بازدید 16071

دولت روحانی فقط در یک صورت مسئول فیلتر تلگرام نیست!

به نظر می رسد، اقدامات و موضع گیری های فعلی مقامات دولتی در خصوص فیلترینگ تلگرام، بیشتر بر این محور قرار گرفته که مسئولیت فیلترینگ از سوی مردم و بدنه اجتماعی حامی دولت متوجه آنان نباشد. بهتر است در این زمینه، قوه مجریه صداقت بیشتری با مردم داشته باشد و خیلی روشن این موضوع و زوایای آن را برای مردم تبیین کند.
کد خبر: ۷۹۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 16 April 2018

بحث‌های مردم و مسئولان در خصوص فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی که در صدر آن می توان به موضوع فیلتر پیام رسان «تلگرام» اشاره کرد، هر روز ابعاد وسیع تری به خود می گیرد، تا جایی که برخی زمان قطعی و نهایی برای فیلتر شدن تلگرام اعلام کردند و عده ای هم از قطعی شدن فیلترینگ تلگرام خبر دادند؛ موضوعی که هنوز دولت در مورد آن موضع روشن و مشخصی نگرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ رئیس جمهوری در دیدار نوروزی خود، جمعی از وزرا، استانداران، نمایندگان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بر ایجاد و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی تأکید و تصریح کرد، این مهم به معنای فیلتر کردن موارد مشابه نیست، بلکه باید با هدف از بین بردن انحصار باشد.

«حجت‌الاسلام حسن روحانی» داشتن پیام‌رسان‌های ایرانی، توانمند، امن و ارزان که بتوانند مشکل و نیازهای مردم را حل کنند، باعث افتخار همگان خواند و تأکید کرد که هدف از ایجاد و تقویت نرم‌افزارها و پیام‌رسان‌های داخلی، فیلتر یا مسدود کردن دسترسی‌ها نباید باشد، بلکه باید با هدف رفع انحصار در پیام‌رسان‌ها انجام شود.

«دولت» چقدر در فیلترینگ «تلگرام» نقش دارد؟

اما با وجود مطرح شدن چنین سخنانی از سوی رئیس جمهور بسیاری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی دستگاه ها و نهادهای مسئول نظیر شورای عالی فضای مجازی از قطعیت موضوع فیلتر شدن تلگرام سخن گفتند. مسأله ای که «محمد جواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را به واکنش واداشت تا مشخص شود که احتمالا تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شده است.

وزیر ارتباطات نوشته؛

۱. وزارت ارتباطات مرجع تصویب و تصمیم پالایش (فیلترینگ) یا رفع آن نیست، بلکه بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و بنا بر قانون، ملزم به اجرای مصوبات کمیته ها و شوراهای مشخص شده در این حوزه و احکام قضایی است.

۲. پالایش صفحات غیراخلاقی و نیز ضد اعتقادات عموم مردم، در سایر کشورها نیز رواج دارد و در کشور ما نیز در این خصوص نظام قانونی تصویب شده که رعایت می‌شود. علاوه بر آن، سیاست‌هایی توسط حاکمیت کشورهای مختلف برای حفاظت از کلان داده‌ها و یا رعایت الزامات قانونی کشورها وجود دارد.

۳. انسداد سرویس‌های بین المللی، صرفا با هدف تشویق کاربران به استفاده از سرویس داخلی می‌تواند به ضدهدف تبدیل شود. شرکت های کسب و کار نوپا در کشور نیز بر همین موضوع تأکید دارند.

۴. یکی از آثار فضای مجازی، ظهور رسانه‌های نوین است که کشورهای مختلف، ضمن بهره برداری از آن‌ها، برای استفاده از این تکنولوژی سیاستگذاری و تنظیم قانون کرده‌اند. تا این سیاست یا قانون در کشور موجود نباشد، دو قطبی توسعه یا فیلتر رسانه‌های نوین همچنان به عنوان یک چالش وجود خواهد داشت.

۵. سیاست مصوب کشور در شورای عالی فضای مجازی بر توسعه پیام‌رسان‌های بومی قرار گرفته است، در کنار تقویت ساختار فنی آن‌ها، رفع برخی شبهات و صیانت از حریم خصوصی با تکیه بر ظرفیت فتوای راهبردی مقام معظم رهبری و نیز اصلاح مصادیق مجرمانه برای جلوگیری از برخوردهای سلیقه‌ای با فعالان و فعالیت‌های فضای مجازی و نیز سیاست حمایتی عادلانه برای توسعه‌دهندگان داخلی به ویژه در نحوه تبلیغات با استفاده از ظرفیت‌های ملی لازم است در دستور کار قرار گیرد.

او در پایان گفت، به عنوان وزیر ارتباطات، تاکنون تلاش زیادی برای جلوگیری از نقض حریم خصوصی کاربران در اپراتورهای ارتباطی کرده‌ام و اگر قانون اختیارات لازم را به وزارت ارتباطات بدهد، برای صیانت از حریم خصوصی در فضای مجازی نیز تلاش لازم را خواهم کرد.

همچنین برای اصلاح مصادیق مجرمانه و نیز توقف نظام رأی‌گیری آنلاین انسداد سایت های اینترنتی که در برخی مواقع باعث برخوردهای سلیقه‌ای با سایت های اینترنتی است، تلاش هایی کرده‌ایم که تاکنون نتیجه لازم را نداشته؛ اما به این تلاش که لازمه رشد ظرفیت های بومی نیز هست ادامه خواهیم داد.

این سخنان وزیر ارتباطات تأیید کننده خبری است که حیدری از اعضای فراکسیون امید در خصوص قطعی شدن فیلترینگ تلگرام داده است. فقط یک جای کار در سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبهم مانده است، آن هم آنجایی که او می گوید، وزارتخانه تحت نظر او مرجع تصویب و تصمیم پالایش (فیلترینگ) تلگرام نیست. البته سخن آقای وزیر کاملا درست و بجاست، چراکه وزارت ارتباطات مرجع و مسئول تصویب و تصمیم گیری نهایی در امر فیلترینگ نیست، بلکه یکی از اجزای آن است.

سند تأیید این گفته را می توان در جریان ماجرای فیلترینگ موقت تلگرام در دی ماه 96 جست و جو کرد؛ جایی که وزیر ارتباطات و فناوری در جریان ناآرامی‌های دی ماه سال گذشته با ارسال توئیتی در صفحه توئیتر خود به خبری مبنی بر فیلترینگ دائمی شبکه های اجتماعی واکنش نشان داد و نوشت: شایعه‌هایی که درخصوص قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، صحت ندارد و به نظر می‌رسد، هدف آنها ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی و بدبینی عمومی است.

اینکه دولت مواهب بهره گیری مردم از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی را مال خود کند و آن را در فهرست اقدامات خود برای مردم بگنجاند، اما از قبول و پذیرش مسئولیت فیلترینگ آنها شانه خالی کند، موضوعی است که پذیرفته نیست، چون اگر اقداماتی از این دست با تصمیم مراجعی همچون شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی فضای مجازی و کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه صورت بگیرد، به دلیل کثرت عضویت اعضای دولت در این نهادها می توان آن را به دولت ربط داد.

تنها در صورتی می توان این مسأله را پذیرفت که دولت و وزارت ارتباطات نقشی در فیلترینگ شبکه های اجتماعی خارجی از جمله تلگرام ندارند که فیلتر شدن آنها با دستور مستقیم مقام قضایی صورت بگیرد و تحت صدور چنین حکمی مراجع مسئول، نسبت به فیلترینگ شبکه های اجتماعی و در صدر آن «تلگرام» اقدام کند.

اخیرا «رمضانعلی سبحانی فر» نماینده مردم سبزوار و رئیس کمیته ارتباطات مجلس شورای اسلامی گفته که «شورای عالی فضای مجازی تصمیم‌گیر نهایی برای فیلتر شدن یا نشدن تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی است.»؛ مسأله ای که نقش پررنگ دولت در تصمیم گیری برای چنین موضوعی را نشان می دهد.

به نظر می رسد، اقدامات و موضع گیری های فعلی مقامات دولتی در خصوص فیلترینگ تلگرام بیشتر بر این محور قرار گرفته که مسئولیت فیلترینگ از سوی مردم و بدنه اجتماعی حامی دولت متوجه آنان نباشد. بهتر است در این زمینه قوه مجریه صداقت بیشتری با مردم داشته باشد و خیلی واضح و روشن این موضوع و زوایای آن را برای مردم تبیین کند، نه اینکه با توسل به روش های مختلف هم با موضوع فیلترینگ همراهی کند و هم بخواهد از زیر بار مسئولیت آن کنار برود!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۳
بهانه ارز گرام مضحک است
برای سرپوش گذاشتن به انفجار بمب غول نقدینگی بی سابقه و عدم جذبش در بخش حمایت نشده تولید.
و دلار 4200 هم صوری و نمایشی است.
چون الان در معاملات و تعاملات مالی بین المللی ، نرخ تسعیر طرفهای خارجی با تجار و مسافران و بیماران همان 6000 تومان است نه 4200.
این یعنی داروی گران یعنی تجهیزات صنعتی گران و....
پس مردم را فریب ندهیم
پاسخ ها
مولایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
دلار اقتصاد ایران رو داره نابود میکنه

اپلیکیشن تلگرام هم داره امنیت ملی رو نابود میکنه


دلار آمریکا
اپلیکیشن روسیه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
یکی از اصلی ترین خواست مردم از انقلاب آزادی بیان و آزادی ابراز عقاید و آزادی جریان رسانه و مطبوعات و امثالهم بود.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
اون آزادی که منجر به آشوب و بلوا شود و آب را به جوی فرصت طلبان ضد نظام مثه فتنه گران و منافقان و مزدوران آمریکا و جیره خواران سعودی بریزد اسمش آزادی نیست اون اسمش نکبت است همان چیزی که خیلی از همفکران شما به بهانه آزادی بیان دنبال آن هستید ! استفاده دشمن و سرویسهای جاسوسی دشمن از بستر فضای مجازی و نرم افزار تلگرام کاملا روشن و واضح است و مماشات مسئولان با این ابزار ضد امنیتی ضربات جبران ناپذیری به امنیت کشور خواهد زد کشورهای بزرگتر از ما این ابزار مخرب را فیلتر کردن و یا در پی آن هستند ما هم نباید فریب شعارهای چهارتا آدم معلوم الحال را که بنام آزادی بیان و با این پوششهای فریبنده دنبال پیشبرد اهداف فتنه جویانه آسیب رساندن به امنیت کشور هستند ، بخوریم باید خیلی قاطع و بدون تعارف دست دشمن را در هرجا و هر پوشش و هر شیوهای قطع کنیم ! دولت بهتر است از اشتباهات گذشته در خصوص ساده انگاری مسائل امیتی و نفوذ دشمن درس بگیرد و اشتباهات را جبران نماید .
یک مسئول میگه تلگرام فیلتر میشه
یک مسئول دیگه تکذیب میکنه
میدونید چرا این جنگ روانی رو راه انداختن؟ تا برن رو اعصاب ملت ، مردمم آخرش بگن ای بابا سرویسمون کردید اصلن فیلترش کنید.به همین راحتی به همین خوشمزگی
تلگرام همگان را از موضوعاتی مانند ناکارامدی در رسیدگی به زلزله زدگان، فقر مردم و مشکلات اقتصادی، اختلاسها و حقوقهای نجومی و پاداشهای میلیاردی بییکاری و اعتیاد جوانان، بی آبی و تخریب محیط زیست، نابودی پول ملی (حتی در مقایسه با کشورهای بدون نفت و جنگ زده) و ... مطلع می کند. پس چرا نباید فیلتر باشد ؟؟؟!!!
مشاور رسانه ای رئیس جمهور توصیه اکید به فیلتر تلگرام داشته اند و وزیر ارتباطات در این زمینه تحت فشار است.
بنابراین حتماً فیلتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
فقط جناب تلگرام داره اطلاع رسانی میفرمایند!!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
به درک که فیلتر میکنند با فیلترشکن میرین اینقدر واسه مردم تصمیم نگیرند
ناشناس
| France |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
به 17:444
نه. اما فراگیری و تاثیر تلگرام خیلی خیلی بیشتره
روحانی رو راست نیست با مردم

دو پهلو حرف میزنه

فقط شعار میده که مردم گول بزنه

اما خلافش عمل میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
با طناب پوسیده اصلاح طلبان با چرخ چاه اعتادلیون رفتیم ته چاه اصولگرایان :)
بزرگترین دشمن برای یک سیستم بی اعتمادی مردم به آن است.خوشبختانه به مدد تکنولوژی تمام وعده ها و قول وقرارهای همه مسئولین هم بصورت تصویر و هم صدا وهم مکتوب موجوده. دیگه مثل گذشته نمیتوان روی حافظه ضعیف مردم حساب کرد. تقریبا همه یک آرشیو کامل از گفته ها و نوشته های مسئولین دارند.بهتره بجای خلف وعده و زیرو رو کشیدن به مردم اعتماد کنید.
اطلاعات را نمیشه انحصار کرد .دوران انحصار خبری به پایان رسیده .باورکنید
تابناک بی کم و کاست درج کن.سپاس
سطح رئیس جمهور را تا اندازه تاثر در فیلتر یک پیام رسان خارجی پایین نیاورید که "فیلتر کرد، فیلتر نکرد".
ایشان کارهای بسیار مهمتری را دارند و انجام داده اند
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
بروووووووووووووووووووووووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
دلار، اشتغال جوانان و از همه مهمتر برجام!!!
حجاب موقتا رفت کنار ... تلگرام اومد ...

بازی دادن افکار عمومی برای مخفی کردن مشکلات اساسی
مردم به پیام رسانهای داخلی اصلا و ابدا اعتماد ندارن .
آزموده را آزمودن
خطاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
مردم اعتماد ندارند یا یه عده ای؟؟
الان 5.5 میلیون نفر فقط تو سروش جذب شده وهر روز هم داره 200تا300 هزار نفر هم بهش اضافه میشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
استاد 13:15
اینطوری که شما میفرمائید که باید در عرض کمتر از 100 روز به اندازه تلگرام عضو داشته باشن پس چرا اینقدر تهدید؟ اینقدر بازی با روان مردم؟!
ضمنا شما یک جمعیت 40 میلیون نفری رو "عده ای" میدونید اما 5.5 میلیون نفر رو زیاد؟!
عجب!
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
استاد 17/15
شما از تمام 40 میلیون نظر خواهی کردی؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۱۳:۱۵
شما این آمار رو از کجا اوردی؟
مگر ایشان کار مهمتری بجز تلگرام و مانند آن ندارند؟!
این حرف ها در حد معاون وزیر است
چرا مسئولین نمیپذیرند که ضعف از مدیریت است، چرا قبول نمیکنن فیلتر کردن تلگرام و امثال اون دردی رو از نارضایتی مردم از وضع کنونی دوا نمی کنه.
چرا نمیپذیرن که اوضاع اقتصادی بد شده
چرا صدا و سیما اعلام میکنه که ایران تا 75 سال بعد از عربستان هنوز نفت داره و از ثروتمند ترین کشورهای دنیاست و سهم مردم فقط گرفتاری و ترس از آینده مبهمه ...چرا ثروت ها به جای صرف شدن برای رفع مشکلات اقتصادی، آبادانی کشور و پیشبینی راه حل برای خطرات احتمالی آینده مانند خشکسالی و بی آبی باید سر از حساب بانکی فلانی در خارج از کشور در بیاره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
ما در تولید ثروت از داشته هایمان عقب هستیم.
بدون تلاش مردان سرزمین هیچ کشوی به جایی نمی رسد.
کشورهای آفریقایی فقیر معادن بسیار گرانبهای الماس و طلا دارند با سرزمینی حاصلخیز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
فقط بلدن صورت مساله روپاک کنند
تابناک خوابی؟ تبلیغات بی سابقه در خصوص مضرات تلگرام و فواید شبکه های اجتماعی داخلی جزو برنامه های مداوم این روزهای صدا و سیما ست که به خوبی نشون میده تلگرام به آخر خط رسیده. تمام صحبت هایی که در مورد حق و حقوق ایران از تلگرام زده میشه توجیه محضه. تنها دلیل حذف تلگرام شفاف سازی مسایل است مردم هوشیارند
چند روز داره میگذره از افزایش ناگهانی دلار

نمیخواد ی تحلیلی از عوام فریبی دولت و کاسبی ک از این موضوع کرد

و تحلیلی درباره ایده خنده دار دلار اسحاق توی سایت بذارید؟

خیلی جای تحلیل داره...سکوت کردید
۷..۸ سال قبل خودتون منفجر میکردید برا این اخبار

چی شده حالا؟
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
اینا هنوز نیتجه کارای همون آقایی که 7،8 سال پیش مملکت دستش بود
"در این زمینه، قوه مجریه صداقت بیشتری با مردم داشته باشد و خیلی روشن این موضوع و زوایای آن را برای مردم تبیین کند." تا امروز دولت دقیقا به توصیه نگارنده متن بالا توجه وافر داشته است!!!!
وباز هم سناریوی کی بود کی بود من نبودم
بیخود جو ندین مردم حودشون میدونن دستور فیلتر تلگرام از کجا صادر شده
دولت عوام فریب
متاسفانه این رویه ی عدم شفافیت موضع بسیار بسیار رایج شده حتی در سطح...
دوشنبه27 فروردین97
دلار آمریکا 5600
پوند 7800
یورو 6165
دلار کانادا 4600
سکه 1800000
ببینید دوستان
مسئله مابرای انتخاب این آدم یا آن آدم مثل ترجیح کشته شدن با نیش مارتا تکه پاره شدن توسط یه شیره ......زیاد خودتونو خسته نکنین ....فقط نوعش رو انتخاب کنین ........دافظ
و باز هم انحراف مردم از اصل قضايا با يه تريك ساده به اسم فيلترينگ .بابا به جهنم فيلترشه ولي ازش به عنوان ابزار براي سرپوش روي ، گراني، مشكل مسكن و اجاره بها، بي كاري ، فقر، فحشا،ريزگرد، آلودگي هوا، خشكسالي، خشك شدن تالاب ها و هزار درد ديگه استفاده نكنيد .مردم ساده لوح نباشيد به جهنم كه تلگرام نيست يكي از مشكلات رو حل كنيد مشكل ما تلگرام نيست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
چرا بي كفايتي مسولين رو سانسور كردي به خدا كه شما اخلاق حرفه اي نداريد و خيانت كاريد نظرات رو بايد انتشار بديد اين وظيفه رسانه هستش همين دليل اينه كه به هيچ رسانه داخلي اعتماد نيست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
آفرین

برخی فکر می کنند مردم از سواد لازم برخوردار نیستند و این بزرگترین اشتباه استراتژیک شان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
سانسور کرد چون تمام مواردی گفتی بخاطر همون یک مورده
مهم نیست چه شخصی دکمه فیلترینگ را فشار دهد مهم این است که از دید مردم (چهل میلیون کاربر تلگرام) ان افراد موافق فیلترینگ با مردم همراه نیستند
این دولت در زمینه اقتصاد و فیلترینگ بیشترین ناکارامدی را داشته.
موضوعی انحرافی جهت انحراف افکار عمومی از نا کارامدی ها
در حکمی که به تازگی بر علیه آقای کرباسچی صادر شده از مطالب منتشره ایشان در فضای مجازی برداشت مجرمانه شده و به زندامن محکوم شده است.آیا باید به پیام رسانهای داخلی اعتماد کرد؟
در قرن 21 فیلترینگ معنی ندارد.

قدرت و سرعت تکنولوژی بسیار بیشتر و بالاتر از سلیقه ی شخصی مسئولان است.
تحت هر شرایطی مسئوله........
همین اینکه مدیر تلگرام با فشار دولت روسیه جهت همکاری و سپس دادگاهی کردن و فیلترینگ نتوانست تلگرام متقاید به همکاری آنهم همکاری جهت درج اطلاعات کاربران تلگرام . یعنی واقعا به اخلاق فضای مجازی و قانون فضای مجازی اعتقاد دارد هصوصا تو بخش سیاسی دولتها . بنابراین تمام مردم دنیا به تلگرام وصل خواهند شد چند ماه دیگر سیل کاربران بسمت تلگرام مبلیاردی خواهد شد. من اطمینان به تلگرام دارم .
همین قدر که برای اینهمه معضلات و مشکلات و بدبختی ها و وضعیت جامعه و زلزله زده ها و فقر و فساد و اعتیاد و انحرافات و.......و.....و.....و....... احساس مسئولیت میکنن بسه مونه!!!!!!!
با سلام به تابناک . اگر برای سایت محترم تابناک امکان دارد به موضوع بپردازد که تمام مسولین روسی و تمام مسولین ایران از پیام رسان تلگرام ابراز گلایه میکنند که چرا با ما همکاری اطلاعاتی و درج اطلاعات کاربران را نمیدهد سوالی وجود دارد مثلا اگر امشب ترامپ از تلگرام بخواهد که اطلاعات مسولین تراز اول روسیه و ایران را بمن اطلاع رسانی کن تلگرام چه خواهد کرد اگر همکاری کند پاسخ مسولین چه خواهد بود آیا طبق قانون خودتان از تلگرام شاکی نخواهیید شد این چه در خواستی هست که میکنید . اگر همه کشورها چنین در خواستی کنند امنیت چنین فضای در چیست . نکند پیام رسان داخلی چنین برنامه ای دارید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
البته که دارند
با سلام به تابناک و کاربران محترم . بیاییم از زاویه دیگری به موضوع همکاری نکردن تلگرام حتی با دادگاهی کردن و فیلترینگ حاضر نشد اطلاعات کاربران خود را به دولتها گزارش دهد . سوال ؟ اگر امروز ترامپ یا هر کشوری بخواهد اطلاعات کاربران و مسولین ایران و روس را درج کند آیا موافق هستند آیا قبول دارند که تلگرام به قانون خودشان بر علیه خودشان استفاده کند . بنابراین همین کار تلگرام باعث خواهد شد که محبوبیت آن جهانی خواهد شد و این پیام رسان با اینکار خود تمام دنیا را جذب خواهد کرد.
شورای عالی فضای مجازی مرکب بیش از 20 عضو است. از دولت فقط 6 نفر در این شورا عضویت دارند.1-رئیس جمهور 2- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، 3- وزیر اطلاعات، 4-وزیر آموزش و پرورش، 5- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، 6- معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور. با این تحلیل شما دو سوال برای من مطرح شد.
اول: چطور این 6 نفر اکثریت دارند؟
دوم: چرا سایت تابناک به این روز افتاده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
احسنت می خواستم توضیح بنویسم که شما زحمتش را کشیدید. ترکیب موثر در شورای عالی فضای مجازی در اختیار یا حتی هم جهت با دولت نیست
بعد از انتخابات تابستان سال گذشته که مردم به شعاری بودن وعده های دولت پی بردن سرمایه داران اقدام به خارج کردن سرمایه های خود از ایران کردن ، و این اقدام دولت چاره کار نیست .
سعید مرتضوی حکم دوسال حبس گرفته ولی نرفته فکر میکنید از کجا باید باخبر بشیم از رسانه خودمانی اصلا امکان ندارد . دوم گفتند که ما پیام رسان داخلی را ریگان میدهیم به همان رایگانی که در صدور دسته چک اتفاق افتاد به همان تبلیغی که در دریافت پیامک رایگان از حساب بانکها اتفاق افتاد ولی بر عکس شد الان بابت هر پیامک بانکی از دریافت و پرداخت هزینه از مردم کسر میکنند . پیام رسان مجانی و مفت دلیلی دارد هیچ چیز ارزان و مفت بی دلیل نیست . من هیچ وقت از این پیام رسان استفاده نمیکنم چون فضای گفتگو و تبادل عقیده زمانی که شخص سومی گوش کند خوب نیست و ارزشش را ندارد
پیام رسان سروش عالیه. 5 میلیون هم کاربر داره.
رئیس جمهور 20 میلیونی به خواسته 20 میلیون نفر توجه کن نه چند نفر.
چه كسي صداقت دارد
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته:"کسانی که با کوچ پیام رسانهای خارجی به داخلی کسب و کارشان دچار اختلال میشودبه آنها بیمه بیکاری تعلق میگیرد."

این حمایت های عجیب غریب بسیار شائبه برانگیزه...
شما اگر به فکر مردم هستین برین این پول رو خرج زلزده های کرمانشاه بکنید... دیروز کلیپی دیدم حالم بد شد...
با رایگان کردن و ... میخواهید به زور مردم رو از تلگرام بیرون کنید تا زمینه فیلتر را فراهم کنید و بعد که به هدفتون رسیدین دیگه نه خبری از اینترنت رایگان هست و نه بیمه!

از طلا گشتن پشیمان گشته ایم،مرحمت فرموده ما را مس کنید!
به جای این که بنشینید که چگونه تلگرام را فیلتر کنید بررسی کنید که علت و فقط علت اینهمه گرفتاری چه اقتصادی چه سیاسی چه فرهنگی از کجا نشات میگیرد.
در رسانه ملی هر کانالی را مسزنم هر نیم ساعت از مضرات تلگرام میگوید یعنی میگوید که در ذین فضا برای بچه و نو جوانان خوب نیست و امن نیست . و دلیل دوم اینکه همه اطلاعات ما در دست دشمن میفتد . بروید شکر خدا کنید که دولت روسیه با فشار و تهدید و تعطیل کردن تلگرام موفق نبوده است پس این حرفها بیهوده است و تلگرام این منطق را ثابت کرد که اخلاق حرفه ای را با پول و جاسوسی کردن از مردم عوض نمیکند دیگر چگونه ثابت کند . دوم عکس من و تو و آن ارزشی که در ایران بخاطر محدودیت ها دارد برای تلگرام ندارد مطمن باش
سلام؛
فیلتر شدن تلگرام گام مثبت است.
تلگرام آنقدر هم بزرگ نیست که مسئولیت فیلترش را به کسی نسبت بدهند. برای ژورنالیست ها فاجعه است...
اختلاس و رانت ودزدي را ول کرده اند چسبيده اند به کارهاي فرعي البته اصلي چون همه فجايع و واقعيتها را رو کرده......
دولت تو امور جاریه و حساس اجتماعی واقتصادی نوبرش اورده نمردیم و چیا ندیدیم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس