بازدید 2936

تاسیس باشگاه‌های یونسکو در کشور

کد خبر: ۸۵۱۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸ 12 November 2018

ایوبی گفت: سازمان یونسکو جایگاه علمی و فرهنگی ایران را به رسمیت می شناسد، ما دارای 16 کرسی هستیم که پتانسیل خوبی به شمار می رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الله ایوبی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در نشست روز جهانی علم برای صلح و توسعه که در وزارت علوم برگزارشد، گفت: توجه به علم بسیار طبیعی است، علم حق طبیعی همه انسان ها است، دانایی منشا توانایی است، همان طور که می‌دانید در گذشته می‌گفتند توانا بود هرکه دانا بود، حتی در سر در دانشگاه جندی شاپور نوشته شده است دانش و هنر برتر از شمشیر است.

وی ادامه داد: این دانشگاه از افتخارات ملت است، یعنی این دانشگاه 500-600 سال قبل از دانشگاه سوربن تاسیس شد. علم سلطان است، اما امام علی (ع) می فرمایند افرادی که به علم دسترسی پیدا کنند می‌توانند حکومت کنند.
فارغ‌التحصیلان دانشگاهی گنجینه‌های کشور هستند

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: 20 میلیون فارغ التحصیل دانشگاه‌ی گنجینه‌ای است که باید از آن نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

ایوبی افزود: همان طور که می‌دانید پیشرفت علمی مانند گذشته نیست و به سرعت انجام می‌شود، امروزه شتاب توسعه و پیشرفت نیز بسیار زیاد شده است، در عرصه نانو تکنولوژی‎‌های جدید ما باید سعی کنیم با سرعت و قوت بیشتری حرکت کنیم.

ایران مهد علم است

وی اظهار داشت: خوشبختانه همه جناح ها و گروه‌ها فرای خط مشی و دیدگاه سیاسی خود، در زمینه علمی با یکدیگر موافق هستند که ایران مهد علم است و باید در این راستا پیشرفت کنیم.

ایوبی اضافه کرد: سازمان یونسکو جایگاه علمی و فرهنگی ایران را به رسمیت می شناسد، ما دارای 16 کرسی هستیم که پتانسیل خوبی به شمار می رود.

وی تصریح کرد: کشور ژاپن دارای 280 باشگاه است که در یونسکو فعال هستند، این باشگاه‌ها می‌توانند با باشگاه‌های دیگر کشورها ارتباط داشته باشند.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو بیان کرد: آمادگی داریم که بخش‌های ملی که در عرصه بین المللی حرفی برای گفتن دارند را به صورت باشگاه‌های یونسکو تاسیس کنیم، با وزیر علوم نیز در این راستا جلسه‌ای داشته ایم، ان شاءالله این باشگاه‌ها را تاسیس کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار