بازدید 3610
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

شروع سبز بورس در دومین هفته زمستان/ شاخص کل بیش از 2300 واحد افزایش یافت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هشتم دی ماه ۹۷، با افزایش ۲۳۳۰ واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به رقم ۱۶۰ هزار و ۷۷۴ واحد رسید. این در حالیست که در هفته گذشته، شاهد رشد ۱.۵ درصدی نماگر کل بورس بودیم.
کد خبر: ۸۶۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳ 29 December 2018

تقویت 2330 واحدی شاخص بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه هشتم دی ماه ۹۷، با افزایش ۲۳۳۰ واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به رقم ۱۶۰ هزار و ۷۷۴ واحد رسید. این در حالیست که در هفته گذشته، شاهد رشد ۱.۵ درصدی نماگر کل بورس بودیم.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۷۷ واحدی معادل ۱.۴۷ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۷۳۶ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۲۲۰ واحدی معادل ۰.۸۱ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۴۷۴ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۵۴ واحدی معادل ۰.۸۱ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۳۴۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۲۱۸۹ واحد افزایش معادل ۱.۲۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۴ هزار و ۲۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۶۳۳ واحد افزایش معادل ۱.۴۰ درصد به رقم ۱۱۸ هزار و ۱۷۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۵۰۴۳ واحد افزایش معادل ۱.۵۹ درصد همراه بود و عدد ۳۲۱ هزار و ۵۶۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۲:۳۰ داشت و در سطح ۱۶۰ هزار و ۷۷۴ واحد قرار گرفت.

تقویت 2330 واحدی شاخص بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۱۹۸ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۷۴ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۴۲ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۱۴۱ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۴۰ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۱۳۹ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۳۵ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۰۵ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۰۳ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۱۰۲ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۹۷ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۸۴ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۸۱ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۷۸ واحد و نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۷۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل نیز، نماد معاملاتی وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۷۳ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۳۰ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۲۳ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۲۲ واحد، نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۱۶ واحد، نماد آپ متلعق به آسان پرداخت پرشین با ۱۱ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۱۰ واحد، نماد ونوین متعلق به بانک‌اقتصادنوین با ۷ واحد و نماد خپارس متعلق به پارس خودرو با ۶ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۲ میلیارد و ۹۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۶ هزار و ۶۸۱ نوبت معامله و به ارزش ۵۹۸ میلیارد و ۵۲ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: سنگ آهن گوهر زمین، پخش البرز، سیمان کردستان، کارتن ایران، سازه پویش، شوکوپارس، صندوق سرمایه‌گذاری مسکن شمال غرب، کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت، فرآورده‌های تزریقی و دارویی ایران و حق تقدم خرید آن، سرمایه‌گذاری صنعت نفت، سیمان فارس و خوزستان و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: بورس تهران، مواد ویژه لیا، کشت و صنعت دشت خرمدره، نیرو کلر، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، سیمان مجد خواف، سایر اشخاص بورس کالای ایران، کی‌بی‌سی، حق تقدم استفاده نشده سرمایه‌گذاری نیرو، سالمین و حفاری شمال بودند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار