بازدید 11673
خوانده می‌شوید؛

چقدر به اجرای قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» برای همه امیدوارید؟

شما چقدر به کنار گذاشتن همه بازنشستگان در سطوح مختلف با اجرای قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» امیدوارید؟ فکر می کنید منع به کارگیری بازنشستگان تا چه اندازه موجب به کارگیری نیروهای توانمند و جوان به جای افراد بازنشسته خواهد شد؟ و در آخر، پرسش این است که به نظر شما، اگر قرار باشد اصلاحی در قانون مذکور (ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان) اصلاحی صورت بگیرد، این اصلاح باید در کدام بخش باشد؟
کد خبر: ۸۵۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 08 December 2018

27 شهریورماه سال جاری بود که پس از تصویب قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» در مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان، رئیس جمهور این قانون را رسما به سازمان ها و نهادهایی که به نحوی از بودجه دولتی برخوردار می شوند، ابلاغ کرد. پس از آن افرادی که مطابق با تعریف این قانون بازنشسته می شوند، دو ماه مهلت پیدا کردند که کرسی تحت اختیار خود را ترک کنند.

به گزارش «تابناک»؛ بنا بر آنچه نمایندگان دنبال کننده قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» و سازمان های ناظر بر اجرای قانون نظیر دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور اعلام کردند، بیش از 210 تن از مدیران عالی کشور که به آنها می توان «لفظ مقام» را اطلاق کرد، شامل قانون مذکور می شدند که برای اجرای قانون باید دو ماه پس از ابلاغ رئیس جمهور، کرسی خود را ترک کرده و به جرگه بازنشستگان می پیوستند.

بخش زیادی از این افراد مسئولیت های خود را ترک کرده، بخشی در انتظار ایجاد تغییرات احتمالی در قانون هستند و بخشی هم از استثنائات، استجازات و معافیت هایی که در قانون پیش بینی شده، بهره گرفته اند تا همچنان مسئولیت خود را حفظ کرده و در جایگاه مدیریتی شان بمانند.

بر اساس آنچه برخی نمایندگان مجلس و نهادهای نظارتی می گویند، افراد دارای مسئولیت های عالی و میانی که شامل قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» در همه سازمان ها، نهادها و بخش های دولتی، خصولتی و حاکمیتی می شوند، تعدادشان به حدود 8 هزار تن می رسد که باید منتظر ماند و دید در نهایت چه تعدادی از این افراد می پذیرند که باید به جهت گردش نخبگان و روی کار آمدن جوانان با تفکراتی جدید کرسی خود را به افراد تازه نفس تر تحویل بدهند؟

بنابراین، سایت خبری – تحلیلی «تابناک» تلاش کرده است، نظرات مخاطبان خود را در خصوص چند و چون این قانون جویا شود. پرسش ها از این قرار است؛

* شما چقدر به کنار گذاشتن همه بازنشستگان در سطوح مختلف با اجرای قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» امیدوارید؟

* فکر می کنید منع به کارگیری بازنشستگان تا چه اندازه موجب به کارگیری نیروهای توانمند و جوان به جای افراد بازنشسته خواهد شد؟

* و در آخر، پرسش این است که به نظر شما، اگر قرار باشد اصلاحی در قانون مذکور (ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان) اصلاحی صورت بگیرد، این اصلاح باید در کدام بخش باشد؟

چقدر به اجرای قانون «منع بکارگیری بازنشستگان» برای همه امیدوارید؟

برای اطلاع شما مخاطبان گرامی، متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان که به شرح زیر است، در ادامه می آید:

ماده واحده - تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مصوب 1395/2/20 به شرح زیر اصلاح می شود؛

تبصره 1- به کارگیری بازنشستگان، در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و همچنین به کارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.

به کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.

جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنا هستند.

این قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز سه شنبه، ششم شهریور 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در 21 شهریور به تأیید شورای نگهبان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۶۷
همه باید بازنشسته شوند از جنتی گرفته تا بقیه .استثنا معنی ندارد.مگر وزیر اطلاعات و فن اوری نشان نداده که جوانان هم باسوادتر و هم به روزترند و بهتر کار خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
یهو بگو میخوای انقلاب کنی دیگه !!!!
البته به فرض که بشه ، فرزندان همون بازنشسته ها امور را بدست میگیرن و دوباره همون همون میشه ...
تا وقتی تعهد بیشتر از تخصص ارزش داره هیچی درست نمیشه .. حالا تعهد به مردم یا تعهد به فرد خاص ، بماند
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
توی کدوم مسئله و موضوع، جایی برای امیدوار یی باقی مونده، که اینجا امیدوار باشیم
شاید ماها مو میبینیم و دولت پیچش مو
ماها بیرون گود وایسادیم هی میگیم بازنشسته ها رو برکنار کنین
غافل از اینکه هر مدیر بازنشسته ای تو این مملکت چندصدمیلیون تومن پاداش بازنشستگی از ملت طلبکاره و تا نگیره میزش رو هم تحویل نمیده
پس دولت بدبخت و مظلوم هم واسش بهتره که تا سر رسیدن انتخابات ۱۴۰۰ صرفاً به پرداخت حقوق ماهانه چندده میلیونی مدیران بازنشسته اقدام کنه و پاداش های چندمیلیاردی بازنشستگان رو بندازه بسپارد به دولت بعد!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
احسنت.جنتی رو خوب امدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
نظرت عالی بود
ایران نژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
هیچ وقت قانونی که به ضرر خودشون باشه رو اجرا نمی کنند قانون رو زوردار مینویسد
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
نود درصد مسولین کشور حداقل ۴۰ ساله که در سر کار هستند و یعنی ده سال پیش باید بازنشسته میشدند و جایشان را به جوانان میدادند
ولی شما یک چرخی در مسولین کشور بزن و ببین کدامشان خودشان در زمان حیات کنار رفتند ؟ و تا ثانیه آخر بر سر کار بودند و اگر واقعا کارشان درست بود چرا اوضاعمان در تمام زمینه ها اینقدر اسفبار و فلاکتباره ؟
خوب چطور باور کنیم که شما عاشق این کشور و مردم و دین خدا هستید و وقتی میبینید که کارتان درست نبوده و نتیجه عکس گرفتید چرا کنار نمی روید تا جوانان بر سر کار بیایند ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
یاد جلسات نوشتن قانون اساسی افتادم که با عجله تمام قوانین مردمی و مدرن را که همه خوششان بیاید را تصویب کردند ولی در اخرش یک جمله گذاشتند که بعدا با در نظر گرفتن مصلحت تفسیر و اجرا میگردد
که همین جمله کوچک بعدا زورش از تمام ان قانون مدرن و مردمی بیشر شد و دوباره روز از نو روزی از نو
ناشناس
| Singapore |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
منتها یکسری با لابی نمیکذارند قانون منع بکارگیری وبازنشستگان به مرحله اجرا دربیاید ودائما چون منافع خودشان به خطرافتاده است برعلیه این قانون توطئه میکند به نظرم اگر نظام ایران میخواهد که جوانان را به کاربگیرد باید قانون منع بکارگیری بازنشستگان را اجرائی کند ولی اگر صرفا به فکر منافع افرادی هست به نظرم این کار ظلم درحق جوانان برومند ایرانی هست ضمن اینکه همین سی سال هم که کارمند کار میکند مناسب وزیاد است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
عزيز من تبعيض همه جا هست ، ببين يكنفر سالها درس مي خونه سخت كار و تلاش ميكنه كلي پس انداز ميكنه و كلي فعاليت اقتصادي مي كنه و اقتصادي زندگي ميكنه اونوقت بعد از 30 سال كار و درسو تلاش مثلا 1 ميليارد كل سرمايه و داراييشه بعد مي بيني يك بچه 10 ساله هم باباش ميميره بهش 100 ميليارد تومان فقط ارث مي رسه؟؟؟!!
قانون؟ چه کلمه غریبی
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
شرکت های خصولتی مثل مخابرات ایران چرا قدام نشده
وزیر جوان جرا نمایندگان خود در این شرکت ها را جایگزین نکرده ؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
شاید برای اهداف سازمانی موثر باشند . ولی چون از دو بودجه عمومی حقوق می گیرند شایسته نیست از دو عدد بالا برخوردار شوند . اگر شیفته خدمتند . فقط حقوق بازنشستگی بگیرند و خدمت رایگان به سازمان قبلی خود انجام دهند . آنهم با نظر دولت
ناشناس
| Canada |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
دوست عزیز اگر امکانش بود که آزادانه و بدون هیچ نگرانی هر ایرانی نظراتش رو‌می گفت و یک سایتی مثل تابناک هم آزادانه و فارغ از هر نگرانی اونها رو منتشر می کرد اونوقت می شد پاسخ این دست مقاله های فرمایشی را داد، اونوقت می شد گفت که چه کسی از اختیارات خودش برای قانون شکنی استفاده کرده و اصولا چرا همواره در برابر قوانین عده ای مستثنی می شوند.
خلال پوست نارنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
قانون قاطع و یکسان برای همه ،باید قانونگذار و مجریان پاکدستی داشته باشد.ضمنا احدی نتواند آنرا دچار اما و اگر کند.
وقتی قانونی دچار اما و اگر شد یعنی اینکه در این کشور عده ای بر عده دیگر ارجحیت دارند و الی آخر.
هیچی
ما را به خیر این مسولین امید نیست شر مرسانند
قانون کجا بوده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
نتیجه کارکردشان در تمام زمینه ها شکست و عقب ماندگی و اشتباه و خیانت بوده و باید همشون کنار بروند و جوانان دلسوز پر انرزی وطن پرست و کاردان با انتخابات آزاد مردم جابشان بنشینند
همونقدر که به اجرای بدون استثنا و غیر دل بخواهی بقیه قوانین امیدواریم !!! .. دلتون خوشه هاااا ... حتی قانون اساسی مملکت هم درست اجرا نمیشه چه برسه به این قوانین هزار تبصره ای دل بخواهی
اجرای قانون فقط برای بدبخت وبیچارها و قشر متوسط به پایین. وگرنه حضراتی که بالا نشستن و دارن مصلحت مملکت و میسنجن کلا باید تشریف ببرن با این قانون.
این قانون تمام دستگاه هایی که به شکلی از بودجه دولتی استفاده می کنند را شامل میشه چه شورای نگهبان و چه قوه قضاییه اما ظاهرا فقط توی دولت اون هم بعضی جا ها قراره اجرا بشه ؛ پس یعنی کشک
از قانون و اجرای ان تو ایران نگید که نمیدونم بخندم یا گریه کنم...ملت رو مسخره کردت
خیالتون راحت همه اونهای که کنار گذاشته می شوند دسته جمعی کوچ میکنن شرکتهای خصولتی شده مثل پتروشیمی ها و مخابرات و فولاد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
وزارت نفتOIEC مثل شركت
ازت ممنونیم تابناک که در این وانفسای غم و اندوه و افسردگی ، گهگاهی با این نظرسنجی ها اسباب خنده و شادی کوتاه مدتی را برامون فراهم میکنی
چیزی که مشخص است هزار تبصره برای ویژه خواران به قانون اضاف خواهد شد
فرزند شهید مستثنی از قانون بازنشستگی؟؟!!! چرا؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
چون برابرترند!
الان ۱۵ نظر ارایه شده بین اینها یک نظر غیر قابل انتشار شد یعنی از هر ۱۵ نفر تابناک به یک نفر می گه ساکت باش از قانون هم حرف میزند
هیچ استثنایی نباید وجود داشته باشد. هر کس بازنشسته شده در نقش مشاور فعالیت کند. وجود استثنا به معنی بی فایده بودن این قانون است
در صندوق بازنشستگي نفت كه بودجه آن از
دولت/وزارت نفت براي كاركنان شاغل آن پرداحت مي شود مديران بازنشسته زيادي دارد كه ميز را ترك نمي كنند
1-اقایون که بازنشسته نمیشن، از سیستم دولتی جدا شده و به سیستم دیگر که اکثرا صندقهای بازنشستگی و شرکت های تابعه اش هستند اضافه می شوند. اتفاقا براشون خیلی بهتر هم هست. پول تو صندقها و شرکتهای تابعه بیشتر از سیستم دولتی هست. دستشون هم بازتره. لذا بازنشستگی درکار نیست.
2- به نظر من اگر شخصی میخواست گلی به سر و روی خودش و مملکتش بزنه تو 30 سالی که وقت داشت باید میزد. والا بعد از 30سال کار و فرسودگی چیزی از اون ادم در نمیاد.
3-ادم بازنشسته مال حال و گذشته است و منتقا نمیتونه به اینده فکر کنه یکیش به دلیل بالا، بیشتر اقایان بعد از بازنشستگی و ادامه کار دنبال خونه چندم، تامین هزینه های بچه ها در خارج و از اینجورکارها هستند. لذا کمکی به توسعه کشور نخواهند کرد.
هيچي اميد نيست !!! همين الان بازنشسته هاي وزارت نفت ميرن تو شركت هاي زير نظر صندوق بازنشستگان نفت
مدير عامل ميشن .. مثل شركت اويك
هرچقدر در مبارزه با فقر.مواد مخدر.قاچاق.رانتخواری.ربا خواری.زمین خواری.احتکار.اعتیاد.اختلاس و...........ِِِِِِِ.......................موفق بودیم در این زمینه هم موفق خواهیم بود.انشالله.انشالله.بگو انشالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
گل گفتی
مرغ پخته از خنده زنده میشه
متاسفم برای هر کسی که باور کنه
اقازاده ها دنبال کار میگردن همچین طرحی رو به راه انداختن
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
ااای ول
راست می گه ها، هر آقازاده ایی پاش به امریکا نرسیده الان دنبال مقام منصبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
احسنت
به نظر می رسد که باید قانون محکم نوشته شود و هیچ استثنایی نداشته باشد اگر لازم است سن بازنشتگی را برای افرادی پنج سال اضاف شود البته مشروط به داشتن چند شرط روشن غیر قابل تفسیر !
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
قانون بدون هیچ تبصره.باید احترام به قانون در کشور ما نهادینه شود.هیچکس نباید خود را بالاتر از قانون بداند.اگر تمام تبصره های قوانین حذف شوند هیچ جای ایجاد رانت و تفسیر به رای باقی نمیماند.لذا نفع نهادینه شدن قانون بالاتر از ضرر کنار رفتن بقول شما چند نفری که ۵ سال بیشتر بخواهند بمانند میباشد
این قانون ادامه اشتغال افراد موجود را 45 ساله کرد دیگر افراد می مانند تا 65 ساله شوند اکنون افراد با 40 سال سابقه کار داریم و افرادی که به هر دلیلی با عدم همراهی با تغییرات اجاد شده اجبارا در سنین 40 تا 50 ساله برخلاف میل باطنی بازنشست کردند منع به کارگری شدند واقعا بدون کارشناسی بود
۱. بنده اصلا به اجرای کامل این قانون امیدوار نیستم چرا که هنوز گیج و منگم که چطور میشه قانونی تصویب بشه همراهش استثنا ( شما بخونید راه دور زدن) آن هم تصویب بشه؟؟؟؟؟؟!!!!!! در کل دنیا این توبره و البته با تاسف مایه استهزا پیش چشم جهانیان.
۲. با توجه به بند اول پاسخم فکر نکنم زیاد تغییری بوجود بیاد چون اینها اینقدر اعوان و انصار دارند که بجای خودشون و بدون هیچ گونه صلاحیتی جا بندازند. مدیر عامل شرکت ما در وزارت نیرو کیلومتر ۷ جاده ملارد شرکت ... شهریار خودش بازنشسته و عمل قلب باز هم کرده و تا ندارد راه بره بنده خدا ولی به اصرار یک مقام مسئول در شرکت تولید برق حرارتی( که همه مدیران عامل را از دوستان خودش گذاشته ) هنوز می ره و میاد تازه پسرش را هم مدت یک ماهه آوردند سر کار!!!!!؟؟؟
۳. این قانون نیاز به اصلاحات ضروری زیادی داره که پیشنهاد بنده بشرح ذیل است:
۱. نه فقط بازنشسته ها بلکه کلیه مدیران و شاغلین بالای ۳۰ یا حداکثر ۳۲ سال باید مشمول این قانون بشوند تا بطور واقعی راه برای جوانان باز بشود. علاوه بر این باید راه برای محاسبه سنوات خدمت نجومی آنچنانی ( سالی ۳ یا ۴ ماه) بسته شود.
۲. کلیه استثناها باید برای این قانون لغو شود مگه میشه یکشبه درصد جانبازی بعضی آقایان از ۵ یا ده درصد به ۵۰ درصد به بالا برسد؟!؟!؟!؟! این نشون دهنده ضعف قانون است.
۳. باید جلوی استخدام بستگان بازنشسته ها در روزهای آخر گرفته شود و از صدور احکام هزینه دار سنگین توسط این آقایان جلوگیری شود.
۴ . باید برخی از این بازنشسته ها را مجبور به انتقال تجارب به نسل جوان نمود تا خزانه تجربه کاهش پیدا نکند
افراد بجز مواردی خاص که موضوع با امنیت کشور ارتباط دارد در بقیه موارد همه در برابر قانون باید یکسان باشند. هیچ فرقی بین افراد نباید باشه.

امکان اجرای دقیق قانون همان خلاء بزرگی است که در کشور میبینیم.
همین استثناءها و خواص قانون را با خاک یکسان کردند.
همون قدر که به آینده امیدواریم
دولت راست گويان نمي تواند اين قانون را اجرا كند . اقاي واعظي در تاريخ 30/8/97 گفت تا ساعت 24 امشب همه بازنشستگان از نهاد رياست جمهوري مي روند . تا امروز 17/9/97 حتي يك نفر از نهاد نرفته و حتي براي 60 نفر براي يكسال مجددا بازنشستگي شان تمديد شده است؟
هر چه مي خواهيد بكنيد ولي مردم را نااميد و نسبت به مسئولين، در هر رده كه باشند ، بي اعتماد نكنيد. براي سنجش اين دو مورد نظرسنجي كنيد، پاسخ سئوالات غير مستقيم دستگيرتان خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
به نظرت دیگع اعتماد و اعتباری باقی مونده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
خیلی دلتون خوشه ؟ خوشا به حالت که هنوز امی داری که این جماعت بتوانند برای کشور و مردم کاری بکنند .
خوش بحالت
هرجا کمبود قانونی احساس شد بلافاصله یک تبصره و سه تا اصلاحیه به قانون اضافه میکنند و در نهایت به نفع خواص و سفارش شده ها تمامش میکنند.

قانون کیلو چنده برادر !!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
واضحه که با این موج نمایشی جدید تعدادی بیچاره و ضعیف تر و اونهایی که به جایی وصل نیستند،میروند کنار و اون دررررشتها میمونن.آخه تخم طلا میذارن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
مگه میشه کی به جایی وصل نباشه و توی سیستم پست مدیریتی داشته باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیدوارم این موضوع به شرکتهای خصولتی و تا حدی و کمی خصوصی نیز بسط داده شود.
و امیدوارم دولت عزمش جزم باشد!!! و این موضوع بعد از مدتی به فراموشی سپرده نشود.
اصلا برام مهم نیست این موضوع، با عرض معذرت مسائل مهم تری هست برای بحث
یادمه یکبار برای مرحوم آقای هاشمی این قانون و گذاشتن و از انتخابات حذفش کردن.
میخوام بگم قانون توی این مملکت یک امر گزینشی به نفع صاحبان قدرت وثروت هست.. باقی موارد به قول معروف "همش کشکه".
به قول اون نویسنده معروف "در برابر قانون همه برابرند ولی بعضیها برابرترند".
پس.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
ثبت نام و حذف ( رد صلاحیت ) مرحوم هاشمی نمایشی بود برای حذف خدابیامرز مشایی.
فیلم هندی زیاد نبین.
پوآرو ببین.
من اول کامنت ها رو خوندم. با اون حالی که تابناک خیلی از کامنت ها رو فیلتر میکنه ولی هنوز همه کامنت ها منفی هستند. نتیجه اینکه تقریبا هیچ کس به اجرای قانون امیدوار نیست.
هر وقت قانون ممنوع بودن چند شغله ها كه سالها پيش تصويب شده اجرا بشه حتما قانون مربوط به بازنشستگان هم اجرا مي شود.
متاسفانه به یک بازی تبدیل شده مخصوصا آقای وزیر نفت که تمام معاونین خود را در شرکت های زیرگروه دوباره به کار گمارد !!! حتی یک هفته هم صبر نکرد !!!
قانون مال مردمه نه مسئولین ببم جان
من کلا ناامیدم . سیستم اداری ایران تغریبا بصورت گروه های خونوادگی داره میشه . یعنی یا از قبل فلمیل بودن و یا شدن. خارج از این حلقه امکان ورود کسی وجود نداره . لذا با فرض محال اجرا شدن قانون , از همون حلقه فامیل ی جایگزین میشن. امیدی به این قوانین نیست.
آقای زنگنه در دولت خاتمی در یک برنامه تلویزیونی که مجری اش آقای زنوزی اصل بودند شرکت کرد و بعد از پایان برنامه ، همان مجری با یک نامه از طرف آقای زنگنه در یکی از سمت های پتروشیمی وزارت نفت مشغول به کار شد و همزمان مجری خبر شبکه خبر نیز بود !!!!!

یکی پیدا بشه به من بگه استخدام این فرد اخبارگو با کدام قانون صورت گرفته بود که الان صحبت از اجرای قانون بازنشستگی شده ؟؟؟؟؟؟

همه چیز به رانت بستگی داره. حتی استخدام و بازنشستگی.

قانون فقط در کتابها قانونه. خارج از کتابها هیچ است.
قانون وجود دارد ولی هیچکس اجرا نمی کند!!!
قانونی که استثنا قائل باشد اصلا وجود نداشته باشد بهتر است چون اساسا همان استثناها کنار نمی روند و غیر نورچشمی ها کنار گذاشته میشوند تا انجا که من متوجه شدم اجازه نخواهند داد این قانون اجرا شود مگر اینکه در قانون به صراحت گفته شود هیچ استثنائی وجود ندارد چون استثنا را روح عدالت و برابری مخالف است و یک تبعیض است که به مسکلات و ناراحتی های اجتماعی دامن میزنه و جامعه رو به خودی و غیر خودی تقسیم میکنه
حضرت عزراییل همه مدیران را بازنشسته میکنه و صد البته که فرزندانشون جاشون میشینن ولی باز امیدی هست که فرزندانشون کمی بروزتر فکر کنن و کمی بهتر عمل کنن .. با اینکه فرزندان سران و مدیران از نظر تخصص و مدیرت در سطح بالایی نیستن و طبعا مثل پدرانشون حاضر نیستن به متخصصان هیچ فضایی بدهند ، امید هست که حداقل در عرصه بین الملل کمتر برای ملت هزینه تراشی کنن و از این ناحیه کمتر به ملت خسارت وارد میشه
موضوع گرانفرشی خودرو کجا پرید ؟
مهمترین عیب کشور ما قانون گریزی است. به همین دلیل قانون در مرحله تصویب، مبهم تصویب می شود، و قطعیت لازم را ندارد... جایگاه های فراقانونی هم داریم که کارشان دور زدن قانون است. نهادهای ناظر و مجری هم با قانون شکنان برخورد نمی کنند.
مگر نه اینکه رییس سازمان بازرسی گفت پس از 24 آبان ماندن بازنشستگان تخلف است؟ چند متخلف را گرفتند؟ در سازمان صدا و سیما که مال خودشان است ، دهها گردن کلفت بازنشسته همچنان به کار ادامه می دهند... عبدالرضا بوالی رئیس شبکه خبر به گفته خودش 38 سال دارد کار می کند. سازما بازرسی کجاست که ببیند...؟
بنده به اجرایی شدن این قانون به طور کامل، اصلا امید ندارم، مطلقا!!!!
- اگر جمهوری اسلامی توانست جناب تاج را از فدراسیون فوتبال بردارد، آنوقت به دو چیز ایمان می آورم: ۱. فوتبال ایران مافیایی نیست. ۲. قانون منع بکار گیری بازنشستگان عملی شده است!
- اگر جمهوری اسلامی توانست از پیر مرد از کار افتاده و ۹۲ ساله ای به اسم جنتی دل بکند، و ایضا اگر جناب جنتی از پست و ریاست دل کند، بنده ایمان می آورم که قانون اجرا شده است!
- اگر این قانون برای تمام مدیران و از جمله وزرا عملی شد، بنده ایمان می آورم!
در یک کلام، نه تنها این قانون بلکه هیچ قانونی در جمهوری اسلامی به درستی عمل نمی شود! هیچ قانونی!
این قانون برای آقای افشانی تصویب شد و لاغیر!
حالاکه افشانی رفته پس دیگه معنی نداره.
سوال بهتر: چقدر به مسوولان اعتماد دارید؟ هیچـــــــــــــــــــــــــی
در کشور ما عده ای خاص اعم ازوزیر .وکیل .مسول قضایی و....وبستگان نزدیک باید خوش باشند واز بیت لمال تا زمان مرگ به بهترین وجه برخودار شوند وباقی مردم خوردن ان ها راببینند ایا این چیزی بود که وعده دادند در سال ۵۷!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
کاملا درسته
امیدواری زیادی به این قانون نیست در هرحال بودنش بهتر از نبودنش هست،چون جای بازنشستگاه را نیروهای توانمندی نخواهد گرفت افرادی از همان گروه و بی تجربه مانند خودشان خواهند آمد
اگر قرار است اصلاحیه ای صورت گیرد باید تمام افراد را شامل شود و استثنا گذاشتن بی معنی خواهد بود و به مرگ تدریجی قانون می انجامد بعنوان مثال باید جانبازان عزیز بالای 50 درصد بعلت وضعیت جسمانی حتی زودتر از زمان بازنشستگی،بازنشسته شوند.در هر قانونی اگه استثنای باشد،یعنی آن قانون پوچ و بی معنی است .
دم دستی ها بازنشسته میشن ولی به قسمتهایی که زورشون نمیرسه سرجاشون هستن
تنها امید ما به حضرت عزراییله
آقایان از بودجه بیت المال برای خودشان سازمان های خصوصی ساخته اند، اسمش را گذاشته اند خصوصی سازی.

تا عــــــــــــزراییل هم نیاید دنبالشان از میز و صندلی دست نمی کشند

یاد مریـــــــــــم میـــــــــــرزاخانی ها بخیــــــــــر
روحــــــــــــــــــــــش شـــــــــــــــــــــــــــــــــاد
جوانان و مغزها از مملکت فراری اند

آقایان چسبیده اند به میز

ای الهی عزراییل کسانی را که به میز و صندلی دولتی و اموال بیت المال چسبیده اند را با خود ببرد
واقعا خنده داره، اسم این رو گذاشتین قانون؟؟؟

قانونی که کلی بند و تبصره داره برای ویژه خواری، قانون یعنی برای همه یکسان والسلام
هیچ چون امضای طلاایی وجود دارد
چرا سازمانی مانند آستان قدس باید کلی بازنشسته را به عنوان خادم افتخاری و البته کارمند ، به کار گیری کند؟؟؟
ابزاری برای زدن رقبا - معافیت برای خودی ها
مثل بقیه قانون ها
آقایان به وعــــــــــــــــــــــــــــــــده های 40 ساله خودشان عمل کنند،

این قانــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــون با کلی استثنا پیش کش!!!!
قانون؟!
بچه هاشون که به سن رفتن سربازی رسیدن قانون فروش سربازی رو گذاشتن! خوب که همه خریدن به یکباره قانون خرید سربازی باعث اختلاف طبقاتی شد و برداشتن! الان هم اونهائی که دکتراشون رو گرفتن و یا خارج هستن مشکل ورود دارن خرید سربازی گذاشتن، اینها که بخرن دوباره قانون ضد مردمی میشه!
انواع و اقسام سهمیه رو برای ورود به دانشگاه برای خودشون در نظر گرفتن، سهمیه شاهد، سهمیه جانبازان، سهمیه .... این وسط هم مردم عادی هیچ!
هرکدوم چند بچه دارن و چندین شرکت (مثل جناب نعمت زاده) اون تعدادی هم که جائی در خارج پیدا نکردن و الان بیکار هستن با این قانون میخوان برن سر کار!
شما جدا فکر کردی این قانون برای استفاده مردم عادی نوشته شده؟! زهی خیال باطل!
باوجود تصميمات فراقانوني هيچ اميدي ميست
در کشوری که پیرمرد های 70 ساله بیش از 40 شغل رسمی دارند، بازنشستگی مدیران سطح بالا بیشتر به یک شوخی تلخ می مانند تا قانون رسمی...!
ممکن است قانون مورد بحث دارای ایراداتی به لحاظ اجرایی باشد. در این مورد ، هم انتقاد به طراحان این قانون ( نمایندگان مجلس اگر در غالب طرح و یا دولت اگر به صورت لایحه به مجلس آمده باشد ) ، هم به کمیسیون مربوطه و نهایتا صحن علنی مجلس و نهایتا به شورای نگهبان وارد است که قانونی از مجلس میگذرانند و مراحلش را طی کرده که به لحاظ اجرایی دچار اشکال و مقاومت و انتقاد است. به گواه آماری که در متن خبر آمده این قانون شامل ۲۱۰ تن مقامات عالی و ۸۰۰۰ تن مقامات میانی اجرایی می‌باشد. با توجه به جابجایی اندکی که در طی چهار دهه استقرار نظام در سطح مدیران عالی و یا حتی میانی شده است ، نتیجه محتوم آن این است که کادر سازی متناسب برای اداره کشور به هنگام صورت نپذیرفته است. در کشوری که بر اساس نظام دموکراسی و مردم سالاری اداره می‌شود چنین قصوری ( با تقصیری ) نه قابل جبران است و نه قابل گذشت. اینگونه موارد که مشابه هم دارد و احتمالا با گذشت زمان مشابهات دیگری نیز بروز خواهند کرد نتیجه بی تدبیری و عدم آینده نگری در احوال کشور است. به تجربه ثابت شده هر قانونی از استثنا و تبصره های کمتری برخوردار باشد در عمل امید بیشنری به اجرای آن می‌رود. این قانون با استثناتی همراه بوده که مقام رهبری نیز به آن اشاره ای داشته اند و به نوعی انتقاد ضمنی را بیان فرموده اند. جز در مورد اختیارات رهبری که استثنا شده به نظر من اوانس و استثنای جانبازان، و خانواده شهدا و آزادگان و پرسنل وزارت اطلاعات با همه احترام و عزتی که نزد مردم دارند استثنایی غلط و محل اختلاف خواهد بود. اجرای کامل قانون مصوب بهتر از ابتر کردن آن در مقام عمل است. کادر سازی برای اداره کشور طی سی سال فعالیت پرسنل هر ارگانی در کشور زمان مناسب و طولانی است که باید به آن اهتمام داشت. اگر این مهم انجام نشده دلیلی بر دور زدن قانون به هر بهانه ای نمیباشد. باید در نظر داشت که سریعترین راه برای رسیدن به نتیجه صحیح ترین راه است و البته دور زدن قانون اصولا راه صحیحی نیست چه برسد به صحیح ترین.
به نام خدا. مدیران بازنشسته در وزارت نیرو بسیار پرتعداد هستند. راه دور زدن قانون را هم خوب بلدند. منافعشان ایجاب می کند که کاملا هوای هم را داشته باشند. در حال حاضر بسیاری از نیروگاهها ظاهرا خصوصی شده اند ولی در واقع خصولتی هستند و محلی برای رانتخواری و جولان این پیرمردان از خودراضی. در سطح مدیران ارشد این نیروگاهها فراوان از این دست بازنشستگان میبینید. به اسم تجربه بر این مجموعه ها چنبره زده اند و به هیچ قیمتی حاضر به کنار رفتن نیستند. شاید در نگاه اول، مشکل اصلی، حقوقهای نجومی این مدیران قلمداد شود در حالی که مشکل بسیار بزرگتر جای دیگر است. توضیح اینکه بسیاری از اینها در زمانی کارشناس بوده اند که قحط الرجال بوده است و با دانش آن روز خودشان که شاید برای آن روزگار کافی بوده است خدایی می کرده اند اما در حال حاضر که کشور سرشار از نیروی جوان تحصیل کرده مسلط به دانش روز است دانش آن روز این پیرمردان کارایی ندارد. تازه اگر گرد پیری بر دانششان و رخوت وسستی بر توانشان ننشسته باشد که البته فراوان نشسته است. کوتاه سخن اینکه این پیرمردان هنوز بر صندلی ریاست جلوس کرده و همان نظریات بعضا اشتباه خود را بر همه تحمیل می کنند.
جـــــــــــــــــــــــــــــــــالبه، یک نظر مثبت نمی بینم، آقایان اعتراض و نارضایتی مــــــــــــــــــــردم را ببینید و درک کنید

نکنه ســـــــــــــوریه شویم!!!

از ما دلسوزان گفتن بود، از شما مسولان خارج نشین، با صد ها شغل و البته پیر و کهنسال هم طبق معمول نشنیدن
درکشوری که مسئولانش برای به دنیا آوردن فرزند به خارج از کشور می گریزند،

هیچ قانونی اجرا نخواد شد

چه برسه به این قانون با کلی تبصره جهت آقایان ویژه خوار
اگه این قانون نصفه و نیمه هم اجرا شود. در سطوح بالا جایگزین مدیران، بچه های یا فامیلهای آنها خواهند بود
هیچ امیدی نیست وقتی دستورات بالا تر از قانون وجود داره. این دستورات همون کاری رو با قانون میکنن که یک روزنه با سد میکنه
این تبصره ها و استثنا ها باعث می شود که منتقدبن را بیرون کنند و خودشان باز به پستشان بجسبند همین آش و همین کاسه تا وقتی که استثنا هست اوضاع کشور همین خو اهد بود
استثناء قایل شدن یعنی فاتحه قانون را خواندن . چون دولت مردانی که استاد دور زدن قانون هستند ذینفع های این استثاء هستند
با سلام.به نظر من این یک قانون مشکوکی هستش که با تصویب اون بخش زیادی از مدیران دولت رو مجبور به استعفا میکنه.فقط مدیران درجه اول نیستند.با تصویب این قانون شاید هزاران مدیر در لایه های پایینی دولت هم مجبور به ترک کار میشوند و اختمالا جایگزینی اونها با افرادی میشه که در این 8 سالدولت هپاحمدی نژاد توسط اصول گراها تربیت شدندو وارد وزارت خونه ها شده بودند تا مناشب رو در دست بگیرند و دولت رو توی تنگنا قرار بدهند.
سلام باز نشسته ایکه در دوران تصدی حتی یک نفر را اموزش نداده باشد و جانشین
پروری نکرده باشد به درد جامعه نمی خورد
این قانون نه تنها باعث به کارگیری نیروهای جوان نخواهد شد

بلکه به بهانه جوان گرایی، باعث به کارگیری آقازاده ها برای پست ها و منصب های درجه اول خواهد شد
لازم بود اجرای این طرح از امثال آیت الله جنتی شروع می شد تا بتوان امیدی داشت. در این شرایط این طرح چیزی چیز سیاسی بازی و سیاه بازی نیست.
قانون باید بطور کامل و برای همه افراد و همه دستگاهها اجرا شود و مستثنی کردن افراد موجب بروز فساد و مفری برای دور زدن قانون خواهد شد و نهایتا اجرای آن با شکست مواجه میشود
وای خدا توی این مملکت چه خبره ؟ حجم بالای کامنت های مردم همه حکایت از ناامیدی مردم به اجرای قانونی است که برای حل مشکل اشتغال جوانان و بهبود وضعیت مدیریتی مملکت وضع شده. بنظر بنده اصل این قانون بدلیل همراه داشتن استثنای شمول ماهیتاً ابهام انگیز و صد البته دور زدنی است. بنده بعنوان یک عضو کوچک جامعه همین جا از رهبر معظم انقلاب خواهش میکنم سریعا دستور حذف کلی استثناهای همراه این قانون و اجرای فوری و بدون گذشت آن برای اصلاح درجه اعتماد عمومی به قانونگذاری در مملکت را صادر نمایند یا لااقل استثنای مورد نظر و فرد مذکور مورد استثنا را اعلام نمایند. این تنها راه برگرداندن اعتماد عمومی است که با بررسی کامنت های مردم متاسفانه براحتی به درجه تخریب آن میتوان پی برد. یا حق
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
رحمت و درود بر شما - حداقل این آقایان بسیار مهم و کارآمد را معرفی و بعد بکار بگیرین.
در شرکت مدیریت تولید برق حرارتی کشور مدیر عامل و سه معاون مشمول این قانون هستند جدای از این در شرکتهای زیر مجموعه خصولتی تعداد زیادی مدیر عامل و معاون مشمول این قانون وجود دارند که روابط اجازه نمی‌دهد از کارشان و میز جگر گوشه خود دل بکنند!!! باید از این آقا پرسید که چرا برای خودت و دوستانت در شرکتهای زیر مجموعه این قانون را اجرا نمیکنید. اصلا کی متولی بررسی و کنترل صحت اجرای این قانون است. فکر کنم معاون منابع انسانی که خودش مشمول این قانون است متولی اجرایش است. ولی هنوز ایشان مثل روز اول سر کار خود هستند.
هیچ
صحیح این است که لگر میخواهیم از تجربیات افراد توانمند استفاده کنیم باید بازنشستگی آنها را تعویق بیندازیم
و اگر احیانا بازنشسته کرده ایم ولی به کار آنها نیاز داریم باید ابتدا بازنشستگی آنها را لغو و سپس آنها را بکار گیریم
اصلا برای من قابل فهم نیست که فردی هم حقوق بازنشستگی می گیرد و هم در نهادی مشغول بکار شده و از آنجا هم حقوق می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
تجربیات افراد بازنشسته ، بدرد مملکت نخواهد خورد

اولا تجربیاتشان مال سالها قبل است، این مدیریت سنتی را در کشور نمی بینی؟؟؟

تمام مشکلات مملکت از به کارگیری همین افراد پیر و کهنسال است

مگه قحط الرجاله با این همه دکتر مهندس
بنده با 56 سال سن وتحصیلات دکترای مهندسی و تخصص کافی بازنشسته هستم وبرای راه اندازی کارخانه ای در استان مرکزی بعنوان مدیربهره برداری یکسال بود مشغول کاربودم وکارخانه باتلاش ماراه اندازی شدو 150 نفررا به کارگرفت ودرحال حاضر محصولش توسط خریداران پیش فروش می شود.قانون که آمد بنده و یک کارشناس برق و یک نفردیگررا دراوج پختگی وبلوغ کاری در شرکت سهامی خاص که خصولتی است تسویه دادند و مدیرعامل شرکت استثناشده ومدیر بالاتر که درحد 45 سال سابقه دارند باقی ماندند.تبعیض و قانون برای همه را ما با گوشت و پوست خود حس کردیم وامیدواریم خداوند عوض خیر به این عزیزان بدهد.
پاسخ ها
دکتر تر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
خصولتی، در این مملکت همان دولتی است، دستت درد نکنه برای مملکت زحمت کشیدی ولی جوانان با انرژی تر و با انگیزه تر و با تحصیلات حرفه ای تر از شما هم وجود دارند.
بالاخره یک روز باید از پست مدیریت خدافظی میکردی
والسلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
در سن 56 سالگی اوج پخته گیت بوده اقای دکتر!!!

چقدر دیــــــــر پز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
تو الان نوه ات باید بره سر کار

چقدر قدرت و میز و صندلی لذت بخشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
افراد جوان تر مفید تر هستند

از کجا معلوم مدیر جوانتری که به جای شما خواهد آمد، از شما کارخانه را بهتر مدیریت نکند؟؟؟

در ثانی کلا شرکت های خصولتی خودش، داستانه
سلام . اينكه جوان ها در امور جاري و مديريتي كشور مشاركت و سهيم شوند ؛ اقدام پسنديده و قابل ستايشي است و اينكه با رفتن بازنشستگان ، عده ايي جوياي كار ، جايگزين آنها شوند نيز امري مطلوب و معقول است .
اما متاسفانه به اين مقوله مهم ، يك بعدي نگريسته مي شود . شايد برخي از بازنشستگان براي امرار معاش ، نياز به كار داشته باشند ( هر چند اين امر نيز لازم و ضروري است ) ؛ ليكن چرا به اين موضوع توجه نمي شود كه در بسياري از حوزه ها ، اين حكومت و نظام است كه به تجارب و سرمايه فكري آنها نياز دارد ؟ . اين قانون ، علي رغم بسياري از مزيت هايي كه دارد ؛ ليكن زمينه ايي براي خروج سرمايه هاي انساني را فراهم مي سازد .
در واقع ، تصميم غيركارشناسي مجلس شوراي اسلامي ، منجر به اجرايي شدن طرحي گرديد كه قطعاً دشمنان نظام ، با صرف هزينه هاي كلان ، امكان دستيابي به آن را نداشتند .
كجاي دنيا به نيروهاي مجرب خود كه ساليان سال اين تجربه را اندوخته اند ؛ اينگونه برخورد مي كند ؟! . چرا نگاه كلان و فرصت گونه را در برخورد با اين موضوع مهم لحاظ نمي كنيد ؟
ايا تعداد افراد بيكار موجود ( كه فقط رقم تحصل كرده هاي آن فراتر از چند ميليون است ) با تعداد بازنشستگان شاغل ( كه قرار است جاي خود را به آن عزيزان بدهند ) برابري مي كند !؟
به نظر مي رسد كه نوع برخورد با موضوع بلزنشستگان - آنهم بدين شكل - نوعي پاك كردن صورت مسئله و فرار به جلو مي باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
این مملکت نیروی مجرب ندارد، اگه داشت وضع مملکت این نبود

پس همون بهتر که بازنشسته شوند. حقوقتون که سرمیخه، از چی دیگه دلتون میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
اکثر کسانی که الان شدند مجرب، از شکم مادر که زاییده شده اند، مدیر و مسئول بوده اند، الان لازمه بازنشسته بشوند.
اینم سرکاریه مثل بقیه قوانینی که تصویب می شه و بعد صدتا اما اگر توش میایند و در نهایت می ره کنار بقیه قوانین خاک می خوره
این قانون قطعا برای بکارگیری فرزندان آقازاده هایی است که در خارج از کشور به مشکل برخورده اند
ضمنا اگر هم فرزند یا برادر زاده و خواهر زاده و داماد و عروس نداشته باشند به ترتیبی باقی می مانند تا زمانی که مرگ سراغ شان بیاید.
مسیر پیشنهادی برای بهبود نیز نمی بینم چون همه مسئولین از صدر تا ذیل فقط شعار می دهند و زمانی که به خودشان برسد از اجرای قانون طفره می روند. نمونه بارز آن را در فدراسیون فوتبال می بینیم.
در شرکت قطعات .... زیر مجموعه شرکت برق حرارتی مدیر عامل مریض و پر مشکل آقای مهندس با بیش از ۳۵ سال سابقه بازنشسته است اما بطور غیر قانونی حقوق میگیرد تازه یک ماهه پسر خودش را هم استخدام کرده اونوقت ما کارگران را تک شیفت کرده پرسنل هم مجبور شده اند بروند بیرون شغل دوم کار کنند میگن چرا بیرون کار میکنید. پس این قانون بهش امیدی نیست همه چی برای ما کارگران سفت و سخت گرفته میشود اما برای آقایون اصلا کسی سوال نمیکند. مشخص نیست چرا رئیس هیئت مدیره و رئیس مجمع ما واکنشی نشان نمیدهند شاید هم با هم هستند. این به اون گفته هواتو دارم نگران نباش اونم گفته هر چی شما دستور بدید من انجام میدم!!!
هر چی بگن دروغه و فقط راه رو برای خودشون و خانوادشون هموار تر میکنند
قانون؟؟؟ امیدواری؟؟؟ دوشواری؟؟؟
اصن تحریم نمندی؟؟؟
ما ملت خوابیم که اینها اینجور در مقابل قانون با کمال پررویی می ایستند
بنده بسیار امیدوار هستم. این که همه پشت این قانون بایستند بسیار مهمه.
این قانون فوق‌العاده خوب است و پیشزمینه حضور جوانان و فکرهای نو را فراهم میکنه و البته از رفتن مسولین توسط مرگ طبیعی جلوگیری میکند.
پیشنهاد میشه اگه نمیخواهید این قانون را درست حسابی اجراء کنید جنازه پیرمردهایی که الان زیر خاک خفته اند را خارج کرده و مومیایی کنید و بر مسندی بنشانید که در زمان زنده بودن روی آن تکیه می زدند تا در کنار پیرمردهای زنده از نعمات وجود آنها یکجا برخوردار شویم
هیچ امیدی نیست
تمام بازنشسته های سازمان با حقوق بالاتر به عنوان مشاور به کار بازگشته اند قبلا فولتایم این درآمد را داشتند الان 70 ساعت کار حقوق بالاتری میگیرند. هیچ کس جای بازنشسته ها را نمی گیرد و واحدها ادغام می شوند
حقیر امیدوارم.زیرا میدانم که انرژی و خلاقیت و پویایی ذهن هر فرد تاریخ مصرفی دارد که ان معمولا پس از ۳۰ سال خدمت دچار افول میشود.بنابراین کسی که دوران جوانی را پشت سر گذاشته بهتر است با کسی که پله های ترقی در شغل خود را یکی یکی(نه یکشبه)طی کرده جایگزین شود
با انواع و اقسام بازیها سرکاریم!!!
با سلام و احترام این قانون قطعا مثل تمام قوانین ممکن است در جایی باعث شود حق مطلب ادا نشود و قطعا هستند مدیرانی که جایگزین مثل خودشان ندارند ولی با توجه به توان مندی جوانان ایرانی حتی اگر پسر همان فرد با تخصص متوسط هم جای پدر بازنشسته را بگیرد از نظر من مطمئنن خوب است باید همه اطاعت کنند .بعد از ۳۰ سالگی انسان روزانه یک میلیون سلول مغزی خود را از دست میدهد این ثابت شده است .زنده باد ایران زنده باد وطن پرستی زنده باد درستی
هیچ امیدواری وجود ندارد زیرا تایید ،و تنظیم قانون توسط افرادی نوشته ،و به اجرا گذاشته میشود که خود آنها بیش از یک دهه. پیش باید بازنشسته میشدند ؟ باید قانونی مصوب ،و اجرا گردد که همهٔ افراد بالای ۷۵ سال در امور دولتی ،وخصوصی ،و سیاسی بازنشسته شوند ؟،،
باز شما را حواله میدهم به حضرت مولانا داستان کبودی زن قزوینی البته به هموطنان قزوینی بر نخورد در مثل مناقشه نیست این طرح مثل نقش شیری هست که آن شخص میخواست بر تن خود خال کوبی کند اولین سوزن را که فرو کرد داد شخص در اومد که صبر کن خال کوب پرسید چی شده مرد گفت اینجا که می خوای شروع کنی کجای شیر هست گفت مثلاً سرش گفت سر رو بی خیال شو بار دوم به محض رسیدن سوزن به پوست مرد فریاد زد این کجای شیر است گفت دم مرد گفت دم رو هم بی خیال همین طور الی آخر از آن جا که آن مرد اصولاً این کاره نبود ودلاک هم که فهمیده بود گفت پاشو دادش پاشو تو این کاره نیستی نتیجه این که این قانون هم از فرط دخالت ودستکاری همون شیر بی یال دمی میشه که جناب مولانا می فرمایند .شیر بی یال و دم و اشکم که دید این چنین شیری خدا کی آفرید
یه سری به ساز مان .. هم بزنید فسیلهای بازنشسته نه تنها رسوایی کشتیهای چینی رو بوجود او ردند بلکه ازاون تاریخ سا مان به امان خدا رها شده وریس بازنشسته ا ش ده روزه قهر کرده و تکلیف نامشخصه ووزیر .. هم بی تفاوته و طی ۵ سال اخیر بیش ا ز صد ها نفر ازسازمان خو شونو مامور کردند و بحران نیرو بیداد میکنه
مجلس مقصر است چرا قاتون تصویب کرده ؟؟؟؟؟؟؟
چرا قانون در کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و ستاد صد امام و ستاد امام جمعه و مصلا تهران و شورا نگهبان و حرم مطهر امام و سازمان اوقاف... اجرا نمی شود
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
دست بردار بابا جون / بعد از 40 سال از عمر انقلاب بعضی از مسئولین هنوز جوانان این مرز و بوم را غریبه و نا خودی حساب می کنند.؟/ ......
همه چیز شفاف است.همه هم می دانند واز همه بهتر مسئولان.30 سال کار کردی.بازنشست. خداحافظ.درست کردن این جنجال ها آدرس غلط دادن به مردمه
دریافت دو حقوق (یکی حقوق بازنشستگی و یکی هم حقوق بکارگیری مجدد و پس از بازنشستگی) برای یک نفر در هیچ کشوری پذیرفته نیست و آن فرد باید یکی را انتخاب کند و در غیر این صورت دولت خودش راسا اقدام به قطع یکی از حقوق های فرد می نماید به همین علت کارکنان بازنشسته تمایلی برای بازگشت مجدد به کار بعد از بازنشستگی ندارند بنابراین برای کشور ما که نرخ بیکاری بسیار بالا است و جوانان بسیاری به دلیل بیکاری نمی توانند زندگی تشکیل دهند بهترین کار در وهله اول اجرای همین قانون منع بازنشستگی است و دوم نیز اجرای قانون به موقع بازنشستگی بدون استثنا است.
سلام حتما در قانون جديد محدوديت سني حداكثر٦٥ گذاشته شود شايد راه تفسي براي فقير وبيچاره بدون پارتي و باند و رانت بازشود
تبصره و استثاهای قانون باعث اجرا نشدن یک قانون در کشور می باشد.
بابا اينها كشته احساس تكليف هستند و به هيچ عنوان حاضر نيستند جايگاه خود را تحويل دهند.
شما يه سر به بانك ها بزنيد ديگه ٣٥ سال رو هم رد كرده اند ولي كسي نمي گويد بفرماييد بيرون...
سال به سال تمديد مي كنند جايگاه هاشون را محكم چسبيده اند و به ريش اين مملكت مي خندند.
اگر عملكرد مناسبي داشتند حداقل دل آدم نمي سوخت ولي عملكردشان هم فاجعه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
آره مثل اين مديران بانك سپه كه همه چيز بانك را به حراج گذاشته اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
چقدر اين هايي كه گفتي شبيه ويژگي هاي مديرعامل و اعضاي هيات مديره برخی از بانك ها ست
آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
اکثر مسئولین به سن فرسایشی رسیدن / بازنشستگی که جای خود دارد
اما همچنان دل از قدرت و مال اندوزی بر نمی دارند و رسالت به چاه انداختن کشور در چاه مشکلات و گرانی ها را یه تنه بر عهده دارند
اين قانون در حالت خيلي خوشبينانه ٢٠ درصد اجرا خواهد شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
موافقم، ولي به نظرم خيلي خوشبيني بزرگوار
بنظر من اگر میخواهند استثناها رو در نظر بگیرند، اشکالی نداره فقط یک شرط سنی برایسان قائل باشند.
بنظرمن همه افراد شاغل بایستی سنی زیر 65 سال داشته باشند تا فکری پویا و توانایی انطباق تجربیات خودشان را به واقعیات روز داشته باشند.
در مورد سوالاتی که فرمورده اید :
1-اگر قانون برای همه اجراء شود خوب است وکلیه اجازات نیز لغو گردد مسئو لین اول باید از خودشان شروع کنند واگر صدتا قانون نیز نوشته شود فایده ای ندارد به قول حضرت امام (ره) من این را کراراً گفته‏ ام، اگر از من توصیه برای کسی آمد، از دفتر من برای کسی توصیه آمد، از کسانی که به من مربوطند توصیه آمد، بزنید به دیوار! و یا جمله منسوب به امیر کبیر اداره امور مملکت با توصیه عمه و خاله نمی‌شود.
2-نیرو اگر توانمند باشد نباید خود را متکی به مشاغل دولتی و شبهه دولتی کند بدلیل اینکه میتواند برای خود کار آفرینی کند اگر واقعه اند کار آفرین باشند نه نیروی بله قربان و چشم قربان و لابیگر.
3-اصلاح باید در قوانین سن بازنشستگی کشوری، لشکری و همسان سازی در حقوق وبیمه ها افراد صورت بگیرد تا مشکلات برطرف گرددتا احتیاج نباشد بازنشسته با کهولت سن ، مجددآ به دنبال کار وامورات زندگی خود و خانواده اش باشد.
در پایان اگر سازمان امور استخدامی کشور و دستگاههای نظارتی پرتحرک تر بودندو مسئو لین کشوری به قوانین مملکت احترام قائل می شودند دیگر احتیاج به طرح لوایح منع بکار گیری بازنشستگان وتبدیل مجدد آن به قانون در مجلس نبود سازمان امور استخدامی باید وضعیت پرسنل را در وزارتخانه ها رصد کند وبا ایجاد سازوکاری از بدو ورود کارمند را تا بازنشستگی ثبت و ضبط نماید وبصورت اتوماتیک وار، کارمند بازنشسته را از چرخه پرسنل اداری کشوری خارج نماید وبودجه اختصاصی به پرسنل را قطع تا از لابیگری و مکاتبه اداری بیهوده چلوگیریبه عمل آید
قانون تبصره دار اینجور مواقع کل کارو‌خراب میکنه تبصره را باید بردارن
فعلا که تو وزارت نفت و صندوق بازنشستگی نفت و زیر مجموعه هاشون همه سفت نشستن و ذوق خدمت دارن
بما اموخته اند که قانون استثنا ندارد همانطور که یکی از امام جمعه های استانهای جنوبی پیشنهاد داده که برای انها نیز اجرا شود منطق سلامتی بدن وتوانایی فرد نیز گواه ان است فردی که حتی سن او به ۶۵ سال رسیده است باید خودش اعلام بازنشستگی کند تصور کنید نماینده ملت در مجلس اگر سن او بالاتر از سن اشاره شده فوق بیشتر باشد با همتای خود که ۵۰ سال سن دارد ایا بطور مساوی وقت برای حوزه انتخابیه میگذارند قضاوت با شما در کل دنیا به چنین سنی کار نمبدهند
مردم را مسخره میکنن استاندار خراسان میره ریسس سازمان حج میشه
ما هنوز از وزارت بهداشت ندیدم کسی راز بازنشستگان به کار گرفته رفته باشد .فقط کسانی در زمان باز نشستگی بودند انها را فورا فرستاند .الان در وزرات بهداشت خود وزارت بهداشت سری بزنید ببنید جند صد نفر هنوز دارند 40 سال کار میکنند .الخصوص دکترا و کارشناسات نور چشمی ....حتی دیپلم ..............................هیچ کس نرفته .بیایید ببنید ................
خودتی
سلام
استثتائات باید برداشته شود
چرا در سازمان بازرسی کل کشور از بازنشسته ها با قراراداد ساعتی استفاده میکنند وماهیانه 2 ملیون تومان دریافتی دارند مخصوصا زنجان
باید تمام استثنا هها برداشته شود الان باید جوانان بیایند کار کنند مغز یک جوان بهتر فکر می کند و ایده دارد یا یک مغز کهنسال - کدام میوه بهتر می دهند الخلاص الخلاص
آیا بهتر نبود این قانون شامل حال همه مثلا خود مجلسی ها و دیگران میشد . یک کارمند بازنشسته که برای تآمین زندگیش کار دوم انجام میدهد باید بمیرد
من اصلا" به اجرای قانون در ایران امیدوار نیستم !!!!
سلام اصلا اميدي به اجراي اين قانون نيست تازه داره تجديد نظر هم ميشه .تمام كامنتهايي كه دفاع ميكنند خودشان بازنشسته هستند و حدود٤٠سال است مدير تراز اول مملكت هستند .كجا بروند بهتر از اينجا؟البته خصولتي ها مقصد بعدي مهاجرت اين مديران زحمتكش!!!و توانمند است و......
قانون وقتی مصوب شد و نمایندگان مصوب کردند و از بقیه فیلتر ها گذشت دیگه نباید استثتا برایش قائل شد قانون برای همه یکسانه پس دخل و تصرف کافی و در خصوص این همه بازنشسته لطفاً هر بازنشسته در پستی که بوده کارهای مهمی که کارستان بوده و مشکل ملت و مملکت را حل کرده و مملکت را گل و بلبل کرده را بگه تا ما هم بدونیم در حقشون بی عدالتی نشه.
شرکتهای صندوق بازنشستگی نفت نه تنها در بخش مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره، بلکه در سطح مدیران میانی و روسا و کارشناسان و حتی نیروهای خدماتی، در قرق بازنشستگان نفت هستند.
تقریبا هیچ امدیدی نیست
همه نور چشمی هستن
بابا يه نفر بياد تو اين بانك سپه
به رغم انواع و اقسام فساد و تخلف هاي مالي و غير مالي و اوضاع فاجعه بار عملكرد بانك، هنوز اين مديران به رغم بازنشستگي و تخلف محرز آنها كماكان بر سر جاي خودشان نشسته اند به خدا قسم اين ظلم ها جامعه را به نابودي خواهد كشاند...
پس اين مراجع ن كجا هستند؟
پس كي قراره داد ما را از اين ها بگيرد؟
چرا به رغم تخلفات محرز اين مديران بانك كسي عذر آنها را نمي خواهد؟
آقا بيائيد از بدنه بانك تحقيق كنيد تا همه حقايق بيش از پيش آشكار شود
تابناك تو رو خدا بگيد يه نفر بياد به داد ما بانك سپهي ها برسه
به خدا اوج ظلم و فساد در بانكه
قانونی که بیش از یک سطر باشد یا به اصطلاح تبصره داشته باشد به درد نمی خورد
سئوال ، بازنشسته ایکه در دوران خدمت حقوق خوبی نگرفته ، قادر نبوده خانه ایی بخرد ، قادر نبوده مسافرتی برود ، و الان هم ، دختر دم بخت را باید جهیزیه بدهد ، پسرش را بخواهد داماد کند ، دختران و پسران و نوه ها هر هفته در خانه اش مهمان هستند با این حقوق بازنشستگی حداقلی چکار باید بکند ؟ آیا تاکنون از این زاویه هم به مشکل نگاه گرده اید؟
بسمه تعالی
اجرای قانوتی که به نفع کشور و مردم باشد در این کشور محال است.
یا همه .یا هیچ ......................غیر از این قانون اجرا نمی شود .قانون استثنائ ندارد .....اگر چنین باشد این استثنائ شامل کلیه باز نشستگان دوبار بکار گرفته خواهد شد ..به بهانه های مختلف.و خواهند ماند .پس خودتان را مسخره کردید
تابناک فکر کنم با این نظر سنجی بجز سنجش افکار مردم در بسیاری از زمینه‌ها که جای گفتن نداره و در یک کلام نشان دهنده نارضایتی مردم از شیوه کنونی مدیریت کشور هست. صد در صد به اجماع نظر مردم در خصوص این قانون دست پیدا کرده باشید. در کل بنظرم اگر مجلس و دولت قصد اصلاح امور را داشته باشند باید سریعا جلوی دور زدن قانون را بگیرند و اول از همه حد نصاب تجربه شمول قانون بازنشستگی را از ۳۵ سال به ۳۰ سال کاهش دهند چون با این وضع اسف‌بار مملکت مثل روز روشن است که این عزیزان بسیار مجرب و با تجربه گرانبها!!!! بایستی هر چه سریعتر برای استراحت و هواخوری این مابقی عمر از سیستم اداری حالا چه خصولتی چه دولتی خارج شوند حتی شده به زور!!
تو اداره ما که هنوز هیچ کس نمیدوه شامل قانون میشه یا نه... یکی میگه اینجا نظامی محسوب میشه و شامل قانون نیست، یکی دیگه میگه بودجه اینجا دولتیه پس باید بازنشسته ها برن... فقط همینو بگم که حدود 50 درصد پرسنل ابقاشده بعد از پایان خدمت (بازنشسته) هستند، از 50 در صد باقی مونده هم حدود 20 درصد فقط جوونایی مثل من هستن که وضعیت استخدام شون یا ساعتیه یا شرکتی!!!
از یه طرف بازنشسته ها برن کسی نیست جاشون بیاد، از طرفی بمونن جایی برای ما جوونا نیست
اين قانون براي يك تعداد كارمند بدبخت بود كه بدون قانون وضع كردن هم خودشان مي رفتند نه انهاي كه خاص هستند وجايگزين ندارند انهايي كه به خدا ايمان داريد فقط خدا جايگزين ندارد وبس و آن تعداد كه درهر سازماني ماندند بدانيد كه درتمام آن سازمان ريشه دوانده اند ودستشان براي هر كار ي باز است وقانون هم نمي تواند آنهارا بردارد مخصوصا صداوسيما
برای این کشور هیچ اینده مثبتی نمیشه تصور کرد.
سلام؛
بایدامیدوارباشیم وابن قانون بایداجراشودودرصورت اصلاح یک سری ابهامات هست که نیازبه توضیح داردولی این توضیح چون شخصی محسوب میشودمشکل ابجادمیکندیعنی نماینده میادتوضیح میدهداین قانون شامل شرکت خصولتی یعنی شرکت های وابسته به سیستم بانکی کشور.شستا....میشودولی درعمل اجراممیشودلذابایدصریح اعلام واجراشودوانگهی درصورت نیازبه استثنابایددرسطح نظامی ‌واطلاعاتی باشدنه درجای دیگه...مطمئنا درصورت اجراتاثیرمثبت دررفع بیکاری داردزیرااین مدعیان وشیفتگان خدمت میتوانددبروندبیرون اشتغال هم ایجادبکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست