بازدید 11686
۲

روحیه اشرافی‌گری خاوری همچنان جاری است

کد خبر: ۸۲۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰ 26 August 2018

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت اقتصاد در زمینه‌ی تنظیم سیاست‌های اقتصادی و مالی گفت: اگر امروز خاوری نیست اما روحیه اشرافیگری او در بدنه مدیران وزارت اقتصاد جاری است.

به گزارش ایسنا، هدایت‌الله خادمی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی استیضاح وزیر اقتصاد به عنوان یکی از متقاضیان استیضاح، گفت: آیا وضع اقتصادی مردم را نمی‌بینیم و صدای مستضعفان را نمی‌شنویم؟ چه‌طور است که در این اوضاع بد اقتصادی زندگی توده‌های مردم سخت‌تر و زندگی برخی بهتر و شیرین‌تر می‌شود؟

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که وزارت اقتصاد وظیفه خود برای تنظیم سیاست‌های اقتصادی، مالی و هماهنگی آن را انجام نداده، یادآور شد: متاسفانه این وزارتخانه نه استراتژی برای پیشبرد مسائل کشور داشته و نه برای سازمان‌های تابع برنامه‌ای ارائه کرده است. ضمن این‌که نبود دانش، انگیزه، ناهمگونی مدیریتی و استفاده از مدیران بی‌انگیزه و خسته در راس امور از دیگر معایب این وزارتخانه است.

خادمی با بیان این که معاون بانک و بیمه و شرکت‌های دولتی در این وزارتخانه بیشتر در سفر خارجی به سر برده وعملکردش خروجی مشخصی نداشته، تصریح کرد: در بیمه‌ها هم وضعیت خوبی حاکم نیست و ما شاهد صدور بیمه‌نامه برای هواپیمایی آسمان بدون دریافت حق بیمه سنوات قبل و سال جاری بودیم در حالی که این شرکت باید ۲۸ میلیارد تومان خسارت می‌داد.

وی با بیان این‌که شاخص‌های کلان بانکداری رو به نابودی است، تصریح کرد: بانک‌ها با پول مردم شرکت و هلدینگ تاسیس کردند. آیا وظیفه بانک‌ها این است؟ بانک‌ها چه ربطی به خرید فولاد و پتروشیمی دارند؟

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی گفت: دختر یکی از مسئولان خودرو ۳۵۰ میلیونی را با ۱۰۰ میلیون تخفیف به قیمت ۲۵۰ میلیون و با وام چهار درصد دریافت کرده، در حالی که در این مملکت فوق‌ لیسانس‌ها به دنبال نظافتچی بودن هستند. امروز اگر آقای خاوری نیست اما روحیه اشرافیگری او در بدنه مدیران اقتصاد جاری است.

خادمی با طرح این سوال که فرزند بیست و چند ساله مشاور رییس جمهور در شرکت زیرمجموعه وزارت اقتصاد چه می‌کند، اظهار کرد: اختلاس، قاچاق و تخلفات گسترده در گمرک بیداد می‌دهد. در سال‌هایی که آقای کرباسیان در گمرک بود چه گذشت که بازرسی پرده از قاچاق سازمان یافته ۱۵ تریلیون دلاری برداشت و چرا بایگانی گمرک و اسناد سال ۹۲ و ۹۳ آتش گرفت.

وی در پایان وضعیت بازار ارز را از دیگر نقاط ضعف عملکرد وزیر اقتصاد عنوان کرد و گفت: گفته می‌شود دولت برای پرداخت بدهی خود دلار را گران می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲
آقا من نمی فهمم اگه واقعا جرم طرف ثابت شده پلیس بین الملل نمی تونه دستگیرش کنه؟!
یا اینکه کلا پیگیری نشده که دستگیر بشه؟
اتفاقا نماینده مردم ایذه و باغملک حرف درستی می زند. چرا اشخاص پیشرفت می کنند، ساختمان های بزرگ ساخته می شوند ولی اجتماع پیشرفت نمی کند؟ این وظیفه کیست ؟ آیا غیر از این است دولت و وزارت اقتصاد و ... باید این جو را ایجاد کنند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار