بازدید 20359
۴
آخرین تحولات سوریه؛

مخالفت «متیس» با درخواست ترامپ برای حمله به مواضع ایران و روسیه در سوریه/درخواست دبیر کل ناتو از ایران و روسیه در خصوص شهر دوما/ ادعای ارتش اسرائیل درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

بحران سوریه همچنان روزهای پرالتهاب و هراس انگیز خود را می گذراند؛ جایی که آمریکای ترامپ، مصمم به اقدام نظامی علیه این کشور است و دیگر مقامات ایالات متحده، نگران تبعات احتمالی این حمله و به ویژه پاسخ متقابل روسیه و ایران هستند. در همین رابطه، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده، ترامپ از مشاوران نظامی‌اش خواسته جانب احتیاط را کنار گذاشته و با حملاتی فراگیر در سوریه موافقت کنند.
کد خبر: ۷۸۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 14 April 2018

بحران سوریه همچنان روزهای پرالتهاب و هراس انگیز خود را می گذراند؛ جایی که آمریکای ترامپ، مصمم به اقدام نظامی علیه این کشور است و دیگر مقامات ایالات متحده، نگران تبعات احتمالی این حمله و به ویژه پاسخ متقابل روسیه و ایران هستند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، یک روزنامه آمریکایی، بامداد شنبه گزارش داد: جیمز «متیس»، وزیر دفاع آمریکا با درخواست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور برای «تحمیل هزینه» به ایران و روسیه در سوریه مخالفت کرده است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داده، ترامپ از مشاوران نظامی‌اش خواسته جانب احتیاط را کنار گذاشته و با حملاتی فراگیر در سوریه موافقت کنند.

منابع آگاه به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند، ترامپ از گزینه‌های محدودی که تا کنون مشاوران نظامی‌اش در اختیار او قرار داده‌اند ناخشنود است.

مطابق این گزارش، ترامپ در دیدارهایی که با جیمز متیس داشته، خواستار انجام حملاتی شده که علاوه بر تنبیه دولت سوریه به روسیه و ایران هم هزینه‌هایی را تحمیل کند.

وزیر دفاع آمریکا در برابر این درخواست‌ها مقاومت کرده است. یک مقام کاخ سفید می‌گوید، متیس از اینکه دولت ترامپ فاقد راهبردی گسترده‌تر در سوریه است، ابراز نگرانی کرده و درباره اینکه حملات نظامی می‌تواند به بروز درگیری‌هایی خطرناک با روسیه و ایران منجر شود، هشدار داده است.

ادعای ارتش اسرائیل درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده است، پهپادی ایرانی را در ماه فوریه بر فراز سرزمین اشغالی سرنگون کرده و نتیجه تحقیقات درباره مسیر پروازی آن نشان می‌دهد، این پهپاد حامل مواد منفجره برای حمله به اسرائیل بوده است.

به نوشته رویترز، این پهپاد دهم فوریه (21 بهمن 96) توسط یک فروند بالگرد آپاچی ساقط شده است.

مخالفت «متیس» با درخواست ترامپ برای حمله به مواضع ایران و روسیه در سوریه/انگلیس منتظر فرمان ترامپ برای حمله به سوریه/ ادعای ارتش اسرائیل درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

اسرائیل مدعی است، این پهپاد از پایگاهی در سوریه به پرواز در آمده و وارد حریم هوایی رژیم صهیونیستی شده است.

روسیه: حمله شیمیایی در سوریه با فشار لندن رخ داد

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، با تشریح چگونگی حمله شیمیایی در شهر دومای سوریه، انگلیس را طراح این حادثه خواند و گفت: کلاه سفیدها (مخالفان اسد) با فشار لندن، مجبور به چنین کاری شدند.

ژنرال «ایگور کوناشنکوف»، روز جمعه خبرنگاران را به وزارت دفاع روسیه فراخواند تا در نشست خبری به آنان بگوید انگلیس اعضای گروه کلاه سفیدها را تحت فشار گذاشت تا حمله شیمیایی در سوریه را صحنه سازی کنند.

کوناشنکوف ادامه داد: اطلاعات کافی داریم که نشان می دهد، از سوم تا ششم ماه آوریل (سه شنبه تا جمعه هفته گذشته) از لندن بر گروه کلاه سفیدها فشار زیادی وارد شد تا چنین کاری کنند.

مخالفت «متیس» با درخواست ترامپ برای حمله به مواضع ایران و روسیه در سوریه/انگلیس منتظر فرمان ترامپ برای حمله به سوریه/ ادعای ارتش اسرائیل درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

«لندن به کلاه سفیدها گفته بود، در این چند روز گروه جیش الاسلام با توپخانه دمشق را هدف قرار می دهد و ارتش سوریه نیز ناچار به پاسخگویی است و در این زمان (بهترین لحظه) باید کلاه سفیدها طرح حمله شیمیایی را اجرا کنند.»

انگلیس منتظر فرمان ترامپ برای حمله به سوریه

«جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلیس مهمترین مخالف دولت این کشور، مقامات دولت محافظه‌کار این کشور را متهم کرده که منتظر دستورهای دونالد ترامپ درباره اقدام نظامی احتمالی در سوریه هستند.

کوربین گفته است: مداخله نظامی بیشتر بریتانیا در جنگ چندجانبه هولناک سوریه، خطر تشدید بیشتر این درگیری ویرانگر را به دنبال دارد. به نظر می‌رسد، دولت منتظر دستورهای رئیس جمهور دونالد ترامپ برای برخورد با بحران سوریه است. اما دولت آمریکا هم به شکلی آشفته سیگنال‌های متناقضی می‌‎فرستد.

مخالفت «متیس» با درخواست ترامپ برای حمله به مواضع ایران و روسیه در سوریه/انگلیس منتظر فرمان ترامپ برای حمله به سوریه/ ادعای ارتش اسرائیل درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

کوربین در بیانیه خود گفته است: حتی جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا هم می‌گوید ما مستندات قطعی نداریم و هشدار می‌دهد اقدام نظامی ممکن است به شکل غیرقابل‌کنترلی به تشدید درگیری‌ها بینجامد. بمباران بیشتر، کشتار بیشتر و جنگ بیشتر، جان کسی را نجات نمی‌دهد و تنها جان‌های بیشتری را می‌گیرد و شعله جنگ را در جایی دیگر برمی‌انگیزد.

وی خواهان آن شده است که بریتانیا برای انجام تحقیقات مستقل، تحت نظر سازمان ملل، تلاش کند تا ماهیت حمله شیمیایی وحشتناک در دوما، در غوطه شرقی روشن شود و عاملان آن پاسخگوی اقداماتشان باشند.

درخواست دبیر کل ناتو از ایران و روسیه در خصوص شهر دوما

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به خبرنگاران گفت، پیمان همکاری‌های آتلانتیک شمالی افزون بر بشار اسد، از ایران و روسیه به عنوان متحدان سوریه می‌خواهد که بازدید ناظران بین‌المللی و کادر پزشکی به مناطق مشکوک به کاربست گاز سمی را میسر سازند.

استولتنبرگ افزود: در میان هم‌پیمانان ناتو، مشاوره پیرامون چگونگی واکنش به حمله احتمالی شیمیایی در دوما جریان دارد.

دبیر کل ناتو در ادامه گفت: «مهم است که عوامل این حمله هزینه این اقدام را بپردازند.»

مخالفت «متیس» با درخواست ترامپ برای حمله به مواضع ایران و روسیه در سوریه/انگلیس منتظر فرمان ترامپ برای حمله به سوریه/ ادعای ارتش اسرائیل درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

هشدار دبیرکل ناتو پس از آن بیان می‌شود که رئیس جمهور فرانسه، به کارگیری گاز کلر در شهر دوما را تأیید کرد.

امانوئل ماکرون مدعی است، شواهد کافی به دستش رسیده که حداقل یک نوع گاز کلر در دوما علیه مواضع شورشیان به کار گرفته شده است. او به دو شبکه تلویزیونی فرانسه اعلام کرد، به محض دریافت اطلاعات لازم، تصمیم برای عملیات نظامی علیه سوریه را خواهد گرفت.

اعتراض مردم انگلیس به مشارکت لندن در جنگ سوریه

صدها تن از معترضان به مشارکت انگلیس در حمله نظامی احتمالی ائتلاف به سرکردگی آمریکا علیه سوریه عصر جمعه در مقابل دفتر نخست‌وزیری انگلیس تجمع کردند.

در این تجمع اعتراضی که از سوی کارزار ائتلاف «توقف جنگ» و حمایت دیگر نهادهای حقوق بشر برگزار شد شرکت‌کنندگان با دست داشتن شعارنوشته‌هایی در محکومیت دخالت نظامی در سوریه، شعارهایی علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا و انگلیس سر دادند.

«ترزا می شرمت باد»، «دست از سوریه بردارید» و «سوریه را بمباران نکنید» از جمله شعارهایی بود که تظاهرکنندگان سر دادند.

همچنین فعالان مدنی و ضد جنگ نیز در مخالفت با حمله نظامی به سوریه سخنانی بیان کردند.

مخالفت «متیس» با درخواست ترامپ برای حمله به مواضع ایران و روسیه در سوریه/انگلیس منتظر فرمان ترامپ برای حمله به سوریه/ ادعای ارتش اسرائیل درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

سخنرانان خواهان درک وخامت و حساسیت اوضاع از سوی دولت انگلیس بوده و از پیام رئیس‌جمهوری آمریکا به روسیه که در آن به‌ صراحت گفته ‌شده، برای حمله موشکی «آماده‌باش»، به ‌شدت ابراز نگرانی کردند.

در این تجمع طوماری در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه «ترزا می» نخست وزیر انگلیس به دفتر وی تسلیم شد. این نامه توسط اتحادیه‌های کارگری، شماری از نمایندگان مجلس و شرکت‌کنندگان در این تجمع امضا شده است.

در بیانیه ائتلاف ضد جنگ آمده است: بمباران بیشتر باعث تداوم رنج مردم و طولانی‌تر شدن جنگ شده و ممکن است موجب درگیری مستقیم با روسیه شود.

این بیانیه می افزاید: تنها راه‌حل سوریه، پایان دخالت‌های نظامی خارجی، برقراری آتش‌بس از سوی تمام طرف‌ها و رسیدن به راه‌حل سیاسی است.

روز پنجشنبه اعضای کابینه انگلیس در جلسه‌ای فوق‌العاده، با لزوم دخالت نظامی در سوریه به‌ منظور آنچه مهار استفاده مجدد از سلاح‌های شیمیایی خوانده‌اند، موافقت کردند. در این نشست که دو ساعت به طول انجامید، اعلام شد که دولت بشار اسد «به‌احتمال ‌زیاد»، مسئول حمله شیمیایی به منطقه دوما بوده است.

نخست‌ وزیر انگلیس، متعاقباً در تماس تلفنی با رئیس‌جمهوری آمریکا درباره تصمیم این کشور در مشارکت در حمله نظامی به سوریه گفت‌وگو کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
ننوشتی که در جریان اجتماع مخالفین جلو نخست وزیری انگلیس چند نفر را گرفتند
ماکرون نشان داد او هم مانند اربابش ترامپ است
شما میگید آمریکا نگران پاسخ متقابل ایران و روسیه است. لطف کرده بگید پاسخ ایران در این مواقع چیه؟
ارفادیکه در لندن مخالف حمله به سوریه بودند از طرفداران روسیه ایران و بشار اسد برای ادامه کشتار با سلاح شیمیائی بودند. این افراد در این 7 سال کجا بودند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر