بازدید 4211

ارسال‌کنندگان پیامک کارشان را ادامه می‌دهند!

کد خبر: ۸۴۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 09 October 2018

«تا دیروز فحاشی بود. از دیشب تهدید به مرگ از سوی مخالفان تصویب لایحه مبارزه با پولشویی و تروریسم»؛ این اظهارات توئیتری پروانه سلحشوری، نماینده تهران درباره ادامه ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز مخالفان لوایح مرتبط با FATF به نمایندگان است. خیلی از نمایندگان تأیید کرده‌اند که این دست پیامک‌ها همچنان ارسال می‌شوند. با این حال ارسال کنندگان این پیامک‌ها هم گفته‌اند که کارشان هنوز تمام نشده.

به گزارش روزنامه ایران، دیروز معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان در نشست خبری خود نام فرد اصلی پشت پرده ارسال این پیامک‌ها را افشا کرد؛ خلیل موحد، عضو سابق شورای شهر مشهد. خود او هم ساعاتی بعد در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران نه تنها این مسأله را تأیید کرد بلکه گفت با تصویب لایحه CFT در مجلس کار آنها تمام نشده و هنوز بخشی از اقداماتشان برای مخالفت با لوایح چهارگانه مرتبط با FATF باقی مانده است.

روز یکشنبه غلامعلی جعفرزاده و قاسم میرزایی نیکو دقایقی بعد از جلسه علنی مجلس و تصویب لایحه CFT به «ایران» گفتند ارسال پیامک‌ها از سر گرفته شده و چند ساعت بعد هم محمود صادقی و محمدرضا بادامچی نمونه‌هایی از این پیامک‌ها را در توئیتر منتشر کردند. غلامعلی جعفرزاده گفته بود که این پیامک‌ها از حالت تهدید به لعن و نفرین تغییر کرده‌اند. حالا اما باز هم پروانه سلحشوری گفته که تهدیدها دوباره آغاز شده، آن هم تهدید به مرگ. در مقابل همین دست اقدامات است که دیروز یک عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: از وزیر ارتباطات می‌خواهیم هویت شناسنامه‌ای صاحبان شماره‌ها را روی سایت بگذارد و افشا کند.

وکیلی با بیان اینکه دیروز بعد از تصویب CFT برای من پیامک تهدیدآمیز ارسال شد، درباره جزئیات این پیام تصریح کرد: در این پیام‌ها توهین و تهدید، آن هم در اشکال مختلف دیده می‌شود. این عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه این پیام‌ها با پیش‌شماره‌های 0912 ارسال شده که شناسایی آنها برای دستگاه‌های امنیتی و انتظامی کار دشواری نیست،‌ گفت: من از وزیر ارتباطات می‌خواهم در شناسایی و افشای هویت شناسنامه‌ای این افراد کمک کند. ما برخورد قضایی و امنیتی نمی‌خواهیم، ما فقط می‌خواهیم هویت شناسنامه‌ای این افراد اعلام شود. آن طور که دیروز محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی و امنیتی استان خراسان رضوی اعلام کرده خلیل موحد و همفکرانش در این مدت حتی در پی پنهان کردن موضوع ساماندهی ارسال پیامک به نمایندگان مجلس هم نبوده‌اند و آشکارا دست به این کار می‌زدند. به گفته نوروزیان «بعضی از افرادی که این پیامک‌ها را ارسال کردند، اصلاً نمی‌دانند FATF چه هست.»

اما مسأله این است که موحد گفته او و همفکرانش این کار را ادامه خواهند داد. آن طور که خلیل موحد در گفت‌وگو با سایت «دیده‌بان ایران» مطرح کرده، قرار بوده مخالفان FATF عصر دیروز، دوشنبه حرکت بعدی خود را اعلام کنند. حرکتی که دیگر فقط محدود به ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز نیست.

او گفته است: «ما تصویب این لایحه را به ضرر جامعه می دانیم و به نوعی آن را یک کاپیتولاسیون جدید می‌دانیم و با همه وجود قیام کرده‌ایم و این قیام را هم ادامه خواهیم داد و با اطمینان عرض می‌کنم ارسال پیامک کار آخر ما نخواهد بود.» موحد تأکید کرده است: «ما وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خودمان را انجام داده‌ایم و حالا پس از تصویب این لایحه ننگین (FATF) توسط نمایندگان مجلس بنا داریم مرحله دوم عملیات خودمان را از عصر دوشنبه اجرایی کنیم.» با وجود این علی رغم اعلام خلیل موحد، بعد از ظهر دیروز خبر خاصی از برنامه بعدی این عده برای ادامه اقدامات‌شان علیه لوایح مرتبط با FATF نشد تا این گمانه پیش بیاید که احتمالاً شروع مرحله دوم عملیاتی که خلیل موحد وعده داده، در بین همفکران آنها و نه در معرض افکار عمومی کلید زده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر