بازدید 8599
۱

تجمع دانشجویان دانشگاه بهشتی در اعتراض به شیوه اجرای یک مصوبه

دانشجویان همچنین عقیده دارند که این تصمیم هیأت امنای دانشگاه که در پی صدور بخشنامه سال ۹۲ وزارت علوم به جریان افتاده است، بر خلاف مصالح دانشجویان اجرایی شده و در آن موضوع مهمی به نام "اطلاع رسانی قبلی" لحاظ نشده است.
کد خبر: ۷۹۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 06 May 2018
دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه شهید بهشتی که چند ماهی هست نسبت به افزایش محدودیت‌ها در رابطه با موضوع سنوات و نیز اخذ شهریه از دروس جبرانی معترض هستند، ظهر امروز در محوطه اصلی دانشگاه دست به تجمع زدند و تلاش کردند که این اعتراض را به گوش مسئولان برسانند.

به گزارش «تابناک»، صد‌ها دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی که بر اساس تصمیم‌های جدید مسئولان دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه و جریمه‌های سنگین شده اند و نیز قرار بر این است که در ترم آتی خدمات رفاهی آن‌ها محدود شود، با تجمع رو به روی سلف خواهران دانشگاه اعتراض خودشان را به این مسئله ابراز کردند.

البته این اولین اعتراض آن‌ها نیست و دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه پیش از این و قبل از آغاز سال تحصیلی جدید نیز با نگارش نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه از آنچه که بی عدالتی در حق دانشجویان عنوان می‌کنند، گلایه کردند.

دانشجویان سنواتی این دانشگاه در هر سه مقطع تحصیلی و بر اساس تصویب هیأت امنای دانشگاه از سال تحصیلی جاری مشمول جریمه‌های سنگین و محدودیت‌های فراوان در حوزه دریافت خدمات رفاهی شده اند که دانشجویان این رویه را بر خلاف رویه اکثر دانشگاه‌های بزرگ مثل دانشگاه تهران می‌دانند.

دانشجویان همچنین عقیده دارند که این تصمیم هیأت امنای دانشگاه که در پی صدور بخشنامه سال 92 وزارت علوم به جریان افتاده است، بر خلاف مصالح دانشجویان اجرایی شده و در آن موضوع مهمی به نام "اطلاع رسانی قبلی" لحاظ نشده است.
 

آن‌ها همچنین عقیده دارند که بسیاری از دانشجویان در دوران تحصیل، به واسطه سخت گیری‌های آموزشی و بعضاً مشکلات ناخواسته مشمول سنوات و ترم اضافی و یا حتی گذراندن دروس جبرانی می‌شوند که هیأت رئیسه دانشگاه در تصمیم اخیر خود نسبت به آن بی توجه است.

در حالی که دانشجویان اصرار بر تجمع، اعتراض و پیگیری مسئله از راه‌های مسالمت آمیز دارند، بررسی‌های «تابناک»، نشان می‌دهد که مدیران دانشگاه کوچک‌ترین اهمیتی به این اعتراضات نمی‌دهند.

یکی از دانشجویان این دانشگاه در همین رابطه به خبرنگار «تابناک»، گفت: دانشجویان امروز زیر باران و تگرگ دست به تجمع زدند و خواستار این بودند که مسئولان با حضور در جمع آن‌ها به صدای دانشجویان گوش دهند، اما متأسفانه هیأت رئیسه دانشگاه و سایر مسئولان هیچ توجهی به این تجمع نکردند.

این دانشجو افزود: ما عقیده داریم که برخورد با دانشجویان سنواتی باید عادلانه مبتنی بر رعایت شرایط دانشجویان و نیز یکسان با سایر دانشگاه‌های بزرگ باشد و تا زمانی که مسئولان اقدام به اصلاح مصوبه خود نکنند ما دست از اعتراض و تجمع بر نخواهیم داشت.

این اعتراض اولین اعتراض با محتوای مسائل مربوط به دانشجویان سنواتی نیست و پیش از این نیز در دانشگاه‌های مثل تهران و تربیت مدرس اعتراض‌های مشابهی رخ داده بود.

در دانشگاه تهران مسئولان دانشگاه برخلاف مدیران دانشگاه شهید بهشتی ضمن حضور در بین دانشجویان و شنیدن سخن آن‌ها مصوبات خود را به شکلی که مصالح دانشجویان در آن رعایت شود، تغییر دادند و بر این اساس تا حدود زیادی نسبت به دانشجویان سنواتی چه از لحاظ جریمه و چه از لحاظ خدماتی مثل خوابگاه و غذا مراعات صورت می‌گیرد؛ اتفاقی که مسئولان دانشگاه شهید بهشتی با آن بیگانه هستند و با این رفتار خود بخش عمده‌ای از وقت و انرژی دانشجویان را صرف امور اینچنینی کرده اند.
 
تعداد بازدید : 355
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
اگر بدونید بعد از فارغ التحصیلی بیکار خواهید و این چند سال که درس خوندید عمرتون تلف کردید اینقدر اعصاب خودتون رو خراب نمیکردید و به جاش همتون با هم انصراف میدادید و میرفتید 1 سال خوب درس میخوندید و یک 100 میلیون هزینه کتاب و مشاوره میکردید همه شما پزشکی قبول میشدید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست