بازدید 10552

تاثیر وضعیت برجام بر قیمت طلا

بر اساس گزارش های منتشر شده، به گفته بوریس شلوسبرگ یکی از تحلیلگران اقتصادی بلاتکیفی سیاسی موجود در بازار و به خصوص ریسک های ژئو‍‍پلیتیک مربوط به وضعیت توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی می تواند منجر به افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی شود.
کد خبر: ۷۹۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲ 06 May 2018

تاثیر وضعیت برجام بر قیمت طلابر اساس گزارش های منتشر شده، به گفته  بوریس شلوسبرگ یکی از تحلیلگران اقتصادی بلاتکیفی سیاسی موجود در بازار و به خصوص ریسک های ژئو‍‍پلیتیک مربوط به وضعیت توافق هسته ای ایران با شش قدرت جهانی می تواند منجر به افزایش قیمت طلا در بازارهای بین المللی شود.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، این تحلیلگر اقتصادی اذعان کرده است که اخیرا قیمت طلا دچار نوسان شده بود اما در حال حاضر قیمت این فلز گرانبها به دلیل قدرت گرفتن دلار در بازارهای جهانی و افزایش نرخ بهره در آمریکا پایین آمده است. وی در ادامه افزوده است به طور کلی طلا نسبت به ''نرخ بهره ی واقعی'' بسیار آسیب پذیر است. لازم به ذکر است که قیمت طلا در روز جمعه به ۱۳۱۱ دلار کاهش یافت و در ماه ژانویه ی سال جاری با فتح قله ی ۱۳۶۱ دلار به بالاترین سطح خود رسیده بود.

تاثیر وضعیت برجام بر قیمت طلا

این در حالی است که خطرات ژئو‍پلیتیک موجود در بازار می تواند قیمت طلا را به شدت افزایش دهد زیرا سرمایه گذاران به طور معمول طلا را به عنوان پناهگاهی امن در وضعیت متلاطم بازار در نظر می گیرند. در این رابطه شلوسبرگ بیان کرده که ''اگر نوعی خطر ژئو‍پلیتیک (به طور مثال مورد وضعیت توافق هسته ای ایران) در بازار داشته باشیم، طلا همیشه به عنوان پناهگاهی امن در نظر گرفته می شود (و هجوم سرمایه گذاران به بازار این فلز گرانبها) باعث افزایش شدید قیمت طلا می گردد''.

در پایان باید خاطر نشان گردد که بازار کالاهای اساسی و فلزات گرانبها با نگرانی زیادی وضعیت توافق هسته ای ایران و به خصوص مواضع دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در خصوص احتمال خروج از این توافق در تاریخ ۱۲ می را دنبال می کند. پیش از این رییس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که از دیدگاه وی اگر نقایص توافق هسته ای تا ۱۲ می اصلاح نشود آمریکا از این توافق خارج خواهد شد. از سویی دیگر، جمهوری اسلامی ایران تا کنون عدم تمایل خود را نسبت به مذاکره ی مجدد در مورد توافق هسته ای اعلام نموده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی