بازدید 7550
خوانده می شوید؛

سلبریتی‌ها را تا کجا باید جدی بگیریم؟

حضور سلبریتی‌ها در عرصه‌های غیرتخصصی منتقدان فراوانی دارد. منتقدان بر این باورند، سلبریتی‌ها به دلیل جایگاه و شهرتی که دارند، نباید در فضاهای تخصصی دیگر ورود کنند. آنها معتقدند ورود این افراد به حوزه‌ای که هیچ تخصصی در آن ندارند، با توجه به اینکه به دلیل محبوبیت عمل و سخن آنها در بین مردم مورد پذیرش قرار می‌گیرد، مضر و آسیب زننده است.
کد خبر: ۸۶۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ 15 December 2018

شبکه‌های اجتماعی در یک دهه اخیر موجب شد تا سلبریتی‌ها از چهرهای جنجالی روزنامه‌های زرد به پدیده‌های نوظهور دنیای رسانه تبدیل شوند. ارتباط سریع و مستقیم آنها با مخاطبانشان در بستر شبکه‌های اجتماعی، موجب شد میزان تأثیرگذاری آنها در جامعه بالا رود و همین پیشتوانه اجتماعی به آنها ابزاری داد تا آن گونه که دوست دارند با مخاطبانشان وارد تعامل شوند؛ از تأثیرگذاری در ایام انتخابات بگیر تا کمپین‌های کمک به زلزله‌زدگان و این مورد آخر که تبلیغ آمپولی از سوی مهناز افشار بود!

حضور سلبریتی‌ها در عرصه‌های غیرتخصصی منتقدان فراوانی دارد. منتقدان بر این باورند، سلبریتی‌ها به دلیل جایگاه و شهرتی که دارند، نباید در فضاهای تخصصی دیگر ورود کنند. آنها معتقدند ورود این افراد به حوزه‌ای که هیچ تخصصی در آن ندارند، با توجه به اینکه به دلیل محبوبیت عمل و سخن آنها در بین مردم مورد پذیرش قرار می‌گیرد، مضر و آسیب زننده است.

البته همه هم این طور فکر نمی‌کنند. عده‌ای دیگر می گویند، هرکسی حق اظهارنظر در موضوعات مورد علاقه خودش را دارد و نمی‌توان یک سلبریتی‌ را به صرف بازیگر بودنش از اظهارنظر در یک حوزه دیگر منع کرد.

آنها بر این باورند، این مخاطبان هستند که باید قدرت تشخیص داشته باشند. هر فردی آزاد است نظرش را در موارد گوناگون بیان کند؛ اگر شما دوست ندارید، می‌توانید توجهی به آن نکنید.

* نظر شما در باره فعالیت‌های سلبریتی‌ها در فضای مجازی چیست؟

* به نظر شما چرا اظهارنظرهای سلبریتی‌ها تا این حد جنجالی و مورد مناقشه قرار می گیرید؟

* شما تا چه حد سلبریتی‌ها را جدی می‌گیرید؟

*شما طرفدار اظهارنظر تخصصی هر فرد در حوزه تخصصی خودش هستید یا اینکه معتقدید نباید برای کسی در اظهارنظر مانعی ایجاد کرد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۷
سلبریتی‌ها کیا هستند آیا؟
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
سلبریتی های مقیم خارج از کشور رو که خودشون یا خونواده هاشون رو ففرستادن خارخ، نباید جدی گگرفت
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
خان محمدعلی اقا
آش انقدر شور شده که خود آقایان آشپز هم رفتن رو ترجیح میدن
آی ملت مظلوم ایران ... آی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
بنده یه روز تو خیابون دیدم که اون سمت خیابون دارن فیلم میگیرن منم چند دقیقه وایسادم و نگاه میکردم چند دقیقه که گذشت دیدم ملت میان و ازمن و کسایی که دور و بر من بودن عکس میگرفتن ولی نکته جالبش این بود که بنده در تمام این عکسها حضور داشتم خدایی دستی به موهام کشیدم و پیرهنمو مرتب کردم که عکسم خوب در بیاد خلاصه پنج دقیقه ای گذشت و ملت تند تند عکس میگرفتن یکی از کسایی که بغل دست من وایستاده بود رفت اونور خیابون یهو دیدم همه با ایشون رفتن اون طرف خیابون نگاهی به اطراف انداختم یکی دو نفر مونده بودن گفتم چی شد چرا دیگه عکس نمیگیرن یکیشون خندید و گفت فکر کردی از تو عکس انداختن نه عزیزم اونی که بغل دستت بود آقای حامد بهداد بود مگه نمیشناسیش گفتم پس به اینا میگن سلبریتی ، خلاصه کلی خندیدیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
اغلب شون شبیه سیاستمدارا هستند ولی اصلا این را نباید بهشون بگی چون بدشون می اید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
اصلاح طلبها اینها را بزرگ کرده و سپس با همین ها رأی جمع کردند.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
سلبریتیها افرادی هستند که معروفیت و محبوبیت بخاطر مردم دارند.اگر مردم انها را نخواهند و طرفدار نداشته باشند قاعدتا سلبریتی نمیشوند.سلبریتیها بواسطه ارتباط مداوم با مردم بیشتر از نظر اکثریت با خبرند و لذا مطابق میل اکثریت مردم صحبت میکنند‌. اشتباهی عوامانه اینکه چون سلبریتی ها میگویند به فلانی رای بدهید مردم هم به فلانی رای میدهند در حالی که برعکس چون سلبریتیها میدانند مردم به چه کسی رای خواهند داد برای کسب محبوبیت بیشتر و موقعیت بهتر در خیل طرفداران کاندیدای پیروز قرار میگیرند
هرگز نباید جدی گرفت. به هبچ وجه قابل اهمیت نیستند
پاسخ ها
خشایار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
اگه قابل اهمیت نیستن پس چرا موقع انتخابات که می شه کاندیداها میرن سراغ اونها و باهاشون عکس می گیرن؟
سلبریتی‌ها به عنوان یک پدیده که می‌توانند فکر مردم را مدیریت کنند، باید به جامعه کمک کنند نه اینکه خودشان مشکلی برای درد مردم باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
فکر مردم رو مدیریت کند ؟ مگه مردم نیاز به قیم دارن ؟
آموزش مردم باید مطابق آزادی و ارزش های انسانی باشد
نیازی به مدیریت فکر مردم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
امام علی (ع) می فرمایند: اکثر مردم دنباله رو هستند.
امیدوارم متهم به حسادت نشم ولی راستش من از وقتی فهمیدم که چه پولهای کلانی به بازیگرا و خواننده ها و فوتبالیستها داده میشه نه ورزشگاه میرم نه سینما نه کنسرت. چون ما قشر متوسط پول از جیبمون میدیم که پولدارها را پولدار کنیم و خودمون را فقیر تر. سلبریتیها را هم تا جایی قبول دارم که از موضع بالا به مردم نگاه نکنند
پاسخ ها
یاشار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
احسن، کاملا با شما موافقم
تا هیچ کجا؟ چرا باید زندگیمونو بدیم دست چند نفر که خیلی از معروفهاشون حتی یک فوق دیپلم ساده هم ندارند، چقدر باید از این جماعت بی سواد ولی دارای توهم باسوادی بکشیم؟
در مورد سوال آخر نظرمو میگم
جوی در کشور راه افتاده که مردم نباید در مورد سیاست و اقتصاد نظر بدن چون متخصص نیستن
این کاملا اشتباهه
در قوانین کشور، مردم باید با توجه به قدرت رای دهی که دارن، تا حدودی سیاست و اقتصاد رو بلد باشند و نظرات رو بشنوند و نظر بدن تا نهایتا رای درست به شخص درست بدن
سوالی که مطرح میشه اینه که ، خب ، پس چرا درک از نظر سیاسی و اقتصادی پایینه ؟
علتش واضحه . این جای خالی احزاب مستقل و قوانینی هست که از مردم برای شرکت در احزاب حمایت کند و نه تهدید .
کشور ما فاقد حزب مستقل بدور از تهدید شدن است . پس انتظار پختگی سیاسی در مردم خیال باطلی است

سلبریتی ها هم جدای از مردم نیستند
فقط بیشتر نقش تریبون برای جهت دهی به افکار مردم هستند

دموکراسی که فقط رای دادن به فیلتر شده ها نیست
دموکراسی عمیق تر از این حرف هاست
آزادی رسانه میخواد ، آزادی حزب میخواد ، آزادی جریان اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت میخواد
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
ميليونها دروود بر شما
فریدون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
سوال اینه که کیا رو باید جدی گرفت سلبریتی هاقرار نیست تصمیم بگیرند اما خطر تصمیم گیرندهای بی تخصص هستند یه آقای حالا ظاهراً خیلی بزرگ یک لغت چهار حرفی رو نمیتونه تلفظ کنه تریبون داره اختیار داره نفوذ داره وروی سرنوشت مردم تاثیر ومخرب داره مردم از بی پناهی به چند تا هنر پیشه وغیره پناه آوردن چرا هول کردید چرا از مورد توجه قرار گرفتن وبزرگ شدن هر کی غیر خودتون وحشت دارید وشما سلبریتی ها قدر توجه مردم رو به خودتون بدونید واز این امکان ارزشمند آزاده بودن بهره ببرید وازاده باشید
باید مانند قبل از انقلاب که اکثر خانواده ها از رفتن فرزندانشون به سینما جلوگیری می کردند تا مبادا دچار رفتار مبتذل نشوند الان هم باید نسبت به فعالیت این ها حساس بود
ذات سلبریتی fun است پس قابل تامل نیستند
به حال آن ملت باید گریست که افسار عقل و اندیشه خود را در اختیار عده ای بازیگر و ورزشکار و ... بدهد. به حال آن ملت باید گریست که اندیشمندان و عالمانش سرها در گلیم کنند و بازیگران و خواننده ها و ورزشکارانش سروری کنند.
تا هیچ جا. آدم های متوهم.
اولا نظر کارشناسی کیلویی چنده، در این زمانه یک وزیر را از یک وزارتخانه برمیدارند و به یک وزارتخانه دیگر وزیر میکنند، آیا از ایشان در مورد مسائل تخصصی سئوال میشود که سلیبریتیها در کار تخصصی نظر دهند. ثانیا در همه دنیا سلیبریتیها کارهای خیریه فوق العاده ای انجام میدهند، چی میشه سلیبریتیهای ما نیز درگیر شوند.
سلبریتی هم یک انسان مثل بقیه . یک نظر دارد و یک رای . مشهور بودن هست که باعث رشد یا فساد میشود .
سلبریتی با ارفاق فراوان همون دلقک خودمونه (اگه عروسک خیمه شب بازی نباشه). همون اندازه که دلقکها رو جدی می گیرید باید اینا رو هم جدی گرفت.
هر وقت آنها هم مثل بقیه مالیات دادند و برای خاک کشورشون اهمیت دادن و برای فرهنگ ایرانی اسلامی ارزش قائل شدندهر حرفی می خواهند بزنن, اما وقتی می بینی طرف در آمریکا و کانادا زندگی می کنه وقتی پول کم میاره میاد یک بازی ضعیف یا یک آواز ضعیف می خونه و پولهای ما رو بدون دادن مالیات به دلار تبدیل و از این کشور مفت مفت خارج می کنه و می ره حق هیچ حرف زدنی رو نداره .
اظهار نظرها هنوز تا رسیدن به مرحله تخصصی فاصله زیادی دارد.
ما هنوز بدیهیات را حل نکرده‌ایم.
جامعه ما گرفتار بدیهیات اولیه در مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی، آموزشی، سیاسی و فرهنگی است و یک حکمرانی خوب نیاز داریم تا از پس همه مسائل برآید و این چیزی است که هنوز درک نشده است.
لذا اگر سلبریتی یا هر شهروند محترم دیگر، در مورد ظواهر امور مانند بدی آب و هوا، مدیریت ضعیف، لزوم تشکیل دادگاه‌ها با حضور هیأت منصفه، لزوم رفتار محترمانه با شخصی که هنوز جرمی برایش محرز نشده، یا اظهار نظر درخصوص برخی نگرش‌هایی از جانب روحانیون و یا مسوولان- که مانع از اندیشه و شکل گیری تحقیق، نوآوری و شکوفایی و پیشرفت است- یا اساسا بیان هر گونه ظلم که هر موجود زنده‌ای می‌تواند آن را به خوبی ادراک نماید از اموری تخصصی نیستند که در مورد آن ممانعت از اظهار نظر در دستور کار قرار گیرد.
برای مثال فرض کنید به یک متخصص در امور ساختمان (مثلا زنگ کار حرفه‌ای) بگویند ساختمان پلاسکو را با دقت هر چه تمامتر رنگ کاری نماید. آنگاه او بگوید، این ساختمان در حال آتش سوزی است و ممکن است اتفاقی بیفتد. آنگاه آیا ما می‌توانیم ادراکات اولیه وی را نادیده گرفته و به وی بگوییم: شما کار تخصصی خودتان را انجام دهید و کاری به سایر مسائل تخصصی نداشته باشید؟!! مسلما خیر!
یا تصور بفرمایید 206 از کارخانه گرفته‌ایم و به دلیل انحرافاتی که در فولی‌ها دارد موتور ماشین به سرعت داغ می‌کند و دایم باید رد حال تسمه عوض کردن باشیم و آنگاه شخصی این بدیهی واضح را ببیند و اعتراض کند و آنگاه به او گفته شود، در حیطه تخصصی ورود کرده است!!! خیر!! اینها اموری بدیهی است!
در کشور ما هنوز روش مباحثه آموزش داده نشده است و متاسفانه گروهی هستند که به محض شنیدن ایراد از نحوه عملکرد یا نحوه نگرش، فورا متهم می‌شود که: او با رادیو بیگانه پیچش را تنظیم می‌کند، او کتاب ولایت امام خمینی را نخوانده، او مغرضانه حرف می‌زند، خون شهدا را پایمال می کند، او مثل طلحه و زبیر است، سندش تنها در سایت‌های بیگانه است!، او انجمن حجتیه‌ای است، خودی نیست و ....
ما درگیر این جور موارد هستیم و تا این فضا هست و تزریق می‌شود به هیچ وجهی من الوجوه، حتی یک قدم در راستای حذف ظلم‌های آشکار نمی‌توان برداشت. مسائل تخصصی که جای خود دارد.
شما به عنوان رسانه تحقیق کنید که دلیل اصلی شکل نگرفتن گفتگو در چیست؟ سلبریتی غیر وابسته و دنیا دیده اگر حرفی بزند به شدت به او حمله می‌شود؛ مخصوصا اگر در مورد توسعه و پیشرفت مطلبی بگوید. ما حتی مشخص نکرده‌ایم که توسعه و پیشرفت را قبول داریم یا نداریم. یا اگر قبول داریم پیش شرط‌هایی مانند نپذیرفتن اسناد علمی می‌گذاریم که در عمل همان نپذیرفتن علم و پیشرفت است؟
حالا که امکان مثبت و منفی دادن به پست‌ها را برداشته‌اید، جذابیت این بحث‌ها کمرنگ شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Taiwan (Province of China) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
موافقم! باید مثبت و منفی برگردد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
مخالفم
0%
ما عادت کردیم که افراط و تفریط کنیم. در داستان سلبریتی ها هم مثلا اون منتقد بظاهر فرهنگی که تو صدا و سیما از هر توهینی به سلبریتی ها ابایی نداشت عمل می کنیم، در حالیکه در هر بخشی خوب و بد وجود داره و بطور طبیعی نیز سلبریتی ها همچون مردم حق اظهار نظر پیرامون مسائل اجتماعی و سیاسی را دارند، به جز موارد خاصی مثل همین بحث آمپول برای معتادان که امری کاملا تخصصی است
متاسفانه مردم به شدت تحت تاثیر حرف های سلبریتی ها قرار دارند، نمونه اش همین انتخابات 96 بود که با شعار " تا 1400 با روحانی" مردم رو سر صندوق رای آوردن و حالا که وضع مملکت این شده ، صداشون در نمیاد و هیچ کدوم از اینها یک عذرخواهی نمیکنه از ملت
سلبریتی ها همون دلقک های دوران پیشین هستند. البته برخی از دلقک ها در گذشته هوش و ذکاوتی داشتند که اینان از این نعمت خدادادی محروم هستند. پس نباید زیاد جدی گرفته شوند و و به قول یکی از دوستان که کامنت گذاشته است نباید با پول خودمون اونا را روز به روز قوی تر و ثروتمندتر شون کنیم
با وجود افراد فرهیخته ای مثل مهناز افشار و ترانه علیدوستی و دیگر سلبریتی ها ،کشور به هیچ کس و هیچ چیز دیگه ای احتیاج نداره.
#تا_ابد_با_امثال_روحانی
ﻭﻗﺘﻴﻜﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧﻴﻮﻥ ﻋﺰﻳﺰ ﻛﻪ ﺗﺨﺼﺺ ﺷﺎﻥ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩ ﺩﻳﻦ ﻫﺴﺖ ﻭﻟﻲ ﻫﺮ ﺟﺎ و ﻧﺎﺑﺠﺎﻳﻲ ﺣﻀﻮﺭ ﺩاﺭﻧﺪ و ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﺎﻳﻞ اﺯ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ اﻗﺘﺼﺎﺩ و ﻓﻴﺰﻳﻚ ﻧﺠﻮﻣﻲ اﻇﻬﺎﺭ ﻧﻆﺮ ﻣﻴﻜﻨﻨﺪ, ﺧﻮﺏ ﭼﺮا ﺳﻠﺒﺮﻳﺘﻲ ﻫﺎ اﻳﻨﻜﺎﺭ ﺭا ﻧﻜﻨﻨﺪ??!!
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
هزار آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
عزیز دین یعنی روش و الگوی زندگی
یعنی همه چیز
اگر منظور فوتبالیست ها باشند که بعضی از آنها آدم های فرومایه بیشار نیستند از بازیکن و مربی اگر هنرپیشه ها سلبریتی هستند که ما هنرپیشه ندیدیم البته سینما و تئاتر الان در دوران انحطاط هستند ولی اینها هم هنرمند به حساب نمی آیند تقریبا همه از راه زد و بند به شهرت می رسند
سلبریتی که نه سواد درست وحسابی دارد.نه مطالعه دارد.نه آداب معاشرت بلده.نه درست لباس می پوشد.نه از فرهنگ و تمدن وتاریخ کشورش چیزی می داند.نه دلسوز مردم است و ظاهرسازی و فریبکار اولین هدفش است.و مردم را به شکل اسکناس متحرک می بیند.و در بعضی موارد سه بار و چهاربار طلاق وازدواج مجدد داشته آیا ارزش فالو دارد؟؟؟
سلام، متاسفانه در جامعه امروز ما هرکس ویا گروهی از نحوه قانون گذاری ویا اجرای قوانین ویا مدیریت کشور انتقاد کند مورد بیمهری ویا انتقام قرار میگیرد، چرا همین سلبریتی ها زمانی که حمایت از اصلاح طلبان وشخص روحانی داشتند خوب وشایسته وبایسته بودند؟ چرا حالا که انتقاد دارند از نظر حکومت اجرایی کشور مشکل دارند؟
تابناک بسیار محافظه کار شده فکر کنم به غیر از توهین های ناموسی یا اتهام اخلاقی به افراد باید بقیه نظرات را منتشر کنید مخاطبان شما مشخص است چه باورهایی دارند
سلبریتی ها آخرین ستون وحدت آفرین اجتماع هستند که هنوز توسط قشر تمامیت خواه حذف نشده اند ... ورزشکاران هنرمندان روشنفکران و دانشمندان گروههای مرجع اجتماعند که اگر در نقش خود خوب بازی کنند باعث رشد و تعالی اجتماع می شوند.
سلبریتی ها که در زمره هنرمندان قرار میگیرند آخرین قشری هستند که میتوانند باعث وحدت شوند. الباقی قبلا حذف شدند،
کل اعتبار یک سلبریتی به مقبولیت اجتماعیست و اگر نظری بدهند مواظبند که اعتبار شان و مقبولیتشان خدشه نبیند...
از اینرو بنوعی رئزبان قشر وسیعی از اجتماع هم می توانند قلمداد شوند.
سلبریتی ها در تمامی دنیا با حکومتها همکاری می کنند و باعث انسجام جامعه به سمت سیاستهای درست می شوند عمدتاً در حوزه سلامت جسم و روان و سیاستهای جمعیتی و از اینرو ابزار حکومتها هستند، همه جا بنوعی نیمه مستقلند اما تفاوت آنجاست که در انواع حکومتهای غربی به نیمه مستقلشان احترام می گذارند ولس جماعت تمامیت خواه و خود نماینده خدا پندار ما تمام وجود آنها را مستقل میخواهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
خخخخخخخخخخخخخخخخ
همشونو دیپورت کنن کشورایی که تابعیت اونجارو دارن
متاسفانه در مسیری قرار گرفته ایم که افراد بی دانش صدای مردم شده اند و سلبریتی ها بعلت کم کاری دنبال چالش و هشتگ هستند تا با این رویکرد در روزنامه زرد سر تیتر خبر باشند .
سلبریتی ها زمان انتخابات بوق های تبلیغاتی اصلاح طلبان هستند بعد از رای آوردن اصلاح طلبان هم به نان و نوای خود می رسند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار