بازدید 12519

متکی: حتی یک ریال وام نگرفته‌ام

از جنابعالی می خواهم ظرف روزهای آینده با ردیابی و پیگیری دو اتهام فوق نسبت به شناسایی این مقامات! و مجازات آنان و اعلام به افکار عمومی اقدام فرمایید. بدیهی است حق اینجانب در پیگیری حقوقی و تعقیب قانونی منتشرکنندگان چنین اکاذیبی محفوظ خواهد بود.
کد خبر: ۸۱۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 20 July 2018

منوچهر متکی در نامه ای سرگشاده به ولی الله سیف، رئیس بانک مرکزی، پشت پرده انتشار اخباری علیه خود در روزنامه شرق و نقش مقامات پنهان بانک مرکزی در این باره را برشمرد.

به گزارش «تابناک»؛ متکی خطاب به سیف نوشت: آیا فکر نمی کنید برخی از مقامات بانک مرکزی که این روزها امضایشان محفوظ است! به جای پاسخگویی در قبال ناکارآمدی های فاحش خود ـ که موجب بروز چنین وضع آشفته و تأسف‌باری برای نظام پولی و بانکی کشور شده ـ در محافل تیمی خود، اقدام به تشکیل اتاق جنگ روانی ـ تبلیغاتی کرده ا‌ند؟

متن نامه منوچهر متکی به شرح زیر است؛

بنام خداوند بخشنده مهربان

جناب آقای دکتر ولی‌الله سیف

ریاست محترم بانک مرکزی

باسلام و احترام

به دنبال درج خبر کذب «دریافت مبلغ 124 میلیارد تومان» توسط اینجانب از مؤسسه مالی اعتباری ثامن الحجج در روزنامه شرق در تاریخ 26/4/1397، با مدیرمسئول این روزنامه تماس گرفته و خواستار تکذیب خبر مندرج در ارتباط با خود شدم. به ایشان گفتم که این تکذیب نه فقط برای 124 میلیارد که برای 100، 50، 10 و حتی یک میلیارد تومان است. اطلاع یافتم که در منتشر کردن گزارش مذکور بین سردبیر و مدیرمسئول روزنامه شرق اختلاف وجود داشته است. در نهایت آقای مدیرمسئول که شرمنده و متأثر به نظر می رسید به اینجانب گفت، از «بانک مرکزی» به ما گفته‌اند این گزارش را منتشر کنید.

متعاقب انتشار این مطلب در روزنامه شرق، در فضای مجازی خبر کذب دیگری به نقل از برخی مقامات بانک مرکزی با سرعت بدین مضمون منتشر شد که به آقای متکی گفته شده این پول ها را برگردانید و ایشان گفته اند که این پول شخصی من است! اینها و برخی موارد دیگر دلایل نگارش این نامه به شماست.

جناب آقای سیف

در بانک مرکزی چه خبر است؟! این مقامات بانک مرکزی که ظاهرا به جای محفوظ داشتن دین خود، صرفا امضایشان محفوظ است در پشت پرده اشاعه این اکاذیب چه اهدافی را دنبال می کنند؟

از جنابعالی می خواهم ظرف روزهای آینده با ردیابی و پیگیری دو اتهام فوق نسبت به شناسایی این مقامات! و مجازات آنان و اعلام به افکار عمومی اقدام فرمایید. بدیهی است حق اینجانب در پیگیری حقوقی و تعقیب قانونی منتشرکنندگان چنین اکاذیبی محفوظ خواهد بود.

جناب آقای سیف

جنابعالی و آحاد مردم عزیز ایران از اینجانب به خاطر مسئولیت هایی که به برکت نظام جمهوی اسلامی بر عهده داشتم شناخت اجمالی دارید اما لازم می بینم نکاتی را در این نامه برایتان بنویسم؛

اینجانب فرزند پدری هستم که به شهادت هم‌شهریانم، کوهی از طلا و تلی از خاک در نگاه او تفاوتی با هم نداشتند.
اینجانب در تمام چهل سال گذشته علیرغم مسئولیت های وکالت مجلس، سفارت و وزارت حتی یک متر مربع زمین و یا یک متر مربع ملک مسکونی از دولت ها و نهادهای مختلف کشور نگرفته‌ام.
در سال 1365 وزیر وقت مسکن و شهرسازی مرحوم مهندس کازرونی طی نامه ای رسمی به اینجانب مصوبه هیأت زمین شهری تهران مبنی بر واگذاری قطعه زمینی در خیابان ملاصدرا را ابلاغ نمود که اینجانب طی یادداشتی ضمن تشکر اعلام کردم که نیازی به زمین تخصیص یافته ندارم و این در حالی بود که طی سالهای نمایندگی مردم در دوره اول مجلس شورای اسلامی و در آن زمان در تهران مستأجر بودم و هیچگونه ملکی نداشتم.

جناب آقای سیف

در یک جستجوی ساده توسط همکاران شما در تمامی بانک های دولتی و غیر دولتی کشور آشکار می شود که اینجانب طی چهل سال گذشته حتی یک ریال وام از هیچ بانکی دریافت نکرده ام.

در تمام سال های خدمت و اشتغال در نظام جمهوری اسلامی از 1358 (اعاده به کار معلمی) تا 1389 (بازنشستگی از وزارت امور خارجه) در هیچ فعالیت اقتصادی شخصی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم مشارکت نداشته ام.

اینجانب و نیز فرزندانم که مدارج تحصیلی عالیه را طی کرده اند از بورس خارج یا داخل کشور استفاده نکرده‌ایم. همسرم با مدرک دکترای داروسازی از دانشگاه تهران فرزند معلم شهیدی است که اساتید و متخصصین بسیاری شاگردان تحصیلی و تربیتی او هستند.

بیان مراتب فوق صرفا بیان افتخار و وابستگی اعتقادی به دولت (نظام) کریمه ای است که نیاکان ما در دعاهایشان آرزو می کردند و علما و خطبا و مبارزین ما حقانیت چنین نظامی را فریاد می زدند.

جناب آقای سیف

آیا فکر نمی کنید برخی از مقامات بانک مرکزی که این روزها امضایشان محفوظ است! به جای پاسخگویی در قبال ناکارآمدی های فاحش خود که موجب بروز چنین وضع آشفته و تأسف‌باری برای نظام پولی و بانکی کشور شده است، در محافل تیمی خود اقدام به تشکیل اتاق جنگ روانی-تبلیغاتی کرده ا‌ند؟ به یاد عبارتی از مرحوم دکتر شریعتی افتادم که می گفت: همه چیز را گفتن برای نگفتن یک چیز!

مطالب گفتنی دیگری هست که بیان آنها را به فرصتی مناسب موکول می کنم.

توفیق جنابعالی را در مأموریت خطیری که به رسم امانت بر عهده شما گذاشته اند از خدای متعال آرزومندم.

خداوندا

ما به اسلام، امام راحل، ولایت و خدمت به ملت شریف و قهرمان ایران وفادار خواهیم ماند.

بنده خدا ـ منوچهر متکی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۶۱
بله از بانك نه ولي موسسات مالي چرا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
یکی از اشکالات ما ایرانی ها این است که در مورد اموری که اطلاعات نداریم اظهار نظر می کنیم. الان این نظراتی که با یقین و قاطعیت اینجا داده شده بر اساس کدام اطلاعات است؟ طرف می گوید نگرفته ام بعد الان عده ای اینجا آمده اند می گویند گرفته ای!! چرا گناه دیگران را می شوییم؟ چرا بار تهمت به دیگران را بر عهده می گیریم؟ وقتی در مورد چیزی اطلاع نداریم اظهار نظر نکنیم.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
بانک مرکزی با افترا به افراد غیرمرتبط مرزهای وقاحت را جابجا کرده و به دنبال لاپوشانی دزدیهای خود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
در آشوب بازار فعلی دینداری بسیار سخت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
ناشناس 17:01 می خواستم همین رو بنویسم ممنون که کارما رو راحت کردی.
بانک نبوده موسسه اعتباری بوده.ایشون میگن از بانک وام نگرفتن.بازی با کلمات
پس همه كه تكذيب ميكنن نكنه من پولها رو گرفتم وبخاطر الزايمر يادم رفته گم كردم
البته به صحت و سقم خبر کاری ندارم اما ادعای ایشان اینست که از هیچ بانک دولتی و غیر دولتی وام نگرفته است. در صورتی که ثامن الحجج موسسه اعتباری است و بانک نیست.
یه برادر ساده هم الان زیر میلیارد اختلاس پیدا نمی کنی شماها که یه عمر پادشاه این مملکت بودین برادر
خوب برادر حالا مسولیت شما سنگین تر شد باید شکایت وپیگیری کنید تا برای اذهان عمومی ثابت شود.و متخلفین مجازات بشوند..... و باز نگویید به مصلحت نظام نیست چون چهل سال همین را گفتیم که کارمان به اینجا رسید ه است.
والا اینجور که پیداست، ح ص، م م، ا ع و سایر حروف الفبا همه گرفتن وام رو تکذیب میکنن! این ثامنالحجج پس چجوری ورشکست شده خدا میدونه!
ایشان راست راست میروند و دروغ میگویند، خوب بابا بگو خوردم یک آبم روش به شما چه؟ نوش جانم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
خیلی راحت با آبروی مردم بازی میشود. آدم نباید هر حرفی را هر جایی بزند.
جالبه همه میگند کذب است! از مهران مدیری گرفته تا ایشون! تابلو است که همه شما چنین پولهای کلانی گرفته اید تا به موقع بتوانید از ایران فرار کرده و با خانواده در کانادا و آمریکا زندگی کنید!
اتاق عملیات روانی دولت به رسانه های زنجیره ای
میرزا بنویس دستور داده تا حاشیه سازی کنند تا در خواست دادستان برای انتشار لیست ارزی به حاشیه رود..
موقع حساب پس دادن که میشه همه پاک میشن. واقعا دیگه دوره این حرفها و مظلوم نماییها گذشته. شاید خیلیها حتی تا موقع مرگشون هم بازخواست نشوند ولی گذشت زمان و تاریخ راجع به همه قضاوت خواهد کرد، البته متاسفانه اون موقع به حال این مردم هیچ سودی نداره.
تهمت و افترا تا کجا؟ چرا اینقدر با آبروی مردم بازی می کنیم؟ اینجور تیتر ها حال همه را داره به هم میزنه.
تکذیب شد یعنی واقعیت داره پس
بنده نمیدانم این وسط کدامیک از دو طرف راست میگوید و کدام دروغ می گوید. اما چیزی که واضح است آن است که در افشاگری این گونه اقدامات، و به تبع آن دفاع فرد متهم از خود و این بازی رسانه ای و یک و به دو، تنها چیزی که برای مردم خسته و نگرتن نا دارد، نشستن و تماشا کردن دعوای آقایان است. بابا به فکر مردم باشید. لابد از الان فقط بازی کی بود کی بود من نبودم رده بالا ها رو باید ببینیم.
من سی ساله سه بار تا حالا وام گرفتم شما با این سن و وزیر بودن وام نگرفتی تا حالا ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
حقوقش کافی بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
من 28 سالمه تا حالا وام نگرفتم.
زمان احمدی نژاد چه خبر بود بانک مرکزی دلار از 800 تومن 3500 شد؟سکه و تورم ؟کجا بودی تو اون موقع؟؟
خب اگه این ثابت بشه دروغ گوبودن اونی که این خبررا منتشرکرده ثابت میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
اون که بارها ثابت شده با تیتر امضای کری تضمین است.
کارگزاران بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت ارزش پول ملی را به قهقرا برده و حال با فرافکنی به دنبال تشکیک اذهان و راهی برای فرار از مسئولیت هستن.آبروی مسلمان هم برای این جماعت پشیزی نمی ارزد
جون من راست میگی؟ مگر در این سیستم کار نمیکنی؟ ایوالله یک ادم سالم پیدا شد
عجب شیر تو شیری شده ....... معلوم نیست کی راست میگه کی دروغ چهار تا مدیر از ژاپن بیارید تا اوضاع را سر وسامان بدند
جدا در این مملکت چه خبره . چرا تیغ عدالت برای مدیران ناکارآمد و یا شاید خائن ، تا این اندزه کند است . یاللعجب
فعلا که همه تکذیب می کنن فکر کنم روباه مکار و خرس مهربون پولارو زدن تو جیب
به نظر من تو این پرونده همه مظلومن غیر از سپرده ‌گذارها، فعلا بگیرید همونا رو اعدام کنید تا مشکل حل بشه!!!!
مدید مسئول روزنامه شرق به ایشان گفته از بانک مرکزی گفتند منتشر کنید.....رنجبران در مورد قضیه مائده گفت از سوی قوه قضائیه خواستند پخش شود.....
بانک هم احتمالا همچون قوه قضائیه تکذیب خواهد کرد.
واقعا چه خبر است؟؟؟؟!!!!!!!
دست چه کسانی در فساد است که اینطور تقلا دارند در گل آلود کردن و متشنج کردن فضا؟؟؟!!!!!
آقای متکی گفتن از هیچ بانک دولتی و غیر دولتی وام نگرفتن ولی ثامن الحجج مووسسه بوده و بانک نبوده
اقای روحانی، تو را به خدا قسم، این آقای سیف را برکنار کن. پس انداز ریالی داشتم، به هزار امید در بانک گذاشتم، والله ارزش این پول طی 3 ماه به نصف کاهش پیدا کرده، حتی سود کوتاه مدت 10 درصد هم دردی دوا نکرده. آشفته بازاری که برای اقتصاد ایجاد شده، نیمی بخاطر تحریم، ولی نیمی دیگر بخاطر بی کفایتی مقامات اقتصادیه. مردم به شما رای ندادن که ارزش پولی که به زحمت بدست میاد اینطوری به فنا بره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
کلا به خاطر بیکفایتی مسئولانه. تحریم فقط حجم زیاد نقدینگی رو برد به سمت دلار. وگرنه تحریمها که اصلا هنوز شروع نشده.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
پس اگر سیف دورغه میگه پس پولهای این موسیه کجا رفته دوم اینکه این قشرقی که بپا شده جمع مبالغاشان به 200 میلیارد نمی رسه پس 11800 میلیارددیگه موسسه کجارفته.ولی این وضعیت نشان می دهد مسولان اداره کشور با اینهمه مشکلات امنیتی توانایی درست اداره ن اداره کشورندارند حالا چه احمدی نژاد چه روحانی این قطار اداره کشور از ریل خارج شده چون توطیه هابی برای بهم ریختن کشور طراحی واجرا می شود
آقای متکی!! ای شیطون!....تو هم!
احتمالا پسرش یا برادرش این وام رو گرفته ،قسمش راسته
بفرمائید بدون وام چگونه خانه خریدید چون خانواده در بهشهر سرمایه دار نبوده اند که کمک مالی بدهند
واقعا معلوم نیست تیم اقتصادی دولت داره چیکار میکنه
اگر هر مسئولی بیاد و بگه که تو 24 ساعت گذشته دروغ نگفته من باور نمی کنم.
باشه
خدا ميداند بالا چه خبر است و چه بلايي سر مردم آوردند!!
عجب سريال پرتقال فروشى راه افتاده......
اقای متکی به نظر من پذیرش وزارت خارجه فسادی بالاتر از این پول است.شما گفتید معلم بودید چه ربطی به وزارت خارجه دارد؟تصدی بدون شایستگی حرام است
میخواستم بگویم واعتراض هم داشتم که اینکه متکی اعتراف کرده است وگفته است که درسال شصت وپنج وزیر وقت مسکن اقای کازونی طی نامه ای رسمی به ایشان (متکی ) مصوبه هیات زمین شهری تهران مبنی بر واگذاری قطعه زمینی را درخیابان ملا صدرا رابه ایشان یعنی متکی ابلاغ کردند وایشان متکی نپذیرفتندمیخواستم بگویم مگر املاک وزمینهای تهران ارث پدری هیات زمین شهری تهران است که به دیگران بخواهد واگذار کند تا اقای وزیرمسکن یا هرکسی دیگر بخواهو انها را به متکی یا هرکسی بخواهد ابلاغ کند الان بعضی اداراتی است که بیست سال است که رمینی به ارگانی و یا اداراتی داده اند وان ارگان انرا به کارمندانش داده است ولی هنوزکارمندان ان ارکان واداره نتوانسته کارمندنش ازان استفاده کند
دیوارهای کوتاه!!!
اقای متکی این دروغیه که همه شما میگویید.شما در ظاهر همتون پاک دست و تبعه ایران هستید..ولی واقعیت اینه که ۹۹ درصدتون دزد و اختلاسگر و تبعه امریکا و اروپا و یا عراق هستید.
عجبببب
حالا اسم طرفی که وزیر بوده به صورت مخفف م.ت. بوده. منوچهر متکی میشه م.م. نه م.ت.
م.ت. بیشتر میخوره منوچهر تمبکی باشه!!!
اقای متکی چرا از این خبر اینقدر اشفته خاطر شده اید مگر نه این است که انچه را حساب پاک است از محاسبه چه باک است شما خیلی ارام وخونسرد میتوانید درخواست کنید که اسناد این اتهام را منتشر کنند بهمین سادگی از میان اینهمه وزیر چرا بشما گیر داده اند؟؟؟؟؟؟؟
جناب اقای متکی
شما عضو یکی از شرکتهای زیر مجموعه این موسسه بودید
شما با مبلغ ماهیانه30میلیون تومان...عضو روابط بین الملل این موسسه شدید

مقلطه نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
تو برو املای صحیح مغلطه را یاد بگیر بعد تهمت بزن
برادری خواهری همسری یا .... خوب فکر کنی یادتون میاد
جناب متکی قضیه وام گرفتم و نگرفتن شما نیست مملکت را فساد گرفته...اقایان سیف و...به هر دری میزنن که پست از دستشان خارج نشود....ای مقاماتی که دلتان به حال این مردم و مملکت میسوزه مرگ یک بار شیون هم یک بار...یا بیایید همانند چین دهه نود همه فسادگران و دشمنان داخلی را از بین ببرید و کشور را در یک مسیر درست قرار دهید یا اگر نمی توانید و زورتان نمیرود تو را خدا تا دیر نشده و هزینه انسانی و مالی برای کشور و امنیت ان بالا نیامده قدرت را را رها کنید ....
من جدامعتقد به نظامم ادم متدینی هستم ولی خدا را شکر به برکت تلگرام فساد موجود ریاکاران عیان شد ان شالله کسانی که از بیت المال سو استفاده کردند خیر نبینند قطعا چنین خواهد بود اقای متکی پیش وکدانت اگر راضی هست از این حرفا ناراحت نشو بالاخره بازار تهمت هم داغه
من هم بعنوان یک شهروند ایرانی وام از هیچ موسسه دولتی و یا خصوصی نگرفته ام.
بانک مرکزی هر کاری میکند تا لیست ارز بگیران دولتی را ندهد.
کسی که به اقوام و خویشان خود رحم نکند دست درازی به بیت المال براش مثل آب خوردن است
من نمی دونم کدام یک راست گفتن و کدام دروغ میگن، و اصلا دنبال این مساله نیستم، ولی خدا وکیلی خودتون نگاه کنید به وضعیتی که بانک مرکزی برای اقتصاد کشور ایجاد کرده، تصمیمات خلق الساعه، تصمیماتی که هنوز به 1 هفته نرسیده دوباره تغییر میکنه، گویی بانک مرکزی توسط عده ای بچه دبیرستانی مدیریت میشه!
کامنت ها ک ادم میخونه

یاد دو سال اخر و پایان دولت دهم میافتیم

چطور رسانه ها با هوچی گری و ترکیب دروغ راست علیه دولت دهم بازی کثیف راه انداختن

امروز هم ادم های فریب خورده ای مثل من بعد سالها ب دروغ بودن تمام مطالب این سایتها روزنامه ها پی بردیم


بخشی از بدبختی ملت و انقلاب همین رسانه های جریان قدرته..ک تحلیل دروغ خورد ملت میدن
قوه قضایی شروع کنه از همین پرونده هایی که دستشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار