بازدید 20743

شهردار تهران استعفا داد؛ این خبر نه تکراری، که دردآور است!

پس از آنکه دادستان کل کشور، واکنش تندی به رد استعفای نجفی در شورا نشان داد و از شهردار خواست بار دیگر استعفای خود را تقدیم این نهاد کند، اخباری منتشر شد که حکایت از آن داشت که شهردار بار دیگر استعفا داده است؛ خبری که به سرعت مهر تأیید خورد تا مشخص شود «این رشته سر دراز دارد.»
کد خبر: ۷۸۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷ 09 April 2018
محمدعلی نجفی، شهردار تهران که روز گذشته استعفایش در شورای شهر تهران مطرح شده و رأی نیاورد، بار دیگر امروز استعفا داد!

به گزارش «تابناک»؛ پس از آنکه دادستان کل کشور واکنش تندی به رد استعفای نجفی در شورا نشان داد و از شهردار خواست بار دیگر استعفای خود را تقدیم این نهاد کند، اخباری منتشر شد که حکایت از آن داشت که شهردار بار دیگر استعفا داده است؛ خبری که به سرعت مهر تأیید خورد تا مشخص شود «این رشته سر دراز دارد».

در حالی که این خبر به نقل از منابع آگاه در برخی کانال‌های تلگرامی منتشر شده بود، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با میزان آن را تأیید کرد و گفت: قرار شده در جلسه فردا، سه شنبه ۲۱ فروردین ماه، استعفای مجدد نجفی بررسی شود. همچنین در جلسه فردا، برای شهرداری سرپرست انتخاب خواهد شد تا در بازه زمانی مشخصی برای انتخاب شهردار آینده پایتخت برنامه ریزی شود.

پیرو این خبر، کانال شخصی محمدعلی نجفی، با انتشار متن نامه استعفای دوم، که به تاریخ امروز است، نشان داد که شهردار بر ترک صندلی اش به شدت مصر است؛ آنقدر مصر که دیروز استعفایش را رد کنند و امروز بار دیگر استعفا دهد و اصلا به یاد نیاورد که تا یک هفته مانده به پایان سال ۹۶، وعده می‌داد تهران را چه خواهد کرد!

آن گونه که در نامه استعفای دوم وی آمده، نجفی مخالفت اکثریت اعضای شورای شهر با استعفایش را به توصیه ایشان برای مشورت با پزشک معالجش تعبیر و تأکید نموده که پزشک معالجش به وی توصیه کرده که هر چه سریع تر از سمتش کناره گیری کند! درست مثل پیشنهادی که ساعاتی پیش دادستان کشور به وی داده بود.

در ادامه نامه استعفا، به این نکته اشاره شده که وی قصد دارد، معالجات جدی خود را از اول اردیبهشت آغاز کند و از این روی از اعضای شورا می‌خواهد ترتیبی دهند تا شهردار بعدی یا سرپرست شهرداری مشخص شود. نکته‌ای که پس از آن به تعارف اعلام آمادگی نجفی برای همکاری با جانشینش آمده است تا حجت بر همگان تمام شود که تنها بیماری بوده که مشکل ایجاد کرده، نه هیچ چیز دیگری!

دلیلی که سخنان روز گذشته اعضای شورای شهر تهران نشان می‌داد، نتوانسته ایشان را هم قانع کند تا جایی که چندین عضو شورای شهر تهران روز گذشته در جلسه بررسی استعفای نجفی تأکید کردند که دلیل استعفای وی را بیماری نمی‌دانند. درست مانند بسیاری از مردم که از روز نخست مطرح شدن استعفای نجفی باور نکردند که دلیل این استعفا، بیماری وی باشد.

 

اتفاقی که نجفی می‌توانست برای مقابله با آن در شورا، اسناد پزشکی بیماری اش را همراه خود به صحن شورا ببرد یا دست کم پیش از نشست روز گذشته با پزشک معالجش در این خصوص مشورت کرده و دیدگاه‌های وی را با شورا در میان بگذارد نه اینکه با استعفایش مخالفت شود و سپس به سراغ پزشک برود و به توصیه او استعفای بعدی را بنویسد و امضا کند!

وضعیتی که کمترین آسیب آن، تبدیل یک امر ساده به جریانی دامنه دار و پر حاشیه است که تنها برای همه هزینه آفرینی می‌کند. چه شورا، چه شهرداری و چه حتی دیگرانی که مستقیم یا مستقیم با این استعفا درگیرند. چیزی شبیه شوخی، آن هم از نوع بی مزه اش که بعید است به مذاق خیل رأی دهندگان به اعضای شورای شهر تهران خوش بیاید و احتمالا همه خواستار پایان دادن سریع‌تر به آن باشند؛ چه پایانی با نجفی و چه بی او.

پایانی که چه دلیل آن بیماری باشد و چه هر چیز دیگری، دیر در حال رقم خوردن است. این را استعفای دوم نجفی نشان می‌دهد که ظاهرا خودش هم نمی‌داند چقدر بر استعفایش مصر است که اگر می‌دانست، می‌توانست پیش از عید و در آن مقطع بر استعفایش اصرار کرده و به جای شعر خواندن، شفاف در این خصوص با اعضا صحبت کرده و همه چیز را پایان دهد نه اینکه بعد از سپری شدن زمانی طولانی و وقتی مخالفت شورا را می‌بیند، مردد شده و بار دیگر از پزشکش بپرسد که بماند یا برود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۴
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۵۰
به هر كسي اجازه نميدن پول بخوره و پول برسونه
همه با هم استعفا بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
اگه اینکارو بکنند خیلی خوبه
نه
| Germany |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
این همان چیزی است که اونها می خواهند .
سلام وقتی فردی دلیل کارشود رامین گوید باید پذیرفت. هیچکس ازخود نجفی به خودش آگاه ترنیست. بعضی بیخودی آسمان به ریسمان می بافند
اگر ایشون راست میگه که باید بره واگر دروغ میگه بازم باید بره تعجبم از شورای شهر است که خیلی سیاسی فکر میکنند و اصرار نابجا دارند
آقاي شهردار مثل اينكه شما هم قدرت مقاومت نداري ومريضي بهانه است
شهردار تهران استعفا داد؛ این خبر نه تکراری، که دردآور است! درد آوراز این جهت که دکتر نجفی هنوز م بسم اله را تمام نکرده بود که احضارش کردند این یعنی نیروهای راست انحصار طلب هرگز تاکید میکنم هرگز اجازه بروز هیچ استعدادی را نخواهند داد پس بایستی خوب وبد را بپذیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
واقعا چه استعداد نابی!
بدون در نظر گرفتن سیاسی ویا غیر سیاسی بودن جریان استعفای آقای نجفی،نکته ای که برای من خیلی جالب است این که ایشان دارد با صحت کلام می گوید که حدود چهل سال است که به کار اشتغال داشته و دچار بیماری است و قادر به ادامه کار نمی باشد ولی هچنان عده ای اصرار بر باقی بودن ایشان دارند! واقعا وقت آن نرسیده که کارها را به جوانترها بسپاریم و از دوران باقیمانده عمر کمی هم برای استراحت و امور شخصی استفاده کنیم؟آخر در همه جای دنیا شغل اداری و حکومتی زمان بازنشستگی دارد ولی ظاهرا در ایران کسی به فکر بازنشستگی از شغل حکومتی و سیاسی خود نیست.فکر کنم باید به جوانهای کشور کمی اعتماد نمود مانند آقای جهرمی در وزارت ارتباطات که انصافا کارنامه بدی از خود بجای نگذاشته اند.
خیلی باحالید. هنوز میفرمایید دلیل استعفا بیماری است؟!
واقعا متوجه نیستید دارن به زور میگن استعفا بده؟ یه کم اونور آبی هارو بخونید نخ میاد دستتون
نجفی ادم ضعیفی بود همون بهار که بره
کسی که توان نداشته باشه همون بهتر که بره استراحت کنه
شهرداری رو هم بده دست دیگران
خیلی تحلیل مسخره و سطحی هست - متاسفانه ایشون میخوان بگن که نمیذارن کار کنه و باید یکی بیاد شبیه قالبیاف و احمدی نژاد!
کلا رای مردم کشک هست
واقعا مملکت به کجا پیش میرود .افسوس . شهدا شهید شدند تا ما هر روز باعزت زندگی کنیم ولی وضع مردم هر روز بدتر از دیروز
درد مردم شده رقصیدن چند دختر خردسال
چرا باید برود باید بماند افشا کند وبرای تهران کار کند !
چرا التماس می کنینش مگه من مردم
حاضرم با اقتخار شهردار تهران شم
الان این شهردار چه گلی به سر ما زد؟؟!!
چند تا اسم خیابون رو عوض کردند.
طرح ترافیک شد مال خودشون (قشر مرفه) آلودگیش برای بقیه
مترو خط ۷ تعطیل شد
...

حالا طرف می بینه نمی تونه کاری کنه استعفا می ده بعد یک سری ، می گن نه تو رو خدا بمون!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
متاسفانه وجود امثال تو که اینقدر به مسائل سطحی نگاه میکنین مملکت رو به این وضع کشونده
تابناک بابا نمیخواد شهردار باشه و مریضه. چرا نمیخوای قبول کنی که شورای شهری که بیستی نمیتونند کار کنند و دنبال حاشیه هستین. من واقعا متاسفم. وقتی میگه مریصم و خیانته کار کردنم و شورا به خیانت رای میده دنبال بهونه مگرد که دادستان گفته. تورو خدا قبول کن ناکارامد هستن. دلارم که شد 6080 تومان. الان معاون اول کجاست؟؟؟؟
يعني بي كفايت تر از اصلاح طلب ها نديدم
گوشهاي ما هم درازه و باورمون شده ايشان بخاطر بيماري استعفا دادند.
آقای محترم شما که مرد میدان نبودی چرا وارد این عرصه شدی!!!!
از قرار معلوم شما ازبرخی هم بیشتر مشتاق این استعفا هستید.
اقای صادقی خوب نماینده تهران خوب گفتن.اگر هر کسی در این کشور سرش بکار خودش باشه وحوزه خودش رو با دقت رصد کنه وبه دیگر حوزه ها ورود نکنه اوضاع بهتر میشه.یک عده رای دادن ونمایندگانشون رو فرستادن شورا تا اونها براشون کار کنن.اعضای شورا هم به پشتوانه رای مردم تصمیمی گرفتن.مردم اگر دوست نداشته باشن تصمیمات این شورا رو براحتی دفعه بعد نفرات دیگری رو میفرستن شورا.حالا یکنفر از این تصمیم خوشش نیومده واین صحبتهای عجیب در واقع گل بخودی.حالا خود نجفی هم بگه فشاری رو من نبوده دیگه کسی قبول نمیکنه!!!
آقای محسن هاشمی
اگه قراره فردا استعفا در جلسه شورا بررسی بشه چرا میگید در این جلسه سرپرست انتخاب خواهد شد؟ مگه میدونید استعفا پذیرفته خواهد شد یا خیر؟
اعضای شورا هر چی بگید میگن چشم؟
چقدر ساده ای که فکر می کنی این کارها بعلت بیماری نجفی است
من فقط متوجه اولتيماتوم دادستان محترم كل كشور به شهردار محترم تهران نشدم
یعنی من نمی دونم اب و هوای ایران هم نخبگان را خراب میکند ابشون تو دانشکاه MIT درس خونده اون موقع که داشتی شهردار میشدی همه گفتن توانش و نداری گفت نه من حالم خوبه مشکلی ندارم...
لطفا انصاف را ازیاد نبرید بنظر میرسد که ایشان واقعا قصد خدمت به همشهریان را داشته ولی جدی بودن بیماری وی اجازه این خدمت را نداده ( مگه دادگاه بوده که با اسناد بره صحبت کنه )
نجفی نه تنها باید کنار برود که باید از محضر ملت هم عذر خواهی کند
براش توطئه کردند . آوردند چند تا دختر بچه رو جلوش رقصاندند تا زیرابش رو بزنند . از یک طرف با دلار از طرف دیگر با این گونه کار های حقیرانه می خواهند دولت را کله پا کنند . مرسی دلواپس !!!
خواهشاً ماست مالی نکنید همه مردم بلطف تلگرام میدونید نجفی مریض نیست
بزاریدش کنار خلاص دیگه
آقای نجفی زمانیکه وزیر آموزش وپرورش بود ضربه سنگینی به این وزارتخانه در امر آموزش وارد کرد دیگر جایز نبود که در سطوح بالا سمت بگیرد با توجه به موش وگربه بازی کردنهای ایشان اکنون هم که ماموریت خود را در انتسابها و... به اجرا گذاشته حالاهم می بینی که شورای شهر را سرکارگذاشته است. باید به این مدیریت ها که متاسفانه در مملکت ما کم نیستند شک کرد
اگر ایشون راست میگوید و واقعا مریض است،چرا آمد و شهردار شد؟
بابا داد که داد ....چهل ساله تو انواع پست ها بوده . حالا باید حتما شهردار هم می شد ؟
تابناک بعضی وقتها چیزهای بی خود را خیلی پررنگ می کنی .
دکتر نجفی حتی با بیماری برای شهرداری تهران بیمارتر از خود مناسب ترین بو۰، برخی بیماران سرطانی تا روزهای اخر عمر در مقام مسئولیت خود قرار دارند.جناب دکتر نجفی میتوانست برای شهرداری قائم مقام برای خودش انتخاب وا حجم کارها برروی خود بکاهد.مدیریت در ارائه طریق است به دیگران. واطمینان ازاجرای دستورات..مدیری که باحجم کار زیادی مواجه است مدیر نیست..ا مدیری مدیر است کهحت با عدم حضور فیزیکی خود کارها برطبق برنامه پیشروی کند.
..رئیس جمهور که مسئول اجرای حسنه قانون اساسی است بایستی با اهرم های قانون اساسی مداخله نماید.ریاست محترمجمهور میتواند نظر مقام رهبری را در اینمورد جویا شود.
برو باباجون، برو! برو طبق دستور پزشکت عمل کن. بد جور خیطمون کردی.
اقلا به نفع دولت که شد
ملت سرشون به این جور ماجراها گرم میشه ، خبر افزایش طلا و ارز میره به حاشیه
برخلاف تیترتون این خبری خوشحال کننده و بسیار عالی برای برخی ها هستش
من سر در نمیآورم چرا وقتی مسئولی خودش را سنجیده و به این نتیجه میرسد که به دلایلی باید استعفا بدهد دیگران اصرار دارند که اینکار نشود. مثل استیضا وزیران.
دلیل استعفا فقط فشار هست...آقای نجفی دنبال شفاف سازی بود ..
از اول هم اینکاره نبود
چی بنویسم که تابناک اجازه داشته باشه منتشر کنه؟ وقتی نفوذ انتصابی ها در شهرداری تهران به این راحتی است که شهردار منتخب تهران را وادار به استعفا می کنند نشان می دهد فساد بسیار بسیار عمیق که نجفی مانع تحقق این منافع شده است.
همان شهردای قبلی را مجددا بیاورید ،
مگه به شهردای قبلی کاری نداشته باشه.
در غیر اینصورت صد تا دیگه معرفی کنید همین آشه و همین کاسه.
کاش آقای مرعشی را بعنوان شهردار تهران انتخاب کنند
مرعشی مدیر مدبر پرتلاش و انقلابی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار