بازدید 54227
هزار و دویست و نود و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

شرط مشاور روحانی برای مذاکره با آمریکا/بازار خودرو در دست پنج خانواده!/درخواست ممنوع‌الخروجی مدیران بانک مرکزی/مردم سوخت ذخیره نکنند!

رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: احتمال بلوکه شدن اموال ایران در بریتانیا/بازداشت چهار عضو شورای شهر پرند به اتهام رشوه گرفتن/نامه خانواده فعالان محیط زیستی بازداشت‌شده به رؤسای قوا... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۲۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 01 August 2018

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شرط مشاور روحانی برای مذاکره با آمریکا

مشاور رئیس جمهور ایران شرط مذاکره با آمریکا را توقف جنگ اقتصادی برشمرد که ترامپ علیه ایران آغاز کرده است. در یادداشت توئیتری حسام ‌الدین آشنا آمده است: به نظر می رسد@JZarif می‌گوید که عبور شما از برجام با ادعای مذاکرات بدون شرط منافات دارد. شما با اعلام بازگشت تحریم ها جنگی اقتصادی را علیه ما آغاز کردید،این جنگ را متوقف کنید، آنگاه درخواست مذاکره کنید. «بدون پیش شرط» یعنی «بدون اعمال تحریم.»

بازار خودرو در دست پنج خانواده!

خجسته نماینده همدان در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که گفته می‌شود بازار خودرو در دست مافیایی قرار دارد، آیا شناسایی شده‌اند، گفت: پنج خانواده بزرگ بازار خودرو کشور را مدیریت می‌کنند، نام‌شان را از لحاظ قضائی نمی‌توانیم. ببریم این کار بر عهده دستگاه قضاست که بگویند. وی تأکید کرد: از مدیران خودرو در بین این خانواده‌ها قرار دارند که این بازار را مدیریت می‌کردند./ایلنا

طرح استیضاح رئیس جمهور کلید خورد

حسینعلی حاجی دلیگانی درباره مشکلات اقتصادی کشور و عدم پاسخگویی رئیس جمهور و دولت در این زمینه، از کلید خوردن طرح استیضاح رئیس جمهور و عدم کفایت وی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داد. نماینده مردم شاهین شهر اظهار داشت: گرچه مطرح کردن سؤالاتی از رئیس جمهور درباره مسائل اساسی کشور نمی‌تواند برطرف کننده تمامی مشکلات باشد اما ما محکم و قاطع سؤال از رئیس جمهور را پیش می‌بریم. علاوه بر این، طرح استیضاح رئیس جمهور و عدم کفایت ایشان را روز سه شنبه در صحن علنی مجلس کلید زدیم./قدس آنلاین

احتمال بلوکه شدن اموال ایران در بریتانیا

به گزارش «رویترز»، دادگاهی در انگلیس به دنبال راهی است که ببیند آیا می‌تواند به خانواده قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر در آمریکا اجازه ادعا روی دارایی‌های ایران در بریتانیا داده شود یا خیر. بر اساس این گزارش، برخی افراد مرتبط با حادثه یازدهم سپتامبر از دادگاه عالی انگلیس خواسته‌اند که حکم دادگاه آمریکا در سال ۲۰۱۲ که مدعی شده بود ایران در این حادثه از گروه تروریستی القاعده حمایت‌های اطلاعاتی است را اجرایی کند. رویترز نوشت: «دادگاه نیویورک به شاکیان و خسارت‌دیدگان حادثه یازدهم سپتامبر از منبع دارایی‌های ایران، ۷ میلیارد دلار پاداش داده است. ایران هرگونه ارتباط با القاعده و دخالت در حادثه ۱۱ سپتامبر را رد می‌کند.» اگر دادگاه انگلیس اجرای حکم دادگاه نیویورک را قبول کند، امکان بلوکه یا توقیف کردن اموال ایران در انگلیس و ولز فراهم می‌شود. دارایی‌های ایران در انگلیس شامل ساختمانی در مرکز شهر لندن و دارایی‌های مالی در دو بانک تابعه بانک‌های دولتی ایران است. این حکم می‌تواند به مشکلات بحران مالی تهران دامن بزند./ایلنا

تذکر رهبر معظم انقلاب به سردار سلیمانی تکذیب شد

در پی انتشار خبر تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سرلشکر سلیمانی در خصوص سخنان اخیر وی خطاب به رئیس جمهور آمریکا که توسط برخی عناصر ضد انقلاب ساخته و منتشر شد، یک منبع آگاه اعلام کرد: خبر منتشر شده درباره تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به سردار سلیمانی، عاری از حقیقت است و به هیچ وجه صحت ندارد.این منبع افزود: اتفاقا سخنان مقتدرانه سرلشکر سلیمانی بموقع و سنجیده بود و اقتدار و انسجام نظام را یکجا به نمایش گذاشت.

بازداشت چهار عضو شورای شهر پرند به اتهام رشوه گرفتن

حجت الاسلام و المسلمین قاسم پور دادستان رباط کریم گفت: چهار نفر از اعضای شورای شهر پرند در این رابطه تفهیم اتهام شدند و در حال حاضر با قرار بازداشت موقت در زندان هستند. دادستان رباط کریم خاطرنشان کرد: اینکه پرونده ارتشا در شورای شهر پرند به پرونده اختلاس در شهرداری مرتبط باشد نیازمند انجام تحقیقات است و تا حصول نتیجه و تکمیل بررسی‌ها نمی‌توان در این رابطه نظر قطعی داد./میزان

بازداشت معاون وزیر صنعت تکذیب شد

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد؛ پیرو درج خبری در یکی از خبرگزاری ها مبنی بر بازداشت معاون وزیر صمت ضمن تکذیب این موضوع به اطلاع می رساند هیچکدام از معاونین وزیر در بازداشت نبوده و پیش از این هم بازداشت نشده اند.

نامه خانواده فعالان محیط زیستی بازداشت‌شده به رؤسای قوا

خانواده‌های فعالان محیط زیستی که از چندماه قبل بازداشت‌ شده‌اند، در نامه‌ای به رؤسای قوای سه‌گانه، خواستار تشکیل هیأتی از نمایندگان منتخب مجلس و دولت به منظور آنچه شفاف‌سازی پرونده و دیدار با بازداشتی‌ها خوانده‌اند، شدند./ایران

درخواست ممنوع‌الخروجی مدیران بانک مرکزی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیـرکبیـر (عضو دفتر تحکیم وحدت) طی نامه به آیت‌الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه با اشاره به اظهارات محسنی اژه‌ای مبنی بر دادن «160 میلیون دلار و 51 میلیون یورو» توسط بانک مرکزی به فردی با عنوان «سلطان سکه» عدم پاسخگویی بانک مرکزی در این باره نوشت: با توجه به شنیده‌ها مبنی بر اقامت خانواده برخی مدیران در کشورهای دیگر، متقاضی است برخی مسئولان که در ایجاد شرایط فعلی نقش دارند را تا بررسی کامل پرونده‌ها و شفاف شدن عملکردشان، «ممنوع الخروج» شوند تا خدای ناکرده شاهد رخ دادن مجدد مواردی نظیر آقای خاوری نباشیم./آرمان امروز

مردم سوخت ذخیره نکنند!

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: شایعه‌ها مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در کشور بی‌اساس است. سیدمحمدرضا موسوی‌خواه با بیان اینکه نگهداری بنزین در منازل و خودروها بسیار خطرناک است و مردم با جان و مال و سرمایه عزیزان خود بازی نکنند، گفت: مردم به شایعات توجهی نداشته باشند و این مخاطره را برای خانواده خود ایجاد نکنند، زیرا آتش‌سوزی و انفجار، تلفات بسیار ناگواری برجای خواهد گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۲۶
دلار سه برابر شده اون وقت چه پیش شرطی می خواید ازش بگیرید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
ناشناس محترم ریال ارزشش کم شده و نه دلار و این یعنی مشکل داخلی است و نه خارجئ
در ضمن مذاکره برای چی؟سرمایه گذاری و یا اینکه از قدرتت کم کنند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
دوستان عزیز
ترامپ با خدعه مذاکره میخواهد مانع بستن تنگه ها بعد از ۱۳آبان شود
چون میداند با بستن تنگه ها دنیا به هم میریزد
و تحت فشار همه کشورهای دنیا مجبور میشود تحریم نفتی را لغو کند
فقط مقاومت کنیم و فریب خدعه مذاکره نخوریم ترامپ اگر خودبخود تحریم نفتی را از ترس بستن تنگه ها لغو میکند
یاعلی
رامین اسماعیل زاده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
این همه مسایل ربطی به تحریم نداره... همش داخلیه مردم اینو میفهمن
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
اقتدار!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
بشین سر جات بابا!
قیمت دلار هیچ ربطی به آمریکا و خارج از کشور نداره.
خودتون هم خوب می دونید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
تورو خدا مذاکره کنید زود تر و مشکلات رو حل کنید صبر مردم رو لبریز نکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
ناشناس ۹و۳۹ داداش تو توهم غرق شدی سرت رو بیار بالا واقعیت ها رو ببین
ناشناس
| United States |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
کل حاکمیت مقصر است دولت به تنهایی نمی تواند کاری بکند آدرس غلط ندهید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
بالاخره هر جنگ و دشمنی هزینه دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
فرافکنی تاکی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
عزیزم امریکا خدعه کنه و بعدش تنگه رو ایران میبنده و
کل دنیا لنگ میشن به امریکا فشار میارن
عزیزم کل دنیا میریزن رو سر جمهوری اسلامی نه فشار به امریکا برای برداشتن تحریمها
جلیلی حتما در تیم مذاکره باشد لطفا.ولایتی هم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
آقای دکتر ولایتی با سواد بالا و توانایی بالا اینبار خواهشا انقدر محکم ببندید که دشمن نتونه هیچ جوره زیرش بزنه ازشون تضمین اجرایی بگیرید.
افراد فقیر در کشور (منظورم همونهایی هستند که اکثرا کارگر یا کارمند بخش خصوصی هستند یا فراد بیکار و یا اونهایی که برای ازدواج و خرید خانه محتاج وام 5 میلیونی دولت هستند) اگر زاد و ولد نکنند هيچ كودكي به دنیا نمیاد که مجبور بشه گدايي كنه كتك بخوره شكنجه بشه معتاد بشه به خاطر اموزش پرورش پولي بي سواد بشه از بيماري رنج ببره چرا كه اين همه بدبختي به خاطر ندانم کاری و حماقت هست که با خودخواهی خودشان پای افراد بیگناه رو بدون رضایت آنها به زندگی باز میکنند.تا به حال شنيديد كه يك كودك در يك خانواده حتي متوسط اين موضوعات را داشته باشد. پول و درامد كافي اين مصيبتها رو بوجود نمياره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
دقیقا همین است. الان من به دولت و مجلس اعتراض ندارم، از اونها که انتظاری نیست. تنها اعتراض من به پدر و مادرم است که بدون توجه به اوضاع بچه دار شدن. به همین دلیل هم سرم بره ازدواج نمیکنم.
بازار خودرو در ........
حجم و ابعاد فساد چند صد هزار برابر??
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
هر تجارت مهمی تو این مملکت دست یک یا چند خاتواده مشحصه می کید نع بررسی کنید
جنگ جنگ تا پیروزی کربلا کربلا ما داریم میاییم ذلت هرگز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
برو جنگ نوش جونت باشه شهادت.سوریه هست برو مدافع حرم شو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
تا حالا صدای اژیر قرمز و شنیدی یا صدای موشکی که با سرعت به هدفی میخوره .... جنگ زیبا نیست
مسیر کربلا از راه جنگ نیست از راه عشقه عشق
این سوال از جناب رییس جمهور هم به سرنوشت سوالای قبلی دچار میشه
واقعا اگر از ریس جمهور سوال شود با اقتصاد کشور چه کردی؟ چه جوابی دارد؟ ایکاش کسی از ایشان سوال کند تورم تک رقمی و رشد هفت درصدی را برچه مبنایی مطرح میکردی؟ اصلا چیزی به اسم برنامه اقتصادی در برنامه دولت وجود دارد؟ برنامه این بود که ۶۰ تن طلا و ۳۰ میلیارد دلار ذخیره کشور را یکشبه نابود شد؟ ایکاش یکمی دلتان برای این کشور بیدفاع میسوخت
یا درگیر جنگیم یا تحریم، بسه دیگه. ما مثل همه مردم دنیا خواهان آرامش و امنیت و آزادی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
برو یقه امریکا را بگیر که جنگ شروع کرد تحریم داعش درست کرد طالبان درست کرد لیبی بهم ریخت مصر بهم ریخت اوکراین بهم ریخت کوبا ونزوئلا چقد شماها از روی بی اگاهی صحبت میکنید همین کارها کردید یهویی میایید به یکی رای میدید الان قالیباف رفت تهران چطوری شد خوب گل بلبل شده یه پل نساختن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
اینو به کسایی بگید که بقا و درامدشان در جنگ و ناامنی هست
با دستاورد « تقریبا هیچ » برجامشان ، هنوز دم از مذاکره میزنند!!
عجب مردمانی داریم اخه برای یک باک پر به کجا می خواهید برسید؟
ارزش ماشینتون بیشتر می شود؟
یک کلیپی دیدم از یک کشور دیگر که چطور اتش میزدند دلار را وقتی داشت بالا می رفت در ان کشور ولی در اینحا.....
از ماست که بر ماست و گله ای هم نمی توان کرد از وضع کلی کشور با این تفکرات!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
منهم کلیپ رو دیدم هر چند بیشتر ۱ دلاری بود ولی نمایشه.چون اگر دلار اتش بزنی وکم بشه ارزشش بالا میره.اگر وقعا کسی بخواد ارزش لیر یا ریال بالا بره باید اینها رو اتش بزنه‌ تا کمتر بشن.چاپ پول زیادی بی پشتوانه عامل افت ارزش پول یک کشوره.البته از نظر اقتصادی عرض کردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
با آتش زدن دلار فقط ارزشش بیشتر میشه
ی
| France |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
میشه بگید اون کدوم کشوربود؟
الان توچه وضعیتی هست؟
داداش امریکا ابر قدرته دنیاس. آلمان که بهترین اقتصاد دنیا رو داره در مقابل امریکا سر خم میکنه چون میدونه خم نکنه میشه آخرین اقتصاد دنیا
ی واقعتیه غیر قابل انکار هست
وضعیت کشور از استیضاح رحانی هم گذشته، مسولان مردم رو دیگه نمی بینن.
همونایی هم که باز چوب مردم رو به سینه می زنن خودشون در رفاه کامل هستن و فرزندانشون در کشورهای دیگه برای هر ماه هزینه های میلیونی ( چند ده یا چند صد و هزار برابر یک حقوق کاگر)می کنن
ترا خدا حواستون به سیف باشد سیف با سرنوشت میلیونها ایرانی بازی کرد .همان روز اول میتونست با برگرداندن سود ۲۰ درصدی بهره بانکی پولهای سرگردان را مدیریت میگرد و دیگه لازم نبود این همه سکه از خزانه‌خارج کند و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
برادر عزیز سیف قربانی طرحی است که می خواست بانک های خصوصی یا .... در یک بانک ادغام کند. با این کار عرصه تاخت تاز و باچ گیری و ضربه زدن به اقتصاد کشور را می توانست بکاهد. یادتان باشد که چه کسنانی و در چه دوره ای این بانک ها ساخته شدند. اندکی بیندیشید ....
کل مملکت دست ۱۰ تا خونوادست
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
4 درصدی ها
خدایا ما مردم بیچاره را هر چه زودتر از دست برخی مدیران ناکارامد نجات بده.
خوب است این آقای مشاور برای ناکارامدان داخلی که با مردم جنگ اقتصادی راه انداخته هم به موقع اظهار نظر می کرد تا اقتصاد کشور به این روز نیافتد.
تمام معاونان بازنشسته اقای شریعتمداری صحیح و سالم اند و کسی نمی تواند به چیدمان وزیر بازرگانی سابق خرده بگیرد
اقای موسوی خواه تجربه تجربه تجربه تجربه ...
نشان داده درافزایش قیمتها اول شایعه است بعد واقعیت!!!
به عبارتی شایعه پیش درآمدی ست برای رخداد واقعیت!!!
متاسفانه یه عده از خدا بیخبر با ملتهب کردن بازار سکه ۴ میلیونی رو غالب یه عده ساده لوح میکنند و زندگیشون رو تو استرس قرار میدن ، اخه چرا وضعیت باید اینطور باشه که با یک صحبت سکه ۲ میلیون نوسان داشته باشه و قیمت دلار صرافی های افغانستان و سلیمانیه عراق و ترکیه تعیین کنند ؟؟؟ این ملت اصلا نیازی به ترامپ ندارند ، خودشون بنای نابودی خودشون رو دارن؟!!
تا وقتی دستگاه های نظارتی بدرستی به وظیفه خود عمل نمی کنند این فساد هر روز ببشتر می شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
وظیفه مجلس نظارت هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
نماینده مجلس گفتن بزرگان باید نظر بدن تا چیزی در مجلس تصویب بشه
ناشناس
| Thailand |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
بابا جون، در چه حال و هوابی! نمک گندیده است
خدایا چه بر سر کشورم داره میاد؟خدایا چه بر سر زندگی من و مردم داره میاد؟خدایا خودت رحم کن.خدایا پناه میبرم به خودت.پرودگار من خسته شدم از زندگی این دنیا.یک جوان 41 ساله هستم با دهها گرفتاری کوچک بزرگ. دیگه ناامید شدم فقط به خودش به ذات حقش پناه میبرم.ببخشید خواستم درد دلی کرده باشم.
پاسخ ها
آریایی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
خدا هیچ کاری برامون نمیکنه ؛ خودمون باید برای خودمون کاری کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
منم ۴۱ سالمه.فرمودید جوان؟؟؟
یه نفر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
علی آقا سلام
ای ول به این همه شور وهیجان وحس جوانی.۴۱ سالته و میگی جوانی هستم!!! من ۳۸ سالمه دیگه دارم کارای وصیت و سفارش م را انجام میدم.به هر جهت با این روحیه خیلی کارا میتونی بکنی.موفق باشی
در شرایط کنونی کشور مذاکره آقای روحانی با رییس جمهور آمریکا کاری بسی منظقی و حتی وطن پرستانه. چنان چه آقای روحانی وارد مذاکره رو در رو شود چندین مزیت در
یش رو خواهد بود:
1. دقت کنید که چه کسانی مخالف مذاکره هستند. کسانی که از گل آلود بودن اوضاع بیش ترین بهره را می برند. افرادی که منافع مالی و اقتضادی خود را در گروه بحران آفرینی می بینند.. بنابراین اگر مذاکره صورت گیرد و هر دو طرف به توافقی برد-برد برسند؛ دست این افراد از منافع کوتاه خواهد شد و آسیب های آنها به کشور کمتر خواهد گردید.
2. مذاکره با آمریکا و ورود قدرتمندانه به مذاکره و نشان دادن حسن نیت به جهان و مذاکره به صورت در دید جهان سبب می شود که اگر آمریکایی ها که سابقه بدی را از خود نشان دادن اعتبار و قابل اعتماد بودن خود را در صورت خلف وعده از دست بدهند.
3. مذاکره رو در رو سبب شناخت دقیق تر از هر دو طرف از خواسته ها و ویژگی های هر دو طرف می شود. در پس آن احترامی متقابل به وجود می آید و حتی با بیان گلایه مندی هایی که به صورت رو در رو گفته نشده اند؛ سبب تخلیه روانی و در نهایت میل به احترام متقابل می گردد.
4. گفتمان رو در رو در واقع یک معامله است. جناح آمریکایی در عمل بازاری هستند و اخل معامله قطعا اگر به منافع معقول خود برسند خشنود خواهند شد. طبعا این به معنی قدرت چانه زنی طرفین است که هر کس بیش تر چانه بزند؛ برد بیشتری واهد داشت.
5. گفنگوی رو در رو در بسیاری از موارد خطر جنگ را از بین می برد. چه بسا بدین وسیله بتوان خطر کنونی را از خود دور کنیم. جنگ هر گز برای کشورهای در گیر اثر مثبتی ندارد. به ویژه در شرایط کنونی که دسترسی ما به آمریکا به لحاظ مسافت امکان کمتری دارد تا خود آمریکایی که به واسطه برتری قدرت دریایی ضریب خطر سازی و ضربه زنی بیشتری دارند.
پس مذاکره هر گر به معنی سرافکندگی نیست و برای دور کرذن خطر جنگ از کشور راهی درست و منطقی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
مذاکره میدونی چرا مشکل داره چون بقیه کارهارا ول میکنه مذاکره ما هم سه سال حداقل طول میکشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
توافق برد برد-در صورت خلف وعده اعتبار خودشون رو از دست میدن-احترام متقابل-قدرت چانه زنی-خطر جنگ

بسه دیگه بابا توهم
یک میلیون و دویست هزار تومان حباب سکه ، اون هم با دلار دلالان سلیمانیه و افغانستان ؟؟؟؟ روحانی دقیقا کجایی ؟؟؟
هنوز این مشاور متوجه نیست که آمریکا قابل اعتماد نیست؟
اقای خجسته مگه میشه ۵ خانواده بازار خودرو کشور رو به هم بریزند ؟؟! چه کسانی اخر سال میلیاردها دلار از کشور خارج کردند ؟؟! چه کسانی رفتند دبی برج خریدند ؟! چه کسانی در کن فرانسه برج چند طبقه خریدند ؟؟!! چرا تو ابن وضعیت بحرانی صندوق توسعه ملی به داد مردم نمیرسه ؟؟!
الان ترامپ باید به این پیشنهاد منطقی جواب دهد
اول بازگشت به برجام و رفع تحریمها
بعد مذاکره مجدد در سطح روسای جمهور
اقتصاد رو يك روزه بهم ريختند
یکی میگفت من روحانی رو خیلی دوست دارم گفتم چرا گفت اخه چند ماه پیش سکه ثبت نام کردم تو هر سکه تا حالا ۳ میلیون سود میکنم یعنی سود ۷ ساله را کمتر از ۷ ماه به جیب زدم بهش گفتم بوی کباب به مشامت رسیده به زودی خواهی فهمید خر داغ میکنند ؟؟!!
کاسبان تحریم لطفا از جانب مردم شعار ندهند
اگر واقعا دلشان با مردم است نظرشان را از طریق رفراندوم بپرسند
پنج خانواده بزرگ بازار خودرو کشور را مدیریت می‌کنند، نام‌شان را از لحاظ قضائی نمی‌توانیم ببریم این کار بر عهده دستگاه قضاست که بگویند

قوه قضاییه بسم الله
منتظریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
برای چی نام آنها را اعلام کنند؟ فقط خون مردم را توی شیشه کردند. اگر خدای نکرده بی حجاب بودند و یا روم به دیوار، رقصیده بودند شبانه از آنها اعتراف میگرفتند و پخش می‌کردند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
سخنگوی قوه قضائیه میگه مجلس نمیذاره
نماینده مجلس میگه قوه قضائیه باید بگه
معلوم نیست کی به کیه چی به چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
خیلی خوب هم معلومه،کشور مال این چند نفره!
خخخخخخخخخ!
تکذیب وتکذیب و تکذیب و.....
واقعا در این گرمای تابستان ذخیره کردن سوخت فقط دیوانگی محض است .
ایران نباید برای آمریکا شرط بگذارد اول مذاکره کنید اگر مثبت بود جنگ اقتصادی را متوقف خواهند کرد
سوء مدیریت زمینه ساز فساد فعلی شده است
لطفا جاده صاف کنهای این پنج خانواده وارد کننده خودرو را هم نامببرید چه کسانی و تحت چه شرایطی امور خلاف قانون این پنج وارد کننده خودرو را تسهیل میکنند
آقای آشنا بدون فوت وقت باید با ترامپ مذاکره شود چون اهل معامله است بعدا پشیمان می شوید. با این اقتصاد وتورم ۱۲۰ درصد شرط تعیین نکنید .
"احتمال بلوکه شدن اموال ایران در بریتانیا"
دقیقا کشور ایران چ اموالی در سرزمین بریتانیا داره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Greece |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
ما بدبخت بیچاره ها که چیزی نداریم
۵خانواده.بدبخت از مردی فقیر وبی چیز کشور ثروتمندایران.
اولا یارو گفته بدون پیش شرط. ثانیا این یارو تمام تعهدات بین المللی کشورش را زیر پا گذاشته ، تا دیروز از هر الم شنگه ای در داخل ایران حمایت !!!! میکرد. حالا مذاکره میخواهد. با کی و برای چی. مضحکه بازار است و بس.
اگه رییس جمهور داریم دیگران چرا شاخ و شونه میکشند برای آمریکا
چرا همه شرط می گذارند. تهدید می کنند فکر نمی کنید برای مردم هزینه دارد اجازه بدهید کسی که مسول است تصمیم بگیرد وپاسخگو باشد و مسولیت عواقب آن را بپذیرد.
دقت كرده أيداینجا همه چيز از بيخ تكذيب مي شود،
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
اینجا هر چیزی که به زیان باشد، تکذیب میشود و هر چیز ؛ کذبی اگر به نفع باشد، تائید میشود؛ مهم، سود و زیانه که تعیین می کنه چی درسته و چی غلط
با سلام
1. اصولا" کسی که قدرتمندتر است پیش شرط می گذارد
2. کسی از مدیران بانک مرکزی ممنوع الخروج نخواهد شد همان گونه که قبلا" نشده اند خودتان را سبک نکنید
3. مردم سوخت ذخیره بکنند چرا که باید عکس گفته مسئولان خدوم !!! عمل کرد. تجربه این را ثابت کرده است.
خوش باشید
چه اخبار امیدوار کننده ای!
،بنزین ندارن، تو ساری که جایگاهها تعطیل و شلوغه.
دلار که ذخیره نکنند سکه ذخیره نکنند نان ذخیره نکنند سوخت هم که اضافه شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
داریم به بهشت نزدیک تر میشیم .
تجربه ثابت كرده هر وقت مسولين گفتن يه كاري نكنين بايد همون كار كرد وگرنه بدجور دودش به چشم ملت ميره
آقای آشنا ،مذاکرات برای رفع تحریم و تحقیره.
چرا نمیتونید نام اون پنج خانواده ی بزرگ مافیای خودرو رو نام ببرید،خیانت به خون شهدا چرا با مردم شفاف صحبت نمیکنید.
واقعاً مردم خسته شده اند
نقشه دشمنان بیشرف نابودی نسل ایرانیست چون میداند ایرانیان افراد باهوشی هستند بنابر این کاری میکند که خودبخود نسل افراد نخبه و لایق از بین بروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
.پروفسور اگه باهوش باشن کسی نمیتونه نابودشدن کنه.
پنج خانوار پنج خانوار کل مملکت رو تقسیم کردن .. خب خودتون دارید می گید فساد خودرو سازی دست پنج خاواده است چرا با آنها برخورد نمی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
مدیران شرکتهای خودروسازی هستند پیدا کردنشان سخت نیست
با سلام. طرح استیضاح رئیس جمهور کلید خورد ؟ ببخشید با خود نمایندگانی که نا کار آمد هستند چه ؟ ایا باید 4 سال صببر کنیم که قوانین آبکی را تصویب که اصلا شرایط اجرایی را ندارند ؟ یا به عوض اینکه درامد قشر کم درامد را بالا ببرند می آیند درامد قشر های متوسط جامعه کارمندی را پائین می آورند ؟ دادو هوا بر می آورند حقوق نجومی اما دادو هوایشان زمانی که سرمایه های مردم را از بین رفت مسئولیتش را به گردن دیگران می اندازند ، برای حقوق نجومی باید عرض کنم حالا چند نفر شاید سوئ استفاده کرده باشند اما تلافی اش را بر سر همه در میاید . مثلا کسی که چند سال پیش 2 میلیون تومان حقوق میگرفته میتوانست 2000 دلار عرض داشته باشه ولی الان حقوقش به 6 تا که رسیده فقط 800 دلار ارزش دارد ؟!! پیش نهاد میکنم اول در خود مجلس اتفاقات خوبی بیفتد بعد به فکر رئیس دولت باشند
تنهاراه نجات کشوربرکناری کامل دولت روحانی وبرگزاری انتخابات زودهنگام وروی کار امدن یک دولت مقتدر است وبس مهمترین مشخصه بارزاین دولت جدید پاسخگوبودن و وپرهیزازتجملگرایی وثروت اندوزی است ودرزمان انتخاب وزارومسولین رده بالای این دولت باید کنترل شودکه این افراد دوتابعیتی نبوده واعضای خانواده شان شهروند یا ساکن امریکا نباسند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
هنوز نفهمیدید دولت هیچ کاره است؟
بازار خودرو در دست پنج خانواده! خيلي ممنون از اطلاع‌رساني مسئولين. موضوع حتماً در اسرع وقت از سوي مردم بررسي و نتيجه به مسئولين محترم گزارش خواهد شد.
باعرض سلام
آقای ناطق نوری فردی باتجربه است وایشان گفتن بهتر است سریع دست رد به مذاکره با آمریکا ندهیم.
اقای روحانی چرا برای مذاکره با امریکا شرط تعیین کرده؟
مقامات رده بالا (وزرا ء,نمایندگان مجلس ,اعضای هییت علمی دانشگاه ها رده بالا )در کشورهای اروپایی ویلا وآپارتمان خریده اند وخانواده این آقایان در کشورهای اروپایی زندگی می کنند وخود این اقایون هم دو تابعیتی می باشند
این پنج تا خانواده که مافیای خودرو هستند یا مسلمان هستند که وای به احوالشان که بخاطر مال دنیا چقدر به مردم ظلم کردند . چقدر افراد در جاده ها کشته شدند . چقدر ناروا از مردم پول زور گرفتند . یکی از خطرات ب همین خودروسازها هستند . حتی نگذاشتند که خودروسازهای خارجی در این صنعت سرمایه گذاری کنند چون به ضررشان بود . اینها در روز قیامت که به حق هست چقدر حق الناس بر گردنشان هست . و اگر مسلمان ظاهری هستند که وای بر حالشان . راستی چرا اقای خجسته انها را معرفی نمیکند. قانون و سختگیری و مجازات اقتصادی فقط برای افراد ضعیف است . اقای خجسته شما نماینده مجلس اسلامی هستید و در شعارتان تجلیل از افرادی میکنید مانند شهید مدرس بعد بخاطر دنیا و یا هر چی دیگر فرمایشی عمل میکنید ‌ . یاد شهید چمران گرامی که گفت ما در روز چقدر گناه میکنیم و در شب با توجیه ان خود را تبرئه. هو السمیع البصیر
"احتمال بلوکه شدن اموال ایران در بریتانیا"
ايران مي تونه چند تا كشتي تجاري يا نفت كش انگليس رو تو خليج فارس توقيف و ضبط كنه.
بعدش هم ميگه حكم دادگاه ايران رو هم واستون ميارم. اون موقع ديگه از اين غلط ها نمي كنند.
رئيس ومديران بانك مركزى بايد به علت تصويب نرخ بهره بانكى بالا كه بنگاهاى خصوصى قادر به دريافت وام نبودند ودولت بهره ها را ازجيب خودش پرداخت وامروز اين سونامى نقدينگى را شاهديم بايد محاكمه شوند
چرا کره شمالی ارزش پولش سقوط نکرد پس ربطی به تحریم نداره مشکل از جای دیگست یه عده با افزایش این پول کسب درامد میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
تو اصلا میدونی پول کره شمالی چه رنگیه؟؟؟ بی سوادها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
کره شمالی را دیدی،ونزوئلا ترکیه وروسیه ارباب پوتین را ندیدی؟حاضری مثل مردم کره شمالی سگ وگربه وجلبک بخوری وبا دوچرخه نقل مکان کنی؟
فرزانه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
اشتباه مثبت زدم هزاران منفی
تابناک بد جور ازت دلخور شدم بعضی مطالب بیشتر از ۳۰۰ کامنت گذاشته شده ولی فقط ۱۰ تا رو چاپ کردی
درختی که 4 سال بار نداد 10 سال دیگر هم بار نمی‌دهد. باید بریدش و انداخت دور. به درد سوزاندن هم نمی‌خورد.
مجلس به جای همدلی و همراهی با دولت به فکر زمین زدن دولت است امواج طوفان کشتی را به سخره می کوبد شما به نا خدا حمله ور می شوید کمک کنید تا نجات پیدا کنیم هنر نمایندگان در این چند ساله استیضاح وزیر برای گرفتن امتیاز بوده حالا هم چون کارایی ندارند به رییس محترم دولت حمله می کنند هر کاری برای رفاه کشور بود انجام داد شما به همراه چند نماینده و سخنران در جامعه شروع به سنگ اندازی کردید هدف شما چیست چه خبره چرا همدیگر را تحمل نمی کنید چرا همه روزه در فکر رقابت با هم هستید انتخابات تمام شد شما هنوز رقابت می کنید و طرحها را زمینگیر می کنید کی بود بر علیه برجام سخنرانی می کرد برجام زمین خورد دیدید که مشکلات برگشت حالا مخا لفان برجام هنرنمایی کنند مشکلات را حل کنند قدرت وسوسه ی شیطان است خدمت رضایت ایمان است
پاسخ ها
کارشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
یادمه هی به دکتر طیب نیا کارت زرد می دادن. چون درست کار می کرد و علمی .الان با کرباسیان حال کنید.
مشکل از داخل ایران هست ، فساد خیلی زیاده ، کشوره داره خفه می کنه
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند در قرآن کریم تکلیف نصارا ویهود را برایمان روشن نموده است وآنان به کمتراز نابودی مامسلمانان (واقعی )راضی نخواهند شد.هی بگویید مذاکره هی بگویید گفتگوی تمدنها تاکی باید در زمین بازی آنها بازی کنیم وببازیم قاعده بازی را اونا تعیین کرده اندکمی بصیرت کمی تامل وتدبر خانمها وآقایان عزیز.اونا با ائدئولوژیت مکتب وتفکرت مشکل دارند.امان ازدست ابوموسها واشعث های دولتی زمان که با بی سیاستی بی تقوایی بی تدبیری مملکت را تضعیف نمودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
مگر شما قرن قبل زندگی می کنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
من ایدئولوژیک ومکتب نميخام. میخام آزاد زندگی کنم
راه حل مشکلات اقتصادی کشور در مذاکره و تعامل است
تابناک کامنتهای مردم را بگذار. ما برای نجات کشور نباید وقت را از دست بدهیم دشمن در داخل و خارج بشدت در کمین است ما نمی خواهیم افغانستان و سوریه و عراق و لیبی و یمن بشویم در همه این کشورها مقصر حکومتها بودند
همه با همدیگر فک و فامیلن.
روحانی استیضاح میشه ؟ چه خوب ؟ اما آقای لاریجانی کی شما رو استیضاح میکنه ؟ من یکی غلط کردم به نمایندمون رای دادم همین الان میخوام استیضاح بشه من به همراه کل بچه های محلمون میخوایم استیضاح بشه؟
به خدا تحمل بیکاری و نداری ممکنه اما اونچه ممکن نیست اینه که توی این اوضاع با فاسدین برخورد نمیشه این از هر چیزی بدتره
از ذخیره سوخت جداً خودداری بکنید!
ذخیره کردن سوخت در محل سکنا یا آمد و شد انسان بسیار بسیار خطرناک و مرگ آور است.
تو این پست نظرات ترول زیاد شده خلاصه از من گفتن
هر وقت که خواستند نرخ رسمی ارز را بالا برنند ابتدا در بازار آزاد ارز توفان بپا می کنند و سپس با خیال راحت نرخ رسمی ارز را بالا می کشند و می گوید توطئه دشمن بوده.
البته اوضاع کشور و نحوه مدیریت اون همین جا هم مشخصه.
جالبه تا مسولین آمریکا صحبت میکنن دلار میاد پائین تا مسولین ما صحبت میکنن میره بالا....
واقعا متوجه نیستید چرا امریکا پیشنهاد مذاکره داده است پرونده شکایت ایران از امریکا در دیوان لاهه است دیوان به امریکا گفته از وضع تحریم جدید تا رسیدگی به پرونده خودداری کند سخنگوی کاخ سقید گفته این اخطار باعث شده وضع تحریم در مرداد ماه قرار بود اجرایی شود به تعویق میافتاد امریکا به این علت خواستار مذاکره شده ایران بایستی منتظر رای دادگاه باشد اگر مذاکره انجام شود دیوان میبیند دارند مذاکره میکنند رای به نفع ایران و بر علیه امریما صادر نمیکند فوقش میگوید طرفین نسبت به اجرای تعهدات پایبند باشند ولی اگر مذاکره ای در جریان نباشدباید امریکا را که یک طرفه خارج شده را محکوم کند نمیدانم یعنی وزیر امو خارجه ایران یا کارشناسان نمیدانند؟ حتما بایدتا زمان صدور رای صبر کنند اگر رای دیوان بر علیه امریکا صادر شوددست مذاکره کنندگان ایرانی پرتذ خواهد یود
چند میلیارد رشوه به ترامپ بدید صداش میخوابه
مجدد نرخ ارز تو این مملکت که ملک طلق یک گروه خاص شده بالا رفت. ظرف 7 سال ارزش داریی های نقدی مردم 90 درصد کاهش پیدا کرد. والله از جانمون به تنگ آمدیم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها