بازدید 6433
۴
پیش‌بینی رفتار بورس تهران در هفته آتی؛

تاثیر همراهی اجباری عربستان با آمریکا بر شاخص بورس/ قیمت جهانی نفت همچنان در مسیر کاهش/ اقبال سهامداران به بازار بدهی

معاملات تالار حافظ در هفته آتی تحت شعاع موضوع تعیین تکلیف قیمت خودرو قرار دارد که گرچه زمزمه هایی از مخالفت وزیر صمت با این خواسته خودروسازان شنیده شده ولی به نظر می رسد افزایش قیمت خودرو محتمل باشد.
کد خبر: ۸۵۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 23 November 2018

تاثیر همراهی اجباری عربستان با آمریکا بر شاخص بورس/ قیمت جهانی نفت همچنان در مسیر کاهش/ اقبال سهامداران به بازار بدهیمعاملات تالار حافظ در هفته آتی تحت شعاع موضوع تعیین تکلیف قیمت خودرو قرار دارد که گرچه زمزمه هایی از مخالفت وزیر صمت با این خواسته خودروسازان شنیده شده ولی به نظر می رسد افزایش قیمت خودرو محتمل باشد.

به گزارش خبرنگار بورس تابناک اقتصادی، بازار جهانی نفت منتظر نشست اوپک و تصمیم گیری در خصوص کاهش تولید نفت عربستان به سر می برد که البته احتمال چشم پوشی عربستان از تصمیم خود برای کاهش تولید به منظور کسب رضایت و حمایت آمریکا در پرونده قتل روزنامه نگار عربستانی در سفارت ترکیه، وجود دارد، دومین فاکتور نیز نزدیک شدن به اتمام مهلت دوماهه معافیت 8 کشور از واردات نفت از ایران و عدم تمدید این مهلت است.

خواسته آمریکا افزایش تولید و مازاد عرضه در بازارهای جهانی به منظور کاهش قیمت بوده و عربستان نیز در موقعیت ناگزیز قرار داشته و به دلیل رسوایی دست داشتن ولیعهد این کشور در پرونده خاشقچی، ناچار از تبعیت از سیاست آمریکاست بنابراین کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی محتمل بوده و این موضوع در صورت تحقق تاثیر منفی بر نمادهای پالایشی و نفتی خواهد داشت.

قیمت کامودیتی های مثل آلومینیوم و سرب گرچه در روز جمعه اندکی تقویت و دیگر فلزات اساسی روند کاهش داشتند ولی درمورد قیمت های جهانی کامودیتی ها نیز به نظر می رسد چنانچه شاهد رشد تقاضا در کشور چین نباشیم و اتفاق خاصی بین دو کشور آمریکا و چین رخ ندهد، قیمت همچنان در مسیر کاهشی قرار دارند.

قیمت دلار در بازار داخلی تا حدودی تثبیت شده و تعداد فروشندگان ارز خانگی رو به افزایش نهاده، موضوعی که می تواند قیمت دلار را دچار نوسانات منفی تر نیز طی هفته بکند ولی در هر صورت با اتمام مهلت معافیت کشورهای وارد کننده نفت از ایران و عدم تمدید این مهلت می توان پیش بینی کرد قیمت دلار مجددا در مسیر صعودی قرار گیرد.

در بین صنایع گروه زراعت و معادن طی هفته منتهی به آبان ماه بیشترین رشد قیمتی و گروه فرآورده های نفتی بیشترین کاهش قیمتی را ثبت کرده و در سایر صنایع نیز با کاهش شاخص مواجه بوده ایم.

گروه محصولات کاغذی نیز الگوی متفاوتی را طی هفته گذشته به نمایش گذاشتند و بر این اساس در روزهای قرمز پوشی تالارشیشه ای، نمادهای این گروه سبز پوش بوده و روز دوشنبه که شاخص کل سبزپوش بود، نمادهای این گروه روند قیمتی منفی را داشتند و بر این اساس به نظر می رسد سهامداران تمرکز خود را در روزهای منفی بازار بر تک سهم های این گروه متمرکز کرده بودند.

تاثیر همراهی اجباری عربستان با آمریکا بر شاخص بورس/ قیمت جهانی نفت همچنان در مسیر کاهش/ اقبال سهامداران به بازار بدهی

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه در هفته منتهی به آبان ماه حکایت از عقب نشینی تمامی نماگرها دارد ، براین اساس شاخص کل با کاهش 6هزار و 281 واحدی معادل 3 درصد در حالی در کانال 175 هزار و 713واحدی قرار گرفت که در پایان هفته قبل در آستانه کانال 182 هزار واحدی قرار داشت.

شاخص قیمت وزنی- ارزشی نیز با کاهش یک هزار و 831 واحدی معادل 3 درصد در کانال 51 هزار و 171 واحدی قرار گرفت در حالی که هفته سوم آبان ماه را با ورود به کانال 53 هزار واحدی به پایان برده بود.

شاخص قیمت هم وزن با کاهش 275 واحدی معادل یک درصد از ارتفاع 20 هزار و 132 واحدی به کانال 19 هزار و 853 واحدی برگشت وشاخص کل هم وزن نیز با کاهش 379 واحدی معادل یک درصد همچنان در کانال 28 هزار واحدی قرار دارد.

شاخص آزاد شناور نیز با عقب نشینی 6 هزار و 659 واحدی به کانال 187 هزار و 484 واحدی برگشت. شاخص بازار اول نیز با کاهش 5 هزار و 289 واحدی معادل 4 درصد به ارتفاع 129 هزار و 960 واحدی برگشت درحالی که در هفته سوم آبان در کانال 135 هزار واحدی قرار داشت.

شاخص بازار دوم نیز با سقوط سنگین 9 هزار و 307 واحدی معادل 3 درصد از کانال 356 واحدی به ارتفاع 347 هزار واحدی سقوط کرد.

ارزش کل معاملات در هفته پایانی آبان ماه بیش از 3 هزار و 944 میلیارد تومان گزارش شد که با کاهش 13 درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بود، حجم معاملات نیز با افت 32 درصدی از 14 میلیون و 84 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله به 9 میلیون و 582 هزار سهم کاهش داشت.

روز یکشنبه ارزش کل معاملات بالاترین رقم را ثبت کرده و 708 میلیارد تومان گزارش شده که نسبت به ارزش کل معاملات در شهریور ماه کاهش قابل توجهی داشته است.

بیشترین ارزش معاملات به تفکیک بازارها مربوط به بازار اول با یک هزار و 978 میلیارد تومان بود که کاهش 31 درصدی نسبت به هفته قبل را نشان می دهد، حجم معاملات نیز در این بازار با کاهش 37 درصدی مواجه و 6 میلیون و 929 هزار سهم گزارش شد در حالی که هفته گذشته بازار اول شاهد داد و ستد بیش از 11 میلیون سهم بوده است.

در بازار دوم سهام نیز که به معاملات درون گروهی اختصاص دارد، ارزش معاملات بیش از یک هزار و 28 میلیارد تومان گزارش شده که تفاوت چندانی نسبت به هفته قبل نداشت.

نکته جالب توجه اقبال سهامدارن به بازار بدهی بود که ارزش معاملات این بازار را به رقم تقریبی 800 میلیارد تومان رساند که با رشد 68 درصدی نسبت به هفته گذشته همراه بود که ارزش معاملات این بازار 476 میلیارد تومان بوده ، حجم معاملات بازار بدهی نیز رشد قابل توجه 69 درصدی را ثبت کرده است.

بازار مشتقه نیز با رشد 841/3 درصدی در ارزش معاملات و افزایش 28هزار درصدی در حجم معاملات و رشد 176 درصدی دتعداد دفعات همراه بود.

از سوی دیگر صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در هفته جاری با عدم استقبال سهامداران مواجه و ارزش معاملات و حجم معاملات با کاهش 30 درصدی مواجه شد و بر این اساس ارزش معاملات صندوق ها به 126 میلیارد تومان کاهش یافت در حالی که هفته گذشته 179 میلیارد تومان گزارش شده بود.

روند مشارکت سهامدارن خرد به عنوان یکی از فاکتورهای مشارکت سهامداران حقیقی طی هفته گذشته نسان اندکی داشت و بر این اساس ارزش معاملات خرد در روز شنبه، 456 میلیارد تومان، رو یکشنبه 631 میلیارد تومان، روزدوشنبه 432 میلیارد تومان، روز سه شنبه 458 میلیارد تومان و روز چهارشنبه 472 میلیارد تومان بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
شرکتهایی که از قیمت های جهانی تاثیر نمیگرند و تحریمها هیچ اثری روشون نداره مثل لوازم خانگی شرایط مناسبی خواهند داشت.
وضعیت فعلی بورس دقیقا مشابه وضعیت ان درسال ۹۲ است در ان سال هم بخاطرسه برابرشدن قیمت ارز شاخص بورس بصورت عمودی رشد کردوچندین هفته متمادی رکورد زد وبه قله ۹۰ هزارواحدی رسید اما ازدیماه ۹۲ روندنزولی بورس اغازشد وبیش از ۳۰ هزارواحد ریزش کرد وبعدازان به مدت ۴-۵ سال نوسان ناچیزداشت وعملا درجازد درحالیکه درمدت مشابه سایربازارهای رقیب ازجمله مسکن رشدچشمگیری داشتند.درسال ۹۷ نیز
درحالیکه قیمت ارز وطلا حدود۳۰۰ درصد ومسکن بیش از۱۰۰درصدرشد داشته اند بازار بورس نتوانست بیشتراز۸۰ درصدرشد کندکه انهم درحال کاهش است !!!
فک کنم شترها بازم در خواب پنبه دانه دیدن! یه عده میگفتن با تحریم ایران قیمت نفت جهانی رو به ۲۰۰ دلار میرسونیم!!!!
بچه ۵ ساله هم میتونه وضعیت اینده بورس راپیش بینی کنه کافیه فقط له روندیک ماه اخیرنگاه کنه که چیزی نیست جزسقوط انهم ازنوع سهمگینش!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان