خوانده میشوید؛
به نظر شما، برای باز کردن گره کور آشفته بازار خودرو چه باید کرد؟ آزادسازی قیمت خودروهای جاده مخصوص، رفع ممنوعیت واردات خودروهای خارجی یا تسهیل حضور و تولید خودروسازان جهانی در کشور؟
بازار خودرو با عدم ورود خودرو و همچنین بدعهدی خودروسازان داخلی، دچار آَشفتگی شده است. در این میان، داخلیها به دنبال آزادسازی قیمتها هستند و مخالفان این راهکار، معتقدند آزادسازی همراه با برداشتن انحصار خودروسازان، تأثیر مثبت خواهد داشت. شما به عنوان یک خریدار، چه راهکاری برای حل مشکلات بازار خودرو پیشنهاد میکنید؟
در ماههای اخیر، بازار خودرو در برزخ قیمت قرار گرفته است؛ خودروهای خارجی که ورودشان کامل متوقف شده است، حالا با قیمتهای عجیب معامله میشوند و در طرف مقابل خودروهای داخلی نیز با عرضه قطره چکانی از سوی خودروسازان جاده مخصوص، هر روز رکورد جدید قیمت را به ثبت میرسانند.
در این میان، راهکار خودروسازان و قطعه سازان، آزادسازی قیمت خودروهاست؛ اما مخالفان این راهکار معتقدند که مقدمه آزادسازی، شکستن انحصار تولید خودرو در کشور است؛ انحصاری که در ماههای اخیر با ممنوعیت واردات خودرو و بسته شدن مرزهای کشور به روی خودروهای روز دنیا، رقابت را بین خودروسازان داخلی نه برای افزایش کیفیت و عرضه، بلکه برای پیش فروشهای چندین و چند ماهه با قیمت های نامشخص، افزایش داده و نتیجه این نوع عرضه، گرانی خودروها در بازار آزاد است.
به نظر شما در این شرایط چه راهکاری مناسبتر است؟
♦ آیا دولت در بودجه سال آینده برنامهای برای واردات خودرو باید داشته باشد؟
♦ آیا آزادسازی قیمت خودرو، بهانه عدم عرضه را از خودروسازان داخلی خواهد گرفت و شاهد تعادل در عرضه و تقاضا خواهیم بود؟
♦ آیا آزادسازی در فضای انحصاری فعلی، به سود مصرف کننده خواهد بود؟
♦ آیا با آزادسازی شاهد افزایش کیفیت خودروهای داخلی خواهیم بود؟
♦ آیا آزادسازی قیمت خودرو به بهانه حمایت از تولید و اشتغال، منطقی است؟
♦ آیا در اوضاع کنونی اقتصاد کشور و تحریمهای جدید، خروج ارز برای واردات خودرو منطقی به نظر میآید؟
♦ آیا پیشنهاد افزایش قیمت خودرو تا ۵ درصد کمتر از قیمتهای حاشیه بازار، به سود مردم خواهد بود؟
و در پایان، یک سؤال اساسی مطرح است؛
♦ آیا دولت در بودجه سال آینده برنامهای برای واردات خودرو باید داشته باشد؟
♦ آیا آزادسازی قیمت خودرو، بهانه عدم عرضه را از خودروسازان داخلی خواهد گرفت و شاهد تعادل در عرضه و تقاضا خواهیم بود؟
♦ آیا آزادسازی در فضای انحصاری فعلی، به سود مصرف کننده خواهد بود؟
♦ آیا با آزادسازی شاهد افزایش کیفیت خودروهای داخلی خواهیم بود؟
♦ آیا آزادسازی قیمت خودرو به بهانه حمایت از تولید و اشتغال، منطقی است؟
♦ آیا در اوضاع کنونی اقتصاد کشور و تحریمهای جدید، خروج ارز برای واردات خودرو منطقی به نظر میآید؟
♦ آیا پیشنهاد افزایش قیمت خودرو تا ۵ درصد کمتر از قیمتهای حاشیه بازار، به سود مردم خواهد بود؟
و در پایان، یک سؤال اساسی مطرح است؛
* به نظر شما، چرا در این سالها با وجود همه امکانات برای خودروسازان از قبیل: نیروی کار ارزان، حمایتهای دولت و انحصار کامل در بازاری که رقابتی وجود ندارد، خودروسازان ما نتوانستند خودرویی تولید کنند که امکان صادرات به معنای واقعی حضور در بازار جهانی، داشته باشد؟ شاید اگر خودروسازان داخلی، در شرایط فعلی صادرات قابل توجهی داشتند، امروز با برگشت پول حاصل از صادرات، دیگر دغدغه ورشکستگی نداشتند!
در پایان باید یادآور شد که کامنتهای این خوانده میشوید، تا ساعت ۱۹ امروز به صورت آنلاین منتشر خواهد شد.
گزارش خطا
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۰۴
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
وحید
| ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
این شد حرف حساب
فرشاد
| ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
کاملا موافقم
این بهترین و منطقی ترین راه هست
مهدی
| ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
اگر بنزین هم لیتری ده هزار تومان شود در بلند مدت به نفع مردم است تا ملت سوار این لگنهای تولید داخل نشوند
و من التوفیق
دلسوز
| ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
حسین
| ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
مير
| ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
مير
| ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
حسین
| ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
محمد
| ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
امیدواریم رانت خودرو ازبین برود تا یانکه مردم مجبور نباشند خوردی بی کیفیت گران داخلی بخرند
ناشناس
| ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
ناشناس
| ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
ناشناس
| ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
راستی قیمت توک توک تو هندوستان چنده ؟
واردات خوبست ولی در کوتاه مدت و برای شکستن قیمت.
ساخت و تولید به شرط تضمین خودروهای روز جهانی میتواند فضای رقابتی سالم و اشتغال ایجاد کند.
البته همه اینها به شرط آنکه اول شاخ مافیا و غولهای بنجولساز داخل شکسته شود
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
واقعا واردات در دراز مدت مفید نیست ولی گسترش صنعت خودرو سازی با ورود خودروسازان مطرح جهانی و ایجاد فضای رقابتی کارسازترین روش برخورد با مسئله است
ناشناس
| ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
رضا
| ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
با نظر شما کاملا موافقم فقط ساخت و تولید محصولات با توجه به تحریم های صورت پذیرفته امکان پذیر نیست در ضمن قیمت تمام شده محصولات تولید شده در ایران خیلی بیشتر از هزینه تمام شده محصولات وارداتی است پس بهتر است در گام های اول و دوم وارات خودرو آزاد گردد و در گام های بعدی دبنال تولید خودرو باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
مير
| ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
آنها از اعتماد و اعتبار دولت و مردم سواستفاده کردند.
ترحم بر جاده مخصوصی ها ستم بر مردم خواهد بود.
واردات ؟؟؟
تولید در داخل با نظارت قاطعانه ناظران شرکتهای خودروسازی بهترین گزینه است.
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
مگر مسئولین خودشان نمیدانند چه باید کرد ؟
کسی که خواب است را میشود بیدار کرد ولی کسی که منافعش در خوابیدن است را نمیشود بیدار کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
ناشناس
| ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
حمید
| ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
فکر کنم بهترین و دقیقترین پاسخ همین باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
در حال حاضر سایپا و ایران خودرو فقط به فکر جیب خود و کارمندانشان هستند. به امنیت اقتصادی کشور ضربات پی در پی وارد کرده اند. پول و سرمایه های زیادی را در داخل و حتی در خارج از کشور هدر داده اند.
پاداش های میلیاردی عیدانه از برکات فساد در دو خودروساز فعلی است
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟





