بازدید 259624
چرا وزیر کشاورزی پاسخی برای انحصار در بازار طیور نداشت؟

خانواده «مدلل» در اقتصاد ایران چه می‌کنند؟/ این افراد چطور وام‌های چند صد میلیاردی می‌گیرند؟

متن سؤال کریمی قدوسی از وزیر جهاد کشاورزی بدین شرح بود: «ایجاد انحصار در بازار دان و مرغ توسط آقای مدلل با زیر پا گذاشتن قانون انحصار چیست؟». پس از سخنان و طرح سؤال نماینده مشهد پیرامون فعالیت فردی به نام مدلل و انحصاری که او در بازار یاد شده ایجاد کرده است، «محمود حجتی» تلاش کرد، به این موضوع پاسخ دهد، اما در نهایت نمایندگان با 113 رأی موافق، 54 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه سؤال را وارد دانستند و بنابراین، از پاسخ های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشدند.
کد خبر: ۸۱۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸ 02 July 2018

«جواد کریمی قدوسی» نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز گذشته با سؤالی درباره شرایط انحصار در بازار خوراک طیور «محمود حجتی» وزیر جهاد کشاورزی را به مجلس کشاند و با وجود توضیحات حجتی در این خصوص، نمایندگان مجلس قانع نشده و در فاصله کوتاهی از دریافت اولین کارت زرد؛ کارت زرد دیگری را به وزیر جهادکشاورزی نشان دادند.

به گزارش «تابناک»؛ متن سؤال کریمی قدوسی از وزیر جهاد کشاورزی بدین شرح بود: «ایجاد انحصار در بازار دان و مرغ توسط آقای مدلل با زیر پا گذاشتن قانون انحصار چیست؟». پس از سخنان و طرح سؤال نماینده مشهد پیرامون فعالیت فردی به نام مدلل و انحصاری که او در بازار یاد شده ایجاد کرده است، «محمود حجتی» تلاش کرد، به این موضوع پاسخ دهد؛ اما در نهایت نمایندگان با 113 رأی موافق، 54 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه سؤال را وارد دانستند و بنابراین، از پاسخ های وزیر جهاد کشاورزی قانع نشدند.

سؤال کریمی قدوسی درباره انحصار مدلل ها

‏واکنش ها در فضای مجازی پیرامون سؤال کریمی قدوسی که معمولا از حایگاه عضویتش در هیأت رئیسه مجلس دستگاه سیاست خارجی کشور را مورد کند و کاو و طرح سؤال قرار می دهد، بدین ترتیب بود: «کریمی قدوسی به وزیر جهاد گفت، چرا بازار ذرت دراختیار فردی به نام «مدلل» است، حجتی هم که انگار پاسخی نداشت اتهامات را قبول کرد و از مجلس اخطار گرفت.»

خانواده «مدلل» در اقتصاد ایران چه می‌کنند؟/ این افراد چطور وام‌های چند صد میلیاردی می‌گیرند؟

اما اگر بخواهیم بررسی کنیم که این فرد (مدلل) کیست و به چه کاری مشغول است باید برهه های مختلفی که نام او در رسانه ها مطرح شده است را بررسی و کنکاش کرد. آخرین بار که نام فردی به نام «مدلل» مطرح شده در ماجرای اخیر دریافت ارز 4200 تومانی توسط وارد کنندگان بود. آن طور که در فهرست شرکت های اعلام شده از سوی بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است. «مدلل» از افرادی است که در صدر دریافت کنندگان ‎ارزدولتی قرار گرفته و 149 میلیون یورو از این بابت دریافت کرده است.

خانواده‌ای در فهرست میلیاردهای ایرانی

در آخرین فهرستی که از میلیاردرهای (ثروتمندان) ایران منتشر شده است، نام خانواده مدلل آمده است. در خصوص زمینه فعالیت آنها به فعالیت در بخش خوراک دام و طیور، روغن و دانه های روغنی و سیمان اشاره شده است. هرچند در بررسی هایی که پیرامون این اشخاص انجام بدهید، با سه زمینه کاری متفاوت مواجه خواهید شد، آن طور که در معرفی این افراد آمده است، آنها همگی از یک خانواده هستند که در بخش های مختلفی از جمله خوراک دام و طیور و دانه های روغنی فعالیت دارند.

در بررسی هایی که پیرامون این خانواده صورت گرفته فعالیت در صنعت روغن نباتی، سیمان صنعت، آب معدنی چای، ذوب آهن و فولاد، بورس و ... از جمله اقدامات آنهاست که جداگانه توسط سه برادر اداره می شود. همچنین در جریان خرید یکی از باشگاه های بزرگ پایتخت نیز گفته می شود، نماینده ای از سوی آنان برای خرید مراجعت کرده بود که البته اسم خریدار در رسانه های مختلف در آن برهه انعکاس یافت.

البته گفته می شود، دو کارخانه تولید روغن این خانواده در شمال و غرب کشور تعطیل و نمیه تعطیل است؛ همچنین کارخانه های آب معدنی با برند «د» و چای با برند «ت» آنان تعطیل شده است و کارخانه سیمان که توسط رئیس جمهور سابق افتتاح شده بود نیز در حال حاضر، نیمه فعال است و یک کارخانه ذوب آهن نیمه فعال دیگر را آنها در اختیار دارند.

ماجرای رانت 650 میلیون یورویی چه بود؟

برهه دیگری که شاهد اعلام نام «مدلل» بودیم، به سال 92 و اوایل روی کار آمدن دولت «حسن روحانی» برمی گردد. در آن زمان به دنبال انتشار نامه‌ی «احمد توکلی» به «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی از رانت‌خواری 650 میلیون یورویی یک تاجر واردکننده‌ی روغن و مواد روغنی، این موضوع با دستور ویژه «وزیر صنعت، معدن و تجارت»، همراه شد و برخی رسانه های کشور در خصوص خانواده یاد شده، گزارش های کاملی نوشتند.

در جریان آن پرونده گفته شد که «”م” پسر یکی از تجار بزرگ غرب کشور» است که در زمان خود «بزرگ‌ترین صادرکننده نخود کشور» بوده و حالا خود او «یکی از بزرگ‌ترین افرادی است که در صنایع روغنی و نهادهای کشاورزی در ایران فعالیت دارد». بر اساس این گزارش، این تاجر «۵ کارخانه روغن‌کشی بزرگ (استخراج روغن از محصولات گیاهی) دارد» و همچنین «صاحب ۲ کارخانه بزرگ روغن نباتی» در حال حاضر «نیمه‌تعطیل» در شمال کشور و کرمانشاه است که «به تنهایی حدود ۲۰ درصد بازار روغن آماده کشور را در اختیار دارند».

در آن گزارش ها عنوان شد، این فرد «به همراه چهار شخص بزرگ مطرح در صنایع غذایی ایران و وزارت کشاورزی، ۶ رکن اصلی صنعت غذایی ایران را در اختیار داشته و بزرگ‌ترین کارتل غذایی کشور نیز به شمار می‌رود.

همچنین نوشته شد که «آقای مدلل از طریق “شركت بازرگانی سپيداستوار آسيا” به عنوان وارد كننده و به نمايندگی از شركت‌های “اشكان طيور غرب”، “مجتمع كارخانجات كشت و صنعت شمال” و “شركت كشت و صنعت روغن نباتی ماهيدشت” توانسته رانت ویژه 650 میلیون یورویی را برای واردات روغن و مواد روغنی به دست بیاورد. پیشتر احمد توکلی در نامه‌ی خود به علی لاریجانی بدون نام بردن از مدلل، جزییاتی را از “تفاهم‌نامه” امضاشده میان شرکت متعلق به او با بانک مرکزی و بانک پاسارگارد به عنوان “بانک عامل” منتشر کرده بود.

از نامه محرمانه نعمت‌زاده تا دفاع سیف از مدلل‌ها در یک برنامه تلویزیونی

به گفته‌ی توکلی، «بر اساس این تفاهم‌نامه، بانک مرکزی متعهد می‌شود به تأمین و فروش ۶۵۰ میلیون یورو برای آن تاجر. به این ترتیب وی می‌تواند کشتی‌های حامل بار خودش را تخلیه و بار را ترخیص کند، بدون آنکه ارز از بانک مرکزی بخرد؛ بلکه مبلغ ۱۵۰ میلیون یورو را ۴ ماه بعد می‌خرد و ریالش را می‌دهد، مبلغ ۲۵۰ میلیون یورو را ۵ ماه بعد، و ۲۵۰ میلیون یورو را نیز ۶ ماه بعد عمل می‌کند… امتیازی که به هیچ واردکننده خصوصی و دولتی داده نشده است». یکی از رسانه ها در همان زمان در گزارش تکمیلی خود، تأکید کرده بود، محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، خود شخصا با ارسال «نامه‌ای محرمانه» به بانک مرکزی «خواستار اختصاص این ارز» به گروه تولیدی مورد اشاره شده است.»

«ولی الله سیف» در برنامه زنده پایش از شبکه یک سیما درباره رانت ۶۵۰ میلیون یورویی گفته بود که «مسعود مدلل تاجر وارد کننده کالای اساسی کشور است که کشتی های حامل کالاها را به اسکله می آورد تا بتواند ارز آنها را تأمین کند اما تاکنون وجهی به وی پرداخت نشده است. ارز ۶۵۰ میلیون یورویی که گفته می‌شود، به وی پرداخت شده این چنین نبوده به طوری که قرار بود، طی ۴ ماه ارز مورد نیاز وی تسویه شود اما ۹ ماه گذشته و هنوز این اقدام صورت نگرفته است، به طوری که وی کالا را وارد کرد اما پولی دریافت ننموده. در زمانی که وی چنین درخواستی کرده، قیمت ارز مبادله ای ۲۴۵۰ تومان بود که در حال حاضر ۲۶۵۰ تومان شده و این ریسکی است که وی پذیرفته است.»

اما این پایان کشیده شدن پای نام «مدلل ها» به رسانه ها به دلیل بهره گیری از رانت های مختلف نبود. سال گذشته در جریان افشای اسامی بدهکاران کلان بانک سرمایه «محمود صادقی» نماینده فراکسیون امید مجلس از بدهی کلان فردی به نام «سامان مدلل» به بانک سرمایه خبر داد.

بدهی 5 هزار میلیاردی به بانک سرمایه چه شد؟

بدهی فرد مورد اشاره که از خانواده مدلل محسوب می شود به بانک سرمایه بیش از 5 هزار و 754 میلیارد ریال است که علیرغم اعلام آن در آذر ماه سال گذشته تاکنون هیچ واکنشی از سوی بانک عامل، فرد مذکور و نهادهای نظارتی درباره دریافت و یا عدم دریافت رقم فوق الذکر اتخاذ نشده است و معلوم نیست که اموال معلمان و بیت المال از سوی این فرد عودت داده شده است یا خیر؟

روزنامه کیهان سال گذشته پیرامون خانواده مورد اشاره این گزارش نوشته بود که «تخلفات و درازدستی‌های خاندان مدلل به همین چند جمله محدود و مختصر نمی‌شود. اما از آنجا که متأسفانه با گذشت یک دهه از افشا و علنی شدن این تخلفات (نظیر بدهکاری بیش از هزار میلیارد تومانی به سیستم بانکی) و علی‌رغم چند بار بازداشت و آزادی برخی از آنها، هنوز دستگاه قضایی هیچ رسیدگی قطعی انجام نداده است؟»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۱۸۱
کشورمون دست کیا افتاده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
این فرد داماد یکی مراجع می باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
همان موقع وزیر صنایع اعلام کرد چون سرمایه کافی دارند از آنها خواستیم خوراک طیور را برای جلوگیری ازبحران وارد کنند.
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
دست داماد مراجع عظام،و آقازاده ها و ژن های خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
اینا اسمشون مافیاست و الحمدلله اونقد هواسشون هست که ب محض اینکه خطری ااحساس کنن بزارن و در برن و همه رو دلار کرده و خارج کردن ...
محسن ،پ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
جناب روحانی و دکتر جهانگیر و هیئت دولت در نطق انتخاباتی از رانت و قاچاق دختر وزیر حمایت کردند؛ و شما باید می فهمیدید که این امور در دولت آنها عادی خواهد بود؛ چرا آنها را مقصر می دانید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
صد بار اعلام شده که مرجع مورد نظر فقط یک داماد به نام مشکوه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
زبان که لجام نداشته باشد همین است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
داماد کدوم مرجع؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
هیچ مطلبی در مورد ارتباط این گروه با امیرمنصور اریا و اختلاص اون سالشون ننوشته که!!!!!!!!!!!
وقتی این مملکت کلی خاک و زمین کشاورزی داره چرا باید این حجم از خوراک دام وارد بشه؟؟؟!!! مگر اینکه امثال مسئولین و واردکنندگان انحصاری اجازه بدهند.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
کشور ما آب کافی نداره،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
زمین کشاورزی آب میخواد جانم .

آب تو یه مسیر دیگس
لیست امید مجلس کلا ساکت اند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
مخصوصا نفر سی ام
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
نه بعضی م اقعا ماله کشی میکنه
محسن ،پ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
چه توقعی داری؟
کجاست محمد رضا رحیمی جانباز انقلاب کجاهستند امثال علی آقای مطهری یک بیانیه خشک و خالی بدهد باز ما می پذیریم؟!!!!؟
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
میخواهند دور بعد هم صلاحیت آنان تائید شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
دیگه امیدی نیست به هچکس حتی به خود امید هم امید نیست شده ارزو
این اقای مدلل به کدام مرجع وابسته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
بگم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
به همان آقایی که مکرراً اعلام می کردند از بدهکاران کلان بانکی نباید جریمه تأخیر دریافت شود !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
این شایعه ایی بود که جناب محمود صادقی سر زبون ها انداخت و بعد از یک تحقیق ساده فهمید اشتباه کرده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
ايشان به مافياى سلطان شكر وابسته هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
به هیچکدام، این موضوع بارها و بارها تکذیب شده
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
خدا لعنت کنه اون آدم بی تقوایی را که این شایعه را سر
زبان ها انداخت و همه فکرش خودنمایی و هوچی گریه
هیچکدام از تحریم ها به اندازه فساد برخی مسئولان و خانواده ها و بستگان فاسد آنها به کشور ضربه نزده.
هیچی ،تو دفترشون میشینند با یک تماس تلفنی با ارز دولتی سویای تراریخته و سرطانزای برزیلی وارد میکنند و به خورد مردم یا طیور میدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
منم میدونم اینا اینقد قدرت دارن که مواد خوراکی باکیفیت خیلی پایین وارد میکنن استانداردا رو بارانت و پارتی و حق السکوت میگیرن و ب خورد امت میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
سویا هر نوعش باعث نابودی تیروئید میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۱
سال 89 احمدی نزاد نتوانست با این مدلل در بیفتاد!
ناشناس
| Germany |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
بعدش بیمار سرطانی به خدمت وزارت بهداشت میفرستن و جیب وارد کنندگان دارو پر میشود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
انشالله هر کسی با جان مردم بازی میکنه خدا جان کثیف خودش وعزیزانش را بگیرد
در این کشور بدون داشتن رابطه و رانت پیشرفت محاله.
حالا شما این وضعیت رو با وضعیت آمریکای شمالی و اروپا مقایسه کنید.
اونوقت من اگه اعتراض کنم آشوبگرم
من آشوبگرم
این اقا کسی که نزدیک 100000 نفر تو استان کرمانشاه که بالاترین امار بیکاری تو ایران و داره کار ایجاد کرده بجا این حرفا بگین پول نفت کجا میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
برای 100000 نفر شغل ایجاد می کنه
مدلل از بالا رفتن قیمت ارز و ارز چند نرخی استفاده یا سواستفاده می کند اما مشکل اصلی این است که چرا نرخ ارز بالا رفت و دونرخی شد در آنجا مقصر موسسات مالی وبانکها بودند چرا رسانه در این ماجرا ورود نمی کنند
هر دم از اين باغ بري ميرسد تازه تر از تازه تري ميرسد
خودتان یه بار این مطلب شلوغ پلوغ را خوانده اید ؟! معنی قسمتی را که از قول آقای توکلی نوشتید چیست ؟
داریم به دست خودمان نابود میشیم
سلطان شکر که میگفتند ایشونه یا نه ایشون وزیر سلطان شکره !!!
تابناک خدا بیامرزدت خط قرمزها و مصالح نظام رو بدجور رد کردی الفاتحه
تابناک جان اگر صادق هستید لطفا نسیت ایسان با شخص ذینفوذ را اعلام کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
شم هم اگر صادق هستید شایعات را بررسی و اگر ثابت شد قبول کنید.
يه نمونه كوچک از رانت و اختلاس و رابطه و ضابطه
مدلل هیچ ارتباط فامیلی یا غیر آن با آن مرجع ندارد.تکذیب این نسبت ناروای رسانه های خارجی را در اینترنت با جستجوی مختصری بیابید و تهمت ناروایتان را در همین ستون نظرات هرچه زودتر اصلاح کنید.
غربزدگان( به اسم تعامل با دنیا ) مردم را بیچاره کردند .
ایشون بیش از 5 ساله بالای 4000 میلیارد تومن به سیستم بانکی بدهی داره یک ریالشو پس نداده . عین نورچشمی و عزیز دل ول ول میگرده تازه رانتهای درشت تر میذارن تو سفره اش
بی خیالش خاک مملکتم بالا بکشن یه متر پایینترش هنوز میمونه واسه بچه هامون
چرا شيخ الوزراء سكوت كرده
مردم پرداختمت كنده اصلى هستند
خاک بر سر ما
با سلام واحترام خدمت شما
بسیار سپاسگزارم که بالاخره بعد از سالها که آقای مدلل خون مرغداران در شیشه کرده بود و بارها و بارها این قشر زحمت کش داده زده بودند که آقای مدلل انحصار وارادات ذرت و سویا را در دست گرفته کسی پاسخگو نبود. خداوند به آقای قدوسی کریمی خیر دهد که حداقل آقای حجتی متوجه قضیه شدند که چه بلایی سر یکی از صنعت های تاثیر گذار کشور می آید. من به عنوان یک مرغدار عرض کنم که آقای مدلل هر روز صبح قیمت ذرت و سویا در کشور تعیین می کند و کسی غیر از ایشان جرات چنین کاری را ندارد. قبل ازاینکه دلار گران شود ایشان ذرت و سویاهای خریداری شده با ارز دولتی به مرغداران بیچاره تا 2600 تومان (سویا) و ذرت تا 1300 تومان فروخت و کسی در هیچ سازمانی از ایشان نپرسید که چرا با این بیچاره ها چنین می کنید.
به هر صورت از شما (سایت محترم تابناک) ممنونم که بخشی از حرف دل مرغداران را عنوان فرمودید و هر چند من به عنوان مرغدار هیچ اراده ای در سازمان آقای حجتی نمی بینم که با این غول های فساد و رانتی در کشور مبارزه کنند چون سالهاست که آقای مدلل چنین رفتاری را دارند و مربوط به این چند روز اخیر نیست.
جهت اطلاع ایشان پروژه پتروشیمی جدیدی را شروع کرده اند که حجم سرمای گذاری آن دو میلیارد دلار است .
تابناك عزيز ب سوْال بي موردي ميكنيد؟؟!!!! خوب وأمهاي ميلياردي را اينها نگيرند پس كي بگيرد؟؟!!! من بگيرم !!! انوقت همه پايه هاي نظام بانگي به لرزه مي افتد؟؟؟!!! كه وا مصيبتا براي پرداخت ٢ ميليون تومان به أمثال من ضامن از٣نفر ادم بالغ! كارمند!حقوق بگير! به ٢ نَفَر كارمند بالغ حقوق بگير با حقوق ماهانه بيش از ٢ ميليون تومان تبديل شده است؟؟!!
واقعا فکر می کنید امیدی به اداره این کشور هست؟ هر جا که شما دست میذاری ،پر از دزدو فاسد و دلال و رانت خوار هست.
یعنی هرچه بازرسی و سخت گیری و تبعیض هست برای ما مردم عادیست.
هرچه بخور و ببر و بنوش مال اون کله گندهاست.
پول بیت المال را تا ته جارو می کنند و می برند بعد اسم خودشون را میزارن تاجر مملکت.
آقای حجتی جنابعالی وزیر هستید و می فهمیدی که این مدللو اینجوری بخشی از صنعت کشاورزی را در انحصارش هست و سکوت کردی؟!!!
هر دم از این باغ بری می رسد
این قصه سر دراز دارد!!!
ایشون خیلی خودی هستند و سر به سرشون نذارید که سایتتون بسته میشه!
هميشه سوالي كه ذهن من رو در گير ميكنه اينه چگونه از گلوي اينا پايين ميره ، وقتي اينقدر مردم در تنگنا هستن ؟
من توی یکی از کارخونه های همین آقا کار می کردم
موقع حرف زدنشون اگه تونستی جلوی خنده ات را بگیری جایزه داری.
اینها با این ضریب هوشی و با اهرم همان ها و شرایط بی صاحابی مملکت به اینجا رسیدند.
زور کسی به اینها نمی رسد .
خدایا توخودکمک کن
رد پای مدلل ها را در قم پیگیری کنید این جماعت قریب سه دهه است که در حال چپاول ایران و ایرانی هستند
و اینطور می شود که خانوادی با دو دختر دم بخت بعلت ناتوانی در تامین پول پیش ده میلیون تومانی برای اجاره خانه و قهر زن خانواده و ترک خانه و همسر از هم می پاشد و اقایان سیری نا پذیر هم چنان در مکیدن خون این ملت بیچاره اند واقعا تا به کجا
نمایندگان مجلی ، وزراء ، وزارت اطلاعات چرا ساکتید؟
چرا روحانی مرتبط با این آقا را نمی گویید تا رسوا شود .چرا روحانیون که مثل مردم عادی هستند فقط لباس دیگری می پوشند جز خط قرمز شماست .مگر...
یک خانواده زحمت کش ایرانی هستن که خیلی زحمت میکشن و با استفاده از اندکی فقط اندکی رانت با گرفتن وام های بسیار کلان بدون بهره، بعضن بلا عوض و در نهایت با بهره 2 درصد و از طریق دلالی در واردات مواد اولیه مثل روغن، شکر، غذای دام و ....... توانسته اند به یی از ثروتمندترین خانواده های خاورمینه تبدیل شوند.
بگيد اقاي ملون نه مدلل
سلطان شکر!
دیگه مملکت از دست رفته ... بیخیال این خبرها بشید.
شايعه خيلي قوي وجود دارد كه يكي از مدلل ها داماد يكي از مراجع تقليد ميباشند.داماد مرجع تقليد بودن و همزمان تاجر- پول دار بودن نه خلاف قانون است ونه إشكالي دارد. در مورد ٦٥٠ ميليون يورو هم همانطوركه اقاي سيف در زمان خودش توضيح دادند، ايشان علوفه و يا هوراك دام وارد كردند و چون در ان زمان كمبود وجود داشت ايشان كالا را تخليه و بعداً ارز يا معادل ارزي انرا گرفتند. تا اينجا ، هم ريسك كرده اند و هم خدمت. ولي نكته اين است كه خريد كالاي ايشان از قبل تضمين داشت و ايشان وقتي كالا را بدون دريافت وجهي تخليه و تحويل دولت داد از جهت دريافت پولش كه حقش هم بوده خيالش تخت تخت و راحت بوده. حالا اينها را كنار هم بگذاريد كه ١-اين رانت بوده كه بوده، ٢- خدمت بوده كه بوده، ٣- تجارت سالم بوده كه بوده پس چي اش بد بوده فقط اينكه اگر اين سه تا كار را يك ادم ديگر كرده بود ، ميشد رانت خواري كه از خلأ هاي قانوني سوء استفاده كرده و قصدش مال اندوزي بوده و هنوز هم دنبال پولش بايد ميدويد شايد اخرش فقط شايد بعد از چند سال كه يورو شده ٩ هزار تومان معدل ٦٥٠ ميليون يورو را به نرخ همون موقع كه دلار ٢٦٥٠ تومان بود بهش ميدادند. به قول معروف موضوع براي همه يكيست ولي اجرايش يك كمي يعني فقط يك كمي فرق فوكوله!!!!
اون جمله آخر رو باید هی تکرار کنیم، چرا قوه قضاییه برخورد نمی‌کنه؟؟؟؟؟
دارم از دست تابناك ديوانه ميشم چرا واضح اعلام نمكني كه وابسته به بيت مرجع است
ذرت در مزارع برزیل کشت میشه و برداشت میشه بار کشتی میشه و به خلیل فارس میاد، کلا تنی صدو پنجاه دلار ، این آقا با انحصاری که داره ذرت رو وارد ایران میکنه تنی دویست و پنجاه دلار.
در ایران روزانه بیش از ده هزار تن ذرت برای خوراک دام و طیور استفاده میشه.
یه سرچ کوچیک کنی میبینی به کدام مرجع وابسته است
کلی نماینده مجلس وام دار این خانواده هستند
ما هیچ ما نگاه
چقدر خوب میشد تحقیقی در مورد داراییهای آقای مدلل از سالهای پیش از انقلاب بکنند ؟‌تا شفاف سازی گردد ایشان اینهمه سرمایه را از کجا آورده اند ؟،،،شاید راهی باز شود برای تحقیق در مورد دیگر ثروتهای افسانه ای ،؟،،،
مدلل هيچكاره است!
مثل ب ز
ببينيد چه مدلل هاي گردن كلفتي عروسك گردانند
مردم خيلي حاليشونه!!
بگوئید چه نمی کنند؟
برگردیم و یکبار سخنرانی های تند و آتشین و آرمانگرایانه که منجر به انقلاب شد را بررسی کنیم.به کدام یک از آن اهداف رسیدیم؟
انصاف داشته باشیم
پیدا کنید قوه قضاییه را ....
ما کرمانشاهی ها ایشون رو کاملا میشناسیم اصلا معروف است
من چند وقت قبل اسم ایشان راازرسانه های دروغ پراکنی بیگانه شنیدم . گفتم پناه برخدا چه دروغ هایی میگویند . تاوقتی رسانه های خودمان نگفته اند قابل باور نیست . ولی حالا احساس میکنم که خیلی هم دروغ نپراکندند. فقط زودتر اطلاع رسانی کردند.
تكذيب ميكنند
خاك بر سر ما وتابناك كه نظر مردم را منتشر نميكند
خدا کنه کریمی قدوسی مثل عباس پالیزدار گرفتار نشه. اون هم در مورد مدلل ها صحبت کرد بعد ۱۰ سال به جرم تهدید امنیت ملی رفت زندان. البته مدیونین فکر کنین ربطی به هم داره ها.
من 220 تومن که میشه یازده تا قسط وام دوران لیسانس و ارشدم که کلا سر جمع وام ها یک میلیون و خورده ای میشه را واریز نکردم، امروز رفتم سایت صندوق رفاه دانشجویی، نوشته اسم شما به عنوان بدهکار بانکی به بانک مرکزی رفته و دیگه از هیچ موسسه ای نمیتوانید وام بگیرید.
یعنی نمی دونستم بخندم یا گریه کنم به حال این مملکت
هر مه آفریدی محاکمه نمی شود عدالتو ببین بایدتبریک گفت
برق ما دو روزه داره میره و هر دفعه 5ساعت.محله ما در میدان آزادیه.بچه چندماهم تو خونه از گرما عین ماهی له له میزنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
فدای سرم.
از مجلس و نمایندگان محترم!!!!! کمال تشکر را داریم. مرسی که کارت زرد دادین. اما حاصلش چیه؟ کی قراره جلوی این رانت و ظلم بگیره؟
داماد آقای ... از مراجع تقلید هستند
باید هر روز در رسانه ها اسامی این افراد رانت خور و ... منتشر شود
سلام . هیس !!!!. گوسفند ها سرشان را بالا نمی آورند.....
قبل از اینکه به کانادا فرار کنند بهتر است چاره ای اندیشید
الان فایده این گزارش چه بود؟فردا یعنی میرن از حلقومش می کشن بیرون؟اون این گزارشو میخونه به ریش همه ملت میخنده ولی ملت این گزارش و میخوننو داغی به داغاشون اضافه میشه
یاد فیلم پدر خوانده و دون کورلئونه افتادم
فکر کردن قرن 18س مردم هیچ ندونن مردم از جیک و پیک خیلیا دیگه خبر دارن
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
مگه نیست ؟
آیا آقای مدلل به کسی وابسته هستند؟
باید مدلل و مدلل ها و حامیان شان مانند سیف، حجتی و ... همه و همه در محضر مردم علنی محاکمه و تمامی اموالشان به بیت المال برگردانده شده و در ملاء عام مجازات سنگین شود. اگر تمامی مسئولین نظام خودشان را پیرو علی (ع) می دانند.
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
اگر و خوب اومدی
ببین به چه کسانی وصل هست
ای خداااااااا
شرکت ماهیدشت کرمانشاه هم برای مدلل است که ارز گرفته
هنر ایشون اینه که تنها خور نیستند و نان رسون هستند از قدیم میگن کاسه رود به جایی که با خود آورد قدحی
قوه قضاییه چرا ساکته؟
ایران بیشترین ضربه را از خائنین داخلی و چپاولگران بیت المال خورده است!
برای آوار برداری از اقتصاد کشور باید و باید تیم بی برنامه و بی تدبیر و ضعیف اقتصادی در اولین فرصت و بدون ملاحظه از دولت اخراج و برای ضرر و زیان های جبران ناپذیر آنها دادستانی ورود و آقایان کرباسیان , سیف , شریعتمدار , نوبخت , نهاوندیان , نیلی و...و...و البته تمامی عاملین این فاجعه اقتصادی از جمله معاونین و مدیران این تیم بازداشت شوند.
واقعا خجالت بكشيد از اين حرفا
مدلل و مدللها همه فرمالیته هستن اگه بررسی کنن میبینن پشتش حجتیه .
اسم یکیشون هم پرویز
لعن و ننگ و نفرین ابدی بر مسئولینی که مدلل ها پرورورش میدهند و چنین خیانت میکنند.
با دستگیری این افراد کار درست نمیشه بلکه باید به منبعی که این افراد وصل هستند دست یافت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
منبعش خیلی گنده است کار دست خودت نده بی خیالش شو یکی جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
مگر بادستگیری بابک وشهرام وکلی ادم دیگه درست شد
آهای آهای یکی بیاد به این پروندها رسیدگی کنه!
یکی بیاد مرحم درد ما بشه !
یکی بیاد ،....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
مردم خوابند عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
رفتن مرخصی تعطیلات تابستانه اخر پاییز برمیگردند که جوجه بشمارند
کاری نمی کنند فقط خون مردم را می مکنند
چنانچه ایشون و افراد دیگر وابستگی فامیلی به اشخاص محترمی دارند ذکر کنید که بدانیم از کی تقلید کنیم یا نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
هنوز هم تصمیم داری تقلی کنی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
بپرس سلطان شکر کیست
کاش همه مسولین مثل همین خانواده آقای مدلل بودند و پولهاشون رو توی کشور خودمون هزینه میکردند. هر کسی که پولدار باشه که بد نیست. اگه این خانواده خوراک طیور رو مثلا وارد نکنن که در یه دوره ایی اجازه ندادند وارد کنن مرغ تا کیلویی بیست هزار تومان هم میرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
مسئله اینه که چرا انحصار واردات این مواد فقط در اختیارایشان بایدباشه.
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
خدایی چقدر بهت داده این و براش بنویسی ؟ الان باید از ایشون تشکر هم بکنیم؟
بنده مدیر بازنشسته .......می باشم و بارها خطر انحصارگری مدلل ها را به وزرا و دستگاه های نظارتی ...هشدار دادم.
همین اقای مدلل قاتل همیه ابهای زیر زمینی دردشت ماهیدشت است
مبارک باشه. چشم و دل همه روشن.
مبارک باشه. چشم و دل همه روشن.
حالا ببینیم اون مرجع تقلید محترم ( پشتوانه مدللها ) با صداقت و شهامت مصرف روغنهای تراریخته حاصل از دانه های جهش یافته رو که باعث سرطان میشه حرام اعلام میکنه یا نه ؟!..
این متن را دو بار خواندم بنظرم هنوز خیلی از مسایلی هست که باید در ذهن ما حلش کنیم اینکه پول و ثروت دارد .
خانواده آقای مدلل افراد سالم و خوبی هستن
تابناک عزیز . دنبال چی هستی .
سرچ کنی میفهمی با کی مرتبطه.البته با فیلتر شکن
کارخانه نازگل،کارخانه سیمان سامان ،شرکت اب معدنی و............که در کرمانشاه-ماهیدشت-است متعلق به اقای مدلل میباشد.
چند روز دیگه میرن کانادا و امریکا و اروپا به املاکشون سرکشی کنند مثل خاوری بعد .....
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
اینا حتما جزیره شخصی دارن
اگه کسی دوست دارد راجب مدلل بداند سری به بندر امام بزند و بقیه داستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
راجب ؟؟؟؟ راجع به درست است .
تابناک عزیز
متاسفانه افرادی که بایست دست به افشاگری بزنند همگی عافیت طلب شدند
چون پولدار هستند و چندین کارخانه دارند که نباید مجرم حسابشون کنید
کل ملت میدانند این خانواده بزرگترین مافیای قدرت در ایران هستند اما قوه قضاییه ؟؟؟
مدلل یکی از بزرگترین رانت خواران و بدهکاران بانکی تاریخ ایرانه
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
آخه چه جوری شده که اینجوری شده؟
پس این همه سیستم و دستگاه نظارتی چی کار میکنن ؟
این اقا واسه خودش حرف میزه که در مورد مدلل میگه- اگه راست میگی برو دنبال اختلاس های نجومی که نه کارخونه ای دارن ونه ....
- آ قای مدلل بزرگترین سرمایه دار ایران در کرمانشاه و صاحب چندین کارخانه های بزرگ و کارخانه سیمان وچندین کشتی میباشد که نیازی به این وام ها ندارد
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
حتما ارثیه بوده
به ایشان باید جایزه داد که بدون تحصیلات عالی توانسته این همه خدمت به جامعه ایران بکند لطفا کم لطفی نکنید
خدا لعنت دکنه مسببان بزرگ کردن این افراد ..
خیلی باحاله ها
قطعا باید اینا رو اعدام کنن
شما باید کمی منصف باشید
113 رای موافق ، واقعا که واسه این نماینده ها متأسفم
آقای سیف لطفا سفسطه نفرمایید
دشمن مردم ایران امریکا .اسرائیل .غرب .کشورهای عربی نیست
در نظام جمهوري اسلامي نبايد چنين سرمايه داراني باشه !!!!!!
حیف از این مملکت
تاریخ تکرار میشود .......
من تو کارخانه سیمان سامان کار کردم
پسر این آقا به اسم جواد مدلل ا داماد خانواده دوم یکی از مراجع می باشد که یه مدت هم رئیس گمرک بندر عباس بوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر