بازدید 5710

سرانجام پرونده ابربدهکاران بانک سرمایه به کجا رسید؟

در آذر ماه سال گذشته بود که محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی اسامی فهرست ابربدهکاران بانک سرمایه را منتشر کرد. فهرستی که شامل نام های بسیار آشنایی چون حسین هدایتی بود. این فهرست در زمان انتشار بسیار هیاهو و جنجال در رسانه ها به پا کرد اما با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شد و مشخص نیست که سرانجام آن افشاگری به کجا رسید.
کد خبر: ۸۱۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 09 July 2018

سرانجام پرونده ابربدهکاران بانک سرمایه به کجا رسید؟در آذر ماه سال گذشته بود که محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی اسامی فهرست ابربدهکاران بانک سرمایه را منتشر کرد. فهرستی که شامل نام های بسیار آشنایی چون حسین هدایتی بود. این فهرست در زمان انتشار بسیار هیاهو و جنجال در رسانه ها به پا کرد اما با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شد و مشخص نیست که سرانجام آن افشاگری به کجا رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، در مورخه 9 آذر ماه 1396 بود که محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی به ابربدهکاران بانک سرمایه هشدار داد که اگر ظرف 48 ساعت آینده برای تعیین تکلیف بدهی خود اقدام نکنند، نام آن ها را به اطلاع عموم خواهد رساند. از آنجا که ابربدهکاران بانک سرمایه اقدامی در راستای تعیین تکلیف بدهی خود نکردند، این نماینده مردم تهران، فهرست ابربدهکاران بانک سرمایه را در مورخه 11 آذر ماه 1396 منتشر کرد. سند منتشر شده نشان می داد که بانک سرمایه از سال 1385 تا سال 1394 به برخی افراد وام های کلانی را پرداخت نموده بود که بیشتر این پرداختی ها مربوط به قبل از استقرار دولت یازدهم بود. همچنین بررسی ها نشان می داد که بعد از استقرار دولت یازدهم نیز چند نفری توانسته بودند برای چندمین بار وام از این بانک دریافت نمایند.

این فهرست نشان می داد که بیست شخص حقیقی و دو شخص حقوقی توانسته بودند از بانک سرمایه وام های کلانی دریافت کنند که میزان بدهی این افراد طبق فهرست منتشر شده به بانک سرمایه چیزی حدود 6 هزار و 900 میلیارد تومان بود.

در بین وام گیرندگان، شخصی به نام جهانبانی با دریافت شش فقره وام در مجموع به مبلغ یک هزار و 335 میلیارد و 577 میلیون و 800 هزار تومان بیشترین و مهدی یوسفیان مقدم با دریافت 118 میلیارد و 958 میلیون و 600 هزار تومان کمترین میزان دریافتی را از بانک سرمایه داشته اند. در این فهرست اسامی افرادی چون حسین هدایتی، گروه محسن، مدلل و ... به چشم می خورد.

با انتشار این فهرست هیاهویی در رسانه ها به پا شد و حتی افرادی مانند حسین هدایتی دریافت این وام ها را قانونی می دانستند و محمود صادقی را تهدید به شکایت کردند. اما با گذشت زمان کم کم این ماجرا به فراموشی سپرده شد و الان کمتر کسی می داند که سرانجام این ماجرا به کجا رسید.

از آنجا که مقام معظم رهبری در مورخه 7 آذر ماه 1395 طی سخنانی پیرامون حقوق های نجومی و عدم مشخص شدن سرانجام این پرونده خاطر نشان کردند که ناتمام ماندن کارها، سوال و اشکال ایجاد می کند، ما نیز در پرونده ابربدهکاران بانک سرمایه خواستاریم که مسئولین و به خصوص شخص محمود صادقی به عنوان فرد مطلع به این ابهام پاسخ دهند که سرانجام این پرونده به کجا رسید؟

همچنین سرانجام پرونده های حقوق های نجومی و ابربدهکاران بانک سرمایه می تواند یک تلنگری برای فهرست منتشر شده پیرامون ارزبگیران دولتی توسط بانک مرکزی باشد تا این فهرست نیز با گذشت زمان به سرنوشت دو پرونده قبلی در زمینه افشاگری دچار نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل