بازدید 40130
هزار و سیصد و چهل و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

توصیه زیباکلام به روحانی درباره نقش جهانگیری/ابتکار: تورم پنج سال به تعویق افتاد!/هشدار علم‌الهدی برای تصویب‌کنندگان FATF/ ارز کاغذ را دو نفر گرفته‌اند که اصلا وجود ندارند!

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: دین‌ برای ارزان‌ شدن رُب نیست، می‌آموزد احتکار نکنیم/یادداشت محمدرضا زائری برای فاطمه معتمد آریا/رئیس جمهور با واگذاری سرخابی‌ها موافقت کرد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۳۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۸ 28 September 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

حواشی بازداشت عضو شورای شهر شیراز

نماینده مردم شیراز در مجلس با انتقاد از بازداشت عضو شورای شهر شیراز گفت که دفاع وی از حقوق شهروندی چند شهروند نباید به حساب حمایت از یک فرقه گذاشته شود. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازداشت مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز که مدعی است در پی اظهار نظرش راجع به پیگیری بازداشت دو بهایی انجام شده است، گفت: نباید اظهار نظر یک عضو شورای شهر باعث چنین واکنشی شود. این کار در وضعیت فعلی نگران‌کننده و موجب تشویش اذهان عمومی است. ما باید در برخوردها عدالت و درایت را لحاظ کنیم.

وی افزود: متأسفانه بعضا با یک جرم مشهود مثل تخریب اماکن میراثی و اماکن ملی که در شیراز اتفاق می‌افتد، برخورد نمی‌شود اما یک عضو شورای شهر به خاطر توئیتش بازداشت می‌شود که این به نفع منافع ملی و انسجام کشور نیست. قطعا نمی‌توان دفاع عضو شورای شهر از حقوق شهروندی چند شهروند را به حساب حمایت او از یک فرقه دانست.

پارسایی با تأکید بر این که نباید با یک اظهار نظر چنین برخورد قضایی شود، مدعی شد: آقای حاجتی در شورای شهر پیگیر تخریب اماکن میراثی بوده و به خاطر این پیگیری نیز چند بار تهدید شده بود. نماینده مردم شیراز در پایان با بیان این که اعضای شورای شهر شیراز درباره بازداشت مهدی حاجتی جلسه فوق‌العاده تشکیل دادند، گفت که موضوع بازداشت این عضو شورای شهر شیراز را از مقامات قضایی و امنیتی پیگیری خواهد کرد.

توصیه زیباکلام به روحانی درباره نقش جهانگیری

به طور کلی رضایت بیشتری نسبت به دولت اول آقای روحانی وجود داشت و به همین دلیل هم همه از آقای روحانی در انتخابات حمایت کردند و امید داشتند که دولت دوم به مراتب کارآمد‌تر شود. شاید بخشی از این به نقش آقای جهانگیری در دولت یازدهم مربوط می‌شود. آقای جهانگیری در دولت اول آقای روحانی بسیار فعال‌تر بودند، اما در این دولت نقششان کمتر شده است. من همیشه درباره آقای جهانگیری یک مثالی می‌زنم و میگویم ایشان مثل یک تریلی هجده چرخ است که می‌تواند ۵۰ تن بار با خود حمل کند. در دولت اول آقای روحانی، آقای جهانگیری حدود ۴۰-۴۵ تن بار حمل می‌کردند، اما در دولت دوم بیشتر از ۱۰ تن بار حمل نمی‌کند. یعنی یک چیزی حدود ۸۰ درصد ظرفیت آقای جهانگیری به کار گرفته نشده است.»/فرارو

دین ‌برای ارزان ‌شدن رُب نیست، می‌آموزد احتکار نکنیم

یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان با اشاره به گرانی کالاها و اجناس از جمله رب گوجه فرنگی تصریح کرد: دین برای این نیست که رب گوجه ارزان شود بلکه به ما می آموزد که احتکار نکنیم. یوسف طباطبایی نژاد در نماز جمعه این هفته اصفهان در مصلی بزرگ این شهر، افزود: در وضعیت اقتصادی که مدتی است با آن روبه رو هستیم، با بالا رفتن نرخ ارز، وضع عده ای بهتر شد و نیازمندان و مردم عادی شرایط بدتری پیدا کردند؛ بنابراین، باید به فکر یکدیگر باشیم.

وی ادامه داد: با آغاز سال تحصیلی توجه به همدیگر باید افزایش پیدا کند، ائمه جماعت و مساجد می توانند کانون جمع آوری کمک های مردمی و توزیع بین نیازمندان شوند. نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تصریح کرد: همه گرانی‌ های اخیر به خاطر بی ‌تدبیری دولت و تحریم‌ ها نیست، بلکه بخش اعظم آن مربوط به خود ماست، زیرا با افزایش قیمت، مردم به جای نخریدن به حرص و طمع دچار شده و رفتارهایی که بویی از اسلام ندارد از آنان سر زده می شود. وی با اشاره به گرانی کالاها و اجناس از جمله رب گوجه فرنگی تصریح کرد: دین برای این نیست که رب گوجه ارزان شود بلکه به ما می آموزد که احتکار نکنیم. امام جمعه اصفهان همچنین به سخنرانی رئیس جمهوری در سازمان ملل اشاره کرد و ادامه داد: رئیس جمهوری حق نامه نوشته شده را به خوبی ادا کرد، بسیاری از حضار برای این سخنرانی کف زدند و در طرف مقابل شماری به سخنرانی ترامپ خندیدند.

یادداشت محمد رضا زائری برای فاطمه معتمد آریا

محمدرضا زائری درباره ادای احترام فاطمه معتمدآریا به همسر شهید مدق از فرماندهان شکست حصر آبادان نوشت: ديشب رهبر انقلاب بر ضرورت توجه هنرمندان به ارزشهاي دفاع مقدس تأكيد كردند و قدرداني و تجليل از سرداران حماسه ساز و افتخارآفرين را وظيفه اي همگاني دانستند. همزمان با سخنراني رهبر انقلاب در گوشه ديگري از ايران عزيزمان، هنرمند شايسته سركار خانم فاطمه معتمد آريا متواضعانه و قدرشناسانه به سركار خانم ملكي همسر بزرگوار سردار شهيد مدق اظهار احترام و ارادت كردند. من اين حركت خانم معتمد آريا را بسيار بيشتر از نمايش هاي شعارگونه و كليشه اي برخي مسؤولان در راستاي نظر رهبري مي دانم. با اين تفاوت كه خانم معتمد آريا بدون كاسبي از سفره رهبري دارد اين خدمت بزرگ را انجام مي دهد و آن آقايان (امثال خاوري كه چفيه به گردن مي انداخت) براي تعارفات رسمي شان به منفعت هاي فراوان مي رسید.

رئیس جمهور با واگذاری سرخابی‌ها موافقت کرد

سبحانی مشاور سازمان خصوصی سازی: وزیر ورزش به جد پیگیر خصوصی سازی دو باشگاه است. فکر می کنم ظرف هفته های آینده، هیأت وزیران با شروع روند خصوصی سازی دو باشگاه موافقت کند و بلافاصله در آن زمان شرایط و نحوه کار را خواهیم گفت./ تسنیم

صادقی: مشکل اغلب دانشجویان ستاره‌دار حل شده است

محمود صادقی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:دولت در مقطع فعلی تمامی تلاشش را برای حل مشکل دانشجویان ستاره‌دار انجام داده است. طبق پیگیری‌های بنده از طریق هیات مرکزی گزینش دانشجو و وزارت علوم، مشکل اغلب دانشجویان ستاره‌دار حل شده و برای ادامه تحصیل مشکلی ندارند کما این‌که با قاطعیت هم نمی‌توانم بگویم که دانشجوی ستاره‌دار نداریم، اما مطلع هستم که تلاش زیادی برای رفع این مشکل شده است./ ایسنا

ابتکار: تورم پنج سال به تعویق افتاد

معصومه ابتکار درباره انتقادها به بی‌حسی دولت نسبت به گرانی‌ها به خبرآنلاین گفت: خیر این طور نیست، دولت برنامه دارد. البته اعتراض حق مردم است. یقینا مردم با سختی های خیلی زیادی مواجه هستند اما دولت همه تلاش خود را برای مقابله با روند تورمی و گرانی انجام داده و می دهد که بعضا نیز این تلاش ها موفق بوده است. تلاش دولت باعث شده تورم و آسیب هایی که قرار بود در سال ۹۲ اتفاق بیفتد ۵ سالی فرصت برای مردم ایران باشد و دیدیم در این مدت چقدر رشد، پیشرفت و اتفاقات خوب رخ داد. حالا این مشکلات هم است. فکر می کنم دولت باید بیشتر تلاش کند همه نیز این را می دانند و هیچ کس بی تفاوت نشده است.

تکذیب حمله مردان مسلح به هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ خبر حمله هفت مرد مسلح به سلاح سرد پس از بازی دو تیم استقلال و پیروزی به هواداران این دو تیم را در جلوی درب ورزشگاه آزادی تکذیب کرد.

خریداران دلار ۱۸هزار تومانی ریسک بزرگی می‌کنند

علی قنبری، استاد اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرآنلاین:مردم به دلیل اینکه چشم انداز روشنی نسبت به آینده ندارند نسبت به خرید دلار در قیمت های 17 هزار تومان و 18 هزار تومان می‌کنند اما محاسبات نشان می دهد نرخ دلار در این حد و اندازه نیست و ریسک سنگینی متوجه خریداران خواهد بود. منظور من تکرار حرف های کسانی که دائم می گویند خریداران ارز متضرر می شوند، نیست ، من از جایگاه یک معلم اقتصاد صحبت می کنم. این بازار بر قیمت 17 هزار تومان و 18 هزار تومان ثبات نمی یابد و بی تردید قیمت دلار در میان مدت کمتر از این رقم خواهد بود.

خط‌ونشان علم‌الهدی برای تصویب‌کنندگان FATF

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی: چرا کارگزاران ما در مقابل قضیه دلار و کاهش ارزش پول ملی بی‌تفاوت هستند. کاهش ارزش پول ملی عادی شده و همه سکوت کردند. دشمن با توطئه دیگر سراغ ما آمده؛ یک مشت جانور درنده را با پول گول می‌زند تا این‌ها در اهواز و در روز افتخار سالگرد دفاع‌مقدس مرد و زن بی‌دفاع و بی‌گناه را به خاک و خون بکشد؛ دشمن قدرت رزم ندارد و در مصاف نیروهای مسلح رزمنده ما کاری نمی‌تواند بکند و سراغ مرد و زن بی‌گناه آمده است و بچه چهار ساله می‌کشد؛ این نهایت ضعف و زبونی دشمن و بی‌دینی و بی‌ایمانی دشمن است. کسانی که بچه کشتند و در زمره تروریسم هستند و حتی شورای امنیت نیز مجبور شد این عملیات را به‌عنوان تروریسم تصویب کند. نمایندگان مجلس بدانند چه چیزی را تصویب می‌کنند و به چه چیزی تن می‌دهند؟ این کنوانسیون پول می‌گیرد تا آدم بکشد و وابستگان همین کنوانسیون راه را برای آن‌ها باز می‌کنند و آیا از همین راه جلوی آزادی ما را نمی‌گیرند؟ تصویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز است./ تسنیم

پشت‌ِ پرده‌نشینان پیامک‌های تهدیدآمیز چه کسانی هستند؟

در حالی که لوایح چهارگانه دولت برای تغییر وضعیت ایران در اف‌ای‌تی‌اف به حساس‌ترین لحظات خود نزدیک می‌شود گویا قرار نیست حواشی از این لوایح دور شود به طوری که این روزها از تهدید برای آبستراکسیون تا ارسال پیامک‌ها آن هم به طور گستره برای نمایندگان ماجرای این لوایح را پیچیده‌تر کرده است. حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در این‌ باره می‌گوید: واقعا برای ما مبهم است که پول ارسال روزانه هزار اس‌ام‌اس تهدیدآمیز به نمایندگان برای مخالفت با FATF یا CFT از کجا تامین می‌شود؟به نظر می‌رسد ورود دستگاه‌های امنیتی برای شناسایی پشت‌پرده‌نشینان این تهدیدات در این شرایط ضروری باشد.

داعش باز هم مسئولیت حمله تروریستی اهواز را بر عهده گرفت

گروه تروریستی داعش با انتشار یک فایل صوتی مجددا مسئولیت اقدام تروریستی اهواز را بر عهده گرفت. به نقل از رویترز در این فایل فردی به نام «ابو حسن المهاجر» ادعا کرد این آخرین تهاجمی نخواهد بود که علیه جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود./ اعتماد

تحریک بازاریان به اعتصاب در روز دوشنبه!

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه وضعیت بازار خوب نیست، گفت: گروه‌های ضد انقلاب با سوء استفاده از مشکلات در تلاشند تا کسبه مختلف از جمله طلا فروشان و موبایل فروشان را وادار به اعتصاب و اعتراض کنند. /فارس

معاون وزیر ارشاد: ارز کاغذ را ۲ نفر گرفته‌اند که اصلا وجود ندارند!

سلطانی‌فر، معاون وزیر ارشاد می‌گوید دو نفر ارز برای واردات کاغذ دریافت کرده‌اند که اصلا وجود خارجی نداشته‌اند! اودر این زمینه گفت: برای آن دو نفری که حدود ۲۴ میلیون یورو برای واردات گرفته‌اند، دو پرونده قضایی تشکیل شده که هنوز به جایی نرسیده است چون اصلا این افراد وجود خارجی نداشتند! دو قلم ارز مجموعا حدود ۲۴ میلیون یورو به اشخاصی داده شده که وجود خارجی ندارند. متأسفانه این مشکلات در وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. ما مکاتبه کردیم بدون مجوز ما این کاغذها وارد نشود. آقای شریعتمداری نامه نوشت که خودمان داریم وارد می‌‌کنیم و مسئولیت با خودمان است و شما دخالت نکنید. این نامه موجود است.

رهبر اشاره کند تل‌‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم

موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ما در نظام‌مان اسرار فراوانی داریم که به دشمن نگفته‌ایم. دشمن نمی‌داند ما چه امکانات، قدرت‌ها و نیروهایی در سراسر کشور و انسان‌هایی آزاده به انقلاب داریم که اگر رهبر اشاره کند آنها تل‌‌آویو را با خاک یکسان خواهند کرد و اگر آمریکا و اسرائیل دست از پا خطا کنند، پایگاه‌های آمریکا دیگر امنیت نخواهد داشت و آنچنان به آنها حمله می‌شود که آمریکا، اسرائیل و عربستان را پشیمان و روز آنها را سیاه خواهد کرد.

اعلام آمادگی سپاه برای افزایش بارورسازی ابرها

رضا اردکانیان در خصوص برنامه وزارت نیرو برای بارورسازی ابرها در نیم سال دوم سال جاری، اظهار داشت: مقرر شده است تا جلسه‌ای با فرماندهان نیروی هوایی سپاه پاسداران به منظور برنامه‌ریزی در خصوص استفاده از امکانات این بخش برگذار کنیم. وزیر نیرو گفت: نیروی هوایی سپاه پاسداران این آمادگی را دارد تا در زمینه بارورسازی ابرها و افزایش میزان بارندگی‌ها به وزارت نیرو کمک کند. اردکانیان در خصوص اینکه میزان پروازها به منظور بارورسازی ابرها در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا می‌کند یا خیر، اظهار داشت: میزان پروازها در مقایسه با سال گذشته بیشتر است و مقدار افزایش آن در جلسه‌ای که با مسئولان نیروی هوایی سپاه برگذار می‌کنیم مشخص می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۸
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۱۷۵
اقای زیبا کلام رای تون گرفتید بشنید سرجاتون هدفتون رای هست بابا عقل کل ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
حرف بی ربط نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
کاملا مشخصه که جهانگیری نمی گذارند تا مثل قبل کار کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
حرف کاملا با ربط جلوی تورم بخاطر رای گرفتید
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
جهانگیری پراید رو دوباره برگردونه به زیر بیست میلیون، حمل پنجاه تن بار پیشکشش!!!
نکته سنج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
1. آقای صادقی رئیس فراکسیون شفافیت مجلس لطفا بفرمائید چرا شما و هم حزبیهاتون (اغلب اصلاح طلبان) با شفاف سازی آراء نمایندگان برای ملت مخالفید اما با شفاف سازی مالی برای دشمنان ملت که به تازگی حمله تروریستی اهواز رو برنامه ریزی کردن موافقید؟!!!!
2. آقای فلاحت پیشه ماهم خیلی دوست داریم بدونیم چه کسانی پشت پیامک های تهدید آمیز هستند (اگر موضوع صحت داشته باشد!!!) لطفا شما که نماینده مجلس هستید با جدیت پیگیری کنید و نتایج رو اعلام کنید.
اگر این موضوع صحت داره چرا جوسازی می کنید
ناشناس
| France |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
وای بر وضعیت موجود و مسببین آن
ابتکار پشت قباره و جهیزیه اصلاحطلبان و کارگزاران هست. هر دولتی که سر کار بیاد از این دو حزب رد خور نداره مولاوردی و ابتکار در اونها هم هستند. یعنی در این کشور بزرگ و با عضمت غیر از این دو نفر آدم شایسته دیگری وجود نداره.

در 40 سال گذشته حدود 200 نفر از چند خانواده هستند که همیشه پست داشتند و با عوض شدن دولت فقط جای آنها عوض شده

در حالی که شما آمریکا رو نگاه کنید روسای جمهور اون بعد از پایان مسئولیتشون میرن دنبال کار خودشون و دیگه سمت دولتی ندارن.
مردم توهم قحطی زدگی دارن.
هر مغازه‌ای که میرم، جنس‌هارو مثل قحطی زده‌ها، خود مردم جارو میکنن.
ای انسانی که مثل قحطی زده ها عمل میکنی، یکمی ادم بشو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
کار شبکه من و تو هستس
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
کار شبکه خارجی نیست. وقتی از مسئولین اتاق بازرگانی اظهار می کنند که با این وضعیت تا سه ماه آینده قحطی خواهد آمد، عقل حکم می کنه که یه اندوخته ای برای روز مبادا داشته باشید.
ناشناس
| - |
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
میخام آدم بشم ولی به عینه میبینم اگر دلار نخریدم و اگر جنس نخریدم ضرر کردم و کسانی که خریدند به ریشم خواهند خندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
بحث قحطی اومدن نیست داداش من، وقتی قیمت ها لحظه ای دارند می رند بالا و حقوق ما همونی که پارسال بوده مونده، عقل سلیم حکم می کنه مایحتاج خانوادت را حداقل تا اونجایی که جیبت یاری می کنه تامین کنی
ناشناس
| France |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
خیلی بی ربطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
نفسش از جای گرم در میاد والا من ماه پیش روغن نباتی خریدم بیستو هشت هزار دیروز جای قیمت گرفتم گفت پنجاه هزار تومان کجای دنیا اینطوری ناکارامدی هست که هنوز طوفان نشده سقف خانه به سر مردم خراب بشه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اونایی که استدلال میکنین به گرونی و اینکه حتما باید انبار کنین حساب کتابش سخت نیست وقتی شما بیشتر بخری همسایه ات بیشتر بخره و بقیه هم همینطور، قیمت ها قطعا بالاتر هم خواهد رفت و تازه یه سری اقلام به خاطر همین احتکار ها از بین
خواهند رفت در ضمن شما نهایتا برای چند ماهت ذخیره کردی بعدش چی؟ فردا همسایه ات نتونه بخره شما مقصر نیستی؟ فردا روز ادعای فرهنگ هم خواهی داشت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
تلگرام فیلتر شد تقصیر شد شبکه من و تو...من و تو قیمت دلار و تعیین می کند!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
حرف مفت زدن آسونه.اگه نخری ارزون میشه؟
این واسه کشورهایی هست که یه قلم جنس گرون میشه
خانم ابتکار با یک اشتباه که فکر کنم برای بازی های سیاسی ارز را در این ۵ سال پایین نگه داشتید و سرکوب می کردین عملا این تورم کم شده را از بین بردین وگرنه اگر از همان سال نرخ ارز ها را نسبت به تورم ازاد می کردین که یکنواخت بالا می امد ولو با خروج امریکا از برجام نرخ دلار الان کمتر از ۷ تومان بود و نه ۱۷ تومانی که با دلال بازی و عدم درست مدیریت دولت به این وضع برسد
همان طوری که احمدی نژاد هم همین روش شما را اجرا می کرد و نرخ که باید حداکثر دوبرابر می شد عملا ۴ برابر شد
نماینده محترم شیراز خیلی ازحقوق شهروندی و بشر صحبت میکنه.
کسی قرار نیست به خاطر یک طرفداری از فرقه بازداشت شود ان هم کسی که مسوول است شما اول برو ببین چی شده بعد اظهار نظر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
یا در ایران زندگی نکردی یا خوابی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
من اینجا زندگی می کتم ولی این رو می دونم که یک مسوول را هم با یک حرف زندانی نمی کنند و فقط یک روزنامه نگار یا
.....باشد
نمیخواد تل آویوراباخاک یکسان کنید.به فکرمردم باشید گرانی کمر مردم راخم کرده .من یک کارگرم وشاگرد لوازم التحریر هستم هرروز جنس هابالا میره رفتم یک لامپ ال ای دی 2500تومانی واسه خونه بخرم دیدم شده25تومان نزدیک بود سنگکوپ کنم نون سنگگ 650تومانی یکدفعه1200شده .آخه چی میخواین ازجون مردم ..امامان جمعه کمی از دین واسه مردم صحبت کنین.وقتی مانماینده داریم وکارشون تصویب لوایح وقوانین هست دیگه تحریک مردم تونمازجمعه وردهمین لایحه ای اف ...چی معنی داره مگرشمانماینده هستی.بدصحبت کردن تونماز جمعه وبدبین کردن عده ای تونمازجمعه درست نیست بیخود نیست مردم میرند خارج.من که دیگه بریدم با این حقوق 1100تومان دیگه ازپس هزینه های زندگی برنمیام.هرسال اربعین میرفتم کربلا ولی الان مشکله.شماکه پولدار هستین غمتون نیست ولی مردم بیچاره چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
تو كارگر نيستي، از متن ات معلومه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
جناب علم الهدی چنانچه fatf اگر بد بود ۱۹۴ کشور در ان عضو نبودند و فقط کوبا و کره شمالی در ان نیستند و ایا میدانید اگر امضا نکنیم حتی دوستان اندک ما هم نمی توانند با ما کار کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
مگه هر کسی که کارگر هست باید بیسواد باشد اتفاقآ اکثر پولدارهای نو کیسه بیسواد هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
تو ناشناس دوم خودت کی هستی با اون پرچمت؟
Ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
ازکجافهمیدی کارگر نیست؟ کارگر لزوما بیسواد نیست عزیزم. کارگر از روی بیچارگی کارگره .درشرایط دیگه میتونست تاجر باشه یا هرکاره دیگه ای...
ناشناس
| - |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
کارگر نباشه ولی حرفاش که درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
مگه کارکرا شاخ و دم دارن. الان همه فوق لیسانس ها کارگرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
هرکی برای خودش میکروفن میگیره ودرتمام مسائلی که نه تخصص داره حرف میزنه ونظریه پردازی میکنه.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
حقوق ۱۱۰۰ تومان!؟!؟
لامپ ۲۵۰۰ تومانی شده ۲۵ تومان !؟!؟
هر سال هم با این حقوق می رفتند کربلا
خانم ابتکار محترم عرض میشود خدمت شما که در این مملکت چندین سال هست، هر 5 سال یه تورم به این شدت ظهور میکند هر چندکه این بارتورم رکورد تمام سالها را زد بهتره مسوولین بجای اینکه مردم را اینقدر نفهم حساب کنند همت بخرج دهند و دو کار انجام دهند تا این مشکل حل شود البته اگر نخواهند جیب خود را از پول مفت و بدون درد سر پر کنند .
1- سود بانکی که به سپرده ها تعلق میگیره را به حداقل ممکن برسانند (5%) 2- حصوصی سازی از رانت بازی خارج شود و اصلاح شود یا بهتره همه شرکتها دولتی شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
عجب راهکاری نابغه ندزدنت
اقای قنبری اگر دولت بخواهد و جلوی کاهش این نرخ را نگیرد
خانم ابتکار! دولت شما به بهانه کنترل تورم، باعث رکود شدید اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها شد. حقوق کارمندان و کارگران را سالانه بصورت حداقلی افزایش داد به این بهانه که تورم تک رقمی بوده است. چطور الان ادعا می کنید تورم کنونی حاصل تورم انباشته ی پنج سال گذشته است؟ ای کاش اجازه می دادید مردم همان تورم 20-25 درصدی سالانه را تجربه کنند. مطمئنا وضعمHن خیلی بهتر از شرایط کنونی می بود. متاسفانه این مسئله عادت بدی برای دولت ها شده است که در چهار سال اول با این ترفند عمل می کنند و بصورت تصنعی قیمت ها را ثابت نگه می دارند تا در چهار سال دوم به حیاتشان ادامه دهند. ولی در چهار سال دوم بلایی شدیدتر از تورم طبیعی سالانه سر مردم می آورند. به نظرتان این یک نوع کلاهبرداری نیست؟ آیا نباید سیاست اسلامی عین دیانت باشد؟
همان بهتر که دولت آقای روحانی هیچ برنامه ای نداشته باشد. چون هر برنامه و اظهارنظر آقای روحانی، جهانگیری، نوبخت، روسای بانک مرکزی و سایر دولتمردان در نهایت به ضرر مردم تمام شده است. خرد جمعی دولتمردان فعلی تا کنون نتیجه ای نداده است. آیا بهتر نیست با اساتید واقعی اقتصاد مشورتکی هم داشته باشید.
آقای روحانی! رئیس جمهور محترم وقتش نرسیده است که فکری برای وضع نابسامان کنونی کنید؟ وضع نابسامان دوره ی آقای احمدی نژاد در اواخر دولت دوم ایشان روی داد. ولی شما تازه در سال دوم دوره دومتان هستید. مدت زمان زیادی تا پایان دوره ریاست جمهوری شما مانده است. ادامه وضع کنونی برای شما به مانند آقای احمدی نژاد ختم به خیر نخواهد شد. سیاست لبخند را کنار بگذارید و از اساتید فن کمک بگیرید. با این روند و افزایش نارضایتی مردم، مجلس ناچارا و از روی اجبار، برای حفظ امنیت ملی مجبور به صدور عدم کفایت جنابعالی خواهد شد.
وزیری که برای پزشکان کارانه های کلان در نظر میگیره در حالیکه خودش و فرزندانش هم پزشک هستن و ارزش بیمارستان و تجهیزاتش چند برابر شده نباید هم نسبت به تورم و نرخ دلار حساس باشه. ایضا سایر وزرای مولتی تیلیاردر.
مردم بدبخت شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
بودیم تو این چند ساله چه خوشبختی داشتیم .
سلطان
| Germany |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
بدبخت بودند بدبختر شدند
اتفاقا اشتباه دولت این بود که نذاشت تورم همون 5 سال پیش اتفاق بیفته. زمانی که دلار شد 3000 تومن با افزایش سود بانکی پول رو برد تو بانک و این صرفا نقش یک مخدر رو داشت برای اقتصاد سرطانزده و معتاد مصرفی ایران. همون موقع باید درد رو متحمل می شدیم و اقتصاد بالاخره راه خودش رو پیدا می کرد و به ثبات می رسید. تورم افسارگسیخته امروز رو هم تحمل کنیم بهتره تا دوباره پنج سال دیگه رکوردهای ونزوئلا رو رد کنیم. اگر ریشه های فساد واقعا زده بشه و دولت درین مدت مراقبت ویژه کنه از معیشت خانواده ها بخصوص دهکهای پایین و کم کم بهره بانکی بیاد پایین، همین دلار متورم که امروز داد همه ما رو درآورده از قاچاق و بهره بانکی به سمت تولید خواهد رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
دولت؟ کدوم دولت؟ فقط دیپلماسی لبخند
معاون وزیر ارشاد: ارز کاغذ را ۲ نفر گرفته‌اند که اصلا وجود ندارند!
خوب این دو نفر اصلا وجود ندارند. ولی کسی که ارزها را از جیب مردم داده است معلوم است که کیست و وجود هم دارد. دستگیرش کنید و اعدامش کنید حتی اگر برای فرار از پاسخگویی استعفا داده باشد. چطور برای گرفتن یک میلیون وام باید آدرس خودمان و چندین آشنا را بدهیم و تا احراز هویت انجام نشود، وام داده نمی شود؟ واضح است که کسی که ارزها را داده است هم دست دزدان بین المال است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اونطوری کلی اعدام شده روی دستمان میماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
الان برا یه وام ناچیز مدتیه دنبال ضامنم بعد اینا به اشخاص نامرئی پول میدن اونم به دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
کجای کاری؟ تعداد تخلفها و دزدیها بقدری زیاده که عملا چاره کار شده فقط کندن ریشه های فساد
hassan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اگه وام گیرنده هویت نامعلومی داره مطمنا هویت وام دهنده هویت و پست و مقامش مشخصه خواهشا ادرس اشتباه ندین
ارز کاغذ را دو نفر که وجود خارجی ندارن گرفتن-اوضاع بازار خودرو یک ساله که خرابه-ثبت سفارش غیر قانونی خودرو-احتکار خودرو-اعلام نکردن لیست ارز بگیران ... ولی هنوز وزیر صنعت استیضاح نشده. ولی وزیر کار تو سه سوت استیضاح شد. یه همچین مجلسی داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
خوب پرونده را بستن چون دو نفر وجود خارجی ندارند!
ولی کی و چه سازمانی این کار را کرده که وجود خارجی دارند!
جریمه گرانفروشی دارو در داروخانه میدانید چقدر است؟ 5 هزار تومان. بله قوانین نوشته شده در مجلس بدینگونه است. انتظار ترس از احتکار گران نداشته باشید. من برم نون و شامپو بخورم.
این مردم نیستند که دچار حرص و ولع شده اند. مردم اگر هم کالا جمع می کنند از ترس قحطی و گرسنگی فرزندانشان است. این مسئولین هستند که دچار حرص و ولع شده اند و به جای اینکه فکری برای بهبود اوضاع کنند، در فکر این هستند که از این آشفته بازار چگونه برای خود و اطرافیانشان ثروت اندوزی کنند 500 میلیارد تومن ارز را به دو نفر داده اند که وجود خارجی ندارند.
دین برای این نیست که رب گوجه ارزان شود حاجی حاجی روز و شب در تمام کانالهای تلویزیون گفتید که دین برای همه امور مردم برنامه دارد حتی برای اقتصاد حالا که در مقام پاسخ گویی باشید فرار به جلو بی فایده هست . باور کن نمیدلنم چی کلماتی بنویسم که تابناک حذف نکند . بی زحمت یه نگاهی به سخنان اول انقلاب بیندازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
حاج اقا قبول دین برای ارزان شدن رب نیست!!! ایا دین برای جلوگیری از رانت و اختلاس و دزدی هم نیست حکم دین در مورد اقازاده های خارج نشین چیست ؟
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
راست میگه پس چی شد بانکداری اسلامی و اقتصاد اسلامی و اقتصاد مقاومتی و...؟ الان یعنی میگی اینایی که تابحال گفته بودین چی بود؟
احسان
| France |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
کاملا باهات موافقم.البته اگه توضیحی بنویسم تابناک یا سانسور میکنه یا منتشر نمیکنه متاسفانه
بحران سخت‌تر در آينده است كه نرخ ارز كاهش مي‌يابد و فاجعه موسسات مالي اعتباري اينبار براي مردمي كه تمام دارايي خود را به ارز تبديل كرده‌اند رخ مي‌دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
خدایا این بحران رو زودتر برسون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دوزار بدش به همین خیال باش. اونهایی که میگن نرخ ارز میاد پایین یک نمونه را در این چهل سال نشون بدن. اینها فقط برای امید واهی دادن به اونهایی که دارند سکته میکنن حرف می زنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
نرخ ارز کاهش می یابد؟؟! از مریخ کامنت میذاری؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
معلوم میشه خیلیها دلار ۱۵ هزاری خریرند که وحشت زده شدن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
تمام این التهاب ها تا ۱۳ آبان است
کمی صبوری کنید
فعلا که دلار در حال پائین آمدن است
آنان که دلار خریده اند سود کنند، در فکر فروش باشند
عجب صبری خدا دارد .ً......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
واقعا!!!
این خانم ابتکار خودش هم نمی داند چه می گوید!
باروری ابرها سرطانزاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
همینطوره و ایضا بی نتیجه است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دنبال درآمدزایی هستن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
باروري نمي خواد كه پارازيت را حذف كنند، مشكل حل مي شه
تو را جان عزیزانتان از تمام کنوانسیونها و قراردادهای بین المللی خارج بشید . از برجام از تی اف ای اف امضا نکنید بعدا براتان مشکل بشه . آقا چرا اصل موضوع را نمیگید . چرا با پیامک نمایندگان مردم را تهدید میکنند . جواب تاریخ را کی میدهد
یعنی چی وجود ندارند. اگه اینجوره حداقل سری بعد به مام بدین که وجود داریم . بخدا حاضرم نصف نصف شریک شیم
بازم گلی به جمال خودم
احمدی نزاد هم تورم خاتمی را پنج سال عقب انداخت. خخخخ
واقعا که خانم ابتکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
حرف مفت زدن آسانترین کاره که تو بلدی
آگرامام بود کسی جرعت اختلاس نداشت خدا خلخالی رو رحمت کمه باید اختلاسگر رو اعدام کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
سالهاست در دنیا راهکارهای دیگری بجز تهدید به اعدام و خشونت در پیش گرفته اند و اتفاقا جواب هم داده است. ما دنبال چه هستیم!!!
آقای موحدی بد نیست کمی وضعیت اسفبار مردم را درک کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
در ضمن بد نیست کمی هم در مورد تجهیزات و امکانات نظامی طرفین هم کسب اطلاع کنید
خانم ابتکار مثل همه ی دولت نه حرف زدن بلد است و نه حرف نزدن!
سکوت کنید خانم، سکوت!
دموکراسی و مردم سالاری بدون احزاب بزرگ معنی نداره. اون که از ابتکار و مولاوردی صحبت می کنه شاید این تکته رو ندونه که در کشورهای دموکرات مردم به برنامه های احزاب رای می دند، نه به افراد. بله این یکی از نقائص کشوره که آدمهائی تا آخر عمرشون مقام و مسئولیت دارند
آقای موحد کرمانی بر فرض که ما تلاویو رو با خاک یکسان کردیم و آیا مشکل اقتصاد تورم فقر و فساد این کشور حل میشه.تو رو خدا اگه حل میشه ما خودمون هم سریع کمک میکنیم اسراییل نابود بشه تا کشورمون رونق اقتصادی پیدا کنه جوونا بدن سرکار و خلاصه ایجا گل و بلبل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
آره. همانطور که کربلا را گرفتیم مشکلات رفت وآمد مون به عتبات حل شد..
احسان
| France |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
احسنت دمت گرم
جناب علم الهدی خبر داری داروی بیهوشی تو بیمارستانها کمبوده ؟! و کشتی نظام سلامت به گل نشسته و تمام صندوقهای بیمه ای در استانه ورشکستگی هستند ؟! خدای نکرده فرزند بیکار و تو خونه مونده و ازداوح نکرده که ندارید ؟! حقوقتون سر موقع میرسه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
شکر خدا ایشان ۶ فرزند دارند که همه حداقل یک شغل بسیار خوب و مناسب دارند و خیالشون راحته و درد مردم فقیر شده کشور را نمیدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اقای علم الهدی ایا شما یکبار با دقت چیزهایی را که با انها مخالفت میکنید خوانده اید و عواقب بعد از امضا نکردن ان را پرسیده اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
به ایشون چه ربطی داره؟؟؟ اقای وزیرتون فرمودن بمالید خوب میشه با اف ای تی اف مشکل بیمار حل میشه یا اون چهارتا راهی که برای دور زدن تحریم وجود داره رو دولت میخواد ببنده دولت محترم خودش داوطلبانه 400 صرافی رو مجبور شده برای اف ای تی اف ببنده میفهمی یعنی چی؟؟؟ یعنی خودتحریمی این از برجام هم بدتره حالا ببین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
علم الهدی وزیر بهداشته؟
عجب ...........................................
نمیدونم چرا یه عده خاص ازادند شب و روز تجمع برگزار کنند و همیشه از ملت طلبکارند ولی مردم عادی اجازه کوچکترین تجمعی ندارن ؟!
آقای زیباکلام

الان ایشان رو تطهیر کن تا برای 1400 آماده باشه.

اما فایل ویدیویی ایشان در مناظرات انتخاباتی موجود و همه مردم بیش از 10 بار اون رو دیدن که میگه قیمت ها لحظه ای تغییر میکرد ما ماشین اتصاد رو به حرکت انداختیم . سرعتش کم بود سرعتش رو زیاد میکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دقیقا همین هست سوپر من اصلاح طلب هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
دقیقا خود اقای زیباکلام درمورد برجام فرمودن من برجام نخوندم ولی ازش حمایت میکنم حالا اینکه چیزی نیست رفته مناظره هم کرده
بي نظمي اقتصادي باعث تورم لجام گسيخته و كاهش شديد ارزش ريال است كه با پذيرش و اجراي FATF مشكل حل مي گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
به نکته دقیق اشاره کردید با این روش اون چهارتا راه برای دورزدن تحریم ها هم بسته میشهچون سیستم اف ای تی اف وظیفش کشوندن تحریم به داخل و شناسایی تک تک شرکت ها مبادله کننده هست این اشتباه بزرگتر از برجام میشه و همچنین اوضاع رو بدتر میکنه
بهترین راه کار در اداره کشور را آقای خاتمی یادم هست بخاطر اینکه جامعه بازاری و صنفی ایران بعد از انقلاب همیشه عطش تورم و گرانی را داشت همیشه بیست درصد گران میکرد و بیست درصد هم به حقوقها اضافه میکرد یعنی جلوی عطش بی مورد و هجمه گرانی را مهار میکرد اما در این پنج سال اجناس را گران نکردند به یکباره گران کردند چون گروهی دنبال بلبشو بازار بودند اینقدر فشار روانی کردند که ای امان چرا پولها را آزاد نمیکنید چرا چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
بهترین دولت در زمان جنگ بود که با ۸ میلیارد دلار هم جنگ را اداره کرد و هم با کوپن به همه مردم دارو و خوراک رساند ولی حیف شد که ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
به نظرم تو این 3 سال باقیمانده یه فرصتم به خاتمی بدن شاید تونست اوضاع رو عوض کنه و اعتماد مردمو جلب کنه که مهمترین فاکتور برا جلوگیری از قحطی و گرانیه
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
این مدیران هم متاسفانه ادامه تفکرات آقای تکرار می کنم هست.
ای کاش قوانین بقدری شفاف ، عقلانی ، به روز و در تعامل با نظام چندجانبه دنیا و لازم الاجرا بودن که این همه بحران بوجود نمی آمد
کشور ما لایق این همه بحران نیست
تابناک عزیز ، بسیار غمگینم
... مردم نگرانند ، در مصلحت نظام فکری بکنند که به نفع ایران و آینده ش بشه
کشورمون رشد کنه ، فساد ریشه کن بشه ، دموکراسی تقویت بشه ، آزادی فردی و اجتماعی به مردم داده بشه ، قوانین مو به مو اجرا بشه
فکری بکنید
کاربر محترم ۲۲۰۳۲ گفتید سود بانکی ۵ درصد کنید برادرجان نمیشه نمیشه دلیلش این هست که در کتب اقتصادی در دوره دبیرستان خواندم که اول باید تورم به نقطه مطلوب برای سرمایه گذاری باشد برسد مثلا به سه درصد برسد سپس برای جلوگیری از خروج سرمایه نقدی از بانکها و تشویق مردم به سپرده گذاری در بانکها سه درصد از نرخ تورم بیشتر سود میدهند مثلا اگر در اروپا تورم یک درصد هست چهار درصد بهره میدهند بنابراین دروس اخلاقی بی فایده هست ...
بله برخی دین را به نفع خود تفسیر کرده وخودشان را بالاتر از بقیه فرض کنند وتحت لوای دین ودین داری برای خود امتیازات ویژه مقرر وکنند و.............
امروز ساعت ۲ بعد از ظهر به منزل رسیدم که تظاهرات در تهران را نشان میداد واقعا یه نگاهی به شعارها و افرادی که شعار میدادند با خودم گفتم تازه داشتیم از زمین لرزه خارج شده بودیم بازهم شعار مرگ در خیابان هست . شعار را برخی افرادی میدادند که بنده خدا حتی الفبای سیاسی و اقتصادی را نمیداند . بنابراین اگر به حرف بود که روحانی و ظریف در آمریکا جواب دادند آیا مردم آمریکا این چند روز بر علیه ما شعار دادند خیر چون اقتصاد برایشان مهمتر هست وقت خودشان را با نفرت با شعار خالی نمیکنند .
آقای معلم اقتصاد ما را چه فرض کرده ای؟قیمت دلار حاصل تقسیم میزان نقدینگی به درآمدهای ارزی کشور است.حالا تا آخر سال دولت شما چه برنامه ای دارد؟ضمنا پیش بینی درامد و نقدینگی تا پایان سال را که میدانی؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
چرا تخصص را با جناح قاطی می کنید
از کجا می دانید از کدام جناح است؟
بی ارزشتر پول دنیا متعلق به ایران است ما رکورد زدیم
جناب طباطبایی ما سالهاست که میگفتیم دین برای ارزان کردن رب نیست...
تابناک جان ، چرا آیکون آرای مثبت یا منفی را برداشتید ، شما هم به خود سانسوری مبتلا شدید ، احتمالا چند روز دیگه قسمت نظرات مردم رو درش رو تخته میکنید... موفق باشید
دین مگه نمیکه دولتمردا باید به فکر مردمشون باشن پس کو؟
له شدیم بابا
اون دو نفر که ارز کاغذ رو گرفتن معلوم نیستن ؟ من که وجود خارجی داشتم واسه ده میلیون وام 23 صفحه کاغذ رو توی بانک صادرات امضا کردم 2 تا ضامن بردم ، یارو که وجود خارجی نداشته 500 میلیارد تومن گرفته ؟ فقط سوالم از اون کسیه که این پول رو داده !!! پس به کی داده ؟ تو چه حسابی ریخته ؟ این طرف که پول رو داده وجود خارجی داشته ؟؟؟!!!!! نکنه این طرف هم وجود خارجی نداشته !!!!! پول خودش از اینجا رفته یه جا !!!!!! خداییش روتون میشه
سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.






چی شد پس؟
دین‌برای ارزان‌شدن رُب نیست، می‌آموزد احتکار نکنیم ولی ما این را به مردم نیاموختیم چون الان دارن احتکار میکنند. پس مشکل از ماست که نیاموختیم آموزه دین را و عمل نکردیم به دین. فقط حرف زدیم.
آقای جهانگیری یک مثالی می‌زنم و میگویم ایشان مثل یک تریلی هجده چرخ است که می‌تواند ۵۰ تن بار با خود حمل کند. در دولت اول آقای روحانی، آقای جهانگیری حدود ۴۰-۴۵ تن بار حمل می‌کردند، اما در دولت دوم بیشتر از ۱۰ تن بار حمل نمی‌کند. یعنی یک چیزی حدود ۸۰ درصد ظرفیت
این حرفا یعنی اماده کردن ملت برای رای دادن به جهانگیری و ادامه همین بساط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
کلام های مالی و پولی زیباکلام برای 1400
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
پس شما می خواهید رئیسی رای بیآورد
دین به ما می آموزد پشت تریبون که رفتیم بر علیه اختلاس فریاد بزنیم نه رب گوجه .........................
اقاي قنبري استاد دانشگاه, اين ميان مدت رو لطفا تعريف كنيد كه به چه محدوده زماني اطلاق ميشود.
شايد بعد از ده سال اونچه كه شما ميفرماييد اتفاق بيفتد ايا از خودتون ممنون خواهيد شد كه من پيش بيني اينو كرده بودم؟
نگو اين همه مشكلات معيشتي سر قيمت رب بوده و مردم نميدونستن.
اين خانم ابتكار هم از اون ادم هاي نابغه ايست كه هنوز كشف نشده اند. مائالله به اين استعداد.
24 میلیون ارز دادن نمی دانند به کی دادن !!!!!!!..........
روحانی مچکریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
م24 میلیارد دلار ناقابل توسط دولت تدبیییییییییییییییییر وامییییییییییییییید
اختلاسگران میلیون دلاری کاغذ حتی قابل پیگیری هم نیستن ولی کسی که درباره مسائل سیاسی یا مذهبی فقط اظهار نظر کنه ( عضو شورای شیراز ) چند ساعته دستگیر میشه .
جمله کسانی که دلاد 18هزارتومانی میخرند ریسک بزرگی میکنند رو از زبان هرکی میشه شنید. اگه واقعا اقتصاد دانی یه چیزی بگو که کسی ندونه.
تابناک چرا را مثبت و منفی ها برداشتی چون حق و حقوق مردم به ضرر مسولین بود و به مزاجشان خوش نمی امد
اقاي علم الهدي فقط براي استان خودش تصميم بگيره
آقای طباطبایی شمایی که که میگید دین برای ارزان شدن رب نیس

چطور میگید دیانت ما عین سیاست ماست؟ و حکومت دینی رو قبول دارین

باید بگم

همینطور حکومت دینی رو قبول دارید

باید همین مسولین مسئول گرانی رب هم باشد !!!
اقای علم الهدی مسئولیت پیامد های عدم تصویب fatf را می پذیرند. ؟
اگر اینطور است تعهد و ضمانت بدهند هیچ مشکلی بوجود نخواهد امد و در غیر اینصورت لطفا برای دولت و کشور مشکل ایجاد نکنند.
ناکارآمدی دولت در همه عرصه ها جز نطق و خطابه در مجامع ملی و بین المللی واضح و مبرهن است متاسفانه مجلس هم ندای خوبی برای نشان دادن شکستن استخوان های ملت نیست قریب به اتفاق آنان دنبال حزب بازی هستند امیدوارم سر دبیر تابناک چاپ کند
زیبا کلام جان بگو پول زلزله زده ها را چکار کردی بعد از جهانگیری جونت دفاع کن
خانم دکتر با پوزش، تعویق؟؟؟؟؟؟
مطمئن هستید به اندازه حداقل 500 سال پیش نیافتاده؟؟؟
اگر جسارت نیست، لطفا از ملت هم پرس و جویی بفرما!
احتمالاً تصویر درست تری از تورم خدمت سرکار ارائه می نمایند
این خانم ابتکار محیط زیست کشور را خراب کرد و حالا اقتصاد دان شده است. جالب است است بدانید که عامل وضع خراب هوای خوزستان و گردو غبار اان این خانم است که در دولت خاتمی مجوز برداشت نفت از هورها و خشک کردن انها را داد. .
داعش !!!! داره شدیدا تلاش میکنه به افکار عمومی بقبولانه که خودش عامل ترور بوده نه کس دیگه ای
به بعضی از مسوولین پیشنهاد میکنم در باره تورم به هیچ وجه نظر ندهند. یا اگه نظر میدن در باره کشور محل سکونت فرزندانشان نباشد. با تشکر
آقای قنبری من دوستانه بهت پیشنهاد میکنم که توهم زده نباش .. برو همین الان همه زندگیت رو بفروش و به دلار 18 هزار تومنی تبدبل کن و بعد از شش ماه یه یادی از ما هم بکن ... وقتی که دلار 100 هزار تومن شد برام دعا میکنی و میگی خدا خیرش بده !!!
عزیز دل برادر قیمت واقعی دلار 100 هزار تومنه !!!
یه کم دانش اقتصاد کافیه تا به این عدد برسی ...
قیمت ملک در ایران و بخصوص در تهران باید بزاریم اونقدر بالا بره که دیگه همه معاملات قفل بشه و خرید و فروش اصلا انجام نشه ... بعدا قیمت چند ملک رو به عنوان مثال یه آپارتمان در شمال شهر تهران رو با دلار قیمت گذاری کرد ... ( یعنی قیمتی که واقعا به دلار می ارزه و یه خارجی از اروپا یا آمریکا میاد و اون ملک رو میخره ، درست مثل ایرانی ها که در خارج ملک میخرند ... ) بعدا اون قیمت ریالی را تقسیم بر این قیمت گذاری دلاری کنین ، حالا ببینین دلار چنده !!!
یه آپارتمان 100 متری نوساز در خیابان پاسداران تهران نباید بیشتر از 20 هزار دلار ارزش داشته باشه .. یعنی کسی از خارج نمیاد در شرایط ثبات اقتصادی در ایران ( اگه ثابت بشه ) همچنین پولی هم بده ( چون زندگی در تهران یعنی مرگ تدریجی !! ) حالا همین الان همین آپارتمان 100 متری 2 میلیارد قیمت گذاری شده ، پس نتیجه میگیریم که دلار میشه 100 هزار تومن ( به عبارت اینکه این آپارتمان 20 هزار دلار بیشتر ارزش بین المللی نداره !! ) .
البته راجع به نقدینگی احمقانه ای که در دست مردم هست و یا سرقفلی مغازه ها اشاره ای نکردم .
مردم باید هزینه بانکی ( 20% سود ) در این 40 سال رو یک جا پس بدند .

ممنونم تابناک از چاپ
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
اگر شما اینقدر مطمئن هستید بروید وام بگیرید و تبدیل به دلار بکنید شاید شما پول دار شوید
همین که این تریلی 18 چرخ صاف اومد وسط بازار ارز، برای هفتاد پشتمون بسه
بنده تعجب میکنم و میخاهم بدانم که سرکار خانم ابتکار چگونه هزینه فرزندانشان را در امریکا پرداخت میکنند با این گرانی دلار چون خود بنده و اکثر مردم در تهیه مایحتاج اصلی مشکل داریم؟؟؟
معاون وزیر ارشاد: ارز کاغذ را ۲ نفر گرفته‌اند که اصلا وجود ندارند!
براي يك بسته ايزيلايف گرفتن از بهزيستي ، ارائه سند خونه الزاميه بيمار فلج را هم بايد ببري توي اداره تا مسئول محترم ببينتش حالا شماها مردم رو چي فرز كردين كه تيتر زدين گيرندگان ارز وجود خارجي ندارند!
آنقدر ارقام کلاهبرداری شده از دستگاه ها افزایش یافته که وقتی معاون وزیر ارشاد از 24 میلیون یورو !! صحبت می کند که انکار 24 میلیون تومان است. بلانسبت خاک بر سر شدیم رفت.
نکته قشنگ، حذف تائید و عدم تائید ها، به شکلی کاملا نرم!!!، از سایت تابناکه! از قرار معلوم، این رفراندوم عمومی غیر رسمی به مذاق برخی خوش نیامده!
اقایی کهبقول خودتان ازجایگاه معلم اقتصادصحبت میکنیدچرانسبت به حباب بزرگ بورس که دراین اوضاع اسفباراقتصادی بی دلیل روزی ۵-۶ هزارواحدرشدمیکند به خریداران سهام هشدارنمیدهیدکه بزودی حباب بزرگ تخلیه و انهامتضررخواهندشد؟!!!!
جناب زیبا کلام از شما بعیده که آقای جهانگیری رو با تریلی مقایسه می کنید.
تل آویو را با خاک یکسان می کنیم ولی چه بلایی سر کشور خودمان می آید اصلا" مهم نیست !!!
امام جمعه اصفهان شما که در دین عالم هستید باید بدانید که این سخن شما ( دین برای این نیست که رب ارزان شود ) از دو جنبه خلاف دین اسلام است .
1 – بدان و آگاه باش که گرانی اقلام مورد نیاز مردم ، نتیجه زیاده خواهی و یا تمامیت خواهی برخی از آقا زاده های کشور ما است ، لذا مردم انقلاب کرده اند که عدالت در جامعه مستقر شود ( همان چیزی که عصاره قرآن و عترت است)
2 – دین مخالف گرانی و کم فروشی است ( آیات زیادی در خصوص این مورد داریم ) لذا وظیفه شما و سایر علما مبارزه با این مقوله است نه سکوت و تمکین در مقابل آن .
صویب FATF خیانت به خون شهدای اهواز
جناب علم الهدا لطفا برا ی ما بگو FATF چه می گوید ؟
اقای موحدی
فکر کنم شما مزایای بهشت را خوب میدانید و هر کاری که میکنید برای خوبی اخرت خود است .
و حالا هم زمینه بهشت رفتن فراهم است
خدا ب داد برسه ما که بریدیم چه ب سر بچه های ما قراره بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
تقصیر از خودتان است توی این اوضاع شیر تو شیر بچه‌ دار شدید
آقای جهانگیری لطفا استعفا بده چون 80 درصد از توانایی جنابعالی خالی مونده
دین برای یک زندگی بسیار با کیفیت است برای همه چیز است برای رب سالم پاکیزه ارزان است برای یک زندگی مادی خوب قارغ از دغدغه های زندگی روز مره زیرا حیات انسانی وقتی آغار می شود که زندگی مادی در حد کفایت باشد برای همین است که امام علی می فرماید وقتی فقر از در وارد شود دین از پنجره بیرون می رود . مگر نه این است که در قرآن کریم آمده که اگر مردم ایمان بیاورندو اعمال شایسته انجام دهند ما درهای برکات را اززمین و آسمان بر آنها می گشاییم ؟ اساسا دین راهی است همسو با آفرینش که بر محور حق استوار است اگر ناحق باشیم به همان درجه ای که باطل هستیم رنج خواهیم کشیدو نهایتا ان الباطل کان زهوقا . شکر لله که باطل را رفتنی و حق را اساس هستی و پایدار و ماندنی قرار داد .
تا کی ما باید تاوان برداشت های اشتباه از مقررات و قوانین بین المللی را بدهیم و اقایان بدون مسئولیت و پذیرش عواقب ان اظهار نظر کنند. .
رئیس اتاق اصناف ایران شما رو به خدا قسم ميدم هر حركت و مطالبه اي رو به ضد انقلاب نچسبونيد . مگه توي انقلاب 57 خود همين بازاري ها اعتصاب نكردن چه طور اون حركت انقلابي بود اين ضد انقلاب ... كارد به استخوان رسيده ؟؟؟


آقاي علم الهدي ميشه شما از FATF نگي
جناب قنبری بنظرشماخریداران سهام ریسک بزرگی نمیکنند؟!!!!
معاون وزیر ارشاد: ارز کاغذ را ۲ نفر گرفته‌اند که اصلا وجود ندارند!

سلطانی‌فر، معاون وزیر ارشاد می‌گوید دو نفر ارز برای واردات کاغذ دریافت کرده‌اند که اصلا وجود خارجی نداشته‌اند! اودر این زمینه گفت: برای آن دو نفری که حدود ۲۴ میلیون یورو برای واردات گرفته‌اند، دو پرونده قضایی تشکیل شده که هنوز به جایی نرسیده است چون اصلا این افراد وجود خارجی نداشتند! دو قلم ارز مجموعا حدود ۲۴ میلیون یورو به اشخاصی داده شده که وجود خارجی ندارند. متاسفانه این مشکلات در وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. ما مکاتبه کردیم بدون مجوز ما این کاغذها وارد نشود. آقای شریعتمداری نامه نوشت که خودمان داریم وارد می‌‌کنیم و مسئولیت با خودمان است و شما دخالت نکنید. این نامه موجود است.
من باشم هیچ کاری به وزیر صنعت نمیدم
ای کاش من هم فرزند یکی از بزرگان بودم.....
گروهای امنیتی کشورهای اسراییل وعربستان درتلاشند تا ایران به FATFنپیوندد.مراقب باشید چی می گویید اطلاعات شما اشتباست .
تابناک جان برای تو هم نمی صرفد که مثل ایران خودرو وسایپا اپشن کم می کنی چرا منفی مثبت را از کار انداختی انها را راه بینداز تا مسئولین حساب کار دستشان بیاید ؟//!!
ارز کاغذ را ۲ نفر گرفته‌اند که اصلا وجود ندارند!

در کجای دنیا این همه فساد دیده می شود؟!!!! چطور یک کارگر اعتراض می کند ۶ ماه حقوق نگرفته سریع هزاران نفر نیروی ضد شورش جلوش قرار میگیرن اما این دزدی آشکار که می شود آب از آب تکان نمی خورد.
دکتر حسن روحانی واقعا یک پیشگو و مفسر اقتصادی قدر هستند
ایشان در سال 92 دقیقاً با نقد شرایط دولت قبل، اوضاع و شرایط سال 97 را با دقت بسیار زیاد پیشگویی و پیش بینی کردند و هرچه گفتند تحقق یافت
دقت کنید لطفا:
روزی می رسد که صبح که خرید می کنید اطمینان ندارید که عصر قیمت همان است یا بیشتر شده است
و همگان مبادرت به ذخیره کالای اساسی می کنید و .....
دولت تدبیر و امید و پیشگویی اوضاع اقتصاد کشور
آن اتفاقات خوب و پیشرفتی که خانم ابتکار میفرمایند قطعا برای ایشان و نور چشمی هایشان افتاده نه برای ملت نجیب ایران!
حالا هیچ نظری از من رو تایید نکردی.
میلیونها دلار را به کسانی دادند که هویت خارجی و واقعی ندارد . اتفاقا بگردید تا پیدایش کنید . اولین جرقه رانت و فساد و تبانی از همین جا هست . سرنخ همین جاها هست . . باور کن با پیگیری خواهند توانست مگر اینکه در کار اشکالی باشد
تابی جون چرا نمیشه رو نظرات مثبت و منفی زد گلم؟
خانم ابتکار لطفا سکوت کنید میبخشین نمیتونم جلوی خودمو بگیرم وقتی این حرفها رو میشنوم
مثبت ومنفی به نطرات؟؟؟؟لطفا بگذارید
ارز خرید کاغذ رو دادیم به دونفر که اصلا وجود ندارند...این دیگه آخر آخرشه! مگه میشه،مگه داریم!
دین‌برای ارزان‌شدن رُب نیست، می‌آموزد احتکار نکنیم.
ترجمه: حکومت مسئول اقتصاد نیست، مردم قیمتها را افزایش ندهند
اگه همه اونایی که این چند ماهه ارز خریدند که گرونتر بشه بفروشند یا سرمایه شون رو حعظ کنند در بازه زمانی یک هفته ای اقدام به فروش ارزهاشون کنند قیمت ارز به شدت سقوط میکنه.نقدینگی ریال در دست مردم کاسب باقی نمونده تا ارزهارو بخرند.تقاضابالاجبار کاهش و عرضه افزایش شدید پیدا میکنه. اما و هزار اما ، مردم به ب رخی مدیران اعتماد ندارند وگرنه همین یه کار تکلیف ارز و گرونی رو روشن میکرد. اعتماد رو به مردم برگردونید. من دلم به حال مملکت و ملت میسوزه. اکثریت مثل من که امیدی به فردای خود نداریم.
نمیدانم خانم ابتکار این نبوغ را از کجا آورده ولی حتما با این ترتیبی که میگوید و این وضعیت محیط زیست کشور که الان درگیر هستیم باید سالهای مدیریت ایشان را زیر سوال ببریم!
شماقیمت گوجه وسیب زمینی راثابت نگه دارید نمخواد اسراییل وامریکارانابودکنید ...قیمتهاراثابت نگه داریدثواب جهاد براتون نوشته میشه
باسلام
بله رب گوجه فرنگی به دین بستگی ندارد
کجای دین ما اجازه داده هرچه دارید صادر کنید
لطفا متوجه شوید اگر صادرات رب گوجه فرنگی ممنوع شود ان وقت متوجه میشوید که اجازه صادرات را هم مثل واردات می داند
موقعی که هم وطن ما غذایش نان وسیب زمینی میباشد چطور مسولین متوجه نمیشود که در حق هموطنان اجحاف میشود وانها بایستی سیب زمینی را به سه برابر قیمت بخرند
پس مدیران بفکر قاطبه مردم نمیباشد بفکر پتروشیمی ها وصاحبان کارخانجات فولاد وفلزات زنگی ومعادن است
انقدر که بفکر کارخانجات اتوموبیل می باشد اگر بفکر تولید کنندگان فرش دست باف بود روستاهایمان اباد بود وبیکار نداشتیم چون با فرش دشت باف هشت میلیون نفر کار می کنند که بدلیل پیمان ارزی وعدم حمایت دولت ازبین رفت
بنظر میرسه بااین چپاول وغارت واحتکاری که جامعه رودربرگرفته پمحاکمه سه سوته غارتگران جواب بده
دین ‌برای ارزان ‌شدن رُب نیست، فعلا که دین دکان شده برای یک عده
خداییش دیگه آزمون و خطا در اقتصاد بس هست . دیگه با این ۹۰ میلیون ایرانی اینجوری هم در سیاست ورزی و اقتصاد بازی نکنید . اگر واقعا در گفتمان و عملکرد ها اختلاف دارید راهش رفراندوم با مردم هست مگر نمیگویید این مردم هستند که مسولین را وادار میکنند که چنین و چنان کنند خوب همه مواردی که گفتید از فردا رفراندوم بگذارید . احمدی نژاد میگوید مردم . امام جمعه تهران گفت مردم . مشهد گفت مردم . همپرسی تنها راه نجات مردم هست .
تابناک بجای اینکه روی شفافیت آرای نمایندگان مانور بدید لطفا نظرات مثبت منفی را فعال کنید. همه پیشرفت میکنند شما چی
اقای زیبا کلام پدر مردم را همین دلار جهانگیر دراورد یک کمی فکر کن تعصب حزبی نداشته باش
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل