بازدید 25057
تأملی بر آغاز تحصن یک استاد اخراجی از دانشگاه؛

شکست پروژه پرونده سازی یک دانشگاه برای اخراج یک استاد

تقاضاهایی که وی را بر آن داشته تا رسیدن به حق قانونی خود، هر روز و نوبتی جلوی ساختمان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، وزارت علوم و نیز مجلس شورای اسلامی تحصن کند؛ تصمیمی که معلوم نیست تا چه اندازه ثمربخش باشد، به ویژه وقتی بدانیم اکسیری فرد تنها فردی نیست که به دلایل عجیب از تدریس محروم شده و به شدت به این اتفاق معترض است.
کد خبر: ۸۱۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ 07 July 2018
شکست رئیس دانشگاه خواجه نصیر در پرونده سازی برای یک استادامید‌هایی که برای بهبود وضعیت دانشگاه‌ها و نیز شرایط اعضای هیأت علمی کشور در سال‌های اخیر پدید آمده، با مشاهده نمونه‌های عجیبی که در آن بیش از علم سلایق سیاسی، شخصی و غیر متعارف دخالت دارد، تا حدی به یأس گراییده است؛ نمونه‌هایی مثل وضعیت استاد دانشگاهی که بنا به یک دلیل غیر علمی از دانشگاه اخراج شد و حالا که حقانیتش ثابت شده، صدایش شنیده نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ به رغم تغییراتی که در سال های اخیر در دولت و وزارت علوم رخ داده، هنوز سنت ناپسند اخراج اساتید دانشگاهی، آن هم بنا به دلایلی غیر از علم و دانش، برقرار است و همچنان هستند اساتیدی که بدون احتساب صلاحیت‌های علمی شان، با اخراج و قفل شدن در اتاق کارشان رو به رو می‌شوند؛ اساتیدی مثل دکتر قاسم اکسیری فرد، استاد گروه فیزیک دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که چند سالی هست با مشکل اخراج از دانشگاه آن هم بنا به دلایل کاملاً غیر علمی رو به رو شده است.

این استاد دانشگاه که از سال ۱۳۹۴ با ماجرای اخراج و تصمیم دانشگاه مبنی بر عدم تمدید قرارداد خود رو به رو شد، در این باره پیش از رسانه‌ای کردن مشکل تلاش‌های فراوانی برای صرف نظر کردن مدیران دانشگاهی از تصمیم خود کرد.

به گفته وی، در آن زمان و هنگام اعلام رسمی اخراجش، مسئولان صدای زنانه و عدم توانایی او در انتقال مفاهیم علمی به دانشجویان را عامل گرفتن چنین تصمیمی اعلام و تأکید کردند، با وجود چنین مشکلی، امکان ادامه همکاری وی با دانشگاه وجود ندارد. موضوعی که در آن زمان با اعتراض جمعی از دانشجویان، گروه‌های علمی دانشگاه و نیز انجمن‌های مرتبط با فیزیک مواجه شد که همگی بر توانایی‌های علمی این استاد صحه می‌گذاشتند.

اکسیری فرد که در رزومه علمی خود مقاله‌های علمی پژوهشی و آی اس آی و مقام‌های علمی فراوانی مثل مدال طلای المپیاد فیزیک، رتبه ۲ آزمون کارشناسی ارشد، عضویت بنیاد علمی نخبگان را دارد، مدعی است که پس از رد صلاحیت با بهانه داشتن صدای زنانه، مسئولان وزارت علوم و دانشگاه خواجه نصیر برای قانونی جلوه دادن تصمیم خود، وی را متهم به نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی کرده و از وی در قوه قضائیه شکایت کردند.

این در حالی است که مرجع قضائی پس از بررسی اتهام‌های وارده از سوی وزارت علوم به این استاد دانشگاه و پرونده سازی‌های صورت گرفته، اتهام‌های مطرح را وارد ندانست و برای اکسیری فرد قرار منع تعقیب صادر کرد؛ رأیی که احتمالاً به مذاق برخی خوش نیاید، به ویژه مسئولان دانشگاه که اکنون در وضعیتی قرار گرفته اند که می‌بایست پاسخگو باشند و به شکایت این استاد رسیدگی کرده و جبران مافات کنند.

شکست رئیس دانشگاه خواجه نصیر در پرونده سازی برای یک استاد
رسیدگی که مورد تقاضای این استاد است؛ فردی که سه سال از حقوق و مزایای قانونی خود محروم شده و اکنون که قوه قضائیه رأی به رد اتهام‌های وارده به او داده، خواستار عذرخواهی مسئولانی است که به وی اتهام زده اند؛ درخواستی که البته به عذرخواهی محدود نمی‌شود و اکسیری فرد تقاضا دارد نسبت به بازگشتش به دانشگاه و ادامه همکاری با وی، اقدام‌های قانونی لازم صورت گیرد.

تقاضاهایی که وی را بر آن داشته تا رسیدن به حق قانونی خود هر روز و نوبتی جلوی ساختمان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، وزارت علوم و نیز مجلس شورای اسلامی تحصن کند؛ تصمیمی که معلوم نیست تا چه اندازه ثمربخش باشد، به ویژه وقتی بدانیم اکسیری فرد تنها فردی نیست که به دلایل عجیب از تدریس محروم شده و به شدت به این اتفاق معترض است.

رویدادهایی که پیشتر هم برای افرادی چون دکتر نقدی، استاد فیزیک دانشگاه ایلام و سه تن از اساتید جوان و نخبه دانشگاه شیراز به نام‌های علی حقدل، حامد و علیرضا مسندی و... رخ داده و ادامه دار هم به نظر می‌رسد، چون امروز خبری منتشر شد که حکایت از بازنشسته کردن استاد نام آشنای یکی از دانشگاه های مشهور کشورمان دارد که به تازگی انتقادات تند و تیزی را متوجه مسئولان وزارت علوم کرده است!

رویدادی شبیه تسویه حساب با اساتیدی که برخی ایشان را نمی‌پسندند و ابزارهای قانونی و حمایت های وزارت علوم را برای قطع همکاری با ایشان در اختیار دارند و به کار می‌گیرند. رویدادی که به رغم همه حاشیه هایی که می‌آفریند، با سکوت مقام‌های ناظر و به ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی ـ که رسالت مهم نظارت بر حسن اجرای قانون را بر عهده دارند ـ مواجه شده و می‌شود تا امیدواری ها به اصلاح امور در وزارت خانه ای که قرار است منشأ علم و دانش و تحول جامعه و کشور باشد را کمرنگ کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۷۶
پرونده ایشان 60 الی 70 درصد مشابه پرونده اینجانب دکتر سیامک صبور در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانشکده بهداشت میباشد.
واقعا از صمیم قلب برای ایشان خوشحال شدم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
میشه لطف بفرمایید بگید به عنوان یک فرد علمی چطور دسترسی کامل به پرونده ایشون داشتید که تونستید به دقت محاسبه کنید 60 تا 70 درصد شباهت رو؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
این درست هست که روابط و سلیقه های شخصی در تمام ارکان حکومتی ما نفوذ داره و سلیقه و حب و بغض شخصی حاکم بر واقعیت و تخصص هست. حراست ها و بازرسی ها درخدمت مدیران سازمان هستند برای ماستمالی کردن اشتباهاتشون یا خفه کردن منتقدین .وگرنه فساد اینطور فراگیر نمیشد.
ژن خوب نداره وگرنه تا حالا معاون یک جاهایی!! یا مدیر عامل یک جاهایی دیگههه میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
اگر ژن خوب داشت الان درجه فول پروفسوری هم به او داده بودند
تو این ۵ سال ثابت شد که اصلاح طلبان دیکتانور واقعی اند و شعار دموکراسی خواهی شون دروغی بیش نیست...
مثلا الهه کولابی رو با رای کمتر ،مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه تهران کردند!!!
اخیرا هم استاد علم و صنعت رو به علت مطلب علیه کرسنت به کمیته انضباطی فرا خوندن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
باهات موافقم اقا حامد :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
من هم باهات موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
اگه اصول گرایان کمی ترس دارن و ملاحظه کاری اصلاح طلبان خدارو بنده نیستن و واقعیت همینه که اصلاح طلبان فاسد تر از اصولگرایان هستن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
آقای حامد شما ایرانی یا آلمان بالاخره؟ :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
شما اصولگراها که همه اساتید رو به زور بازنشسته کردید نمونه عینی عملکرد شماها الان در دانشگاه آزاد کاملا مشهوده خواهشا هرکسی از استبداد صحبت کرد شما اصولگراها یه گوشه ساکت بشینین
در دولت روحانی ، اساتید منتقد اخراج شدند،نشریات دانشجویی پلمپ شد ، دانشجویانی که به غیر از تفکر دولتیها بودند ، از ازمون ها محروم شدند...بعد کنسرت و اردوی مختلط راه انداخته اند و اسمش را گذاشتند فضای باز و غیر امنیتی!!!
اگر واقعا اهل فضای باز هستید ، اجازه نقد برجام رو تو دانشگاه بدهید!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
مگه قبلیا اجازه میدادن؟
چقدر حقوق میدن که اینهمه دردسر را قبول کند. ماهی 800 دلار (دلار 6000 تومان) برای دانشیار پایه 8 در ایران کجا ماهی 8000 دلار معادلش در آمریکا کجا!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
نه دیگه حتما بیشتر میدن دوست عزیز! الان دیگه به هیات علمی دورقوز آباد سفلی هم خیلی بیشتر از این میده وزارت علوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
هشتصد دلار؟؟؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
من دانشیارم ماهی ما ۶ میلیون حقوق میگیریم نفر دوم دانشگاه تهران و دانشیار یکی از بزرگترین دانشگاهای کشور در حالی که یک دیپلم در آب فاضلاب با ۳ سال سابقه ۷ میلیون می گیره با مستندات تابناک لطفا منتشر کن
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
دوست عزیز هروقت شما کرایه خونه و مالیات به اندازه آمریکا دادید حقوقتون رو هم با دلار مقایسه کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
دقیقا هشتصد دلار می دهند اگر دلار را 8 تومن بگیریم می شه 6400 که مالیات هم کم می شه و خالص دریافتی می شه پنج و پانصد.
وقتی یکی اینهمه شغلشو دوس داره باید برش گردونن. ولی خب شاید شاگرداش نتونن صداشو تحمل کنن
شرم آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
واقعا منزجر کننده است. مایه شرمساری وزارت فخیمه علوم است
ای ادم ها نامرد
زنده باد به اين استاد بايد حق را از حلقوم مسئولين مفت خور بيرون كشيد
به نظرن پست هیات علمی دانشگاه ها رو باید به دلیل بازدهی نداشتن کامل حذف کنن. چون همین حالا هم همه کارها رو دانشجوهای بیچاره خودشون میدن. نوشتن طرح، نوشتن مقاله، چاپ مقاله. اساتید دانشگاه تنها کاری که میکنن گرفتن پول طرح ها و مقالات و گذاشتن اون در جیبشون هست و البته خوردن چای و بسیکویت و فعالیت گوارشی. یک عضو هیات علمی برای 2 ححضور روزانه در دفتر کارش فقط ماهانه بیش از 25 میلیون تومن حقوق از دولت میگیره و این جدا از پول مقالات و طرح هاست که حق دانشجو هست و او به ناحق آن رو در جیب خودش میگذارد. اعضای هیات علمی دانشگاه ها متاسفانه یک مافیا هستند که خیلی از آنها علارغم این که باید بازنشسته بشن با تغییر قانون سن بازشتگی برای خودشان رو به بیش از 60 سال خدمت افزایش داده اند تا از حقوق دولتی به طور مادام العمر بهرمند شوند. آنها حتی زمانی که دولت اونها رو به دلیل شرایط بد اقتصادی از افزایش 30 درصدی حقوق سالانه محروم و موظف به پرداخت مالیات کردند با نوشتن شکواییه و لابی گری خود رو از این قانون مصون کردند.
به نظرمن اداره دانشگاه ها باید به دست دانشجوها انجام بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
جان؟! 25 میلیون تومان؟! این رقم رو از کجات در آوردی
جگر؟
تنها محیط نسبتا سالم این مملکت دانشگاهاشه، اینکه یک تسویه حساب مغرضانه یه جایی انجام شده دلیل نمیشه همه رو ببریم زیر سوال تابی جان
اکثریت اساتید دانشگاه انسان های مثبت و دلسوزی هستند و برای پیشرفت کشور تلاش می کنند. اینکه مردم ما دلال محور هستند و ارزش علم و دانش را نمی دانند دلیل نمی شود شما هم موج سواری کنید... یه کلام: تا وقتی ارزش و منزلت معلمان و اساتید یک کشور ارج نهاده نشه اون کشور بعد از مدت کوتاهی به مسکن یک مشت احمق تبدیل میشه که گاهی آدرس خونشون هم فراموششون میشه
استاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
چرا بدون اطلاع دروغ میگید!! من استاد دانشگاه دولتی بعد از 30 سال درس خوندن و الان بعد از 10 سال خدمت 5 میلیون حقوق میگیرم!25 میلیون رو از کجاتون داوردید!!!ا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
در مورد بعضی اساتید کاملا درسته، فقط حقوق میگیرن و از لحاظ علمی نزدیک به صفرن
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
کمی منطقی و واقع بین باشید من الان استاد پایه ۹ با ۹ سال سابقه حدود ۵ م دریافتی دارم تازه با توجه فضای رقابت و علاقه و الزام به ارایه مقاله روزی ۱۲ساعت باید یا کار ازمایشگاهی و پژوهشی انجام بدهیم دانشجویان الان هم که مثل قبل پر کار و با انگیزه نبستندحالا خودتون منصفانه قضاوت کنید زمانه سختی شده شب میخوابی صبح بلند میشی ارزش پولت نصف میشه یکسری روز به روز پولدارتر یه عده هم .... میشوند خدا رحم کند
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
اخه عزیز من
دانشجوی عزیز
چرا بی اطلاع هستی اما اظهار نظر میکنی
در مملکتی که در تمام دستگاهها فساد و رشوه موج میزنه دانشگاه ها و اساتید دانشگاه خیلی خودشونو سالم نگه داشتن
و تلاششون واقعا معلمی هست
ضمنا یک استادیار پایه یک در دانشگاه ۴ میلیون حقوقشه پس از حداقل ۱۰ سال درس دانشگاهی خوندن
ضمنا کم کن ازش مالیات علی الراس و بیمه و صندوق و .... بعد ببین یه استاد با ۳ میلیون داره زندگی میکنه و ضمنا سالم
همه هم از بیرون همین نگاه شمارو بهش دارن که بابا طرف پولداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
همونطور که وزارت بهداشت روی پزشکان رو روسفید کرده و حسابی توی این سالها ملت رو چاپیدن اساتید هیات علمی هم شدن بیزنس من و میخان به پزشکان برسند . شرمم میاد از این همه اختلاف در حقوق و دستمزد و اختلاف طبقاتی ایجاد شده .کاش دیگه اینقد ندای اسلام سر نمیدادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
انصافا حقوق استادان دانشگاه خیلی خوب شده با پایان نامه و غیره می باشد. . حق شان هم بیشتر است واقعا اخیرا کار معلمی و استادی سخت شده و من که کارمند دانشگاهم گاهی اوقات چیزی نمی مونه با دانشجو در گیر شوم. استادان دانشگاه ها مقداری با کلاس های علوم تربیتی آشنا باشند و روش تدریس چند به چند وقت برای آنها بصورت محدود تدریس شود. برای سن بالا کلاس کمتر باشد. اخیرا یکی از استاد ها بازنشسته شده با 30 سال 10 میلیون برایش زدند. .
استاد دانشگاه
| United States of America |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
من هم 5 تومن میگیرم. البته سابقه کاری من کمه ولی دانشیارها و استاد تمام ها هم نهایتا نزدیک ده میگیرند. متاسفم برای کسایی که چنین قضاوتی میکنند.
ما الان به اساتید متخصص نیازی نداریم اساتید باید متعهد باشند که به مرور زمان متخصص هم خواهند شد اساتیدی که شما نام بردید متخصص بودند جای اساتید متخصص فقط بلاد کفر است
دانشگاهها به منجلاب تبدبل شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
منجلاب متعفن و گندیده. بیشتر به پاساژها و شوی لباس و آرایشهای غلیظ شبیهه
سنگ را بستند ، سگ را باز کرده اند
جناب آقای دکتر طهرانچی دقت کنند
زیرا رییس معزول دانشکده مدیریت تهران مرکزی هم با همکاری معاون برکنارشده آموزشی واحد تهران مرکز و ..... علیه چند استاد رسمی منتقد ، پرونده سازی نموده بودند که موجبات حیرت سایر اساتید و کارکنان شده بود .
جا دارد اکنون که با رسانه ای شدن تخلفات دکتر ع.ص . ا از دانشکده مدیریت و دکتر ط . ش از معاونت آموزشی واحد تهران مرکزی از مسئولیتهایشان عزل شده اند ، اساتیدی که توسط این افراد برایشان پرونده سازی شده و مورد اتهام واقع شدند اعاده حیثیت گردند و مدیران پرونده ساز معزول مجازات شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
این معاون آموزشی که نامبرده شده در سالهای 87 تا 90 هم مسئولیت داشت و با نامه نهادهای مختلف برکنار شده بود مجددا چندسال بعد معاون اموزشی شد و تخلفاتش ادامه پیدا کرد عجب شیر تو شیری این تهران مرکز با ط. شیری !.
یا زنده نیستم من یا زندگی نه این است / بر مرگ آفرین باد ، گر زندگی همین است .
گر جان به لب رسیدن ، باشد نشان مردن / هر صبح و شام ما را ، هنگام واپسین است .
یا حاصلی به جز غم علم و هنر ندارد / یا قسمت من و تو در زندگی چنین است .
نمی دانیم به مظلومیت این استاد محترم افسوس بخوریم یا به ضعیف کشی موذیانه مافوق نامردش؟
سلام
دکتر بازدار متخصص قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد توسط ریس دانشگاه به بهانه های واهی یک هفته قبل اخراج شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
چرا کسی رسیدگی نمیکنه؟ چرا دستان یک عده‌ای را باز گذاشتند که هر طور دلشان خواست با دیگران رفتار کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
چرا شمای دانشجو ساکت موندی
مانند این تیتر را میتوان برای تعدادی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز در زمان مسئولیت معاون آموزشی سابق این واحد (برکنار شده چند روز پیش) بسیار قویتر کار کرد.معاون اموزشی معزول در پرونده سازی علیه اساتید بسیار متبحر شده بود .
;کجا عدالت داره که تو دانشگاه عدالت برقرار باشه.
کفر چو منی گزاف و آسان نبود / محکمتر از ایمان من ایمان نبود .
در دهر یکی چو بوعلی و آنهم کافر / پس در همه دهر ، یک مسلمان نبود .
متاسفانه در این مملکت هر مسئولی فکر میکند دیگران برده اویند
ایشان اگر هم به سر کار برگردند آیا اشتیاق و انگیزه گذشته را خواهند داشت ؟
و مسئولین مربوطه هم آیا برایش دائما پاشوش درست نمی کنند ؟
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
پاشوش چیه
هر چی فکر میکنم انسانیت تو این مملکت به جایی رسیده که باید یه بار خرابش کرد، همه آدماش کشت و از اول ساخت. راه دیگه ای نیست.
فقط شعارهامون گوش فلک را پر کرده و پس از ۴۰ سال خواندن این اخبار واقعا دلسرد کننده است .
راه را اشتباهی رفتیم و متاسفانه خودخواهی مزمن اجازه اعتراف به اشتباه و اصلاح آنرا به مسولین نمی دهد .
آینده خوبی در انتظارمان نیست .
اگر استیون هاوکینگ در ایران بود آخرش می شد یه گدا ، ولی دیدید که در غرب به کجا رسید . این فرد از استیون هم کمتره ؟ به فرض که صداش زنونه باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
استیون هاوکینگ فقط برای کشورهایی مثل ایران آدم عظیمی هست وگرنه در کشورهای غربی آدم حسابش نمی کنن و فرضیاتش هم که اکثرا رد شد!
باند مافیایی یعنی تشکیل گروه همسان فکری که تحت دستور رییس باند و فعالیتهایی مطابق با مقررات درون باندی داشته باشند. بسیاری از واحدهای دانشگاه ازاد اسلامی هم مافیایی شده اند.فعالیت این باندهای مافیایی اموزشی استثمار دانشجویان نخبه و بهره کشی از مقالات و یافته های انان بنفع خود درجهت ارتقای پایه و گروه میباشد.
سایت دانشکده مدیریت تهران مرکز را باز کنید :
مدیر گروه مدیریت بازرگانی آن با تحصیل غیرمرتبط در فیلیپین !!!!!! توسط وزارت علوم مدرک معادل دکترا شناخته شده ولی اکنون دکترا درس میده و پایان نامه دکترا راهنمایی میکنه و 12 سال بعنوان مدیر گروه هر کاری خواسته کرده!
به دکتر شیری معاونت معزول آموزشی واحد تهرانمرکز گزارش دادیم با خود ما برخورد انظباطی کرد!
به حراست گزارش شد عین گزارش متخلف رو به خود متخلف ارجاع دادند!
این یعنی باند مافیایی!
درود بر دکتر طهرانچی که حداقل معاون اموزشی متخلف رو برکنار کرد قطعا زورش به حراست واحد و مدیر گروه نمیرسه!
پاسخ ها
کارمند ستادی تهران مرکز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
حراست تهران مرکر که نوبرشه! باید خانه تکانی اساسی کرد! طرف مدیر حراسته چنان برخوردی میکنه که گویا وزیر اطلاعاته! اعتراض هم بکنی پرونده سازی میکنه
اینجانب هشت سال است که در دانشکده مکانیک دانشگاه خواجه نصیر استاد هستم. استاد دانشگاه فقط مهارت پژوهشی برای او کافی نیست و لازمست در تدریس نیز قوی باشد. مخصوصا در دانشگاههای دولتی تهران. دانشگاه مطابق قانون حق دارد با کسیکه شرایط تدریسی مناسبی ندارد تمدید قرارداد ننماید. اینکه برخی دوستان اساتید را قشر مرفه اشراف بی مسوولیت معرفی میکنند بی انصافی است. هنوز اساتید زیادی داریم که زحمت میکشند و شبها دیر به خانه میروند بطوریکه اگر این وقت را در کاسبی بگذارند خیلی شرایط مالی بهتری بدست می آورند. هنوز دانشگاههای کشور قوه عاقله کشورند ولی هیچکس به آنها اهمیتی نمی دهد. دانشگاه کارهای بسیار مهمی میتواند انجام بدهد. اما این روزها فقط برای شیک شدن نظام به مانورهای پژوهشی مورد استفاده قرار می گیرد. اینجانب حتما در دنیای دیگر اگر وجود داشته باشد از کسانیکه به اساتید آماده به کار و تشنه پیشرفت با مشت آهنین پذیرایی کردند حتما شکایت خواهم کرد.
پاسخ ها
امیر
| United States of America |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
درود و افرین برشما
بنده نیز به عنوان یه دانشجوی سابق مکانیک خواجه نصیر، با شما موافق هستم، واقعا استاد بودن به شدت نیازمند مهارت تدریسی است و به هیچ عنوان سابقه پژوهشی نمی تواند جایگزین این موضوع شود. و دانشگاه حق تصمیم گیری در این مورد را دارد. هر چند امیدواریم این دوست عزیز نیز بتواند جایگاه خود را پیدا کند.
یکی از مشکلاتی که دانشگاه ها البته مظورم محل خدمت بنده دارد همی رودربایستی می باشد. باید اساتیدی که جدید میاند باروش تدریس آشنا شوند و کلاس بروند چند ساعتی. واقعا در امتحان آدم را اذیت می کنند مثلا در رشته ای مثل تاریخ 3 تا سوال می دهد دانشجو بنویسد در صورتی که می تواند 7 تا 12 عدد سوال دهد. برخی ها خط ندارند البته برخی استادهای قدیمی ها هم هستند. یعنی ایراد ها به استاد دوستانه منتقل شود. البته مقداری طبیعی می باشد آرام آرام آشنا می شوندبا ضوابط و غیره . نباید به استاد بیش از اندازه احترام الکی گذاشت. دانشجوهای دکتری و ارشد خصوصی می گفت استاد فقط چاچوب را به من گفته کتابی و یا مقاله ای به من حداقل نداده است. باید استاد معلوم شود چند در صد وظیفه دارد مثلا 30 در صد. بنده به عینه می بینمو واقعا آنها را عقده ای می کند. علم باید با لذت باشد. ارزشیابی ها ارزش ندارد باید بعد از اعلام نمره ها استادها ارزشیابی شوند. کارشناسان نظارت آموزشی دانشگاه مسلط نیستند چون رییس آنها استاد دانشگاه و هوای آنها را دارد. نظارت باید جای دیگر باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
با شیوه استدلالتون بعیده استاد یا حتی معلم باشید
باسلام و تشکر از سایت وزین تابناک
وزارت علوم از نظر من با بیش از بیست وپنج سال سابقه استادی در دانشگاه دولتی تعطیل است هیچ دوره ای باندازه دوره اصلاح طلبان بیخیالی و بی اهمیتی نسبت به استاتید و سرنوشت کشور نبوده اند. دیکتاتورتر از اینها تو مملکت کسی نیست چون اکثر حاکمان در وزارت علوم یا تو وقت اضافه بازنشستگی دور دوم هستند یا خرشان از پل گذشته حرف هیچ کسی را گوش نمیدهند و با افکار پوسیده سی سال پیش سرشان پایین انداخته اند و انگشتشان در گوش کرده اند و چشمانشان را بسته و محکم زمان را سپری میکنند نه برنامه ای نه دغدغه ای...خدا رحم کند.
بچه ها این نقشه ی جغرافیاست..
این وزیر علومی که همه دانشگاهیان مخالفش بودند و با رای قاطع مجلس وزیر شد رو باید چیکار کرد؟!
در دانشگاه علامه در گروه بازرگانی با رای خیلی کم نسبت به رقیب خانمی را مدیر گروه کردن البته حق امنتخاب با رئیس دانشگاهست می خواستن شعار خمایت از زنان را به زعم خود عملی کنند ولی کارشات بی شباهت به فریب ونیرنگ نیست
دانشگاههای دولتی باید محدود و اکثر آنان با توجه به اینکه کشور اشباع از فارغ التحصیل است و این دانشگاهها با مالیات دریافتی باری بر دوش مردمند باید تعطیل گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
چرا چون عرضه قبولی تو دانشگاه سراسری نداری چه عقده ای از دانشگاه سراسری داری اعتراف کن
بنده رییس دانشگاهی بودم که با وزیر علوم قبلی(دکتر فرهادی) به لحاظ سیاسی (اصلاح طلب نبودن) زاویه داشتم. آنها به راحتی با گم کردن کل مدارک من در بار اول و دفعه بعد با کم کردن یک مقاله از آن از صدور حکم دانشیاری من جلوگیری کردند!!؟
بعد هم گفتند ؛ ایشان بازنشسته شده اند؟ به چه دردشان می خورد!؟( آنها در واقع با هماهنگی رییس دستگاه ما «در کابینه» مرا باز نشستاندند تا بتوانند حکم ارتقاء را ندهند، غافل از اینکه زمان ترفیع من مربوط می شد به یکسال قبل از بازنشستگی)
امضاء محفوظ
آنی که می شناسندش
اون چند تا استادی رو هم که دشمنان ترور نکردن ؛ خودمون خیلی قشنگ می ذاریمشون کنار.

کار اونارم راحت می کنیم.
متاسفانه مناسبات و روابط اداری در دانشگاهها شدیدا تبعیض آمیز و نا امید کننده است. بیشتر روسای دانشگاه دیکتاتوری محض راه انداخته اند و فقط به فکر حفظ صندلی و منافع فردی و باندی خود هستند.
طرف با مدرك پزشكي عمومي مي شه رييس دانشگاه علوم پزشكي ( اسم محفوظ ) شما كجاي كار هستيد . ايران متخصص احتياج نداره عزيز برو بلاد كفر .
مشکل از ماست که بر ماست.
سایت تابناک اگر دنبال حقیقت جویی هستی گوش کن و منتشر کن:

سایت تابناک اگر دنبال حقیقت جویی هستی گوش کن و منتشر کن:
در کدوم دانشگاه دنیا دیدی رییس هیات بدوی انتظامی ، سایر همکاران خودش رو به اتهام تخلف چند شغله بودن حکم اخراج بده ولی خودش بجای چهار روز در هفته دو روز در هفته دانشکده باشه در این دو روز تدریس داشته باشه و بعنوان مدیر گروه در همون دو روز امور دانشجویان خودش رو بهمراه راهنمایی و مشاوره و داوری پایان نامه دانشجویان سایر اساتید رتق و فتق کنه؟
کاش می‌شد دکتر اکسیری فرد را برای یک هفته در تحریریه مجله به کار بگیرید. اگر برای هفته دوم حاضر به تحمل ایشان بودید، یک ضرب در هر دانشگاهی که شما بگویید استخدامش می‌کردند. یک استاد دانشگاه ویژگی‌های مهمی علاوه بر مقالات علمی باید داشته باشد که یکی از مهم‌ترین آنها، تعامل با دانشجویان و همکاران است. افرادی مانند ایشان به درد دانشگاه نمی‌خورند و باید در بعضی مراکز پژوهشی خاص به کار گرفته شوند. دوستانی که اظهار نظراتشان بدون هیچ شناختی از فرد و صرفا به دلیل آدعاهای خود ایشان و احکام قضایی صورت می‌گیرد، از اندیشه علمی بسیار دورند. یکی از نمادهای توسعه‌ نیافتگی، همین ظاهرنگری‌ها و نشناختن جایگاه دانشگاه و استادان دانشگاه است.
در دانشگاه شهید مدنی اذربایجان - تبریز- تمام کسانی که در جریان بازدید بازرسان به ریاست فعلی منتقد بودند با بازنشستگی اجباری مثل اقای دکتر ک. ص یا تغییر محل خدمت مثل اقای ن. ح و انواع اذیت و آزار قرار گرفته اند. افسوس و صد افسوس به رای به آقای روحانی
متاسفانه برخورد در هر ارگان ونهادی وسازمانی وحتی دانشگاهها و واحدهای دانشگاهی سلیقه ای است وچیزی که هیچ ارزش وجایگاهی ندارد علم واموزش است .دلایل گونا گون در این امر دخیل است. علی الخصوص نبود شایسته سالاری وجایگزینی انتصاب .واز لحا ظ روانشناسی وقتی دایره اموزش را کسانی اشغال کنند که یاد گرفته اند چگونه با بادهای سیاسی هما هنگ شوند وکسب ارتزاق کنند دیگر جائی برای اموزش کاربردی باقی نخواهد ماند ومحصول این گونه اموزش ترویج ریا وچاپلوسی در دانشجویان وسپس در جامعه خواهد بود. به امید ادمی زنده است وبس وتلاش اساتید انگشت شمار در لحظه های حساس به فریاد ایران وایرانی خواهد رسید.
طرف این استاد عزیز کیست؟ خدا همه را از شر ژنهای خوب حفظ کند
تا بناک یک مقا له در مورد چاپلوسی نشر کن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل