بازدید 3129

تبدیل برخی آثار تاریخی به برج های بلند

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از تبدیل برخی آثار تاریخی به برج های بلند، گفت: تعریف درستی از بافت تاریخی و فرسوده نداریم.
کد خبر: ۸۴۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 18 October 2018

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از بی توجهی سازمان میراث فرهنگی در حفظ، مرمت و ترمیم آثار تاریخی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بناهای تاریخی در حال نابودی هستند و برخی از آنها به محلی برای تجمع معتادان تبدیل شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه آثار تاریخی تاثیر زیادی در افزایش درآمدزایی و بهبود وضعیت گردشگری دارد، افزود: آثار تاریخی جزو میراث فرهنگی و جاذبه های توریستی کشور هستند و نباید به بهانه های مختلف در معرض تخریب قرار گیرند.

تعریف مناسب و درستی از بافت فرسوده و تاریخی نداریم

وی با تاکید بر اینکه اداره میراث فرهنگی شهرستان ها باید توجهی جدی به حفظ آثار تاریخی و باستانی داشته باشند، ادامه داد: کمبود بودجه و سوء مدیریت از عوامل موثر در بی توجهی به مرمت آثار تاریخی و باستانی است و نیاز است بودجه مناسب تامین شود؛ بافت تاریخی بافت فرسوده نیست و نباید در آن ساخت و ساز شود اما برخی بناها و بافت های تاریخی تبدیل به برج و بلندمرتبه می شوند زیرا تعریف مناسب و درستی از بافت فرسوده و تاریخی نداریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در جلساتی که با مسئولان سازمان میراث فرهنگی داشتیم مطرح شد که این بناها را باید با همکاری بخش خصوصی مرمت کرد و اقداماتی در دستور کار دارند.

ذوالقدر با یادآوری وجود 700 اثر تاریخی در پایتخت، گفت: حفظ و نگهداری از آثار تاریخی و باستانی به منزله حفاظت از هویت ملی، فرهنگی و تاریخی است و در این رابطه ضعف عملکرد سازمان میراث فرهنگی به روشنی مشهود است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، افزود: به صورت جدی می طلبد سازمان میراث فرهنگی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی سریع تر نسبت به مرمت آثار تاریخی اقدام کند البته مردم نیز باید در حفظ و آثار تاریخی که پیشینه کشور محسوب می شود تلاش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل