رو رو برم.
همیشه یه چیزی هست که تقصیرات رو بندازن گردنش، قاچاق، تحریم، آمریکا، اسرائیل و... مسئولین هم که کاملا با کفایت هستن!!!
گوشت تو ایران کیلویی 85هزار تومن حقوق یک کارگر یک میلیون و200، گوشت در فرانسه کیلویی 7 یورو حقوق یک کارگر 2500یورو ولی ولی سیمای میلی میگه تو فرانسه داره به مردم ظلم میشه
آقای ناشناس ۱۳.۲۶لطفا دوتا از دستاوردهایی هسته ای ودوتا هواپیما را نام ببرید که در زندگی روزمره شما تاثیر گذار بوده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
سلام
داداش واقعا نفهمیدی داره کنایه میزنه
به نظر ما تقصیر دولت نیست 50 درصد مردم مقصرند که احتکار میکنند دلیلش اینه که به دولت اعتماد ندارند
اقای وزیر درخصوص بنزین چه جوی راه افتاد،بگیروببندی تو کشور هست،شما بگوارزی که برای تنظیم بازار دولت مصرف میکند مگر از کجا میاد که اجازه میدهید قیمت گوشت بخاطر یک مشت ادم انهم به کام یک مشت ادم خارجی بالا رود.
جناب پوتین ببین چی کرده که تورم 3 درصدی بی سابقس
آقاي حجتي ، شما دلايل افزايش قيمت گوشت رو توضيح ميدهيد كه ما بهتر از خود شما مي دانيم. اين توضيح واضحات است شما بفرماييد براي جلوگيري از قاچاق دام زنده چه كرده ايد؟ بهترين گوشت كشور بصورت دام زنده براحتي از كشور خارج و به مصرف ديگر ملل از ما بهترون ميشه بعد شما گوشت يخ زده وارد مي كنيد و با منت و با دلار آزاد به خورد ملت مي دهيد. گله هاي دام زنده را كه قاچاقچيان تو جيب شون از مرز رد نمي كنن !! مطمئناً دست هايي تو كاره . جلو خروج دام زنده رو بگيريد تا مجبور نشيم بابت گوشت يخ زده ، ارز از كشور خارج كنيم و از اين رهگذر براي عده اي هم رانت واردات ايجاد كنيم.
اگر این حجم قاچاق انجام می شود و با این حجم زیاد نیروها جلو انها را نمی توانند بگیرند چرا به آنها حقوق می دهند بودجه آنها را کاهش دهند چون انطور که مشخص است هر کسی هر چه می خواهد از کشور خارج می کند (گوشت -دلار - بنزین - گازوئیل ----) و هر چه می خواهد وارد می کند (دارو های تقلبی - پوشاک - ---)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
وزیر بی لیاقت نمی خایم نمی خایم
واردات گوشت باید بقدری باشه که ادم بتونه به راحتی تهیه کنه نه اینکه برای دو سه کیلو گوشت صبح از ساعت 5صبح بری توی صف که میخوان چند کیلو گوشت یخی بدن اونم ایا گیرت بیاد یا نیاد شرم کنید مردم رو دوباره کشوندین توی صف مثل دهه شصت
ینی ادعا در حد بوندسلیگا
درزبند وارد میکنیم؟
تنها كاري كه مسئولين فقط بلدن اينه كه دودست روي هم با حالت تالم و يزره ناراحت نشون دادن خودشون و اطلاع رساني و گفتن " متاسفانه ..............."

جاشون با خبر نگار عوض شده!!!!!!!!!
جلوی صادرات گوشت قرمز رو نگیریدبلکه افزایش دام زنده رو تقویت کنید وقتی صادرات گوسفندمی تونه درآمدزاباشه چراتولیدروافزایش ندیم که افزایش اشتغال رو هم به هم راه داره
واکنش وزیر جهاد کشاورزی نسبت به افزایش بی رویه قیمت گوشت قرمز: خوب...
راستی گوشت سگ کیلوی چقدر است .مثل اینکه در مشهد سر کله برای خرید گوشت سگ
میشکونن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر