بازدید 3980
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

سبزپوشی بورس و فرابورس در ایستگاه پایانی هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و ششم دی ماه ۹۷، با افزایش ۱۴۹ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۵۹۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز، شاهد رشد ۷۴۹ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد نماگر کل بورس بودیم.     
کد خبر: ۸۷۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 16 January 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه بیست و ششم دی ماه ۹۷، با افزایش ۱۴۹ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۵۹۵ واحد رسید. این در حالیست که روز گذشته نیز، شاهد رشد ۷۴۹ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد نماگر کل بورس بودیم.     

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در پنجمین و آخرین روز کاری هفته جاری، همانند روز‌های قبل شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۳ واحدی معادل ۰.۰۹ درصد به رقم ۴۸ هزار و ۱۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۹۴ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۲۹۱ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۶ واحدی معادل ۰.۳۲ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۶۱۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۳۲۶ واحد افزایش معادل ۰.۱۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۰ هزار و ۸۵۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۳۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۲۸ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۹۴۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز بر خلاف روز قبل، با ۸۳۲ واحد کاهش معادل ۰.۲۶ درصد همراه بود و عدد ۳۲۵ هزار و ۲۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۲۰ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۹۹۵ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس دی ماه 97

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۳۷ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۰۲ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۸۹ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۸۸ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۷۲ واحد، نماد شیراز متعلق به پتروشیمی‌شیراز با ۳۸ واحد، نماد پترول متعلق به گروه پتروشیمی س. ایرانیان و نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۳۴ واحد و همچنین نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۳۰ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۰ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۵۵ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۵۲ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۵۰ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۴۹ واحد، نماد شبهرن متعلق به نفت بهران با ۴۱ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۴۰ واحد و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۲۹ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۳ میلیارد و ۳۱۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۸۴ هزار و ۱۲۷ نوبت معامله و به ارزش ۹۹۸ میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان داد و ستد کردند. اطلاعات بازار امروز نشان می‌دهد که حجم معاملات بازار نسبت به روز قبل، ۳۲ افزایش داشته است. همچنین ارزش معاملات امروز بورس تهران، ۳۷ درصد نسبت به روز سه شنبه، رشد داشته است.

امروز در بازار فرابورس شاخص با رشد ۵ واحدی به رقم ۱۹۸۳ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۹۰۷ میلیون و ۱۸۷ هزار برگه بهادار در قالب ۱۱۵ هزار و ۴۰۳ نوبت معامله و به ارزش ۳۸۴ میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر