بازدید 9433
۳

اطلاعیه سازمان سنجش درباره زمان ثبت نام و برگزاری کنکور ۹۸

سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای موعد ثبت نام و برگزاری کنکور ۹۸ را اعلام کرد؛ کنکوری که هنوز مشخص نیست برای چه رشته‌هایی برگزار خواهد شد و قرار است چهارشنبه این بخش از آن مشخص شود.
کد خبر: ۸۷۵۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶ 04 February 2019
سازمان سنجش آموزش کشور با صدور اطلاعیه‌ای موعد ثبت نام و برگزاری کنکور ۹۸ را اعلام کرد؛ کنکوری که هنوز مشخص نیست برای چه رشته‌هایی برگزار خواهد شد و قرار است چهارشنبه این بخش از آن مشخص شود.

به گزارش «تابناک»، کنکور ۹۸ با همه سر و صدا‌هایی که مدتی است به راه انداخته بالاخره از راه رسید. این را اطلاعیه ساعات گذشته سازمان سنجش آموزش کشور نشان می‌دهد که زمان و مهلت ثبت نام در این کنکور را مشخص کرده و تاکید دارد که طی روز‌های آینده با انتشار فهرستی، مشخص خواهد شد برای کدام رشته‌ها برگزار خواهد شد.

آن گونه که در این اطلاعیه آمده، کلیه متقاضیان پذیرش در رشته‌های با آزمون در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از روز چهارشنبه هفته بعد (۲۴ بهمن) در کنکور ۹۸ ثبت نام کنند.

ثبت نامی که تنها از طریق مراجعه به سایت این سازمان (به نشانی: www.sanjesh.org) مقدور است و آن گونه که در اطلاعیه آمده، داوطلبان تا دومین روز اسفندماه مهلت دارند در آن ثبت نام نمایند؛ مهلتی ۹ روزه که احتمالا به روال همیشگی تمدید خواهد شد و افزایش خواهد یافت!

اما کنکور برای قبولی در چه رشته شهرهایی؟ این سوالی است که هنوز پاسخ آن مشخص نشده و آن گونه که سازمان سنجش تاکید دارد، قرار است به زودی با انتشار فهرستی پاسخ داده شود. فهرست رشته‌هایی که در سال ۹۸ پذیرش آن‌ها صرفاً با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) انجام می‌گردد و قرار است چهارشنبه همین هفته یعنی هفدهم بهمن منتشر شود تا آن دسته از داوطلبانی که تمایل به پذیرش در این رشته‌ها را دارند، بی نیاز از ثبت نام و شرکت در کنکور سراسری باشند.

کنکوری که بر اساس این اطلاعیه، قرار است در روز‌های سیزدهم و چهاردهم تیرماه سال ۹۸ برگزار شود و بر اساس برنامه از قبل از اعلام شده، ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها از طریق آن پر شود. با این یادآوری که می‌دانیم کنکور ۹۸ در تمامی رشته‌ها با دو سری سوال برگزار خواهد شد تا هم دیپلمه‌های نظام جدید قادر به حضور در آن باشند و هم آن‌هایی که در نظام قدیم دیپلم گرفته‌اند.

شرایطی که اگر کنار هم قرار گیرند، کنکور ۹۸ یکی از متفاوت‌ترین کنکور‌هایی خواهد بود که در کشورمان در دست اجرا قرار گرفته است. آنقدر متفاوت که می‌دانیم مهلت ثبت نام آن چه روزی است و قرار است در چه روز‌هایی برگزار شود، اما هنوز اطلاعی از رشته‌ها و شهر‌های که قبولی در آن‌ها نیازمند عبور از سد کنکور است، نداریم؛ فقدانی که به استناد اطلاعیه سازمان سنجش، قرار است طی روز‌های آینده رفع شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
سلام خب معلومه دیگه یه سری رشته های چرت تو دانشگاه های چرتو میذارن ایست رشته های ۱۷ بهمنشونم مثل همون رشته های ورودی بهمن ۹۷ دیگه فقط الکی زیادی تبلیغ کردن و وقت مارو گرفتن راست میگن توی دانشگاه های دولتی رشته های مدیریت زیست شیمی ...... بذارن هه
کشور به حد کافی بحران داشت.وزیر علوم و عده ای با این کارشون بیشترش کردند..
کنکور فقط برای رشته های پر طرف دار دارد بذگزار شود خوبه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار