بازدید 91821

بنر دیگری در شیراز حاشیه‌ساز شد!

کد خبر: ۸۴۹۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹ 05 November 2018

چهل روز پس از آن که بنر موهوم سربازان رژیم اشغالگر قدس در یک میدان شهر شیراز حاشیه ساز شد، اشتباه املایی در عبارت انگلیسی درج شده در بنر مربوط به راهپیمایی 13 آبان نیز واکنش هایی را برانگیخت.

به گزارش ایرنا، همزمان با راهپیمایی باشکوه 13 آبان مردم شیراز، عکس بنری در فضای مجازی منتشر شد که حاوی جمله انگلیسی DAWN WITH U.S.A به جای DOWN WITH U.S.A بود که این امر واکنش منفی کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت.

در این بنر که گفته شده در برخی نقاط شهر شیراز نصب شده، به جای واژه DOWN به معنی مرگ از کلمه DAWN به معنی طلوع استفاده شده بود که این موضوع، حاشیه ساز شد.

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز شامگاه یکشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که بنر ۱۳ آبان توسط سایر سازمان ها تبلیغاتی تهیه و منتشر شده است و شهرداری در این فرایند، دخالتی نداشته است.

در این اطلاعیه آمده است: شهرداری این شهر در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز اقدام به انجام تبلیغات محیطی با مضامین مرتبط با یوم الله ۱۳ آبان کرده است.

این اطلاعیه می افزاید: مجموعه شهرداری شیراز اقدام به چاپ و نصب افزون بر ۶۵ بنر در سطح بیلبوردها و عرشه های پل، داربست ها، استندها و اجرای برنامه های فرهنگی در مسیر راهپیمایی باشکوه روز دانش آموز و ... کرده که بدون مشکل انجام شده است.

برخی منابع گفته اند که این شورا، بنرهای مربوط به 13 آبان را تهیه و منتشر کرده است.

پیش از این، چهارم مهرماه امسال و همزمان با هفته دفاع مقدس، بنری موهوم با بهره گیری از عکس سربازان رژیم اشغالگر قدس به جای ایثارگران دفاع مقدس در یکی از میادین شیراز نصب شد که با محکومیت عموم مردم از جمله شهردار و شورای اسلامی شهر شیراز همراه شد.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب شیراز 25 مهرماه امسال اعلام کرد: کیفرخواست چهار تن از متهمان نصب بنر موهوم سربازان رژیم صهیونیستی در میدان نمازی شیراز به اتهام تبلیغ علیه نظام صادر و پرونده آنها به دادگاه ارسال شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۱۸
خیلی بیکاری
نفوذ بنری در شیراز!
ول کن بنرشون اتصالی کرده
... بر زمینت میزند نادان دوست!
این نشان از سطح سواد انگلیسی ما هست که اصرار هم داریم به زبان دیگر مطالب را ذکر کنیم
بابا افرادی که در سطح بالا هستید کمی مطالعه هم بد نیست ها
هی به بچه ها و جوانان گیر می دهید که فرزندان این دهه بیسوادند
حالا دیدید خودتان که بیسواد ترید
من نمی فهمم برای چاپ و نصب مگر از گذرگاه چک رد نمی شود یعنی کسی اینها را چم وتائید نمی کند ؟!!!! پس فاجعه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
خخخخ متاسفم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۵
متوجه نشدی اگر عمدی باشه نشانه نفوذه و اتفاقا از سواد بالای طراح حکایت میکند
حسنی
| United States of America |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
خوب وقتی حاکمیت با زبان انگلیسی مشکل دارد و زبان را فقط در وقت ضرورت می پذیرد باید هم شاهد بیسوادی زبان انگلیسی در مقابل همسایگان خود باشیم
تاسف
ولشون کنید بچه ها جوون هستن دقت نکردند غیرعمدبوده حتما:میرن انگلسی شون را تقویت میکنند
فعلا که مردم ما دارن میمیرن و مردم امریکا روز به روز پیشرفت میکنن .شمام بشینین فقط مرگ این ملتو اون ملتو از خدایی طلب کنین که خدای همه ی مردم دنیاست . ایران حتی از عرب دوران جاهلیت هم جاهلتر شده.
انسانم آرزوست
عزیزم با لهجه نوشته، وقتی چیزی نمیدونی لازم نیست افاضه کنید. برو تاریخ بخون بچه جون...خخخخ .( اکثر کامنت های هموطنان فرهیخته در فضای مجازی )
اگه دومین بنر مورد دار در شیراز نبود،می گفتم اشتباه چاپی یا کم سوادی بوده ولی حداقل باید به این بنرها شک کرد و اطلاعات باید پیگیری و بررسی دقیق انجام بده که معلوم بشه،ماجرایی پشت پرده هست یا نه.
اولی که ۱۰۰ در ۱۰۰ عمدی بود.
شاید هم منظورش همین بوده
ای مالک
مبادا کارهای بزرگ را به افراد کوچک بسپاری که به سبب نادانی مملکت را بر باد خواهند داد
وقتی رئیس جمهور قبلی،می گفت پلیز وان دقیقه، یا علی آبادی در اجلاس اوپک از روی متنی که برایش انگلیسی را به فارسی نوشته بودند هم نمی توانست درست بخواندشما از بقیه مسئولین چه انتظاری دارید؟
داداش شما بیخیال کار فرهنگی بشید
کاملا معلومه از بیسوادی است هم طراح و نویسنده هم چاپخانه و ناظر و هم شرکت نصب کننده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل