بازدید 1976

سیب زمینی فلاورجانی ها بدون مشتری مانده است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با بیان اینکه سیب زمینی فلاورجانی ها بدون مشتری مانده است،گفت:صادرات سیب زمینی به روسیه برای نجات کشاورزان اضطراری است.
کد خبر: ۸۰۸۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 17 June 2018

سید ناصر موسوی لارگانیدر گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بازارفروش محصولات کشاورزان در فلاورجان ،گفت:خشکسالی در استان اصفهان کار تولید محصولاتکشاورزی را برای کشاورزان بسیار دشوار کرده است؛بنابراین با این حجم مشکلات نباید تولیدات کشاورزان از جمله سیب زمینی و کلم بدون مشتری بماند.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی تصریح کرد:دولت باید هرچه سریعتر با صادرات سیب زمینی به روسیه از اقتصاد تولیدی کشاورزان فلاورجانی دفاع کند؛زیرا کشاورزان حتی توان اقتصادی برای برداشت محصولات از اراضی را کشاورزی ندارند.

موسوی لارگانی،افزود:کشاورزان حتی منابع مالی برای تامین کارتن سیب زمینی را ندارد تا بتوانند،محصولات را از اراضی کشاورزی برداشت کنند و با این اوصاف کشاورزان به شدت به بانک ها متضرر می شوند؛بنابراین چرا وزیر کشاورزی از حق کشاورزان دفاع نمی کند.

وی ادامه داد:برای بهبود شرایط اقتصاد تولیدی کشاورزان الزامی است که دولت در مقوله تامین بازار صادراتی و قیمت گذاری ورود قاطع داشته باشد و این درحالی است که دلالان و واسطه ها سود بازار سیب زمینی را به جیب می زنند.

موسوی لارگانی افزود:سیب زمینی را از کشاورز کیلویی 200 تومان هم خریداری نمی کنند؛در حالی که در بازار فروشنده ،کیلویی 1500 تومان به مصرف کننده می فروشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سیب زمینی فلاورجانی ها بدون مشتری بر روی زمین مانده است،یادآور شد:افزایش نجومی هزینه تولید کشاورزان برای گرانی ارز در قبال نبود بازار فروش؛ کشاورزان را با مشکلات اقتصادی روبرو کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی