بازدید 35317
هزار و سیصد و پنجاه و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

حمایت امام جمعه اصفهان از رأی مجلس به FATF/هلال احمر: انگیزه عامل خونگیری مدرسه تاکستان عاشقانه بود/فلاحت پیشه: با جریان مخالف ترامپ در آمریکا مذاکره کنیم/علم‌الهدی: رهبر اجازه داد، لوایح در مجلس بررسی شود، ولی آیا تصویب آن با مبنای رهبر یکی بود؟

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: آذری جهرمی: مسئول بستن نسخه‌های فارسی تلگرام نیستم/واکنش عجیب حداد عادل به انتقاد دانش‌آموزان از واژه‌های جدید درس زیست/رهبر انقلاب با مسائل روز کشور، چگونه مواجه می‌شوند؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۴۲۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳ 12 October 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

افزایش موبایل‌قاپی در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش قیمت

سردار حسین رحیمی درباره افزایش سرقت‌های خرد در سطح جامعه گفت: متأسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش قیمت موبایل، جرایمی مانند سرقت‌های خرد و موبایل‌قاپی افزایش پیدا کرده و مراجعات شهروندان درباره موبایل‌قاپی به پلیس افزایش یافته است. وی با بیان اینکه جرایمی مانند خفت‌گیری افزایش نداشته است، ادامه داد: برای مقابله با موبایل‌قاپی چندین طرح دستگیری سارقان اجرا شده است و از هفته آینده نیز طرح‌های ویژه‌ای برای مبارزه با سرقت و دستگیری سارقان اجرا خواهیم کرد./ ایلنا

حمایت امام جمعه اصفهان از رأی مجلس به FATF

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، امام جمعه و نماینده‌ ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: درباره تصویب لایحه FATF باید گفت، آنچه مجلس شورای اسلامی تصویب و شورای نگهبان تأیید کند و رهبر معظم انقلاب هم مخالفتی با آن نداشته باشند، باید به آن احترام گذاشت. نباید ذهن مردم را مشوش کرد، اگر قانونی را مجلس تصویب نمود، باید طبق آن عمل کرد، من نیز به این قانون انتقاداتی دارم اما نباید علیه قانون حرفی زد.

هلال احمر: انگیزه عامل خونگیری مدرسه تاکستان عاشقانه بود

حسن آصفی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین در پاسخ به این پرسش که آیا انگیزه فردی که به عنوان مامور هلال احمر در مدرسه‌ای دخترانه در شهرستان تاکستان حاضر شده و با سرنگ مشترک از دانش‌آموزان تست خون گرفته، مشخص شده یا خیر اظهار کرد: این فرد در اختیار مراجع قضایی و انتظامی است و به ما مطلبی اعلام نشده اما احتمالاً انگیزه این فرد عاشقانه بوده است. این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر استان قزوین، با بیان اینکه فرد مزبور به بیماری دیابت مبتلا بوده و دستگاه تست قند خون نیز برای خود او بوده است گفت: این فرد که 18 تا 19 سال هم دارد، با همان دستگاه تست قند خون به مدرسه رفته و یک سری آزمایش قند خون گرفته است.

محک خبر از ورود مقامات قضایی به کلاه برداری از احساسات پاک مردم داد

روابط عمومی محک در یک اطلاعیه نوشت: به منظور پاسخگويي به اذهان عمومي و پيرو پرسش ياوران گرانقدر و نازنين محك كه همواره با حمايت هاي خود پيمودن مسير درمان و حمايت از بيش از سي هزار كودك مبتلا به سرطان را براي ما ممكن كرده اند: به اطلاع مي رساند دليل حذف اطلاعيه و مطالب منتشر شده از صفحه محك دستور مقام محترم قضايي مي باشد. محك خرسند است كه اين پرونده و اقدامات حول آن، كه به هيچ وجه با اصول حرفه اي و ارزش هاي حاكم بر محك براي حمايت از كودكان مبتلا به سرطان منطبق نبوده و نيست، توسط دستگاه هاي قضايي و از طريق روش هاي قانوني در دست رسيدگي است.

کشیش آمریکایی در ترکیه آزاد شد

بی بی سی گزارش داد: دادگاه ترکیه کشیش آمریکایی زندانی در ترکیه را به سه سال زندان محکوم کرد؛ اما به دلیل بیش از دو سال بازداشت، او هم اکنون می تواند آزاد شود. این اقدام می تواند تنش میان آمریکا و ترکیه را کاهش دهد. قبلا ترامپ بارها ترکیه را به دلیل زندانی کردن این شهروند آمریکا تحریم کرد. این تحریم ها منجر به کاهش ارزش پول ترکیه شد. ترکیه این کشیش آمریکایی را به حمایت از فتح الله گولن روحانی مخالف اردوغان متهم کرده بودند./ عصرایران

واکنش پلیس به تهدید پیامکی نمایندگان مجلس

رئیس پلیس فتای ناجا درباره ماجرای ارسال پیامک تهدید برای نمایندگان مجلس گفت: تاجایی که من می‌دانم این است که از طریق مجلس چیزی به ما برای بررسی ارجاع نشده است. حتما اگر هیأت رئیسه مجلس شکایتی را مطرح کنند و دستور بدهند ما با دستور و هماهنگی قضایی اقدام کرده و بررسی های خود در این زمینه را انجام خواهیم داد./ ایسنا

تحریم نشست سرمایه گذاری ریاض به دلیل خاشقجی

دارا خسروشاهی، مدیرعامل شرکت اوبر تازه‌ترین سرمایه‌دار برجسته‌ای است که در پی مفقود شدن روزنامه‌نگار منتقد سعودی، از دولت عربستان فاصله گرفته است خسروشاهی در بیانیه‌ای اعلام کرد در یک کنفرانس تجاری "سرمایه‌گذاری برای آینده" که قرار است از اول آبان (۲۳ اکتبر) در ریاض برگزار شود، شرکت نمی‌کند. خسروشاهی یکی از سخنرانان این کنفرانس سه روزه بود. در واکنشی دیگر، ریچارد برانسن، میلیارد بریتانیایی و مدیرعامل گروه تجاری "ویرجین" گفت از دو پروژه گردشگری در عربستان کناره‌گیری کرده و گفت‌وگو با دولت عربستان درباره سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری در این گروه تجاری را به حال تعلیق در آورده است. جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی، که به عنوان ستون‌نویس با روزنامه "واشنگتن‌پست" همکاری داشت روز دهم مهر (دوم اکتبر) برای انجام برخی کارهای اداری به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه‌ کرد و از آن زمان ناپدید است./ دویچه وله

علم‌الهدی: رهبر اجازه داد لوایح در مجلس بررسی شود ولی آیا تصویب آن با مبنای رهبر یکی بود؟

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد: رهبری اجازه داد لوایح بررسی شود و ما هم قبول داریم و به حق است؛ اما سؤال من از عزیزانی که در مجلس بررسی کردند و قانون منع مالی تروریسم را تصویب کردند، این است که آیا تصویب آنها با توجه به مبنای رهبری بود یا بی توجه به مبنای رهبری؟ شما عزیزان نماینده مردم هستید و این مردم روز و شب داد می‌زنند «مرگ بر ضد ولایت فقیه». وی با بیان اینکه شما باید این لوایح را با توجه به مبنای مقام رهبری بررسی می‌کردید، پرسید: مبنای رهبری در کنوانسیون‌ها چیست؟ علم الهدی در پاسخ با اشاره به محتوای نشست نمایندگان مجلس با مقام رهبری که ماه گذشته انجام شده بود گفت: در دیدار با نمایندگان مجلس، رهبری فرمود در مورد این کنوانسیون‌ها، این معاهدات ابتدائا در اتاق‌های فکر قدرت‌های بزرگ برای تأمین منافع آنها پخت و پز می‌شود و سپس با پیوستن دولت‌های مرعوب شکل بین‌المللی می‌گیرد؛ به گونه‌ای که اگر کشور مستقلی مانند ایران آن را قبول نکند مورد هجوم قرار می‌دهند. وی افزود: همان‌گونه که رهبری در مورد برخی کنوانسیون‌های اخیر فرمودند، مجلس شورای اسلامی رشید و بالغ است و باید مستقلا در موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم و پولشویی قانون‌گذاری کند اما ضرورتی ندارد با استناد به این فرموده‌ها به کنوانسیون‌هایی بپیوندیم که از عمق اهداف آنها نگاه نیستیم یا می‌دانیم مشکلاتی دارند.

فحاشی علیه رئیس جمهور در نماز جمعه تهران

در خلال خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، یکی از حاضرین، در ابتدای خطبه دوم،‌ اقدام به فحاشی با صدای بلند علیه رئیس جمهور کرد و سعی در اختلال در سخنرانی داشت. این فحاشی‌ها به کرّات تا انتهای این خطبه ادامه داشت و با اعتراض نمازگزاران مواجه شد. آیت‌الله امامی کاشانی نیز در بخشی از بیانات خود به اهمیت انتقاد اشاره و تأکید کرد:‌ انتقاد علمی و فنی و مدرسه‌ای حق همه است. باید آنچه درست است، درست تبیین کرد ولی اهانت کمک به بیگانه است./فارس

صدا و سیما از معلولان برای خنداندن مردم استفاده می‌کند

حسین نحوی‌نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از عملکرد صدا و سیما درباره استفاده از معلولان (بیماران روانی مزمن) و سالمندان در برنامه‌های کمدی گفت: متأسفانه سازمان صدا و سیما از معلولان در این گونه برنامه‌ها برای خنداندن مردم استفاده می‌کند که این اتفاق بسیار بدی است. نحوی‌نژاد گفت: امیدواریم این سیاست از سوی سازمان صدا و سیما تغییر کند و نگاه مناسب‌تری را به معلولان و سالمندان داشته باشد.

رهبر انقلاب با مسائل روز کشور، چگونه مواجه می‌شوند؟

هفته‌نامه خط حزب‌الله نوشت: از ابتدای انقلاب تاکنون، در نسبت با "تعریف وظایف و کارکردهای رهبری"، نظریات مختلفی وجود داشته ‌است. عده‌ای با نگاهی تفریطی، معقتد به "رهبری فرمایشی و نمایشی" هستند که چونان پاپ، هر از گاهی در جمع مردم ظاهر شده و چند کلمه‌ای صحبت کرده و چند عکس یادگاری گرفته و بعد از آن به واتیکان مراجعت کند و کار قیصر را به قیصر واگذار کند و کار خدا را به خدا. در این نگاه، رهبر جامعه، دارای مسئولیت چندانی نیست جز نصیحت‌های مرشدانه. واضح است که خروجی چنین نگاهی، درنهایت منجر به بروز سکولاریسم و جدایی نهاد دین از سیاست و حکومت خواهد شد؛ یعنی دقیقاً خلاف آرمانی که انقلاب اسلامی برای آن تأسیس شد و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

درست در نقطه‌ی مقابل این جریان، افراد دیگری قرار دارند که با نگاهی افراطی، هر آنچه که در بخش‌های مختلف دولتی (به معنای عام آن در سه قوه) و حکومتی می‌گذرد را وابسته به "رأی و عمل رهبری" دانسته و خواهان آن‌اند که در همه‌ی مسائل خرد و کلان دولت، ورود پیدا کند. این افراد معتقدند که اگر دولت یا مجلس یا قوه‌ی قضائیه، کار خود را ناقص یا نادرست انجام داده است، رهبری باید مستقیماً ورود کرده و با زیر پا گذاشتن قواعد و ساختارهای موجود، برخورد قهری و قطعی با آنان انجام دهد. این نگاه نیز اگرچه ممکن است در پاره‌ای از مواقع، از باب دلسوزی برای آینده‌ی انقلاب و روحیه‌ی انقلابیگری باشد، اما خواه یا ناخواه، منجر به شکل‌گیری نوعی استبداد در جامعه خواهد شد. یعنی باز هم خلاف آن چیزی که انقلاب اسلامی برای آن به وجود آمد.

فلاحت پیشه پیشنهاد داد: با جریان مخالف ترامپ در آمریکا مذاکره کنیم

حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به تصویب کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم (CFT) در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:موضع گیری های تازه ای در دنیا شکل گرفته که موید نظر«دنیا آمریکا نیست و آمریکا هم ترامپ نیست» است. فلاحت پیشه با بیان این که جریانی در آمریکا معتقد است که سیاست ترامپ ایالات متحده را سمت انزوا پیش می برد تاکید کرد: بنابراین با این شرایط، نباید کانال دیپلماسی با آمریکا بسته شود زیرا آمریکا ترامپ نیست. وی به مسئولان کشور توصیه کرد در حوزه های مختلف وارد جلوگیری از تصاعد بحران شوند زیرا آمریکایی ها هم جلوگیری از تصاعد و گسترش بحران با ایران را آغاز کرده اند. این نماینده مجلس تصریح کرد: شواهد نشان می دهد فضای دیپلماتیک تازه ای برای تنش زدایی با آمریکا فراهم شده است و جا دارد که ایران دیپلماسی مذاکره و لابی گری با جریانات مخالف ترامپ در آمریکا را در پیش بگیرد.

کروبی دبیرکل اعتماد ملی ماند

نخستین جلسه شورای مرکزی جدید حزب اعتماد ملی پس از برگزاری مجمع عمومی این حزب، صبح امروز با حضور ۵۱ عضو شورای مرکزی و پنج بازرس، در دفتر مرکزی حزب اعتمادملی برگزار شد. در ابتدای جلسه حاضران در چهارچوب دستور برای انتخاب دبیرکل، با اجماع مهدی کروبی را به‌عنوان دبیرکل انتخاب کردند. همچنین با اجماع حضار، حضرتی و گرامی‌مقدم، به ترتیب به عنوان قائم‌مقام و سخنگوی حزب اعتمادملی انتخاب شدند. در این جلسه که تا اذان ظهر ادامه داشت، روسای دفاتر پنج‌گانه هم با رای اجماعی اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند./ایلنا

آذری جهرمی: مسئول بستن نسخه‌های فارسی تلگرام نیستم

محمدجواد آذری جهرمی در برنامه تلویزیونی «دست‌خط» در مورد انتقاداتی که به وزارت ارتباطات برای عدم حمایت از پیام‌رسان‌های بومی می‌شود و نیز حمایت این وزارتخانه از نسخه‌های فارسی تلگرام توضیح داد. وی ادامه داد: آنچه می‌گویند که وزارت ارتباطات از نسخه‌های فارسی تلگرام حمایت می‌کند، به هیچ‌ وجه درست نیست و ما در این فرآیند نقشی نداریم. تاکنون نیز نه امکاناتی به این شبکه‌ها تعلق گرفته و نه حمایتی از آنها به عمل آمده است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه هاتگرام و تلگرام بنا بر تصمیم مرکز ملی فضای مجازی و برای دوره گذار از فیلترینگ تلگرام، به فعالیت خود ادامه دادند، گفت: ما در دی ماه ۹۶ در اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کردیم که امنیت نسخه‌های غیررسمی تلگرام را تأیید نمی‌کنیم. آذری جهرمی با اشاره به اینکه بنا به تکلیف مصوبه شورای عالی فضای مجازی، امکانات حمایتی خود را به پیام‌رسان‌های بومی اختصاص داده‌ایم، در مورد اینکه چرا هاتگرام و طلاگرام فیلتر نمی‌شوند، تأکید کرد: من مسئول بستن این شبکه‌ها نیستم و خدمات‌دهندگان دسترسی، بنا به حکم قضایی، موظف به بستن شبکه‌های فضای مجازی هستند.

واکنش عجیب حداد عادل به انتقاد دانش‌آموزان از واژه‌های جدید درس زیست

غلامعلی حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا اگر دانش آموزان نقدی در خصوص واژه‌ها و عبارت‌های به کار گرفته شده در کتب درسی داشته باشند می‌توانند عنوان کنند و اگر انتقاد موثری داشته باشند، از آن استقبال می‌کنید، گفت: بله، به شرطی که تحت تأثیر جوسازی‌های دیگران قرار نگرفته باشند و از هر آنچه منطقی باشد، استقبال می‌کنیم، حال چه از ناحیه دبیران و چه از ناحیه دانش‌آموزان.

وی افزود: منظور از جوسازی تحریک غیرمنطقی است؛ در واقع باید استدلال کنند که این واژه دقیقا چه عیبی دارد، در هر صورت حرف منطقی از هر کسی شنیده شود، مغتنم است. رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در خصوص این سؤال که آیا نقدی از سوی والدین و یا حتی از طرف آموزش و پرورش در خصوص برخی واژگان به کار برده شده در کتب درسی عنوان شده است یا نه گفت: تقریبا دو سه سالی است که برخی افراد حول محور واژه‌های دروس زیست‌شناسی غوغا می‌کنند، اما در همه کتاب‌های درسی واژه های کاملا فارسی به کار برده شده‌است. فقط یک عده به واژه‌های زیست شناسی اشاره دارند که البته ما نیز با آنها صحبت کردیم، اما بعضی‌ از آنها خیالات دیگری دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۲۸
اقای فلاحت پیشه! حاصل ۵ سال مذاکره شما و همفکرانتان جز دستاورد « تقریبا هیچ » چی بود؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
بس است گزافه مویی لطفا.....اگر برجام نبود این وضع و بسیار بدترش چند سال قبل رخ داده بود...
مثل اینکه یادتان رفته دولت محمودخان پرونده ایران را رساند بشورای امنیت آنهم در حالیکه جز ونزوئلا تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
به قول خودشان ان زمان هم تحریم امریکا بود و هم اروپا و هم سازمان ملل ولی الان وضع گرانی ها بدتر است یا ان زمان
هر چند شما نمی خواهید روراست باشید
خطاب به ۲۱:۴۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
جالب است!!!!!!، کسانی که به برجام و نتایج آن اعتراض دارند اغلب در خارج از ایران زندگی می کنند. این منتقدین برجام حتماً باید به منافعشان در خارج از کشور ضرری رسیده باشد.
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
ناشناس ۲۱:۴۰
لطفا کمتر حرف های بی بی سی و من و تو رو زمزمه کن
تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند اما دلار در ایران به نوزده هزار تومن نرسید
تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند اما پراید به چهل میلیون تومن نرسید
تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند اما سکه به پنج میلیون تومن نرسید
تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند اما طلا نشد گرمی پونصدوپنجاه هزار تومن
تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند اما پوشک بچه نایاب نشد
تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند اما وقتیکه می رفتیم فروشگاه نباید مواد شوینده رو با سهمیه بندی می خریدیم
تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند اما مردم به فروشگاه حمله نمی کردند و فوج فوج اجناس رو از فروشگاه ها خالی نمی کردند
تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند اما اینطور همه چیز هرکی هرکی نبود
تمام دنیا علیه ما اجماع داشتند اما..........................
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
حرف مفت البته که گفتنش مجانیه! کی می‌خواید دست بردارید از این حرف ها؟ حتی یک بچه هم عقلش می رسه که برجام نبود خیلی زودتر از این بدبحت شده بودیم.
ایول به خودمون
| Czechia |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
این روهم باید گفت که تمام دنیاعلیه مااجماع داشتند اما ازاین نگران نبودیم که ازچندوقت دیگه(سیزده آبان وشروع تحریمهای جدید) قراره بدبختر و بیچاره تربشیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
ناشناس۲۱:۴۰
دوست عزیز،قرار بود با برجام تمام مشکلات و تحریمها بالمره و یکجا حل و لغو بشه ، این که شما میگید اگه این برجام نبود این وضع و بدترش چندسال پیش اتفاق افتاده بود نوعی فرار به جلوست ،قرار نبود این مشکلات فعلی اصلا باقی بمونه که شما تازه خط و نشون می‌کشی که وضعیت بدتری هم میشه اتفاق بیوفته ، شما دارید به نوعی به مرگ میگیرید تا مردم به تب راضی بشن
ضمنا کسانیکه با برجام مخالفت میکنند ،در زمان انجام مذاکرات و زمان امضای برجام همه حرفشون این بود که ایران می‌تونه قراردادی بهتر ببنده و ضمن دادن امتیازات کمتر به طرف مقابل ،حتی از اونا امتیازات بیشتری هم بگیره..
نظام ایران با اصل مذاکرات و امضای تعهدنامه با اونا مخالف نبود و اعتراض مخالفین به دلیل ضعف طرف ایرانی در مذاکره و دادن امتیازات زیاد بصورت نقد و گرفتن امتیازات بصورت نسیه و بدون تضمین بود
از طرف دیگه ایران میتونست همین تعهدنامه ضعیفی رو که امضا کرد مدبرانه تر اجرا کنه و اجرای تعهدات خودش رو مرحله به مرحله و در مقابل انجام تعهدات طرف مقابل انجام بده نه اینکه تعهدات خودش رو بالمره و بصورت یکجا انجام بده و دستش خالی بشه و دیگه هیچ اهرم فشاری در دست نداشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
برجام فعلا هست و بدبخت شدند مردم کشورمون . فعلا ما موافقان برجام رو میبینیم بچه هاشون تو کشور های دیگند. تحقیق کن و حرف بزن..
شما علم غیب دارید که می گید بدتر میشد؟
اگر علم غیبتون مثل پیش گویی عاقبت برجام هست لطفا سکوت . فعلا مردم بدبخت دارن تاوان اشتباه های دولت رو میدن.
کی به کیه
| Netherlands |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
خان محمدعلی آقا
درمورد هرکی هرکی بودن وضعیت موجود خیلی خوب گفتی و البته خیلی امّاهای دیگه رو نگفتی
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
شما مخالفین برجام از رو نرفتید؟حتی وقتی دیدید یک عضو از ان خارج شد دلار چطور از ۴ تومن به ۱۶ تومن پرکشید؟البته که نفع شماها در همین بود و بقول رییس جمهور شما خود را بخواب نزدید بلکه کاسب تحریم هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
:خطاب به خان محمد علی آقا
بفرمایید اگر برجام نبود چی بود و چی میشد
چی داشتیم که الان نداریم
الان نیروگاه اتمی بوشهر چه سودی براای کشور دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
اب شیرین کن هسته یا برق هسته ای را فهمیدی تا الان یا فقط به شما گفتن نیروگاه بوشهر چه کار اید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
شمایی که با پرچم المان امدی و گفتی دلار شده ۱۶ تومان
هنوز در خواب نازت بمان که چرا دلار رفته بالا و لطفا تقصیر را هم به گردن دیگر کشورها نیاندازید که در این همه سال رو دست نخورد با تبلیغات
!!!
ناشناس
| France |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
کامنت خان محمد علی آقا رو یه کاربر به اسم زینال بندری تو توییتر بازنشر کرده!
معلومه کامنت های ما تو تابناک از سراسر جهان کلی بیننده داره! خخخ
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
ناشناس۲۳:۰۸
با وجود این که امریکا از برجام رفته باز از برجام دفاع میکنی
زمانی که ترامپ برجام رو پاره کرد دلار 8 تومان بود
چرا 8 تومان شده بود
دانشجو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دستاوردش 5 سال آرامش و ثبات در کشور بود. همان که در این چند ماه آنرا از دست دادیم و انشاالله با تدبیر جدید مجدداً بدست خواهیم آورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
شنبه ۲۱ مهر
تخلیه حباب بورس باشدت ادامه دارد
درادامه روندریزش شدید بورس شاخص کل دریکساعت اول شروع بکارتالاربورس بیش از۴۰۰۰ واحددیگرسقوط کرد
ظرف چندروزگذشته شاخص کل نزدیک به ۳۰ هزارواحدسقوط کرده همه فروشنده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
هر چی میکشیم از دست سطحی نگرهایی مثل شما میکشیم. بسیار احمقانه ست اگه تمام مشکلات امروز را به دولت روحانی و برجام و ... ربط بدیم. ایراد به سالهای بسیار قبلتر برمیگرده و ...
ایران کشور بزرگی هست

این کشور توان تامین نیاز های حداقل 500 میلیون نفر رو هم داره و بسیاری از نقاط کشور خالی از سکنه هستند

ما برای پیشرفت ایران نیاز به نیروی کار ارزان داریم

باید روزی برسد که ایران هم مثل چین یا هند پرجمعیت شود تا کشور تبدیل به یک قدرت جهانی شود

ما باید زندگی را از یمنی های مجاهد یاد بگیریم و آنها را الگوی زندگی خود قرار دهیم. ببینید آنها چقدر شادند در حالی که 5 سال هست که تمام کشورهای عربی آنها را بمباران میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
یکی از اونور بوم می افته و مثل کسانی که افسردگی مزمن دارند حرف میزنه که اگه کسی فقیر بدنیا بیاد فقیر هم میمیره پس فرزند دنیا نیارید...یکی هم مثل جنابعالی در توهم سیر کرده و از اینور بوم میفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
پونصد ملیون کم نیست به نظرت با اینهمه منابع و زمین کشاورزی حداقل باید صدوسی ملیارد نفر جمعیتمون باشه
ایرانی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
الان تو دقیقاً کجای ؟
ناشناس
| France |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
خواستم جواب درخور این نظر بنویسم ولی از حوزه ادبیات متعارف خارج می شود و تابناک منتشر نمی کند عجالتا توصیه می کنم برای خودت اسفند دود کن مبادا آمریکا و اروپا چنین نخبه ای را بدزدند!!!!.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
باز هم اظهار نظر یک خارج نشین در مورد سرزمین ایران !!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
ناشناس 15:17 فکر کنم همین الان دزدیده باشن این نابغه هزاره سوم را !!!
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
هزار میلیارد نفر رو شاخشه
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
خخخخ یمنی ها شاد هستن.دوست عزیز فکر نکنی همه مردم ایران مثل این چند نفر که کامنت گذاشتن تو باغ نیستن.در ضمن هر شب داری این کامنت تمسخر امیزت رو تکرار میکنی.تابناک هم منتشر میکنه ولی خوب در دیزی بازه حیای گربه کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
آقا خانم ایشون خارج نشین نیست از فیلترشکن استفاده می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
من یک جوان بیکارم لطفا یه کار ثابت با حقوق قانون کار برایم پیدا کن بعد حرف از افزایش جمعبیت بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
برو قرصات رو بخور چراغ رو خاموش وکن وبخواب
محمدتبریزی
| - |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
جوان بیکار سلام. عجب درخواستی داری. امام جمعه تهران چند سال است که امام جمعه موقت است تو کار ثابت می خواهی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دوست گلم سلام
ایران کشور بزرگی است
ولی فکر کنم یک یا دو تا صفر اضافی گذاشتی جلوی 5 یا شاید تفاوت صد و میلیون را دقیقا متوجه نیستید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
لطفا دیگه زاد و ولد نکن,بزار رتبه هوشی ایرانی ها از اینی که هست پایین تر نیاد
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دوست اون زمان پريد 6مليون بود شد 23 ميليون يعني 4 برابر الان 20 بود شد 40 يعني دو برابر باز هم اين دوران بهتر از دوران قبلي است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
چرا متوجه نیستید ایشان گفته های احمدی نژاد و بقیه را به تمسخر گرفته است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
دوست من علی
اگه اونطوری که تو گفتی و کاملا هم اشتباه بود
در دولت قبل پراید هفده میلیون تومن اضافه شده و در این دولت بیست میلیون تومن
پس الکی چندبرابر چندبرابر نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
داداش شماره این کسی که ازش جنس می‌گیری رو به ما هم بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
مثل اینکه نمیدانی از بی ابی ۲۰ ملیون نفر باید مهاجرت کنند. ثانیا مگر جمعیت قدرت می اورد.کشورهای اروپائی پر قدرت جمعیت انها از ایران کمتر است. فرهنگ سواد و سیاست درست قدرت می اورد.
در آمریکا فردی که در پیتزا فروش کار میکرد در هر پیزایی که درست میکرد تف میانداخت. صاحب پیتزا فروشی و تعدادی از مشتریان متوجه این کار میشوند و فرد خاطی دستگیر و به 15 سال حبس محکوم میشود.

به نظر من این مجرم در تاکستان رو که 60 نفر رو آلوده کرد باید به تعداد نفرات به ازا هر نفر 1 سال و در مجموع 60 سال زندان محکوم کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
بهمراه مدیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
ترکیه بود و هجده سال بهش حبس دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
اون طرفی که تف میکرد زن بود یا مرد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
یارو مرده بوده
محمد
| United States of America |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
به بخشید عاشقانه بعنی چه
فرزند بیشتر = زندگی بهتر و شاد تر

از روزی فرزندان خود نترسید و تا میتوانید زاد و ولد کنید ای هموطنان عزیز

ما میتوانیم حماسه ای بزگ رقم بزنیم

هر فرد متاهل باید حداقل در زندگی خود برای 12 فرزند هدف گذاری نماید و در طی 12 سال به این هدف دست یابد

کشور با خطر پیری جمعیت و نبود نیروی کار مواجه هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
ببین من به کسیکه آن چند کامنت بدبینانه و مغرضانه را راجع فرزند نیاوردن وبدبختی وفقرو....دیروز. نوشته بود جواب دندان شکنی دادم اما شما را بخدا بس کن با این خیالبافی هایت نه اراجیف او نه افاضات غیرمنطقیدشما
ناشناس
| France |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
از حرف مفت زدن خسته نمی شی؟؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
باز هم اظهار نظر خارج نشینان!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
بنده خدا از فیلترشکن استفاده می کنه خارج نشین یعنی چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
نیروی کار نداریم باید کارگر وارد کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
بهتره سازمان محیط زیست در مورد شما تصمیم بگیره
تصویب اف ای تی اف یا مسائل مشابه چیزی نیست که توسط تریبون داران بررسی شود.ان وظیفه نهادهای قانونی است.بهتر است برخی به قانون احترام بگذارند و همانطور که رهبری فرمودند خط قرمز من رای مردم است به نظر ایشان عمل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
آفرین
این فلاحت پیشه عشق است و خبر ندارد که دشمنی انها با ما ترامپ و مرامپ نداره؟!
آقای علم الهدی ! باید همه تصمیمات با مبنای رهبر یکی باشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
اینجوری نیازی به مجلس نداریم
غربزده ها کی می خوان بفهمن که آمریکا و سیاست هاش هیچ وقت در قبال اسلام و ایران اسلامی مستقل و قدرتمند تغییر نمی کنه؟!
البته شاید می فهمند و عامدانه این کار ها رو انجام میدن. از غربزده ها و نفوذی ها و منافقین داخلی هیچ چیز بعید نیست. البته ان شاء الله تعالی هیچ کاری نمی تونن بکنن.
پیامبر صل الله علیه و سلم می فرمایند: از فتنه های آخرالزمان نترسید چرا که این فتنه ها منافقان را رسوا خواهد کرد.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
چقدر راحت انگ می زنی به هر کس که چون تو نمی اندیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
اصلا باید دید می اندیشد که بعد بهش بگیم به کسی که چون تو نیندیشید تهمت و انگ نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
لطفا تو دیگه حرفی نزن
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
امریکا هم مثل هر کشور دیگر سیاستهاش بر اساس منافع ملیش تغییر میکند.کسی غربزده نیست و تویی که مدعی هستی لطفا از کامپیوتر و موبایل واینترنت که از غرب میاد استفاده نکن.همان با دود علامت بدهی ما میفهمیم که از غرب و امریکا بدت میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
در پاسخ به ۲۲:۱۷
خیلی ساده انگارانه است اگر فکر کنید که آمریکا بر اساس منافع ملی و مردمش سیاست هاش رو طراحی می کنه.
بعد از این همه جنگ و جنایت و خرابکاری در دنیا هنوز عده ای ب هچشم یک دولت مردم دوست به آمریکا نگاه می کنن.
به همین دلیل ما از واژه غرب زده برای چنین افرادی استفاده می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
روسیه که خیلی خیلی بیشتر به ایران ضربه زده چرا به اون بچشم دوست نگاه میکنید. بدتر از امریکا زیاد داریم .
اول باید تکلیفمان با خودمان مشخص باشه.
ما بزمانی برای پیشرفت و ثبات بیشتر از دشمنی نیاز داریم
آیاد خنده دار نیست در کشوری که هنوز بسیاری از مدارس اون کپری هستند و بسیاری از آنها فاقد سیستم سرمایش و گرمایش استاندارد و سرویس بهداشتی هستند و کودکان دچار سوئ تغذیه هستند

سالی100 ملیارد تومن برای فارسی سازی وازه های علمی به موسسه تحت ریاست آقای حداد عادل تخصیص داده میشود

چه کسی در ایران اولیت بندی برای بودجه ریزی را انجام میدهد؟

سازمان برنامه و بدجه در این کشور دقیقا چه کاری انجام میدهد؟
تیتر تابناک:
"واکنش عجیب حداد عادل به انتقاد دانش‌آموزان از واژه‌های جدید درس زیست"

متن خبر رو بخونید، هیچ ارتباطی پیدا نمیکنید.

کلیک خور سایتهای خبری رو کاشکی با این کارها بالا نمیبردید.
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
جمله آخر حداد عادل را بخوان...عجیب بودنش را می فهمی
ناشناس
| France |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
ای کاش سه - چهارتا از آن واژه ها را هم ذکر کرده بودید. خواننده نمی فهمد راجع به چه صحبت می کنید و مشکل چیست؟
هیچ جریانی مخالف ترامپ در داخل آمریکا نیست . دنبال راه حلهای آبکی نباشید.
هم اکنون شبکه یک سیما در حال پخش گزارشی هست که از شهروندی ایرانی که از انگلیس به ایران آمده میپرسند که وضعیت قیمت چطور هست میگوید از انگلیس هم بهتر هست هم قیمت هم فراوانی کالا . من از شما کاربر محترم میپرسم علم اقتصاد را ولش کن عقلت چی میکه طرف پوند انگلیس را آورده ایران بعد تبدیل به ریال کرده بقیه قصاوت با شما
دیگه این غوض نبود که هر کی سرنگ برداره بره تو مدرسه دخترانه وتست خون بگیره تو این مملکت چه خبره این مدیران دارن پس چیکار میکنن تو ادارهای مربوطه چه بل بشوی هست خدای من
با توجه به سخنان امروز امام جمعه اصفهان جالب است که فرماندار شهرستان لنجان که نماینده دولت است به FATF تاخته و درسخنرانی های اخیر خود حتی تصویب آن را محکوم کرده است.
ناشناس ۲۰ِ۱۸ شما جز آن افرادی نیستی که وقتی حرفی می زنی . وقتی بهتان میرسه میگیویید حالا یه چیزی گفتیم . برای مردم گفتیم . ترکش تبعات بما که نرسه خوبه . همان طیف فکری نیستی که اقتصاد یک کشور بزرگ مثل ایران که الان باید مطابق ممالک پیشرفته میبود را به چنین جایی رساندی . لابد خیلی ادم بی دردی هستی کارت به راه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
بنده خدا یه حرفی زده

تو عاقل باش گوش نده

کلا زاد و ولد انسان اشتباه و انسان تنها موجودی که بالاخره باعث نابودی زمین میشه

در طول 200 سال گذشته انسان چقدر طبیعت رو تخریب کرده و موجودات دیگر را برای تامین غذای خود از بین برده و جنگل ها را نابود کرده و رودها رو خشک کرده
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
۲۲۰۲۱ بلاخره اشتباهه یا ۵۰۰میلیون بشیم تکلیفت رو با خودت روشن کن
حیف ....... برای بعضی ها!!!!!!
کاربر محترم ۲۱.۱۱ مدرسه کپری و فاقد دستشویی . در جواب ان ناشناس بی دردی هست که وقتی به هنگ سیاسی و فکری میرسد فقط جوابش این هست درود بر فلانی مرگ بر فلانی . چون دچار تحلیل عقلی و علمی نیستند . وقتی به رونق اقتصادی میرسد میگوید چون مردم مثل مرغ بچه درست نمیکنند . نمی گید که در کشورهای پیشرفته برای تولید در صنعت و کشاورزی دست چندان کارایی ندارد بلکه ماشین حرف اول را میزند مثل همین موبایلی که دست ماست تمام سیستم ساخت گوشی با دست نیست .
علت اینکه کسی میره تو مدرسه دخترانه خون میگیرد . اولین دلیلش این هست که هم دانش آموز و هم میدیر مدرسه کلاس آموزشی لازم را ندیده است و دومین دلیلش این هست که ساختار باید قانونمند باشد یعنی بمردم باید یاد داد اگر کسی خواست در خیابان دسگیر کنند شهروند ایرانی باید بگوید باید خانواده ام را خبر کنم وکیلم را خبر کنم. یعنی دانش آموز ان باید بگویند نامه شما از کجاست . وقتی طرح یونسکو را سراسیمه ردش میکنید طبعات انرا هم بپذیرید .
مسئولان فقط خوب سخنرانی میکنن توان اداره مملکت راندارن
از خواندن کتاب زیست متنفرم آنقدر کلمه های بی ربط و بیجا آمده که فوری عصبی میشم و کتاب را می بندم معلمها همگی ناراضی هستند سایر کتابها هم کلمه های رو اعصاب دارن ولی زیست هر سطرش دیوانه کننده است گیرم دانش اموز اولین بار کلمه را میشنود و هرجند در عمرش نشنیده یاد بگیرد ولی در دانشگاه استادهایش اصلا نفهمد جه میگوید معلم چه گناهی کرده که بعد از بیست سال تدریس باید هر لحظه فقط بفکر معادل کلمات باشد و فکرش و اعصابش مختل شود حداد عادل بگوید این بچه ها رفتند دانشگاه کتاب انها را هم او مینویسد؟؟؟ ابا اساتید دانشگاه این صدها کلمه را شنیده اند ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
احسنت
کی به کیه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
تازه اگه بفهمی هم فایده ای نداره چون پزشکی سهم سهمیه ای هاست
امام جمعه از رای اوردن fatfحمایت نکرده. از احترام گذاشتن به قانون حمایت کرده
قشر باسواد را ببینید از این چنین تیتر خبر فقط این قسمت را میداند .... توجه بفرمایید برای اینکه پیشرفت کنیم برویم بچه درست کنیم . بعد با تبعات بسیار زیاد که دارد که از حوصله بحث خارج هست شما سطح فکری جامعه را ببینید هنوز در کشورهای خاورمیانه خیلی باید کار سیاسی و فرهنگی و اجتماعی انجام شود هم باید مسئولان و هم‌مردم خاورمیانه آموزش ببینند که وقتی حاکم کشوری مثل عربستان هستی مردم از شما انتقاد میکنند . قتل خاشقچی دارد با زبان بی زبانی میگوید که ای حاکم ای مسول وقتی تحمل انتقاد سیاسی و اقتصادی را نداری قدرت را ول کن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
اتفاقا تاریخ نشان داده آنکه تحمل نفد و اعتراض را ندارد،عاشق قدرت است و نمی تواند رهایش کند
قاچاق گازوییل و مواد سوختی . دزدی موبایل . گرانی . و افزایش قاچاق بخاطر این هست که ارز باید با هر ترفندی که شده به قیمت واقعی خود برگردد . اگر گرانی گوشی ادامه داشته باشد تا ماه آینده با قاچاق آن به داخل کشور شدت میگیرد حالا یا ریچستر شده یا هر چیز دیگه . هر چه زودتر گوشی هم‌جز کالاهای جز رتبه بندی کالاها قرار گیرد
خدایا شکر که دلار کنترل شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
شب دراز است و قلندر بیدار ،
مجلس در راس امور هست . مجلس طبق قانون اساسی در قانون گذاری مستقل هست و اگر قانونی رد یا تایید شود باز در قانون اساسی پیش بینی شده . لدا اگر طرحی باشد باید در کموسیون های تخصص مجلس بررسی شود . بررسی لوایح و قانون گداری یا حتی پیشنهاد در مقام نماز جمعه نیسن . اینرا من نمیگویم بلکه قانون میگوید همه بکوشیم به قانون وفادار باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
امیدوارم خلاف نظرت هم در ایند تصویب کرد همین حرفهارا بزنی همین مجلس یارانه را تصویب کرده شماها مخالفید
افرین به اقای فلاحت پیشه ، انصافا ما به خودمون میبالیم که شخصی مثل جنابعالی شدید ریس کمسیون امنیت ملی مجلس . تا دیروز میخواستیم بریم با دولت امریکا مذاکره کنیم حالا باید بریم با مخالفین دولت امریکا مذاکره کنیم . اقای ریس ترامپ و اوباما سر تا پا یک کرباسن چون تمام سیاستهای دولت امریکا رو امنیت ملی امریکا تدوین میکنه نه دولت امریکا . اینارو عرض کردم تا یکموقع نری واشنگتن دنبال مخالفین ترامپ تو مجلس امریکا بگردی !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
نظرش را گفته....چطور برخی آقایان می توانند خلاف واقع بگویند و تهمت بزنند،دیگری نمی تواند نظر دهد
با شروع دکر جدید تحریم ها و اولتیماتوم امریکا به خریداران نفت مسیولین باید به فکر ذخیره مواد غذایی کشور برای یکسال باشند ، شرایط بس خطرناکی در پیش است ، از سرنوشت ونزولا درس بگیریم کشور ۶ ماهه به تورم ۲۶۰ درصدی رسیده کیسه برنج ۵۵ هزار تومانی شده ۱۳۵هزار تومان ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
الکی جو نده ونزوئلا کجا ایران کجا ونزوئلا نزدیک امریکاست ما نزدیک چین روسیه ده تا کشور در تضاد امریکا هستیم با همین جو ها مردم می فرتسید فروشگاه جنس میخرن ایران به توکل به خدا هیچ وقت کمبود نداره احتکار خرید های هیجانی قیمت بالا برده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
مثل اینکه تورم ونزولا ۴۸۰ درصدی و ما ۸درصدی هستیم ؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
برای شما دلواپسها که نه تورمی هست نه بیکاری نون گرم و اب سرد و گواراتون همیشه اماده است نمیدونید وقتی تو خونه ۳ جون تحصیلکرده بیکار باشه تو اون خونه چی میگذره
اف ای تی اف که خودش باعث گرونی دالار دولت چندسال برخی بندها که یکیش نیامدن دلار توسط غیر دولت اجرا شد و دلار گران شد اف ای تی اف بزگترین اشتباه حسن و ظریف و لاریجانی بود و هست بعضی ها میگن چرا چین روسیه عضوش هستند باید بدونن که چین روسیه ابر قدرت هستند همه بندهارا رعایت نیمکنن مثل ما نیستند که همه را مثل برجام رعایت کنیم ترامپ بزن زیر همه چیز
واکنش عجیب ؟؟؟؟
جواب عجیب ؟؟؟
ترفند عجیب ؟؟؟
سوال عجیب ؟؟؟
حرف عجیب ؟؟؟
و ...
کجاشون عجیبه ؟ هی تو تیتر می نویسید عجیب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
از همه عجیب تر اینه که تو نصفه نیمه مطلبو میخوونی والا متوجه شده بودی نابغه هول
اقایان برادرانه پدرانه تمنا میکنم بگذارید یک دولت کارش را انجام دهد مگر اقای ظریف در مجلس توضیح نداد که ان 4 گروه کی ها هستند شما را بخدایتان قسم میدهم اگر هم قرار است شما ها بجای دولت ها حرف بزنید و عمل کنید که یا علی فقط بگذارید صدا ها از یک بلند گو بیرون بیاید حالا دیگر دارد باورم میشود که برخی احادیث و روایات چگونه با نوع نگرش ادمها از ان زمان تا امروز میتواند تغییر کرده باشد وای به بعدها
اکثر کامنت ها با پرچم های بیگانگان گذاشته شده آیا انها خیر خواه ملت ایران هستند با حرفهای دشمنان را پرورش میدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
پروفسور!!!! ربطی ندارد به پرچم...من از تهران بارها کامنت گذاردم ولی بالای آن پرچم کشور دیگری خورده بود.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
همش بخاطر فیلتر تلگرامه بی سسواد
من نماینده شهرم را رای دادم که در مقام نمایندگی و مصونیت پارلمانی قانون گذاری کند و در چنین مواقع حساس کشور تهدید شود . جالبتر این هست که زمانی پیگیری کنند که شاکی داشته باشد سوال مگر اکثر پیگیریها و وقوع قبل از جرم زمانی هست که شاکی داشته باشد . قانون چی میگوید . آخه وقتی تاریخ مشروطه قبل از ان و بعد از چنین چیزی ندیدم . تهدید به .....
فقط رهبری عزیز قادر به اصلاح امور هستند ، موسسات زیاد مالی و بانکها افت کشورند و به طور وحشتناک نقدینگی تزریق میکنند و این تورم افسار گسیخته هیچ ارتباطی با تحریم ها ندارد چون هنوز تحریمی شروع نشده و فروش نفت هیچ تغییری نکرده فقط نقدینگی که از سال ۹۱ حدود سه برابر شده خودشو امروز نشون داده.
این شگرد ماست که برای ارتباط با هر کشور بجای ارتباط با جریان اصلی بجریان مخالف روی می آوریم. آنها هم خوب میدانند وضعیت ارتباط ما را با آن کشور بدتر از گذشته بکنند.

همه مشکلات از تصمیمات بلند مدت ماست، بچه که بودیم اگر با د وستی یا آشنایی دعوا می کردیم، می گفتیم تا قیامت با تو قهرم. اما بعد از مدتی آشتی میکردیم. ، اما حالا در بسیاری ازموارد تاقیامت قهر می کنیم.
. یک زمانی دکتر تشخیص می دهد که بیمار آب نخورد، اما معنایش این نیست که بیمار تا قیامت آب نخورید. در عمل مشاهده کردیم که نه خیز تا قیامت نباید آب بخورد. در چنین شرایط افراد قرار گرفته در شرایطی مشابه چه میتوانند بکنند، یا مخالف می شوند، یا اگر بتوانند از ایران می روند و یا بناچار دم فرو می بندند و یک نیروی انسانی به کنارکشیدگان از اثرگذاری در مملکت افزوده می شود و متاسفانه هزینه های بی فعالیت شدن یک نیروی انسانی بر دوش دیگران گذارده میشود.
له شدیم از گرونی.پولهای کشور کجاخرج میشه
وای بر کسانی که منافع ملی را خرج حزب و گروه و ......... می کنند
بعصی از کاربران نگاه به متن نظر نمیکنند بلکه دنبال تین هستند که علامت و آرم پرچم کاربران چیست . عمو جان در فضای مجازی برای وصل به سرورها گوگل و غیره اینهمه مرورگر وجود دارد چه داخلی چه خارجی . بستگی دارد از کدام مرورگر استفاده میکنی بستگی دارد کدام کشور طراحی کرده
بجای تصویب بودجه مبلع صد میلیارد در بخش واژه سازی معادل فارسی صدتا مدرسه مجهز با تجهیزات آزمایشگاهی یا در بحث تغذیه رایگان برای دانش آموزان باشد و وآژه سازی را به بخش آموژش کموسیون مجلس واگذار کنند حیف از این پول ها نیست
اگر يكي حوصله بكنه و هرچي شعار از اول انقلاب داده شده اعم از مناسبتي و هفتگي و ساليانه را جمع و جور كند اونوقت معلوم ميشه چقدر شعار دادن سود كه نداشته حتي ضرر هم داشته. شعارساز كه خب كارش شعار ساختنه واگر با قافيه هم باشه لابد طبع شعري هم دارد. اونهايي هم كه شعار را مينويسند چه به در و ديوار و چه به صورت بنر و چاپ پوستر و غيره خب شغلشون هست و به قول معروف اگر واسه ما اب نشه واسه انها نون ميشه. دو دسته ديگه باقي ميمونن يكي اونهايي مسئول هزينه و مجوزي كه اين شعار ها فراگير در مناسبتها و غيره پخش بشه هستند و البته اصل قضيه هم هستند ، لزوماً اينهمه اهتمام لابد يا جواب داده و مردم غافل هستند و يا در اينده جواب خواهد داد، جا ميزنند. دومي هم مردم عادي و آحاد كشور هستند كه بر اثر تكثر و تكرر شعارها بعد از مدتي انجام ان شعار را باور ميكنند دليل انجام انرا هم متن شعار ميدانند و لاغير. حالا تو اين اوضاع وانفسا كي يادشه كه مثلاً .... اولش شعار بوده يا نص قانون. ( من هرچي فكر كردم چيزي كه به قاطعيت بشه گفت شعار بوده يا نه يادم نيامد . شما چطور ؟ )
Fatf را نه با میل ، بلکه از روی ناچاری و دادن هزینه تصویب کردند . مانند سایر موارد
البته مثل سایر موارد به نفع مردم است
بزرگترین خدمت به فرهنگ و ادب پارسی برکناری آقای حداد عادل است. حتی نام پارسی را بر روی کتابها فارسی (واژه عربی) می نویسند. واژه های زیست شناسی هم که واقعا غوغا کرده اند. بخش اعظم وقت دانش آموز صرف حفظ کردن واژه های نا آشنای ایشان و همکارانشان می شود. مثلاً فام تن بجای کروموزوم یا کاستمان بجای میوز و ...
بسمه تعالی
بنده از آقای حداد عادل محترم چند سوال دارم.
- ایجاد هم زبانی علمی در دنیا بهتر است یا غیر هم زبانی ، علم ساست زده بهتر است و یاعلمی که همش در خدمت به بشریت باشد.
- کاشف الکل ایرانی است. اگر سمیناری علمی در ایران باشد و توسط دیگران از آن اتانول یاد شود چه واکنشی شما نشان می دهید. پس چه دلیل وجود دارد واژه های کتاب علمی زیست شناسی را از روی تعصب به واژه های غیر معمول تغییر داده و به اجبار دیگران را به پیروی آن وادشت.
یعنی چی؟
رهبر اجازه بررسی دادن ولی مجلس حق تصویب ندارد؟!!!!!
چرا این حرفها را می زنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
چون تریبون دارند
آقاي حداد يه نگاهي به واژگاني كه ابداع كرديد در علوم و زيست و شيمي و فيزيك و....... بيانداز . واقعا فرزندانمان را با استاندارهاي هماهنگ جهاني بيگانه كردي و فاصله انداختي . در واقع به زبان پارسي و بودجه لطمه بزرگي وارد شده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من پسرم 4سال ازدواج کرده هنوزطالب فرزندنيست وقتي دليلش راميپرسم جواب ميده يکي رابيارم تواين مملکت باهزاربدبختي بزرگ بشه که چي بعدبگه کاش تويه کشورديگري بدنيا ميامدم
از کجای صحبت های ایشون این تیتر رو درآوردید؟
حدودا در پنجاه سال پیش در شهری که هستم نود درصد مردم خودرو نداشتند . موبایل نداشتند و برق هم نداشتند وکارخانه شن و ماسه و سیمان هم نبود ولی جاده بود اما بارها از خودم میپرسم پس انموقع اینقدر پول از مردم بابت مصرف چنین‌مواردی که گفتم دریافت نمیشد آلان این همه پول از آب و برق و گاز و تلفن و فروش نفت و بنزین کجا خرج میشود . لطفا جواب منو کاربر محترمی بدهند که از تعدد زوجات و فرزند زیاد پشتیبانی میکنند لطفا
آره آره دست به کار بشید از امروز تمام کار و بار کنار بذارید بچه بدنیا بیارید . همه کارها را انجام دادیم مشکلات حل نشد فقط همین راهکار مانده بود . چه استراتزی جالبی . همینطوری . بی برنامه . در صورتی دانشجوی در منزل دارم خدمت سربازی تمام شده بیکار .
با برجام یا بدون برجام . برای رسیدن به پیشرفت اقتصادی شامل جاده خوب با پل های خوب . ساخت بیمارستانهای مجهز برای مردم . ساخت مدارس شیک و قشنگ با امکانات خوب .دادن تسهیلات ارزان دولتی برای مردم جهت خروج از بافت قدیمی . جلو گیری از فرسایش خاک و جنگل . دادن تسهیلات جهت تولید ملی ووو نیازی به دیگر کشورها نیست بستگی دارد که رویکرد عوض شود یعنی صبح که بیدار میشوم دوست دارم اول اخبار کشورم باشد نه کشور خارج . اخبار کشته شدن و کشتن نباشد .
در مورد آزمایش خونگیری از کودکان مشکل این است که با وجود افرادی مثل مسئولین این مدرسه احتمال هرگونه خطری در جامعه وجود دارد.
سایت محترم تابناک : به نظرم سر تیتر حمایت نماینده ولایت فقیه اصفهان جمله همخوان با متن نیست . ایشان در متن گفته باید به قانون احترام گذاشت .
ای کاش احترام به قانون در همه ابعاد و برای همه اشخاص لحاظ شود . مثل حقوق های نجومی و واردات موبایل و خودرو و سهم برخی در بازار دلار و قانون باز نشستگان و ....
تابناک جان
چگونه زیر در مطلب " تحریم نشست سرمایه گذاری ریاض به دلیل خاشقجی" با اینکه چند تا صفحه از سایتتون را جه به خاشقچی بوده باز در زیر این مطلب با خاشقچی را معرفی کردید ولی به دارا خسرشاهی که یک ایرانی موفق میباشد و مردم ایران به هر ایرانی موفق با در هر جای دنیا افتخار میکنند . کاش در باره خسروشاهی هم چند خط به معذفی ایشون میپرداختید



دارا خسروشاهی مالک کسب و کار ایرانی آمریکایی و مدیر عامل اجرایی شرکت تکنولوژی‌های اوبر است
پاسخ ها
مهدی دوصفرهفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
اون هرچی هست واسه خودش هست
به تو چی میرسه!!!
از این همه گرانی خفه شدم اینهمه در آمد کشور کجا خرج میشه شیر مدارس چی شد . پروزه های گاز رسانی نیمه تمام در اکثر مناطق کوهستانی رها شدند . ول کنید تنش آفرینی را . بچسیبین به روستاهای کشور که در باران چند روز فرسایش خاک پیدا کردند کی اسفالت میکنید . حیف نیست این پولها
مذاكره با مخالفان ترامپ؟! لطفاً به خود بياييد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی