بازدید 13567
پیمانه اقتصادی؛

ترکیه رکورد زد: ۴۰ میلیون گردشگر خارجی با ۳۲ میلیارد دلار درآمد/ سقوط ۷۰ میلیارد دلاری ارز‌های دیجیتال/ سهامدارانی که ۵۰ درصد سرمایه خود را از دست دادند/ کشاورزانی که مفت‌فروشی می‌کنند

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش تورم تولیدکننده به ۲۶.۹ درصد/ تورم نقطه‌ای تولیدکننده ۶۳.۳ درصد شد، بازگشت اوراق به کانال ۵۰ هزار تومانی، مایکروسافت گران‌ترین شرکت جهان شد، تصمیم اوپک پلاس متأثر از ابهامات پیرامون صادرات ایران، چک‌های تضمینی غیرقابل خرید و فروش شد، قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۶۰۰ تومان افزایش یافت و توصیه بیمه مرکزی به دارندگان خودرو را در بر دارد.
کد خبر: ۸۵۶۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 02 December 2018
ترکیه رکورد زد: ۴۰ میلیون گردشگر خارجی با ۳۲ میلیارد دلار درآمد/ سقوط ۷۰ میلیارد دلاری ارز‌های دیجیتال/ سهامدارانی که ۵۰ درصد سرمایه خود را از دست دادند/ کشاورزانی که مفت‌فروشی می‌کنندپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش تورم تولیدکننده به ۲۶.۹ درصد/ تورم نقطه‌ای تولیدکننده ۶۳.۳ درصد شد، بازگشت اوراق به کانال ۵۰ هزار تومانی، مایکروسافت گران‌ترین شرکت جهان شد، تصمیم اوپک پلاس متأثر از ابهامات پیرامون صادرات ایران، چک‌های تضمینی غیرقابل خرید و فروش شد، قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۶۰۰ تومان افزایش یافت و توصیه بیمه مرکزی به دارندگان خودرو را در بر دارد.
 
افزایش تورم تولیدکننده به ۲۶.۹ درصد/ تورم نقطه‌ای تولیدکننده ۶۳.۳ درصد شد

به نقل از بانک مرکزی، خلاصه نتایج به‌دست آمده از شاخص بهای تولیدکننده در ایران بر اساس سال پایه ۱۰۰=۱۳۹۵ به شرح زیر است: شاخص بهای تولیدکننده در ایران در دوازده ماه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۶ به‌میزان ۲۶.۹ درصد افزایش یافته است. شاخص بهای تولیدکننده در ایران در آبان ماه ۱۳۹۷ به عدد ۱۸۲.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۳.۵ درصد افزایش داشته است. شاخص مذکور در آبان ماه ۱۳۹۷ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۶۳.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

اولین بازدهی منفی بورس در نیمه دوم سال رقم خورد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۳۹۱۸ واحدی معادل ۲.۳۹ درصد به رقم ۱۵۹ هزار و ۸۵۳ واحد رسید. این در حالی است که نماگر کل بورس در هفته گذشته در مجموع، با افت ۶.۸ درصدی مواجه شده بود. همچنین روند نزولی امروز شاخص باعث شد تا بازدهی بورس تهران از ابتدای پاییز امسال، برای اولین بار در محدوده منفی قرار بگیرد و نسبت به اول مهرماه امسال، منفی ۰.۴۲ درصد عقب نشینی داشته باشد. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۱۴۱ واحدی به رقم ۴۶ هزار و ۵۵۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۶۱۴ واحدی، عدد ۲۶ هزار و ۶۲۲ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۳۳ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۷۶۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۴۷۱۸ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۱۷۰ هزار و ۲۴۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۳۱۵۲ واحد کاهش به رقم ۱۱۷ هزار و ۲۴۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۵۱۷ واحد کاهش همراه بود و عدد ۳۲۰ هزار و ۹۸۵ واحد را به نمایش گذاشت.  

ترکیه رکورد زد: ۴۰ میلیون گردشگر خارجی با ۳۲ میلیارد دلار درآمد/ سقوط ۷۰ میلیارد دلاری ارز‌های دیجیتال/ سهامدارانی که ۵۰ درصد سرمایه خود را از دست دادند/ کشاورزانی که مفت‌فروشی می‌کنند

سهامدارانی که ۵۰ درصد سرمایه خود را از دست دادند

یک کارشناس بازار سرمایه در گفت وگو با تابناک اقتصادی در خصوص عوامل مؤثر بر سقوط شاخص کل گفت: گزارش پیش بینی در خصوص سودآوری شرکت‌ها برای سرمایه گذاران بسیار مهم بوده و نمی‌توان منکر این شد که حذف پیش بینی بر معاملات تاثیر گذار بوده و طبیعتا این تصمیم و این اقدام اثر خود را بر بازار داشته و دارد، ولی نسبت دادن سقوط شاخص بورس به این موضوع درست نیست شرکت‌های حاضر در بازار حاشیه سود و امنیت برای مقدار فروش خود در سال آتی را در نظر گرفته اند طبعا بازار به این گزارش‌ها نیاز داشت و سقوط شاخص کل با عوامل مختلفی در ارتباط است.
 
احسان پیران ادامه داد: ریزش اخیر بازار به عواملی مانند ورود سرمایه گذاران جدیدی مرتبط بوده که برای ورود به بازار فرهنگ سازی و آمادگی نداشته اند و هیچ اطلاعاتی در خصوص بازار ندارند و فقط به کسب سود در کوتاه مدت دل بسته اند و این همان اتفاقی بود که در سال ۹۲ اتفاق افتاد و با ورود سرمایه گذاران جدید و غیر حرفه‌ای پس از مدتی شاهد ریزش بازار بودیم در ماه‌های اخیر نیز شاهد آن بودیم که بارها از ورود به بازار سرمایه در رسانه‌ها صحبت شد.
 
وی افزود: در یک برهه زمانی همه رسانه‌ها و مقامات در خصوص بازدهی در بازار سرمایه صحبت می‌کردند و با اشاره به اشباع بازار‌های موازی مردم ترغیب به سرمایه گذاری در بورس شدند، ولی با ورود خیل سهامداران بی اطلاع به بازار و از دست دادن سرمایه قاعدتا این افراد دیگر به بازار برنخواهند گشت، چون سرخورده شده اند، فردی که تنها دو ماه از حضورش در بازار گذشته، ولی ۳۰ تا ۵۰ درصد سرمایه خود را از دست داده، قاعدتا دیگر علاقه‌ای به حضور در بازار ندارد.

بازار اوراق مسکن؛ بازگشت اوراق به کانال ۵۰ هزار تومانی

با پایان معاملات شنبه اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه۹۵۱۲) با رشد ۸/ ۱ درصدی به قیمت ۵۰ هزار و ۴۷۸ تومان معامله شد. پس از عملکرد ضعیف این اوراق در هفته گذشته تسه۹۵۱۲ بار دیگر به کانال ۵۰ هزار تومانی صعود کرد. اکثر سررسید‌ها در معاملات دیروز روند نزولی را تجربه کردند. بنا بر گزارش وضعیت معاملات مسکن تعداد معاملات در گروه قیمتی هر متر مربع ۳ تا ۵ میلیون، نسبت به سال قبل ثابت مانده است. گروه‌های متراژی ۴۰ تا ۶۰ متر‌مربع نیز بیشترین تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین، افت شدید فروش نوساز‌ها بیش از سایر واحد‌ها به چشم می‌آید. با جهش دوبرابری قیمت‌ها در مقیاس سالانه روند خرید خانه‌ها با توجه به بضاعت متقاضیان در شیب نزولی به سر می‌برد. کاهش ماهانه تعداد معاملات نیز گویای رکود بازار املاک است که به رکود «تسه»‌ها دامن زده است.

ترکیه رکورد زد: ۴۰ میلیون گردشگر خارجی با ۳۲ میلیارد دلار درآمد

بر اساس آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه میزان ورود گردشگران خارجی ترکیه بیش از انتظار و پیش بینی‌ها بوده به طوری که نسبت به ۱۰ ماه سال گذشته ۲۲.۴۳ درصد افزایش یافته است. شمار گردشگران خارجی ترکیه در سال جاری از بالاترین میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۴ نیز که حدود ۴۱ میلیون نفر بود، فراتر رفته است.
 
بنا به گزارش منتشر شده، گردشگران روس با رشد ۱۶.۰۹ درصدی در ردیف اول، و گردشگران آلمانی و انگلیسی نیز به ترتیب با ۱۱.۶۸ و ۶.۰۷ درصد افزایش در جایگاه دوم و سوم گردشگران خارجی ترکیه جای گرفته اند. بر اساس این گزارش، ایرانیان پس از اتباع اوکراین و گرجستان در رده پنجم گردشگران خارجی ترکیه جای گرفته اند، این در حالی است که گردشگران ایرانی در رده سوم مشتریان بازار گردشگری در سال گذشته بودند.

ترکیه رکورد زد: ۴۰ میلیون گردشگر خارجی با ۳۲ میلیارد دلار درآمد/ سقوط ۷۰ میلیارد دلاری ارز‌های دیجیتال/ سهامدارانی که ۵۰ درصد سرمایه خود را از دست دادند/ کشاورزانی که مفت‌فروشی می‌کنند

امسال ورود گردشگران خارجی به ترکیه در پی کاهش ارزش لیر و پایین آمدن نرخ خدمات تفریحی، پذیرایی و اقامتی برای اتباع خارجی و نیز افزایش نسبی شاخص‌های امنیتی به طور چشمگیری رشد یافته است. در سال گذشته میلادی ۳۲.۴ میلیون گردشگر خارجی به ترکیه سفر کرده و ۲۶.۲ میلیارد دلار ارز خارجی وارد این کشور کردند. وزارت فرهنگ و گردشگری این کشور برای سال جاری نیز جذب ۴۰ میلیون گردشگر خارجی با ۳۲ میلیارد دلار درآمد را هدف گذاری کرده است. این وزارتخانه همچنین وعده داده که تا سال ۲۰۲۳ تعداد گردشگران ورودی ترکیه به ۵۰ میلیون نفر و میزان درآمد گردشگری این کشور نیز به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. تخمین زده می‌شود که ۲۰ درصد جمعیت شاغل ترکیه در بخش گردشگری به فعالیت می‌پردازند. /ایرنا

مایکروسافت گران‌ترین شرکت جهان شد

در معاملات بازار سهام در هفته گذشته که بار‌ها ارزش کل سهام شرکت مایکروسافت از اپل سبقت گرفته بود، هر بار اپل در جایگاه نخست قرار می‌گرفت، اما بالاخره با بسته شدن بازار در معاملات روز جمعه برای نخستین بار مایکروسافت توانست اپل را شکست دهد و در صدر گران قیمت‌ترین شرکت سهامی عام قرار بگیرد. هم زمان با بسته شدن بازار‌های سهام ایالات متحده آمریکا در نیمه شب گذشته، قیمت هر سهم از شرکت مایکروسافت در ۱۱۰.۸۹ دلار ایستاد و ارزش بازار آن به ۸۵۱.۲ میلیارد دلار رسید. این در حالی است که قیمت هر سهم اپل در پایان این معاملات به ۱۷۸.۵۸ دلار رسید و ارزش کل این شرکت معادل ۸۴۷.۴ میلیارد دلار شد که با فاصله کمی از مایکروسافت در رتبه دوم جای گرفت.  
 
رویترز نوشت: با بسته شدن بازار‌های سهام آمریکا، قیمت هر سهم مایکروسافت ۱۱۰.۸۹ دلار شد و بر اساس آخرین تعداد سهام اعلام شده این شرکت که ۱۹ اکتبر در داده‌های اداره اوراق و بورس آمریکا ثبت شده است، ارزش بازار آن به ۸۵۱.۲ میلیارد دلار رسید. در صورتی که مایکروسافت بتواند این روند را حفظ کند و عنوان گران قیمت‌ترین شرکت جهان در سال جاری را همچنان از آن خود کند، این نخستین باری خواهد بود که از سال ۲۰۰۲ تاکنون در جایگاه نخست و جلوتر از اپل قرار گرفته است.

تصمیم اوپک پلاس متأثر از ابهامات پیرامون صادرات ایران

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد، ابهامات پیرامون مسائل متعدد از جمله حجم صادرات نفت ایران، صنعت نفت را متاثر کرده، اما تولیدکنندگان روسی آماده هستند تا تولیدشان را طبق شرایط تنظیم کنند. الکساندر نواک در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: ما دقیقا نمی‌دانیم درباره صادرات نفت ایران چه اتفاقی روی داده است. تنها ایران و مشتریانش این اطلاعات را دارند. آمار هر روز منتشر نمی‌شود و اندکی تاخیر وجود دارد بنابراین ما تنها اطلاعات مربوط به نوامبر را در اواسط دسامبر دریافت می‌کنیم.  وی در ادامه افزود: تصمیمات بر مبنای تحلیل‌های انجام گرفته توسط کمیته فنی مشترک گرفته خواهد شد و آمار منابع مستقل پس از دیدار‌های هفته آینده منتشر می‌شود. در پاسخ به این که اگر کاهش تولید ۱.۴ میلیون بشکه در روز تأیید شود، چگونه میان تولیدکنندگان مشارکت کننده در توافق اوپک پلاس تقسیم خواهد شد، گفت: هنوز اظهارنظر در این باره زود است. وی اظهار کرد: اگر تصمیم درباره این میزان کاهش تولید گرفته شود، نحوه تقسیم بندی سهمیه‌ها در دیدار وزیران مشخص خواهد شد و شرکت‌های روسی برای همکاری با تصمیمات اوپک پلاس متعهد مانده‌اند.  نواک گفت: همه قبول دارند که هنوز زود است درباره پارامتر‌های توافق در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته شود. از سوی دیگر، اگر لازم باشد شرکت‌های روسی حجم تولید نفت خود را تنظیم خواهند کرد. /ایسنا

سقوط ۷۰ میلیارد دلاری ارز‌های دیجیتال

نوامبر ماهی است که سرمایه‌گذاران بیت‌کوین تلخی آن را فراموش نخواهند کرد. بزرگترین ارز دیجیتال جهان ماه نوامبر خود را با سقوط ۳۷ درصدی قیمت به پایان برد که بدترین سقوط آن از آوریل ۲۰۱۱ تا کنون است. ارز دیجیتال در آن ماه هم ۳۹ درصد از ارزش خود را از دست داده بود. بیت‌کوین که ماه نوامبر خود را در قیمتی بالاتر از ۶۳۰۰ دلار آغاز کرده بود، با بسته شدن معاملات ماه نوامبر در جمعه شب تا ۳۸۷۸.۶۶ دلار پایین آمد. این ارز دیجیتال حالا بیش از ۷۰ درصد از ابتدای ۲۰۱۸ تا کنون سقوط کرده است و ۸۰ درصد نسبت به رکورد همیشگی خود که در سال گذشته به ثبت رسانده بود افت کرده است. طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ دات‌کام، در ماه نوامبر ارزش بازار کل ارز‌های دیجیتال مهم جهان، ۷۰ میلیارد دلار سقوط کرد. اکس‌آرپی، دومین ارز دیجیتال جهان، ۱۸ درصد در ماه نوامبر سقوط کرد، در حالی که اتروم ۴۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

توصیه بیمه مرکزی به دارندگان خودرو

بیمه مرکزی با توجه به افزایش قیمت خودرو و به منظور حمایت ازحقوق بیمه گذاران، به دارندگان خودرو پیشنهاد کرد سرمایه بیمه بدنه خود را افزایش دهند. این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، با عنایت به نوسانات قیمت خودرو، پیشنهاد می‌شود بیمه‌گذارانی که دارای بیمه بدنه هستند با مراجعه به نمایندگی‌های شرکت‌های بیمه، سرمایه مورد بیمه خود را افزایش دهند تا در هنگام بروز خسارت با مشکلاتی، چون اعمال ماده ۱۰ قانون بیمه مواجه نشوند. جزئیات بیشتر

چک‌های تضمینی غیرقابل خرید و فروش شد

عبدالناصر همتی بعد از اتمام نشست امروز اعضای شورای هماهنگی سران قوا اظهار داشت: از مسائل مهم بازار پول، چک‌های تضمینی بود که در سال‌های گذشته پشت نویسی و دست به دست شدن چک توسط افراد مختلف معضل بزرگی به وجود آورد. وی ادامه داد: بررسی‌های ما طی یکی دو ماه گذشته نشان می‌دهد، ارزش این چک‌ها ۸ هزار میلیارد تومان بود که چرخش فاقد شفافیت و بدون اطلاع نظام بانکی از مشکلات آن به شمار می‌رود. رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بنا به پیشنهادی که امروز در شورا طرح کردیم، مصوب شد که دیگر چک‌های تضمینی، قابل ظهرنویسی نیست و متقاضی چک حتما باید نام ذینفع (گیرنده) چک را به همراه شماره ملی او در چک قید کند. به گفته همتی چک‌هایی که اکنون در اختیار مردم است قابل انتقال به سایرین نیست و فاقد اعتبار خواهند بود. وی تأکید کرد: بنابراین، چک‌های فعلی دیگر قابل انتقال نیستند و برای چک‌های موجود در اختیار مردم طبق مصوبه شورا، یک ماه فرصت داده شد تا با مراجعه به بانک‌ها نقد شوند، ضمن آن که از این به بعد چک‌ها با شرایط جدید توسط بانک‌ها ارائه و صادر خواهد شد.

کشاورزانی که مفت‌فروشی می‌کنند

«هر روز یکی شان می‌آید، یکی می‌گوید کیلویی ۸۰۰ تومن می‌خرم، آن یکی کیلویی ۱۰۰۰، دیگری می‌گوید همه محصول باغ را می‌خرم ۶ میلیون تومان، آن دیگری هزارتا عیب روی پرتقال تامسون یک دست و بدون لک می‌گذارد که همچنان بیشتر بزند تو سر قیمت ... کود و سم را چند برابر قیمت خریدیم و الان که موقع فروش محصولات شده اینطور بی‌رحمانه روی محصول ما قیمت می‌گذارند. اون از  سه سال قبل که برف آمده بود و سرما به محصول زده بود و هر هکتار ۳۰۰ هزارتومان؟! خسارت برای باغداران در نظر گرفته بودند و این هم از محصول با کیفیتِ امسال ما که سیب را باید بخریم کیلویی ۹۰۰۰ تومن و پرتقال را بفروشیم کیلویی ۱۰۰۰ تومن. این انصافه آخه؟» ...  این‌ها حرف‌های اسماعیل‌پور است؛ کشاورز باتجربه شمالی؛ پرتقال‌کاری که این روز‌ها از ساز ناکوک زمانه، ناراضی است. می‌گوید: دلالان بر گرده‌ی ما کشاورزان سوار می‌شوند و محصولات بی‌عیب و نقص ما را به اصطلاح «بُزخر» می‌کنند. «بُزخری» پیشه‌ی دلالان است؛  این کاملاً طبیعی‌ست، اما پا پس‌کشیدن‌های دولت و عدم اعتنای نمایندگان مجلس، ما کشاورزان را به ستوه آورده است؛ آن‌ها آب به آسیاب دلالان می‌ریزند.
 
اسماعیل‌پور می‌گوید: خیلی‌ها ممکن است فکر کنند که ما کشاورزان شمالی، چون آب و زمین کافی داریم، دیگر هیچ درد و مشکلی نداریم؛ درحالیکه در این اقتصاد بیمار ما هم دچار مشکلیم؛ کشاورزان اصفهان، حقابه‌شان را دزدیه‌اند و ما حق فروش محصولاتمان را؛ ما آب و زمین به اندازه کافی داریم، اما باز هم کمیت‌مان لنگ است چراکه محصول نهایی را مفت از چنگ‌مان درمی‌آورند. /ایلنا

قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۶۰۰ تومان افزایش یافت

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: رئیس جمهوری با خرید تضمینی گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۶۰۰ تومان موافقت کرد. دکتر عبدالمهدی بخشنده با اشاره به پیگیری‌های انجام شده توسط وزیر جهاد کشاورزی و درخواست وی از دکتر روحانی رئیس جمهوری در زمینه تجدید نظر در نرخ خرید تضمینی گندم اعلام شده، خوشبختانه با موافقت رئیس جمهوری و همراهی و مساعدت دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، به منظور حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان زحمتکش گندم که در سه سال اخیر با تلاش گسترده خود کشور را در گندم خودکفا کرده اند، رئیس جمهور با خرید تضمینی گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۶۰۰ تومان موافقت کرد. وی از حمایت همه جانبه رئیس جمهوری و همه دست اندرکاران قدردانی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
بازدهی بازارهای مختلف در یکسال گذشته :
بازار ارز وطلا : ۳۰۰ درصد
بازار مسکن : ۱۰۰درصد
بازار بورس : ۶۰ درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
یکشنبه ۱۱اذر۹۷ ساعت۱۱:۲۰
یورو : ۱۳۳۵۰
دلار: ۱۱۸۰۰
روند نزولی قیمت ارزمتوقف و ازامروز قیمتهاصعودی شدند
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
نکته این 40 میلیارد دلار درآمد ترکیه از گردشگری سهم 10 میلیارد دلاری ایرانی هاییست که اغلب با چاپیدن جیب مردم به روشهای نوین و یا کسب مال نامشروع از جیب بقیه این پولها رو در ترکیه صرف خوشگذرانی می کنند
وضعیت فعلی بورس دقیقا مشابه وضعیت ان درسال ۹۲ است در ان سال هم بخاطرسه برابرشدن قیمت ارز شاخص بورس بصورت عمودی رشد کردوچندین هفته متمادی رکورد زد وبه قله ۹۰ هزارواحدی رسید اما ازدیماه ۹۲ روندنزولی بورس اغازشد وبیش از ۳۰ هزارواحد ریزش کرد وبعدازان به مدت ۴-۵ سال نوسان ناچیزداشت وعملا درجازد درحالیکه درمدت مشابه سایربازارهای رقیب ازجمله مسکن رشدچشمگیری داشتند.درسال ۹۷ نیز
درحالیکه قیمت ارز وطلا حدود۳۰۰ درصد ومسکن بیش از۱۰۰درصدرشد داشته اند بازار بورس نتوانست بیشتراز ۶۰ درصدرشد کندکه انهم درحال کاهش است !!!
اگر قصد ندارید از اروپا و آمریکا چیزی یاد بگیرید لااقل از ترکیه یاد بگیرید.
بهانه اینکه ترکیه کشور غیر اسلامی است بهانه باطلی است

نمیتوانید کاری برای کشور انجام دهید ما را در زمان گذشته نگه ندارید.
خودتان ( بیشتر مسئولان ) شاید نه ولی خانواده هایتان اغلب در کشورهای دیگر در حال تردد و خرید ملک هستند.

کشور را به عراق دوم خاورمیانه تبدیل کرده اید.
اتحاد مردم را سست نکنید.
از ترکها درس بگیرید.
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
احسنت
کم لطفی نکنید ! ما هم رکورد زدیم ! بدبختی ، فقر ، بی ابی ، بخور و ببر مسئولین ، فرار مغزها ، کشته های تصادف خودروهای بی کیفیت ، ....
پاسخ ها
شما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
نه اتفاقا ما همه چیمون درسته انقدر درسته که زندگی آقایون مرفه شده و پول منابع این مملکت رفته تو جیبشون مردم بمیرن مهم نیست
ترکیه شده آمریکا
ایران شده ونزوئلا

آن مسئولان کجا و این مسئولان ؟؟؟

هرکس مخالف نظر بنده و آمریکاست اول ثابت کنه چرا فرزندان برخی مسئولین و حتی خودشان تابعیت دوگانه دارند.

حقیقت تلخ است ولی با چشمان خودتان دیدید بدون آمریکا، اروپا و روسیه عددی نیستند.
ما هم در دفع گردشگر رکورد زدیم...
چندروزیست تیترهای اخبارصداوسیماوجرایدورسانه هارازیرنظرگرفتم تاببینم این رسانه هادرجهت حفظ منافع سهامداران بورس وجلوگیری از نابودی بیشترسرمایه شان ایااخبارشفاف وتحلیل های علت سقوط سهام ارایه میشودیاخیر که متوجه شدم بجزتابناک تقریبا هیچ رسانه ای به ریزشهای سهمگین ماههای اخیربورس واکنشی نشان نمیدهد وهمه تمام تمرکزشان رابه موضوع افت قیمت ارزوطلا اختصاص داده اند ایامفهوم رعایت بیطرفی درانتشار اخباراین است؟!!!
ورود سرمایه به بورس مگر کی انجام شد که سرمایه گذار بخواد به این سرعت سرمایشو بکشه بیرون؟
سقوط بورس دلیلش عدم توان دولت در مدیریت صنعت و اقتصاد در این شرایطه.
حرفم با آن کشاورز محترم هست، آیا کسی مجبورتان کرده است به دلال بفروشید!؟ چرا خودتان تعاونی تشکیل نمی دهید تا دسته جمعی برداشت کنید تا هزینه های برداشتتون هم سرشکن بشود و محصول را ارزانتر دست مشتری برسانید؟
حتما همه کارها را باید دولت انجام دهد. هیچ جای دنیا اینطوری نیست و همه چیز خصوصی است ولی اینجا ما در همه چیز انتظار نرخ گذاری و خرید تضمینی داریم مثل کشورهای کمونیستی سابق که البته باید در کتابهای تاریخ دنبالشان بگردیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
معمولا روستاویان از سر لجاجت پ کینه و حسادت با هم همکاری نمیکنند
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
شهرداری و میدان میوه مانع ارتباط مستقیم تولید و مصرف هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
کار تیمی جواب نمیده. انسانها در هوش و انگیزه و قدرت بدنی با هم تفاوت دارند و هیچوقت به این سادگی هماهنگ نمیشن. اگه راست میگی خودت برو زمین این آقا رو بخر و بعد با این پیشنهاداتی که میدی درآمدت رو بالا ببر و به بقیه کشاورزا نشون بده که میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
نه دوست عزیز!
اشکال اصلی این است که اتظار داریم یک نفر بیاد محصول ما را خودش بچیند، خودش توزیع کند و
و خودش به دست مصرف کننده نهایی برساند و پول خوبی هم به ما بدهد!
تا زمانی که ما همه روشهای کاشت، داشت، برداشت، توزیع و ... سنتی و با کمترین بهره باشد، سیستم همین خواهد بود. حالا تقصیرها را گردن هر کسی می خواهید بیاندازید.
بیشتر از 5 ساله قیمت مرکبات ثابت مونده، بیچاره کشاورز ،
نه دولت نظارت داره و نه نمایندهای مردم کاری انجام می دن ، فقط تماشاچی ان
دلیلش اینه که اردوغان هر چقدر هم دیکتاتور باشه خودشو وابسته به ترکیه می دونه و ترکیه را وطن خودش می دونه دنبال غارت ترکیه و سرمایه گذاری در استرالیا و کانادا نیست!!!!!
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
احسنت
ارزهای دیجیتال ساخته و پرداخته امریکا برای جذب و خارج کردن انها از گردونه اقتصاد جهانی دلارهای بدون پشتوانه ای است که طی سه دهه اخیر وارد اقتصاد جهانی کردو با افزایش کاذب و کاهش برنامه ریزی شده قیمت این ارزها مابه التفاوت انها را از گردونه اقتصاد جهانی خارج میکند نمونه ان همین 70 میلیارد مورد اشاره است
بیت الله ستاریان کارشناس اقتصاد مسکن: بازارهای ارز و طلا به عنوان دو بازار موازی همواره در نوسانات اقتصاد کلان به صورت کوتاه مدت سرمایه‌ها را به سمت خود می‌کشند و بعد از تخلیه این بازارها سرمایه‌ها وارد مسکن می‌شود. دلار و سکه در دوره‌ای که جاذب هستند به صورت کوتاه مدت منابعی را به سمت خود جذب می‌کنند و بعد با ارزش افزوده‌ای به بخش مسکن می‌رود.
این کارشناس اقتصاد مسکن افزود حتی درصورت ادامه کاهش قیمت ارز در بخش مسکن هنوز ظرفیت جذب خواهد بود و رشد خواهد داشت و این رشد تا شش ماهه اول سال آینده ادامه پیدا می‌کند وی با بیان این‌که مسکن به نسبت دلار و سکه افزایش چندانی نداشته است، گفت: رشد قیمت ملک ۸۴درصدی بوده در حالی که در بازار ارز جهش ۲۷۵ درصدی داشتیم. بنابراین مسکن با توجه به ماهیت دیرپذیر بودن باید خود را با قیمت ارز هماهنگ کند که این اتفاق در آینده رخ میدهد وی افزود همیشه جابه‌جایی در این دو بازار به همین صورت بوده که با تخلیه حباب بازار ارز و طلا، سرمایه‌ها با فاصله‌ی زمانی وارد مسکن می‌شود.قیمت مسکن پایتخت در شرایطی کماکان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد که معاملات در مسیر کاهش قرار دارد. با این وجود، در مهرماه ۱۳۹۷ رکود افزایش ماهیانه و سالیانه قیمت مسکن طی هفت ماه اخیر شکسته شد. آن‌طور که بانک مرکزی گزارش داد، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی شهر تهران ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸۴ درصد رشد نشان می‌دهد.
به ترکیه حسودیم شد.32میلیارد دلار؟؟؟؟
ماهم در فراری دادن رکورد داریم
درآمد گردشگری ترکیه در برابر فرانسه و آمریکا و حتی مکزیک رقمی نیست...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
با این حرف داری خودتو دلداری میدی؟ عجله نکن به اونا هم میرسه. همه توسعه رو از نقطه عقب ماندگی شروع کردند. آمریکا و فرانسه که از اول توسعه یافته نبودند .
تشکر بابت لطف جناب نوبخت از خرید تظمینی نرخ گندم کاش به مردم میگفتن گندم رو از روسیه و بقیه جاها هر کیلو گرم چقدر میخرن تا بفهمیم لطف خاصی به ما نمیکنن بابت نرخ تظمینی گندم چه بسا دارن سود میبرن از این خرید
دو کشور در همسایگی هم... دو کشور با فرهنگ های تقریبا مشابه... دو کشور با شرایط اقتصادی و کاهش ارزش پول مشابه!! اما :
وقتی مملکت رو به مسئول متخصص بسپاری میشه ترکیه که در پیشرفت و درامد زایی و بازیابی ارزش پولش رکورد میزنه ..... و وقتی هم به آقازاده و صرفا متعهد به اسلام ظاهری بسپری میشه ایران که در پسرفت و فقر و اختصاص بسته حمایتی و تورم داره رکورد میزنه!!!
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
احسنت
گردشگری!
شایستعًه ترین زینت زن حفظ حجاب است.
به جاش ما معنویات داریم.
ما هم رکورد زدیم! البته تو چیزهای دیگه
2
دیروز در همین سایت تابناک ذیل خبری نوشتند که میزان رشد اقتصادی در ایران بالاتر از ترکیه است. امیدوارم ایشان این خبر درآمد گردشگر ترکیه را امروز بخوانند.
کشاورزان عزیز تا زمانی که مراحل بعد از برداشت محصول شامل بسته بندی اصولی، ایجاد سردخانه با توجه به ظرفیت تولید محصول و نگهداری اصولی محصول و فروش بدون واسطه را در پیش نگیرند، همچنان متضرر خواهند شد. باید از کشورهای پیشرفته الگو گرفت و بکار برد.
گردشگری تو ایران!!!!!ا.........اونجا به مردم احترام می گذارند اینجا چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟طلب کارن............گستاخ
د
من متوجه نمیشوم با این قیمت های ارزان تور های ترکیه که باور کنید فقط پول صبحانه که روی تور است را میگیرند چطور برای آنان می صرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
دوست عزیز آنجا بهره وری فوق العاده بالاست!
در سفری که داشتم، واقعا حجم کار و تلاشی که کارمندان و کارگران هتل انجام می دادند را می دیدم واقعاً پی می بردم تقریبا همه ما فقط سرکار وقت تلف می کنیم.
ایران مملکت دلالها و واسطه ها
ما هم رکورد زدیم، بعد چهل سال که قرار بود همه مردم صاحب خانه و کار و زندگی شوند و از همه چیز بی نیاز،، حالا دستان نمان را برای دریافت یارانه و سبد کالا دراز کرده ایم، ان هم معلوم نیست به کسانی که واقعا محتاج ترند می رسد یا نه؟
تا وقتی در جامعه ایرانی انسانیت را فدای مادییت می کنید آرزوی زندگی بهتر نداشته باشید کدامیک هر چیزی را که برای خود می خواهد برای همسایه اش می خواهد چند درصد مردم به این شیوه رفتار می کنند پس باید به انسانیت بازگشت تا زندگی زیبا شود .که گندم زگندم بروید جو زجو
سلام
وقتی که در کشور بعضی از انسانها با عنوان دلال ویا واسطه نه به آخرت خودشان رحم می کنند ونه به باغدار ومردم واین موضوع سالهاست که ادامه دارد وهم به باغدار اجحاف میشود وهم مردم اصلح ترین را ه حل خرید مزکبات وسایر محصولات این چنین بطور مستقیم از باغدار است همانند گندم وپخش ان از طریق بنک داران و تعاونی های مصرف سراسر کشور ایت.
ما هم کشور را از نظر حجاب خانم ها آزاد کنیم و کاری به کار شهروندان خودمان و توریست ها نداشته باشیم وضعیت توریست کشورمان زیر و رو خواهد شد.
تنها علت موفقیت خیره کننده ترکیه در جذب گردشگر (با داشتن یک دهم منابع ما) آزادی گردشگران و حجاب است!!!
دلال مانند کرم به جان این کشور ومردمش افتاده.آیا این کشور با این درآمد سرشار نمی تواند پرتغال را از کشاورز با قیمت عادلانه بخرد.
لااقل این اخبار را منعکس نکنید.ادم جگرش میسوزه کشوری که بیشترین مکان و وسایل گردشگری در دنیا را داره.باید گردشگران ازش فراری باشند.اما ترکیه فسقلی بیشترین درامد را داشته باشه....حیف..
خوب معلومه وقتي حجاب اجباري باشه و مشروبات الكلي هم ممنوع هيچ گردشگري نمياد ايران.٣٢ ميليارد دلار نوش جون مردم فهيم تركيه.ما هم تو بدبختي خودمون ميميريم
تازمانیکه حجاب اجباری در ایران برقراره باوجودیکه جاذبه های بیشتری از ترکیه دارد از گردشگر خبری نیست یکی از مسؤلین هتلی در ترکیه به بنده میگفت ماهم مسلمانتر از شما وهم متمدن تر ازشما هستیم ایشان معتقد بود قران در هیچ زمینه ای اجبار بکار نبرده از جمله مهمترین مسٔله که حتی در پذیرش دین هم اجبار نیست همه سخنان را بشنوید وبهترین از نظر خودتان را انتخاب کنید
من نمیدونم چرا یه عده ای تلاش میکنند قیمت مسکنو بالا ببرند این تهران روی گسل زلزله است ممکنه هرلحظه فعال بشه هوای آلوده گرانی بعد مسکن متری 10میلیون تازه بازم میگن جای رشد داره خدا لعنت کنه هرچی دلال نامرده املاکو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار