بازدید 5425

همدستی آقا و خانم مهندس برای سرقت از مردان مجرد

کد خبر: ۸۰۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱ 17 June 2018

ماموران پلیس، دختر و پسر تحصیل‌کرده و معتادی را که اقدام به سرقت فرش‌های ابریشمی گران قیمت از خانه مردی جوان کرده بودند، دستگیر کردند.

به گزارش خراسان، چندی پیش ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان از فعالیت یک زن و مرد سابقه‌دار در حوزه استحفاظی خود با خبر شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

در تحقیقات ماموران مشخص شد که این زن و مرد جوان هر دو اعتیاد شدیدی به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه و هروئین دارند و تا کنون چندین بار اقدام به سرقت اموال گران بها از خانه مردان مجرد کرده‌اند که پرونده چند فقره از آن ها نیز در حال رسیدگی است.

در ادامه تحقیقات، ماموران متوجه شدند که این افراد قصد فروش اموال سرقتی را دارند و با کسب مجوز از مقام قضایی برای دستگیری این افراد وارد عمل شدند و این زن و مرد جوان را در حالی که قصد فروش دو تخته فرش ابریشمی نفیس و تعدادی اقلام آنتیک به یک مالخر داشتند، دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

با انتقال دو متهم به کلانتری، تحقیقات آغاز شد و ماموران در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند که هر دو متهم دارای تحصیلات دانشگاهی و مهندس هستند.

متهم زن دستگیر شده به نام مهری که حدود ۳۰ سال سن داشت در اعترافات خود به ماموران گفت که مدرک کارشناسی معماری دارد اما از حدود ۲۰ سالگی مصرف مواد مخدر را آغاز کرده است.

این متهم که به گفته خودش چندین بار قصد ترک مواد مخدر را داشته اما موفق نشده، به ماموران گفت: در یک شرکت معماری مشغول به کار بودم اما به دلیل اعتیاد به مصرف شیشه و هروئین اخراج شدم. خانواده ام نیز با اعتیاد من کنار نیامدند و در همین شرایط در یک مهمانی با پوریا آشنا شدم. پوریا هم معتاد به مصرف شیشه بود و از همین جا بود که رابطه ما شکل گرفت.

پوریا همدست مهری نیز که مهندس برق و معتاد به مصرف مواد مخدر است، در این باره به ماموران گفت: مهری به عنوان طعمه، سوار خودروی مردان دارای وضعیت مالی خوب می شد و پس از طرح دوستی با آنان وارد خانه این افراد می شد.

در آخرین سرقت نیز با همین شیوه، مهری با مردی حدودا ۳۷ ساله که چندین تخته فرش ابریشمی نفیس و اشیای گران‌قیمت آنتیک در خانه اش داشت، طرح دوستی ریخت و پس از حضور در خانه او در نوشیدنی‌اش مواد خواب آور ریخت و سپس با من تماس گرفت و با کمک هم اشیای گران‌قیمت را از خانه وی خارج کردیم اما قبل از آن که آن را به فروش برسانیم، دستگیر شدیم.

سرهنگ علیرضا شعبانپور، رئیس کلانتری ۱۱۸ ستارخان با تایید این خبر به ایسنا گفت: این افراد که در روز ۲۲ خرداد ماه دستگیر شدند، در اعترافات خود ادعا کردند که با کمک فردی دیگر اقدام به جعل فاکتور برای اشیای مسروقه می کردند تا با قیمت بالاتری آن را به فروش برسانند و پس از آن نیز درآمد آن را خرج خرید مواد مخدر می کردند.

وی با بیان این که برای این افراد پرونده ای تشکیل شد و آنان به همراه پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند، گفت: بررسی ارزش ریالی اموال مسروقه نشان داد که تنها دو تخته فرش ابریشمی مسروقه بیش از ۴۰ میلیون تومان ارزش دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر