بازدید 14020
در گفتگو با تابناک اقتصادی مطرح شد؛

متقاضی خرید سکه همچنان وجود دارد/ بانک‌ها امروز دلار را از مردم چند می‌خرند؟

بازار سکه در حال و هوای ریزش نرخ دلار و یورو در بازار آزاد، امروز با اندکی رشد نسبت به قیمت‌های پایانی روز قبل مواجه شده است. این موضوع را محمد کشتی آرای عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران با خبرنگار تابناک اقتصادی در میان گذاشت و اظهار داشت قیمت‌ها از صبح تا به الان یعنی ساعت ۱۲:۳۰ با تغییر اندکی مواجه شده است، ولی همچنان در بازار تقاضا برای خرید سکه وجود دارد.
کد خبر: ۸۳۹۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸ 03 October 2018

متقاضی خرید سکه همچنان وجود دارد/ بانک‌ها امروز دلار را از مردم چند می‌خرند؟بازار سکه در حال و هوای ریزش نرخ دلار و یورو در بازار آزاد، امروز با اندکی رشد نسبت به قیمت های پایانی روز قبل مواجه شده است. این موضوع را محمد کشتی آرای عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران با خبرنگار تابناک اقتصادی در میان گذاشت و اظهار داشت قیمت ها از صبح تا به الان یعنی ساعت 12:30 با تغییر اندکی مواجه شده است ولی همچنان در بازار تقاضا برای خرید سکه وجود دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی، در پنجمین روز کاری هفته، بازار طلا و سکه با ثبات نسبی نرخ ها همراه است. در این خصوص محمد کشتی آرای عضو هیات مدیره طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار تابناک اققتصادی، اظهار داشت که امروز تا ساعت 12:30، نرخ سکه تمام طرح جدید با رشد نسبی نسبت به روز قبل، به رقم 4 میلیون و 450 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که با توجه به نرخ جهانی اونس طلا که در حال حاضر 1203 دلار می باشد، حباب سکه امامی یا همان سکه تمام طرح جدید، 480 هزار تومان محاسبه می شود. همچنین به گفته این فعال بازار سکه تهران، نیم سکه بهار آزادی، 2 میلیون و 210 هزار تومان فروخته می شود. هر ربع سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و 202 هزار تومان و هر سکه یک گرمی 680 تومان معامله می شود. یک گرم طلای 18 عیار نیز 407 هزار تومان قیمت گذاری شده است. همچنین سکه تمام طرح قدیم در حدود 4 میلیون و 300 هزار تومان ارزشگذاری شده است. 

کشتی آرای در خصوص بازار امروز، معتقد است که بازار در حال حاضر زیاد فعال نیست، زیرا معاملات با احتیاط صورت می گیرد، به همین دلیل هم قیمت های اعلام شده در بالا، از صبح تا به الان تغییری نکرده است. هرچند به گفته رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر قیمت های امروز نسبت به نرخ پایانی روز قبل افزایش هم داشته است. کشتی آرای در خصوص دلیل این افزایش اظهار داشت که طلا برای فروش توسط فروشنده کم هست ولی متقاضی خرید همچنان وجود دارد، همچنین مردم برای فروش سکه های خانگی با احتیاط عمل می کنند. وی همچنین در خصوص پیش بینی روزهای آتی بازار سکه، گفت: در حال حاضر نمی توان پیش بینی کرد. 

بانک ها امروز دلار را از مردم چند می‌خرند؟

استعلام خبرگزاری مهر از برخی شعب بانکی حکایت از آن دارد که امروز چهارشنبه (یازدهم مهرماه) بانکها هر دلار را از مردم ۱۰۵۰۰ تومان و هر یورو را ۱۱۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند.

البته برخی متصدیان می‌گویند که قیمت‌های مذکور برای اعلام عمومی است و اگر افراد واقعا فروشنده ارز باشند، می‌توان نرخ لحظه‌ای را از شعب ارزی مرکزی استعلام و برای فروشنده ارز، محاسبه کرد.

از روز گذشته بانک مرکزی، بانکها را مکلف کرد تا نسبت به خرید ارز از مردم اقدام نمایند؛ به خصوص اینکه برخی از صرافی‌ها از معامله ارز به دلیل نوسانات بالا خودداری می‌کردند.

از عصر دوشنبه نهم مهرماه، روند کاهشی در بازار ارز آغاز شده و این روند همچنان با نوسان همراه است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
وقتی بانک ها ۱۰۵۰۰ بخرند یعنی قرارهای قیمت دلار به بیش از این حرف ها برسه و هدف جمع آوری دلار خانگی هست برای کنترل بازار توسط دولت . دلال در حاضر دولت هست !
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
دلار مطمینا زیر ده هزار تومان در نهایت خواهد ایستاد تمام اقتصاد دان ها قیمت را زیر ده اعلام کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
دلار حدود 9 تا حداکثر 10 تومان تثبیت خواهد شد، ایران توان صادراتی نفت خودش به چین را حفظ میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
فقط برای کاهش کنترل شده هست قطعا نظر دولت روی 7500 هست نرخ بانک هم اعلام شد ثابت نیست و مطمئنا روزای آینده پایین تر میاد
دلارشد ۱۵۲۰۰
این سیاست بانک مرکزی مبنی بر موظف کردن بانک ها به خرید دلار اشتباه است زیرا حاشیه امن برای عرضه کنند گان پدید می آورد وموجب می شود دلار خود را در بازار آزاد به قیمت های پایین تر نفروشند ومطمیین می شوند در صورتیکه به قیمت های بالاتر نتوانستن بفروشند بانک ها خریدار خواهند بود.شاید یکی از دلایل توقف کاهش نرخ ارز در امروز همین سیاست باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
اتفاقا کاملا تعمدی هست برای کاهش کنترل شده و در ضمن قرار شده به روز اعلام بشه پس کم کم میارن پایین
شاید دولت از کاهش بیشتر نرخ دلار ضرر میکند به هر حال بیشترین دارنده دلار دولت است.
چرا دولت این سماجت را برای کنترل قیمت مایحتاج مردم ندارد؟ فروشگاه فاه شعبه قلهک یک قوطی رب گوجه را 16500
تومان و یک جعبه دستمال کاغذی 100 برگ را 4500 تومان می فروشد ، در فروشگاه تعاونی سپه تجریش حتی یک گرم
شکر موجود نمی باشد ، در میادین تره بار هم مرغ در اولین دقایق صبح غارت میشود! هزینه پر کردن بدون عصب کشی
هر دندان به 300 هزار تومان و هزینه درمان ریشه یک دندان به 3 میلیون تومان رسیده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
اگه دلار بیاد پایین و تثبیت بشه اینا هم میان پایین شاید کمی طول بکشه ولی میاد
تمام سیاستهای دولت در جهت بالا نگه داشتن قیمت ارز است! با دقت اگر نگاه کنید می بینید که همه یان ماجراها کار خود دولت بوده است!
اگه دو روز دیگه خرید دلار توسط دلال ها انجام می شد قیمت دلار حتما الان 5هزاربود ولی...
اگر این دولت و مجلس تعطیل شود برای مردم بهتر است.
یکماه دیگه بالای ۲۰ هزارتومانه
همهٔ این اخلالگران بازار ارز ،وسکه ،و طلا ،و مسکن و خودرو به ۵۰۰ هزار نفر درکل جمعیت ۸۱ میلیونی ایران نمیرسد ،چرا حکومت قادر به کنترل این عدهٔ اندک نمیباشد ؟،،
اگر تابناک نظر بنده رو نمایش بده
به زئدی دلار وارد مسیر افزایشی شده و به حدود 25 هزار خواهد رسید بعد از این مسیر اقتصاد ایران وارد فاز مارپیچ رکود تورم میشود که بدترین حالته.و اقتصاد از هم خواهد پاشید.
پنجشنبه ۱۲مهرساعت ۱۲:۴۵ دلار۱۴۷۰۰ تومان
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار