بازدید 4508

انتقاد مقام ناجا از اعطای لقب «سلطان» به مجرمان

کد خبر: ۸۷۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 16 January 2019
رئیس پلیس آگاهی کشور گفت: با مجرمان نباید به گونه‌ای رفتار کرد که آن‌ها بزرگ جلوه کنند و نباید به آن‌ها لقب سلطان بدهیم.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی کشور در حاشیه همایش تخصصی معاونین روسای پلیس مبارزه با سرقت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مجرمان نباید به گونه رفتار کرد که آن‌ها بزرگ جلوه کنند و نباید به آن‌ها لقب سلطان بدهیم.

وی افزود: همکاران ما تلاش زیادی برای دستگیری این سارقان می‌کنند و نباید این القاب آن‌ها را بزرگ کنند.

رئیس پلیس آگاهی کشور تاکید کرد: اطلاعات زیادی از طریق با اشاره به تاثیر مشارکت مردمی گفت: مردم به دست ما می‌رسد که این اطلاعات شامل فیلم‌ها و گزارش‌های مردمی است.

سردار مقیمی تصریح کرد: به عقیده ما به صلاح جامعه نیست که شیوه وقوع سرقت را در جامعه منتشر کنیم.

وی افزود: برخورد با تبهکاران مربوط به نیروی انتظامی نیست و سازمان‌های دیگر نیز باید در این زمینه کمک کنند و ما با تشکیل قرارگاه مقابله سرقت با توجه به اینکه از سال ۹۲شاهد افزایش سرقت بودیم، با راه اندازی این قرارگاه توانستیم میزان سرقت را در سال‌ها ۹۴و ۹۵کاهش دهیم، اما متاسفانه میزان سرقت در سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: در ۶ماهه نخست سال شاهد افزایش سرقت بودیم و این در شرایطی است که با تمام طرح‌هایی که اجرا کردیم، نتوانستیم میزان سرقت را کاهش دهیم و در این رابطه سازمان‌های دیگر هم باید ورود پیدا کنند و مشکلات اقتصادی باعث شده است. میزان سرقت در کشور افزایش پیدا کند به همین دلیل قرارگاه مبارزه با سرقت باید پویایی بیشتری پیدا کند تا در رابطه با وقوع سرقت کاهش داشته باشیم و حتی آن را به صفر برسانیم. برای هر استان طرحی مجزا برای مقابله با سرقت تدوین شده است.

وی افزود:در مورد آمار و ارقام وقوع سرقت می‌توانیم بگوییم که در بحث سرقت از منازل فراوانی بیشتری داریم به گونه‌ای ۹درصد کل سرقت‌ها را سرقت از منازل تشکیل می‌دهد و سرقت خودرو و احشام و خروج احشام از کشور از دیگر مورد سرقت در شکر است.

سردار مقیمی بیان کرد: اگر در سال ۹۷، ۸ سرقت از بانک داشتیم به همان میزان هم کشفیات داشتیم.

وی افزود: سرقت از منازل از فراوانی بیشتری برخوردار است و نسبت به سال گذشته در حوزه سرقت از منازل ۱۹درصد افزایش داشتیم و میزان کشفیات ۲۰درصد افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: یکی از مشکلات ما در سرقت از منازل دو موضوع است که یکی از آن‌ها این است که ما به هیچ عنوان حفاظت از منازل را جدی نگرفته ایم به ویژه اینکه درب منازل بسیار نا امن هستند و دوم اینکه ما منازل خود را با بانک مرکزی اشتباه گرفته ایم و عمده سرقت‌های منازل طلا و ارز است و آن هم به این دلیل است که این اجناس به راحتی نقد می‌شوند و در زمان دستگیری سارق مالی برای بازگردانی اموال به مالباختگان وجود ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر