بازدید 6457
۳
آشکار شدن تناقضی دیگر درباره تغییرات کنکور؛

برای این متقاضیان کنکور ۹۸ تفاوتی با کنکور ۹۷ ندارد!

برخلاف ادعای مسئولان، شمار زیادی از متقاضیان ورود به دانشگاه باید بدانند که کنکور ۹۸ هیچ فرقی با کنکور ۹۷ ندارد و بر این اساس لازم نیست کار خاصی انجام دهند!
کد خبر: ۸۶۸۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 11 January 2019
برخلاف ادعای مسئولان، شمار زیادی از متقاضیان ورود به دانشگاه باید بدانند که کنکور ۹۸ هیچ فرقی با کنکور ۹۷ ندارد و بر این اساس لازم نیست کار خاصی انجام دهند!

به گزارش «تابناک»، به رغم آنکه شماری از مسئولان، از جمله وزیر آموزش و پرورش و برخی نمایندگان مجلس از رقم خوردن تغییراتی گسترده در کنکور سال آتی سخن به میان می‌آورند و مدعی هستند که گامی بزرگ برای حذف کنکور برداشته‌اند، شواهد و قرائن، چیز دیگری را نشان می‌دهند.

شواهدی مانند آنچه محسن حسینی‌مقدم، مدیرکل دفتر آموزش فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش درباره پذیرش دانش‌آموزان هنرستانی در دانشگاه‌ها برای سال بعد ارائه می‌دهد و حکایت از ثابت ماندن همه شرایط برای این دسته از متقاضیان برای ورود به دانشگاه، به نسبت سال قبل دارد.

او در این باره می‌گوید: دانش‌آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای در تعدادی از رشته‌ها می‌توانند با سابقه تحصیلی و بدون شرکت در کنکور پذیرش شوند که اسامی این رشته‌ها به زودی از سوی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

حسینی مقدم در ادامه می‌افزاید: در سال ۹۷، ۱۱ رشته شاخه فنی وحرفه‌ای با آزمون اقدام به جذب دانشجو می‌کردند که هم‌اکنون به ۹ رشته کاهش یافته است، چون دو رشته نقشه‌کشی و مدیریت خانواده از مجموعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای حذف شده است.

بدین ترتیب مشخص می‌شود که شرایط به نسبت قبل تنها یک تغییر داشته که آن هم ناشی از حذف دو رشته از خانواده رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کشورمان است، نه تغییرات کنکور و مصوبه اخیر در این خصوص. مصوبه‌ای که در آن تاکید شده سهم سوابق تحصیلی در ورود به دانشگاه افزایش یافته و سهم کنکور کاهش یافته است، اما دست کم در فنی و حرفه‌ای این گونه نیست.

واقعیتی که حکایت از تناقضی آشکار میان گفته‌های مسئولان و واقعیت‌ها دارد. تناقضی که پیشتر هم در گزارشی، شاهد و مثال دیگری برای اثباتش ارائه کردیم (اینجا) و در روز‌های آتی، باز درباره آن خواهیم نوشت، بلکه مسئولان مجاب به پاسخگویی شده و از طرح ادعا‌های ناصحیح دست به کشند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلام
کجای مطلب شما به تیتر شما میخوره؟ جقدر از مافیای کنکور گرفتی تا این تیتر غیر مرتبط با متن را بزنی
مافیای کلاسهای کنکوری
سلام اتفاقا در مورد رشته های دیگه هم همیطوره .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل