بازدید 13872
پیمانه اقتصادی؛

بانک مرکزی تکلیف یک مؤسسه غیرمجاز را روشن کرد/ رشد ۴.۵ برابری قاچاق دام زنده/ جوجه یک روزه به جمع کالاهای اساسی پیوست/ چرا مردم از قیمت‌های داغ خودرو استقبال کردند؟!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت شاخص کل بورس، سقوط سهام آمریکا و آسیا، فروش نفت ۵۲ دلاری در سومین عرضه بورسی، نارضایتی عربستان از روند آهسته کاهش تولید نفت روسیه، صادرات و واردات چین تعریفی ندارد، آخرین وضعیت افزایش سقف وام مسکن مهر، در شرایط تحریم صادرات ایران قفل نشد و خروج ارز برای واردات ۳۳ تن راکت بدمینتون به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 15 January 2019
بانک مرکزی تکلیف یک موسسه غیرمجاز را روشن کرد/ رشد ۴.۵ برابری قاچاق دام زنده/ جوجه یک روزه به جمع کالاهای اساسی پیوست/ اولین نفت وارداتی ایران به کره جنوبی بعد از ۴ ماه وقفه/ استقبال مردم از قیمت‌های داغ خودروپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند. 
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تقویت شاخص کل بورس، سقوط سهام آمریکا و آسیا، فروش نفت ۵۲ دلاری در سومین عرضه بورسی، نارضایتی عربستان از روند آهسته کاهش تولید نفت روسیه، صادرات و واردات چین تعریفی ندارد، آخرین وضعیت افزایش سقف وام مسکن مهر، در شرایط تحریم صادرات ایران قفل نشد و خروج ارز برای واردات ۳۳ تن راکت بدمینتون به کشور را در بر دارد.
 
بانک مرکزی تکلیف یک مؤسسه غیرمجاز را روشن کرد

بانک مرکزی اعلام کرد: بدین وسیله به اطلاع هم‌وطنان گرامی می‌رساند، تشکیلاتی موسوم به صندوق قرض‌الحسنه مهر ایثارگران (مؤسسه حمایت ایثارگران) فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بوده و فعالیت آن تحت عنوان صندوق قرض‌الحسنه و شماره ثبت مجعول ۸۱۶ غیرقانونی است. اوراق گواهی سپرده سرمایه‌گذاری انتشار یافته از سوی نهاد مورد اشاره که همراه با درج عبارت جعلی «این صندوق تحت نظارت بانک مرکزی می‌باشد» فاقد هرگونه اعتبار و ارزش بوده و مغایر با قوانین و مقررات است. از این روی ضروری است، هم‌وطنان عزیز به منظور جلوگیری از به مخاطره افتادن سرمایه‌های خود از هرگونه ارتباط با مؤسسه جعلی مورد اشاره اعم از سپرده‌گذاری یا دریافت تسهیلات جداً خودداری کنند. در پایان خاطر‌نشان می‌شود، موضوع جلوگیری از ادامه فعالیت صندوق غیرمجاز یادشده از طریق نیروی انتظامی و طرح شکایت علیه آن نزد مرجع قضایی، در مرحله اجراست.

شاخص کل بورس ۲۰۲ واحد تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۲۰۲ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۱۶۴ هزار و ۶۹۶ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۸ واحدی معادل ۰.۱۲ درصد به رقم ۴۷ هزار و ۷۵۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۸۰ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۹۸۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۶ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۴۰۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۴۲۳ واحد افزایش معادل ۰.۲۴ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۹ هزار و ۸۸۷ واحد رسید. شاخص بازار اول نیز با ۲۲۶ واحد افزایش معادل ۰.۱۹ درصد به رقم ۱۲۲ هزار و ۲۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۴ واحد افزایش معادل ۰.۰۱ درصد همراه بود و عدد ۳۲۴ هزار و ۷۳۹ واحد را به نمایش گذاشت.

بورس


سهام آمریکا و آسیا سقوط کرد

پس از شوک کاهش صادرات چین در ماه دسامبر که نشان داد ترک‌ها در اقتصاد چین عمیق‌تر شده‌اند، وحشت از کند شدن اقتصاد جهان و کاهش سود شرکت‌ها، سهام آسیایی و آمریکایی را به زیر کشید.

روز دوشنبه، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا- اقیانوسیه در خارج از ژاپنِ ام‌اس‌سی‌آی، از رکورد یک ماه و نیمه روز جمعه خود یک درصد پایین آمد. همچنین سهام چین و هنگ‌کنگ، بزرگترین بازنده‌های امروز بودند. سهام چین در منطقه قرار گرفتند؛ سی‌اس‌آی ۳۰۰، شاخص شرکت‌های برتر چین، ۰.۸ درصد افت کرد، کامپوزیت شانگ‌های ۰.۴۹ درصد پایین آمد، شن‌زن ۰.۵۹ درصد افت کرد و شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۱.۴ درصد سقوط کرد، در حالی که سهام استرالیایی که روز را با قدرت آغاز کرده بودند، ۰.۲ درصد افت کردند. در این میان، کوسپی کره‌جنوبی ۰.۶ درصد افت کرد؛ ضمن اینکه شاخص سهام ای‌مینی اس اند پی ۵۰۰ آمریکا به عنوان شاخصی که اجازه می‌دهد در ساعاتی به غیر ساعات باز بودن بازار‌های آمریکا هم سهام تحت شاخص اس‌اندپی، در بورس‌های دیگر و یا بورس‌های اینترنتی خرید و فروش شوند، در ساعات آسیایی ۰.۸ درصد افت کرد که نشان از کاهش شدید ریسک‌پذیری دارد. در بازار ارز، شاخص دلار که ارزش آن را در برابر ۶ ارز مهم جهان دنبال می‌کند، ۰.۱ درصد بالا رفت و به ۹۵.۵۷ واحد رسید.


فروش نفت ۵۲ دلاری در سومین عرضه بورسی

سرانجام پس از هفته‌ها قرار بر این شد، برای سومین بار نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شود. آن طور که شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده دوشنبه (اول بهمن ۱۳۹۷) یک میلیون بشکه نفت خام سبک در حجم‎های ۳۵ هزار بشکه‌ای با قیمت پایه ۵۲.۴۲ دلار به ازای هر بشکه عرضه خواهد شد. در سومین دوره عرضه نفت خام سبک در بورس انرژی علاوه بر امکان تسویه حساب با ارز‌های بین‎المللی، امکان تسویه کامل با ارز ریال ایران با نرخ سنا وجود دارد و همان طور که سابقا رئیس بورس انرژی اعلام کرده، دوره تسویه حساب معاملات نسبت به دو دوره قبلی از ۶۰ به ۹۰ روز افزایش یافته است. به نقل از ایسنا؛ این طور که اعلام شده مجوز‌های لازم برای این عرضه از سران سه قوه بابت سه میلیون بشکه نفت خام در بورس انرژی اخذ شده و قرار است در این مرحله، یک میلیون بشکه نفت خام سبک ایران برای عرضه در نظر گرفته شده و به تناسب فروش، نسبت به حجم عرضه در دوره‎های بعدی تصمیم گیری و اقدام شود.

نارضایتی عربستان از روند آهسته کاهش تولید نفت روسیه

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان سعودی به شبکه آمریکایی "سی ان بی سی" گفت، درباره این که اوپک و شرکایش به اهداف کاهش تولید برای متعادل کردن بازار نفت در سال ۲۰۱۹ دست پیدا کنند، خوش‌بین است. با این حال روند کاهش تولید برخی از کشور‌های مشارکت کننده در این پیمان، آهسته‌تر از حد انتظار بوده است.
فالح در ابوظبی در پاسخ به این پرسش که بزرگترین تولیدکننده نفت اوپک برای متعادل کردن بازار در سال جاری چه اقدامی انجام خواهد داد، به «سی ان بی سی» گفت: ما تولیدمان را به حد کافی کاهش داده‌ایم. نه تنها عربستان سعودی بلکه سایر کشور‌ها نیز تولیدشان را کاهش داده‌اند. من از اماراتی‌ها شنیده‌ام و با همکارانم در عراق صحبت کرده‌ام. آن‌ها نیز به کاهش تولید نفت اقدام کرده‌اند. وی سپس به عملکرد روسیه که بزرگترین تولیدکننده غیراوپک است و در پیمان کاهش تولید شرکت دارد، اشاره کرد و گفت: روسیه کاهش تولید نفت را آغاز کرده، اما روند آن آهسته‌تر از حدی بوده که وی مایل بوده است مشاهده کند.

دوشنبه؛ روز کم نوسان اوراق مسکن

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) در جلسه معاملاتی دیروز با رشد ۵/ ۰ درصدی به قیمت ۵۵ هزار و ۹۳۷ تومان معامله شد. تقریبا تمامی سررسید‌های وام مسکن نیز روز مثبت معاملاتی را سپری کردند و با افزایش قیمت روبه‌رو شدند. بازار مسکن در سال جاری در رکود تورمی به سر می‌برد، قیمت واحد‌های مسکونی ماهانه افزایش می‌یابد و به همین نسبت از حجم معاملات کاسته می‌شود. بی ثباتی نرخ ارز، سیاست‌های پولی بانک مرکزی، عدم تغییر سقف وام مسکن، تنزل قدرت خرید خانوار و افزایش قیمت مصالح ساختمانی از عمده دلایل ایجاد فضای فعلی در بازار مسکن محسوب می‌شوند. با افت تعداد معاملات مسکن، از رونق بازار تسه‌ها به عنوان سررسید وام مسکن کم شده است و در صورتی گرما به معاملات این اوراق بازخواهد گشت که فاصله معنادار قیمت‌های نجومی واحد‌های مسکونی با قدرت خرید متقاضیان تعدیل شود.

چرا مردم از قیمت‌های داغ خودرو استقبال کردند؟!

دو خودروساز بزرگ کشور به فاصله کوتاهی پس از اعلام آزادسازی قیمت، از پیش‌فروش محصولات خود خبر دادند. در این بین، سایپا با وجود اعلام مدیرعامل این شرکت مبنی‌بر پیش‌فروش محصولات در روز یکشنبه گذشته، آن را به روز‌های آتی موکول کرده است.

ایران‌خودرو، اما دیروز سایت فروش خود را به روی مشتریان باز و امکان خرید محصولاتی مانند پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ و سمند را برای متقاضیان فراهم کرد. طبق شنیده‌ها، ایران‌خودرو روز گذشته ۲۰ هزار دستگاه محصول را پیش‌فروش کرده که تا لحظه تنظیم این خبر، بیش از ۱۸ هزار دستگاه آن فروش رفته است. البته به‌نظر می‌رسد خودرو‌های باقیمانده نیز تا آخر وقت دیروز به فروش رفته باشند.

به نقل از دنیای اقتصاد، با توجه به استقبال بالا از پیش‌فروش موردنظر، مشتریان به نوعی با قیمت جدید خودرو‌ها کنار آمده‌اند و بنابراین احتمال واکنش مثبت به پیش‌فروش سایپا طی روز‌های آینده نیز بالاست. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که به‌ دلیل بالا بدون تورم انتظاری مشتریان ایران در شرایط فعلی روابط خارجی و اقتصاد داخلی، پیش‌خرید خودرو با وجود جهش قیمتی، باز هم از دید افکار عمومی به اصطلاح به‌صرفه بوده است. به‌ عبارت بهتر، مشتریان احتمالا از یک سو گمان به افزایش قیمت دوباره و چندباره خودرو‌ها در ماه‌های آتی برده و از سوی دیگر نسبت به آینده تولید نیز خوشبین نیستند و از همین‌رو پیش‌فروش‌های جدید را کماکان مغتنم می‌دانند.

 
خودرو پیش فروش 97

صادرات و واردات چین تعریفی ندارد؛ ترامپ به دنبال شعله ور کردن اختلافات تجاری با پکن

صادرات چین دومین اقتصاد بزرگ جهان در آخرین ماه سال ۲۰۱۸ میلادی به کمترین رقم در دو سال اخیر رسید؛ ضمن اینکه واردات این کشور هم روند نزولی به خود گرفت. این شاخص‌های منفی چین حاکی از ضعف بیشتر اقتصاد چین در سال ۲۰۱۹ میلادی و نیز وخیم‌تر شدن تقاضای جهانی دارد. همچنین مازاد تجارت چین با ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ میلادی هم به بالاترین سطح خود رسید که این امر می‌تواند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای شعله ور کردن اختلافات تجاری با پکن ترغیب کند. به گفته برخی از تحلیلگران اقتصادی، انتظار می‌رود پکن سیاست کاهش محدودیت‌ها و اقدامات محرکی خود را در سال ۲۰۱۹ میلادی به دنبال آمار ضعیف تولیدات کارخانه‌ای در ماه دسامبر تسریع بخشد؛ بنابراین، صادرات چین در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴.۴ درصد روند کاهشی به خود گرفت که کمترین رقم در دو سال اخیر است؛ البته تقاضا در بیشتر بازار‌های اصلی چین هم کاهش پیدا کرده است. همچنین واردات چین در ماه دسامبر ۷.۶ درصد کاهش پیدا کرد که کمترین رقم از جولای سال ۲۰۱۶ میلادی به بعد محسوب می‌شود. به نقل از ایبنا، بر پایه این گزارش، محاسبات انجام گرفته از سوی رویترز با توجه به اطلاعات گمرک چین حاکی از آن دارد که مازاد تجارت چین با آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی با ۱۷.۲ درصد رشد به ۳۲۳.۳۲ میلیارد دلار رسید که از سال ۲۰۰۶ میلادی به بعد بی سابقه گزارش می‌شود.

رشد ۴.۵ برابری قاچاق دام زنده

یک مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: میزان قاچاق دام در هشت ماهه سال ۹۶ به میزان ۱۶۶ هزار و ۳۹۴ راس بود که این میزان در هشت ماهه ابتدایی سال ۹۷ با رشد ۴.۵ برابری مواجه شده و به میزان ۹۲۶ هزار و ۴۷۷ راس دام رسیده است. مدیر کل نظارت بر سامانه‌های الکترونیکی و هوشمند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: قبلاً قاچاق دام به صورت ورودی بود و لحاظ نشدن ضوابط بهداشتی دام مورد توجه قرار می‌گرفت. این در حالی است که حالا شرایط عوض شده و دام جزو کالا‌های مشمول قاچاق خروجی شده است. وی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین قاچاق دام به کشور‌های همسایه از جمله عراق صورت می‌گیرد، به پیچیدگی‌های تثبیت دام قاچاق اشاره کرد و اظهار داشت: به عنوان مثال صاحب دام آن را به لب مرز برده و رها می‌کند و این دام به آن سوی مرز می‌رود؛ حالا چه کسی باید دستگیر شود و چه ضابطه‌ای باید در این خصوص اعمال شود؟ این مقام مسئول در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: از سوی دیگر، دلالان وارد کار می‌شوند و با عشایر ارتباط گرفته و آن‌ها را وسوسه به پرداخت بهایی گزاف می‌کنند. در این حالت نیز عشایر مسیر خود را طی کرده و دام را در جایی رها کرده و باقی ماجرا را به دلال محول می‌کند که تمام این‌ها پیچیدگی‌های مقابله با قاچاق دام را مشخص می‌کند. /صدا و سیما

واردات کالا‌های غیرضروری؛ خروج ارز برای واردات ۳۳ تن راکت بدمینتون به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه نخست سال ۹۷ نشان می دهد که در این مدت بیش از ۳۳ تن راکت بدمینتون از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این راکت بدمینتون به کشور ۱۷۱ هزار و ۹۰۰ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۷ میلیارد و ۸۱ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۲۱ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. این گزارش حاکی از آن است که راکت بدمینتون از کشور‌های چین و امارات متحده عربی وارد ایران شده است. به نقل از میزان؛ بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات راکت بدمینتون از کشور چین انجام شده است.

جوجه یک روزه به جمع کالا‌های اساسی پیوست

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد، جوجه یک روزه گوشتی که تاکنون جزو کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای بود، از این گروه خارج و در گروه کالایی اول (کالا‌های اساسی) قرار گرفت و از این پس ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تعلق می‌گیرد.  به گزارش ایرنا، پس از تغییر سیاست‌های ارزی دولت، کالا‌های وارداتی در چهار گروه ساماندهی شدند؛ گروه کالایی نخست مربوط به کالا‌های اساسی و ضروری است که ارز آن از محل درآمد‌های حاصل از فروش نفت تامین می‌شود. گروه کالایی دوم شامل مواد اولیه و کالا‌های واسطه‌ای و سرمایه‌ای می‌شود که تامین ارز آن‌ها از محل صادرات پتروشیمی، فولاد و مواد معدنی انجام می‌شود. گروه کالایی سوم برای کالا‌های مصرفی در نظر گرفته شده که ارز آن‌ها حاصل از صادرات کالا‌هایی است که ملزم به ارائه در سامانه نیما نیستند. واردات گروه چهارم کالایی نیز به کشور ممنوع است.

آخرین وضعیت افزایش سقف وام مسکن مهر
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در برخی پروژه‌های خارج از مسکن مهر شهر‌های جدید هنوز سقف وام از ۳۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا نکرده است، گفت: درباره افزایش سقف وام مسکن مهر شهر‌های جدید موضوع جدیدی نهایی نشده است. /فارس

در شرایط تحریم، صادرات ایران قفل نشد

مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت در برنامه گفت وگوی ۱۸.۳۰ شبکه خبر با موضوع صادرات در مسیر توسعه گفت: تراز تجاری کشور اکنون مثبت است. در شرایط خاص و تحریم صادرات قفل نشد و آمار‌ها نشان می‌دهد که صادرات رو به رشد است. وی با اشاره به مشکلات برگشت ارز صادراتی افزود: از دلایل اصلی این مشکل، نرخ پایه گمرکی است که با قیمت فروش همخوان نیست. سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: با توجه به مشکلات بخش خصوصی در روند برگشت ارز، نرخ پایه گمرکی برخی کالا‌ها اصلاح شده است. مودودی تصریح کرد: در مقطعی از امسال اعلام شد که صادرات با ریال به برخی کشور‌های همسایه مجاز است، اما این پول باید به سامانه نیما برمی‌گشت. طبق این اجازه، بخش خصوصی معتقد است که این صادرات، چون به ریال بوده نیاز به برگشت به نیما نیست، چون به بازار وارد شده است. وی با اشاره به دیگر مشکلات برگشت ارز افزود: با مطرح شدن برگشت ارز، خیلی از شرکت‌ها از کارت‌های واسطه‌ای استفاده می‌کنند. مودودی گفت: نیاز به کالا‌های ایرانی در خارج وجود دارد و آن‌ها به هر طریقی این کالا‌ها را تأمین می‌کنند، اما ما باید مشخص کنیم این خروج کالا از چه طریقی انجام می‌شود. /باشگاه خبرنگاران جوان.

تحویل اولین نفت وارداتی ایران به کره جنوبی بعد از چهار ماه وقفه

یک منبع آگاه اعلام کرد، یک خریدار کره جنوبی نفت ایران قرار است در حدود دو میلیون بشکه از میعانات گازی ایران را بزودی تحویل گیرد. این محموله به عنوان اولین نفت وارداتی ایران به کره جنوبی بعداز چهار ماه وقفه به دلیل تحریم‌های مجدد آمریکا علیه بخش نفت ایران است که در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی وضع شد. اولین محموله شامل تقریبا ۹۶۰ هزار بشکه میعانات گازی از نوع نفت خام سبک که معمولات از طریق گازمایع تولید می‌شود است و انتظار می‌رود، در این هفته به بندر اینچئون کره جنوبی برسد. کشتی سیلور حامل ۹۵۵ هزار بشکه میعانات گازی ایران است که باتوجه به اطلاعات رهگیری کشتی‌ها قرار است فردا به کره جنوبی برسد؛ ضمن اینکه محموله دوم هم شامل ۹۹۰ هزار بشکه میعانات گازی است که در ماه فوریه به کره جنوبی خواهد رسید. به نقل از ایبنا، در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی کره جنوبی موفق به اخذ معافیت واردات نفت ایران از آمریکا شد و می‌تواند روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت از ایران وارد کند که عمده آن میعانات گازی است. همچنین مالک پالایشگاه «اس کی اینوویشن» کره جنوبی گفت: انتظار می‌رود خریدان کره‌ای نفت ایران خرید خود را از اواخر ماه جاری میلادی یا اوایل ماه فوریه شروع کنند. /رویترز
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۳
مردم ثابت کردند منافع شخصی و جیب مبارکشان بر همه چیز اولویت و ارجحیت دارد

عجب مردم نون به نرخ روز خور و فرصت طلبی !!!!

حقتان همین است. قیمتها باید از این هم بالاتر برود. لیاقت شما همین است
اصلا کی گفته شما باید خودروهای روز و استاندارد سوار بشین !!!؟؟؟؟
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
احسنت ؛ حرف حق را زدی ؛ خلایق هر چی لایق !!!!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
عده ای شاخکهای اقتصادی شون حساس تر است و خوب میدانند که تورم افسار گسیخته و سونامی گرانی تا چند ماه دیگر در راه است و تولیدات تقریبا نزدیک به صفر
خواهند رسید
لذا با خرید این اتومبیلها دارند سرمایه گذاری میکنند ولی احتمال اینکه با تاخیر زیاد و با کیفیت بد تر تحویل بگیرند وجود دارد
ولی برای مدیران خودروساز که بازار انحصاری را در دست دارند و دولتها هم حامی شان هستند چه باک !!؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تعداد سربازا رو بیشترکنید
شاید علت استقبال از ثبت نام خودروها گرانی و افزایش قیمت مجددی است که خودروسازان برای بعد از نوروز قراره اعمال کنند
ابر تورمی که در راهه همه چیز را مثل طوفان داغون خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
یعنی متأسفم برای مردممون که به خاطر یک عده ما هم باید بکشیم.. والا ما هم ماشین نداریم ولی از بی ماشینی نمردیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تاسف دارد ولی به مردم حق بدهید که به کارکرد مسولین کشور اعتمادی ندارند و وقتی سرمایه زندگی شان هر روز بی ارزش تر میگردد اجبارا بفکر خرید یک کالایی می گردند تا کمی جلوی بی ارزش شدن سرمایه شان را بگیرند و از طرفی اطمینانی به قولها و وعده های مسولین ندارند که آیا همین لگنهای ۴ چرخ بی کیفیت سال دیگر ساخته میشوند یا نه ؟
دام زنده با گوشت خوش طعم وطنی قاچاق میشه به خارج اونوقت گوشت یخی بی مزه وارد میشه

چه چیزی جز سود مافیای گوشت میتونه باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
رییس جمهور در سخنرانی هفته قبل گفت که می دانیم دام زنده قاچاق می شود.
آقای رییس جمهور بجای دستور جلولیگری از قاچاق دام گفت که گوشت قرمز ضرر دارد و مردم گوشت سفید و ماهی بخورند و برای اینکار گفت که ظرفیت پرورش ماهی در دریا را داریم می خواهیم به سمت تولید ماهی برویم!!. انشاالله
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
واردات اون هم با هوا پیما
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
جالب تر آنکه خود گوسفندها هم که لب مرز رها سازی میشوند با سرعت و چهار نعل به خارج از کشور فرار کرده و میتازند!!؟؟؟
یعنی اداره کشور با این مدیریت ناکارآمد بی لیاقت اینقدر شلم شوربا است که گوسفندها هم دوست دارند تا فرار کنند و مهاجرت را با آغوش باز می
پذیرند بعد میگویند چرا مردم مهاجرت میکنند ؟
خودروها را دلال ها خریدند نه مصرف کننده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
احسنت..... همینه.....
همه میدونن ولی ترجیح میدن خودشونو بزنن به اون راه......
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
نه بابا ؛ خریداران حباب هستند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
به هر حال این ما مردم هستیم که از دلالها میخریم. وگر نه اگر خریدار نباشد دلال هم وارد نمیشود و خودروساز به فکر می افتد. اما افسوس از مردم
سئوال: چرا مردم از قیمتهای داغ خودرو استقبال کردند؟

جواب: چون دولتمردان بالاخص در دوره های دو رئیس جمهور اخیر اثبات کردند که پول ملی ما فاقد ثبات ارزشی است و همه چیز حتی پیاز و گوجه هم ارزش برابریش از ریال بالاتر میرود حالا چه برسد به ارز و زمین و مسکن و ماشین.
بنابراین با عملکرد خود (چه سهوی و یا عمدی) آموزش این باور را پرورش دادند که بخیرید چون از این هم گرانتر می شود.
البته به اقتضای به اصطلاح مسئولیت خود نمایشهای کنترل و نظارت و امثالهم را به نمایش می گذارند.
از ماست که بر ماست هر چي مي کشيم از ملت خودمونه براي چي خريدين با قيمت 3 برابري
جالب اینه که خودرو سازان ، خودروهایی رو که قبلا پیش فروش کردن به علت کمبود قطعه و ناقص بودن هنوز تحویل ندادن بعد دوباره میان خودرو پیش فروش میکنن . یک بام و دو هوا هم حدی داره ...
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
من از سایپا خودرو برای مصرف شخصی ام ثبت نام کردم
قرار بود آبانماه دعوتنامه ارسال بشه آذر دی هم تموم شد هنوز خبری نیست آقایون میخوان فروش فوری هم بذارن شما اول تکلیف ثبت نامی ها رو مشخص کنین بعد فورش فوری بذارین که یک موقعی مدیون نشین و حداقل پولتون حلال بشه ...
اگر پیچیدگی نداشت که ستاد مبارزه با آن تشکیل نمی شد شما گله رها شده را به نفع دولت و مردم مصادره کنید نیازی به پیدا کردن صاحب گله نمی باشد ایا فکر می کنید این صحبت قانع کننده مردم است کار نیروی انتظامی شده جریمه کردن ماشین ها و ... در حالی که گله و گوشت از شرق ایران به سمت غرب می رود و از مرز خارج می شود و هیچ کنترلی نمی شود
مردم از قیمت های نجومی و خوردرو های بی کیفیت استقبال نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
هر چه گرانتر و خرابتر بهتر
این شعار مردم است البته دلالان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
دولت اگه واقعا دلسوزه از قاچاق دام جلوگیری کنه نه اینکه با هواپیمای مسافربری و چندین سرهنگ و چند تا دونه گوسفند خودشون رو به کشتن بدن و بعد منت هم سر ملت بزارند من موندم این اقلام چه سنخیتی با هم دارند و بس !!!!!!!!!!!!!!
باید همه سوبسیدها و یارانه ای رو که دولت به دامدارها میده قطع بشه و صرف واردات گوشت بشه.
دامدارای عزیز از یک سو از جیب مردم کلی یارانه و سوبسید میگیرن و وقتی هنگام عرضه تولیدات شد دام هاشون رو به قاچاقچیان محترم میفروشن. اسم این کار اگه دزدی و خیانت نیست پس چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
از طرفی با چرای بی رویه دامهاشون در مراتع کشور ، پدر طبیعت را که متعلق به همه مردم کشور است را در می آورند
اره دام رو رها میکنین خودش میره اونور مرز میره پیش اونکسی که باید بره !!!!!!!
اخه اینجوری چقدر دام میتونه قاچاق بشه که بازار داخلی را تا این حد تحت تاثیر قرار بده !!!!
مردم رو چی فرض کردین . باید دید دست کی در کاره!!!
سئوال: چرا مردم از قیمتهای داغ خودرو استقبال کردند؟

این خبر مرا یاد موضوعی انداخت که خدمتتان عرض می کنم. پزشکی را در شهرستان می شناسم که در طول هفته به اندازه انگشتان دست مریض نداشت. اما با ترفند و نمایشی تصمیم گرفت سه روز هفته را در خانه بنشیند و کاغذی روی درب مطب زد که آقای دکتر در این سه روز در مطب تهران (به دروغ) کار می کند از آن وقت به بعد در مطب شهرستان او باید برای ماه بعد وقت می گرفتی. بله این است سادگی و زود باوری ما مردم!!!
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
یعنی واقعا انتظار داشتین مدیران این دو شرکت خودروسازی که گرگ پیششون میشه !از این ترفند دکتر شهرستان شما کمتر باشه ایول بابا
این مردم آدم بشو نیستند!!!
از یانک مرکزی برای اطلاع رسانی بوقع در مورد موسسه غیر مجاز ممنون ولی ملت میخواهند بدانند چه اشخاصی پشت این موسسات هستند که بانک مرکزی تنها میتواند اعلام کند و هیچ مرجعی از قوه قضاییه حتی خم به ابرو هم بر نمیدارد
متاسفانه قشر کوچکی از مردم ما در عالم توهم به سر می برند.وقتی قیمت ارز 3 برابر شده و همه چیز حتی رب گوجه فرنگی 3 تا 4 برابر شده است،چیزی به جز توهم می تواند باعث این شود که کسی انتظار ثابت ماندن قیمت خودرو را داشته باشد؟من یک فروشنده قطعات یدکی هستم چند روز پیش با دوستان قیمت تمام قطعات پراید در بازار را دراوردیم و با هم جمع کردیم عدد شد 60 میلیون تومان درست متناسب با گران شدن نرخ ارز و این عدد سال قبل 20 میلیون تومان بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
برادر گرامی مشکل اینه که برآورد شما بر اساس رشد دلار هست که در اگر همون رو هم ملاک قرار بدیم یه چیزی معادله 5تا 6 هزار دلار هست که با یک سرچ ساده می تونید ماشینهایی باطراحی های جدید و بسیار با کیفیت تر رو در کشوری مثل هند پیدا کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چرا می گویید قشر کوچکی از مردم ؟
بهتر نبود میگفتید قشر بزرگی از مدیران نالایق و بیسواد و سوء استفاده چی جناح پرست ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
شما راست میگی!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
عزیز معمولی ترین خودروی کلاس سی در دنیا با موتور 1800 سی سی 15000 دلار قیمت دارد و اونی که شما میگی موتور 4 چرخه است حال اینکه در این وضع ارزی کسی انتظار داشته باشد دولت به جای دارو و غذا خودرو وارد کند و بدون عوارض به خلایق بدهد توهمی بالاتر است. در دهه 80 از هر 10 خانوار یک خانوار خودرو داشت و الان 6 خانوار شده مشگل
چه بد و چه خوب خودروسازها بالا بردن توقع مردم با تولید زیاد خودرو است وگرنه در سال 1380 پراید حکم تویوتا کمری را داشت و داشتنش ارزوی ثروتمندان بود.
ایران خودرو و سایپا برای اینکه فروششان بیشتر شود باید قیمت خودرو ها را دو یا سه برابر کنند چون در اینصورت مردم بیشتر هجوم می برند. حتی می توانند برای ده سال بعد به قیمت آن زمان پیش فروش کنند.
پیشرفت بعد از 40 سال
از بس مردم دروغ شنیده اند و نامردی از دولت مردان و رانت خواران دیگر به هر بلایی تن در می دهند
استقبال مردم از خودروها های داغ به عدم اطمینان آنها از دولت است .ممکن است وضع بدتر شود واندک سرمایه عمر خود را از دست دهند.
خیلی دور نیست همان اتفاقی که برای موسسه غیرمجاز و خوردن پول مردم و ایجاد اون ابر تورم و ... پیش اومد برای خودروسازها هم پیش بیاید. اینها در همین تعهدات معمولیشان مانده اند!
بعد دوباره برای دادن پول مردم اسکناس چاپ کنند و پول ملی را نابود کنند. آخه تا کی باید ما تاوان این فساد و سوء مدیریت را بدهیم. بابا. این جناب ترامپ لازم نیست کاری بکنه. خود ما برای نابود کرن کشور کافی هستیم
وقتی مردم میبینند مسولان واقعیت را نمی گویند الان هزینه ها با دلار ۱۰ تومان است آیا واقعیت دارد طرف هم می خواهد ارزش پولش از بین نبود می رود می خرد
موسسه غیر قانونی زده تازه گواهی سپرده هم منتشر کرده
و الان می گویند .همه جا گل و بلبل شده
چرا دام هایی که توی مرز رها می کنند که خودشون برن اون ور مرز مثلا کسی نیست بهش شلیک کنه و بکشتش یعنی جون اون دام از جون کساییکه کولبرن توی کردستان عزیزتره ؟!!!!!!!!!!!
این افزایش قیمتها و پیش خرید ها فقط بازی دلالها و پولدارها هست که با کاهش سود بانکی و افزایش قیمت ارز ، به جای نگهداری وجوه ریالی میخواهند آنها را تبدیل به کالا یا سهام کنند ،تا از کاهش ارزش پول خود جلوگیری نمایند . لذا به شما قول میدهم باتوجه به توان آحاد مردم و خصوصآ حقوق بگیران ، بزودی رکود شدیدی در بازار خودرو و مسکن و سهام ایجاد خواهد گردید . چون مصرف کننده نهایی که مردم طبقه متوسط و ضعیف جامعه می باشند ، توانی برای خرید این کالاها و خصوصا با افزایش های صورت گرفته ندارند . بااین شرایط مردم اگر بتوانند آب و آش خود را تامین کنند خیلی هنر کرده اند. پس مطمئنا در آینده نزدیک رکود تورمی بسیار شدیدی پیش رو خواهیم داشت.
شوکه شدم یعنی از فردا دزدی آزاده ؟؟؟؟
اولا اکثر اینایی که ثبت نام کردن دلالن! ثانیا ای کسایی که پیش خرید کردین برید پولتونو پس بگیرید که بعد یه مدت چه دلالش چه فرغون سازا مجبورن شرایط رو عوض کنن وگرنه این ماشینا رو میخوان به کی بفروشن؟! من خودم ماشین نیاز دارم ولی دست دوم خواهم خرید که آب تو آسیاب اینا نریزم. خود دانید!
آقا به ما "قشر کوچک" توهین نکنید. دوست داریم قشری باشیم و کوچک. شما بزرگ شید که ما را درک کنید. امضاء: فدایی ایران خودرو و سایپا و دلالان و حمالان وابسته. سرویس ایاب و ذهاب موجود است.
قربون خودم که خر ندارم. از کاه و جویش خبر ندارم . به غیر از اونهاییکه واقعا نیاز دارند بقیه سلامتی خودشونو به خاطر چند مشت ریلا بی ارزش به خطر می اندازند . البته تو جامعه فعلی ایران از سر نا چاری به همه چیز چنگ می اندازیم .
شما هر چی رو داغ کنی بدی دست این مردم استقبال میکنن.قیمت خودرو که چیزی نیست.
هر چی داغ تر باشده مردم بیشتر خوششون میاد:)
از یک اقتصد بی ثبات و نابسامان چه انتظاری دارید ؟ این پیش بینی ها برای یک اقتصاد صاحب و سالار داره نه یه مشت دزد و فرصت طلب ...... هیچ چیزمان به هیچ چیز نمیخورد ...
احتمالا این خبر فیک هست تا افزایش قیمت ها را توجیه کنند.
پاسخ ها
آفرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خوب توافق با وزارت صمت !!! همین بوده ! گفتند 5 درصد زیر قیمت بازار می فروشیم ! اگه خریدند که خریدند ! اگه نخریدند باز 5 درصد کم می کنیم ! الان هم اینو می گویند که قیمت را پایین نیاورند
گفتن هواپیما حامل 30 تن گوشت اگر هر گوسفند 50 کیلو باشد یعنی 600 گوسفند که بار 3تا2 دستگاه تریلی است
کرایه حمل با هواپیما اگر 50میلیون یعنی5000 دلار این فاجعه است جلو خروج دام را بگیرید واردات پیشکش
تولید ماشین یک دهم شده این بیست هزار تایی رو هم مثلا پیش فروش کردن خود دلالها و کار چاق کنهای ایرانن خودرو خریدن برای گرم کردن بازار خودروهای بی کیفیت و گران ایران خودرو .شرایط مملکت نمیتواند اینجوری پیش برود با این وضعیت .باید فکری اساسی برای اینده بیاندیشید ایننکه مننتظر بایستید تا ترامپ رای نیاورد که راه حل نشد چهل سال است مردم را در تحریم نگه داشته اید چه از جان مردم میخواهید.
بانک مرکزی تکلیف یک مؤسسه غیرمجاز را روشن کرد
پس چرا درب موسسه را نمی بندند و با متولیان ان برخورد نمی کنند نکنه منتظرند از کشور خارج بشوند و پول مردم را از بیت المال بدهند
مردم دروغ را از راست تشخیص میدهند ، میدانند که چیزی ارزان نخواهد شد والبته اگر چاره ای بود و خودرو نمیخریدند خیلی بهتر بود
اگر این حجم قاچاق انجام می شود و با این حجم زیاد نیروهای مسلح و نیروی انتظامی جلو انها را نمی توانند بگیرند چرا به آنها حقوق می دهند بودجه آنها را کاهش دهند چون انطور که مشخص است هر کسی هر چه می خواهد از کشور خارج می کند (گوشت -دلار - بنزین - گازوئیل ----) و هر چه می خواهد وارد می کند (دارو های تقلبی - پوشاک - ---)
این انصاف است که خودروی خریداری شده ثبت نام مرداد و تحویل برای شهریور را که در ان موقع قیمتی نداشت الان به قیمت روز به ما بیاندازند بعد بگویند مردم با این قیمت ها کنار امده اند نمیدانیم به کجا شکایت کنیم
هزار تا لایک داری و........................مردم ثابت کردند منافع شخصی و جیب مبارکشان بر همه چیز اولویت و ارجحیت دارد

عجب مردم نون به نرخ روز خور و فرصت طلبی !!!!

حقتان همین است. قیمتها باید از این هم بالاتر برود. لیاقت شما همین است
اصلا کی گفته شما باید خودروهای روز و استاندارد سوار بشین !!!؟؟؟؟
تنها راهش عاقلانه عمل کردن است .و.................مردم پولهای پیش را پس بگیرند ..نخرند تا انها همه را حراج کنند .............پراید 7 تومان ارزش دارد نه بیشتر ..اگراین مردم سود جو وطمع کار میگذاشتند .تکلیف این سه فرغون ساز در مملکت ما مشخص می شد .افسوس که این مردم به حرف نمیکنند فقط یک سال .شما ببنید چی می شود .پراید می شود زیر 7 تومان .فقط یک سال مردم ..این قدر به فکرجیب خود نباشید کمی هم وطن پرست مردم دوست باشید
رشد ۴.۵ برابری قاچاق دام زنده (دام را بصورت قاچاق با دلار 10000 تومان صادر می کنن ودولت از پول ملت دام را با دلار 4200 وارد میکند قاچاقچی ها از جيب ملت سود می کنن اين هم روشی از مديريت ماست که سوء مديريت را می رساند دليل چند نرخی دلار - سقوط هواپيما وکشته شدن 15 نفر هم مزيد به علت )
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس