بازدید 10925
دو وزیر پیشنهادی فردا معرفی می‌شوند؛

آغاز چالش دولت درباره وزارتخانه‌های صمت و راه‌وشهرسازی/ تنها معرفی دژپسند و شریعتمداری نهایی است/ چرا معرفی گزینه‌های نزدیک به جهانگیری و نوبخت منتفی شد؟!

تنها وزارتخانه ای که دولت در خصوص آن چالشی ندارد و از هفته ها قبل تکلیف گزینه نهایی و مورد نظر دولت برای معرفی به مجلس مشخص شده است، وزارت امور اقتصادی و دارایی است که رئیس جمهور تصمیم گرفته، «فرهاد دژپسند» را به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی کند؛ هرچند شریعتمداری هم فردا به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی می شود، چالش دولت برای معرفی جانشین او در وزارت صمت و جانشین آخوندی در وزارت راه همچنان ادامه دار است.
کد خبر: ۸۴۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ 20 October 2018

در حالی که پیشتر گفته می شد، قرار است رئیس جمهور چهار گزینه خود برای وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی را همزمان به مجلس معرفی کند، با توجه به برخی اتفاقاتی که در درون دولت رخ داده، قرار بر این شده که تغییراتی نسبت به گزینه های اولیه برای دو وزارتخانه صمت و راه و شهرسازی صورت بگیرد.

به گزارش «تابناک»؛ تغییر گزینه رئیس جمهور برای وزارت راه و شهرسازی و انصراف گزینه روحانی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت از پذیرش مسئولیت این وزارتخانه، شرایط را به گونه ای رقم زده که رئیس جمهور فردا صرفا گزینه هایش برای دو وزارتخانه تعاون و اقتصاد که به وسیله سرپرست اداره می شوند را به مجلس معرفی خواهد کرد. این موضوع را سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأیید کرده و از معرفی وزیران پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی به مجلس خبر داده است.

خبر سخنگوی مجلس از معرفی تنها دو گزینه پیشنهادی دولت

«بهروز نعمتی» در همین خصوص گفته، «طی صحبتی که با محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری داشته است، بنا شده که وزیران پیشنهادی دولت برای دو وزارتخانه "تعاون، کار و رفاه اجتماعی" و "امور اقتصادی و دارایی" فردا (یکشنبه) به مجلس معرفی شوند»؛ هرچند او دلیل عدم معرفی دو گزینه دیگر دولت برای وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت را نگفته است.

سخنگوی مجلس به روال قانونی مربوط به معرفی وزیران در مجلس هم اشاره کرده و یادآور شده است: «پس از معرفی وزیران پیشنهادی دولت، مجلس ده روز فرصت دارد تا جلسه رأی اعتماد را برگزار کند؛ بنابراین، احتمالا جلسه رأی اعتماد وزیران پیشنهادی سه شنبه یا چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود.»

آغاز چالش دولت درباره وزارتخانه‌های صمت و راه‌وشهرسازی/ تنها معرفی دژپسند و شریعتمداری نهایی است

عدم معرفی وزیران پیشنهادی رئیس جمهور برای وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت ،معدن و تجارت، در حالی است که «عباس آخوندی» بالاخره استعفای خود را تقدیم رئیس جمهور کرده و از طرفی «رضا ویسه» گزینه در نظر گرفته شده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ که قرار است وزیر فعلی آن به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شود ـ از پذیرش این مسئولیت سر باز زده است.

آخوندی بالاخره استعفا کرد

پس از مدت ها که حرف و حدیث زیادی در خصوص استعفای «عباس آخوندی از وزارت راه و شهرسازی به گوش می رسید، او در نامه‌ای به «حسن روحانی» رئیس جمهور ـ که البته تاریخ آن 10 شهریور ماه ذکر شده تا مشخص شود، گفت و شنودهای درباره استعفای او بی مورد نبوده ـ از مسئولیت خود استعفا کرد.

آخوندی که نامه استعفایش را در کانال تلگرامی اش منتشر کرده، دخالت حداکثری دولت در بازار و روش ساماندهی اقتصادی را مورد انتقاد قرار داده و گفته که با این روش همخوانی و همراهی ندارد، لذا رئیس جمهور این اختیار را دارد که وزیر همراه تری نسبت به او را برگزیده و در دولت مشغول به کار کند.

ویسه، مسئولیت وزارت صمت را نپذیرفت؟

همچنین روز گذشته بود که عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خبر داد که «رضا ویسه» در نامه ای به رئیس جمهور از فهرست گزینه های پیشنهادی برای وزارت صنعت انصراف داده است. «عبدالرضا هاشم‌زایی» درباره گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت صمت گفت: هفته پیش چهار گزینه را برای این وزارتخانه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس معرفی کردند که سه تن از آنان آقایان نجفی، ویسه و رحمانی بودند.

وی تصریح کرد: «کمیسیون صنایع و معادن دو گزینه یعنی نجفی و ویسه را مناسب دانست؛ اما آقای ویسه در نامه‌ای به رئیس‌جمهور با ذکر دلیل انصراف داد. قبل از این هم ما در جمع نمایندگان بحث‌هایی درباره این وزارتخانه داشتیم که نجفی را گزینه مناسبی می‌دانستیم، ولی باید دید سیاست رئیس‌جمهور نیز همین باشد یا نه.»

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس به دلایل تأخیر در معرفی گزینه های پیشنهادی دولت برای 4 وزارتخانه اشاره کرده و یادآور شده است: «من شنیده بودم که یک هفته قبل قرار بوده چهار گزینه برای چهار وزارتخانه معرفی شوند و به دلایلی که استقبال از این چهارگزینه مثبت نبود و این در مصاحبه‌ها و زمزمه‌های نمایندگان هم دیده می‌شد، به همین دلیل، رئیس جمهور این معرفی‌ها را یک هفته عقب انداخت. من امروز شنیدم که رئیس‌جمهور روز یکشنبه بیش از دو گزینه را به مجلس معرفی نخواهد کرد که گزینه‌های وزارت اقتصاد و کار معرفی می‌شوند و معرفی گزینه‌های وزارت راه و شهرسازی و صنایع و معادن به زمانی دیگر موکول خواهد شد.»

چالش جدید دولت برای دو وزارتخانه

با این حساب هنوز سرنوشت معرفی گزینه های رئیس جمهور برای وزارتخانه های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت مشخص نیست و همان طور که سخنگوی هیأت رئیسه و یکی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس گفته اند، صرفا قرار است دولت فردا یکشنبه گزینه های وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را معرفی کند. موضوعی که با توجه به استعفای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی و معرفی شریعتمداری وزیر صمت به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت کار مشکلاتی برای دولت ایجاد خواهد کرد.

همانطور که «تابناک» پنجشنبه دو هفته قبل در خبری اعلام کرد و «يحيي كمالي پور» عضو فراكسيون مستقلين هم عنوان کرده، معرفی «محمد شريعتمداري» براي تصدي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوي رئيس جمهور قطعي شده است، این مسأله می طلبد تا رئیس جمهور یا گزینه پیشنهادی خود را برای وزارت صمت به مجلس معرفی کند یا در شرایط نامساعد اقتصادی فعلی باز برای این وزارتخانه هم یک سرپرست انتخاب کند تا در خصوص گزینه نهایی وزارت صمت به جمع بندی برسد.

معرفی گزینه‌های نزدیک به جهانگیری و نوبخت منتفی شد؟!

از طرفی استعفای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی ـ که البته 10 شهریور ماه صورت گرفته ـ این ضرورت را بیش از پیش برای دولت ایجاد می کند که در خصوص گزینه پیشنهادی خود برای این وزارتخانه نیز زودتر تصمیم گیری کند. پیشتر قرار بود «رضا ویسه» نزدیک به جهانگیری برای وزارت صمت و «حاج محمدی» نزدیک به نوبخت برای وزارتخانه راه و شهرسازی به مجلس معرفی شوند که این انتخاب ها مطابق با شنیده ها فعلا منتفی است.

تنها وزارتخانه ای که دولت در خصوص آن چالشی ندارد و از هفته ها قبل تکلیف گزینه نهایی و مورد نظر دولت برای معرفی به مجلس مشخص شده، وزارت امور اقتصادی و دارایی است که رئیس جمهور تصمیم گرفته «فرهاد دژپسند» را به عنوان وزیر پیشنهادی این وزارتخانه به مجلس معرفی کند؛ هرچند شریعتمداری هم فردا به عنوان وزیر پیشنهادی کار به مجلس معرفی می شود، چالش دولت برای معرفی جانشین او در وزارت صمت و جایگزین آخوندی در وزارت راه همچنان ادامه دار است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۴
شما را به خدا کاری کننید مسولین بندازید بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
لطفا به شریعتمدار ی یک مدال جهت تخریب اقتصاد اهدا نماید
5 سال همه امکانات کشور ،دولت و مجلس و شوراها در اختیار اصلاح طلبان بود ، اجازه مذاکره مستقیم با امریکا هم داده شد تا دیگر بهانه ای نداشته باشند...اما فاجعه افریدند...
سال به سال نهاد دولت ناکارآمدتر میشه، فکر کنم دولت سیزدهم رسما تشریفاتی باشه.
هر وزیری بیاید برای پر کردن جیب دولت می اید دولت حالا انقدر گرانی وبدبختی برای مردم ایران اورده که خودنات میدانید
در دوران جنگ اقتصادی قرار داریم ولی تیم دولت کامل نیست ..
باید تاسف خورد که سردرگمی در مجموعه دولت وجود دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
در دولت کلید کسی نمیتواند کارکند روحانی ناتوان است
خدایی پیدا کردن دو تا وزیر از این همه نخبه ای که ما تو کشور داریم کار مشکلیه.متاسفانه تفکر جناحی جلوی تفکر شایسته سالاری رو گرفته.تو این شرایط دولت باید هر چه سریعتر به وزارت خونه هاش سرو سامان بده نه اینکه امروز و فردا کنه
قهرمان را باید در میدان مبارزه با حریف شناخت. بالاخره ما دولت خودمان را حمایت می کنیم. جنگ اقتصادی دشمن بسیار سنگین و ناجوانمردانه است مقاومت چاره ساز است و ملت 80 میلیونی هر گز تسلیم نمی شود با تدبیر و تفکر و عاقلانه سپری می کند. هر گز یک ایرانی را تهدید نکن(دکتر ظریف). انسان های میهن پرست و انقلابی با چنگ و دندان از آرمان های خود یعنی از کشور و انقلاب اسلامی دفاع می کنند.
پاسخ ها
مشهدی اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
به نظرم خوابی! چی می گی داداش!
دهن کجی بدتر از این به ملت و مجلس؟!!! شخصی که با همه توانش ثابت کرد که در حد یک مدیر میانی هم توانایی نداره چه برسد به وزارت، حالا برای بار دوم و اینبار برای یه وزارتخونه جدید کاندید می شود؟! روحانی مچکریم. مچکریم بابت همه چی واقعا.
شریعتمداری برای وزارت کار مناسب نیست
این شریعمتداری اگه واقعا اینکاره بود که وزارت تحت امر خودشو درست میکرد!!!!
طرف داره از اینور استیضاح میشه 2 ساعت بعد به عنوان وزارت خونه جدید معرفی میشه!!!!
جوکیه این دولت با اون شعارهای رویایی تخیلیش!!!
با اینکه مخالف %100 احمدی نژاد بودم اما این دولت یه سور بزرگ به اون دولت زده!!!!
ببخشید وزارت "وزارت صمت" از ترکیب وزارتخانه های صنعت و نفت تشکیل شده؟ پس چرا اطلاع رسانی نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
واقعا تحریم ها اثر گذاشته ها!
صنعت، معدن، تجارت (صمت)
هنوز هم يك سري اسم هاي تكراري . بقيه مردم كه اصلا كاره اي نيستند . قانون بقاي پست حكومتي در ايران . اگر طرف خوب بود پس چرا داريد مي فرستيدش يه وزارت خونه ديگه ؟؟؟؟
خداييش آقاي شريعتمداري چه گلي سر صنعت كشور زده كه حالا مي خوان بعنوان وزير كار معرفيش كنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۹
میتونه وزارت کار رو به گند بکشه
شکر خدا سکانداران اقتصادی کابینه دولت یکی شان در سر کار نیست کشور هم اداره میشودو نرخ ارز کنترل شد
وزیر اقتصاد،وزیر راه و شهر سازی،وزارت صنعت و بازرگانی و وزارت کار و
تامین اجتماعی (که سهامدار بیشتر شرکتهای خصولتی هست)
که این حالت در کابینه دولتهای قبلی بود یا در مجلس چه ها که نمی شد
البته که نباید نمک انتقاد را زیاد کرد
چرا از عملکرد خوب و دقیق وزیر جوان وزارت ارتباطات درس نمی گیریم یعنی نتواستنیم یک نسل انقلابی و جوان متعهد تعلیم و تربیت کنیم ؟
وای بر نماینده ای که به شریعتمداری رأی بدهد! مردم را مسخره کرده اید؟!
بهتر است اقای روخانی قدری لجاجت و وواهنه از چپ و راست را کنار بگذارد وشخص فعال. قبراق . سوار بر کار . خستگی ناپذیر . دست پاک .وزیر مسکن همه جا حریف دولت احمدی نزاد را برای مسکن و راه بوار گیرد و خیال خود و مردم را راحت کند و جبران کارهای عقب مانده اخوندی را رفع رجوع نماید. بکار نگرفتن اینگونه افراد خسارت های فراوانی به مردم و مملکت زده و میزند و خواهد زد. اقای روحانی باید نشان دهد که دوست دارد گره ای از کار این مملکت باز شود و در چنبره باند و دارودسته ها نیست. یه خورده این عرق مسلمانی و سیره علی مولا را بکار گیرید تا ببینیم حصرت علی چطوری رفتار میکرده است تا حالا و پس از 40 سال متاسفانه هرجه در سیره آل محمد و امامان از منابر و خطبا شنیده بودیم . همه اش حرف بوده است .ومتاسفانه روش های اسلانی و سیره محمدی را از این دولتها و روسای انها ندیده ایم . بیایید حالا که اینها کمک کرده اند شما را دارای جلال و جبروت فرنوده اند حرمت انها را با بکار گیری امثال این وزیر مقتدر کاری کاردان اب رفته را بجوی بازگردانید .
اقای شریعتمداری یه دوسته میشه انداختش بیرون باید یجای براش دست پا کنه اقای روحانی حالا اینم نتونس بالاخره یجای دیگه شما بودید به دوستتون پست نمی داید حتما میخاید بگید پست رو به افراد لایق و شایسته میداید و امار عملکردم ازش میخاستید نگید تورو خدا
اقای روحانی لطفا باز میلیاردرها را یا به قول امام ره مرفه های بی درد را به وزارت مگمار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار