بازدید 6881
۱

جوابیه دانشگاه خواجه نصیر به خبر «تابناک»

رفتار‌های غیرمتعارف فرد مذکور پس از عدم تمدید قرارداد دانشگاه با ایشان، از قبیل: مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و نشر خبر کذب "اخراج از دانشگاه به علت تُن صدا" خود موید تصمیم درست هیات اجرائی جذب دانشگاه، مبنی بر عدم تمدید قرارداد ایشان به علت عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای و شئونات دانشگاهی است.
کد خبر: ۸۱۴۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 08 July 2018
در پی درج خبری با عنوان «شکست پروژه پرونده سازی یک دانشگاه برای اخراج یک استاد»، روابط عمومی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی جوابیه‌ای صادر کرد که وفق قانون عینا درج می‌گردد.
 
به گزارش «تابناک»، متن این جوابیه بدین شرح است:
 
روابط عمومی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ضمن ابراز تاسف از انعکاس نادرست، یک سویه و غیر حرفه‌ای آن وبسایت خبری در خصوص خاتمه قرارداد آقای قاسم اکسیری فر، علیرغم جوابیه‌های مبسوط قبلی که در رسانه‌ها منتشر گردیده، لازم می‌داند توضیحاتی به شرح زیر اعلام نماید:

۱- با متقاضیان عضویت هیات علمی دانشگاه، پس از طی مراحل قانونی و تائید هیات اجرایی جذب دانشگاه، قرارداد پیمانی یکساله منعقد میگردد. در طول مدت قرارداد، عملکرد آموزشی، پژوهشی و پایبندی به اصول اخلاق حرفه‌ای آن‌ها مطابق آئین نامه هیات اجرایی جذب مورد ارزیابی قرار میگیرد. چنانچه متقاضی در هر کدام از موارد فوق الذکر عملکرد مناسبی نداشته باشد، دانشگاه مطابق آئین نامه مربوطه مبنی بر "لغو یا عدم تمدید پس از خاتمه قرارداد اعضای هیات علمی اعم از قراردادی و پیمانی که بر عهده هیات اجرایی جذب است" میتواند نسبت به عدم تمدید قرارداد متقاضی اقدام نماید. شایان ذکر است که متقاضی نیز میتواند پس از پایان قرارداد یکساله نسبت به قطع همکاری با دانشگاه اقدام نماید.

۲- از آن جا که معیار‌های اصلی ارزیابی اعضای هیات علمی، عملکرد آموزشی، پژوهشی و رعایت شئونات دانشگاهی است، لذا بدیهی است که مشخصات ظاهری، تُن صدا و ... نمیتواند معیاری برای پذیرش یا عدم پذیرش متقاضیان استخدام در دانشگاه باشد. در رابطه با فرد مورد نظر نیز هیات اجرایی جذب دانشگاه، قبل از عقد قرارداد اولیه وی با دعوت از ایشان در جلسه هیات اجرایی جذب دانشگاه و آگاهی کامل از تُن صدای ایشان، با عقد قرارداد یک ساله پیمانی اولیه موافقت نموده است.

۳- هیات اجرائی جذب با تمدید قرارداد فرد موردنظر به علت عدم رعایت شئونات دانشگاهی از قبیل: درخواست نامتعارف ارتقاء به دانشیاری) تنها پس از گذشت چند ماه از قرارداد پیمانی اولیه و شکایت وی از دانشگاه به محاکم قضایی به دنبال مخالفت دانشگاه به دلیل درخواست غیرمنطقی و غیرقانونی ایشان، عدم رعایت امانت داری در نمرات پایان ترم دانشجویان و ... مخالفت نموده است.

۴- رفتار‌های غیرمتعارف فرد مذکور پس از عدم تمدید قرارداد دانشگاه با ایشان، از قبیل: مصاحبه با رسانه‌های بیگانه و نشر خبر کذب "اخراج از دانشگاه به علت تُن صدا" و اصرار بر انتشار آن در رسانه‌های داخلی و فضای مجازی، خود موید تصمیم درست هیات اجرائی جذب دانشگاه، مبنی بر عدم تمدید قرارداد ایشان به علت عدم رعایت اخلاق حرفه‌ای و شئونات دانشگاهی است.

۵- توضیحات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در پاسخ به ادعا‌های نامبرده در اسفند ماه ۱۳۹۴ قابل تامل است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
مسئولان دانشگاه خواجه نصیر باید از رفتار غیر حرفه ای خود شرمسار شده و استعفا دهند(در راس ان اقای خاکی صدیق و دکتر بشر حق).اقای اکسیری فر فردی بسیار توانا بوده و اخراج ایشان بسیار ناامید کننده می باشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان