بازدید 23698
پیمانه اقتصادی؛

سایپا: پراید ارزان‌ترین خودرو جهان است/ مقام مسئول: در افزایش قیمت خودرو، حقوق مشتریان در نظر گرفته شده/ ابلاغ دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز در روزهای آینده/ خودروسازان در آمریکا نیز قیمت‌های خود را افزایش دادند!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون زمان واریز یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دی، رالی نفت برای جبران ریزش اخیر قیمت، هند و ایران ارزش دلار را خدشه دار کردند، ماهانه ۲۰۰ هزار رأس دام زنده وارد کشور خواهد شد، ظروف نمونه گیری خون نیز به کشور وارد می‌شود، قیمت خودرو باید ۱۰ درصد بیشتر از نرخ تمام شده تعیین می‌شد و تقویت شاخص کل بورس را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 16 January 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون زمان واریز یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دی، رالی نفت برای جبران ریزش اخیر قیمت، هند و ایران ارزش دلار را خدشه دار کردند، ماهانه ۲۰۰ هزار رأس دام زنده وارد کشور خواهد شد، ظروف نمونه گیری خون نیز به کشور وارد می‌شود، قیمت خودرو باید ۱۰ درصد بیشتر از نرخ تمام شده تعیین می‌شد و تقویت شاخص کل بورس را در بر دارد.

زمان واریز یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دی اعلام شد

نود و پنجمین مرحله از یارانه‌های نقدی در حالی ساعت ۲۴ امروز چهارشنبه واریز می‌شود که همراه با رقم ۴۵ هزار  و ۵۰۰ تومانی که به ازای هر نفر واریز می‌شود، افزایش مستمری خانوار‌های هدف (تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد) نیز به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. به نقل از ایسنا، یارانه نقدی در سال جاری برای جمعیت حدود ۷۸ میلیونی پرداخت شده و گزارش عملکرد اجرای قانون هدفمندی در این مدت نشان می‌دهد که با وجود تأکید قانون بودجه بر حذف سه دهک درآمدی، یارانه‌بگیری را دولت حذف نکرده است.

سایپا: پراید ارزان‌ترین خودرو جهان است

سایپا در واکنش به خبر قیمت پراید ۱۲۰ میلیونی اعلام کرد: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در دیدار هفته گذشته خود با مدیرعامل یکی از خبرگزاری‌ها، مقایسه‌ای از افزایش قیمت برخی کالا‌ها از جمله سکه طلا و مسکن از سال ۱۳۷۲ تا سال ۱۳۹۷ مطرح و عنوان کرد: تورم خودرو در مقایسه با سایر کالا‌ها کاهشی بوده است و هیچ گونه اشاره‌ای به قیمت ۱۲۰ میلیونی خودرو پراید نشده که مشروح آن در خبر تحت عنوان «سهم خودرو در سبد خانوار برخلاف مسکن و طلا، همواره کاهشی است» منتشر شده است. منظور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از مقایسه این بود که افکار عمومی جامعه به آن حدی که درباره قیمت خودرو و افزایش آن حساسیت و واکنش نشان می‌دهد، در زمینه کالا‌های دیگر نظیر طلا، ارز، مسکن یا حتی مواد غذایی این حساسیت و توجه را نشان نمی‌دهد و خودرو در بازار ایران، یک کالای مورد توجه است که از قضا تلاطم‌های اقتصادی بیشترین تأثیر را بر آن می‌گذارد.

پراید گرانی

درخصوص مقایسه قیمت خودرو پراید در بازار‌های خارجی و بازار ایران ذکر این نکته ضروری است که قیمت کنونی خودرو پراید که مورد تأیید نهاد‌های ناظر قرار گرفته است ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و گروه سایپا نیز در حال حاضر، خودرو‌های خود را با قیمت مصوب عرضه می‌کند که با این قیمت می‌توان گفت: پراید ارزان‌ترین خودرو جهان است و در مقایسه‌ها و اظهارنظر‌ها این خودرو را باید با خودرو‌های هم کلاس خود از نظر قیمت و کیفیت مقایسه کرد و مقایسه پراید با خودرو‌های گران قیمت صحیح نیست. /مهر

شاخص کل بورس ۷۴۹ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با افزایش ۷۴۹ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۱۶۵ هزار و ۴۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۷ واحدی معادل ۰.۴۵ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۹۶۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۱۳ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۱۹۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۰ واحدی معادل ۰.۷۴ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۵۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۶۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۳۶ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۰ هزار و ۵۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۵۷۳ واحد افزایش معادل ۰.۴۷ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۶۰۲ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۱۳۹۰ واحد افزایش معادل ۰.۴۳ درصد همراه بود و عدد ۳۲۶ هزار و ۱۳۰ واحد را به نمایش گذاشت.

بورس

رشد بورس چین، سهام آسیایی را بالا آورد

روز سه‌شنبه، با نشانه‌هایی از این که پکن به دنبال ارائه اقدامات حمایتی بیشتر است تا اقتصاد در حال کند شدن خود را تقویت کند، سهام چین جهش کرد و باعث رشد سهام آسیایی شد. نیکی ژاپن پس از یک روز تعطیلی ۰.۵۵ درصد رشد کرد و به ۲۴۷۴ واحد رسید، درحالی که گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، افت‌های اولیه خود را جبران و ۰.۵۶ درصد رشد کرد. کوسپی کره‌جنوبی به بالاترین سطح یک ماهه رسید. در چین با انتظار سیاست‌های حمایتی جدید برای تقویت اقتصاد در حال کند شدن این کشور، سی‌اس‌آی۳۰۰ شانگ‌های و شن‌زن ۰.۶۲ درصد رشد کردند. سازمان برنامه‌ریزی دولتی چین روز سه‌شنبه اعلام کرد در نظر دارد در ربع اول امسال به شروعی خوب دست پیدا کند. این نشانه‌ای از برداشتن گام‌های بیشتری برای تقویت رشد اقتصادی، در آینده است. همچنین تلویزیون دولتی چین به نقل از نخست‌وزیر این کشور، لی که‌کیانگ، گفت: دولت به دنبال ایجاد شرایطی مناسب برای دستیابی به اهداف اقتصادی امسال است. در بازار‌های آسیایی، شاخص ای‌مینی اس‌اندپی۵۰۰ آمریکا هم توانست ۰.۵۱ درصد رشد کند.

رالی نفت برای جبران ریزش اخیر قیمت

قیمت نفت روز سه شنبه در بحبوحه کاهش عرضه از سوی اوپک و روسیه حدود یک درصد افزایش پیدا کرد. اما چشم انداز کندی اقتصاد جهانی مانع رشد بیشتر آن شد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۶۵ سنت یا ۱.۱ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۵۹.۶۴ دلار در هر بشکه رسید.  بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۸ سنت یا ۱.۲ درصد افزایش، به ۵۱.۰۹ دلار در هر بشکه رسید.  بانک آمریکایی جی پی مورگان در یادداشتی اعلام کرد تاثیر کاهش تولید اوپک پلاس، تحریم‌های ایران و رشد ماهانه کمتر تولید نفت آمریکا، قیمت‌های نفت را نسبت به سطوح پایین اخیرشان تقویت خواهد کرد.

رسانه روسی: هند و ایران ارزش دلار را خدشه دار کردند

راشا تودی نوشت: در راستای توسعه روابط تجاری میان ایران و هند و نادیده گرفتن نقش آمریکا در تعیین سطوح روابط میان کشورها، دهلی نو و تهران توانستند به‌خوبی با مکانیسم روپیه در معاملات خود، ارزش جهانی دلار را خدشه دار کنند.  

ابلاغ دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز در روز‌های آینده

عبدالناصر همتی روز سه شنبه در نشست دوره‌ای با استادان و صاحب‌نظران اقتصادی، با اشاره به فشار‌های اقتصادی و جنگ روانی و تبلیغاتی دولت آمریکا و متحدانش برای برهم زدن تعادل بازار ارز، از کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز خبر داد.  وی افزود: بر اساس اقدام‌های انجام شده روند تأمین و صدور حواله‌های ارزی ازطریق کشور‌های مختلف بسط یافته است.  همتی همچنین با اشاره به ابلاغ دستورالعمل سپرده ریالی مبتنی بر ارز در روز‌های آینده و نیز آغاز فرآیند‌های اجرایی ایجاد بازار متشکل معاملات ارزی تصریح کرد: مجموعه این اقدام‌ها در کنار برنامه ریزی‌های انجام شده برای اصلاح نظام پولی کشور نویدبخش استمرار ثبات در بازار پول و ارز کشور است.

رشد محدود «تسه‌ها» در بازار اوراق مسکن

بهای اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) در روز سه‌شنبه ۴۴/ ۰ درصد رشد کرد و به سطح ۵۶ هزار و ۱۸۵ تومان رسید. اکثر سررسید‌های وام مسکن دیگر نیز در محدوده مثبت معاملاتی قرار گرفتند و میانگین قیمت این اوراق به مرز ۵۷ هزار تومان نزدیک‌تر شد. با جهش نرخ ارز در نیمه ابتدایی سال جاری قیمت واحد‌های مسکونی دو برابر شد. ثابت ماندن سقف وام مسکن عاملی شد تا قدرت خرید متقاضیان همگام با تورم حاکم بر بازار مسکن رشد نکند و تقاضا برای آپارتمان کاهش یابد. برنامه‌ای برای افزایش سقف وام مسکن نیز وجود ندارد و تسه‌ها با شرایط کنونی نمی‌توانند به آینده صعودی امیدوار باشند. با این حال این امکان وجود دارد که پس از عقبگرد قیمت دلار، بازار معاملات مسکن به لحاظ قیمتی به ثبات برسد و رونق به بازار اوراق وام مسکن بازگردد.

خودروسازان در آمریکا نیز قیمت‌های خود را افزایش دادند!

مدیران عامل چند شرکت خودروسازی که طی روز‌های اخیر در نمایشگاه دیترویت گرد‌هم آمده‌اند از دولت ترامپ و کنگره خواسته‌اند تا اختلافات تجاری و تعطیلی دولت را به اتمام برساند، چرا که ایجاد فضای عدم اطمینان سیاسی پیامد‌های مخربی بر صنعت خودرو خواهد داشت. نمایندگان تجاری آمریکا در حال مذاکره با چین به امید دستیابی به یک توافق هستند تا از اعمال تعرفه‌های تجاری بر خودرو و دیگر اقلام ممانعت کنند. خودروسازانی که وسایل نقلیه را در آمریکا تولید می‌کنند در حال دست و پنجه نرم کردن با افزایش قیمت فولاد و آلومینیوم هستند که به‌ دلیل سیاست‌های تجاری دولت ترامپ ایجاد شده است. مایک مانلی، مدیرعامل شرکت فیات‌کرایسلر در نمایشگاه دیترویت به خبرنگاران گفت: تعرفه‌های اعمال شده بر فلزات موجب افزایش هزینه‌های این شرکت برای سال ۲۰۱۹ خواهد شد که معادل با ۳۰۰ میلیون دلار است. به نقل از دنیای اقتصاد؛ از سوی دیگر باب کارتر، مسئول بخش فروش تویوتا در آمریکای شمالی خاطرنشان کرد، این خودروساز مجبور شده است تا برای جبران هزینه‌های تحمیلی تعرفه‌ها، در سه نوبت قیمت‌های خود را افزایش دهد.

ماهانه ۲۰۰ هزار رأس دام زنده وارد کشور خواهد شد

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام با بیان اینکه گوشت گوسفندی و گوشت گوساله منجمد در حال ورود به کشور و عرضه در بازار است، اظهار داشت: واردات دام زنده به کشور نیز عملیاتی شده و در کوتاه‌ترین زمان این واردات انجام خواهد شد. وی با بیان اینکه مقدمات کار فراهم و مجوز‌های لازم اخذ شده است، افزود: این واردات قرار است از کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های اروپایی، آسیای میانه و  استرالیا انجام شود. وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی‌های انجام شده برای واردات هفته‌ای ۵۰ هزار راس دام زنده است، اضافه کرد: بنابراین ماهانه ۲۰۰ هزار رأس دام زنده وارد کشور خواهد شد. ورناصری درباره اینکه این واردات چند ماه انجام خواهد شد، گفت: این واردات ادامه پیدا می‌کند. وی در پاسخ به این پرسش که آیا دام سنگین هم به کشور وارد می‌شود یا اینکه واردات تنها در حوزه دام سبک خواهد بود، افزود:این واردات مربوط به دام سبک است، اما بخش خصوصی برای واردات دام سنگین اقداماتی کرده و مقدمات کار فراهم شده و طی حدود یک هفته تا ده روز آینده این کار انجام خواهد شد. /مهر

ظروف نمونه گیری خون نیز به کشور وارد می‌شود

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می دهد، در این مدت بیش از ۵۱۸ تن ظروف نمونه گیری خون از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.  بر اساس واردات این ظروف نمونه گیری خون به کشور ۳ میلیون و ۸۲۳ هزار و ۱۲ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۱۶ میلیارد و ۱۶۶ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۹۴۴ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است. این گزارش حاکی از آن است که ظروف نمونه گیری خون از هشت کشور جهان از جمله چین، آلمان تایلند، ترکیه و ... وارد ایران شده است. به نقل از میزان،  بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات ظروف نمونه گیری خون از کشور چین به ارزش دلاری یک میلیون و ۴۴ هزار و ۹۶۱ دلار بوده است.

مقام مسئول: در افزایش قیمت خودرو، حقوق مشتریان در نظر گرفته شده

مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به بازدید از شرکت خودروسازی سایپا، گفت: هدف از این بازدید، نظارت عالیه بر شرکت‌های تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین پیگیری دستور وزیر مبنی بر بهبود وضعیت تولید خودرو است. اکبر صادقی با اشاره به تاخیر خودروسازان در تحویل خودرو‌های پیش فروش شده، افزود: علت تأخیر در تحویل خودروها، تحریم و به تبع آن مشکل در واردات مواد اولیه قطعه‌سازی بود که با تدابیر و مساعدت مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت این مشکل تا پایان بهمن ماه حل می‌شود و خودروسازان می‌توانند به تعهدات خود عمل کنند. مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اعلام قیمت جدید خودرو‌ها تأکید کرد که در افزایش قیمت ها، حقوق مصرف‌کنندگان و مشتریان در نظر گرفته شده است.

نماینده مجلس: قیمت خودرو باید ۱۰ درصد بیشتر از نرخ تمام شده تعیین می‌شد

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در واکنش به افزایش قیمت خودروها گفت: آقای وزیر که به مجلس آمد، بنا شد کمیته‌ای تشکیل دهند که مجلس و دولت و مسئولان مربوطه در آن باشند تا به سمت قیمت گذاری برود. ما به شدت مخالف تعیین قیمت جدید با محوریت نرخ بازار آزاد بودیم. نرخ آزاد بازار را چه کسی تعیین می‌کند؟ یک عده دلال و سودجو. آقای وزیر نباید برای تعیین نرخ خودرو بگوید قیمت خودرو 5 درصد زیر نرخ بازار آزاد. 5 درصد زیر آن غیرمنطقی است بلکه باید بگوید قیمت تمام شده این قدر است، حال 10درصد بالاتر از قیمت تمام شده بفروشیم. این قانون است که حتی مالیاتش را هم بدهند و تا 10 درصد بالاتر از قیمت تمام شده بفروشند.  
 
امیر خجسته در گفت وگو با ایلنا ادامه داد: ما مایلیم که قیمت خودرو تنها ده‌ درصد بالاتر از قیمت تمام شده آن باشد؛ یعنی قبلا هرچه از ۳۵۰۰ تا ۴۲۰۰ خریده‌اند، جای خودش باقی است و باید به همان قیمت به مردم بدهند، اما برای تعیین دوباره قیمت که می‌خواهند با نرخ جدید اعلام کنند، باید بر اساس نرخ تمام شده باشد و قیمت تمام شده هرچه بود 5 تا 10 درصد افزایش بدهند. ما با این موافقیم که فشاری به مردم نیاید، ولی هرچه خودشان بخواهند مدیریت بکنند این برای ما قابل قبول نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۹۶
با خودروهای هم کلاس رو خوب اومدی آخه کجای دنیا همچین خودروهایی تولید میشه که با اونا قیاس میکنی این یک، دو اینکه لیاقت مردم ما بیشتر از این نیست چرا؟ چون این ملت با هر قیمتی که تعیین بشه میخرن پس لطفا خودروهایی خارجی رو در قیاس با خودرو های وطنی خراب نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
من به عنوان کسی که در کشورهای دیگر خودروهای متنوعی را سوار شدم و رانندگی کردم از بدگویی ایرانیها به پراید متعجب می شوم.
این نوع سخن گفتن نشانه احساساتی بودن ملت است. یک روز مرگ برآمریکا می گفت الان مرگ بر پراید.
در تصادفات انصافا مشکل از پراید نیست. بلکه اکثرا از پراید سواران است.
همونها وقتی خودرو دیگر سوار می شوند بیشتر رعایت می کنند. ضمنا شتاب آن خودروها نیز کمتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اتفاقا اگر همه کالا ها را در کشورمان به قیمت دلار تبدیل کنیم خیلی کالاها به نسبت کشورهای دیگر ارزان میشوند . اما این قیاس درستی نیست . مگر درآمد همه مردم به دلار است ؟
alireza
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
پراید ارزان ترین خودرو جهان نیست ،اشغال ترینه
ناشناس
| Italy |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ای کاش میشد ابرها را با پودری محتوی خجالت درامیخت تا باران که می بارد بعضی از مدیران را خیس کند
ناشناس
| Italy |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اینک هنوز هم عده ای برای پیش خرید اقدام میکنند ناچارند همانطور که در شوروی سابق مردم چاره ای جز خرید لادا نداشتند
فریدون از اراک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
همکلاس سایپا گاری را گفتن
لیاقتمون همینه که بگند پراید ارزانترین خودرو جهان هست. وقتی طرح گرانفروشی میرارن و ما با سر میدویم تا ثبت نام کنیم این جملاتم باید تحمل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
مردم از دولت کاملا ناامید هستن
رفتن تو طرح گرانفروشی خودرو خریدن چون میدونن سال
بعد از این هم گرونتر خواهد بود
مسائل اقتصادی با کمپین زدن حل نمیشه، سیاست گذاری میخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ارزونتر از پراید جون سرنیشنانش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ممکن است پراید ارزانترین خودرو دنیا باشد، در مقابل شما هم کمترین دستمزد دنیا را به پرسنل میدهید و از ارزانترین انرژی دنیا استفاده می کنید
با این اوصاف قیمت تمام شده هنوز به نسبت هزینه هایی
.که صرف میشود، بسیار گران است
این مردم حق شان همین است...........از آن طرف هم کسی به فکر مردم بد بخت نیست
ممکنه ازنظردلاربگیران ارزانترین خودرودنیاباشدولی درایران بسیاری ازخانواده هابهای سنگینی برای ان پرداخت کرده اند جانشان را !!!!
چه حرف های خنده داری
احتمالا ارزش دلار در مقابل ریال کاهش پیدا کرده بخاطر همین خودروسازهای آمریکایی افزایش قیمت داشتند.
استرالیا دید خودروسازی فایده نداره گذاشت کنار. اما ظاهرا در ایران خودروسازی برای یک عده سود داره.
ارزان ترین و آشغالترین
اخه این که میگه پراید ارزانترین ماشین است نمیداند که قیمت تمام شده را باید بر اساس درامد سالیانه دستمزد حساب کرد‌ یعنی اگر درامد حداقل در سال با کل مزایا پانزده میلیون است قیمت پراید باید اطراف پانزده میلیون تومان باشد همینطور درامد بیشتر خودرو گرانتر . مشکل خودرو این است که چون رقیبی ندارند پس میلی هم به ارتقا کیفی و کمی تولید ندارند . میگن خودرو اززان وارد نشود که ما بتوانیم بفروشیم . با این طرز فکر یک بچه هم میتواند پراید سی میلیونی بفروشد.
و گرسنه ترین وبیکار ترین و کم در امدترین مردم دنیا ایرانیان هستند که حتی برای مسافر کشی هم نمی توانند یک پراید از رده خارج شده را بخرند مدیران سایپا وسایر شرکتهای تولیدی خودرو قیمت پراید را با درامد نجومی 4%مقایسه وسخن پراکنی میکنند
شرکت سایپا بی کیفیت ترین رو هم اضافه کنه
دستمزدها کمترین دستمزد جهان هست
مدیر عامل سایپا قیمت پراید را با ارز آزاد با دیگر سازندها ی دنیا مقایسه میکند و پراید را ارزان تریم ماشین دنیا میبیند. همین آقا قرار بوده بجز دستمزد ریالی که میده کل پراید را داخلی بسازد. دستمزدها را ارزی بده قیمت را ریالی حساب کن.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ایا کسی میدونه اقایان خودرو ساز خودشان سوار چه میشوند ؟
سایپا: پراید ارزان‌ترین خودرو جهان است
گمرک رو بردارید, همه چیز مشخص میشه.
اگر جلوی خروج دام زنده را از کشور بگیرید دیگر نیازی به واردات دام نیست .
البته منظورشون بی کیفیت ترین در جهان هست نه ارزانترين
با سلام قبول كه اعلام شده پرايد 6000 دلار ه كه ما 3200 ميفروشيم پس چرا هيوندا 2017 به قيمت جهاني 13500 دلاره آيا به گفته خودتان با قيمت ارز آزاد 10000 توماني قيمت پرايد 60 ميليون ميشود در حالي كه هيوندا 135 ميليون ميشود پس محاسبه شما بر دلاره قيمت شما هم بايد جهاني باشه ما حاضر هستيم هيوندا را 150 ميليون ولي پرايد را 12 ميليون نخريم
ارزانترین یا اشغالترین ماشین دنیا؟
خواهشن مردم را چی فرض کردی

قاتل ترین خودرو جهان

گران ترین خودرو جهان

مبتدی ترین خودرو جهان.
پراید ارزانترین خودروی جهان یا گرانترین فورقون جهان ؟

کجایی سنگ پا که دیگه باید استعفا بدی . یکی پر رو تر از تو پیدا شده.
زرشک..
این مدیر عامل جوان 14 سال مدیر عامل بهمن خودرو بوده و اومده مثلا سایپا را از زیر یوغ مافیا بکشه بیرون که نشون داد خودش نمیتونه کاری بکنه و هم نوا شده
پررویی هم حتی داره پرایدباخودروهای امریکایی قیاس کردن وبه خوردملت دادن رومیخاد....قیمت ماشینتوببربالا ولی ملت وهالوفرض نکن
هيچ چيز دنيا را با ايران مقايسه نكنيد واقعا زشته
یک تن حلبی 40 میلیون. گوسفندهای ایرانی صادر میشه و از طرفی گوسفند چینی که با خوک جفت گیری کرده رو وارد میکنید. ما ایرانی ها گئشت خوک نمیخوردیم که به این روش باید بخوریم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
عزیز دلم از لحاظ علمی گوسفند و هیچ موجودی با خوک باردار نمیشه
مدیر عامل محترم سایپا کاش شرکت شما هم یک رقیب خودرو ساز داشته باشه .......
اگر اسمش را ماشین بگذاریم ! فکر کنم ارابه مرگ بهتره!!!!!!
سایپا: پراید ارزان‌ترین خودرو جهان است? البته نه با قیمت واقعی ارز که به نفع یک عده گرانش کردید
ثبت نام ساندرو استپوی در اسفند 96 بمبلغ 27 میلیون تومان معادل 7000دلار با موعد تحویل مهر97
عدم تحویل خودرو به بهانه واهی تحریم و نبود قطعه .(پنج ماه که پول دستشان بوده و کاری نکردن یا استفاده دیگه ای کردن اهیمت ندارد!)
اعلام عدم امکان تحویل خودرو متعهد شده و اعلام جایگزینی با پراید به قیمت 29500 و تحویل سال بعد هر موقع که شرکت اراده کرد یا عودت وجه با سود 15 درصد و جرییییییمه تاخیر.
""در اعلام قیمتهای جدید حقوق مصرف کننده رعایت شده است""
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
هر چه فکر کردم معادل کلمه با اینکارخودرو سازان پیدا نکردم لطفآ دوستان کلمه مناسب پیدا کنند پیشاپیش از همگی تشکر میکنم
مدیرکل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در واقع منظورشون این بوده که ضایع کردن حقوق مصرف‌کنندگان و مشتریان در افزایش قیمت ها در نظر گرفته شده که الان قیمت ها دو برابر شده .
اگر قرار حق و حقوق مردم بیچاره در نظر گرفته می شد پس چرا قیمت هارو دو برابر کردین !!!
ارزانترین،بی کیفیت ترین، ادم کش ترین ،...............!!!!!!!!!!!!!!!!!
دام های زنده موجود در کشور را بدلیل ارزان بودن قیمت ریالی آن در برابر دلار، به خارج از کشور قاچاق می کنند. بعد عده ای رانت خوار با حقه تنظیم بازار از دولت دلار ارزان قیمت گرفته و همون دام های کشور خودمان را از کشور ثالث وارد کشور می کنند!!!!!!!!!!!! در این وسط دامدار و مردم ایران بی چاره اند.
عجب از پراید یک خودرو محسوب شده!!!!!
قیمت خودرو را دی اعلام کردن، میگن این قیمتها برای مهر و آبان آذر هم هست.
خب می خواستی همون مهر اعلام کنی، می خواستی دعوتنامه ها را به موقع صادر کنی، قطعه نداشتی بیخود ثبت نام کردی. پس اجرای ماده 4 چی میشه؟ قراردتد که نوشته قیمت زمن ارسال دعوتنامه مشخص میشه چی میشه؟ عطف ما سبق نمیشه
ورود دام زنده برای نابود کردن نژادهای اصیل دام ایرانی است آن را متوقف کنید .
آقای تابناک به این بیست و سی و بیست و چهل ها بگید برن گزارش تهیه کنن بیارن تو رسانه کارشناسی کنن..فقط همه مشکلات ما از امریکاست همینو رسانه میلی میگه
من ده ساله نیاز به خودرو دارم اما به دلیل بی کیفیتی و گرانی خودروهای داخلی ترجیح دادم مسافرتهام را با اتوبوس ودر مقصد با کرایه ساعتی تاکسی انجام دهم و اعصاب و روانم هم راحت تره. گرانی و بی کیفیتی خودرو داخلی بدلیل استقبال خریداران است بعبارتی از ماست که بر ماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
چوب دوسر.... همینه ! ماشین بخری دردسر کیفیت داری ماشین نخری دردسر تاکسی گرفتن و اتوبوس پیدا کردن برای رسیدن به مقصد و نرخ های بی ضابطه تاکسی و ....... مردم را گرفتار کردند !قبلا چی فکر میکرند حالا چی شده! وامصیبتا
عجب !!!
با اين صحبتهاي كه مسئولين در باره خودرو كردن علاوه بر منتي كه بر سر مردم گذاشته اند مثل هميشه مردم بدهكار شدند ولي اين را بدانيد كه وجدان تنها محکمه ایست که نیاز به قاضی ندارد
درامد ایرانی به دلار بعد از گرانی ها شده هزار و پانصد دلار در سال.چرا نمیذارن ما خودرو دست دوم خارجی بخریم‌.ایرانخودرو هم هرچی خواست بفروشه.عرب ها خودرو دست دوم هایشان را مجانی دو میندازند که صد رحمت داره به صفر کیلومتر سایپا
پراید ماشین مورد استفاده قشر کارگر است پس نباید با نرخ دلار محاسبه شود چونکه حداقل دست مزد در ایران حدودا یک میلیون تومان است یعنی کمتر از ۱۰۰ دلار در ماه.
در ضمن پراید از استاندارد جهانی خیلی فاصل دارد.
خسته شدیم از این یاوه گویی های برخی . ارزان ترین خودروی جهان !!!!!!!!!
اگه بنظرسایپامردم نسبت به قیمت خودرو حساسند بایدبگم حقوق بگیرهم روی دریافتی خودش حساسه وهمه افزایش قیمتهارو باحقوق خودشه وافزایش حقوق خودش مقایسه می کنه قیمت بعضی خودروهابیش از100درصدافزایش داشته مثل ساندرو و...درصورتیکه افزایش حقوق هیچ وسال آینده هم 20یا25درصدخواهدبود.
بفرمائيد قوطي كبريت نه پرايد
اگه مردم این تولیدات داخلی آشغال رو نخرن ببینید چطوری به التماس می افتن و پراید رو 5 میلیون هم می فروشن تقصیر ما مردم که برای این ارابه دستی های تولیدی داخل سرو دست میشکنیم
در هر کشور متوسط و ضعیفی از نظر مدیریتی و سلامت سیستم بود خودور مونتاژ کن ها را به جرم دست داشتن در قتل عمد هزاران ایرانی و ناقص العضو کردن صدها هزار نفر از شهروندان کشور به دادگاه می کشیدند اما در کشور ما که بهشت مافیاست هر روز بر سر مردم منت گذاشته می شود که ما هنر کرده ایم مواد خام کشور را به چین و روسیه می دهیم در عوض قطعات پراید می گیریم و سر هم می کنیم!!!!
مشکل مسئولین ما این است که همه چیز را با دلار مقایسه میکنن و در آخر میگن دلار بده . ایکاش فقط یکبار حقوق و اجاره مسکن و ارزاق ماهیانه رو هم با کشورهای دیگه مقایسه کنید تا بفهمید قیمت مرغ و گوشت و اجاره مسکن در ایران برابری میکنه با انگلیس و ... ولی وقت اضافه کردن حقوقها که میشه پلکانی حساب میشه اونهم از 20% که 90 درصد مردم دوباره 10% حقوقشون اضافه میشه. آقای روحانی خیلی خوب از تجربیات احمدی نژاد استفاده کردی البته شما الان استاد ایشون هستید . خدا رحم کنه با رئیس جمهور بعدی
باتوجه به بی کیفیتی پراید که درسال جان هزاران نفر را درتصادف می گیرد بنابراین مدیران خودروساز مقصر تصادفات منجر به مرگ هستند
جلوی وزارت صنعت مردم تجمع و اعتراض کردن گوشی یکی که فیلم میگرفته را پلیس گرفته
باز حرف مفت . با قيمت پرايد بهترين خودرو را همين كشور هاي همسايه مي توان خريد... آخه ادم عاقل افزايش خودرو در آمريكا به تو چه ... ارزش دلار راهم بگو
سلام
مگه ما حقوق دلار دریافت میکنیم که شما ماشین را با دلار محاسبه و نتیجه میگیرید که ارزانترین ماشین جهان است.
یه خارجی با دو ماه حقوق 5000 دلاری یک ماشین تویوتا یاریس 10000 هزار دلاری میخرد.
یک کارمند با 3 میلیون حقوق ، حدود 12 ماه طول میکشد تا پراید (ارزانترین ماشین جهان) را بخرد.

مردم رو سر کار گذاشتین، تا کی دروغ و فساد، تا کی
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
خوش به حالت که حقوقت ۳ میلیونیه
جالبه که وقتی صحبت از منافع مردم میشه با دلار مقایسه میکنن و وقتی پای تعهدات دولتی که میاد وسط به ریال به مردم پول میدهند....به نظر من بزرگترین بدی که دارند در حق مردم میکنند نه قیمت گوشت و مرغ هست نه مسکن نه دلار بلکه بزرگترین بدی که دارند این است که (((( دایم در تمام اظهارنظر ها به شعور مردم توهین میکنند غافل از اینکه در میان همین مردم فرهیختگانی هستند که میتوانند گره از حل مشکلات به راحتی بازکنند و در عین حال به مردم کشورشان احترام هم بگذارند))))
از عجایب روزگار اینکه اونایی که میگفتن قطعه نداریم با افزایش قیمت دعوتنامه ها را صادر کردند و فوروش فوری گذاشتند
البته نگفته که حقوق ایرانی هاهم ارزانترین حقوق دنیا با روزی 3.3 دلار یا ماهی 110 دلار!!!
از کی تا حالا افزایش قیمت با رعایت حقوق مشتری هم تراز شده؟؟؟ اصلا با هم جور در نمیاد گرونی و حقوق مشتری!!!
خودرو سازهای آمریکا باید بیان اینجا دوره ببینن که حتی با ارزون شدن مواد اولیه هم میشه خودرو رو گرون کرد..چقدر اونا بی عرضن
وقتی رقابت نباشد ودوخودروساز هرکاری خواستن انجام دادند وبا بی کیفیترین خودروها قیمت دومیلیون تومانی رابه بالای 30میلیون رساندند بازهم ازملت طلبکارمیشوند وتازه برسر ملت هم منت میگذارند که ارزانترین خودرو را به ملت عرضه میکنند واقعا در قرن 21 وجود چنین مدیرانی با اندیشه چند قرن پیش معجزه است که متاسفانه درکشورماوجوددارند
حقوق مصرف کننده رعایت شده : بلا نسبت مردم \
حضرات خوردرو در پیتی را که تا چند وقت پیش سه میلیون تومان میفروختند حال به بالای 30میلیون تومان رساندند وحال ازملت طلبکارهم هستند من مانده ام اگر این حضرات تا قبل سال 57 پیکان را با قیمت 18هزارتومان آنهم قسطی به ملت عرضه میکردند چه منتی برسر ملت مظلوم ایران میگذاشتند ازماست که برماست انقلاب کردیم شهید دادیم تا چنین مدیران بی لیاقت وناکارآمد برمصدراموربنشینند
امام حسین علیه السلام فرمودند اگر دین ندارید آزاد مرد باشید.
شماها که دین ندارید متاسفانه آزادمرد هم نیستید.
اولا وقتی موعد تحویل گذشته و زمان تحویل در قرارداد، قیمت روی سایت خودتان قیمت سابق بوده، ایا مردانگی است که قیمت جدید اعلام کنید؟ شما باید همان موقع طبق قرار ماشین را تحویل میدادید و اگر تاخیر کرده اید باید جریمه تاخیر را هم بپردازید. این شرط انصاف، حالا مسلمانی به کنار.شما ثبت نامهای جدید را باید با نرخ جدید انجام دهید نه ثبت نام موعد گذشته را.
ثانیا شما عوارض گمرک را بردار، بعد معلوم میشود این ارزانترین !!!!!! چقدر خواهان دارد.
ثالثا مگر حقوق ما را شما به دلار میدهید که حالا فروش به دلار محاسبه شود
رابعا مگر خودروهای شما ملی نیست!!!! چه ربطی به دلار دارد این همه سال است به بهانه حمایت از تولید داخل، جلوی واردات(با هزار ترفند و حقه بازی و رشوه) را گرفته اید
خب من به حرف ایشون یک مثال میزنم
قیمت طلای جهانی در سال 1980 300 400 دلار بود
الان 1250 دلار یعنی 4 برابر شده .
این رو نمیشه ملاک برای قیمت گذاری طلا کرد
پس شما هر چی حساب کتاب میکنی بر اساس قیمت طلا
تقسیم بر چهارش کن
چون قیمت جهانی طلا که افزایش پیدا کرده
نه به شما ربط داره نه به مردم
خيلي مسخره ايد دلار را بكنيد ٢٠ هزار تونان نيشه ماشين مفت
بكنيدد هزار تومان ميسه گرونترين ماشين در اين سطح لين مقايسه هاي احمقانه كه تحت تاثير بحران ارزي كشور به اين قيمتها رسيده ارزش ندارد شما مردم را تحميق مي كنيد و املا سياه را سفيد جلوه مب دهيد شرمًكني.
مسئولان ساپا هر وقت بخواهند منت سر مصرف کننده بینوا بیاورند می گویند پراید ارزان ترین خودرو دنیاست.
از یک نظر درست می گویند چون با دلار 12 تومنی حساب می کنند.
اما من هم به این دوستان ارز می کنم.
شما هم ارزان ترین کارگران دنیا را دارید. شما هم ارزانترین قیمت حامل های انرژی را می پردازید . شما هم ارزانترین قطعه سازهای دنیا را دارید که کلی طلبهای چند ده میلیاردی دارند و دستشان به جایی بند نیست .
خواهشا مخاطب را خنگ تصور نکنید. شما هر وقت کیفیت و هزینه تمام شده خودرو خارجی را داشتید می توانید قیمت خود را با آنها مقایسه کنید
تو مملکتی که ارزش صاحب نداشته باشه و یک شبه حداقل 4 برابر ارزشش کاهش پیدا کنه مسلمه که پرایدش هم با محاسبه دلار دوازده هزار تومان ارزانترین خودروی دنیا می شه!!!!!!!!
چرا نمیگن پراید قتل ترین خودروی جهان هم هست
الان سایپا رو مقایسه کردید با ماشینهای آمریکایی؟؟؟؟؟؟
کیفیتشون یکیه؟؟؟؟یا درآمد مردم در دو کشور یکسانه؟؟؟؟!!!!!!!!!!
شما با همون بونجول چینی بسنج
و صد البته پراید کشنده ترین ماشین (ببخشید صلاح) دنیاست
فرغون ساز لطفا ساکت!
پاسخ ها
نـوبخت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
به فورغون توهین نکنید لطفا
سپاس خدای عزوجل که طاعتش موجب قربست و...
که معنی در نظر گرفتن حقوق شهروندان را نیز فهمیدیم من بنده رو بگو تا الان توی نادانی بودم پس معنی درست حقوق شهروندی اینست باید دست این مقام مسئول را بوسید نباید
حضزت علی می گه هرکس که به من کلمه ای آموخت مرا غلام خود ساخته
جواب استفتائیه از دفتر مقام معظم رهبری

با سلام
حکم قراردادی که بین فروشنده و خریدار برای یک جنس خاص برای تاریخ معین با مبلغی که در آن تاریخ محاسبه خواهد شد انجام میگیرد ولی فروشنده از واگذاری مورد معامله در تاریخ مورد نظر سر باز میزند و با پرداخت جریمه ولی با قیمت گرانتر به بعد موکول میکند چیست؟
با تشکر و آرزوی طول عمر

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم و رحمة الله و برکاته
در فرض سؤال اگر معامله با رعایت شرایط شرعی آن انجام شده باشد ، فروشنده باید مبیع را تحویل داده و حق فسخ معامله و فروش به قیمت جدید را ندارد.
موفق و مؤید باشید
همینه که هست
مرد حسابی به این لگن و فرغونها می گید خودرو!؟؟؟؟!!!!
راست میگند پراید پایین ترین قیمت وپاییترین کیفیت را دارد ونسبت به قیمتش کیفیتش خیلی پایین هست چون یکسری دزد جیبهای ملت مظلوم باید بتوانند از شرکتهای خودروسازی سهم خودشان را بردارند واین دزدها نخواهند گذاشت این شرکتها به بخش خصوصی واگذارشده ورقابت سالم بین تولید کننده ها ایجاد شود ومردم یک ماشبن ایمن با قیمت مناسب سوار شوند روی این مسئولین رو نیست سنگ پای قزوین هست خدا به داد این ملت برسد
جناب مسئول !
مگه به حرف توئه.
از مشتریانی که قبلا پیش فروش ثبت نام کردند هیچ کسی راضی نیست از قیتهای اعلامی.
این قیمتهای جدید باید برای پیش فروشهای جدید اعمال بشه.
اگه میخوای به مصرف کننده برسه ، سند رو توی رهن شرکت بذارید تا نشه خرید و فروشش کرد.

نمیخواهید مردم راضی باشن و از عمد میخواهید مردم رو ناراضی کنید
مصداق بارز احتکار و غش در معامله را با این بلایی که خودروسازان بر سر ملت آوردند می توان فهمید.
قرار بوده خودرو را شهریور تحویل بدهند . خودرو را تحویل نداند.
چرا ما به آمریکا انتقاد میکنیم که چرا از برجام خارج شد؟
مگه قرارداد نداشت؟
تو راست میگی پراید ارزونترین ماشین جهان شده به برزکت مدیرانی مثل تو که این بلا رو سر پول ملی آوردن امیدوترم ریاضی بلد باشی در تاریخ تیر 1391 تویوتا یاریس اتومات 46 میلیون بود
چرا یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کرده اید ؟ این بی عدالتی است که ثروتمندان یارانه بگیرند ولی بازنشسته فرهنگی با حقوق زیر سه میلیون را قطع کنید ... دولت ثروتمندان
اخه برید خجالت بکشید پراید خودرو تولید 70 سال پیش امریکا است که الان حدود سی سال توی مملکت ما تولید میشه شما الان به شرکت کیا نگاه کنین چه خودروی و با چه قیمتی تولید میکنه وشهروند کره ای داره چه ماشینی رو با چه قیمتی میخره با توجه به حقوق و درامدش سال 49 کره ای ها ارزوشون داشتن کارخونه خودرو سازی مانند ایران ناسیونال بود ولی حالا ما ارزومون سوار شدن به یک ماشین کره ای هست 40 سال پول این مملکت رو ریختن توی چاه ویل خودرو سازها و عوارض کمرکی رو افزایش دادن برای خودرو سازها اگر این پول و این هم رانت به جاهای دیگه میدادن مثل کشاورزی و دامپروری و اجازه میدادن خودرو با حداقل کمرکی وارد میشد الان مملکت به جائئی رسیده بود بعداز چهل سال تازه خودرو ساز ما به پراید افتخار میکنه بجای اینکه از خجالت سکته کنه اگه راست میگید عوارض کمرکی رو بر دارید و واردات خودرو رو ازاد کنید ببینید با قیمت پراید میشه چه خوردروئی خرید
خودرو ارزان تر هم هست . فرقون! ماشین های اسباب بازی! تازه کیفیت شون خییییلی هم بهتره
خود رو ساز دولتی همینه .اگر رغابتی بخش واقعا خصوصی نباشه همینه پیشرفت ننخواهیم کرد
خب آخه یکی به اینا بگه اگه قراره قیمت ها آزاد بشه
1- تعرفه واردات خودروهای خارجی برداشته بشه و بازار رقابتی بشه به معنای واقعی
2- درباره فروش خودروهای غیر قطعی من خودم چند ماه پیش 18 میلیون پول دادم که بهمن ماشینمو تحویل بدن. خب حالا خودروساز داره میگه متناسب با تورم قیمت خودرو باید بره بالا اشکال نداره این 18 میلیونی هم که چند ماه دست خودش بوده سودی بش بده معادل همون تورم، خب من چه گناهی کردم رفتیم زودتر پول دادیم و اون رفته باش با قیمت چند ماه پیش مواد اولیه خریده حالا میخواد 30 میلیون بذاره رو قیمت ماشین ولی به پول من همون 18 درصد سود مشارکت بده، خب اونم باید به کن سودی متناسب با تورم بده نه 18 درصد!!!!! والا به خدا ما مردم گناه داریم نکنید این کارارو
شما انگار خوابی!کجاش ارزونترین خودرو دنیاس؟البته میشه گفت ارزونترین وسیله مرگ..برین خودتونو مسخره کنید..تازه الانم این آب دهنتونو دارین 33725000تومن میفروشین..ماهم تو بازار پرایدو میکنیم 50تومن هچوقت نمیتونید جلوی مردمو بگیرید..حالا خواهیددید
دولت خیلی داره به مردم ظلم میکنه جدیدا خیلی ظالم شدن اخه پراید ۴۰ملیون مگهذشوخیه تواین گرونی و بیکاری دولت اینقدر داره ظلم میکنه که حتی برا سال ۹۸ بودجه برای یارانه نقدی پیش بینی نکرده این یعنی نهایت بیخیالی وظلم
سایپا جان . این جان مردم عزیز ایران است که ارزان ترین شده در جهان.
از بابت این گونه اظهار نظرها بایستی خجالت بکشید از مردم ایران.
مگه ما به دلار یا یورو حقوق میگیریم که قیمت پراید را با دلار یا یورو می سنجید. حقوق کارگران در کشورهای غربی بین 1500 تا 2000 یورو می باشد یعنی چیزی حدود 20 تا 30 میلیون تومان و قیمت خودروهایی مثل بنز بین 30000 تا 120000 یورو می باشد که همان 30000 یورویی را می توان در آلمان با حقوق کارگری 15 ماهه خرید بماند که پراید به اندازه یک چرخ آن هم ارزش ندارد. بله واحد پولی ما را به دلار یا یورو تبدیل کنید یا قیمت ها را به تومان.
الان پراید 50 میلیونی که حتی به اندازه یک الاغ هم ارزش ندارد با حقوق کارگری 1 میلیون تومانی 50 ماه زمان لازم دارد تا بتوان آن را خرید. این جوری حساب کنید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان